Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vreemd dat dat bij mij dan niet gezegd wordt. Ik krijg er gewoon twee teruggeplaatst (misschien morgen weer als de cryo's goed ontdooien).

Ik ben toch ook bestempeld als een patient met zware endometriose. Raar toch dat het in ieder ziekenhuis weer anders is.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ciska: Ik zie dat jij ook cystes hebt en zoladex gebruikt. Ik heb ook cystes (zijn na een maand na de laparoscopie alweer terug). As. woensdag krijg ik ook een spuit zoladex. Werkt het spul bij jou?? Ik lees op internet vaak dat zoladex pas na een paar maanden begint te werken en ik krijg het nu voor 1 maand toegediend. Vraag me dus af of het ook echt gaat werken.

Geplaatst

Dames, worden jullie cystes allemaal eerst verwijderd of mogen jullie met cystes beginnen aan ivf? Ik mag gewoon door met 2 cystes van 2,5 cm. Mijn zieknhuis hanteert een max. van 4 cm om door te mogen. Wie heeft er positieve verhalen van een gelukte ivf met cystes? Zou het ook de innesteling kunnen beinvloeden? Thanx

Groetjes Herma

Geplaatst

Hoi Herma,

Ik heb nu een cyste van 5 cm en mag niet starten, deze moet eerst kleiner worden (bij ons ziekenhuis

Fijn dat je mag starten!! Volgens mij heeft het geen invloed op je innesteling hoor, deze cystes geven volgens mij geen hormonen af, ze zijn meestal gevuld met oud bloed.

Groetjes Nouschka

Geplaatst

Ik denk dat onze cryo poging volledig de mist indraait.

Sinds maandag heb ik dus al de bruinige afscheiding, net of het van een endocyste is ofzo. En dan heb ik nu nog 10 dagen te gaan voordat ik kan testen. Dit ziet er dus helemaal niet goed uit.

Wat een %^&proces is dit toch!

Voor een volgende poging zullen we eerst weer de mallemolen door moeten, dit kan dus nooit direct de volgende cyclus.

Dat betekent dat ik nog zeker twee keer de helse pijnen van een menstruatie moet doorstaan, vreselijk!

Sorry maar zit er even doorheen.

Geplaatst

Heej Vanessa!

Ik kan me voorstellen dat dat echt enorm schrikken is!!! Wanneer heb je de tp gehad? Kan het daar niet van komen, of dat je mss een innestelingsbloeding hebt? Want over 10 dagen pas testen s dat neit wat vroeg voor je menstruatie nu???

OW ik snap ZEKER dat je er tegen op ziet om 2x een menstruatie te krijgen! Dat begrijpen we hier denk ik allemaal :(

Ik wil je heel erg veel sterkte toewensen met deze onzekerheid! En hoop echt voor het beste! Moet je dan nog medicijnen slikken in de tussentijd of laten ze je gewoon je eigen cycli hebben? In mijn ziekenhuis moet je of aan de pil met endo of (als je daar niet goed op reageert zoals ik) eerst weer in de overgang.

Sterkte !!

Liefs nouschka

Geplaatst

Dan zal ik weer aan de decapeptyl gaan. Misschien dat ik deze dan alvast mag gaan spuiten om in ieder geval de boel rustig te houden. Dan heb ik maar 1 menstruatie te gaan.....(tenminste 1 waar ik heel erg ziek van ben)

Wie herkent een stekende pijn (bij mij rechts) onderin de rug, tegen de overgang van rug naar bil? Net alsof ze er met een mes in steken?

Het doet daar ook zeer als ik naar het toilet moet, volgens mij zit er heelveel endo op die plek op mijn darmen. Ben benieuwd!

Geplaatst

Hee Vanessa,

wat balen zeg dat je zo'n last hebt! Maar inderdaad, wie weet valt het mee en is het vals alarm. Die stekende pijn kunnen misschien ook je banden zijn?

Je schrijft dat je dan weer Decapeptyl krijgt, dus daaruit begrijp ik dat je dit eerder hebt gebruikt? Ik krijg namelijk vandaag de eerste maandelijkse spuit vanwege een cyste en meer endo ellende waar ik momenteel veel last van heb. Zou je me een idee kunnen geven van wat ik kan verwachten? Bijwerkingen enzo?

Veel sterkte met alles he.. we zijn er mooi klaar mee, deze rotziekte!

Liefs Pien

Geplaatst
Hee Vanessa,

wat balen zeg dat je zo'n last hebt! Maar inderdaad, wie weet valt het mee en is het vals alarm. Die stekende pijn kunnen misschien ook je banden zijn?

Je schrijft dat je dan weer Decapeptyl krijgt, dus daaruit begrijp ik dat je dit eerder hebt gebruikt? Ik krijg namelijk vandaag de eerste maandelijkse spuit vanwege een cyste en meer endo ellende waar ik momenteel veel last van heb. Zou je me een idee kunnen geven van wat ik kan verwachten? Bijwerkingen enzo?

Veel sterkte met alles he.. we zijn er mooi klaar mee, deze rotziekte!

Liefs Pien

De stekende pijn (heb ik nu niet hoor) hoort bij mijn menstruatie, ik heb ooit een andere endopatiente gesproken en die had dat ook. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk aan de deca mag omdat hier alles mooi rustig van wordt. En dat lijkt me alleen maar gunstig voor een eventuele zwangerschap. Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen gehad van de deca, ik was natuurlijk erg ziek toen ik ermee begon dus ik ben misschien niet zo'n goed vergelijk.

Ik ben benieuwd hoe Apeldoorn dat gaat oplossen. Misschien is het handig dat ik alvast een belletje doe naar Apeldoorn zodat ze alvast meedenken over hoe te handelen als de menstruatie echt doorzet.

Jij sterkte met de deca en ik hoor graag hoe jij erop reageert.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hi Vanessa,

Kijk anders eens bij het verhaal van Josee. Ik ken haar van het endometriose forum en zij kreeg van het ziekenhuis al 10 dagen na de TP een bloedtest en als daar geen HCG op te zien zou zijn zou ze meteen weer aan de Lucrin gaan (werkt vlgs mij hetzelfde als Deca) en zo zou een menstruatie zelfs voorkomen worden geloof ik. Als er wel HCG gemeten zou worden dan had er iig een innesteling plaatsgevonden en zouden ze na een paar dagen weer meten om te kijken of het was gestegen. Zij is nu zwanger en wist het dus heel vroeg.

Misschien dat jij ook zoiets kunt afspreken? Als je toch weer aan dat spul moet dan misschien maar zo snel mogelijk?

Ik zou in ieder geval even goed overleggen in het ZH, wie weet kun je de ellende zo wat beperken.. en wie weet, is het helemaal niet nodig (ik blijf nog even voor je doorduimen..!)

Liefs Pien

Geplaatst

Wat ben ik blij met jouw tip. Ik ga morgen direct bellen met het zh.

Wie weet!

Ik moet er echt niet aan denken om al die pijn weer te moeten doorstaan. Het bloedbad vind ik dan nog niet zo erg....

Ik zal haar verhaal eens lezen.

Thanks!! Your so kind!

Geplaatst

Heej Vanessa!

Die stekende pijn op die plek heb ik ook, ik heb ook weleens dat het naar mn hele bovenbeen uitstraalt. De plek op mn rug/heup is echt vanuit mn darm en van mn bovenbeen komt vanuit mn bekken/verkleving eierstok.

FF over je bloedverlies,... mss is het wel gewoon van je tp hoor! Iig veeeels te vroeg voor een menstruatie naar mn idee! Inderdaad even bellen anders misschien kan je wel eerder laten testen! Spannend hoor!

Succes!

Liefs Nouschka

Geplaatst

Heel herkenbaar die pijn inderdaad!

Ik moet nu nog een week de pil slikken (vandaag de eerste deca prik gehaald bij de HA, wat een gemene naald trouwens!) en dan stoppen en dan komt er dus nog 1 menstruatie.. En ik werd al gewaarschuwd dat deze wel heftig zal zijn door de "flare up" van de deca. Dat, in combinatie met de pijn van de cyste, is iets waar ik erg tegenop zie.. Dat wordt gewoon een bevalling van een dag of 6!

Heb nu wel goede pijnstilling van de gyn gekregen in de vorm van diclofenac icm 2 paracetamol 3 a 4 x per dag, en zo nodig mag ik als het zover is bellen voor een nog sterker middel..

We'll see, ben nu in afwachting van de eerste opvlieger.. of moodswing..of huilbui.. hahaha we gaan er gewoon van uit dat dat bij mij enorm gaat meevallen..

Succes meiden!

Liefs Pien

Geplaatst

Daruma, balen zeg dat jij niet door mag met je cyste. En weer in de overgang. Heb je veel last van bijwerkingen?

Vanessa, o nee he niet nu al mis. Hopelijk is het nog van de punctie of terugplaatsing of nog beter een innensteling. Ik blijf doorduimen op een goede afloop. Heel veel succes.

Groetjes Herma

Geplaatst

Hee hallo Herma,

Vlgs mij ben ik jouw naam ook op het endometriose forum tegengekomen.. Grappig om nu ook hier iets van je te lezen! Ik ben zelf nog niet zo heel lang bezoeker daar, maar momenteel veel last en veel aan het inlezen aangezien de endo een steeds grotere rol in mijn leven aan het inpikken is, dus een regelmatige bezoeker.

Heel veel succes met je IVF poging, ik ga voor je duimen en je volgen!

Liefs Pien

Geplaatst

Daruma, wat een pech zeg.. we zitten dus in hetzelfde schuitje momenteel met een cyste en een hormoonkuur. Alleen vind ik het voor jou dubbel sneu omdat je natuurlijk door wilt met je volgende poging! Welk middel krijg jij? En heb je last van bijwerkingen? Ik heb vandaag de eerste spuit gehad dus nog nergens last van behalve een zere kont (gemene spuit hoor!)

Sterkte meis!

Liefs Pien

Geplaatst
Heel herkenbaar die pijn inderdaad!

Ik moet nu nog een week de pil slikken (vandaag de eerste deca prik gehaald bij de HA, wat een gemene naald trouwens!) en dan stoppen en dan komt er dus nog 1 menstruatie.. En ik werd al gewaarschuwd dat deze wel heftig zal zijn door de "flare up" van de deca. Dat, in combinatie met de pijn van de cyste, is iets waar ik erg tegenop zie.. Dat wordt gewoon een bevalling van een dag of 6!

Heb nu wel goede pijnstilling van de gyn gekregen in de vorm van diclofenac icm 2 paracetamol 3 a 4 x per dag, en zo nodig mag ik als het zover is bellen voor een nog sterker middel..

We'll see, ben nu in afwachting van de eerste opvlieger.. of moodswing..of huilbui.. hahaha we gaan er gewoon van uit dat dat bij mij enorm gaat meevallen..

Succes meiden!

Liefs Pien

Hoi Pien,

Diclofinac is geweldig! Dat haalt tenminste nog een beetje pijn weg. Wel zag ik vorige week in de bijsluiter dat het kan zijn dat het problemen geeft als je zwanger wil worden. Diclofinac kan dit tegenwerken of zo iets.

Het wordt natuurlijk niet zomaar voorgeschreven maar het is wel handig om te weten.

Ik ga straks met het zh bellen of ik (als ik niet zwanger ben) zo snel mogelijk aan de deca mag. Ben benieuwd!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Je mag diclofenac inderdaad niet gebruiken als je zwanger wilt worden (remt ovulatie) of zwanger bent. Maar als je menstrueert heb je met geen van beide te maken en mag je dat gewoon gebruiken hoor! Hier ook zo'n geval :)

Ik heb voor noodpijnen ook nog een soort van lolly's dat is morfine-achtige stof, maar heb het nog niet 1x durven gebruiken omdat ik altijd bang ben dat ik er in blijf (ben dan alleen thuis en lijdt dan liever pijn dan dat ik risico loop een ademstop te krijgen)

Ik krijg momenteel synarel (neusspray), ik had vorige keer 3 maanden lucrin (ook hele gemene prik) maar werd daar erg depressief van. Dus de gyn had besloten een wat milder middel te nemen. Ik heb ook veel minder bijwerkingen dan mt de lucrin trouwens. Toen eerste maand constant migraine, opvliegers en gehele periode giga stemmingswisselingen/depressief. Nu nog maar 1x migraine gehad deze maand en opvliegers af en toe beetje.

Het is gewoon echt een rotaandoening en ik zie het soms ook best wel somber in qua zwangerschap... krijg steeds meer het gevoel dat het niet voor ons is weggelegd :(

Het duurt gewoon allemaal zoooooo lang,.... pfff zit geloof ik ff in minidipje hoor SORRY!!!

Geplaatst

Tsja, dat is idd met alle NSAID's, dat je ze niet mag gebruiken als je zwanger wilt worden.. En dan blijft er idd weinig over..

Daruma, sterkte meis, laat dat dipje maar even toe want het is ook niet niks! Ook hier zie ik het allemaal af en toe helemaal niet meer zitten van de pijn en jij maakt je daarbovenop natuurlijk ook nog zorgen over je IVF kansen. Maar geef de moed niet op hoor, kijk naar mij en Vanessa, bij jou zal het ook lukken!

Vanessa, ben heel benieuwd wat ze in het ZH zeggen!

Liefs Pien

Geplaatst

Eindelijk bericht gehad uit het zh! Was een heel gedoe. De assistente zei dat ik zo teruggebeld zou worden, dus niet! Deze arts kende dit schema niet en moest dit gaan overleggen met haar collega's. Uiteindelijk toch maar boodschappen gaan doen (mijn moeder zou even op Bo passen en kon haar niet laten wachten) en prompt gaat in de supermarkt mijn telefoon.

Na overleg hebben ze besloten om dit niet te doen, dit omdat ik best zwanger kan zijn ondanks het bruinverlies. Daar geloof ik zelf dus niets van maar oke, ik zal het ermee moeten doen.

In ieder geval dus nog 1 keer de hel door en weer terug. Er is nog genoeg diclofinac in huis dus ik kan me uitleven. Daarna maar zo snel mogelijk afspreken in het zh.

Geplaatst

Oh Vanessa, wat jammer! Kan me voorstellen dat ze niet blind je aan de deca gaan zetten maar een bloedtest was dus ook niet bespreekbaar?

Hoe vaak heb je nu gemenstrueerd na je bevalling? Ik blijf in ieder geval nog even voor je duimen want zo lang het niet doorbreekt is er hoop!

Sterkte meis!

Liefs Pien

Geplaatst

Ik heb twee keer gemenstrueerd na mijn bevalling. ik denk dat ik morgen met het secretariaat bel en een afspraak maak voor de dinsdag na Pasen, in ieder geval in die week. Dan weet ik zeker dat ik ongesteld ben en kunnen we verder borduren. Anders ben ik bang dat ik weer tijden moet wachten....

Geplaatst

Hoi Pien , ja dat klopt ik ben lid van de endometriose stichting. Heb n topic over april geopend. Vrijdag de 1e deca erin.

Groetjes Herma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden