Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pien, ik wens jou heel veel sterkte! Echt vervelend voor je, maar als je schatjes straks gezond zijn weet je waar je het voor gedaan hebt!

Mijn puf raakt ook steeds verder op.... moet helaas nog 4 weken werken, en het word weer zwembadweer Iza!

Woensdag komt de kraamzorg op bezoek ben benieuwd.

Colle, ik heb geen last van indalingsweeeen, terwijl ie al een heel eind is ingedaald.....ik ga ook zeker niet klagen hihi!

Heb echt een huildag, onze hond krijgt een spuitje woensdag......en ik ben al zo emotioneel......maar we gaan een mooi plekje in de tuin maken!

x Yvon

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Jee Pien! Pff... kan me voorstellen dat het nu wel heel zwaar gaat worden met die 2 kanjertjes in je buik. Ik hoop toch zo dat ze nog even blijven zitten, maar vooral dat jij het nog volhoudt. Is er sprake van eerder inleiden?

Liefs,

San

Geplaatst

Colle; fijne laatste werkdag gewenst. yeahhhh zwangerschapsverlof !! Die tijd gaat ook om vliegen , zeker als het zo'n mooi weer wordt.

Moortje; wat een triest nieuws dat je je hond woensdag moet laten inslapen. Heel veel sterkte gewenst.

Iza; je kan een dezer dagen weer in je zwembad jumpen. Heb je daar ook een foto van?

Nanne; hoe was het afgelopen vrijdag op je oude praktijk bij mr doc?

Heleen; gaat het al beter met de krampen?

Amber; tevreden over het baby-kamertje. Weet nog dat je de spullen kreeg, maar hoe is het resultaat?

Chantal; ik ga eens kijken op je website of er nog nieuws is over jullie dappere Tygo.

Pien; hoop dat het vol te houden is voor je.

fijne avond en slaap lekker (is er nog iemand die goed slaapt ???? aub tips!)

Geplaatst

Pff, Pien... wat pittig voor je.. maar gelukkig zitten ze er bovenop, en word je regelmatig gecheckt! Elke dag is er weer één.. Je doet 't al hartstikke goed!!

en Yvon, wat sneu van je hond!! Ik leef met je mee; ik botvier mijn moedergevoelens al maanden op mijn hond, vind 'm nóg fantastischer!!! Dus kan me voorstellen dat dit vreselijk voor je is... Maar misschien is het het beter zo, voor hem?! Hou die gedachte vast..

Ik vrijdagmiddag, ondanks m'n snotterkop, op de thee op de praktijk, is doc er niet!!! Zijn assistente zei wel gelijk: 'He, kun je hem niet zoenen!' Waarop ik zei dat ik dat wel inhaal... 'ja, volgens mij zoenen jullie heel wat af' ..... Zij is echt leuk, dus ik ouwehoer wel terug. (zag 'm begin mei voor 't laatst dus tikkie overdreven weer...)

Later, toen ik met alle assistentes aan de thee zat, vroeg ze waarom ik hem geen koffie wilde brengen de vorige keer. Lijkt mij vrij logisch; de patient die daar zit kent mij dan ws niet, en dan lijkt het net of een vreemde daar binnenkomt... waarop 2 assistentes zeiden dat de patient dan gewoon denkt dat de dokter al een nieuwe vrouw heeft.. en dat zij ook al hoogzwanger is! Zou de roddels wel compleet maken overigens...

(Ik ga 'm morgen wel even mailen.)

Ik moet deze week nog werken, nog 3 korte dagjes! Ben er wel langzamerhand klaar mee... ookal werkte ik vandaag maar een lange middag, alle patienten moesten me tegelijk hebben en het was zo warm etc. zweet liep zowat over m'n gezicht tijdens het werkoverleg... AU! Die kleine (valse) meid steekt met haar ring in mijn zij ofzo...

Ik zie enorm op tegen de hitte, maar nog meer tegen de bevalling... het lijkt me anatomisch gezien niet mogelijk. Is het ook niet natuurlijk, maar tegelijkertijd ook juist weer wél! Hmmm.. lijkt me geen pretje als het hoofdje 'staat'.. En in perineum-olie geloof ik niet.

Iza, volgens mij vroeg jij iets over mijn verlof een tijdje terug? Weet niet meer precies wat, maar het klopt dat ik zelfstandige ben.. betekent dat ik een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijg en een minimum van het UWV. Totale duur ook gewoon 16 weken, ingaande vanaf aanstaande maandag dus... HEEEEERLIJK!!

Au, ze is echt gemeen! Een nieuw pijntje... kan zo bij jullie aansluiten..

Ik mag zo al naar bed, ben er morgenvroeg rond 5 uur toch al weer uit omdat ik niet meer kan liggen op m'n zij. Jullie ook 1000 keer wakker per nacht, en dan voor de show maar weer plassen?

Tis allemaal wat meiden, dus dít is wat we allemaal zóóó graag wilden??!!

Yep, 100%!

Truste!! lfs Nanne

Geplaatst

Lief van jullie! Heb het er ook wel moeilijk mee, maar hij heeft een heel mooi leven gehad! en hij is bijna 15 geworden, en dat voor een labrador, maar het was echt mijn maatje, mijn hondje........

haha Nanne, moest zo lachen om je verhaal!

Ik kan ook totaal niet meer slapen word gek van mezelf, op de zij doet pijn, op de rug kan al helemaal niet meer....heb gelukkig nog mijn voedingskussen, dat scheelt een beetje....mijn vriendje was ook alweer verhuisd vannacht, die word ook gek van dat gedraai......haha..

Ach ja komt goed nog ff volhouden!

gr. Yvon

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Heerlijk dat er weer even een zonnetje schijnt.

@ louke: Het kamertje is helemaal prachtig geworden! We zijn er erg blij mee en alles is eigenlijk klaar nu. Het kamertje werd bij bezorging gelijk in elkaar gezet, dus dat scheelde een hoop werk. 2 dagen later is mijn beste vriendin alle babykleding komen strijken, dus dat ligt ook al in de kast.

@ nanne: ik verheug me ook niet echt op het moment dat het hoofdje 'staat'. Sinds de controle van vorige week (en ik nu dus weet dat hij overal aan de bovenmaat zit), ben ik iets minder enthousiast en hoop ik echt van harte dat hij voor de 40 weken komt.

Gisterenavond kwam mijn man met een koffertje van de zolder aanzetten. Ik moest nu ook maar eens een lijstje gaan maken, met wat er in het koffertje mee moet naar het ziekenhuis! Hahah, ik nog een zwak excuus van: ja maar ik ben pas bijna 33 weken, dat hoeft pas rond de 35-36 weken. Daar nam hij geen genoegen mee, ik moest het deze week gaan regelen. Hij zag het niet zitten, dat ik ineens weeën zou krijgen en hij alles bij elkaar moest gaan zoeken. Hij heeft natuurlijk gelijk, maar ik moest er wel een beetje om lachen.

Wat betreft slapen, mag ik nog steeds niet echt klagen. Ik hoef er in ieder geval 's nachts niet uit. Heb wel veel last van mijn bekken, maar gebruik iedere avond een warme kruik, om de boel te verlichten. Daarnaast een voedingskussen, dus het hele bed ligt vol. De kruik is overigens ook heel lekker om je buik te ondersteunen als je op je zij ligt! Dan 'hangt' je buik niet zo zwaar, wellicht ook een tip voor jullie. Gisterenavond wel weer behoorlijk last gehad van harde buiken. Mijn hemel wat kan er veel spanning op staan zeg, werd er gewoon weer misselijk van. Gelukkig toch gewoon in slaap kunnen vallen.

Nou ik ga nu even wat punten van mijn lijstje afwerken. Zo zeer niet alleen voor de baby, maar ook voor hier in huis. Mijn geheugen laat me ernstig in de steek, dus ik schrijf alles op!

Als ik vanmiddag tijd heb, zal ik proberen een aantal foto's te maken van de babykamer, als jullie dat leuk vinden. Kunnen jullie ook zien hoe het geworden is!

Liefs,

Amber

Geplaatst

Jeetje Yvon, dat is ook heftig! Heel veel sterkte... Zal aan jullie denken! Misschien nog een mooie foto maken van je lieve hond bij je buik? Of is dat een raar idee?

Vrijdag a.s. begint officieel mijn verlof, en nou poehee, ben ik eraan toe (zit al vanaf week 18 thuis he..) de muren komen soms toch wel op me af. Alles in huis en tuin is gedaan, to do lijstje is geminimaliseerd tot een paar dingen. Probeer er steeds wel wat bij te verzinnen, maar praktisch alles is echt gedaan. Heb ook de puf niet meer.. Van het weekend een bbq en een verjaardag gehad, en heb gisteren nagenoeg niks kunnen doen.

Slapen is dramatisch.. maar dat is al vanaf week 6 zo.. om het uur eruit tegenwoordig en inderdaad, bekken wat zeer doet! Overdag kan ik gewoon niet slapen :S hoe moe ik ook ben! Gek he? Lig wel in een soort waakstand, maar echt dieper wegzakken lukt gewoon niet...

Voor het eerst in de zwangerschap, ondanks alle ongemakken, dat ik het wel zat ben. Niet de kleine dame in mijn buik, die draait en hikt gezellig door, maar ik kan gewoon niks meer en dát ben ik zat... Van mij mag ze zich echt wel met een week of 5 gaan aandienen... Even naar de supermarkt 500 meter verderop, en op de terugweg kan ik dan al bijna niet meer!! Dat is toch erg!

@Pien, jemig meis, weer in het ziekenhuis! De laatste loodjes meid, je hebt ze al 33+ week binnen, dat is al een reuze prestatie!! Hou je taai!!

@Colle je laatste dag!! VERLOF straks! Oh kind wat heerlijk!! En ja, meeten als alle beebjes er zijn lijkt mij ook erg tof! De andere dames ook?

Mooi weer in aantocht: eindelijk weer! Was afgelopen week zo sjaggo om alles, dat ik al tegen manlief zei: als dit weer blijft aanhouden, mag het zwembad weer weg.. zo frustie om hem te zien staan, maar dat het gewoon blegh weer is!

@Nanne, zonde dat ie er niet was! En wat heerlijk dat jouw verlof ook volgende week begint!! Oh dames we gaan echt aan de laatste loodjes beginnen...

Is iedereen al uit de namen enzo? Er staat hier binnenkort nog iets te gebeuren, een soort babyshower ofzo. Dat er iets gebeurd ben ik al achter (moest een lijst aanleveren, hmmm) maar wanneer en wat... best spannend, ben wel benieuwd!!!

Geplaatst

Iza, lief van je!!

Ik kan me voorstellen dat de muren op je af komen, en wat herken ik je verhaal....dat niks meer kunnen doen... vreselijk! Ik kan al niet stil zitten, en ik wil nog alles doen maar kan het niet meer! Zo ff klagen hoor, lucht ff lekker op! en dan dat vocht......ben 1 grote vochtprop....en dan nog die ribben....

ooohhhhhhhhhhhhhh lekker dat klagen!

gr. Yvon

Geplaatst

Soms moet dat even hè! Ik had me zo voorgenomen niet te klagen... en over het algemeen lukt dat ook prima, maar soms... en dan hou ik niet eens vocht vast!! Alle kilo's zitten hier direct op de buik!

Soms moeten we het gewoon even kwijt, en dan vooral vrolijk weer doorgaan! Maar, is het voor jou dan niet verstandig om toch over 2 weken met verlof te gaan, ipv over 4 weken?

Geplaatst

@Yvon: Heel veel sterkte vandaag....en de komende tijd. Ik weet hoe het voelt om na zoveel jaar afscheid te moeten nemen van een trouwe hond.

Sterkte en dat hij maar een mooi plekje mag krijgen in jullie tuin en hart.

@Iza: Jeetje inderdaad je zit al vanaf week 18 thuis...al lijkt mij dat heerlijk ik snap dat de muren inderdaad op je af komen dan.

Het mooie weer zit er weer aan te komen dus je zwembad kan weer mooi opwarmen aankomende dagen. Of lig je er al lekker in te poedelen??

Oh wat spannend trouwens dat er wat staat te gebeuren bij jou...een babyshower...errug leuk!!! Lekker van genieten en je lekker laten verwennen :)

Vandaag is mijn eerste verlofdag en heb het gevoel gewoon een dagje vrij te zijn en morgen weer aan het werk te moeten. Vreemd hoor...22 weken niet werken.

Heb gister een super middag gehad die collega's georganiseerd hadden.

Ouders, kinderen en leraren kwamen mij gedag zeggen en ik ben behoorlijk verwend :)

Het slapen word hier ook moeilijker. Ik word ook vaak wakker om te plassen...althans gelukkig niet ieder uur, maar wel ongeveer 4 keer op een nacht (en dat vind ik best veel voor mijn doen) Ook word ik vaak wakker en dan weet ik niet hoe ik moet liggen. Probeer zoveel mogelijk op mijn linkerzij te liggen omdat ik weet dat dat beter is voor het beebje..die krijgt dan meer zuurstof en bloedtoevoer vanaf de placenta ofzoiets..maar op mijn linkerzij hou ik het niet de hele nacht vol dus ik ben veel aan het woelen.

Gelukkig heb ik een voedingskussen gekregen voor mijn verjaardag en zonder dat ding kan ik helemaal niet meer slapen.

Ik leg nu de ene kant onder mijn hoofd, de rest loopt langs mijn buik en het andere uiteinde licht tussen mijn benen. Andersom..dus langs de rug is ook erg fijn.

Dus dames die echt dramatisch slapen en toch ook een voedingskussen willen aanschaffen als het beebje er is....dit is het moment!!!

Verder word het lopen hier ook lastig. We hebben een winkelcentrum om de hoek maar die loop ik echt in een slakkentempo.

Als ik veel loop krijg ik ook regelmatig die scherpe steken onderin.

Het gekke is dat ik ook niet stil kan staan...dat lukt gewoon niet. Dan worden mijn benen onrustig ofzo..ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.

Oh ja even over de vluchttas. Ik ben benieuwd wat jullie daarin hebben.

Bij mij staat hij al klaar. Heb 2 setjes kleertjes erin, 2 grote lange big size shirts voor mij (een zwarte voor de bevalling..zodat hij er niet zo bloederig uit gaat zien ;) en een paarse voor daarna. Ondergoed, een trainingsbroek voor als ik naar huis mag, een omslagdoek en een omslagdoek voor in de maxicosi. En voor de zekerheid een paar luiertjes, doekjes, en een speentje. Maar neem aan dat ze in het ziekenhuis wel luiers hebben.

Moet er verder nog wat in de tas???

Ik ben ook wel benieuwd of iedereen uit de namen zijn. Wij hebben al een naam en beginnen er steeds meer aan te wennen. We noemen hem nu ook vaker bij de naam voor het geval we straks na de bevalling ook te veel "Hats" blijven zeggen (Hatsieflatsie) Maar ik moet zeggen dat het nog wel raar is om hem bij zijn naam te noemen terwijl hij nog in mijn buik zit.

@Nanne: nog even volhouden deze week en dan ook lekker verlof. De laatste daagjes duren lang he!

@Pien: hoe gaat het nu met je? Gelukkig houden ze jullie goed in de gaten.

Hopelijk blijven je beebjes nog lekker eventjes veilig in je buik en blijft de zwangerschapsvergiftiging heeeel ver weg!!!

Gelukkig ben je nu al wel ver op weg en zou het geen grote gevolgen hebben als ze nu ter wereld zouden komen (maar laat ze liever nog maar even zitten)

Oh ja: wat moet er nu allemaal gebeuren als het beebje geboren is?? Heeft hier iemand al een lijstje gemaakt?

Ben ook erg benieuwd hoe en waar jullie bevallen willen?

Ik heb het ziekenhuis opgegeven maar het kan zo maar zijn dat ik tegen die tijd gewoon lekker thuis wil blijven. Volgens mij mag ik ook pas naar het ziekenhuis als ik tegen de 7cm ontsluiting zit...dus misschien heb ik dan wel helemaal geen zin of puf meer om nog naar het ziekenhuis te gaan.

Wel heb ik aangegeven dat ik graag op de baarkruk wil bevallen (ik ben ooit bij zo'n bevalling geweest toen ik nog in de kraamzorg werkte)

We zullen zien of ik dat fijn ga vinden.

Hier trouwens ook nog nieuws over ons nieuwe huis die voor de bouwvak opgeleverd gaat worden (voor 19 juli)

Helaas zijn we er nu over aan het nadenken hem te verkopen. Ons huidige huis staat nog steeds in de verkoop en ik begin er aardig gestrest over te raken. Dubbele lasten kunnen we er niet bij hebben en we moeten nu toch echt gaan bedenken wat we nu moeten gaan doen.

Kunnen we ons huidige huis beter gaan verhuren (waar ook haken en ogen aan zitten) of moeten we ons nieuwe huis toch maar de verkoop in doen...die zullen we waarschijnlijk een stuk sneller kwijt raken als onze huidige woning.

Heb het er best moeilijk mee welke beslissing we het beste kunnen nemen. :(

Nou meiden geniet lekker van het mooie weer en voor de meiden die nog geen verlof hebben.....succes de laatste daagjes/weekjes.

Liefs Niek

Geplaatst

Ha dames,

Hier geen puf voor lange berichten....

Colle aanvullend op jouw vluchtkoffertje:

- ponskaartje

- inschrijfbewijs kraamzorg

- camera

- mobiel/oplader

Wat een klote situatie rondom jullie huis, daar zou ik het ook benauwd van krijgen. Lijkt me lastig om te beslissen wat je nu gaat doen.

Yvonne.. heel veel sterkte vandaag met afscheid nemen van je trouwe makker.

Liefs Pien

Geplaatst

Ow Colle, wat enorm vervelend met jullie huis. Is natuurlijk super dat het 19 juli wordt opgeleverd, maar wat enorm kl*te dat jullie andere huis nog niet verkocht is en jullie nu een keuze moeten maken.

Ik zit een beetje in een soortgelijke situatie en weet ook niet zo goed wat ik je moet aanraden. Toen ik mijn vriend leerde kennen hadden we allebei een eigen huis en toen ik bij hem ben ingetrokken heb ik mijn huis verhuurd. Op dat moment ging dat heel snel en goed. Afgelopen 1 april kwam mijn huis vrij van huur en die tijd ervoor al gezocht naar nieuwe huurders maar dat lukte niet. Toen het huis vrijkwam was het zoooooo enorm vies. Er was gewoon helemaal nooit gepoetst dus echt zwart sanitair! Heeft veel moeite gekost om het schoon te krijgen en ik heb het toen meteen in de verkoop gezet. We hadden geluk en 2 weken later was het verkocht, maar nu maandag 8 weken later (verlenging voorlopig koopcontract etc) is duidelijk geworden dat "kopers" de hypotheek niet krijgen dus mijn huis is niet verkocht.

Nu had ik nog "huur"geld over tot 1 juli om alles te betalen maar vanaf volgende maand hebben wij dus de lasten van 2 huizen. Ik was er gister helemaal down van maar probeer het nu maar los te laten, alhoewel ik nog niet heb bekeken hoe we het moeten gaan doen.

Het is toch wel enorm jammer als je een nieuw huis laat schieten? Misschien toch eens informeren hoe je je huidige huis kunt verhuren? Het nadeel is dat je een verhuurd huis niet in de verkoop mag zetten. Bah bah wat een rotsituatie meid!

Heel veel succes met keuzes maken.

Geplaatst

@ Louke:

Ja inderdaad balen dat we er nu over moeten denken om ons nieuwe huis dan maar weer in de verkoop te zetten. Het is zo'n leuk huis, zo'n leuke buurt en de gastouder waar ons kindje straks naartoe kan die komt in dezelfde straat te wonen.

Als we het willen verhuren dan moet het illegaal...maar dan wel via de makelaar. We moeten dan even een contract opstellen maar dan nog raad de makelaar het niet aan. Er zitten een hoop haken aan omdat de huurder ook zo zijn rechten heeft.

Ook is het inderdaad maar de vraag hoe ze het onderhouden..als er kijkers komen dan moet het er toch netjes uitzien.

Vrijdag gaan we naar de makelaar om de situatie te bespreken.

Mocht het toch verstandiger zijn om ons nieuw huis de verkoop in te doen dan moeten we dat maar doen...vooral omdat er nu ook nog een beebje op komst is. Ons huidige huis laten we wel gewoon in de verkoop staan dus hopen dat die dan sneller verkocht word (wat ik niet verwacht)

Gatver...ik word er echt kriebelig van als ik erover nadenk..maarja ik moet er wel over nadenken want anders hebben we straks echt een probleem.

Hopen dat er een wonder gebeurd en dat er nu heeeeel snel een kijker komt die ook een bod gaat doen.

Hopelijk verkoop jij je huis ook snel...dubbele lasten daar moet je niet te lang mee blijven zitten.

Lfs Niek

Geplaatst

Bah meiden, niks aan die extra toestanden met huizen!! Lastig om het 'klein' te houden in je hoofd, zeker als je zwanger bent... Maar het komt echt wel goed, maar misschien op een totaal niet verwachte manier!! Beebje lijdt er zeker niet onder, en daar gaat 't eigenlijk toch om..

Ben vandaag naar de gyn geweest voor controle, en 't tutje blijkt al ingedaald!! Head down, gelukkig... Dus de laatste tijd waren de harde buiken ws indalingsweeen..

Ik had ze tijdens de voorlichting in het ziekenhuis nog om de 3 min hihi.. Ach, dat mag best, als ze maar geen pijn doen zei ze vandaag nog. Ze hebben geen effect op m'n baarmoeder.. (gaan we dan maar van uit)

Ik moet zeggen dat 't wel bijzonder voelt, ingedaald! Niet letterlijk, nou ja met plassen en zitten wel, verder meer figuurlijk... ze komt er gewoon echt aan!! Er gaat gewoon een klein meisje geboren worden over een week of 7 (..)

Dat besef was er wel vaag, maar nu nog wel een stuk meer!! Misschien ook omdat ik nog maar 2 korte dagen hoef te werken..? Krijg superveel cadeautjes van patienten, zó schattig!! Morgenavond appeltaart bakken op verzoek van m'n collega's... hmm, weten ze wel hoe warm 't is??!! Maar aan de andere kant zag ik dat we maar met z'n 4-en (ipv 8) zijn vrijdag, dus ik denk dat ik er wel mooi 1 bak, kan ik lekker een halve taart mee naar huis nemen....................................... (Was vanmorgen nog steeds +10kg, dat duurt al een maand en was zelfs effe wat meer..)

Maar goed, ik ga me voorbereiden op weer een nacht.. pff.. dat liggen word ik echt niet goed van! Doet me nogal zeer naast m'n borstbeen, bij een rib-aanhechting.. Erg vervelend, je kan dan ook niet meer pijnvrij dóórademen. zal nog 1 keer dat voedingskussen proberen, werd er vorige keer erg kriegel van.......

We'll see... (binnenkort komt doc weer bijkletsen mailde hij... moet ook wel snel, anders ben ik vast ontploft ofzo... moet dan nog wel op m'n paasbest zijn natuurlijk... ;-)

truste , lfs Nanne

Geplaatst

@ Nanne: Oh die pijnlijke ribben herken ik, een tijdje geleden heb ik dat gehad...nu gelukkig nog maar heel af en toe. Inderdaad bij het goed doorademen best pijnlijk :(

En inderdaad je zult zien dat als je eenmaal verlof hebt dat je nog meer stil gaat staan bij het feit dat je kleine meisje niet zo heel lang meer op haar laat wachten.

Ik heb dat ook...ergens voelt het nog alsof ik gewoon een dagje vrij heb gehad...maar als ik er over nadenk dan besef ik me echt dat ik me nu ECHT ga voorbereiden op de bevalling van ons zoontje..whhhhaaaaaa. Helemaal super natuurlijk maar ook wel errug spannend hoor.

Spannend dat de doc binnenkort op bezoek komt...whoei whoei...binnenkort krijgen we dus weer een leuk verhaal te lezen :good1:

Oh ja TIP voor iedereen...het boek: VEILIG BEVALLEN VAN B. SMULDERS. Oh dat is zo'n mooi boek om te lezen. Als je je goed wilt voorbereiden dan is dat echt een goed boek. Leuk om te lezen en zeeeeer interesant.

Nou, nog even en ik ga mijn bedje opzoeken.

Lfs Niek

Geplaatst

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer! Onze hond is in vrede heen gegaan... hij heeft een mooi plekje in de tuin gekregen... het blijft moeilijk hoor, maar het slijt...

Had veel last van vochtophoping, maar er is genoeg vocht afgevoerd! Zo wat kan een mens janken en al helemaal met al die hormonen!

Wat een gedoe met al die huizen.. hopen dat alles goed komt en dat jullie niet met dubbele lasten blijven zitten... die ellende kan je er niet bij hebben....

Hier gaat alles goed, vanacht een keer doorgeslapen ( mag echt in de krant) Verder veel last van dode vingers.... maar hoort er ook bij haha.

Mijn vriendje is het hele weekend weg, snik snik.....ben zielig....

gr. Yvon

Geplaatst

@ moortje: een hele dikke knuffel voor jou ! eentje voor je lieve hond en eentje omdat je dit weekend alleen bent !

Heb je al brandnetelthee geprobeerd om al dat vocht af te drijven ?? Heb het laatst nog aan een vochtvasthoudend zwanger iemand aangeraden en je zag een week later echt resultaat.

En vannacht doorgeslapen ??? wauw !!!!!!!! Ik word ongeveer elk uur wakker, maar ik kan ook echt niets met dat zwangerschapskussen. Duw nu mijn dekbed onder mijn buik en een kussentje tussen de benen.

Verder lekker dat al weer paar dames op verlof zijn; het einde nabij.

Geplaatst

hai dames

ik breek even in....bleekselderij werkt ook behoorlijk vochtafdrijvend!!!

succes en sterkte met de laatste warme loodjes

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey lieverds,

Ik lees dat het nu toch echt wel zwaar is voor jullie. Ik leef met jullie mee. Hopelijk laten de beebs niet al te lang op zich wachten.

Hier weer goed nieuws! Ik heb gisteren Tygo voor het eerst een flesje mogen geven (hij krijgt nog altijd voeding via maagsonde). Zijn zuigreflex is nu ontwikkeld en hij was erg gretig op z'n flesje. Was weer een mooi moment. Vanavond gaan we het nog een keer proberen. Enne 't manneke is al over de 2 kilo! Goed bezig!!!!

Zo ik ga zo bezoek afhalen van het station.

Veel sterkte met dit warme weer.

Knuffel, Chantal

Geplaatst

Hai Chantal,

Oh wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Tygo.

En alweer over de 2 kg....SUPER!!!!

Oh wat zal jij inderdaad genoten hebben dat je zijn eerste flesje hebt kunnen geven. Knap van hem hoor!!! Hopelijk gaat het vanavond net zo goed!

Weer een mijlpaal he...zijn bedje thuis komt dus in zicht!! YOEHOE!!!

Jullie zullen wel niet kunnen wachten om hem thuis te mogen hebben.

Ik vind het zooooo ontzettend knap van jullie jochie dat hij het zo goed doet ondanks zijn vroeggeboorte.

Lekker genieten van jullie knaapje.

Lfs Niek

Geplaatst

Heeee IZAAAAA, lig je al lekker te dobberen in je zwembad?????

Het is ineens zo stil zonder jou!!!

Morgen word het nog warmer, en zondag...NOG warmer!!!

Dobberse.

Lfs Niek

Geplaatst

Chantal, wat een ontzettend super goed nieuws weer !! Al over de 2 kilo .... jee wat goed! Wat een heerlijk moment dat jullie het flesje hebben mogen geven en wat een kanjer dat het zuigreflex zo gretig was.

Zo trots op Tygo en op zijn papa en mama.

Geplaatst

Chantal,

Wat ontzettend fijn om te horen dat het zo goed gaat met Tygo!! Wat een dapper ventje hebben jullie toch!

Zoooooo het is echt geen weer voor zwangere vrouwen haha.Heb gister ook mijn zwembadje opgezet...heerlijk was dat!

De laatste loodjes dames!

Louke, bedankt voor je lieve knuffel!!

Zo ik ga weer werken, nog ff volhouden, ooh trouwens nog bedankt voor de tips voor het vocht ga het gelijk proberen, want het is al zo erg dat ik bijna niet meer kan typen! zo pijn doen mijn vingers!

s6 allemaal met dit warme weer!!

gr. Yvon xxx

ps idd Iza waar ben je nou??

Geplaatst

IZA ???????????????? Normaal gesproken ben jij de constante factor van dit topic. Jij schrijft erop los. Het is wel heel erg stil rondom jou.

Alles goed ???????????????????

Hoop dat je gewoon lekker aan het dobberen bent, dat je pc kapot is en je gewoon lekker geniet van je zwembad.

Geplaatst

Dames, hier ben ik!! Niks aan de hand!! :-D gewoon een paar dagen nog mega druk geweest!! Dus amper achter de pc gezeten...

Gisteren ben ik verrast met een babyshower! Wat ben ik verwend!! Ik wilde toch nog even de stad in om nieuwe birkenstocks te kopen en de meneer had zoiets van: ja goed idee! (toen dacht ik wel even: jij? Niet tegensputteren als ik op je vrije zondag wil shoppen? :-D) maargoed, wij de stad in, en na 2 uurtjes was ik het wel weer zat... Kom ik thuis, hele huis versierd, allemaal hapjes, drankjes en allemaal lieve mensjes!!

Gruwelijk verwend! En daarna wel gesloopt, maar wat was het geslaagd... Zo lief!

Hoe is het met de dames hier? Houden jullie het uit in de warmte? Ik kan er over het algemeen goed tegen, maar gisteren had ik gewoon opgezette enkels! :-o en als het weer zo blijft, hoop ik stiekem dat ze gewoon rond de 38 weken komt, en niet tot 42 weken blijft zitten :-P maar je hebt er zo weinig over te zeggen hè?

@Moortje, wat fijn dat jullie maatje een mooi plekje heeft gekregen!! Doe je rustig aan met je werk... ik vind het echt knap dat je tot 36 weken door gaat werken! Hou je wel in de gaten dat als het niet gaat, het niet gaat? ;-)

@Tygo, over de 2 kilo al! Wat geven ze je jongen, pokon? Wat goed!! Nog even flink doorgroeien en dan mag je straks fijn naar huis! Wat heerlijk!

@Louke, drama hè, dat slapen... hier ook hoor! Liggen is op geen enkele manier meer lekker, veel eruit om te plassen (hebben jullie ook zo'n dorst? Met dit weer drink ik soms wel 3 liter op een dag... en dat komt er allemaal 's nachts weer uit...)

@Colle, alles goed!! Hoe bevalt je verlof?

Mijn verlof is ook officieel ingegaan! Nou merk ik geen verschil omdat ik al thuis zat! Morgen 34 weken, kan iemand me vertellen waar die gebleven zijn? Gisteren nog met vriendinnetjes besproken over die eerste testen, bij 3,5 week zwanger! Wat lijkt dat lang geleden alweer... en het bloedverlies, en de onzekerheid, en alle voorbereidingen... En nu komt het einde in zicht....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden