Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Michelle, dat word voor jou ook spannend. Die spanning...Ik snap precies wat je bedoeld. Het is voor mij de 1e cryo poging en ik denk doordat ik maar 2 cryo's heb daardoor erg in spanning zit. Ik heb er zelfs huilbuien van. Komt ook door alle pijn. M'n buik is nu ook weer helemaal opgezwollen. Sinds mijn kijkoperatie afgelopen april pas ik nog maar 2 van mijn broeken en had dus wat nieuwe aangeschaft. Deze krijg ik nu ook weer niet dicht. Ben het soms zo zat, wanneer is het voor ons ook weer eens een normale dag zonder pijn!??

Bij mij is het nog niet zeker of ik de pregnyl ook moet gaan gebruiken. Ze hopen op een natuurlijke ei sprong. Is het voor jou eerst nog een punctie of zit je ook in een cryo poging?

De punctie ging op zich wel bij mij. Had pas later pijn, Maar was zeker goed te doen.

Veel succes iig.

We horen elkaar morgen weer.

Liefs

Diana

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nouscka: ik ben eigenlijk superpositief!!! Zo positief zelfs dat ik dàt net soms n b.tje eng vind: wat als het minder goed afloopt, is de teleurstelling dan niet des te groter? Ergens wil je jezelf ook een klein beetje beschermen ofzo. Maar als ik jou dan weer hoor, zo vol goede moede aan de 2e ronde beginnen, geeft dat wel een boost hoor! Natuurlijk zul je heel verdrietig geweest zijn, of (soms) nog, maar aan de andere kant klink jij heel positief, en dat is iets waar anderen zich weer aan kunnen optrekken (ikke toch). Dus: dankjewel daarvoor xxx

@diana: ik ben nu idd pas met mijn 1e IV bezig (punctie dus). Maar ik herken wel dat gevoel van 'wanneer stopt al dat gedoe nu eens, ik heb mijn portie nu wel gehad, genoeg draagkracht getest' ;-) En dat van die broeken, tja, ik ben overgeschakeld op rokjes... Eerst droeg ik die op mijn heupen, soms met een riem, nu draag ik ze gewoon n stukje hoger. Maar echt fijn is het natuurlijk niet.

Sinds een maand ga ik een 5tal keren per week zwemmen (een uurtje goed baantjes trekken) en dat doet wel echt goed! Ik ben sindsdien ook niks meer bijgekomen, zelfs ietsje afgevallen. Maar vooral meer energie ervan gekregen. En wanneer mijn buik weer zo gespannen staat en pijn begint te doen, verlicht het zwemmen dat (bij mij toch). Mijn ventje gaat telkens mee, das ineens n stuk leuker!

Ik ga zeker voor je duimen dat de 2 cryo's mooi zullen ontdooien en er minstens eentje zich fijn zal innestelen in je buikje! Laat maar iets weten hoe het morgen bij de gynae is geweest hè.

Veel liefs uit het belgenlandje

xxx Michelle

Geplaatst

@michelle: tuurlijk mag je jezelf beschermen met je hoofd :) Echt dat is ook mijn manier geweest en daarom kan ik denk ik nu ook weer positief er tegen aan gaan. Ik heb 1 dag veel verdriet gehad, maar ben getrouwd met een zeer positieve man, dus dat scheelt al heel veel hahahaha!!! Nee ff serieus, ik beschermde mezelfd dus ook op die manier, en dat mag/moet zelf (denk dat t zelfbescherming is, een soort vangnet voor als je valt). Maar ik wil je alleen maar zeggen dat je wel echt een kans hebt hoor! Laat je niet gek maken door je gevoel dat de 1e poging is en dus gedoemd is te mislukken. Ik wil je alleen een beetje extra kracht geven!

Fijn dat je dat als positief ervaart!! FF virtuele knufff!!!

Geplaatst

Zooo ben weer thuis. Vanochtend weer een fm en ja hoor.... zondag weer. Het verhaal heeft weer een eigen wending gemaakt. Aanvankelijk dachten ze dat er links een mooi groeiende follikel zat maar blijkt dat deze buiten m'n eierstok zit en mag dus niet meer meedingen. Ws denken ze nu dat het een cyste is maar daar kon deze dame niet een juiste uitspraak over doen. Het kan iig geen kwaad. Gelukkig is er nu rechts wel een follikel aan het groeien en deze is nu 13 mm. Zondag dus weer meten en dan misschien de pregnyl. Tja misschien... Het blijft bij mij iedere keer weer een verhaal apart.

Gelukkig is het bloeden nu eindelijk minder aan het worden en daardoor is mijn bms mooi zijn werk aan het doen deze was vandaag 9,6 dus daar was ze zeer tevreden over.

Michelle hoe is het bij jou? Mag jij wel al de pregnyl gaan spuiten? Dan zou jij zondag de punctie hebben toch? 3 dagen later de tp. Ben je toch nog wat eerder dan ik want als ik zondag de pregnyl mag gaan zetten is pas 6 dagen erna een mogelijke tp.

Succes!!!!

Liefs

Geplaatst

Eindelijk telefoon gekregen! Ze waren vandaag laat, en wij maar vol spanning wachten. Het verdict: Maandag pick up!!! En geen controle meer nodig, ik heb 12 mooie dikke follikels, bms groeit ook zoals het hoort en de bloedwaarde is bijna wat het moet zijn :clap2:

Mijn rechter eierstok is helemaal vrij, er ligt géén darm in de weg (zoals ze oorspronkelijk vreesde bij fertiliteit), dus dat is ook super!

Wel moeten ze door mijn baarmoederhals heen prikken voor mijn linker eierstok. Kan geen kwaad zegt mijn gynae, maar heel soms, als er genoeg follikels aan de 'vrije' kant zitten, gebeurt het wel eens dat ze enkel die 'vrije' kant prikken. Ze zullen dat tijdens de pick up bekijken.

Zelf ga ik er voorlopig vanuit dat ze maandag alles aanprikken.

En nu wachten, met een hartje dat klopt vol verwachting, net als een kindje dat zich verheugt op sinterklaas...hihi....

@diana: hè hè, telkens die 'misschien'... lijkt me niet altijd even gemakkelijk. Wel goed dat je bms nu op gang gekomen is! Laat zeker iets horen als je meer weet hè. Wat ik alleen niet zo goed snap is waarom je na de pregnyl nog 6 dagen moet wachten voor tp?

@nouschka: nog eens merci voor de peptalk! Je omschreef exact hoe ik het momenteel aanvoel :-)

En idd een positieve vent in huis doet heeeel veel! Ik heb er zelf ook zo een exemplaar rondlopen, zalig toch!

Weet je al wanneer je eventueel aan een 2e ronde mag beginnen?

liefs xxx

Geplaatst

Hoi dames,

Hier eindelijk geen misschien meer. Mag vanavond de pregnyl gaan zetten en als dan het ontdooien goed gaat heb ik zaterdag de tp!!!!

Nog een weekje spanning maar daar komen we ook wel doorheen.

Michelle, Succes morgen met je pick-up!

Liefs

Geplaatst

Hé Diana, goed dat je nu bent verlost van die 'misschien', maar toch ook heel spannend allemaal!!! Wanneer weet je dan of het ontdooien effectief gelukt is? Is dat pas vlak voor de tp?

Hoeveel cryo's worden er eigenlijk ontdooid: eentje of meer?

Ik heb vanochtend mijn pick up gehad. Pfff, was wel even spannend. Ze gingen mij een sedatie geven (een lichte narcose), omwille van mijn endo geschiedenis. Ik lig er nog niet goed en wel en voel me toch raar in mijn hoofd, superdaaiierig alsof ik stoned ben, armen en hoofd ook heel prikkelend warm en benauwd op mijn borstkast... "Doe mij dan maar volledig in slaap, want dit voelt niet goed!!" zeg ik tegen de anesthesist. Er was echter nog geen sprake van anesthesie, het bleek een allergische reactie te zijn op de antobiotica! Na 10 (bange) minuten was alles weer onder controle en ben ik lekker kunnen gaan slapen. Toen ik wakker werd, waren ze klaar en kon ik overstappen op mijn bedje.

Maar eerst hadden ze mij nog goed nieuws te vertellen: 12 eitjes!! En geen darm die in de weg lag (zie eerdere historie: advies van fertil.centrum om ivf met een half jaar uitstellen, eerst opereren), geen blaas geraakt (1 eierstok is verkleefd met de blaas) èn niet door mijn baarmoederhals moeten prikken!! Alles is gewoon goed gegaan!!

Zijn wij blij dat we naar ons eigen gevoel geluisterd hebben (en het bevestigend advies van de gynae)!! Tot nu toe is alles heel goed en vlot verlopen. Je buikgevoel is echt wel iets heel waardevols, blijkt wel weer :icon_flower:

Morgen krijgen we te horen hoeveel bevrucht zijn en wanneer de tp is...!!! Spannend!!!

Geplaatst

@diana: jippie!!! Wat fijn dat je mocht spuiten!!! Ik ga heeeeeeeeeeeeel hard duimen dat de ontdooing goed gaat! En dan krijg jij je TP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laat je er dan 1 of 2 terugplaatsten?

@ michelle: super dat je zoveel eitjes hebt! Wat vervelend dat je een allergische reactie kreeg zeg! Dat moet schrikken zijn geweest!!!!!!!

Ik vond deze dagen het allerallerspannends, wij hadden mr 6 eitjes... dus ik was superduper bang dat er geen bevruchting zou zijn! k ga ook heel hard voor jou duimen!!

xxxnouschka

Geplaatst

Hoi Michelle,

Super mooi hoor 12 eitjes. Wel aangstaanjagend zeg die allergische reactie. Gelukkig is alles helemaal perfect gelopen en is er niets geraakt.

Ben erg benieuwd naar het aantal bevruchtingen.

Ik had 7 eitjes, 5 bevrucht, 1 verse en 2 cryo's.

Er word er bij mij maar 1 tp. Ze doen nog niet meer tp. Ik heb niet naar de rede daarvan gevraagd. In het begin is mij al verteld dat er met 1 gestart zou zorden omdat ik nog relatief jong ben (31 jaar). Ik heb dus nog geen keuze. Aan de andere kant heb ik er wel vrede mee want hun weten toch wel waar ze het over hebben en als er geen kans zou zijn met 1 zouden ze dat ook niet doen denk ik.

Nou ik lees morgen wel de uitslag. Handig mobiel internet kan ik lekker tijdens werk op me telefoon tussendoor spieken. hihihaha

Liefs

Geplaatst

Hé diana,

Je hebt absoluut gelijk, ze zullen zeker hun reden hebben om er maar 1 terug te zetten. Trouwens, het hoeft ook maar 1 goeie te zijn hè!

Ik heb net telefoon gekregen: van de 12 eitjes waren er 10 rijpe, waarvan er 9 bevrucht zijn :happy3: Das toch goed nieuws?!

En er is geeneens icsi toegepast, mijn ventje heeft goed materiaal geleverd...hihi. Hij is er dus nog eens extra blij om.

De kwaliteit weten ze nu nog niet, dat kunnen ze ons pas donderdag bij de terugplaatsing zeggen. Om 14u heb ik tp. Wellicht van 1tje, heeeel misschien van 2 (afhankelijk vd kwaliteit).

En dan aftellen...

Diana, jouw tp is maar 3 dagen later dan de mijne! Dan kunnen we samen op het wachtbankje gaan zitten...

Tot snel!

Warme knuf xxx

Geplaatst

Wat een goede resultaten zeg. Logisch dat je mannetje blij was. Bij ons hadden ze van te voren nog een keer getest omdat er twijfel was. Bij de 2e test was het overduidelijk zeiden ze. Wij kregen ook gewoon ivf. Maar van de 9 zullen ze ook wel kunnen invriezen dus telt lekker mee. Krijg je gelijk te horen of jullie cryo's hebben. Ik lees hier nl dat ze een brief lrojgen. Wij hoorde het bij de tp.

Nu komen we allebei op het wb februari dus moeten we m mooi zien af te sluiten met groene regels.

Kuzzz

Geplaatst

Hé Diana, heb je al nieuws ivm je tp?

Wij hadden 7 toppertjes, waarvan er eentje is teruggeplaatst en 6 de vriezer in zijn gegaan.

Vandaag is dag 5 (pick up is dag o). Ik heb nog steeds een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Bij de tp zagen ze dat mijn eierstokken nog dik waren den het logisch is dat het allemal nog wat gevoelig is.

Weet iemand hoe lang het kan duren voordat dat zeurderige 'pijn'-druk op je blaas-en gevoelige darm- gevoel weer wegggaat?

En dan mijn borsten, die staan vanaf pu serieus op spanning! Heb gewoon een cup groter... Zijn er nog meiden die dit herkennen?

Lieve groetjes!

Geplaatst

Betty boopke, wat goed een toppertje aan boord. Houd m maar lekker warm nu en succes met wachten. Heb je genoeg afleiding? Jouw klachten komen me wel bekend voor ja dat bleef bij mij tot de testdag aanhouden. Ik dacht dit gaat niet goed maar was toch zwanger. Het kan ook door die utroestan bolletjes komen als je die inneemt.

Groetjes Herma

Geplaatst

Heej michelle: super zeg zoveel toppertjes!!! Ik had ook allemaal vage klachtjes, maar kan inderdaad ook door de ondersteunende medicijnen komen, al hoop ik natuurlijk van niet!! Maar zo snel al verschijnselen van zwangerschap kan ook volgens mij nog niet, dat duurt wat langer. Over de pijn rare buikpijn weet ik alleen dat ik dat best lang heb gehad, ene dag erger dan andere dag, en met mn menstruatie had ik het nog steeds, nu is het gelukkig afgezakt.

Ik ga superduperhard voor je duimen dat je groen wordt deze maand :)

Hier: ik heb echt al superlang een menstruatie,... sinds 3 februari... en nogsteeds heb ik bruin bloedverlies (sorry voor details)... ik maak me er wel beetje zorgen over :S

Zou dat kunnen komen door de endometriose???

Geplaatst

Hoi Dames,

Had al even niet mee rop dit topic gelezen, maar ik zie veel positieve berichten, leuk hoor. Succes voor diegenen die een tp hebben gehad.

Daruma, ik heb dat ook weleens gehad. ik geloof ongeveer 11 dagen....

Daarna wel weer normale menstruaties gehad dus ik denk wel dat het kan komen door de endo maar zeker weten doe ik het ook niet....

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik houd het ff kort. Helaas geen tp voor mij. Cryo's hebben het beide niet overleefd. Morgen bellen naar zh voor poging 2. Ik wens jullie veel sterkte.

Ik zal jullie blijven volgen maar zelf wat minder aanwezig zijn. Ben er erg verdrietig van. Sorry!!!

Liefs

Geplaatst

Hier: ik heb echt al superlang een menstruatie,... sinds 3 februari... en nogsteeds heb ik bruin bloedverlies (sorry voor details)... ik maak me er wel beetje zorgen over :S

Zou dat kunnen komen door de endometriose???

Ik vloei al vanaf 27 januari......

Zaterdag ben ik naar het zh geweest omdat ik mij zo'n zorgen maakte.

Het kan bij mij een stukje placenta zijn wat is blijven zitten of het duurt nu gewoon iets langer. Volgens mij heb ik na de eerste mislukte poging ook zo lang gevloeid bedacht ik mij dit weekend. Daarom hoop ik dat we uiterlijk over een half jaar weer mogen starten met een behandeling, en dat hij direct aanslaat. Als het goed is is het binnenin nu op zijn "schoonst".

Geplaatst

@diana: oww meid, wat jammer! Ik begrijp heel goed dat je verdrietig bent, en dat je dan even niet op het forum komt. Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze teleurstelling! Hopelijk wordt poging 2 gewoon raak!! (net als ik voor mezelf hoop :))

Dikke knuff meisie!

@rest: ik ga denk ik gewoon ff het zh vragen of het normaal is... ik hou jullie op de hoogte :)

Geplaatst

Diana meid, wat een slecht nieuws! Ik vond het al zo stil aan jou kant...Ik begrijp dat je tijd nodig hebt om het allemaal een plaatsje te kunnen geven. Is niet gemakkelijk, maar dat zal zeker lukken!

Hopelijk kun je snel met frisse moed aan een nieuwe ronde beginnen. Meestal zie het vanaf dan weer positiever in, want dat betekent immers nieuwe kansen.

Waarschijnlijk heb je daar nu nog geen boodschap aan... Neem jouw tijd, doe wat jij denkt dat het beste is en dan komt het allemaal wel weer goed hoor.

Lieve knuffel X

Geplaatst

Dank jullie wel voor de opbeurende berichten.

het hakte er echt enorm in.

2e ppging is nieuwe kansen dus ik blijf positief.

Kuzzz

• 4 weken later...
Geplaatst

Hey meiden, het is al weer een tijdje geleden dat ik hier was. Als ik niet te veel in het forum kijk gaat de tijd sneller voor mijn gevoel. Over 3 weken mag ik beginnen met spuiten. Ik heb vorige week met de arts overlegd of we 2 eitjes terug mogen plaatsen ipv 1 omdat wij een tweeling niet als complicatie zien. Maar nu moet dat intern besproken worden mdat ze denken dat ik geen keizersnede mag ivm de endo. En omdat bij een 2ling vaak het geval is willen ze dat risico verkleinen. Iemand hier ervaring of een verhaal van een keizersnede bij endo?

Geplaatst

heej ciska!

Inderdaad lang geleden hier :)

Ik heb echt nog nooit gehoord dat een keizersnede niet mag! Als het moet dan moet het lijkt me, of je nou een eenling hebt of een tweeling! Ik zelf vind juist dat ze de andere kant moeten belichten: juist met endo 2 terugplaatsen omdat je dan minder hormonen hoeft (dat is pas slecht voor je lichaam!) Want de kans op zwangerschap van 2 behandelingen is even groot als de kans van 1x twee terug te laten plaatsen... en jij hebt nou eenmaal endometriose en dus kan je beter zo snel mogelijk zwanger worden lijkt me!

maar ik ben natuurlijk geen arts... dus misschien hebben ze wel gelijk (maar mijn gevoel zegt van niet) trouwens de endo trekt zo goed als weg tijdens een zwangerschap!

xxxnouschka

Geplaatst
Hey meiden, het is al weer een tijdje geleden dat ik hier was. Als ik niet te veel in het forum kijk gaat de tijd sneller voor mijn gevoel. Over 3 weken mag ik beginnen met spuiten. Ik heb vorige week met de arts overlegd of we 2 eitjes terug mogen plaatsen ipv 1 omdat wij een tweeling niet als complicatie zien. Maar nu moet dat intern besproken worden mdat ze denken dat ik geen keizersnede mag ivm de endo. En omdat bij een 2ling vaak het geval is willen ze dat risico verkleinen. Iemand hier ervaring of een verhaal van een keizersnede bij endo?

Wat een gek verhaal. Ik heb endo aan mijn eileiders en het kan overal zitten heb ik begrepen. Mijn zoon wilde echt niet door de daarvoor bestemde opening en er zat niets anders op dan een keizersnede. Ik heb de operatie en het herstel keurig doorlopen. 6 weken na de geboorte van Tim stond ik te tennissen zonder enig probleem.

Maar waar zit jouw endo? Misschien dat dat ermee te maken heeft.

Geplaatst

hmm, tjah we zien er natuurlijk allemaal anders uit van binnen, maar heeft met de vele verklevingen te maken. Die zitten door heel mijn buik. Ook gaf de gyn aan, stel dat die allemaal uit moeten rekken (geen fijn gevoel) en met 2 in je buik is dat dus nog erger. (beetje raar beredeneerd vind ik dat zelf) We wachten het volgende gesprek wel netjes af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden