Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Daruma en de andere dames,

Ook ik heb endometriose en heb 2 ivf pogingen gehad. De eerste keer zwanger geraakt maar een miskraam gehad. De 2 keer niet ingenestelt. In febr. begin ik aan poging 3.Nu mijn laatste maandje lucrin. Over de punctie heb ik mee erg druk gemaakt. Maar het viel erg mee. Mijn endo is niet verergert door de stimulatie hormonen maar de cystes zitten er nog steeds. Ze staan de punctie niet in de weg gelukkig. Ze prikken ernaast en ik krijg antibiotica tegen een infectie. De cyste belemmert wel de eicelgroei dus ik heb minder eitjes. Heel veel succes met jouw poging.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

ook hier een endo geval.

hen net een resque iui gehad omdat er niet genoeg eiblaasjes waren voor een ivfpoging.

Daarna een week in zh gelegen met een eileiderontsteking.

Hetzelfde verhaal als jullie, helse pijnen wijnig zien met echo enz enz.

Hebben in januari evaluatie gesprek hoe nu verder.

Voel me onzeker en onbegrepen.

Ik hoop maar dat we wat kunnen nog en zzal jullie ervaringen zeker meenemen.

Gr Esther

Geplaatst
@mama van tim: welkom hier! Wat een lange weg heb je ook gehad zeg! Maar het is superfijn om te lezen dat er hoop is met endometriose en ivf!

Ik mag vrijdag beginnen met de decapeptyl en soms ben ik zoooow bang... maar dat je uiteindelijk een zoontje hebt gekregen geeft me wel hoop en moed om er doorheen te komen!

Bedankt dat je je verhaal hier wilde delen! Veel succes met jullie volgende poging!

De weg viel voor ons uiteindelijk wel mee. In januari kreeg ik de kijkoperatie, toen drie maanden Zoladex en in Mei hadden we onze intake in het ziekenhuis. In juli kregen we de eerste terugplaatsing (en eigenlijk ook pas de eerste kans op zwangerschap) In oktober de derde tp en ik dat is Tim geworden. We hebben erg veel geluk gehad dat er verder niets mis was met mijn lijf mbt een zwangerschap, buiten dat de eileiders dicht zitten).

In totaal was ik in okt 2005 gestopt met de pil

15 maanden later de kijkoperatie en was ik zwanger in okt 2007

Ik ken je angst en helaas is er niets zo vervelend als dat het uiteindelijk niet zou lukken. Voor de behandeling hoef je niet bang te zijn. Laat het gewoon over je heen komen. Niet te veel bij nadenken en hopen dat je het heel gauw kan vergeten. Het is maar even van je leven en meer dan de moeite waard.

Heel veel succes en het mooiste wat er is voor 2010!

Geplaatst

@ Yolande,

Bij mij hebben ze niets aan de verklevingen gedaan. Het was duidelijk dat de eileiders dicht zaten en dat ik daarom nog niet zwanger geraakt was.

We waren destijds bij het Radboud in Nijmegen bij dr. Willems en nu bij dr. Smeets. De wachtlijst was toen 3 maanden (2007) en nu ook weer alleen weten we nu wel welke medicatie we moeten nemen voor een positief resultaat dus misschien dat dit de wachttijd heeft verkort, dat weet ik niet.

Ik ben volgens mij niets aangekomen door de hormonen. Dik wordt je pas bij een zwangerschap (ik ben bijna 20 kilo aangekomen, haha) Gelukkig zit alles nu weer op z'n plek maar daar heb ik wel een jaar over gedaan.

Ik wens je heel veel succes en als er iets is mag je me alles vragen.

Heerlijk kerstfeest en voor het nieuwe jaar een bolle buik! :drink:

Groeten Mama van Tim

Geplaatst

Ik lees net jullie topic en kan alleen maar zeggen dat ik een hele goede ervaring heb met Dr Mijatovic. Dat er zulke sociale, inlevende artsen bestaan! Misschien een hele kleine, schrale troost!

Veel sterkte allemaal!

Geplaatst

Daruma: in Hengelo heb ik een kijkoperatie gehad en toen zeiden ze dat de verklevingen door ernstige buikvliesontsteking zijn ontstaan...het woord endometriose is daar nooit gevallen. Op de echo was daar de cyste ook al te zien, maar de gyn heeft er niks over gezegd...ik las het later in de brief dat die cyste toen al te zien was.......mijn bloedwaardes waren ook allemaal goed.....nu in Enschede noemen ze het ineens een endometriose cyste...dus erg vreemd...in Enschede zijn mijn bloedwaardes ook in orde eigenlijk wees niks op endometriose...tot ze bij de uitgangsecho de cyste groots in beeld kregen...

Heb vandaag het ziekenhuis gebeld wanneer ik aan de beurt ben voor de operatie omdat de anesthesist heeft gezegd dat het waarschijnlijk dit jaar nog zou zijn ivm de heftige pijn die ik heb...krijg ik doodleuk te horen dat er geen spoed op staat en dat het dan wel 8-12 weken kan duren....ik moest er rekening mee houden dat ik eind februari begin maart pas aan de beurt ben want meneer de dokter opereert in januari maar 2 keer...naah hier was ik het dus niet mee eens...dus ik zei ook dat de anesthesist had gezegd dat ik snel geholpen zou worden ivm de pijn...zegt die muts van een assistente dat de anesthesist dat wel kan zeggen maar de arts bepaald en die beste man heb ik nog nooit gezien dus hoe kan die nu bepalen of ik spoed ben of niet....morgen moest ik maar terugbellen want dan was de directe assistente van die arts er en zij kan dan evt. zorgen dat ik eerder aan de beurt ben...ik hou het ook gewoon niet langer vol...heb echt enorme pijn van dat stomme ding en hij moet er gewoon uit...ben bijna in staat om hem er zelf uit te halen...maar dat komt niet goed denk ik haha

Geplaatst

Ook hier een endo geval.

2000

Inmiddels is het bijna 10 jaar geleden dat ik voor het eerst met ongi klachten naar de huisarts ging. Ik kwam terug met een doosje pijnstillers. Meerdere malen ging ik terug steeds werd de dosering pijnstillers aangepast of kreeg ik een nieuw pil om te proberen. Ik was zo'n 3 weken ongesteld en dan een week niet.

Advies van mijn huisarts, stop maar met de pil. Dan was ik 2 weken niet ongesteld, is toch iets beter.

Pijn hield aan en ik verhoogde zelf de dosering van de pijnstillers.

2003

Er stond een oproep voor deelnemers voor een onderzoek in de krant. Het ging om een nieuwe anticonceptiepil. Ik gaf me op want misschien was dit voor mij de uitkomst. Na 3 maanden deelname werd ik van het onderzoek gehaald, want de gyn vond mijn testresultaten te afwijkend. Ik gaf mijn klachten nog aan en enige tip die kreeg was pijnstillers

2005

Ik kon niet meer recht opstaan van de pijn, huisarts gebeld en verwees me door naar het ziekenhuis, hij dacht blinde darm ontsteking.

Hoge ontsteking in mijn bloedwaarde maar geen blindedarm ontsteking en ik werd weer naar huis gestuurd.

2009

Ik had al een week 40 graden koorts en iedereen om me heen vond dat ik naar een arts moest. Ik dacht het is een griepje gaat wel over.

Toch naar de dokter en die verwees me door naar het ziekenhuis.

Weer hoge ontstekings waarde. Op de echo zagen ze 2 zwarte vlekken en ik werd verder onderzocht. Cystes waren de conclusie en de volgende dag werd ik geopereerd.

Het was een Buikvliesonsteking die voor mijn koorts had gezorgd. Alles in mijn buik was ontstoken. Zware endometriose werd geconstateerd. Alles in mijn buik is aan elkaar verkleefd en de eierstokken zijn vervormt. 2 Cystes ter grootte van kokosnoten werden verwijderd.

Nog 2 weken in het ziekenhuis gelegen.

10 jaar duurde het voor iemand mij geloofde.

De eerste woorden van mijn gyn toen ik bijkwam, wat moet jij een pijn gehad hebben al die jaren.

Nu bijna 1 jaar aan de zoladex, pijnvrij! Zo vreemd om ineens te beseffen dat je hiervoor altijd pijn had.

Advies van mijn gyn, niet te lang wachten met je kinderwens.

Nog max 3 maanden uitstellen.

Mag alleen per ivf, niet zelf proberen.

2010 start ivf

Geplaatst
Ook hier een endo geval.

2000

Inmiddels is het bijna 10 jaar geleden dat ik voor het eerst met ongi klachten naar de huisarts ging. Ik kwam terug met een doosje pijnstillers. Meerdere malen ging ik terug steeds werd de dosering pijnstillers aangepast of kreeg ik een nieuw pil om te proberen. Ik was zo'n 3 weken ongesteld en dan een week niet.

Advies van mijn huisarts, stop maar met de pil. Dan was ik 2 weken niet ongesteld, is toch iets beter.

2003

Er stond een oproep voor deelnemers voor een onderzoek in de krant. Het ging om een nieuwe anticonceptiepil. Ik gaf me op want misschien was dit voor mij de uitkomst. Na 3 maanden deelname werd ik van het onderzoek gehaald, want de gyn vond mijn testresultaten te afwijkend. Ik gaf mijn klachten nog aan en enige tip die kreeg was pijnstillers

2005

Ik kon niet meer recht opstaan van de pijn, huisarts gebeld en verwees me door naar het ziekenhuis, hij dacht blinde darm ontsteking.

Hoge ontsteking in mijn bloedwaarde maar geen blindedarm ontsteking en ik werd weer naar huis gestuurd.

2009

Ik had al een week 40 graden koorts en iedereen om me heen vond dat ik naar een arts moest. Ik dacht het is een griepje gaat wel over.

Weer hoge ontstekings waarde. Op de echo zagen ze 2 zwarte vlekken en ik werd verder onderzocht. Cystes waren de conclusie en de volgende dag werd ik geopereerd.

Het was een Buikvliesonsteking die voor mijn koorts had gezorgd. Alles in mijn buik was ontstoken. Zware endometriose werd geconstateerd. Alles in mijn buik is aan elkaar verkleefd en de eierstokken zijn vervormt. 2 Cystes ter grootte van kokosnoten werden verwijderd.

De eerste woorden van mijn gyn toen ik bijkwam, wat moet jij een pijn gehad hebben al die jaren.

Nu bijna 1 jaar aan de zoladex, pijnvrij! Zo vreemd om ineens te beseffen dat je hiervoor altijd pijn had.

2010 start ivf

Tjezus, wat een verhaal. Nogmaals besef ik dat ik heel veel geluk gehad heb. Mijn klachten waren alleen enorm wanneer ik ongesteld werd. Dan probeerde mijn lijf het eitje uit mijn lichaam te krijgen terwijl die nog in de eileiders zaten, tot gevolg dat deze scheurden. Na 1 dag was het weer over..

Heel veel succes!

Geplaatst
Ook hier een endo geval.

2000

2003

2005

2009

2010 start ivf

Whow wat een verhaal!! Ik vond mijne al heftig :)

Wat fijn dat je het hier met ons wilt delen!

Ik kan me goed voorstellen dat je de wanhoop nabij bent geweest... 10 (!) jaar?? Jeetje wat een tijd! Ik heb het dan 1 jaartje gehad maar vond dat al niet normaal! Het zal ook best je leven hebben beinvloed of niet? Ik ben mijn baan kwijt geraakt erdoor... en durfde haast niet het huis meer uit ergens heen... met het idee wat als ik ineens pijn krijg...

Hopelijk kan je met ivf de kinderwens vervullen!

Wij gaan er ook voor :) Morgen mag ik voor het eerst gaan prikken JIPPIE!

ALLE DAMES HIER: PRETTIGE KERSTDAGEN!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Eerder kwam ik hier met goed nieuws dat we zwanger waren nu moet ik helaas met de mededeling komen dat ik vandaag te horen heb gekregen na een gisterenavond wat bloedverlies te hebben gehad dat het vruchtje is overleden. Waarschijnlijk is het al 2 weken niet meer levend aangezien het vruchtje niets meer is gegroeid na de laatste echo. Nu is het afwachten of het afkomt en wanneer.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Nathalie, ik voel met je mee want ontzettend naar. Had je zelf al een voorgevoel tijdens deze weken? Echt heel rot. Hopelijk kun je binnenkort weer de volgende poging doen!

Even wat anders goed om te horen dat dr. Mijatovic zo'n prettige arts is (is het een vrouw of man??), hoop echt dat ik dezelfde krijg.

Heb net ook even de andere verhalen gelezen, had door de kerst even langer dan normaal niet gelezen op het forum. Heftig en de verhalen hebben overeenkomsten maar daaruit blijkt ook wel dat iedereen het op verschillende plekken heeft zitten en verschillende klachten heeft. Het is gewoon een chaggerijnige aandoening, endometriose.

Fijn dat we hier hoop, vreugde maar ook de pijn en het verdriet met elkaar kunnen delen.

Nathalie, nogmaals veel sterkte!!!

Liefs Yolande

Geplaatst

@nathalie: oww meid wat een verschrikkelijk nieuws! En dat ook nog met deze dagen! Wat een verdriet moet je hebben gehad! Heb je ook veel pijn?

Heel veel sterkte toegewenst!

Je zal er nu nog wel niet aan willen denken, maar hopelijk blijft de volgende wel groeien en beleef je volgend jaar een 1000x fijnere kerst!

liefs nouschka

Geplaatst

Hoi Daruma,

Het gekke is ik heb niet eens "rood" bloed gehad wel wat op een toiletpapiertje maar niks in mijn maandverband, nu is het over en heb ook helemaal geen pijn gehad. Zover ik kan lezen op internet kan het een Missed Abortion zijn maar lees ook verhalen van meiden dat het hartje niet klopte en bij de volgende echo weer wel. Ik heb geen fijne dagen gehad nee. Ik ben heel verdrietig en loop echt letterlijk met mijn ziel onder mijn arm. Ik weet gewoon niet waar ik het zoeken moet. Droom er 's nachts zo heftig van dat ik niet eens meer durf te gaan slapen en ik ben zo ontzettend moe. En mijn zwangerschapsklachten zijn er nog steeds niet meer in volle sterkte maar voel ze wel dat maakt alles nog eens lekker dubbel.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier weer even een berichtje van mij.

Erg treurig Nathalie ik leef erg met je mee.

Ik heb zelf nog wel een goed neiuwtje. Ben op 22 dec omgi geworden! Doordat dit dus een week later was kom ik nu precies weer na de sluitingen uit om een tp te krijgen. Ik moet vanaf wd 11 ovulatie testen gaan doen. Dit is dan op 1 Januari. Hopelijk ontdooien ze goed.

Deze ronde ongi ben ik eindelijk voor het eerst sinds jaren zonder hele erge klachten door gekomen. Had alleen donderdag wat vervelende buikpijn. Zou al die hormoontroep dan toch niet helemaal voor niets geweest zijn?

Ik moet nu op 4 januari of in de ochtend bellen als ik een positieve ovulatie test heb en anders om 16.00 u komen voor een echo. Kortom naar alle waarschijnlijkheid heb ik ongeveer(mits de ontdooing niet goed gaat) de 1e week dus een tp van 1 of 2 cryo's.

Meiden voor jullie ook allemaal veel succes en een voorspoedig 2010

Liefs Diana

Geplaatst

@diana: wat super dat je ongi bent geworden! Laten we hopen dat ze inderdaad goed ontdooien! En dat 1 januari een mooie datum is om het gewoon te laten lukken!!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Dank voor de lieve reacties! We zitten allemaal in het zelfde schuitje met een net ander verhaal. Maar blijft een rot aandoening. Fijn dat we het weten, maar nu bewijzen dat wij sterker zijn dan de endo!

Vraagje:

Ik heb 1 feb een intake gesprek voor ivf en 3 feb loopt mijn zoladex af.

Ik moet gelijk vanuit zoladex met ivf starten. Hoe gaat zoiets in zijn werk?

Begin je dan met prikken na het verloop van de zoladex? Of nog tijdens?

Dan kan ik vast een beetje inschatten wanneer we van start kunnen.

Geplaatst

Inderdaad wij zullen die chaggerijnige endometriose een lesje leren!!

Ik kan je niet helpen met je vraag, zit nog niet in de fase dat ik al met ivf mag beginnen maar succes alvast!!

Laat je hier horen hoe het allemaal loopt dan leer ik daar ook vast wat van, als je het goed vindt natuurlijk.

Succes!!

Yolande

Geplaatst

Hoi Ciska,

In mijn geval moest ik direct uit de lucrin starten met ivf. Dat is denk ik wel hetzelfde als zoladex. Ik starte lucrin op 6 oktober voor 3 maanden, het depot zou 28 december zijn afgelopen volgens de berekeningen van het ziekenhuis en daarom moest ik op 25 december starten met decapeptyl.

Of het voor jou hetzelfde is weet ik natuurlijk niet...:)

Geplaatst

Daruma,

Ja dat lijkt mij idd het zelfde, nou ik ben benieuwd, als het bij mij net zo gaat dan zal mijn eerste shotje hormonen dus niet voor 1 maart zijn.

Geplaatst

Hoi Ciska,

Ik heb 5 maanden zoladex gehad. Ze kunnen wanneer ze maar willen beginnen starten met de injectie's. Dit omdat je natuurlijke cyclus al plat ligt. Althans dat was bij met het geval. Ik ben mijn 1e behandeling in okt gestart. Moest eventueel toen nog zoladex krijgen maar dat was gelukkig niet nodig. Ik heb toen decapeptyl gespoten. Dit hield de eisprong tegen en puregon om ze op te wekken. Ik heb wel erg lang moeten spuiten omdat de follikels erg slecht op gang kwamen.

Helaas is de poging mislukt en moet ik nu afwachten op een tp van cryo's. Deze maand ging het helaas niet door omdat ik een vroege eisrpong had.

Ik wens je veel succes met het starten van jullie behandeling. En hoop dat je wat aan mijn info hebt.

Liefs

Diana

Geplaatst

Hai Jadimi,

Dankjewel voor jouw ervaring.

Het is natuurlijk bij iedereen anders maar ik kan gewoon niet wachten tot het gesprek 1 februari. Loop over van de vragen.

Ik ben nu bijna een jaar bezig met de zoladex dus er is idd geen cyclus.

Nog maar een vraagje gelijk hier. Mijn gyn vertelde dat er bij de punctie niet door de endo heen gestoken mag worden en omdat het bij mij overal zit ik wellicht via laparoscopie mijn functie moet ondergaan. Hier nog iemand die dat heeft/had?

Geplaatst

Hoi Ciska,

Ik heb ook zware endometriose, zodanig dat mijn eileiders omgeven is door veel verklevingen en weefsel dus ik denk dat hetzelfde voor mij geldt. Ik heb 3 februari een afspraak in het vu bij dr Mijetovic die hierin gespecialiseerd is dus ik volg jullie berichten ook vol spanning...

Ik wilde jou en Jadimi ook veel succes wensen!!:toppie:

Liefs Yolande

Geplaatst

Hey Yolande, ben ook zeer benieuwd naar jullie verhaal! Verschillende ziekenhuizen is misschien ook verschillende behandelmethoden. Maar laten we elkaar idd goed op de hoogte houden hier!

Geplaatst

Inderdaad elkaar op de hoogte houden is nuttig en ook prettig omdat niemand anders weet wat het allemaal inhoudt behalve wij die het ondergaan. Ik kijk ook erg uit naar 3 februari en jij dus 1 februari, spannend hoor. Welk ziekenhuis bezoek jij?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden