Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Engeltje, wat enorm balen zeg! Heel vel sterkte meis!Dede, morgen een spannende dag, ik ga duimen voor je draaien. Hoelaat hoor je iets?
Tussen 8:00 en 12:00 het begint super spannend te worden.
  • Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dedrika,

Heb je het ziekenhuis al gesproken?

Hoop dat jullie een mooi resultaat hebben!

Groetjes

Geplaatst

inne hoe is het met jou? Hoop zo dat het bloeden weer is gestopt...

Wa betreft de endo pijn. Ik kan daar weinig zinnigs over zeggen. Ik heb bij alle 7 pogingen buikpijn gehad. Zowel bij de 3 IUI

pogingen, bij de 2 IVF pogingen en bij de 2 cryo pogingen. Elke keer dacht ik dan ik ongesteld moest worden. Bij de laatste ivf poging is dat alleen niet gebeurt. De klachten waren dus bij de mislukte pogingen hetzelfde als bij deze gelukte poging. Enige verschil waren de heftige steken, maar dit bleek later de overstimulatie te zijn.

... Hier neemt de spanning toe. Maadag eerste echo. Hoop zo dat het goed is!

Geplaatst

Dederika, je hebt vast iets gehoord al. Hopelijk goed resultaat!

Jrn, spannend maandag je eerste echo. Apart dat je dezelfde verschijnselen hebt bij zwangerschap en menstruatie.

Hier heeft het bloeden helaas doorgezet. Moet wel doorgaan met utrogestan en ook gewoon bloedprikken dinsdag. Allemaal protocol. Pff.

Geplaatst

ow wat balen zeg... Inne heel veel sterkte met de verwerking. Is toch altijd moeilijk om je weer op te laden. Hoeveelste poging was het voor je?

Vreemd trouwens dat je door moet gaan met de bollen. Ik moest altijd direct stoppen. Maar elk ziekenhuis is daarin anders.

Geplaatst

Ja, dat is raar he. Ik denk dat mijn ziekenhuis in wonderen gelooft, want ja, je kan bloedverlies hebben als je zwanger bent. Het was onze derde poging en we hebben geen cryo's. Nu bedenken wat we dan nu gaan doen. Maar wachten eerst evaluatie af.

Geplaatst

bah inne, drie mislukte pogingen. Lijkt me moeilijk. Hadden jullie 2 embryos laten terugplaatsen? Heel het ivf traject is een behoorlijk aanslag op je leven maar de wens is natuurlijk ook heel groot. Ik wil je dus veel sterkte wensen met de beslissing.

P.s in welk ziekenhuis staan jullie allemaal onder behandeling. Wij in het catharien in eindhoven.

Geplaatst

Hoi Inne

Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik weet niet zo goed wat ik kan schrijven om je te steunen. Heelveel sterkte en een dikke knuffel.

Zelf zitten we nu op het wachtbankje, er is er eentje terug geplaatst en over twee weken krijgen we schriftelijk bericht of we nog cryo's over hebben.

Het liefst wil ik er nog niet aan denken, maar ik weet niet of ik als het niet lukt weer direct aan de lycrin wil. Ik voel me nu al vier maanden een behoorlijk oude vrouw. Ik wil gewoon weer eens mezelf zijn. Hebben jullie alle pogingen gelijk achter elkaar gedaan?

Dikke knuf dede

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje...

Ik heb nu 1 IVF poging achter de rug en ben ongesteld geworden. Maar wie van jullie heeft er rond of tijdens de menstruatie last van haar rug, heupen en benen en buikpijn? Het is niet om uit te houden af en toe. Ik krijg op dit moment geen injecties of medicijnen. Ben bang de endo weer aan het groeien is.

De arts had Tramadol voorgeschreven tegen de pijn maar dat mag ik niet hebben i.v.m. medicijnen die ik slik voor epilepsie. Enige mogelijkheid is paracetamol.

Aaaahhh! Word er zo moe van!

Lfs een wanhopig engeltje

Geplaatst

Lieve engeltje , misschien helpt naproxen je beter, is wel zo dat je menstruatie vaak hevigers zijn na een poging , en ook al de hormonen dieje hebt gekregen kunnen het aanwakeren.

Mijn ca waardes worden altijd geprikt na een pogiging en bij mij is het altijd boven de 150 , na 3 maanden lucrin weer netjes onder de 35, dus zeer zeker kan het actief zijn na een poging.

Liefs Roos

Geplaatst

Beste engeltje,Wat naar dat je zoveel pijn hebt. Ik nam altijd 2 naproxennatrium en daarna 1 per 8 uur en dat hielp me veel beter dan paracetemol. Mag je dat wel?Een warm bad en daar een half uur in liggen hielp mij ook goed.Sterkte meis!

Geplaatst

Niet fijn dat je zo'n pijn hebt, Engeltje. Bij mij helpt naproxen ook goed.

Dederika, hopelijk ben je gewoon zwanger. Dan hoef je niet na te denken over lucrin etc. Wij hebben pauzes ingelast tussen de behandelingen.

Geplaatst

Dedrika, fijn dat er een terugplaatsing heeft plaatsgevonden. Ik ga heel hard voor je duimen.

Alle pogingen hebben wij idd achter elkaar doorgedaan. We hebben 1 keer een maand pauze genomen.

Inne, hoe is het nu met je? Een beetje kunnen slapen vannacht?

Engeltje: ik slik ook naproxen en daarnaast ibrobrufen 600 (meestal 2 a 3 per dag tijdens ongesteldheid). Daarnaast blijf ik in bed liggen met een warme kruik. Iets doen (al is het maar de trap aflopen) kost me al teveel moeite. Volgens mijn arts zegt de pijn die je ervaart overigens niet zoveel over de ernst van de endo, maar vooral over de plekken waar het zit.

Geplaatst

Hoi engeltje,

Als ik moet menstrueren en de eerste twee dagen heb ik altijd veel buikpijn, rugpijn en uitsraling naar mijn benen. Maar ik zou niet weten of de endo op dat moment aangroeid. Ik dacht eigenlijk dat de endoplekken dan ook juist mee bloeden, waardoor je meer pijn hebt dan anders.

Sterkte dikke knuf en niet vergeten dat we allemaal kanjers zijn!

Dede

Geplaatst

hoi meiden,

wat een ellende die endo! Het maakt zo onzeker vind ik. Bij elk pijntje dat ik heb, tijdens of buiten de menstruatie om, speelt de angst of de endo aan het groeien is.

Ik had na mislukte pogingen niet perse meer pijn. Wel merk ik dat ik tijdens de eisprong een aantal dagen last heb van mijn onderbuik en darmen. Ook vooral voordat ik ongesteld moet worden heb ik pijnlijke eierstokken. Ik ben me ondertussen zo bewust geworden van alles wat ik voel. Ik word er zo nu en dan ook hor en dol van!

Jrn, wat spannend morgen! Ik duim voor een goede uitslag.

Dederika, wat goed dat je ee terugplaatsing hebt gehad en ook nog wat voor in de vriezer. Geeft goeie hoop.

Ik heb meestal wel een maand tussen de pogingen zitten. Ik begon in december met mijn eerste terugplaatsing en ben nu door al mijn cryo's heen. Ben dus sinds de operatie weer een keer of 6 ongesteld geweest. Twijfel nu of ik niet eerst een paar maanden aan de pil of lucrin zal gaan voordat we starten met de tweede poging. Ik vind vooral al die afwegingen zo moeilijk. Waar doe je goed aan????

Daantje

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie steun, doet me goed.

Ik zal eens aan de arts vragen of Naproxen kan. Aan jullie reacties begrijp ik dat jullie er veel baat bij hebben.

Wij gaan halverwege augustus op vakantie dus zitten na te denken om even een rustpauze in te lassen. Ik zie het niet zitten om me zo te voelen op vakantie. Dan zou die helemaal verpest zijn. Ik hoop dat de menstruatie dan stilgelegd kan worden. Weten jullie of dat kan op zo'n korte termijn?

Iedereen sterkte!

Geplaatst

Ja het helpt goed tegen de pijn, alleen ik krijg er ook altijd hoofdpijn van. Daarom gaat mijn voorkeur wel uit naar ibrobrufen.

Ik weet niet precies welke protocol je volgt, maar ik moest voorafgaand aan een IVF behandeling altijd eerst een maand de pil slikken. Misschien kan je vragen of dat je dat twee maanden mag doen zonder stopweek.

@Daantje, de pijnen herken ik wel. Ik voel ook altijd mn eisprong. Dat je je eierstokken voelt kan ook komen door alle hormonen. Daarvan raken ze behoorlijk van slag...

Ik ga iig heel hard voor je duimen dat de eerstvolgende poging raak gaat zijn...

Geplaatst

jrn,

ik ben nu al een half jaar zonder hormonen, dus denk niet dat het door de hormonen komt.

ik ben nu weer aan de pil in afwachting van volgende poging. klopt het nou dat je dan dus niet ongesteld wordt, maar gelijk aan de decap gaat?

succes he morgen!!!

Geplaatst

Hoi Daantje,

Ik moest altijd op dag 17 van de pilstrip starten met deca. Meestal werd ik dan een dag of zes later toch nog een paar dagen ongesteld. Maar dit was wel veel minder heftig dan normaal.

Ik ben overigens drie jaar terug al gestopt met de pil. Heb deze alleen nog twee keer voorafgaand aan de ivf behandeling geslikt. Verder op advies v.h. Ziekenhuis niet meer. Moest steeds meteen door en ze wilde liever niet dat cyclus steeds verstoord werd door de pil. Gevolg was wel enorm heftige pijn elke maand! Hopenlijk ben ik daar nu even vanaf.

Begin behoorlijk te zenuwen voor morgen. Hoop zo dat alles goed is. Tevens is het nog erg spannend of het om 1 of 2 kindjes gaat.

Gr

Geplaatst

kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent jrn! Nog eventjes en je weet hoe het ervoor staat! Ik zal voor je duimen.

Ik slik nu voor een week of 6 de pil en van daaruit decap. Zal dan denk ook nog even ongesteld worden.

Daantje

Geplaatst

Bedankt!

Kan begrijpen als dit ook moeilijk voor jullie is. Je gunt iedereen een zwangerschap, maar je wordt ook steeds weer geconfronteerd met iemand anders zijn geluk en je eigen verdriet.

Maar meiden blijf erin geloven. Bij mij was de hoop ver weggezakt. Ik bleef maar steeds denken ' waarom zou het nu wel lukken als het hiervoor steeds mis ging'... Maar denk nu toch dat de artsen gelijk hadden. Je moet hopen op een goede maand....

Ik ga heel hard voor jullie duimen. Zal fijn zijn wanneer er hier straks meerdere zwangere vrouwen zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden