Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

He Nine ik zit van binnen enorm te vloeken wat ik hier maar niet zal herhalen. Meid wat K*T voor je (en je man natuurlijk). Dan heb je een kloppend hartje en dan gebeurt dit. Meid echt heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Ik weet een beetje hoe je je voelt. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Es

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nine wat vreselijk, helemaal omdat je na een echo met een kloppend hartje er toch vanuit gaat dat het gewoon goed is, lieverd heel erg veel sterkte met dit verlies.

Liefs Dani.

Geplaatst

Lieve Nine,

Wat een totaal onverwacht hard bericht. Ik vind het zo vreselijk dat jij dit op je bordje krijgt. Wat is dit moeilijk Nine.. woorden van troost zijn niet genoeg om deze ellende te verzachten.

Liefs Pien

Geplaatst

Ach nine, Wat erg! Gisteren zat ik nog te lachen om wat je schreef en vandaag komen de tranen in mijn ogen. Veel sterkte!!!!!!!

Es, jij ook een dikke knuffel. Ik weet niet wat ik kan schrijven behalve veel sterkte en dat jullie droom volgende keer wel mag uitkomen.

Geplaatst

Ongelooflijk, wat gebeurt hier???? Schrik me rot..

Es en Nine beide veel sterkte, wat zal 't heftig zijn.........

Dikke knuffel Nanne

Geplaatst

oowww Nine

wat een enorm heftig bericht, wat een heftige situatie

Ik weet niet wat te zeggen, ik vind het zo enorm erg voor jullie!!!

Jeetje, krijg ze zo'n bericht terwijl je even tussentijds gaat... wat een ellende zeg

Ik wens jullie heel veel sterke en kracht!!!!!

dikke kus

Babeth

Geplaatst

Hoi Nine,

Wat is dit een oneerlijk gebeuren zeg...... hoop voor je dat je het een plaatsje kan geven en door durft te gaan voor een volgende ronde terzijnertijd. Tjee meis, wat erg..............

Greetzzzz en een knuffel,

Elena

Geplaatst

Wat zijn jullie allemaal lief.

Dat doet me heel goed.

Het is heel rustig in mijn buik, voel me nog op en top en zwanger, geen tekenen van een miskraam.

Maar ik weet dat het zo is, dat het gaat gebeuren.

Ik wil nu weg van het topic (niet van het forum!) want dit topic moet gaan over zwangerschapskwaaltjes, de eerste bewegingen voelen en kinderwagens kopen.

Toitoitoi voor jullie allemaal, lieve schatten!

X Nine

Geplaatst

hallo allemaal,

Jeetje wat een nare berichten hier ineens.

Es, Nine..heeel veel sterkte.

Ik ben ineens zooo bang geworden voor morgen, dan heb ik de 3e echo met 10 weken en 2 dagen.

Ik keek er zo naar uit, maar ben nu ineens zo bang na het lezen van de nare berichten en dat het ineens zomaar over kan zijn.

Ik ben volgende week een weekje vrij...dat heb ik echt even nodig. Ben zo moe de laatste tijd dat ik geen puf heb om hier een goed alles bij te lezen en te reageren.

Volgende week probeer ik het weer op te pakken.

Lfs Colle

Geplaatst

Kan me helemaal bij Colle aansluiten, dit is toch echt té spannend!!??

Ik ga over een uurtje naar het ziekenhuis voor spoedecho, vanmorgen op het werk zag ik dat ik iets gevloeid heb... Mag achteraan spreekuur komen, de schatten!

wordt vervolgd, hoop met heel m´n hart positief vervolgd!!

Gast estrhalita
Geplaatst

O Nanne wat eng zeg. Meid ik duim voor je mee.

Geplaatst

Pff, dit is killing.. maar.. het zag er goed uit!!! Hartje klopte goed, en frummeltje was goed gegroeid! Jemig, dit is voor mijn gevoel de 4e narrow escape... wat 'n sterk ding!!!! Het was 26 mm groot, dus op schema voor 3cm bij 10 weken. (vandaag 9wk, 2dagen) Ze zag niets afwijkends, bloed dus onverklaarbaar.

Vroeg haar over de kansen bij 9wk op een miskraam etc. Ze zei dat de meeste vrouwen met 11/12 weken een miskraam krijgen, omdat het hartje al veel eerder (bv wk 7/8) is gestopt met kloppen.. dan komt het er pas uit. Maar de meeste dames hebben de eerste echo pas met 10 weken.. Dus in dit geval was ze best positief!!! Ik mocht 'de vlag nog niet helemaal uitdoen, maar wel al vast de vlaggestok pakken'!!!!

Heb maandag de volgende echo, die stond al..

Hoop dat dit jullie ook wat moed geeft na zoveel nare berichten!

so far so good..

Liefs Nanne

Geplaatst

Pfff..Nanne, wat zal dat weer een pak van je hart zijn...

Geplaatst

Tjee.. Nanne wederom en gelukkig maar door het oog van de naald! Ik ben blij voor je, het gaat er steeds positiever uitzien.. Volhouden.

Zou het bloedverlies weer met je inspannen te maken kunnen hebben of leg je zelf meer een link naar de endo???

Colle hoe was het bij jou?

Liefs Pien

Geplaatst

Gelukkig Nanne, die beebs van 10 augustus zijn wel etterbakjes hè ;) Hier heeft uk de nieuwe werktitel etterbakje gekregen! Ons zo laten schrikken met dat bloedverlies steeds... Ik heb nu sinds dinsdag geen bloedverlies meer. Hopelijk blijft dat nu ook zo!

Bij mij werd maandag ook gezegd, de kans dat er nu nog iets misgaat is echt maar een paar %, ipv de 50/50 kans als je nog geen hartje hebt gezien... Dat is in elk geval een geruststelling, maar echt gerust zijn we natuurlijk pas over een paar weken!

Colle, ik heb dat ook hoor. Maar inmiddels probeer ik er enigszins op te vertrouwen dat het goed gaat komen... In mijn omgeving de afgelopen weken ook iets te vaak gehoord dat het is misgegaan en dat brengt extra onzekerheid. Maar ik probeer wel realistisch te blijven... er is gewoon een grotere kans dat het nu nog goed blijft gaan, dan dat het misgaat... Maar ook ik ben alweer een beetje zenuwachtig voor woensdag hoor! Dus dat is echt heel normaal!!

Geplaatst

Nee, van de endo kan het bloed niet zijn volgens de vorige gyn. Volgens mij wordt dat door het ontbreken van een cyclus tamelijk rustig..

Geen idee of het inspanningsgerelateerd is, maar dat ga ik toch maar uitsluiten.. mijn collega/baas belde me al 2 keer vanavond met ideeen als; je moet meer pauzes nemen, langere lunchpauze en gaan liggen, uit de oefenzaal weglopen en mensen zelfstandig 10 min laten oefenen etc. Volgens hem en de andere collega/baas kan ik beter 6 weken op 75% werken, dan 5 weken buffelen en dan 1 week vrij. Helemaal mee eens!!

Heerlijk dat ze zo meedenken!

Zat net wel te denken dat ik dinsdagavond gestopt ben met de progesteron en progynova, dus nu moet mijn lijf het zelf doen... en daarnaast zou ik anders 6 december ongesteld zijn geworden, en dus ook begin januari, misschien een lichte mini-bloeding in plaats daarvan? Vragen voor maandag.......

Ga maar slapen, en wachten tot ik vannacht weer wakker word van de honger.. ;-)

Liefs Nanne

Geplaatst

Hallo Nanne,

Je hoort het inderdaad vaker dat zwangeren rond hun menstruatie-tijd lichte bloedingen krijgen. Het lijkt me inderdaad verstandig je werktempo aan te passen, geweldig dat er met je meegedacht wordt. Is het inmiddels weer gestopt?

@Iza.. bij jou ook nog alles rustig?

@Colle... alles wel goed met je? Je had gisteren toch ook een echo?

Hier lijkt de misselijkheid naar de achtergrond te verdwijnen en plaats te maken voor extreme vermoeidheid. Ik heb vandaag de hele middag liggen pitten op de bank.. terwijl ik in de ochtend al uitgslapen had tot 10.30 uur. Ik besefte zojuist dat ik, nu er twee kindjes gaan komen, mijn MINI moet gaan verkopen en op zoek moet naar iets groters...

Hoe staat het met de andere meiden?

Liefs Pien

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou ik heb vanmorgen de echo gehad. Pffff vond het wel spannend hoor!

Maar het was SUPER:toppie:

Vorrige keer was prullie 17 mm, en nu is hij/zij al gegroeid naar 36 mm.

We hebben het hartje weer gezien en gehoord....en na wat gepor van de gynaecoloog (prullie ging namelijk heel stil liggen toen mijn vriend het net met de mobiel wou opnemen) ging hij/zij toch bewegen. Zooooooo liefffff

helemaal te friemelen met zijn/haar armpjes en beentjes (je kon zelfs al echte vingertjes zien) en later draaide prullie zich nog om met zijn/haar gezichtje naar ons toe. We hebben er lekker lang van mogen genieten.

Nu gaan we opzoek naar een verloskundige...hopelijk MET echo apparaat.

En nadenken over de nekplooimeting (denk toch dat we het toch niet gaan doen)

Oh ja...voor de onzekere mensen onder ons (waaronder ik) Mijn gynaecoloog heeft gezegt dat wanneer je een goed hartje hebt zien kloppen dat de kans dan heeeeeel erg klein is dat het toch nog mis gaat.

Ik heb er nu ook wat meer vertrouwen in gekregen en ik hoop dat dat zo blijft.

@ de meiden met het bloedverlies: Ik hoop dat het wegblijft...ik weet hoe onzeker je er van kan worden. Gelukkig is het bij mij al een tijdje weg.

Zolang er geen hevige krampen en stolseltjes zijn en het niet door blijft bloeden zou ik me niet al te veel zorgen maken...het zal dan waarschijnlijk een bloedvaatje zijn

Fijn weekend allemaal!!!

Lfs Niek

Geplaatst

hallo dames

gelukkig ook weer wat goede berichten, jeetje het bericht van Estrhita en Nine is er behoorlijk mij mij ingehakt moet ik zeggen.

Ik heb zo met ze te doen!

Pieneke, jij bent morgen ook al weer 10 weken ver, hoe voel je je?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Inderdaad al weer 10 weken hier! Ik denk steeds dat de misselijkheid naar de achtergrond verdwijnt, maar niets is minder waar. Ik heb een groot deel van het weekend in bed of op de bank gelegen en ga zo gemiddeld 3x per dag over mijn nek. Het wordt steeds erger en er is nu ook hoofdpijn bijgekomen. Verder hoor je me niet klagen, maar ik ben niet echt gezellig voor anderen en zit mezelf echt in de weg af en toe. Aanstaande vrijdag eindelijk de 2de echo, ik kijk er naar uit, maar ook knikkende knietjes hoor.

Liefs Pien

Geplaatst

Ha Pien, is het niet zo dat je HCG met 11 weken op z'n piek zit? Jij als HCG-expert?;-)

Dan ben je er bijna, en heb je 't ergste bijna gehad!! En tuurlijk, voor het goeie doel, maar toch... (ik weet nog dat ik er niet tegen kon als een goed vruchtbare, zwangere vriendin zat te klagen over misselijk zijn etc. Ahum, nu snap ik wel dat het niet altijd leuk is, ondanks dat overcompenserende goede doel!!)

Moet wel zeggen dat ik het lastig vind de 'slechte' verhalen te lezen op de andere topics.. hartje dat stopt bij 11 wk etc, dat wil ik eigenlijk helemaal niet weten!! Maar ja, dat is het nadeel van zo'n forum.. Is ook niet slim om te gaan lezen, maar gebeurt..

Morgen m'n standaard 10 weken echo (9wk,6dg).. Dan over naar een verloskundige of evt ziekenhuis Apeldoorn. Hmm.. weg uit m'n vertrouwde ziekenhuis Arnhem, waar ik toch ong. 100x ben geweest voor 'n echo, punctie, bloed prikken, evaluatie etc. Vind het doodeng om naar een verloskundige te gaan.. (wat als ik weer eens vloei, mag/kan ik dan ook dezelfde dag nog een echo krijgen in Apeldoorn?)

Maar goed, ga het morgen eens in de groep gooien, en me instellen op 'geen echo's, alleen hartje horen via een doptone bij de VK'.

(heeft een huisarts trouwens zo'n ding?? Ha, dat biedt perspectief!!!)

Nou lang verhaal weer, maar anders wordt 't hier toch te stil!! ;-)

Liefs Nanne

Geplaatst

Lieve Nanne,

Verreweg de meeste hartjes blijven kloppen! (als het eenmaal klopt: 97%)

Blijf gewoon genieten, meid!

X Nine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden