Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi augustus meiden,

Even inbreken vanuit het julitopic. Het begint hier nu ook behoorlijk spannend te worden! Raar idee dat je, bij wijze van, morgen al je kleintje in je armen zou kunnen hebben. Ik voelde Julian in ieder geval helemaal niet vantevoren aankomen. Ik had alleen wat bloedverlies (van de slijmprop) 's-avonds en toen ik om 01.30 uur moest plassen kreeg ik ineens buikkramp. 5 uur later was hij er al, echt bizar!!

Ik wil jullie alvast heel veel succes wensen dames, en natuurlijk geduld tot wanneer het zover is. Jullie kunnen het!

@Amber, Julian was bij 31 weken en 5 dagen zwangerschap 2.000 gram, maar was toch een net maatje bij geboorte (3.570). De een groeit sneller aan het einde en de ander aan het begin :-)

En wat betreft de kilo's: Ik ben 1.82 m en was totaal 23 kilo (!!) bijgekomen zonder meer te eten dan daarvoor (behalve wat chocolade). 1 week na de bevalling was er al 12 kilo vanaf. Nu de rest en die overtollige buik nog!! hihi.

Lfs,

Nienke

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje wat een gezelligheid weer hier. Gelukkig want het was een tijdje wel heel stil hier.

@Amber: Wat een mooie foto's, hoe heb je dat gedaan met die zwart wit foto en dan je shirtje blauw? Ik ben gek op fotograferen en bewerken dus ik kan wel wat tips gebruiken.

Je hebt echt een hele mooie buik en inderdaad je hebt nog een navel. Die van mij is plat en lijkt op een sterretje (als hij bruin was dan was het net een anus hahaha)

Ik bedenk me ineens dat ik nog een foto had moeten maken want ben vandaag precies 38 weken. Ga ik dus zo even doen, en anders morgenvroeg.

Gelukkig heb ik ook geen stiae, smeer me een ongeluk. Ook mijn vriend doet dat s'avonds in bed voor het slapen gaan. Is echt een ritueel :) Hij luisterd dan ook altijd even naar zijn hartje of gehik.

Heb wel wat striae bovenaan mijn bovenbenen, hele kleintjes maar wel goed te zien. Gelukkig weet ik ook uit ervaring dat ze weer wegtrekken en uiteindelijk wit worden en nauwelijks zichtbaar.

Wat ik zo de hele dag doe is echt heel verschillend. Ene dag heb ik meer energie als de andere dag (ligt ook aan de warmte en aan de nachtrust)

Als ik energie heb maak ik daar goed gebruik van en doe ik wat dingetjes in huis. Paar dagen geleden nog de hele vriezer en koelkast gesopt en netjes opgeruimd. Heb nog zat te doen.

Maar zoals gister was het echt een futloos dagje. Beetje hangen op de bank, smiddags even slapen, lezen, tv kijken, internetten.

Vandaag wasje gedaan, stoffeltjes gezogen en naar de verloskundige geweest. Meer eigenlijk niet.

Morgen wel weer wat klusjes in de planning. (dweilen, opruimen, kledingkast opruimen) maar of daar veel van terecht komt weet ik niet.

Snachts word ik om de 2 uur wakker en moet ik plassen. Dat vul ik dan gelijk weer aan met water (heb een flesje water naast mijn bed staan omdat ik vaak erg dorst heb) Moet er nog wel aan wennen dat het bed op klossen staat en dat ik me er dus voorzichtig uit laat zakken. Heb er een klein krukje voorstaan dan kom ik er net wat beter uit en in met mijn 1.60 m :)

@Nienke: Leuk dat je zo nu en dan even bij ons komt inbreken, ik heb net bij julie ingebroken en heb weer een prachtige foto gespot van je mannetje.

@Iza: Wat een mooie echo van de lipjes van jullie meisje. Echte mooie volle lipjes inderdaad. Grappig om dat op zo'n echo allemaal al te kunnen zien he. Ik heb al heel lang geen echo meer gehad. Laatste keer was de 20 weken en dat was niet in 3d. Ben dus heeeel benieuwd.

Vandaag ben ik weer naar de verloskundige gegaan. Weer helemaal goed gekeurd. Ze zei "wat een druk kindje zeg" dat was aan zijn hartslag en zijn bewegingen wel te merken hahaha.

De laatste week is hij ook heeeeeel erg druk. Hij heeft het nog goed naar zijn zin en blijkbaar nog genoeg ruimte om zo te kunnen bewegen.

Krijg wel vaker last van voorweeën...in mijn rug :S dus ik merk wel dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is. Heb sinds vanmorgen ook vaak zo'n weeëig onrustig gevoel in mijn benen.

Heb sinds vandaag ook maar zo'n matje (die in het kraampakket zat) op de bank liggen. Voor de zekerheid. Stel dat mijn vliezen breken dan is de hele bank naar de knoppe.

Vriendlief is nu naar de zomerfeesten in de stad...ik gun hem dat van harte want nu kan het allemaal nog makkelijk.

Heb hem wel even gevraagt of hij even matig wil zijn met de biertjes en wat meer cola te drinken. Moet er toch niet aan denken om een zatte partner aan mijn kraambed te hebben staan (al denk ik niet dat het nu gaat komen hoor)

Lfs Colle

Geplaatst

Volgens mij doen we allemaal hetzelfde op een dag haha...gister ff met mijn schoonzusje naar de winkel geweest, was kapot... stom he dat je totaal geen energie meer hebt...

Mijn menneke is ook lekker druk, hij heeft het volgens mij ook wel naar zijn zin....de buik golft op en neer...

Gelukkig heb ik een vrij diepe navel, dus hij zit er gelukkig niet als een bolletje op mijn buik haha...

Mijn vriendje word volgens mij gek van mij, al dat gedraai 's nachts... hij is gebroken 's morgens...

Nou ik ga weer ff surfen op internet....

gr. Yvon

Geplaatst

oja moortje; heb ook aan jou gedacht toen ik op de markt stond bij de huldiging van Bertje! hahahaha.

Ik moest toch daar geweest zijn ook al vond mijn buik het geen goede zet. Heb dus gewacht totdat Bert gesproken had en ben toen naar huis gestrompeld. Het was echt veeeeeeel te druk. Heb nog nooit zoveel mensen op dat stukje "stoep" gezien.

Ben blij te lezen dat iedereen zoveel doet op een dag, haha. Ik voel me af en toe zo'n ontzettende zwangere muts die niets kan.

Vandaag is toppunt harde buiken; bij elke beweging en stap die ik zet: BAM.

Wat moet dat toch heerlijk zijn als je een fitte zwangerschap hebt en gewoon alles nog kan tot het einde. Als ik heel eerlijk ben dan wil ik eigenlijk nooit meer zwanger zijn, en gelukkig denken vriendlief en ik hetzelfde: heel ontzettend dankbaar en blij met tenminste een kindje en lijkt ons een 2e kindje niet goed voor mijn gezondheid. Het moet wel haalbaar blijven. Buiten dat doen ze in maastricht maar tot 40 jaar de behandelingen en ik heb nog 1 cryo dus die zou je eerst moeten opmaken en heb niet het gevoel dat je een 2ex zoveel geluk hebt, en ik word toch al in september 39 jaar.

Mijn beste vriendin en aankomende peettante komt zo op bezoek. Misschien gaan wel wel lekker op bed liggen kwekken haha.

Dames, fijne dag nog en geniet van het lekkere koelere weer.

Geplaatst

Oh inderdaad spannend zeg :-o

Hier zitten de huisvrouwen-taken er voor vandaag weer op :-P en heb ik inmiddels overal jeuk, echt! En krabben voelt zo goddelijk (heb bewust mijn nagels heel kort geknipt, dus het is krabben met mijn vingertoppen, haha! Zo beschadig ik niet)

Maar mevrouwtje vind het gekrab ook wel lekker geloof ik! Zodra ik in de buurt van haar rug & kont kom steekt ze die uit, onder het mom van: 'ja mam, dáár krabben!'

Enerzijds kan ik zó niet wachten om te bevallen, anderzijds ga ik dit wel vreselijk missen.. dat geschuifel en al.. dat 's morgens wakker worden omdat ze de hik heeft... als ik me omdraai, dat ze weer gaat verliggen (en dat je nog net geen zucht hoort.. meer een geirriteerde FLOF, ik lag zo lekker mam, moet dat nou!?)

Louke, las over jullie beslissing om het bij 1 te houden. Gaan jullie die cryo nog wel proberen? Ik heb juist ondanks alle kwaaltjes en de niet te fijne zwangerschap dat ik er wel 3 wil.. terwijl ik tijdens de vorige behandelingen zei: 1ntje is genoeg, als dat ons al gegeven is!

Maargoed, ik ben net 29 geworden :) dat zal inderdaad ook wel meespelen...

Colle, whahaha! Ja mijn navel lijkt ook op een Anusje xD blegh!

Geplaatst

hihihi mijn navel ook hoor! Plus steekt echt uit mijn kleren hahaha.

@iza: of we die cryo nog proberen? Ik weet het niet. Gevoelsmatig wel, verstandsmatig niet. Ik heb door ziekte afgelopen jaren vaak op werk er langdurig uitgelegen, ben ook gedeeltelijk afgekeurd en ben ander werk moeten gaan doen, en het is iedere dag balansen wat wel en niet kan.

Mijn omgeving snapte ook niet helemaal dat ik toch aan dit traject begon na alles, maarja je kent het gevoel; beter een kans om een kindje te krijgen dan nooit mama worden.

Had alleen niet verwacht dat ik ook tijdens een zwangerschap er langdurig uit zou liggen ;-) maar zie het maar beetje als een cadeautje; die rust krijg je nooit meer terug hahahaha.

Geplaatst

Foto-3DYKRAZX-D.jpg

Foto-DRMQKS4C-D.jpg

Foto-BCVUQPQM-D.jpg

Foto-EDKRSYLE-D.jpg

i.p.v 2 foto's zijn het er 4 geworden :)

Geplaatst

Wauw mooie foto's worden hier allemaal gepost zeg! Ziet er allemaal erg goed uit! Ik ben zo benieuwd wie de volgende augustusmama zal zijn!

Onze kleine man heeft een verkoudheidsvirus opgelopen en dat is wel een flinke tegenvaller. De zuurstof is weer flink opgeschroefd en het is zo zielig om hem zo benauwd te zien.

Maandag heb ik de kijkoperatie en ik ben er flink zenuwachtig voor. Hoop wel dat het aan de eierstok zit en dat ze het gezwel er gelijk uit kunnen halen. Ben alleen erg bang dat het aan de baarmoeder vast zit. We weten nog niet of we het nog eens aandurven om voor een tweede kindje te gaan, maar ja, we willen de keuze wel zelf kunnen maken en niet noodgedwongen omdat de baarmoeder eruit moet. pffff.

Maar we proberen positief te blijven denken, dat heeft ons al ver gebracht.

Ben zo benieuwd hoe het nu met Pieneke gaat, ik hoop ze gauw nog eens te zien hier op het forum.

-x-

Geplaatst

Goedenavond dames,

Hier even een update van mijn ziekenhuisbezoekjes. Donderdag groei-echo gehad en alles was prima. Baby werd op ruim 6 pond geschat. Vrijdag controle bij de gyn gehad. Aanstaande donderdag word ik ingeleid als de baby zich dan nog niet vanzelf heeft aangediend. In verband met mijn lichamelijke klachten trekken we het dus nog 1 weekje door, maar daarna komt onze kleine held! Zo'n raar idee dat hij er volgend weekend al is... Mijn hoofd loopt over op het moment en uit het niets krijg ik nu toch de neiging om te gaan poetsen, haha. Dat mij dat nog een keer zou overkomen. We genieten heerlijk dit weekend van ons laatste weekend met zijn tweetjes. Maar de zenuwen slaan wel toe..

Geplaatst

Whoooooo Amber...dat is spannend en raar om te weten dat jullie ukkie er volgend weekend gewoon al is. SPANNEND!!!!

Ik zou er ook van aan de poets schieten ;)

Gek idee dat dit het laatste weekend is met jullie 2-tjes, nog even lekker van genieten.

Maar misschien ga jij ook wel spontaan bevallen dinsdag (VOLLE MAAN!!!!)

Ik ben heel benieuwd wanneer Hatseflats zich gaat aankondigen.

Vandaag is mijn vader de hele dag laminaat gaan leggen met mijn vriend in ons nieuwe huis. Mijn moeder heeft mij hier echt giga geholpen in huis.

Alle ramen gewassen in huis van binnen en buiten, stofgezogen, gedweild, alle deuren afgenomen, tapijt gereinigd...etc.

Vond ik echt super lief en ik ben nu wat minder gestrest nu ik weet dat de grote dingen nu ook gedaan zijn. (waar ik nog geen puf voor had gevonden) Nu kan ik het mooi makkelijk bijhouden/netjes houden.

Morgen komt ze nog wat dingetjes wegstrijken...heb hier de wasmand helemaal vol liggen maar mag er van haar niet aankomen hihihi.

Ondanks dat ze zo druk is geweest was het natuurlijk ook heel erg gezellig dat ze er was.

Lfs Colle

ps: Amber, hoe heb je die zwart wit foto zo mooi gekregen met alleen je topje blauw???

Geplaatst

Ha meiden,

Ik ben inmiddels weer behoorlijk opgeknapt en thuis! De kindjes zijn nog in het ziekenhuis. Ons ventje mocht vandaag uit de couveuse en ligt nu heerlijk naast zijn zusje te slapen in hetzelfde bedje. Het gaat supergoed met ze, ze zitten allebei weer ietsjes boven hun geboortegwicht, maar ze moeten nog wel in het ZH blijven, omdat ze nog steeds niet volledig zelfstandig kunnen drinken (ongeveer 35% zelf, de rest met de sonde). Wij gaan 2x per dag naar het ZH om ze te knuffelen, te voeden en te verzorgen.

Gisteren toen ik met ontslag ging, heb ik natuurlijk een potje lopen brullen omdat ik ze achter moest laten. En vervolgens heb ik weer lopen grienen toen ik thuiskwam na ruim 4 weken ZH-opname.

Meiden.. voor jullie komt het ook dichtbij! Spannend!! Amber jij weet zelfs al een datum. Ik ben zo benieuwd wie de volgende zal zijn?????

Liefs Pien

Geplaatst
[/u][/b]04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

15 juli 2010 Pieneke van zoon en dochter

Eerstvolgende afspraak

Geplaatst

Amber, wat spannend !!! Jullie hebben gewoon volgend weekend jullie kindje! Ik zou ook in de poets schieten etc.

Colle; mooie buikfoto's ! en jij hebt ook al zo'n enorme lieve mama, net als ik :-)

Pieneke; wat fijn om wat van je te horen! en wat fijn dat je alweer thuis bent, wel helaas zonder je lieve kleine dame en heer. Maar wat heerlijk dat ze samen in een bedje liggen en dat ze het goed doen.

Nu jij ook verder opknappen en nog lekker genieten van niet-onderbroken nachten, zodat je helemaal sterk bent als ze wel naar huis komen en jullie als echt gezinnetje mogen gaan genieten.

Chantal; zal een kaarsje maandag voor je opsteken. Heel veel sterkte en hopen op het meest voordelige scenario.

Iza; hoe is het met jou? en je voorweeën? Is het nog te doen?

Ik ben vandaag begonnen met enveloppen schrijven. De kaartjes zijn in ieder geval definitief ontworpen en liggen bij drukker. Moet wel nog veel adressen opzoeken maar voelt goed om dat in orde te hebben.

Heb vandaag ook weer beddegoed etc van babykamer afgehaald en opnieuw gewassen. Het voelt niet echt als nesteldrang, meer dat ik vond dat het toch echt nodig was, of is dat hetzelfde hahahahaha.

Ik ga naar boven, lekker tegen mannetje aanliggen en hopen dat baby-qirl zich laat voelen door hem. Echt niet normaal, elke keer als hij zijn hand op mijn buik legt stopt ze accuut met bewegen, maar zelfs als je mijn buik ziet bewegen en hij kijkt stopt ze. En hij draait zich weg en hoppa daar maakt ze haar beweging af. Echt heel maf.

Nanne; hoe is het met jou ??? jij hebt al lang niet meer van je laten horen. Mis je soaps ...... die waarschijnlijk op heel laag pitje staan.

Slaap lekker allemaal,

Geplaatst

Pieneke, wat fijn te horen dat het goed met jou en de twee kleintjes gaat. Echt super!

Helaas heb je ze nu niet bij je, maar dat zal vast niet lang meer duren.

Ik wens je een hele fijne kraamtijd en alle geluk van de wereld toe nu met je gezinnetje.

Geniet ervan!

Geplaatst

Hoi Colle,

Wie weet wat de volle maan nog voor ons kan betekenen! Dat zou helemaal mooi zijn. Van die foto vraag ik even precies voor je na. Dat is in photoshop gedaan, maar hoe... Ik laat het je morgen even weten!

Gast Sannie66
Geplaatst

Pienekind, wat heerlijk om te lezen dat jij in ieder geval al thuis bent, ondanks het feit dat jullie 2 kanjertjes nog in het zh liggen. Wel fijn dat het zo goed met ze gaat en samen in een bedje liggen.

Geniet van ze met elk bezoek; jullie mogen vast snel de kleintjes defintief mee naar huis nemen....

Liefs,

San

Geplaatst

Hee Amber, ik wist helemaal niet dat ze jou zouden gaan inleiden! Is dat vanwege je klachten? Superspannend zeg!

Colle echt fijn dat je mams nog even geholpen heeft!

Hier zit ik er echt even doorheen.. schaambeen voelt alsof het tussen een bankschroef heeft gezeten, inmiddels zit ik onder de rode bultjes (als het maar geen puppp is!!) zie dat ik mezelf vannacht ook open heb gekrabt op mijn arm...

Ik ben het gewriemel van mijn kleine meid niet zat, maar alles eromheen wel.. Kan niets meer.. Maar dan ook echt niets.... En ik wil niet klagen, want je schiet er niks mee op.. Maar ik hoop zo dat mijn kleine speklap zich heel snel gaat aandienen...

Erg he Louke, het lijkt wel alsof ze er een radar voor hebben! Zodra iemand anders kijkt.. stil! Qua voelen schijnt het te zijn alsof er iemand achter je staat, die je niet kan zien, maar wel al voelt.. Dan verstijf je ook even... Zo moet je het zien voor je babe... Volhouden dus ;-) hier meestal als de meneer zijn hand op mijn buik legt ligt ze meteen stil (zelfs met de hik :-D) maar als hij zijn hand dan even laat liggen en zachtjes wat beweegt dan komt er beweging in!

Nou ik ga me maar eens douchen. Manlief is jarig (die wilde wel graag speklap voor zijn verjaardag, denk dat ik hem moet teleurstellen...) en zijn ouders komen straks even langs. En daar heb ik zooo geen zin in. Blegh! Misschien ga ik wel even lekker op bed liggen ;-)

Geplaatst
Ha meiden,

Ik ben inmiddels weer behoorlijk opgeknapt en thuis! De kindjes zijn nog in het ziekenhuis. Ons ventje mocht vandaag uit de couveuse en ligt nu heerlijk naast zijn zusje te slapen in hetzelfde bedje. Het gaat supergoed met ze, ze zitten allebei weer ietsjes boven hun geboortegwicht, maar ze moeten nog wel in het ZH blijven, omdat ze nog steeds niet volledig zelfstandig kunnen drinken (ongeveer 35% zelf, de rest met de sonde). Wij gaan 2x per dag naar het ZH om ze te knuffelen, te voeden en te verzorgen.

Hai Pieneke,

wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie wondertjes en dat jij ook weer goed aan het opknappen bent!!! geweldig.

Logisch toch dat je je tranen hebt laten rollen, is ook niet niks om ze achter te moeten laten maar meis, binnen no-time liggen ze in hun eigen bedjes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Inmiddels komen de bultjes met de minuut opzetten en raad een artikel op internet aan om leverfalen uit te sluiten... dus ipv woensdag naar de gyn, morgenochtend meteen maar even bellen....

Gast Sannie66
Geplaatst

Idd Iza! Niet te lang mee wachten, maar is gordelroos al uitgesloten? Dan zou zinkzalf kunnen helpen...

Geplaatst

Hoi allemaal,Iza: In verband met mijn lichamelijke klachten, hebben we in overleg met de gyn gekozen om aankomende week uiterlijk te gaan inleiden. Ik kan nog met moeite lopen en inmiddels leef ik al 3 weken op pijnstillers (mijn bekken wil echt niet meer). Wat jij omschrijft van het schaambeen is ook erg herkenbaar. Maar bij controle bleek ook dat onze baby al heel erg diep ligt. De gyn vond 37 weken net iets te krap, dus stelde voor om het nog 1 weekje vol te houden en de baby nog een aantal dagen de mogelijkheid te geven om zelf te komen. Maar aanstaande donderdag staat nu vast ingepland, dus dan moet ik sowieso naar het ziekenhuis. Mijn koffertje moest mee, want ik kwam er niet meer tussendoor uit. Afhankelijk van het inwendig onderzoek (of de baarmoedermond al verweekt is en een stukje openstaat) worden de vliezen dan gelijk gebroken of er wordt eerst nog verwekende gel aangebracht. Als de vliezen gelijk gebroken kunnen worden, komt de baby waarschijnlijk donderdag nog, anders is de kans groot dat het vrijdag wordt.

Verhaal lijkt dus heel erg op dat van jou. Ik zou het morgen toch gelijk aankaarten bij de gyn. De lichamelijke gesteldheid van de moeder is ook heel belangrijk!! Bij ons is de afweging in ieder geval gemaakt, dat het voor mij niet verstandig is, om nog weken te wachten. Zeker als je niks meer kan en zoveel pijn hebt, voel je je echt heel ellendig en maakt het het nog moeilijker.

Hoop dat je toch nog een 'leuke' verjaardag van je man hebt!

Geplaatst

Hé Pien, wat dubbel, maar mn fijn!! Het wordt alleen maar leuker vanaf nu...

Ik ben er nog wel, hoor meiden! Maar nogal futloos omdat ik zooooooo slecht slaap... ben hele dag moe, 's avonds ook, maar zodra ik de lamp uitdoe ben ik uren wakker... super-irritant, en ik word per dag meer vermoeid.. Kleine meid is goed actief, dus verder alles redelijk prima! Net als jullie ben ik er wel redelijk klaar mee nu.. Steeds een beetje misselijk ofzo, ik voel me gewoon niet lekker.. en als dat nou een signaal zou zijn, vind ik het prima, maar kan natuurlijk nog wel 3 weken (max) duren zo! Pfff.....

Blij dat de hitte voorbij is, deze week elke dag wel een lunchdate met een vriendin of zoiets staan! Zo had ik me ooit het verlof ook voorgesteld haha! Morgen ook groei-echo van de kleine, ze ligt mooi op een gemiddeld schema so far...

nou, ik ga heel nonchalant proberen m'n bed op te zoeken... ;-)

Trouwens gordelroos geeft meestal mn ook pijnklachten en is meestal op 1 helft van je romp, vanaf je wervelkolom of borstbeen gezien.

meiden succes met wachten, slapen en alle klachten!!

lfs Nanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden