Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vreemd.. we hebben niets meer van Keesje gehoord? Ik hoop dat ze vandaag met een goede bloeduitslag op pad is om het goede nieuws aan haar omgeving te vertellen.

@IVFmama... over die endo dat heb ik inderdaad ook al een paar keer gedacht. Hoe is het met mama-zonder-zoontje-voor-een-nachtje?

Pieneke

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inderdaad, hoop zo dat het goed was en dat ze het aan het vieren is en ons gewoon heel even vergeten is! Of zou ze Sinterklaas aan het vieren zijn?

Geplaatst

Hoi meiden!!

@Pieneke, ik heb HET dus ook, en altijd vanaf dezelfde dag.. volgens mij is er een link met de endo; het oogt en voelt alsof die meest 'uitwendige' plekjes dat doen... Ik probeer 't maar los te laten (figuurlijk dan) maar jemig, das lastig!! Daarnaast ook gevoelige buik, maar volgens m'n vriendinnen hadden zij dat ook allemaal..

Was vandaag met vlagen steeds wat (hoog)misselijk.. mooi op tijd dacht ik zo.

(of 't wordt mexicaans haha)

Ik ga ná dit weekend op de lijst van augustus!! Ik vind dit weekend toch een hindernis, omdat het dus voelt alsof ik ongesteld word, en dat zou dan zaterdag of zondag zijn... Moet nog even van het tegendeel overtuigd worden, geloof ik.

Niet dat ik ná dit weekend weet hoe ik op die lijst kom, maar goed... Help??

Succes 'n ieder en veel positiviteit gewenst!!!!!!!!!!

Lfs Nanne

Geplaatst

Nanne jij dus ook het gevoel dat er een linkje met endo is....gets dames het is zo ellendig om endo te hebben. En dan lijkt het alsof jullie 'dit/het' er ook nog als vervelende bonus bij krijgen :S Bah succes iig! En na dit weekend? Stiekem hoor je er al wel bij hoor :D

Pieneke het went een beetje. Manlief wilde toch echt tijdens het etentje even bellen. Hij hoorde geen gehuil op de achtergrond dus dat is heeel positief :D Het wegrijden vanmiddag was wel even moeilijk. En het etentje daarentegen viel me mee. Was zowaar nog wel een beetje gezellig. Zal een beetje uitleg geven. Een aangetrouwde nicht van mijn man kan ik het echt totaaaaal niet mee vinden. Het type ik ben zielig boehoe etc. Depressief, dan weer manisch en daar kan ik niet zo goed tegen. Neem bv een vriendin van me, die heeft voor haar gevoel nogal wat gevoelens weggedrukt met het overlijden van haar moeder, daarna een zware operatie gehad (nieuwe heup op jonge leeftijd) van alles achter elkaar. Rouwverwerking stond dus niet helemaal op de hoogste prioriteit. Zij is van het type (meer zoals ik ook ben) dat ze dat dan gaat en wil aanpakken. Daar kan ik dan vele malen meer respect voor opbrengen. Iedereen maakt vreselijk ellendige dingen mee, maar je kunt die dingen die je gebeuren niet kiezen (net zo min als vruchtbaar of onvruchtbaar dat herkennen jullie ws wel) maar je kunt wel kiezen hoe je er daarna mee omgaat. En ja ook iedereen heeft baggerdagen, dat kan, dat mag, helaas soms 'moet' het even. Maar bv na het overlijden van onze dochter kon ik 2 dingen doen, gigantisch wegzakken in een depressie, mijn relatie naar de knoppen werken of het ziekenhuis bellen en hulp vragen. Dat laatste hebben we gedaan en wij en onze relatie heeft het overleefd. Toen ik een jaar later een terugval voelde aankomen heb ik bij mijn huisarts aangeklopt voor hulp. Soms is dat nodig en in mijn ogen is dat geen schande, want net als je aan je relatie blijft werken, aan je omstandigheden blijft werken moet je ook aan jezelf blijven werken. En mijn aangetrouwde nicht, tja die blijft overal in hangen maar weigert zelfs aangeboden hulp aan te nemen en slikt dan liever pillen om zich heppie te voelen terwijl ze alles wat de 'oorzaak' is aan te pakken. Jammer want ze doet zichzelf daar grandioos tekort mee.

Oh pillen tijd hier, zo maar even doen en een slokje drinken en dan vannacht de enorme hoeveelheid eten verteren :O Ik heb elke avond al een buikje maar vanavond is het een graadje erger hahahaha.

Welterusten allemaal!

*ik hoop ook mega dat Keesje allemaal chocoladeletters aan het ronddelen is en morgen even komt bijkletsen!*

Geplaatst

Hee meiden,

hier geen endo, maar wel HET. Heb gemerkt dat als ik heel druk ben het wat erger wordt... merken jullie dat ook? Mijn schoonzusje, trotse moeder van een tweeling had het ook tijdens haar zwangerschap tot ongeveer de 20ste week en die hupppelen nu vol verwachting door het huis te stuiteren voor sinterklaas. Daarom ga ik het nu los laten, het hoort er misschien gewoon bij, misschien wel tot week 20. Doe mij maar een echo, dan zijn we er vanaf.

Nanne's vriendinnen hadden het ook, weet niet of die nu gezonde kids hebben, maar ik vertrouw er op!?

Keesje zal waarschijnlijk sint aan het vieren zijn en hoop dat ze met haar hoofd in de wolken is!!

@Iza, fijn dat HET bij jou weg is!!

lfs, jeegeetje

Geplaatst

Morning!

Soms denk ik ook dat HET te maken heeft met druk zijn, of gewoon het tijdstip op de dag.. Eerder had ik het steeds later op de dag, alsof dan m'n hele hebben en houwen er uit kwam zetten.. deze week had ik eens vroeg in de ochtend een totally roze inlegkruisje, verder de dag niks... heb 100-duzend theorieen, maar ja..

1 vriendin werd gewoon ongesteld, maar in mindere mate, desondanks is deze 'menstruatie' al bijna 1 jaar nu en loopt... Mijn beste vriendin is nu 37 weken zwanger, en heeft de eerste 6 weken elke dag het gevoel gehad dat ze ongesteld werd. Een andere vriendin vertelde gisteravond dat ze tot 4 maanden dacht dat ze een miskraam kreeg, omdat het zo voelde... En haar Jasmijn is 31 juli geboren!!

Daar hou ik me aan vast, en komt nog wel wat bruinigs/licht rozigs uitzetten, maar het eerstevolgende zal/moet toch echt m'n kleine zijn!!!!!

Ik kom er morgenavond bij zitten!!

Lfs Nanne

Geplaatst

goedenmorgen allemaal!

Lekker geslapen? Ik ben steeds zo vroeg wakker.. Dit keer lagen manlief en ik al om 4 uur tegen elkaar aan te kletsen in het donker. Toch nog even geprobeerd verder te slapen.. half 9 werd de score en dat is prima! Vanavond Sinterklaas vieren bij mijn schoonzus en de kids.. Vind het helemaal leuk alleen moeten we daar rond half 8 zijn... vind het momenteel even laat zeg! Hoop dat ik het volhoud, want na 7 uur val ik zo ongeveer om.. Vooral met de druktemakertjes! (mijn nichtjes :D)

Nou ja we zien het wel. Ze wonen hier 3 minuten lopen vandaan, dus als ik echt instort ga ik gewoon lekker naar huis!

Ik merk wel dat ik anders moet gaan slapen, slaap vaak in 1 houding, de hele nacht.. Maar mijn billen (is dat je bekken?) zijn 's morgens een beetje pijnlijk en stijf! Even op letten dus...

Verder voel ik me prima, nergens last van! Misschien ga ik zo nog een testje halen.. Wil de 3+ op de digitale CB zien... hihi

Fijne dag allemaal!!

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

hier ook raar geslapen. Ik schijn wel erg diep te hebben geslapen want manlief vertelde dat ik had gesnurkt. Tja dat is hier wel een kwaaltje want ik kan het me herinneren van de vorige keren. En dan zoonlief nog bij opa en oma. Hij was wel goed in slaap gevallen toen we belden. Maar ik kan niet wachten tot we er weer heen gaan. Eerst was ik ook vroeg wakker, weer in slaap gevallen en rond half 10 weer wakker. :O

Oooh echt Sinterklaas vond ik andere jaren niets, al die kids in de stad maar nu we er zelf 1 hebben (die er nog geen donder van snapt hoor) is het toch leuker geworden. Voel bijna de spanning weer die ik vroeger ook had rond de Sinttijd. En dan is een enorm grote wens van ons ook nog aan het uitkomen want we zijn zwanger. Een groter kado had de Sint ons niet kunnen geven. :D

Vind het zo'n raar idee af en toe, ongeloof dat ondanks dat we er zoveel moeite voor moeten we toch steeds dichter bij onze ultieme wens van 3 kids komen. We weer zwanger zijn en alles weer mogen meemaken ik ga even in een hoekje zitten bleren vermoed ik rond de kerst en oud en nieuw want daar heb ik toch ieder jaar al 'last' van. Zo'n rare tijd van het jaar......

Geplaatst

Ik kon het niet laten en heb toch nog een clearblue indicator gehaald net.... (wilde toch zien of ie nu 2-3 zou aangeven).. Echt direct kwam er ZWANGER te staan en er staat nu keurig 2-3!!

Volgens mijn man spoor ik niet helemaal, maar ik loop weer helemaal te stuiteren.. ik geloof toch wel dat ik een beetje testverslaafd ben... Vind eigenlijk dat vrouwen die via de dokter zijn zwanger geraakt, gratis 50 testen van de staat moeten krijgen ofzo *heel onschuldig kijkt*

Whiiiiiii @ stuiterland

Geplaatst

Zou iemand voor mij het gekkenhuis willen bellen? *bloos*

Zocht naar plakband, want heb net met het halen van de test een super lief speentje gekocht, die stop ik stiekem in de mand met cadeautjes voor vanavond voor mijn man... En vond nog een Sensitest! Zo-een die je 6 dagen van te voren kan doen..

Stond ik weer te springen... Dat was test 16... de teststreep is bijna heftiger dan de controlestreep hihi

Geplaatst

Hallo allemaal,

@ Iza allias stuiterbal: 16 TESTEN????:icon_bounce: hahahaha ik moet wel om je lachen hoor. Was dat de laatste test die je gedaan hebt??? hihihihi. (ik dacht dat ik er al veel had gedaan)

Wat leuk van dat speentje...leuke verassing voor je man!!

@ Iza en IVFmama: Ik slaap ook anders als anders. Ik was tot nu toe snachts vaak wakker en sliep dan weer slechter in...en smorgens al vrij vroeg wakker.

Nu is dat een beetje veranderd...word snachts wel 1 a 2 keer wakker om te plassen maar slaap verder prima. Vanmorgen ook door de wekker van mijn vriend geslapen..nou dat overkomt mij echt NOOIT!!! daarna werk ik vanmorgen pas om 10 uur wakker en voelde me toen nog zoooo ontzettend moe. Alsof het pas 6 uur was. Nu vallen mijn ogen alweer bijna dicht dus ik ga zo maar weer even een tukkie doen...anders hou ik het ook niet vol vanavond met pakjesavond.

Ik vier het ook bij de zus van mijn vriend, haar man en hun 2 kinderen.

@ Nanne en Jeegeetje, Goed dat jullie positief blijven..zolang er geen heftige krampen bij komen zal ik me niet al te druk maken....je hoort inderdaad zo vaak dat er bij een zwangerschap toch bloedverlies is en dat dat niks ergs blijkt te zijn. Ik zeg alvast: Welkom bij de augustus!!!!

En dat HET maar snel mag stoppen

@ Pien: hoe gaat het nu met je??

Nog steeds niks van Keesje gehoord...hopelijk laat ze snel weer van zich horen en is ze nu gewoon druk met het sinterklaasgebeuren.

Fijne avond allemaal!!!!

Lfs Niek

ps: oh ja ook nog een intiem vraagje: Ik durf "het" nog niet te doen met mijn vriend. Ik weet wel dat het gewoon kan maar ik vind het gewoon eng. Hebben julle dat ook??

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik mag me ook bij jullie aansluiten! Vanmorgen opnieuw postief getest. Die grijns is niet meer van mijn gezicht af te poetsen.....! Maandag direct maar ff naar het ziekenhuis bellen voor de 7 weeks echo. Hopelijk nog plek voor de Kerst???

In augustus is een terugplaatsing van 2 cryo's in de 6e week fout gegaan (na een positieve test). Ik ben mijn juichstemming dus nog wel een klein beetje aan het onderdrukken......!

Pas las ik dat bij iemand dat je voor de uitgerekende datum de punctiedatum neemt plus 38 weken. Rekenen ze ook zo in het ziekenhuis of verschilt dat nogal?

Weet eigenlijk niet meer hoe het ook maar weer ging bij mijn dochtertje.

Aangezien mijn punctiedatum 18 november was, zou mijn uitgerekende datum 11 augustus zijn?

Alle meiden die in onzekerheid verkeren......laten de weken tot de eerste echo maar snel omvliegen!! We hebben het voordeel dat in deze periode een week zo voorbij is!!

Gr. Heleen

Geplaatst
Hallo allemaal,

ps: oh ja ook nog een intiem vraagje: Ik durf "het" nog niet te doen met mijn vriend. Ik weet wel dat het gewoon kan maar ik vind het gewoon eng. Hebben julle dat ook??

Hoi Niek,

Ik heb er op dit moment ook weinig zin in, moet ik eerlijk zeggen. Vind het allemaal nog zo pril en kwetsbaar.....!! Weet ook wel dat er niks kan gebeuren, maar nu ff nog niet!

Gr. Heleen

Geplaatst

Hallo Heleen,

Welkom hier bij het augustus topic...GEZELLIG!!!!!

Ik heb ook even zitten rekenen en kom ook inderdaad op 11 augustus.

In het ziekenhuis rekenen ze ook zo. (2 weken voor de punctiedag)

Nou ik hoop dat je je goed voelt en dat de weken tot de echo voor jou ook voorbij vliegen.

Lfs Nicole

Geplaatst

Colle, ik had het eerst ook, maar heb toch de stap gewaagd... *bloos* hahaha. Al sinds de eerste prik erin ging meer dan een maand geleden stonden we 'stil' zeg maar en ik had er echt even behoefte aan... Niks verder aan het handje! Het lijkt alleen een beetje na te krampen na het 'moment supreme' zeg maar.. Maar dat is na eventjes weer weg... Mijn man wilde eerst ook liever niet, tot na de echo in elk geval, maar na enig aandringen.... lol!

Het kan totaal geen kwaad! Mits anders door de arts is aangegeven.. Maar zolang het niet goed voelt of je er geen behoefte aan hebt moet je het lekker niet doen!

Heleen, welkom! En gefeliciteerd. Gezellig, meer volk! Kijk even de voorgaande pagina's door ik heb ergens een link geplaatst waar je je punctie datum kunt invullen en dan krijg je allemaal info! Je uitgerekende datum, info over de stadia van je uk. Etc!

Wij hebben zojuist baklava bij de turk gekocht.. Normaal ben ik daar al gek op, maar kan dan wel de verleiding weerstaan.. Maar het lukte me niet meer! Hahaha, en wat 'zwanger' bladen, dus ik ga me even op de bank installeren met thee. Even relaxen voor vanavond :)

Geplaatst

hai Heleen

super!! van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een mooi sinterklaascadeau!!

op naar de 1ste echo

groetjes

Babeth

Geplaatst

Zo, vandaag lekker los gegaan aan alles waar ik zin in had.. heb steeds zo'n hongergevoel, maar soms ineens ook een misselijke vlaag rond m'n keel.. Heerlijk vind ik 't nu nog!! tis gewoon écht, ik beeld me geen zwangerschap in!!! Stel dat ik over 3 maanden nog steeds boven de pot hang, wil iemand me dan even helpen herinneren aan deze woorden??

@ Iza, volgens mij gaan wij precies gelijk op.. ik had de Tp de 20e en volgens mij teruggerekend dan de punctie de 17e. Ik kom ook op 10 augustus uit!! Lachen..

Wat ben jij al lekker relaxed zeg, met je baby-bladen op de bank.. Goed van je!!

Wanneer had jij 1e echo ook al weer? Kan wel teruglezen natuurlijk, maar dit is mijn luie kant...... Ik 23 dec. Leuk spannend!

Ik wil per morgen echt op de lijst staan, hoor!! Zeg me even hoe deze digibeet dat doet.. (he, mis ik toch die vent!)

Lieve groet Nanne

Geplaatst

Hey Nanne, wat leuk!! Ook 10 augustus uitgerekend. Dan gaan we inderdaad gelijk op! Ik heb inderdaad ook 17 november de punctie gehad. Bij welke ziekenhuis heb jij je behandelingen gehad??

Volgens mij is dit de meeste recente lijst.. Je kunt de tekst gewoon kopieren en plakken! Maar ik zal het voor je doen. Als er nog meer dames op de lijst willen!!

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

23 december: Nanne, 1e echo (7 wk, 1 dg)

Heeft iedereen een leuke Sinterklaas gehad? Wij gaan maar eens de stad in.. Het besef dat dit als het goed is de laatste kerst met zijn 2-en is begint nu pas een beetje te komen :) dus maar eens even gezellige dingen voor in huis halen enzo..

KEESJE!!! Waar hang je uit.. We maken ons zorgen....

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen maar eens de digitale CB met indicator gedaan. Die geeft zwanger 1-2 weken aan. Morgen de bloedtest...ook wel weer eng, want het HCG-lijstje is mij nu ook bekend... en dat kan ook weer veel stress opleveren!

Mijn uitgerekende datum is 12 augustus. (maar ik wil pas morgenmiddag, als het ziekenhuis heeft gebeld, op het lijstje komen te staan!)

En tja, mijn jongste zoon is op 16 augustus jarig, misschien krijgt hij een mooi verjaardagcadeau??!! ("ik heb liever een scooter" zei hij net gekscherend)

Liefs, Nine

Geplaatst

Lalalalala! Nine is zwanger!!! Wisten we allang natuurlijk maar wanneer ga jij het nu eens geloven? En je hebt genoeg gelezen over HCG dat je weet dat daar grote verschillen in zijn he, niet over gaan stressen hoor!!!

(Hé, dat is grappig: ik schreef gewoon een paar keer 'la' en hij maakte er zelf dit van...)

Caroline

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zit op het moment huilend achter de laptop op de bank.

Ik had even een middagdutje gedaan omdat ik zo moe was.

Ik word wakker, moet plassen en veeg af....Schik me daar toch dood!!!!

Wc papiertje behoorlijk rood/roze (wel helder)

Ik ben zo ontzettend geschokken, en probeer me zo rustig mogelijk te houden....maar de tranen stromen over mijn wangen.

Ik ben zo ontzettend bang!!!

Morgen had ik al een afspraak staan in het ziekenhuis voor mijn eerste echo...en nu gebeurd dit.

Ik kan niks anders dan afwachten want ik weet dat als ik nu het ziekenhuis bel dat ze toch niks voor me kunnen doen.

Ik hoop zo dat het bloeden stopt...ik heb een inlegkruisje ingedaan en die is gelukkig nog wit. Ook mijn onderbroek was niet rood (maar dat komt denk ik omdat ik had gelegen op de bank)

Gelukkig heb ik ook geen krampen.

Oh wat is dit vreselijk..ben ook nog eens alleen thuis, mijn vriend is werken en die is om 15.30 ongeveer weer thuis. Ik wil hem ook niet bellen want ik weet zeker dat hij ook heel erg schikt.

Lfs Niek

Geplaatst

hee Colle,

hier hetzelfde verhaal... wat wordt ik daar onrustig van zeg...

Vriendinnetje gebeld, die vertelde dat het best te maken kon hebben met het stoppen van de utrogestan... dat je daar toch ondersteuning van krijgt, dat je lichaam toch nog een soort van cyclus voelt en daarom wat gaat vloeien. Ook zou het nog zo kunnen zijn dat een van de twee het misschien gaat begeven... Het hoeft nog niks te betekenen hoor! Sprak zij dapper....

Fijn dat je morgen een echo hebt, weet je wat meer en kun je lekker al je vragen spuien!!

Iemand nog iets van Keesje gehoord?

Veel sterkte!

Geplaatst

Oh Colle!! Kan me heel goed voorstellen dat je er zwaar onzeker van wordt! Als je even van je af wilt kletsen Colle, stuur me even je nummer in PM... dan bel ik je even!

Het kan echt alle kanten op, en geen krampen is goed!! En als het niet meer wordt ook, kan heel goed gewoon van de extra doorbloeding en het oprekken van je baarmoeder komen.. Maar daar heb je nu niks aan!!

Denk aan je!!

Geplaatst

Ik ben gelukkig ietsje rustiger geworden maar nog steeds momenten dat ineens weer de tranen beginnen de stromen.

Oh ik ben nog nooit zo bang geweest als nu.

Het bloeden is gestopt...inlegkruisje is nog schoon en geen spoortje meer te vinden aan het toiletpapier.

Ik ben er zeker van dat het niet komt door het stoppen met de Utrogestan want daar ben ik al bijna 1.5 week vanaf.

Oh ik maak me zo zorgen..ik heb er geen goed gevoel over.

We zullen morgen op de echo moeten wachten. Denk dat ik dan niet zo goed nieuws ga krijgen. (dat zegt mijn gevoel)

@ Iza: bedankt je bent lief.

@ Jeegeetje en Nanne: Zo zit ik jullie nog positief bij te staan met woorden als...zolang er geen krampen zijn niet te druk maken, en je hoort wel vaker van zwangeschap en bloedverlies wat goed afloopt....en zo ben ik zelf zo bang als een hond en kan ik helemaal niet meer positief denken.

Hoe gaat het nu met jullie en hoelang hebben jullie dan al bloedverlies??

Kunnen jullie geen vroege echo krijgen?

Lfs Niek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden