Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ daruma:

Geen verschijnselen betekent NIKS hoor!! Het is ook nog heel vroeg daarvoor. Dus blijf positief denken!

Het lijkt me idd heel moeilijk om afleiding te vinden. Misschien kun je wat mooie foto's maken van je puppy's? Kun je ze ook eens aan ons tonen :happy7:

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gisteren mijn 1e menopur spuit gehad (2 poedertjes).

Een dikke 5 min later kreeg ik het ineens heel warm, een soort prikkelend gevoel. Ook kneep mijn hals een beetje samen, en werd het wat moeilijker slikken en ademen. Ik ben dan wat gaan liggen op de bank. Na een kwartiertje trok het weer weg.

Kan dit effectief van de hormonen zijn? Het voelde niet aan als een hyperventilatie, want dat ken ik maar al te goed! Of zou het toch een soort stressreactie zijn? Het is natuurlijk wel spannend zo'n eerste keer

Geplaatst

Het zou ook een allergische reactie kunnen zijn! Misschien nog even contact opnemen met je arts voor de zekerheid??? Je kan ook kijken hoe het vanavond gaat, misschien omdat het de 1e prik was dat je lichaam er heftig op reageert.

succes met prikken!!! Spannend he? Voor mij is dat al een maand geleden! Pff die tijd is wel snel gegaan... waarom duren deze weken dan zooowwww lang!!!

Fotos laat ik gauw zien!

xxxnouschka

Geplaatst

Gisteren geen last gehad van de spuit.

Volgens de thuisverpleegster kan het zijn dat mijn lichaam sterk reageerde op die 1e keer. Uiteindelijk toch n hoop hormonen ineens in je lijf.

Ook vandaag ging prima! Ik heb de spuit nu ook zelf gezet! Verder heb ik (nog) nergens last van. Fijn fijn fijn!

Geplaatst

Oww super!! Ik had ook de 1e keer een kleine reactie, ik werd heel duizelig na een half uur, maar de dag erna ook al niet meer :)

Fijn dat je verder geen last hebt!!!Wanneer mag je starten met de volgende reeks spuiten? (hoe ziet je schema eruit?)

HIer veeel onzekerheid, ik heb wat meer last van mn darmen, misselijk en diarree... t zal wel door de endometriose komen,... ik hoop niet dat het een slecht teken is :(

Geplaatst

Hoi,

Hier even een vraag: Heeft er weleens iemand bloedingen gehad van de endo???

Vanochtend was ik in het zh voor een fm. Het is voor mij de 1e keer in jaren dat ik geen pijn had tijdens mijn menstruatie. Was echt zo gelukkig om eens mee te maken hoe dat dus normaal moet zijn voor een vrouw. Nu ben ik op cd 12 nog steeds aan het bloeden. Vanochtend een spoed onderzoek gehad en moet nu nog wachten op lab uitslagen. Ws is er dus een endo bloeding ontstaan. Ik heb dit nog niet eerder mee gemaakt. Ze testen m'n bloed en urine nu ook op infectie's en ontstekingen. Voor alsnog staat m'n cryo poging gewoon nog gepland. Denk alleen dat het niet doorgaat als er idd een infectie zou zitten.

Ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben.

Liefs

Diana

Geplaatst

Toen ik niet aan de zoladex was had k ook 3 weken bloedverlies en 1 week niet. men noemde dit toen spotting. Ik weet niet of je nu hetzelfde hebt.

Geplaatst

Hoi Diana,

Ik weet miet of dit spotting heet.

Ze hebben tegen mij gezegd dat ik hiermee moet leren leven zolang ik een kinderwens heb.

Niets aan te doen dus.

gr Esther

Geplaatst

@diana: ik ben er niet mee bekend, heb wel altijd last van een bloeding rondom mn ovulatie, maar dat lijkt dit me niet. Wat vervelend! En nu weer een onzekere factor erbij!

Ik hoop dat het gewoon loosalarm van iets onbenulligs is en dat de cryo gewoon doorgaat! Ik heb wel tijdens de lucrin 3 weken een menstruatie gehad...maar volgens mij zit jij nu niet aan overgangshormonen toch??

@ciska: ik zie dat je al een heel schema hebt voor je ivf! Wat goed!!! NU mag het eindelijk echt gaan beginnen! Ik vond het erg frustrerend dat je een kinderwens hebt maar steeds niet zwanger mag worden (ook ik mag alleen via ivf zwanger worden).Nog 2 maandjes! En die gaan echt snel hoor !!!

liefs nouschka

Geplaatst

Hai Nouschka

Ja idd tijd gaat snel want jij bent gewoon al aan het wachten. Hoe voel je je? Zie je het al echt bevruchting of meer als een medisch iets. En ga je pas na de test aan zwanger zijn denken?

Kan me nog niet echt voorstellen dat ik straks ook in jouw schoenen sta.

Geplaatst

@ciska: ik vind deze periode echt zoowww snel gaan! Normaal duurde de maand januari extreem lang voor mn gevoel maar dit jaar niet. Ik begon op 25 dec met de decapeptyl en had een uitgangsecho mocht op 8 jan starten met de puregon en had op 17 jan al de 1e FM, toen was ik dus eigenlijk al te ver en had op de 19 meteen de punctie, op 22 jan al weer de terugplaatsing (2 emmys) en toen werden de dagen lang!!! Dat wachten is echt verschrikkelijk! Ik durf eigenlijk nergens op te hopen, omdat ik heeel bang ben dat het misgaat, maar je gaat toch na week zoeken naar verschijnslen. En ik krijg natuurlijk weer een buikgriep ofzo sinds gisteren... meteen vanmorgen getest (in de hoop dat dat het was), maar was negatief... mr ja duurt ook nog wel lang voordat ik eignelijk pas mag testen dus ik had ook niet anders verwacht :)

Dus ik wacht en wacht en wacht !!!! WHAHAHHAHAHAH

Het is mij wel echt 1000% meegevallen hoor! Ik was erg bang voor de punctie, maar zou het zo weer doen! Als het nu mislukt stap ik zekerweten in ronde 2!

liefs nouschka

Geplaatst

@ jadimi: ik heb nog nooit een bloeding gehad van de endo. Wel een inwendige, nl door een chococyste die was gesprongen. Vraag het anders gewoon nog eens aan je gynae, dan ben je tenminste gerust. Probeer je er niet teveel zorgen over te maken!

Nadat mijn lichaam protesteerde op die 1e hormoneninjectie (wat doen al die vreemdsoortige hormonenstofjes hier ineens?!) en mijn keel even goed dichtknepen en ik het dus goe benauwd kreeg,

kan ik nu met een gerust hart zeggen:

niks last meer van die spuiten! Ik voel me toppie! Precies zelfs meer energie dan anders... Kan dat wel?

Verder ook (nog) niks van bijwerkingen. Of juich ik nu te vroeg? Ik heb nog maar 5 dagen een injectie gehad (van 2 poedertjes menopur)...?

Alleszins, ik zet nu het spuitje zelf! Daar ben ik toch wel een beetje fier op ;-) Ben daar normaal niet zo'n held in, maar sinds die beruchte kinderwens kan ik daar allemaal veel beter tegen lijkt het.

Woensdag naar de gynae voor bloedprikken en echo (follikeltelling)!

@ daruma: ik tel met je mee af!! Hoe is het met je pups? Warme knuf.

Geplaatst

Hoi,

Bedankt voor jullie medeleven.

Gister de lab uitslagen gekregen en..... fikse blaasontsteking!

Het bloeden houd nog niet op maar het komt idd van de endo. Vervelend is het wel maar kan gelukkig geen kwaad. Ik heb nu antibiotica en mag gewoon doorgaan met de cryo poging.

@Daruma, Veel sterkte nog met wachten. Gelukkig was je test nog te vroeg en is er dus hoop!

Liefs, Diana

Geplaatst

@beetyboopke: het is niet gek hoor dat je je super voelt met de menopur. Ik voelde me ook echt toppie met de overgangshormonen omdat je endo dan geremd wordt. K kreeg er meer energie van! (word altijd van mn endo erg moe)

Met pups gaat t super! Groeien lekker! Vandaag zijn ze 3 weken!

@diana; heb jij dan ook endometriose in je blaas?? Fijn dat het een blaasontsteking was, want dan heeft t verder toch ook geen invloed of begrijp ik t nu verkeerd?

Hier is het wat minder, ik heb veel last van mn darmvernauwing, en die buikgriep was dus geen buikgriep, maar mn darm. Vanmorgen zoveel krampen dat ik bang was ook ongi te worden omdat die vaak gelijkertijd komen, maar nog geen menstruatie tot nu toe. We gaan er wel al een beetje vanuit dat het toch foutgaat omdat ik dus zo ziek ben, ik denk namelijk niet dat als ik zwanger zou zijn mn endometriose (de darmvernauwing) zo actief zou zijn... mr goed we zien het wel!!!

xxxnouschka

Geplaatst

@nouschka: Hè wat ontzettend vervelend dat je zo'n last hebt van je darmvernauwing! Maar ben je ècht wel zeker dat het nu ook van de endo is? Voor hetzelfde geld ben je wèl zwanger en zorgt dat ervoor dat je darm geprikkeld wordt, wat natuurlijk voor last zorgt bij je vernauwing/endoplekken. Probeer nog niet alle hoop op te geven!!! Zolang het nog niet echt 'nee' is, is het nog altijd een 'ja' :happy4:

@diana: Goed dat je nu weet dat het een blaasontsteking is. Met die antibiotica zul je er wel snel van af zijn. Belangrijkste is dat je gewoon kunt verder gaan met je cryo, niet?! Veel succes!

Bij mij goed nieuws :happy7:

Mijn 1e follikelmeting gehad: 10 à 12 dikke follikels (tellen ging wat moeilijk, er zater er hier en daar achter elkaar). Zowel de follikels als het baarmoederslijmvlies hebben enorm goed gereageerd op de hormonen: "ziet er uit als een perfecte stimulatie". Waarschijnlijk nog maar 1x een meting en dan al pu! Maar daarvoor eerst bloeduitslag nog afwachten!! Deze middag krijg ik daar de uitslag van. Nu duimen dat deze het verhaal van de echo bevestigt hè.

Maar voorlopig ben ik happy :happy8:

Liefs,

Michelle

Geplaatst

Heej wat goed!!! Spannend hoor! En 10-12 follikels is super!!

Heel veel succes met je volgende FM, of de punctie als die toch al eerder komt, want heb je bloedond om te kijken of je al zover bent?? Ik had t wel, en had 2 dagen later al direct de punctie. Ging ook zoww snel!!

Hier gaat het minder, ik heb nu ook wat bloedverlies, dus het zal toch wel door gaan zetten, ik heb gelukkig geen krampen en mn darm is ook wel minder geirriteerd, maar ja zal toch wel wijzen op een menstruatie die aan t beginnen is.

Jammer, want we hadden t zo gehoopt, en balen is nu dat ik misschien weer eerst 3 maanden aan de lucrin moet... hoop het niet!! Iemand hier ervaring mee? Als je endo hebt met een mislukte poging, wat ze dan daarna gaan doen???

xxx verdrietige nouschka

Geplaatst

heej !! Thanks, maar nee, het heeft nu echt doorgezet!

Ach volgende ronde nieuwe kansen!!

Uiteindelijk was het misschien ook wel te snel gegaan, de 1e fm was ik al richting overstimulatie, en had direct de punctie, misschein waren er daarom ook nog maar 6 eitjes... (er waren meer follikels geteld)... en mss ook mindere kwaliteit...

we zien het wel, voor nu is het wel balen, maar moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik (nog) geen heftige pijnen heb :)

Al heb ik die afgelopen dagen al wel aan mn darmen gehad... maar goed...nu zijn ze er niet iig.

Ik vind het wel heel fijn om hier met allemaal endo-dames te kunnen praten! Jullie begrijpen iig hoe het voelt (qua) om ongi te worden... het is niet alleen de angst dat het mis is gegaan, maar vooral de angst voor pijn....

tenminste ik wel... ik weet niet of jullie dat ook zo ervaren?

xxxnouschka

Geplaatst

Nouschka,

Vervelend van je ongi. Ik heb wel meer pijn dan vriendinnen zonder endo vooral de eerste 2 dagen maar met 1 naproxen per dag is het altijd redelijk goed te doen.

En waar ik wel altijd veel last van heb is mijn darmen tijdens de menstruatie, dunnere ontlasting, meer ontlasting en darmkrampen.

Maar dat verschilt volgens mij per endopatient.

Sterkte!! En op naar de de volgende ivfpoging!!

Geplaatst

@ nouschka: Hè, jammer dat het niet gelukt is. Ik hoop echt van ganser harte dat je je positieve vibes kunt vasthouden en zo de volgende ronde kunt ingaan!

Ik ken het idd, die angt voor de pijn! Mijn gynae zegt altijd: als jij ooit bevalt, dan gaat dat als een fluitje van een cent, want je hebt maandelijks kunnen oefenen :-)

Ik moet wel zeggen dat ik al 8 maanden NIKS van pijn meer heb gehad!! Geloof het of niet, maar dat komt echt dankzij mijn acupncturiste! Tot ik aan acupunctuur begon waren de maandelijkse pijnaanvallen niet te doen: 'weeën' , koorts, overgeven, verlamde benen, spuit in mijn kont omdat pijnstillers en spierontspanners niet hielpen,...

Vanaf de acupunctuur ben ik ongesteld zonder er ook maar iets van te voelen! Ik stond er in het begin heel sceptisch tegenover, vond het maar alternatief 'gedoe', maar ik ben nu absoluut overtuigd dat het werkt! Moet er wel bijzeggen dat het ook afhangt van welke acupuncturist je hebt... Een vriendin van mij heeft er 3 'versleten' waarbij er niks veranderde, totdat ze bij deze terechtkwam en ook direct goeie resultaten had! Echt een aanrader hoor!

Ik heb vanochtend idd ook bloed moeten laten nemen. Ik verwacht eigenlijk elk moment een telefoontje met het resultaat. Ik hoop dat ik nog niet té snel voor een pu moet gaan, ben n beetje bang voor overstim. We'll see..To be continued...

Geplaatst

Ah jammer zeg, was ook al te mooi om waar de zijn he. Nu heb je even kunnen oefenen voor de volgende keer ;)

Ik las in het boekje van het ziekenhuis dat er minstens 1 maand tussen de pogingen moet zitten. Als je endo niet te actief is geworden hoef je vast geen 3 maanden te wachten toch?

Ik heb door de zoladex al een jaar geen ongi gehad en moet er idd ook niet aan denken dat dat dus weer komt zodra ik stop. Hoe moet dat de rest van me leven, na de ivf pogingen? Zoladex mag je niet zolang gebruiken begreep ik.

(max 1,5 jaar dacht ik). Moet ik dan weer met de pil gaan stoeien? Dat heb ik 8 jaar gedaan, helaas met continu doorbraakbloedingen.

Ok das te ver in de toekomst nu eerst maar ivf.

Wij begrijpen elkaar hier idd, fijn!

Geplaatst

Noushka, wat ontzettend balen zeg. Ik weet wat het is. Bij mij was het zo dat ikoest bellen als ik weer ongi werd. Duurde 5 weken! Er zit dan nl al een maand rust in. Dacht eerst dat ik het verkeerd had begrepen maar die maand rust is dus je ovulatie.

Ik had 5 mnd zoladex en ben aansluitend begonnen. Vorige x eisprong gemist en nu voor het eerst was ik ongi zonder pijn. Helaas dus voor korte duur door die blaasonsteking. Voor zover ik weet zijn mn blaas, lever, milt en nieren vrij van endo, maar is de rest echt een zooitje. Ze hadden met de kijkoperatie al wat weggebrand maar dat was niet voldoende. De rest weghalen was niet echt een optie omdat mn darmen dan teveel gevaar zouden lopen.

Vandaag had ik weer fm en il zat nu op 15 mm. Vrijdag mag ik weer. Eventueel moet ik dan ook pregnyl gebruiken.

Meiden succes en sterkte!!!

Hou jullie op de hoogte

Liefs, Diana

Geplaatst

@ Diana: Wat toevallig, ik moet vrijdag ook weer voor fm en waarschijnlijk daarna ook de pregnyl! Spannend hè.

Hebben jullie dat ook, je gevoelen verstand in die hormonenperiode met elkaar in discussie gaan? Mijn gevoel is superpositief, dat het allemaal gaat lukken enzo, maar mijn verstand zegt dan nuchter dat die kans wel klein is, zeker de eerste keer, dat ik me wel een beetje moet hoeden voor minder nieuws, waarop mijn gevoel zegt dat we dat dan wel zien, momenteel is er alleen maar reden om ervan uit te gaan dat het lukt en positief denken is al de helft gewonnen.

Aaaaahhh. En dan ga ik maar zwemmen, goed wat baantjes doortrekken, effe fysiek bezig zijn en mijn hoofd leeg maken.

Herkennen jullie die tweestrijd tussen hoop en toch ook wat angst?

Succes allemaal!!!

Michelle

Geplaatst

Jaaaa ik herken die wel :)

Maar niet zo negatief hoor over je 1e behandeling! Je hebt gewoon een goede kans dat het lukt, waarom zou het niet lukken???? Ik denk wel dat ik net als jij zo tegenstijdig dacht, maar misschien moet je er wel ook met je verstand een beetje zien dat je wel degelijk een kans hebt!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden