Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sandie ik hoop dat er mooie bevruchtingen uitkomen, ik duim voor je!

Toch nog wat geslapen, wel veel wakker door de vliegers.

Vandaag een lekker rustig dagje, een beetje in huis rommelen en wassen en dan vanavond gezellig saampies naar de VW-meeting. :icon_biggrin:

Meiden een fijne dag en voor diegene die naar het ziekenhuis moeten vandaag, heel veel succes.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oww meiden ik ben zowwwwwwwwwwwwwwwww BLIJ!!!!

Ik mag dus weer aan de ivf!! En het mooie is.... decapeptyl start al maandag!!!

JIPPIE!!!!! Ik kon (omdat ik geen cyclus heb) mooi een gat in het schema opvullen!!!

Ik ben echt uitbundig blij nu, ik kan wel huilen!!!

Na de mislukte ivf(begin februari) moest ik aan de pil voor 3 cycli, dat liep dus helemaal verkeerd en begin maart gestart met de synarel, dat was voor 8 weken, maar zit nu al meer dan 13 weken al... lang wachten en dan nu eindelijk ineens heeeeeeeeeeel snel mag ik starten.... owwwwwwwwwwwww BLIJ!!!!!

Geplaatst

Ohhh meid, wat goed!!

Nou ik ben ook heel blij voor jullie hoor!!!

En dan ook nog zo snel!! Ga heeeel hard voor jullie duimen...

xxx

Geplaatst

Ik ga zaterdag trouwens voor acupunctuur behandeling, hebben jullie daar ervaring mee? Hopelijk krimpt mn cyste daar nog ietsjes door :)

Geplaatst

Hey Daruma, wat een supernieuws! Heeeeerlijk dat je zo snel van start kunt, dat geeft de burger moed!

Bij mij is de cyste ook niet gekrompen, nog steeds 4x5 cm... wel een beetje balen, maar klachten worden wel minder en dat is het belangrijkst! Afgesproken dat ik nog 3 mnd doorga met de DECAzonder Livial, omdat dat de werking weer zou kunnen verminderen en ik de bijwerkingen nog wel kan handelen. Als ze nog erger worden mag ik wel bellen voor een recept hiervoor..

En daarna is het afhankelijk wat we willen.. De gyn zegt als je nog IVF wilt moet je het dan doen, zo na een half jaar deca is je buik het rustigst en de kans van slagen het hoogst.. De cyste is geen probleem zegt ze... Als we dat niet willen ga ik de pil doorslikken als de klachten verminderd zijn of doorverwezen naar het VU voor 2nd opinion en eventueel een operatie als dat niet zo is.. Daar moeten we dus maar eens goed over na gaan denken :ohmy:

Als we wel nog een poging gaan doen zal dat dus ongeveer gelijk met jou zijn Noes!

En hopenlijk hebben Sandie en Daruma dan al een mooi bol buikie! :gekruiste vingers 3:

Liefs Pien

Geplaatst

@pien: jammer dat je cyste niet gekrompen is, maar wel fijn dat je dan iig over 6mnd door mag gaan met de ivf! Ik vind het zelf fijn dat hun gezegd hebben dat het geen probleem is je cyste omdat ik in hetzelfde schuitje zit zegmaar hiihhi

Over de livial denk ik zelf dat het beter is om het niet te gebruiken, omdat je dan alsnog oestrogenen binnen krijgt, en mij is juist verteld dat juist de oestrogenen het probleem van endo kunnen verergeren, ik moets namelijk vorig jaar van mn oude vertrouwde pil over op een andere pil omdat die minder oestrogenen bevat. Ik denk als het gewoon leefbaar is je het niet nodig hebt zegmaar :)

Bedankt voor de vingers crossed!! Hoop ook dat we allemaal dikke bolle buikjes mogen krijgen!!

Geplaatst

Hallo,

Noes,laat maar kletsen,mensen weten niet hoe gevoelig dit bij ons ligt. Wij hebben er mede daarom voor gekozen om alleen mensen in onze directe omgeving te vertellen over de IVF. Maar ook dan voel je je soms alleen omdat je er ook dan niet met iedereen over kan praten. Daarom is dit forum idd heel erg fijn! Maar ik begrijp wel dat je er verdrietig om bent,vooral als het om je schoonouders gaat. Fijn dat je man je dan zo goed opvangt.

Veel plezier vanavond,is heel belangrijk om juist nu leuke dingen te doen.

Sandie,ik hoop van ganse harte dat jullie veel maar vooral goede bevruchtingen hebben. Heb je hier al iets over gehoord?

Daruma,Super nieuws!! Ben heel blij voor je!

Pien,jammer dat je cyste niet geslonken is!

Je hebt nu even tijd om alles rustig te laten bezinken en tot een beslissing te komen. Succes daarmee,maar klinkt wel hoopvol wat de gynaecoloog heeft gezegd over dat je straks veel kans van slagen hebt.

Hier,druk maar gezellig weekend gehad. Maandag de hele dag op bed gelegen,migraine.

Maar vandaag na een nog wat katterige ochtend nu er weer helemaal bij.

Ik zat net mijn weekkalender te bekijken(moet tegenwoordig alles opschrijven,ben zo vergeetachtig als wat) en zag dat ik over 2 weken mijn telefonische afspraak al heb met de gynaecoloog. Het schiet nu op!

Hier komt de regen inmiddels met bakken uit de hemel,dikke plassen,regenkolken die het waterafvoer niet aankunnen maar voel me goed vandaag.(zonder opvliegers)

Groetjes.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd snel even bij te lezen maar dat is bijna niet te doen!

Het is gezellig druk in dit topic.

Daruma!!! Gefeliciteerd, fijn dat je mag starten.

Hoe gaat jouw schema? Beginnen met de deca voor hoelang? Ben benieuwd!

Ik krijg vrijdag mijn tweede lucrin depot voor 1 maand. De cyste is 3,5 bij 3,5. Moet dus nog iets kleiner worden. Ga er maar van uit dat dit gaat lukken.

Sandy, fijn dat de punctie goed gegaan is, nu de spanning van de bevruchting en de tp en de wachtweken, succes!

Sterkte allemaal!

Geplaatst

@vanessa: Super dat het goed gaat met je cyste! Ik mag als het goed is (krijg morgen de planning binnen via post) op 14 juni deca starten, en rond 27 juni starten met puregon.

@jackie: oww vergeetachtigheid ahha heb ik ook!!! heeeel erg, ik heb ook een weekagenda gekocht! Ik kon altijd ALLES onthouden! Maar 2 weken gaan supersnel!

Geplaatst

@Pien, balen van je cyste meis. Weer 3 maanden aan de deca maar nu hebben jullie wel weer even de tijd om goed na te denken wat jullie verder willen. Denk er goed over na meis.

Maar inderdaad, als jullie voor de IVF gaan dan start je bijna gelijk met mij, bij mij gaat dinsdag de 2e deca-depot erin en daarna nog 2.

@Sandie, ik duim nog steeds voor je meis! Op een mooie bevruchting.

Vanacht redelijk geslapen, niet al te veel opvliegers.

Is het bij jullie ook zo grijs en nat buiten?

Ik wil het zonnetje.

Geplaatst

hier heeeeeel veel opvliegers gehad (vanaf ca 5:00 uur), pfffff

en het weer is hier ook drama.... grijs en regen....

ZON waar ben je???

misschien wel gestolen door die blonde vrouw uit de reclame ihihhihiihih

Geplaatst

:biggrin: Nou dan ga ik dat blondje maar eens even zoeken om de zon terug te vragen. :biggrin:

Balen dat je zoveel opvliegers hebt gehad, meis.

Hier mag ik tot nu toe afkloppen maar ik wordt er vaak hard voor teruggepakt....:sad:

Geplaatst

Ohhh meiden, wat balen al die opvliegers hè. Het is dat je weet dat het ergens goed voor is, anders....

Sterkte nog hoor!!!

Ik heb vanochtend te horen gekregen dat er eicellen bevrucht zijn en dus morgen een tp heb!! Spannend hoor.

Ze weet nog niet hoeveel embryo's er zijn, want het proces is nog steeds bezig, maar ik hoop iig op 2 top emmy's zodat we er 2 terug kunnen plaatsen.

Ik heb overigens nog wel een beetje last van mijn buik en ontzettend hoofdpijn. Maar goed, het boeit me verder niet, want ik heb morgen een (of 2) embryootje in mijn buik!!!

Meiden nogmaals, sterkte!!! Ik hoop voor jullie dat het vandaag een beetje meevalt!!!

Geplaatst

wat een supergoed nieuws!!!!!! Op naar je tp morgen!!!!! Ik hooop dat je 2 kanjers kan laten terugplaatsen! Ik ga iig heeeeeeeeeel hard duimen dat ze lekker innestelen in je buikje!!

Even over je hoofdpijn, drink je genoeg water? Ik moest minimaal 2-3 liter per dag drinken. Sterkte ermee!

@noes: hmmm ff opsporingsbevel gaan uitschrijven? Klopjacht!!!! Dan vinden we de zon vast wel hihihihiih

Geplaatst

Dank je wel!!!

Volgens mij drink ik dan niet genoeg. Normaal gesproken drink ik altijd wel heel veel, potten (groene/kruiden)thee gaan er doorheen, maar de afgelopen dagen (en zeker de dag v/d punctie) heb ik niet zoveel gedronken. Ik heb meer liggen slapen haha...

Ik zal meteen weer even een potje zetten!!

Ja, mag die zon terugkomen.... daar wordt ik altijd blijer van dan van dit weer hoor!!

En Nouschka, de 14e is al gauw hè...!!

Geplaatst

Sandie, goed nieuws!

Pientjebaby, weer wachten...

Natuurlijk weten we dat het beter is maar je geduld wordt wel op de proef gesteld zo.

Geplaatst

@sandie: jaaaa gaat snel!! Zeker als je al maanden zit te wachten :) Ik heb er zo'n zin in! Eindelijke weer een kans!!!

Lekker veel drinken hoor! Dat is goed voor je, en wel in de gaten houden dat je goed plast en je niet zwaarder wordt, ivm overstimulatie.

@noes: hoe was de VW bijeenkomst gisteren eigenlijk? LEUK??

Pff ik heb vandaag echt de ene opvlieger na de andere! Zou het door het weer kunnen komen? Ik had er helemaal niet zo veel last van eigenlijk, tot paar weken terug...

En hoop dat de post zo komt want wil mn recepten hebben!!!!!

Geplaatst

Sandie,succes morgen met de TP en ik hoop dat er een plakkerige meercellige embryo'(s) word(en) teruggeplaatst.

Daruma,hoop dat je de receptjes zo op je deurmat hebt liggen,dan pas is het echt.

Groetjes.

Geplaatst

Ha Daruma, jammer. Maar morgen komt ie vast!

Noes mag ik jou wat vragen? Jij hebt toch op 18 mei je eerste decapeptyl injectie gehad? Vanaf wanneer kreeg jij bijwerkingen?

Ik voel me gelukkig tot nu toe prima, echt nergens last van. Vandaag had ik ongesteld moeten worden maar ik heb alleen wat bruinige afscheiding en nauwelijks pijn, zou de Lucrin nu al zijn werk doen? Ik heb een week geleden de eerste injectie gehad, ik kan het bijna niet geloven....

Liefs, Laika

Geplaatst

@laika: ik heet wel geen noes, maar heb ook lucrin gehad, en kreeg na 7-10 dagen na de injectie mn menstruatie (met veel pijn helaas), maar daarna ben je er ook vanaf!! De bijwerkingen kwamen na een paar weken, en de endopijn was bij mij weg na ca 6-8 weken na t depot.

Succes!

Geplaatst
Ha Daruma, jammer. Maar morgen komt ie vast!

Noes mag ik jou wat vragen? Jij hebt toch op 18 mei je eerste decapeptyl injectie gehad? Vanaf wanneer kreeg jij bijwerkingen?

Ik voel me gelukkig tot nu toe prima, echt nergens last van. Vandaag had ik ongesteld moeten worden maar ik heb alleen wat bruinige afscheiding en nauwelijks pijn, zou de Lucrin nu al zijn werk doen? Ik heb een week geleden de eerste injectie gehad, ik kan het bijna niet geloven....

Liefs, Laika

Ik heb op de 3e dag van mijn cyclus de deca-depot gehad, zodat bij mij na deze menstruatie echt geen menstruatie meer zou komen. Wel heeft die menstruatie vrij lang geduurt, ongeveer 2,5 week.

Ik heb vanaf ongeveer 4 dagen na de injectie wat stemmingswisselingen en 6 dagen na de injectie kwamen bij mij de opvliegers, die tot nu toe helaas alleen maar erger worden dus ik hou mijn hart vast na de 2e, 3e en 4e injectie....

Iedereen reageerd natuurlijk anders op hormonen, he meis.

Dinsdag krijg ik de 2e injectie.

Meiden, ik heb een vraagje aan jullie.

Zoals jullie weten krijg ik de decapeptyl depot maar nu heb ik af en toe zulke pijnlijk steken net boven mijn lies en net had ik lichtroze afscheiding. Kan dit door de deca komen??

Hopelijk is het niet van de endo want dit heeft de gyn 22 april allemaal verwijderd en dan zou het dus dankzij die ene menstruatie weer terug zijn.

Wat denken jullie, door de deca??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden