Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:ygg:@Yolande Hoe is het met je? Voel je de lente al kriebelen in je buik! :duimen draaien:

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik voel de lente al kriebelen hoor maar in mijn buik is alles nu redelijk rustig...... Ik voel vrij weinig, heel soms een beetje zeurderige lichte pijn maar het is nauwelijks pijn te noemen zeg maar.....

Tja, je hoort het bij mensen die wel en niet zwanger zijn... dus tja.

Ik ben verder niet moe, misselijk of pijn in borsten dus daardoor denk ik dan weer dat het niet gelukt is.... maar ja er zijn ook zat mensen die nu ook nog niks voelden op wachtdag 5 toch?

Kortom, ik moet niet zoveel denken hahahaha....

Heerlijk weer he ladies?

Heb echt een vrolijk lente gevoel, jullie ook?

Rubster, vraag t zeker even na in het vu, ik snap het echt niet.

Viola, hoe is het met jou nog ongiklachten?

Geplaatst

@Yolande Fijn dat je je zo lekker voelt! Als ik lees op andere forums(40+) dan is het bij iedereen weer anders. Ik hoop het zo voor je!! Moeilijk he dat niet denken haha..ik weet het, maar ik doe nu een mindfulness cursus en dat helpt me enorm, wel elke dag oefenenen, maar dat heb ik er graag voor over, ik probeer me zo veel mogelijk goed voor te bereiden. Met mijn ongigevoel gaat het al weer stukken beter, meestal een dag of 3 zeg maar, nu vooral het zonnetje schijnt gaat het ook beter met me, de vorige keer zat ik midden in de winter toen onze poging mislukte, dat scheelt misschien wel. Ik heb wel de zon :icon_flower:nodig om me op te laden. Dus ik ga voor :uecgVftZ91767265: zzooo schattig!! Daar wordt ik helemaal blij van en jij??

Geplaatst

Hoi meiden,

hier ben ik dan eventjes. We hebben 1 folikel van 17mm, 1 van 10mm en een hele kleine.

heb even gevraagd hoe dat nu zat met de lucrin. Ik zit in het korte protocol en dan laten ze je wel ongesteld worden. Maar ze heeft gezegd dat het niet uitmaakt.

Nou wel degelijk. Ontlasting is drama e.d. Daar schrok ze van. Heb ook gezegd dat ik op deze manier als ik geen kinderwens had gehad op de lucrin wilde blijven.

Ze was verbaasd over de weinige hoeveelheid folikels. Er wordt er waarschijnlijk ook maar 1 aangeprikt met de punctie. Kan nog meedoen met een of ander pijnstillend medicijn onderzoek. Maar voor 1 folikel of misschien 2 aan te prikken vind ik dat niet nodig hoor.

We wachten wel weer af. Heb wel een potje staan janken op mijn werk. Gelukkig hebben weinig het gemerkt.

Geniet allemaal maar lekker van de zon.

Geplaatst

Rubster, kreeg tranen in mijn ogen toen ik je verhaal las. Laat het dan maar een verdomd mooi eitje zorgen!!

Dames ik kreeg net de brief van het vu, we hebben 6 cryo's.... Dus erg goed nieuws.

Het voelt wel tegenstrijdig na jouw bericht rubster, ik ga extra voor je duimen!!!

Geplaatst

@Rubster Wat een verhaal! Heel veel sterkte meid!

@Yolande, super aantal zeg! Dat is mooi, waarschijnlijk heb je ze niet nodig toch, je gaat ervoor! Ik duim voor je en voor iedereen die het nodig heeft! Geniet van het zonnetjexxx.

Geplaatst

hoi,

ben weer even niet geweest, drukke week, wel even gelezen maar niet gereageerd sorry!

@yolande, wat een goed nieuws, zijn toch weer de bonusjes zoals ze dat in Leuven noemen....hopelijk heb je ze niet nodig!

@rubster, wat een vervelend nieuws, je gaat toch de poging in met in je hoofd goede resultaten, kan me voorstellen dat een grote domper was! Ze zeggen dat je er maar ene voor nodig hebt dus laten we duimen dat er een topper bij zit!! Sterkte en zal voor je duimen!

Hier alles rustig, hebben ons best gedaan deze maand dus het is nu afwachten, 1 april richting Leuven en dan wachten tot 8 april! Heb me wel voorgenomen om te testen ook al komt er een bloeding, wil zeker weten dat er niks in mijn buik zit!!! Ik vind het spannend maar ik heb ook een bepaalde rust over me, de afgelopen 6 jaar waren met ups en downs en ik ben blij dat we gewoon concreet aan de slag kunnen.....ik hoop dat ik die instelling blijf houden na mijn hormoonshots...;-)

Allemaal een hele dikke virtuele knuffel met vele vruchtbare stralen......

Liefs Sabrina

Geplaatst

Hoi meiden,

De oogst van de punctie was 2 eicellen. Nu wachten tot dinsdag of het allemaal goed is gegaan.

Spannend weer.

Succes allemaal.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Oke, rubster. Had je zo'n aantal verwacht of was het een teleurstelling?

Ik zal voor je duimen....

Bikkel nog even en je bent ook aan de beurt!

Hier alles rustig maar heb wel een ongi-gevoel sinds gisteren.... dus geen hoop op een positieve test al weet je het uiteindelijk nooit. Vanavond maar eens een testje er tegenaan gooien. Dan weet ik het tenminste zeker...

Geplaatst

yolande gefeliciteerd.

Wij hebben vanmorgen goed nieuws gekregen. Er komt een tp. Morgen krijgen we te horen van 1 of 2. Wordt weer spannend.

Geplaatst

:positive energie:Wauw Yolande2009 wat goed!! Gefeliciteerd meid! Wat moet dat een geweldig gevoel zijn..

Geplaatst
yolande gefeliciteerd.

Wij hebben vanmorgen goed nieuws gekregen. Er komt een tp. Morgen krijgen we te horen van 1 of 2. Wordt weer spannend.

Fijn zeg voor je!! :goodluck: Heel veel succes vandaag, ik duim voor je! :36_1_13:

Geplaatst

@Bikkel Oh, ik hoop zo voor je dat je niet voor niets je best hebt gedaan! Ik weet wat het is om elke maand toch weer een soort teleurstelling te moeten verwerken. Blijf je positiviteit houden meid en als je ergens mee zit, gewoon lekker van je af schrijven hier op het forum, we steunen elkaar! Voor jou ook een hele dikke knuffel :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hoi,

Vandaag naar Leuven geweest en alles doorgesproken!

Ervanuit gaan dat alles verloopt zoals het moet gaan hier een schema! (dagen etc kunnen afwijken, weet niet hoe ik op stimulatie etc reageer!)

8 april verwachte menstruatie

10 april start pil

29 april start decapeptyl

4 mei stoppen met pil

9 mei 1e echo

10 mei start menopur 150

16 mei echo en bloedprikken

18 mei echo en bloedprikken

20 mei echo en bloedprikken

21/22 mei pregnyl

24 mei punctie ( in ieder geval week 21!)

Terugplaatsing hangt af van punctie en zal ergens rond de 27e zijn...in ieder geval op dag 3!

Week 23 zwangerschapstest via bloed!

Let wel dit zijn allemaal plusminus data maar dat snappen jullie wel....

Tezijnertijd zal ik wel laten weten wat er gaat gebeuren haha

We hebben er in ieder geval zin in!!!

Geplaatst

Hoi Bikkel, super meid! Misschien kom ik je wel tegen, ik heb 19 mei de intake..

Je moet dus eerst nog even aan de pil zie ik, hebben ze gezegd waar dat voor is?

Geplaatst

de pil is puur voor hun planning....zo kunnen ze de boel sturen zodat ze niet op maandag bv 20 puncties hebben en op dinsdag geen! doordat wij een weekje naar turkije gaan is de boel een beetje opgeschoven! eigenlijk moest ik 3 mei al voor de 1e echo!

Geplaatst

Ok, dat is nieuw voor mij. Werken ze trouwens op zondag en in het weekend? Het lijkt me heel wat om alles zo op die manier te plannen, maar je blijft toch afhankelijk van elk persoon hoe die reageert. Lekker dat je nog even op vakantie gaat heerlijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden