Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook hier heeft de warmte toegeslagen. Mijn hemel, mijn benen lopen vanaf mijn knieën recht naar beneden toe. Klinkt jullie vast niet onbekend. Gisteren de verjaardag van mijn man en mijn moeder bij ons in de tuin gevierd. Ik ben echt gesloopt nu. Het was wel heel erg gezellig! Voor de neefjes en nichtje had ik een zwembad opgezet. Een doorslaand succes!!! Vrijdag had ik het al even met mijn neefje uitgeprobeerd. Ik moest van hem natuurlijk mee in het zwembad, dus ik kleed me boven even om. Kom ik beneden in mijn bikini, zegt hij: sohee, jouw buik is echt groot. hahahaha Leuk he hoe kinderen kunnen reageren. Verhult kleding toch nog iets blijkbaar. Inmiddels blijft de weegschaal rond de 10 kilo steken.

Ik herken jullie klachten ook wat betreft de dorst. Ik drink echt enorm veel momenteel en overdag kan ik nauwelijks plassen. Echt heel pijnlijk, die kleine beetjes. Lijkt wel een blaasontsteking. Zo tegen een uur of 10 's avonds wil het dan pas weer lukken en s ochtends gaat het dan weer prima. Stom he?

Heb net 3 wassen gedraaid en ga die zo buiten ophangen. Dat vind ik genoeg actie voor vandaag. Het badje staat nog van gisteren, dus misschien dat ik daar nog even in ga liggen, maar deze week ga ik echt heel rustig aan doen. Afgelopen week weer veel te veel gedaan. Vrijdagavond zat ik even op de grond voor het televisiekastje, kon ik niet meer opstaan van de pijn. Moest gaan liggen op de grond en kon echt niks meer. na een kwartier heeft mijn man me geholpen overeind te komen, echt een drama. Als ik in bed lig, kan ik na 5 minuten ook geen kant meer op. Moet dus zorgen dat ik gelijk goed lig. Ik schrik er best wel van dat het fysiek zo hard achteruit gaat. Ben ook bang dat ik over een week of 3 a 4 niet echt meer kan lopen. Staan gaat nog maar nauwelijks nu. Als ik volgende week naar de gyn ga, ga ik het toch bespreken. Zit er niet op te wachten dat ik helemaal niks meer zelf kan, laat staan niet meer lopen. Hoop dus echt dat de baby wat vroeger komt (wie niet??), zodat ik nog zelfstandigde bevalling in kan en niet als een invalide verplaatst hoef te worden. Afgelopen woensdag is de kraamzorg intake geweest. Ging prima, krijg 10 uur extra ivm bekkeninstabiliteit. Totaal 55 uur dus.

hoe is het verder met jullie?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ooh Iza wat blij dat je er weer bent! Wat lief om je zo te verrassen!! Wat zijn er toch lieve mensen op de wereld hihi...

Toevallig vanmorgen ff met mijn baas besproken over mijn handen, kan er gewoon niks meer mee... hij zei al als het niet gaat, ga je naar huis toe... maar ik doe gewoon rustig aan, af en toe handjes in een bakkie water en voetjes omhoog ( die zijn ook kei dik maar doen gelukkig niet zo pijn)

Maar goed het is voor een goed doel....Ik heb m gesmeekt of ie eerder wil komen...haha.....

nou dames s6 deze dagen en zet m op!

gr. Yvon

Geplaatst

Nou fijn Yvon, dat je baas je in elk geval ook in de gaten houdt. Heb je airco op het werk?

Amber, herkenbaar! Overdag mega veel drinken ivm de dorst, en dan pas 's nachts kunnen plassen ;-) wel fijn dat je extra kraamzorg krijgt!!

Geplaatst

Ja gelukkig wel airco op het werk, dat scheelt echt een hoop!

Vanavond naar de pufclub.... doe het maar rustig aan haha..

en hup holland hup we zijn weer een ronde verder JIPPIE!!

Geplaatst

Wat super Iza, die baby-shower. Echt lief dat je zo enorm verwend bent.

Amber, hoop toch niet dat je als invalide gaat bevallen. Voorzichtig aan meid! Lijkt me vreselijk zoveel pijn.

Moortje, je zit echt onder het vocht he! Wel lief dat je baas ook op je let. En als het niet gaat dan gaat het niet meer.

Bij mij gaat het juist helemaal andersom. Het gaat sinds 1 week echt beter met me. Kan zelfs beetje wandelen, en heb minder harde buiken etc etc. Echt ongelofelijk gewoon. Hoe kan dat nou? Zit je vanaf 17,5 week thuis en ben je hoogzwanger en gaat het opeens gewoon beter dan het al die weken is gegaan. Hoop dat het geen eenweeksvlieg is maar dat ik nog echt beetje mag genieten van laatste weekjes.

Natuurlijk heb ik ook wel last van de warmte en slecht slapen etc maar (nog) geen vocht. Maar ben zo happy dat ik weer een beetje vooruit kom.

In mijn buik trappelt het erop los. Ik vind het enig hoe die buik op en neer hobbelt. Vrijdag de uitgebreide 32 weken echo en ja om 15.30 uur ! Dus net voor en ik denk ook stuk tijdens de wedstrijd ....... vriendlief is er erg blij mee (not) maar zegt niks , hij moest eens durven, dan komen opeens al die slechte hormonen naar boven hahaha. Ach vandaag had hij vergadering tijdens de wedstrijd dus veel heeft hij nog niet gezien van het nederland in de WK.

En vandaag zijn ze begonnen aan de badkamer. Hij is vandaag gesloopt dus helaas ook geen toilet meer op 1e verdieping en we slapen op 2e verdieping dus vannacht 4x 2 trappen af ... ... goed oogjes open en opletten want laatste trap heeft nog geen trapleuning. Viel me ook pas net op en dacht: oja daar hebben we niet aan gedacht. Ik ben namelijk bij ongeveer 10 weken zwangerschap snachts met naar wc gaan van trap afgevallen en wel zo hard dat ik zelfs littekens heb en we heel blij zijn dat vruchtwater ons wondertje beschermd heeft. Paar dagen later hing er een trapleuning ! maar die andere moest nog. Nieuwe taak voor dit weekend!

lieverds, hou vol! nog een paar weekjes te gaan (ongelofelijk he, we worden echt mama :-))

Geplaatst

Hoihoi,

Las net in het juli-forum dat een aantal dames bezig zijn met een geboorteplan. Vind het best een goed idee! Vooral het stukje dat Kammie verteld van een vriendin, die nog geopereerd moest worden en dat bij terugkomst heel de familie al bij haar kindje zat, zette mij aan het denken. Ga toch een paar puntjes opschrijven, zodat ik die volgende week kan bespreken in het ziekenhuis. Hebben jullie al nagedacht over pijnbestrijding?

Geplaatst

Louke, ik herken het wel een beetje, met mij gaat het lichamelijk wel wat beter dan toen ik (ook met 18 weken ;-)) thuis kwam te zitten! Ondanks dat door het indalen ik vaak naar het toilet moet, het doet niet meer zo'n pijn als in het begin (ik heb hydrosalpinx aan de rechterkant die verkleefd zit aan mijn blaas + buikvlies... dus tot 25 weken zwanger heb ik helse pijnen gehad, ben toen zelfs opgenomen geweest omdat ze dachten dat het blindedarm was.. maar bleek dus die hydro te zijn die meerekte met mijn baarmoeder!)

Het lijkt nu allemaal gestabiliseerd! Ook minder pijn overdag in mijn bekken en buik enzo. Komt wel voor terug dat mijn schaambeen meer zeer doet..... maargoed, verder mag ik niet klagen.

Maar herken het dus wel!

Profiteer ervan, die echo tijdens voetbal! Grote kans dat ze wel extra de tijd voor je nemen, zal wel rustig zijn ;-)

Amber, ik heb wel wat punten opgeschreven! Het komt bijna niet meer voor, dat familie wordt toegelaten terwijl moeders nog op de OK ligt. Daarbij ligt daar ook een taak voor mijn vent. Hij weet heel goed dat wij eerst met zijn 3-en kennis maken. En de familie weet dit ook. Dus ik verwacht daar geen rare dingen...

Bij mij staan er dingen in zoals:

*Bij keizersnede wordt mijn dochter bij mijn man op zijn blote borst gelegd tot ik terug ben

* bij operatie (bijv. placenta die niet loslaat) idem

* er wordt onder geen beding kunstvoeding gegeven. Eventueel wordt er melk afgekolfd en d.m.v. een cupje gegeven.

* vitamine K/D wordt pas gegeven als ze haar eerste borstvoeding heeft gehad

* medische ingrepen (zoals: toucheren, tang/vacuum, knip, weeeenopwekkers etc.) worden eerst met ons besproken en niet zomaar toegepast (meiden, daar heb je namelijk wat over te zeggen! En als jij onrustig wordt van elk half uur/uur toucheren, dan hoeft dat niet! Je kunt prima aanvoelen hoe ver je bent in het hele proces...)

* Ik wil proberen zonder pijnstilling te bevallen. Er wordt onder geen beding zonder overleg Pethidine toegediend. Als ik om pijnstilling vraag wil ik dat er een Remanfentanil pompje wordt aangelegd.

Dit zijn mijn punten een beetje. Met de voetnoot erbij dat bij levensbedreigende situaties hier natuurlijk van afgeweken kan worden, maar dat altijd nog mijn man aanwezig is, die deze punten kent en graag op de hoogte gebracht wil worden. Lijken me redelijke punten toch?

Geplaatst

Jeetje zie allemaal dingen voorbij komen waar ik me totaal niet mee bezig houd haha. Ik ben echt zo'n type van ik zie het allemaal wel....

Louke, wat grappig dat je nu juist meer energie hebt...ik heb dat totaal niet.. ben juist nu zo stijf en moe...het zullen de laatste loodjes wel zijn...het is gewoon al bijna juli, gaat echt hard nu....

en ben gister niet naar de pufclub geweest...erg he maar kon het niet opbrengen..

xx

Geplaatst

Haha Moortje, deze dingen ben ik de laatste week pas echt mee bezig. Veel gelezen op internet en deze dingen heb ik eruit gehaald.. Tis niet zo dat ik dit als absolute bijbel laat gelden hoor. Maar mijn man weet dit, het zal op een A4-tje in de vluchttas zitten, zodat ik het in het ziekenhuis kan aangeven. En verder zal het ook go with the flow worden :-)

En goed van je dat je even lekker je rust hebt gepakt gisteren! En hoeveel uur werk je eigenlijk? Je bent nog aan het werk, dus misschien wel een beetje logisch dat je moe bent enzo? Kalm aan!

Geplaatst

Oh ik mag straks naar het ziekenhuis voor weer een check up... om half 2, warmste moment van de dag!! Hahaha goed uitgekiend...

Geplaatst

Jee Iza, je zet me aan het denken ....

Wat ik wel weet na dingen te hebben gezien in mijn omgeving is dat het plan is om als de vliezen breken of de weeën beginnen het niemand te laten weten, zodat er geen mensen zijn die wachten, bellen, smsen om te vragen hoever je bent en ook om te voorkomen dat de verkeerde mensen meteen aan mijn ziekenhuis bed staan na de bevalling.

Ik heb een schat van vriendin/peettante in wording maar zij zou in staat zijn om al bij mij te staan voordat ouders beeb hebben gezien.

Mijn moeder heeft erg veel verstand van baby's en bevallingen dus heb wel met mijn vriend afgesproken; mocht de bevalling niet voorspoedig verlopen dan moet je mijn moeder bellen om mij te komen ondersteunen.

En met die pethidine ben ik helemaal eens! Ik was bij de punctie helemaal van de wereld maar pijn had ik wel! Ik zou wel voor de ruggeprik willen gaan. Maar we hopen natuurlijk allemaal dat het zo vlot en voorspoedig gaat verlopen dat we alles zonder pijnstilling kunnen doen.

Ik zal voor de rest nog eens gaan nadenken.

Nu moet ik toch eerst eens even naar huis schoonouders om hun kat te verzorgen en mezelf te douchen.

Geplaatst

Daarom ook in overleg :) ik heb de vorige keer uitgebreid met mijn gynaecoloog besproken over de voors en tegens van Pethidine. Ze geven het bij ons bijna niet meer, Remanfentanil is ervoor in de plaats gekomen. Pethidine wordt voornamelijk hier nog gegeven als je bijv. al een paar dagen voorweeeen hebt die niks doen en je begint al uitgeput te raken. Dan willen ze het nog wel eens geven zodat je een nachtje bij kunt slapen in het ziekenhuis.

Ik sta ook niet negatief tegenover een ruggeprik, maar ook dat brengt weer nadelen met zich mee (je kunt er koorts van krijgen en daardoor langer in het ziekenhuis moeten blijven)... Daarom zou ik het eerst met Remanfentanil willen proberen. Die neemt niet alle pijn weg, maar kan wel de scherpe kantjes eraf halen.

En ach, wie weet dat ik bij de eerste wee direct om een ruggeprik vraag :-D ben nog nooit eerder bevallen... dus geen idee! Maar ik vind het wel fijn om deze dingen zo op papier te hebben...

Dat van de verkeerde mensen.. Idd.. Mijn moeder is 6 jaar geleden overleden, dus ik wil echt eerst samen met mijn man kennis maken met mijn dochter, kijken hoe ik reageer (misschien wel heel emo juist omdat mijn mams er niet meer is? Of misschien juist niet en dan kan ik alsnog iedereen meteen bellen van kom maar!)

Schoonmoeder en schoonzus wilden wel graag ingelicht worden als de weeen beginnen, dus daar heb ik een goed gesprek mee gehad. Dat ik ze best wil inlichten, maar dat ze echt pas naar het ziekenhuis komen als wij laten weten dat we dat willen. En niet eerder, want dat dan de kans groot is dat ze voor niks komen. Met mijn redenen ervoor en daar was volle begrip voor :-) vind het ergens wel lief! En ze weten zolang ze zich aan de 'afspraken' houden wij ze op de hoogte houden.

Geplaatst

Heeft iemand al weer wat van Pieneke gehoord? Ik heb haar al een paar dagen niet meer gezien op het forum.

Het zal toch wel goed gaan?

Geplaatst

hoi Martha

ik heb haar ook al een pb gestuurd omdat ik haar al een aantal dagen niet "gezien" heb...nog geen reactie, ik hoop dat ze gewoon haar rust neemt!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nee wij hebben ook niets van Pien gehoord...

Colle, ook stil van jouw kant! Ben je lekker van je verlof aan het genieten?

Geplaatst

WAAROM HEB IK TOCH STEEDS RUZIE MET DE COMPUTER!!!!!!!:crybaby2:

Ik heb er echt ruim een half uur over gedaan om een super lang bericht te typen. Wil ik hem versturen...WEG BERICHT!!!!

Oh en ik zit hier in de hitte op zolder...heb nu echt geen puf om het nog een keer te typen.

Wil jullie voor nu alleen even laten weten dat alles goed gaat hier.

Ik zal snel weer posten.

Lfs Niek

Geplaatst

Ik heb het even helemaal gehad ! Ik zit nu buiten en loopt nog het zweet van me af! Het is verdorie 23 uur en hier nog 28 graden! en binnen dus volgens mij nog warmer.

Ik wil eigenlijk NU weten of dit nog lang aanhoudt want dan wil ik OOK een zwembad(je) in de tuin....... , fijn zo'n huis waar de hele dag zon opstaat.

En ik wil vannacht ook eens slapen, en niet elk uur wakker worden etc etc etc.

maar ... ik houd nog steeds geen vocht vast :-)

Zo dat lucht op.

Succes dames vannacht!

Hoe zou het met Pieneke zijn en haar 2 beebs?

Geplaatst

Ha meiden,

Ik lig al een week in het ZH met zwangerschapsvergiftiging en moet tot aan de bevallling hier blijven :-(. Patienten hebben hier geen internet, maar van een lieve nachtzuster mocht ik even op internet, omdat ik niet kan slapen. Morgen gaat mijn mannetje even de stad in om te kijken of hij een dongel voor me kan regelen....

Gr. Pien

Geplaatst

Hey Pieneke...hier nog 1 die niet kan slapen vanwege pijn aan t borstbeen/ribben (steken...)

Wat fijn dat je even op internet mag van de nachtzuster (wat moet ik zonder jou beginnen..nachtzuster...)

He..verdorie..dus je ligt alweer een week in t ziekenhuis !!!

Wat balen voor je. Maar zie dat je alweer bijna 35 weken bent..je hebt t al ver geschopt he?!! Wie weet wordt je wel eerder ingeleid nu en heb je voordat je t weet 2 kanjers op de arm. Nog even volhouden..heel veel sterkte.

Zal leuk zijn als je man die dongel kan regelen en dat we je een beetje kunnen volgen vanuit t ziekenhuis. Heel veel sterkte Pien!!!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Lieve Pieneke

wat fijn om iets van je te horen!!! enorm balen van je zwangerschapsvergifitging maar je bent in goede handen en inderdaad, wie weet wordt je wat eerder ingeleid.

Laatste loodjes, komt helemaal goed!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey Pieneke,

Blij weer iets van je te horen.

Jeetje alweer in het ziekenhuis. Ik had al zo'n vermoeden.

Wat ontzettend vervelend voor je zeg. Deze laatste weken had je je toch wel anders voorgesteld...

Maar gelukkig ben je nu in goede handen.

Heel veel sterkte en succes!

Liefs, Martha

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Pien,

Zoals je kunt lezen, we waren allemaal nogal ongerust en helaas lees ik nu dat je weer in het zh ligt. Meid, die laatste loodjes zijn dus echt zwaar. Ik wens je heel erg veel sterkte hiermee en hoop ook dat je eventueel eerder wordt ingeleid...

Dikke knuf,

San

Geplaatst

Hee Pien, kei vervelend van die zwangerschapsvergiftiging, maar houd vol meid het komt goed!!

Louke, dat lucht af en toe op he.....vind ik ook... bij ons is het ook 28 graden binnen en je krijgt die warme lucht er niet uit! Zou zaterdag naar de beekse bergen gaan, maar heb ik maar afgezegd....

Gister gingen we uit eten met het werk, 4 uur op een stoel gezeten, nou je wil niet weten hoe mijn voeten eruit zagen!! Ben trouwens al trouw aan mijn brandnetel thee haha... Ik heb ongeveer 6 kilo vocht aan mijn lijf hangen haha, ben nou echt een pinguin....Maar gelukkig is de bloeddruk nog steeds goed!

Nou dames puf ze vandaag met 35 graden!

xx

Geplaatst

Pien! Daar ben je! En gelukkig ben je in goede handen... Zw.vergiftiging! Bah! Toch wel zwaar hè, zwanger van 2 beebs (ik vind het van 1 beeb al wel zwaar soms... dat is toch iets wat je je vooraf niet zo kunt inschatten!)

Is er een plan? Of wachten ze nog even af? Je hebt het toch maar mooi tot zover al geschopt lieverd! Hou je taai en het zou fijn zijn als je ons op de hoogte kunt houden... Denk aan je!

Louke, maak je borst maar nat! Schop je man maar naar de kruidvat/action etc. om een zwembad aan te schaffen! Komende week sowieso nog richting tropische temperaturen en grote kans dat het daarna ook nog rond de 25 graden aanhoud..

Ik heb zonnescherm al uit, alle luxaflexen/gordijnen/deuren & ramen dicht. Ventilator beneden op volle stand, dus wel een lekker windje door de woonkamer, en nu maar hopen dat ik zo de warmte een beetje buiten kan houden.

Maar jij dus ook nog steeds drama met slapen... ik ken het zooo. Wat dát betreft ben ik er echt klaar mee, en mag ze over 3 weekjes zich aandien (wil nog steeds graag dat leeuwtje!) Die schaambeenpijn is zo gruwelijk vervelend! En heb sinds een paar dagen elke avond wel even menstruatiekrampen (voorweeeen?)

Beeb zit helemaal ingedaald, al een week of 2 (vandaar de schaambeenpijn denk ik)...

Verder gaat het nog prima! Heb alleen 's avonds een klein beetje dikke enkels, maar dan ga ik even in mijn zwembad staan en daarna met de pootjes omhoog, en weg is het :)

Dus ik zou zeggen: KOPEN ZO'N ZWEMBAD!! Echt, je gaat er profijt van hebben. Ik heb zo'n ronde met pomp, maar het schijnt dat die vierkante grote ook niet zoveel kosten en ook lekker vol kunnen... Dobberen maar!

Nicole, koop een laptop! Hahahaa... Hoe is het met je? Hoe bevalt je verlof?

Yvon, bijna weekend! Hoe gaat het met je worstenvingers? ;-)

Amber, hoe is het met jou? Ook lekker aan het dobberen in je zwembad?

Nanne!! Hoe is het? Ook lekker aan het genieten van je verlof?

Heleen, ik lees net bij dat jij dit weekend over gaat, morgen om precies te zijn... Spannend! Gaan jullie alles af krijgen voordat je kleine hummel zich aandient?

KEESJE!! Doe eens updaten, hoe is het?

Zal ik het lijstje maar weer eens zoeken? Ik blijf het gewoon proberen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden