Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heleen, tis wat die moeders! Hebben jullie er nog wel 'omheen kunnen lullen' of is het nu voor iedereen duidelijk?

Hmmm, IVFmama. Heel dubbel, verdriet maar ook opluchting lijkt me? Ik herken wat je zegt over "dat je lichaam nog iets zelf kan". Toen het bij mij uit zichzelf werd opgeruimd was ik daar ergens ook blij mee (tikje trots zelfs wellicht). Heb je al wat tranen kunnen laten? Neem ff een momentje voor jezelf hoor. Kun je er maar beter uit je systeem hebben voor kerst. ;-) Niet dat het verdriet dan weg is, maar het kopje is er dan wellicht wel vanaf.

Hoe is het vandaag Aafke?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve IVFmama. Wat fijn dat je lichaam het zelf lijkt te hebben opgelost. Ik hoop dat de echo dit ook laat zien maandag. Kan je je ondanks alles toch nog verheugen op de kesrt of is dat lastig!?

Lieve Aafke, nog 1 nachtje en dan komt er gelukkig meer duidelijkheid! Ik duim!

Veel liefs!

Geplaatst

Ow Aafke, meis toch. Wat klink je sterk! Maar wat moet dit voelen als een grote terleurstellin (ook al is er niets zeker?).

Wel fijn dat je al kunt focussen op de mooie kant van dit verhaal, zwanger worden kan! Wat er nu ook gebeurt, dat is al heel goed nieuws.

En mocht het echt niet ok zijn nu, , dan hoop ik dat het vanzelf op gang komt. Maar zolang je niet bloed, is er nog wel een kans ergens toch?

Veel sterkte met afwachten, echt een herkenbaar gekkenhuis, -M

Geplaatst

hallo dames,

goh Aafke, ik vind het erg moedig hoe je er over denkt en praat, gisteren tijdens de lunch hadden ik het met mijn man nog over jouw situatie, hij zei hetzelfde dat als het deze keer bij ons mis was gelopen hij dan enigszins getroost zou zijn omdat er bewezen zou zijn dat het wel kan! pfff het is waar maar toch vind ik het erg heftig hoor!! Heel veel sterkte lieverd!

IVFmama, ik vind het bewonderenswaardig om te lezen hoe jij hier de mensen zo goed kan steunen ondanks je eigen verdriet! gelukkig is jou een curretage bespaard gebleven! hou je mooi instelling en ook jij heel veel succes het komende jaar!!!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Meiden wat een verdrietige dingen lees ik hier, heel veel sterkte voor diegenen die het zo hard nodig hebben! En IVFmama ik moet me bij Meiske aansluiten, wat goed dat jij de anderen ondanks jouw eigen verdriet zo steunt, daar neem ik mijn petje voor af meid!

Ik wil jullie allen al het goeds voor 2010 wensen, dat al jullie wensen waarheid mogen worden.

Geplaatst

Oh Aafke dat herken ik zo, het gevoel dat het wel 'kan' dat je een bevruchting hebt gehad (bewezen) en een zwangerschap. Dat was het stukje positieve wat ik eruit kon halen want tot dan was alles maar 'giswerk'. Goed van je hoor dat je toch ook die positieve kanten kunt zien in zo'n verdrietige situatie. En het klinkt alsof je goeie en fijne steun ook thuis hebt.

Meiden steun geven is iets wat goed gaat hoor. Mijn eigen verdriet heeft zijn plekje gehad en zal zo af en toe nog wel eens bovenkomen. Maar gek genoeg kan ik er makkelijker mee omgaan nu ik hier thuis al zo'n fantastisch (ha lekker bevooroordeeld :D) wonder heb rondlopen. Gisteren kwam hij zelfs uit zichzelf even bij me knuffelen en dat pept me zoooo op! Dat gevoel van geluk gun ik jullie allemaal ondanks het trieste zijn er zo ook mooie momenten bij.

Geplaatst

Ik heb sinds vanavond ook bloedverlies.. Helder.. het 'stroomt' er niet uit, maar is ook niet te weinig om het zonder inlegkruisje af te kunnen. Niet echt mega krampen, maar het is wel aan het rommelen..

Pfff net toch maar de verlos gebeld, en die gaat kijken of ze me er morgen in het ziekenhuis nog tussen kan krijgen voor een echo. Ik hoop het van harte, want het is doodeng...

Ze gaf aan dat de kans dat het echt mis gaat al verkleind is omdat er eergisteren een hartje was.. En ik geen zware krampen heb... en als het niet erger wordt hoef ik me ook geen zorgen te maken verder. Wel al de hele dag een drukkend gevoel op mijn baarmoeder mond, dus het zou best een vaatje kunnen zijn.

Maar bah.

(sorry ben helemaal niet bijgelezen...)

Geplaatst

Jeetje Iza, wat een schrik... maar ik weet ook vrijwel zeker dat dit beetje bloedverlies niets met jouw embryo te maken heeft! Er zit een hartje en dat hartje dat klopt!

En las ik niet ergens dat bijna 50% van alle zwangeren ietwat bloedverlies hebben (vooral in het begin) dat niet ernstig is?

Maar natuurlijk, geruststelling is gewoon nodig, om jezelf weer prettig te voelen. Ik hoop dat je morgen nog deze geruststellingsecho kunt krijgen!

Sterkte en liefs!

Nine

Geplaatst

Hai iza

Logisch dat je schrikt!!! ik kreeg bij een week of 8 wat minimale bruinsige afscheiding en ik was ook even ongerust. nine, bloedverlies in het begin komt inderdaad veel voor.

Fijn in ieder geval Iza dat je wellicht morgen terrecht kan!!!

hou je haaks

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nou, van bloedverlies weet ik alles van. Bij mijn zoontje heb ik het 2 keer gehad. Bij mijn dochter had ik te pas en te onpas bloedverlies. Ik vond het vreselijk. Want zwangerschap en bloedverlies gaan gevoelsmatig lijnrecht tegen elkaar in. En de verhalen van oooo, dat heb ik ook gehad en bla, bla konden mij niet geheel rustig maken. De gyn. zei tegen mij, kan alles zijn , kan niets zijn. Nou, daar had hij gelijk in. Nu ligt ons wolkje(wolkjes...) boven heerlijk te slapen......joy1

Geplaatst

hey meiden!

Een spannende dag morgen, mn voor Aafke en Iza..

Ben zo blij dat die echo-apparaten er zijn zodat we snel duidelijkheid kunnen krijgen! Moet je je voorstellen hoe dat anders zou zijn?! Dit is al erg/onzeker genoeg!

Zal er eens even wat positiever nieuws tegenaan gooien! Ik had vandaag m'n eigenlijke 7 weken echo... afgelopen 2 weken was ik al geweest voor echo's ivm met bloedingen. Vond 't loei-spannend, heb ongeveer de hele nacht Gerard en Giel in het Glazen huis kunnen volgen.. dat was niet het plan.

Maar goed, om kort verhaal nog langer te maken: het zag er goed uit!!!

Het vruchtje was ruim verdubbeld van 0.44cm naar 1.09 cm, perfect dus! Was zelf bang dat er geen hartje te zien zou zijn (vraag me niet waarom, misschien omdat ik minder misselijk ben?) Maar zag er goed uit!

Zelfs het bloed naast het vruchtzakje was duidelijk minder geworden!! Daar ging 't natuurlijk ook om, daarvoor nam ik de rust! Er zit nog een klein plasje onder en naast het zakje, dus als ik weer eens wat bloed: please herinner me hier aan, ik vergeet dat dan in de stress...... Maar de fert arts werd steeds enthousiaster; over 3 weken pas terugkomen, bij de standaard 10 wk echo. Daarna mag ik gewoon over naar Apeldoorn zkh, of een verloskundige. Jemig, ik ben dan ineens gewóón!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)

sterkte meiden morgen!

Lfs Nanne

Geplaatst

Nanne mafkees alsof je zwangerschap ooit 'gewoon' wordt ;) :O Het is en blijft heeeel bijzonder hoor (zelfs ongeacht hoe een kindje verwekt is). Fijn dat alles er goed uitzag meis!

Aafke en ook Iza toi toi toi voor morgen!

Hier is het ook bedtijd. Vanmiddag op de slee weg geweest met zoonlief dus ik kan er zo ook best liggen. Morgen gaat manlief een halve dag werken en ik nog wat laatste boodschapjes doen en dan lekker gourmetten. We hebben onszelf verwend met een mooi gourmetstel en allerlei lekkers voor erop.

Dus ook voor jullie allemaal een hele fijne pre-kerstdag en fijne kerstavond!

Geplaatst

@Aafke en nu ook Iza, heb een kaarsje nu branden..voor jullie en voor mijn mammie en alle dierbaren die ons zijn ontvallen ..

Dikke knuffel.... (en heb een goed gevoel over vandaag, weet niet waarom..)

San

Geplaatst

Lieve Aafke en Iza.. is er al wat bekend?

Iza.. ik zou ook schrikken maar wat de andere dames ook schrijven het hoort er helaas ook bij. En terwijl ik dat schrijf denk ik BAh BAH BAH... na al die onzekerheid die wij de afgelopen jaren hebben gehad zou ons de onzekerheid door bloedverlies toch wel eens bespaard mogen blijven. Het mooie is en blijft.. het hartje klopt! En dat is zeer belangrijke stap!

NANNE.......WAT EEN ONWIJS GOED NIEUWS>> en dan ook nog een kloppend hartje. Heerlijk! Wat zal jij ontspannen zijn deze kerst!

Ik ben echt super blij voor je. Moet je nu nog steeds rustig aan doen?

IVF mama.. lekker lijkt me dat sleeen met je zoontje. Een heerlijke manier om je zinnen te verzetten.

Voor iedereen alvast een geweldige kerst!! Geniet!

Liefs Keejse

Geplaatst

Nanne, wat een heerlijk nieuws!

Iza, ik hoop dat je goed nieuws voor ons hebt, meid!

Keesje, is HET al weg?

Liefs, Nine

Geplaatst

Nou het ziekenhuis zat eigenlijk al TE vol, maar toevallig had de gyn dienst die destijds mijn eileiders heeft verwijderd.. Hij heeft gezegd: laat haar maar komen! Kan wel even gaan duren, maar ik ken haar en haar geschiedenis, ik laat haar niet met onzekerheid de kerst ingaan...

We hadden verwacht erg lang te moeten wachten maar binnen 5 minuten na binnenkomst was ik al aan de beurt.. En bij de echo was direct het hartje te zien (we hebben het zelfs gehoord!! Zo bijzonder! Het mooiste geluid wat er bestaat) en alles zag er goed uit..

Wel is mijn baarmoeder ineens 3 keer zo groot als afgelopen maandag, dus we denken dat het met de groei te maken heeft. Pffff gisterenavond laat was het bloeden al gestopt, dus dat was ook al fijn. Tis alleen wel heel gevoelig. en dat is gewoon even wennen na 7 weken onbezorgd zonder krampjes of iets doorgelopen te hebben...

Maar pfff wat schrik je dan! Ben zo blij met de aktie van mijn vlos en de gyn!!

Nanne, wat fijn!! Hoe ver ben je nu precies? Mijn beeb was in vergelijking met maandag 1,5 mm gegroeid en 9,5 mm nu :D hij zette in op 7wk en 1 dag, maar ben vandaag 7wk 2 dagen. Nou zou het kunnen want de echo was vanmorgen vroeg, en de echo maandag laat in de middag :) dus eigenlijk mooi op schema! Maar dan ben jij toch een dagje verder dan ik ben?

Aafke, weet je al iets?

Lieve mensen, ik wens jullie allemaal hele fijne dagen, ondanks en dankzij alles!

(en het valt me op dat veel meiden hier al hun moeder hebben verloren zeg.. de mijne is in 2004 bij een verkeersongeval omgekomen, op slag dood. Ze was pas 43...)

Gemis is groot! Ik ga vandaag voor al die moeders die zo gemist worden een extra kaarsje aansteken!!

Liefs Iza

Geplaatst

Lieve Iza, wat een opluchting! En wat een verdriet dat je vijf jaar geleden je moeder moest verliezen... ik ben erg onder de indruk, van alle verhalen, hier.

Mijn ouders zijn inmiddels erg oud, 76 en 82 (!), maar ik koester ze, hoop dat minstens 100 worden...

Probeer weer te gaan ontspannen, Iza!

Liefs, Nine

Geplaatst

Ha Nanne, wat een ontzettend goed nieuws! Heerlijk om dat kloppende hartje te zien.

Vandaag heb ik m'n 2e controle echo gehad en het zag er prima uit! Mijn rechter eierstok was nog wel wat opgezet maar dit kon verder helemaal geen kwaad en het zou erbij horen. Dus daar vertrouwen we dan op. Vond het zo fijn om het hartje weer te zien kloppen.

Op de een of andere manier kreeg ik het in de wachtkamer met weer drie kwartier uitloop spaansbenauwd, wat nou als het hartje niet meer klopt.....maar gelukkig heb ik mezelf voor niets gek zitten maken daarzo.

Weer een mooi plaatje gekregen voor het plakboek. Een informatiepakket over de risicotesten die je kan laten doen en ik word nu ook als "gewoon" zwanger bestempeld. Moet de volgende keer (12 januari) naar een andere afdeling en daar krijg ik dan de 3e echo en krijg ik de gelegenheid om al mijn vragen te stellen en moeten we kiezen of ik in het ziekenhuis in behandeling wil blijven of naar de verloskundige wil.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Isa, ik ben zo blij voor je dat het helemaal goed zit in 't buikje! Wauw jij hebt het hartje al horen kloppen, dat is toch helemaal geweldig!

Ow ik hoop dat we vandaag ook nog goed nieuws van Aafke horen.

Ik wens jullie ook hele fijne kerstdagen! Ik ga zo de weekendtas eens pakken en de kleren strijken, want wij gaan deze kerst naar onze familie in Limburg.

Groetjes en tot de volgende week!

Geplaatst

Goedemiddag dames,

Ook ik mocht vandaag voor de eerste echo bij de gyneacoloog langskomen. En de vrucht zit op de goede plaats ingenesteld (zucht van verlichting na een bbz) en we hebbn het hartje zien kloppen!!! We zijn zo vreselijk blij. Werd er helemaal emotioneel van, heb nu ook gelijk hoofdpijn. Maar ja, dat maakt niet uit!. Heb net als Chantal een pakketje meegekregen met info over prenatale diagnostiek en mag 18 januari tergukomen op de zwangerschapsafdeling! Dan bespreken we of we die screening willen en of we in het ziekenhuis willen blijven etc.

@Chantal: volgens mij zitten wij ook in hetzelfde ziekenhuis. Je verhaal klinkt namelijk identiek en ik zie dat je in Breda woont. Grappig, kunnen we echt verhalen delen ;-)

Ik wens alle andere dames die vandaag een echo hebben (gehad) natuurlijk alleen maar goed nieuws toe. Met wat een fijn gevoel gaan wij de kerst in.

Groetjes,

Amber

Geplaatst

@Keesje: op m'n werk willen ze me niet eerder zien dan 04 januari, dus die extra week rust pak ik nog maar mee. Dat leek de fert arts een goed plan. Als ik me zo goed blijf voelen mag ik weer wat actiever worden, maar bv niet gaan fitnessen.. Blij toe.

Er treedt hier eindelijk wat ontspanning in, merk ik.. pff, het waren pittige rollercoaster-weken!! Ik herken dan ook de schrik, Iza, het jezelf gek maken, Chantal, en ineens doemdenken, terwijl dat van nature niet in je aard zit?! Ach, tis allemaal zo onzeker...

@Iza, ik heb het eigenlijk met de fert arts niet gehad over hoe lang, welke dag etc. Volgens mij sta ik nog steeds op 10 augustus.. Onze lengtes liggen toch ook érg dicht bij elkaar!?!

Gefeliciteerd Amber! Nu ook lekker ontspannen!

Nou, doet iedereen vanavond beetje voorzichtig met de gladdigheid?!!

Fijne avond!!

Liefs Nanne

Geplaatst

Nanne, je hebt gelijk ;) bijna een mm verschil das misschien net een dag! Maar wat heerlijk!

Amber en Chantal ook al zulk lekker nieuws, genieten hoor!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Lees weer allemaal posi berichten.. gelukkig!

Ik wens jullie en jullie geliefden hele fijne dagen en geniet van het prille geluk en van elkaar...

Dikke knuffel!

Geplaatst

Hey Meiden,

@Iza, wat fijn dat je met een opgelucht gevoel de kerst inkan gaan!

@Amber, Chantal en Nanne, ook jullie van harte gefeliciteerd metde mooie echo's.

Helaas zijn mijn verwachtingen uitgekomen: Gisteravond begon ik al bloed te verliezen, en op de echo vanochtend was niets meer van een zwangerschap te bespeuren. Voor de zekerheid bloed getest om te zien of er niet nog evt. sprake was van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar dat was ook niet het geval (had ik ook niet verwacht, want dan vast meer pijn gehad). Er werd gezegd dat ik misschien een "bio-chemische" zwangerschap had gehad. Nog nooit van gehoord, maar komt erop neer dat mijn lichaam misschien wel heeft gereageerd op een evt. zwangerschap maar dat van een echte zwangerschap geen sprake is geweest. Whatever, het is in ieder geval in een heel vroeg stadium al misgegaan. Vond het ook al raar dat mijn zwangerschapsverschijnselen niet heftiger werden (m.n. spanning in borsten). Verpleegkundige dacht dat geen curretage nodig was en mijn lijf het zelf wel zou oplossen en mijn afspraak voor maandag (stond controle-echo gepland) blijft staan. Die afspraak was met mijn fert arts en zal dan nu meer een gesprek over vervolg gaan worden.

Ik vind het wel een heel hard gelag maar ik zal toch door de zure appel heen moeten, zeker deze kerst. Ben wel blij dat ik er door te testen al iets eerder achter was, anders zou ik gisteravond zijn overvallen door het bloed en had ik het letterlijk tijdens de kerstdagen moeten verwerken! Nu heb ik in ieder geval al een paar jankdagen achter de rug voor ik familie onder ogen moet komen...

Afijn, het nieuwe jaar biedt weer nieuwe mogelijkheden. Ik hoop op een goede tweede poging ZONDER overstimulatie. Dat vind ik achteraf nog het meest frustrerend: het verlies aan embryo-kwaliteit (en uiteindelijk verloren cryootjes) en de gedwongen rustmaand allemaal als gevolg van die overstimulatie. Het heeft geen zin om je af te vragen hoe het gelopen zou zijn als ik direct in oktober een verse TP had gehad maar het spookt af en toe wel door mijn hoofd!

Ik probeer het maar positief te benaderen: een volgende poging zal wat dat betreft sowieso anders en beter zal gaan doordat medicatie zal worden aangepast enzv.

Uiteindelijk blijft het een wonder als het lukt, maar er zijn genoeg voorbeelden hier te vinden van meiden bij wie het de eerst keer niet, maar een volgend keer wel degelijk tot iets moois heeft geleid!

Nogmaals alle goeds voor jullie en een heleboel mooie augustuskindertjes toegewenst!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Aafke, ik vind 't sneu voor je...

Zou fijn zijn als je lijf dit nu dan wel mooi regelt.

Hoop dat je veel afleiding hebt deze dagen, enne.. keep the faith!!

Lfs Nanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden