Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb het voor elkaar! Dinsdag na pasen 's ochtends een afspraak.

Als ik het toch helemaal mis heb (dat zou geweldig zijn) dan kan ik de afspraak alsnog afzeggen. Ik voel mij wel een beetje stout maar ik heb wel ervaren dat je goed voor jezelf moet opkomen in dit proces want een ander doet dat niet.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het blijft hetzelfde. Het is (sorry voor de details) net of een endocyste langzaam leegloopt. Het is namelijk een beetje chocoladebruin van kleur (heel, heel, donkerroze).

Dat lijkt mij als dat zo is, weet niet eens of zoiets kan, niet bevordelijk voor een innesteling. De tijd zal het leren....

Ik baal er wel van, rotziekte!

Geplaatst

Ik wil je geen valse hoop geven, maar bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook gehad en duurde het wel een week. Ik dacht dat ik gewoon ongesteld was geworden maar na een paar dagen realiseerde ik me dat het veel te weinig was en veel meer bruin dan normaal (ik was gewoon tampons gaan gebruiken en dan let je niet zo op hoe het er uit ziet zeg maar :)

Op een gegeven moment stopte het weer en dacht ik, wat een vreemde menstruatie.. Niet zo erg op gelet en na nog een paar dagen ging er in ene een lichtje branden.. En toen was het dus gewoon raak..

Het lijkt me dus dat er hoop is zolang het niet erger wordt en niet helderrood (ik lees hier best veel verhalen over bruinverlies)

Ik duim dus gewoon voorzichtig voor je door!

Liefs Pien

Geplaatst

Let's hope so! Dinsdag of woensdag kan ik eventueel de snelle test van predictor er tegen aan gooien. Van mij mochten we 8 dagen verder zijn.

Maarja, daarom is IVF moordend, door het wachten. En laat dat nou ook nog net mijn slechtste eigenschap zijn.....

Geplaatst

hoi dames

@vanessa: wat een onzekere tijd voor je nu! Ik snap dat je er erg van in de war raakt! Probeer de dagen toch door te komen, zonder te veel bij stil te staan (makkelijk gezegd dan gedaan,... ik weet het) maar ik zou echt niet een vroegtest uitvoeren! In een ander topic van mn vorige ivfpoging was een meid die dat had gedaan, en de test van positief zij helemaal blij, maar op de dag dat ze officieel moest testen was die negatief... toen was ze extra verdrietig omdat ze dus valse hoop had gehad,... ik ga echt NOOIT meer eerder testen, en zou het jou ook echt afraden! Je maakt jezelf alleen maar gekker... Ik denk niet dat je endocyste zomaar springt hoor! Daar heb ik eigenlijk nog noiot van gehoord... jullie wel dan???

Probeer hoop te houden op een mogelijke innesteling... zolang het niet helder rood is en geen menstruatiekrampen hebt zou ik proberen positief te blijven!!!

xxxnouschka

Geplaatst

Ik heb bij Bo ook eerder getest. Ik werd er knettergek van. Ik testte namelijk op de echte testdag pas positief. De drie testen ervoor waren dus negatief (sneltesters van Matcare).

Ik denk ook niet dat een endocyste zomaar leeg kan lopen, maar daar lijkt het op. Chocokleur! We wachten gewoon rustig af, meer kunnen we niet doen.

Geplaatst

Hoi dames,

Pff moet ff van me afschrijven... ik voel me zo enorm gefrustreerd!!

Ik had vanmorgen zo ontzettend veel pijn... ik word er ook zo verdrietig van ... 2 paracetamol en diclofenac hielpen redelijk (haalde de scherpe randjes van de pijn af) maar nog steeds zit ik vast op de bank met een naar gevoel in mn buik (links/thv bekken)... het s vast weer mn darm of mn eierstok die me zo aan het kwellen is!! Bah moe word je er dan toch van?? Werkt de overgang nu ook al niet meer? Ik ben zo bang dat ik ineens weer op de spoed in mn eigen ziekenhuis beland en dat ze dan alles weghalen (baarmoeder etc) pfff ik ben onder behandeling in nijmegen maar bij spoed zit ik toch vast aan almere ziekenhuis...

Ik baal ook zo ontzettend dat die kinderwens zolang op non-actief wordt gezet... wat als die dadelijk afgezakt is?? Herkent iemand dit trouwens... dat je vuur/kracht afzwakt door alle pijn/ellende tot een waakvlammetje??

Sorry dat ik me zo laat gaan... maar ben gewoon ff in zak en as.... hoe kan je nou normaal leven als je onverwachts (nu geen menstruatie ofietsdergelijk) steeds weer zoveel pijn hebt.... ik weet niet of ik dit eigenlijk nog wel aan kan :((((

Ik heb afgelopen jaar zo ontzettend veel op moeten gegeven... mn baan (was net afgestudeerd en had een jaarcontract toen k er achter kwam dat ik giga-endometriose heb) die kinderwens ook natuurlijk.... mn dromen zijn gewoon allemaal gesprongen...

sniksnik

Geplaatst

Daruma, ik kan je helemaal volgen hoor! De pijn is op een gegeven moment inderdaad niet meer te houden. Je kunt er niet meer tegen. Het vraagt ook ernorm veel energie, zowel voor je lijf als voor je hoofd. Ik denk niet dat ze zomaar even alles weghalen en anders ben je daar zelf ook nog bij. En je staat voor de endo toch niet bij hun onder behandeling?

Ik hoop dat je pijn een beetje minder wordt, want zeer doet het zeker!

Een hele dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Hee Daruma,

Meis, wat begrijp ik goed hoe je je voelt, dit wil je gewoon niet! Ik heb ook alweer een paar dagen megalast en lig ook lamlendig op de bank met vandaag al 4 paracetamol en 2 diclo's erin.. echt afzien he... en dan die stomme hormonen er ook nog bij.. Maar die heb jij ook pas die spuit gehad toch.. kan het niet een reactie daarop zijn? Ik heb ergens gelezen dat het eerst erger wordt en dan pas beter, daar hou ik me nu ook maar een beetje aan vast.

Sterkte in ieder geval! Ik denk aan je!

Liefs en knuffel,

Pien

Geplaatst

Hey meiden, pff wat een boel lezen weer en wat een drama's en onzekerheid hier. Leef met jullie mee! Een cyste kan zeker leeglopen! Wat denk je dat er gebeurd als hij kleiner word? Dat bloed lost niet vanzelf op. Ik zelf zit nu 1 jaar in de overgang met Zoladex. In de eerste 3 maanden heb ik nieuwe cysten gekregen van 6 cm maar na 9 maanden waren die ineens gekrompen naar 2 cm en zit er vocht in ipv bloed. Tussendoor had ik een beetje bruinverlies en ik dacht dus dat het helemaal mis was. Maar het echo beeld bleek toen dus mooier dan verwacht.

Woensdag mag ik beginnen met spuiten en volgende week een uitgangsecho. Ik ben ook een beetje bang voor teleurstelling en dat de cystes weer gegroeid zijn want ik heb al een week lichte pijn in mijn linker eierstok. Maar waarom zou de cyste nu weer groeien als als die maanden overgang zo goed helpen. Pff we maken ons helemaal gek!

Kom op Daruma je kan het! Wij vrouwen zijn zo sterk geworden door de endo. Lekker warm badje nemen!

Geplaatst

@pien:ik zit nu inderdaad aan de overgangshormonen maar via een neusspray, vorige keer had ik lucrin (werd ik erg down van) maar toen had ik ook 1e maand wel nog last,... zit nu al een maand aan die synarel... had gehoopt dat het beter werd maar voorlopig is dat het nog niet... bah!

@ciska: haha ja warm badje had ik al gedaan, en kruikjes... mr het wil vandaag niet helpen... bahbahbah Meid van fijn dat je aan je ivf gaat beginnen! Pff ook jij hebt lang moeten wachten! Heel veel succes toegewenst komende maand!

Meiden bedankt voor jullie reactie, het helpt wel hoor ff opbeurde medelotgenootjes te horen :)))) Ik vraag me soms zo af waar ik deze ellende mee verdient heb... hebben jullie dat soms ook?

Geplaatst

Ja dat heb ik zeker.. Een vriendin van me zei van de week al uit een geintje dat ik in mijn vorige leven vast een heel slecht persoon ben geweest haha... Maar het algehele lamlendige; "waar heb ik dit aan verdiend?" speelt toch wel door mijn hoofd hoor.. Ik hoop heel erg dat ik binnenkort een beetje op ga knappen.. voel me ook zo schuldig naar mijn werk toe.. ik kan gewoon niks beloven, de ene dag kan ik best veel doen thuis (naar kantoor is geen optie, autorijden doet teveel pijn) en de andere dag sta ik op en ga ik na mijn ontbijt van paracetamol en diclofenac meteen weer mijn bedje in, met het licht uit en de gordijnen dicht.. dan hoef ik echt niks of niemand om me heen..

Meis, sterkte, op naar een betere dag morgen voor ons allebei!

Liefs Pien

Geplaatst

nog hetzelfde... pfff heb ook nu net ruzie gekregen met mn man om helemaal niets... ik snap mezelf gewoon soms helemaal niet meer... ik kan nu alleen maar huilen en hopen dat zowel de pijn in mn buik als de emotionele pijn snel wegtrekken... ik denk dat ik maar gewoon de rest van de dag in mn bed doorbreng... onder de dekens ... en me terugtrek van alles....

Geplaatst

Och meissie toch! Inderdaad lekker je bedje in en hopen dat het snel beter gaat. En geef je mannetje maar een extra knuffeltje als je je weer beter voelt. Ik weet hoe rot je je daar onder voelt want ik heb zaterdagavond ruzie gemaakt met mijn mannetje.

Geplaatst

Pfff het gaat gelukkig vandaag weer goed! Ik snap niet wat dat gisteren was, had ook heel veel bruine uitvloeiing (rook ook raar)... ik wist trouwens niet dat die chocoladecystes konden springen, maar misschien was dat het wel????

De dip heb ik weer achter me gelaten, maar jeetje wat voelde ik me gisteren lamlendig en down... heel erg bedankt voor jullie lieve woordjes, daar kan je wel echt heel erg veel steun uit halen!

Dikke knuff!!!

Geplaatst

Hee wat goed om te lezen dat het weer beter gaat! Hier de slechtste dag ever, met buikgriep en mijn ongesteldheid bovenop de pijn die ik al had. Met name vannacht echt door de grond gegaan.. ik was helemaal de weg kwijt van de pijn.. dat hoop niet nog eens mee te moeten maken.. pfff...

Geplaatst

Heej meid,

wat naar om te lezen dat jij je vandaag zo slecht voelt! Komt die buikgriep ook niet van de endo? Ik heb altijd erg veel darmkrampen dan en dacht in begin ook dat het buikgriep was... Heel veel sterkte in ieder geval met je pijnen! Heb je genoeg pijnstillers in huis??

Een troost, gisteren was ik ook superduper ziek, en vandaag weer helemaal TOPPIE! Ik hoop dat je morgen je ook weer een stuk beter voelt!

Dikke virtuele knuffffff voor je!

Geplaatst

Nee het was echt een virus mijn man had het een paar dagen geleden en mijn zoontje begon vannacht ook, net een paar uur eerder dan ik.

Ik heb van de endo ook wel last van mijn darmen maar dit was echt iets anders, alhoewel het natuurlijk wel elkaar versterkt als alles tegen elkaar aan ligt te krampen.. Darmen zijn gelukkig nu wel rustig, maar ben ook ongi geworden dus de komende paar dagen zullen nog "geen pretje" zijn..

Ik heb Diclo icm Paracetamol maar zal het vannacht nog eens aankijken en anders ga ik morgen de gyn bellen, dat had ze ook gevraagd en dan krijg ik iets anders..

Hoop dat de stijgende lijn zich voortzet bij je, bedankt voor je opbeurende berichtje!

Liefs Pien

Geplaatst

@pien: hoe gaat het vandaag met je? Dat klinkt dan idd wel als een buikgriep ahhah als hele familie gelijkertijd begint :)) Hoop dat je buikje vandaag al weer wat rustiger is!

Hier: alles gaat goed! Ik merk dat die waakvlam wel weer krachtiger gaat branden, want ik heb nu wel weer zin in de ivf! Laat maar komen hahahah moet 23 april nr de gyn voor controle en hoop dat ik dan direct weer mag starten en niet weer eerst 2 maanden moet wachten!

IK HOU NIET VAN WACHTEN!!!!!!!!!! ik denk dat dat wel echt een van de grootste irritaties van het gehele endometriose-ivf traject is.... wachten = pijn !

Geplaatst

Hee hallo!

Gisteravond weer uren wakker gelegen van de pijn.. pff... meiden, believe me.. als je endometriose hebt dan is die bevalling een eitje... nee zonder gekheid, maar we zijn in ieder geval wel wat gewend op dat gebied...

Vandaag nog weinig beter, erge ongi krampen en ter hoogte van de cyste voelt het of er met een mes in wordt gestoken.. De Diclo haalt de scherpe kantjes er wel vanaf maar daar op bepaalde momenten "breekt" de pijn er toch doorheen zeg maar...

Daruma, goed om te horen dat het beter gaat! Als je meteen weer zou mogen beginnen na je controle kun je dan meteen vanuit de hormonen die je nu krijgt gaan stimuleren? Hoe gaat dat dan in zijn werk?

Ik ga voor je duimen hoor!

Liefs Pien

Geplaatst

ja, ik zou dan direct overgaan in de decapeptyl, tenminste dat was vorige keer ook zo...

Ik herken je pijn zo ontzettend goed! Het klinkt niet leuk, maar ik vind het fijn om te horen dat er meer mensen deze pijnen hebben... al vind ik het heeeel vervelend voor je natuurlijk!!! (voel me dan minder alleen in deze wereld)

maar die messteken heb ik ook op de plek van die cyste (had ik maandag, denk ook dat ie misschien gesprongen is... want had allemaal bruine uitvloeiing ineens) En de diclo ja die zorgt voor minder scherpe pijn, maar het blijft heel erg beurs aanvoelen.

soms heb ik ook hele uitstralende pijn naar mn heup/rug/been, dan roep ik weleens in paniek haal hem er maar af (het been... stom he, dat je buik dan pijndoet in je been???)

Doe maar lekker rustig aan, kruikjes helpen ook goed !!!

xxx

Geplaatst

Lieve meiden, ik kan er niets aan doen maar ik ben net zoals Daruma "blij" om jullie verhalen te lezen. Af en toe zou ik van mezelf denken dat ik gek ben!

Zelf heb ik de laatste 1,5 jaar enorm veel pijn rechts onderin mijn rug, de plek waar je bil overgaat in de rug. Net alsof er de hele dag een mes inzit. Het verlicht niet als ik anders ga zitten of liggen. Met een beetje mazzel wordt de pijn iets minder als ik in bad ga. Maar dat werkte de laatste paar keren ook niet meer. En dat een zwangerschap de endo zou verminderen dat geloof ik ook niet meer.....

Mijn poging is nog steeds niet helemaal mislukt. Ik vloei nog steeds maar is nog steeds bruin (met uitzondering van gistermiddag want toen was het 1 keer heel anders van kleur). A.s. dinsdag naar het ziekenhuis (ben blij dat ik zo stout ben geweest om deze afspraak gewoon alvast te maken) en ik hoop dat ik zo snel mogelijk aan de deca mag. Er zitten alleen net weer nieuwe artsen dus we moeten elkaar weer leren kennen. Lastig!

Zelf denk ik erover om na mijn kinderwens mijn eileiders en baarmoeder te laten weghalen. Hebben jullie je daar al een mening over gevormd?

Pientjebaby? Ik hoop zo voor je dat de pijn snel minder wordt, anders gewoon bellen voor een anti pijncocktailtje hoor!

We zijn echt geen piepers en een bevalling is inderdaad bijna een eitje vergeleken bij wat wij iedere maand door moeten maken.

Ik dacht dat een bevalling veel en veel zeerder moest doen als je andere vrouwen mag geloven vergeleken met menstruatiepijn.

Dat is dan een voordeeltje voor ons!

Daruma? Fijn dat je je weer beter voelt. Het klopt inderdaad voor ons dat wachten voor ons een ander woord voor pijn is.

Ik hoop dat de artsen dit meenemen in hun overweging wanneer wij weer verder mogen voor een behandeling.

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden