Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

lieve Pieneke en man

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kanjertjes!!!!! goed te horen dat alles naar omstandigheden goed gaat, Jeetje, wat heb ik veel aan jullie gedacht!!!!!

was benieuwd naar de namen maar kan me voorstellen dat je het niet bekend maakt.

Ik wens je een voorspoedig herstel en ik hoop dat jullie allemaal snel naar jullie eigen huis mogen!!!

heel veel liefs

Babeth

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met het babyduo! Hopelijk sterken ze snel aan, en jij ook, en mogen jullie naar huis. Geniet, geniet. Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

Lieve Pien,

Natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine schatjes. Hopelijk mogen jullie snel en gezond naar huis en dat jullie dan ultiem kunnen gaan genieten van jullie gezinnetje.

Lfs,

Nienke en Patrick

Geplaatst

oh pien en trotse papa,

van harte gefeliciteerd, met de lieve meneer en mevrouw!! Wat fantastisch zeg en wat zal er een hoop over je heen komen nu. Heel veel succes bij je herstel, het groeien van de kindjes en vooral proberen te genieten hoor!!

Heel veel liefs,

Jeegeetje

Geplaatst

Lieve Pien en partner,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter !!

Hoop dat de kleine man snel uit de couveuse mag en dat ze beide snel naar huis mogen, samen met jou. Hoop dat je je al iets beter voelt en anders snel opknapt. Zorg goed voor jezelf.

Het is zwaar genoeg geweest, hoop dat jullie heel snel thuis zijn en dat het genieten echt beginnen mag als gezinnetje.

heel veel liefs,

Geplaatst

Oh lieve Pien, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter! Ik hoop zo dat jullie snel opgeknapt zijn en lekker thuis kunnen gaan genieten van elkaar!

Ook ik ben erg nieuwsgierig naar je verhaal. Rust maar uit en gun jezelf de tijd om te herstellen. Jullie kindjes zijn nog klein maar ze zullen vast snel groeien. Als ik kijk naar hoe snel Tygo groeit!

Meid we kijken uit naar je verhaal en hopelijk een paar mooie foto's?

-x-

Chantal

Geplaatst

Lieve Pien, van harte gefeliciteerd met jullie wonderschone wondertjes!!!!!!

Ik lees tussen de regels door dat het behoorlijk tricky is geweest, kan me goed voorstellen dat je dat een plek moet geven, wat dat ook in moge houden....

Ik hoop dat het genieten ook lukt, ik wens je in ieder geval heel veel geluk met z'n viertjes!! Je bent mama................

Liefs Nanne

Geplaatst

WIE OH WIE IS DE VOLGENDE????

Ik las net in het juli topic dat het 26-7 volle maan gaat worden..en dan worden er vaak babytjes geboren.

(maar voor velen hoop ik dat de beebjes dan natuurlijk nog even blijven zitten natuurlijk)

Lfs Niek

Geplaatst

Vandaag op controle geweest bij gynaecoloog. Het gaat zo volgens het boekje dat ik pas over 3 weken terug hoef dus pas weer bij 38 weken ! Hij zei:en als je eerder weeën krijgt dan weet je de verloskamers wel te vinden.

Ja hoor, prima! Beeb is nog niet ingedaald, hoofdje ligt inderdaad wel moervast. Oogjes lagen nog omhoog dus blijkbaar aangezichtsligging. Hij zei ook nog: ja als beeb zo blijft liggen dan wordt het een zware bevalling maar hij heeft nog tijd om hoofdje goed te laten indalen.

Ja daar hopen dan toch wel op ja.

Over paar dagen volle maan? Colle dan ben jij aan de beurt!

Geplaatst

Hier steeds meer voorweeen... vanavond leek er zelfs regelmaat in te zitten! Bekken voelt ook aan alsof het uit elkaar valt, haha! Ik teken voor maandag (al mag zondag ook, dan is meneer jarig.. zouden we wel leuk vinden ;) datum-tweeling doen Colle?

Morgen weer check-up en daarna ga ik lekker naar de kapper! Stukje eraf en wat model.. Vandaag zwembad leeg laten lopen... Wat een ruimte weer!

Geplaatst

@ Ies,

Ik heb zo'n sterk vemoeden dat ik niet de eerstvolgende ben met bevallen maar dat jij dat gaat zijn. Ik weet ook niet waarom.

Waar zullen we eens op gokken??

Ik denk als Hatseflats dan toch eerder gaat komen dan komt hij vanaf volgende week woensdag. (dinsdag is het volle maan dus misschien gaat het dan wel beginnen bij ons???)

Ik ben heeeel erg benieuwd.

Hier laten we het zwembad nog even staan...vriendlief ligt er ook regelmatig op zijn luchtbedje in te dobberen/bakken :) en ik vind het altijd wel gezellig om er dan ook bij te komen zitten.

Zelf maak ik er niet heel veel gebruik van eigenlijk..vind ik vaak zo'n gedoe, omkleden, weer opdrogen, weer omkleden hahahaha. Het is allemaal een beetje te veel met de warmte :)

Maar het is altijd wel lekker als ik er weer in lig.

@Louke:

Beebje met de oogjes omhoog? Noemen ze dat ook wel een sterrenkijkertje?? Wel fijn om te horen dat alles volgens het boekje gaat. Vind je het niet jammer dat je pas over 3 weekjes weer terug mag? Ik kijk altijd zo naar die bezoekjes uit.

Hier is hatseflats trouwens kei en kei druk. Morgen moet ik ook weer naar de verloskundige...kijk ik altijd zo naar uit!!!!

Laat je morgen even weten hoe het was?

Trusten...met deze warmte pffff.

Ik ben alleen thuis, vriend heeft slaapdienst op zijn werk. Dus HATSEFLATS...NOG NIET KOMEN HOOR!!!!!

Lfs Niek

Geplaatst

Grappig dat jij dat ook denkt Colle! Iedereen in mijn omgeving denkt dat.. Zelf heb ik er geen gevoel bij nog.. natuurlijk hoop ik niet 2 weken over de uitgerekende datum te lopen, maar je hebt het niet voor het zeggen natuurlijk.. Ik heb wel het idee dat Speklapje wat rustiger aan het worden is de afgelopen dagen.. en gisteren was ze goed onrustig..

Tis vannacht niet doorgezet, er gebeurd wel van alles want mijn liezen + schaambeen en de hele rambam zijn goed gevoelig/pijnlijk... Inslapen was weer een drama.. heb uiteindelijk wel wat uurtjes gemaakt..

Gek hoe je onderbewustzijnde bezig is! Had vanmorgen vroeg een droom...

Mijn moeder is 5,5 jaar geleden overleden.. Maar er kwam een storm aan (bevalling?) en ik MOEST haar zoeken! (terwijl ik in mijn droom ook wel wist dat ze er niet meer is!?) alles afgezocht, en uiteindelijk ergens uit een lift getrokken op de 20e etage, maar daar was ze!

Gek genoeg droom ik nooit over mijn moeder, in al die jaren niet gedaan... Zou wel mooi zijn als dit een teken is dat het niet zo lang meer gaat duren, maar denk eerder dat dit een hormonale zwangerschapsdroom was...

Nou ja, maar eens koffie erin gooien en dan zo naar de gyn.. en daarna naar de kapper, daar heb ik wel zin in :)

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Iza; veel plezier bij de gynaecoloog en de kapper!

Ben bij jou ook heeeeeeel benieuwd wat de gyn gaat zeggen. Het lijkt er toch op dat het bij jou niet zo lang meer gaat duren. Wat spannend zeg!

Colle; 38 weken!! wauw! ben benieuwd wie de volgende 1e is.

Ja, vind het wel jammer dat ik pas over 3 weken terugmoet, maarja ...

Volgens mij ligt beeb nu inderdaad als een sterrekijkertje maar dat draait wel!!!

Hier heeft het zwembadje niet zolang opgestaan. Ik ben er 2x in geweest maar omdat het hier in de tuin zo mega hottie is was dat zelfs niet uit te houden. Toen kwam die storm en vriendlief heeft hem leeggelaten. Hij zou hem wel weer opnieuw opzetten voor me. ach laat maar. Vandaag nog een mega warme dag en dan hopelijk vanaf vanmiddag weer wat regen en wat koeler. 24-25 graden is prima!

Om 11 uur komt een vriendin en gaan we even in het bos wat drinken, daar ligt zo'n lunchtent.

Geplaatst

Het word nu echt spannend!! wie o wie is de volgende... ikke in ieder geval niet haha, ik moet er nog 4, en denk niet dat ie eerder komt, al hoop ik van wel....haha

Zat van de week voor de spiegel en dacht jeetje moet ie hier uit....hihi....maar dat zal wel goed komen.

vannacht weer beroerd geslapen, overal pijn vriendlief is heel lief geweest om me overal te masseren... wel grappig om 3 uur 's nachts....

Iza, veel plezier bij de kapper!! en iedereen heel veel s6 met het wachten en bevallen haha

Louke moest nog aan je denken toen ik bertje op tv zag.. ik zei al daar woont Louke tegen mijn vriendje haha...

Colle, vind het wel grappig dat je KEI zegt, ik kom namelijk ook uit gelderland ( gehuchtje bij Druten) en volgens mijn woon jij daar ook in de buurt.....???

gr. Yvon

Geplaatst

Kijk eens, mijn dochter heeft mijn lippen :D

lips.jpg

En dit zijn de mijne!

lippenmama.jpg

Verder goedgekeurd, qua vruchtwater, metingen navelstreng en bloeddruk hoef ik er nog niet op te rekenen dat ze komt. Maar ze zei wel: tis nu rustig op de verloskamers, dus je bent welkom hoor ;)

Geplaatst

Iza:

wat een geweldige echo!! hahahaha. En ze wilde je niet gewoon even een plaatsje aanbieden op de verloskamer? Das dan weer jammer.

Ik herken veel van mezelf in je verhalen. Heb ook veel last van voorweeën, maar dan met name 's avonds/ 's nachts. Weet niet hoe ik dan moet gaan liggen. Ook veel pijn in mijn liezen en laag in mijn buik. Ook hier gaande speculaties rond wanneer het dan echt gaat gebeuren. Mijn moeder belde vanochtend op, want ze was vannacht wakker geschrokken omdat ze dacht dat ik aan het bevallen was. Maar ze durfde natuurlijk niet 's nachts te bellen om dat te controleren.

Wat betreft je droom, vannacht droomde ik over een hele grote regenstorm en dat een hele tuin wegspoelde en ik alles moest redden. Hoe nobel van mij he.

Morgen krijg ik weer een groei-echo, ben benieuwd hoe de baby er voor ligt qua groei etc. Vorige keer bij 32 weken werd hij al op 22 gram geschat (op dat moment), dus ben benieuwd wat de stand is. Vrijdag dan controle bij de gyn (kon helaas niet op dezelfde dag) en kijken wat hij voor mij kan betekenen. Ik moet zeggen dat ik het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg beu begint te raken. Ik kan echt nog maar weinig dingen zelf op het moment. En de pijnstillers ben ik ook beu (sorry voor het klagen tegen jullie). Gelukkig kunnen we altijd gezellig kletsen hier op het forum!

Wat doen jullie zo heel de dag?

Geplaatst

Klagen moet ook kunnen hoor! Ik herken dan weer veel in jouw verhalen! Ik kan niet zoveel meer en zit dan ook al vanaf week 20 in de ziektewet ;) dus de muren komen wel op me af.. En als ik dan wat actiefs wil gaan doen, dan haak ik na 15 minuten maar af...

Het is ook gewoon zwaar! En wie weet moeten we nog een week of 5 door hè... gelukkig gaat de temp weer wat naar beneden...

Wat ik doe? Het begint 's nachts met elke 40 minuten eruit om te plassen (of in elk geval het gevoel te moeten plassen, blijven liggen werkt niet) en dan eerst 5 minuten godverren en vloeken omdat elke beweging als een soort scheermesjes door mijn heupen/bekken gaat ;)

Dan op tijd opstaan.. een wasje (soms gewoon even op zoek naar was :P heb ik tenminste wat te doen) 's middags een tukje.. veel lezen, op internet rondhangen ;)

Zin in visite heb ik al even niet meer... Zondag is manlief jarig en dan komen mijn schoonouders, maar zelfs daar kijk ik al tegenop.. Blegh!

En dan soms (zo'n 1 keer per week) een energieaanval, dat ik van zolder tot beneden alles schoonmaak enzo :') maar verder is er ook weinig meer te doen...

Saai dus ook! En dat hakt er ook wel in (herken je wel denk ik) dat je veel wilt maar ook niet meer kunt en dan duurt het wachten lang ;)

Geplaatst

Zitten we lekker tegelijk te posten :P

Maar prachtige foto's! Best nog een bescheiden buik, niet? Weinig striae enzo?

Geplaatst

(eerst afkloppen op hout) maar nog geen striae! Ik vind het ook best bescheiden. Nu ben ik ook best lang (1.80) dus er is sowieso veel ruimte waarover hij zich kan verdelen. Ben nu ongeveer 13 kilo aangekomen, waarvan volgens mij alleen (de laastste weken) al 2-3 kilo aan vocht vasthouden nu...

Ja gezellig zo tegelijk posten, haha.

Geplaatst

En je hebt nog een navel! :P

Pagina terug staat mijn buik foto en onder een linkje mijn striae, om te janken :') maargoed, weinig aan te doen! Ik zit nu op +16 en alles zit op den buik...

Geplaatst

Ja dat is het nadeel van striae, dat heb je gewoon niet in de hand. Ik vind wel dat je een hele mooie buik hebt hoor! Inderdaad zit alles aan de voorkant, das alleen maar fijn toch? Ik ben een tijd veel dikker geweest (toen ik 20 was ofzo) en daar heb ik een kleine plek striae aan overgehouden. Ik kan nu uit ervaring zeggen dat het echt bijna onzichtbaar wordt. Eerst is het nogal roze, maar op den duur wordt het echt witter.

Iedere dag smeert mijn man mijn buik in met buikbalsem, of het werkt weten we niet, maar we houden het toch maar braaf vol.

Ach en zolang we de kilo's alleen op onze buik hoeven mee te dragen.. Ik las op het juliforum al opbeurende berichten over de kilo's die er na de bevalling afvliegen. Daar verheug ik me dan ook al op!

Geplaatst

Wat een leuk geklets hier. Ik kom net terug uit het bos en heb daar heerlijk gezeten en wat een fijn weer momenteel. Tis bewolkt met een beetje miezerige regen en wat koeler. yihaaaaaa.

Iza; wat een mega grappige foto's. Je echo-plaatje kon ik niet zo goed plaatsen maar wel met jouw lippen foto eronder. Echt super grappig. Wat heb jij een mooie volle lippen. Die zullen wel lekker zoenen ;-)

en ja van je striae-foto schrok ik wel een beetje. Gelukkig dat je er een mooi mini-mensje voor terug krijgt. Ik denk als ik veel jonger was geweest ik ook zo'n striae had gekregen maar omdat ik al wat bij gekomen ben door te stoppen met roken 2 jaar geleden had ik gelukkig wat ruimte dus het gaat nog goed nu. Maar ik vind wel dat je een mooie buik hebt, zo alles naar voren.

Amber; ook weer super buik-foto's! Mooi hoor.

en jullie mogen lekker klagen hoor. Soms denk ik wel eens; weet niet meer eens wat leuks te vertellen, maar als ik mag klagen dan heb ik wel het een en ander te melden. Maar dat wil je dan ook weer niet doen.

Misschien nu even op bed gaan liggen zodat ik vanavond nog gezellig ben .....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden