Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey mama Ree, het liefst zit ik ook 2 weken stil maar ja, dat gaat niet. Ik krijg er ook geen vrij voor (ik heb geen eigen vakantiedagen maar heb elke schoolvakantie vrij). Onze gyn zegt dat je alles mag doen maar ik sport nu niet en aan sex moet ik nu ook niet denken.... Veel vitamines eten en wat kun je nog meer doen? Als het goed zit, zit het goed.

Ik ga even verder met het bouwen van een tijdmachine. Zo'n 2 weekjes verder is genoeg....

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Zoe!

Wat fijn dat je emmies er nu in zitten! Laat ze maar lekker gaan nestelen! Ik wilde al op m'n werk kijken of jullie weer wat geschreven hadden, maar het was zo druk, dat ik niet kon kijken. Maar goed ook, want dan kon ik me nog niet zo druk maken voor morgen. Vanmorgen werd ik al misselijk wakker van de zenuwen. Vreselijk, ik moet toch denken aan die 1ste punctie, terwijl het morgen helemaal niet zo hoeft te zijn.

Ik krijg ook meer medicatie hebben ze gezegd en daar zal ik ze zeker aan helpen onthouden!!!:argue::bum:

Hobbesje,

Wat vervelend zeg! 'T is allemaal al zo'n gedoe en dan ook nog dat erbij! Ik heb nu echt nergens last van. Toen ik dat tegen de arts zei, zei ze dat je van de hormonen ook echt geen last kan hebben. Nou zo was mijn 1ste ervaring met IVF echt niet! Hou vol meid!

Mama-ree,

Ik zal aan je denken morgen, denk jij dan aan mij?? 08.00 uur melden, 08.30 de punctie. Ik voel de zenuwen door m'n lijf gieren als ik het opschrijf. Honderd keer IVF prima, maar dan zonder punctie! Helaas...

Als alles morgen achter de rug is, laat ik weer wat van me horen, dag meiden...

Geplaatst

Hey daantje,

Je bent niet de enige die in het MCA zit hoor! Ik zit daar ook.

Succes met de punctie morgen.

Hoe gaat het hier met iedereen??

Liefs Diana

Geplaatst

Goedemorgen!

Vanmorgen weer fm gehad. Paar grote waarvan één 20 mm, 16.5 mm, 14.5 mm en dan nog paar rond de 13mm. Zaterdag wederom echo en dan waarschijnlijk afspraak voor punctie maken. Dat zou dan maandag of dinsdag worden.

Baarmoederslijmvlies moet minimaal 7mm zijn voor goede "bodem"/lekker bedje voor de eitjes om te nestelen. 14 mm is top en bij mij is het al 13MM!!!! Was dus al met al best blij met de goede resultaten!!

Nu wordt zaterdag extra spannend... dan missch afspr punctie.

Daantje hoe is het gegaan vanmorgen, heb aan je gedacht toen ik in de auto zat en zag dat het 8.30 was.

Zoë hoe is t bij jou? Weer een dag dichterbij joh hihi..

Ienie, morgen fm he, yeah!!! :happy7:

Hobbesje, hoe gaat het nu met je ONGI?

xxx

Geplaatst

Spannend Mama-Ree! Zijn iig allemaal goede berichten voor jou!

Daantje: hoe is het gegaan???

Hier is het wel beter met de ongi (mits ik braaf ibuprofen blijf slikken). Het is al aan het minderen gelukkig. Hoop dat ik het hierna tijdenlang niet meer ga worden....

Geplaatst

Heee Mama-ree!!

Wat een goed nieuws!! Hoelaat heb jeje afspraak??Kunnen we nog theeleuten :P!!?

Je bedje is in iedergeval al helemaal klaar voor een mooi embryootje!!

Heee Pleun,

Wat een hoop he!!Heel je groentenla ligt vol zeker hihi.

Succes meid!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Pleun, als je watermeloenen in huis hebt, en in de groentela legt, vallen je medicijnen helemaal niet meer op :laughing9::laughing9::laughing9:

Heb gisteren nieuwe lading Puregon gehaald, en morgen nog 1 setje Deca. Wel iets teveel maar ja... Kreeg gister bericht van de zorgverzekering dat alles netjes vergoed is en naar de apotheek is overgemaakt.

Was zelf ook best blij met de echo vanmorgen... op naar zaterdag!!

Bianc, zaterdag 10u. ..hihi.. maar wel door de artiesteningang he???

Geplaatst

Hai meiden!!

Nou deze x viel echt reuze mee! Wel meer medicatie gehad en daardoor zelfs nu nog hartstikke duf. :tongueP: Er zijn 5 goeie eitjes uitgekomen en Joost z'n bijdrage was ook goed. Zaterdag naar de VU bellen om te horen of er gedeeld is en dan hopenlijk zondag een terugplaatsing! Spannend!!

Hai Diana,

Nou misschien dat wij elkaar in Alkmaar 'ns tegen komen. Ik zie dat jij het lange schema hebt, gaat dat een beetje?

Mama-Ree,

Wat fijn dat de eitjes aan het groeien zijn!! Maar meten ze bij jullie het slijmvlies voor de innesteling? Dat heb ik nog niet meegemaakt.

Hobbesje: Inderdaad, hopen dat dit nu eindelijk voorlopig onze laatste menstruatie is geweest! We blijven positief!!:bf_new:

Geplaatst

Hoi Daantje en Diana,

Ik zit nog niet zolang op dit forum, maar ik zag net dat jullie allebei in het MCA en VU onder behandeling zijn.

Wij zijn sinds augustus onder behandeling in het MCA, vorige maand hebben wij het intakegesprek gehad voor ICSI en morgen hebben we het gesprek met de verpleegkundige.

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het MCA en VU.

Groetjes Daphne

Geplaatst

Hey Daantje; Ik heb inderdaad het lange protocol, dat gaat super tot nog toe.

Vrijdag (oh hemel dat is morgen al!!) beginnen met de puregon en dan de 29 weer heen voor een echo.

Daphne: Mij bevalt het prima in het MCA, vind de arts een leuke vriendelijke meid. Het VU vind ik wat minder, maar goed ik ben er maar 1 keer geweest met de TP en 1 keer voor het inschrijven.

Hobbesje, ik hoorde van de verpleegkundige dat ik tijdens de behandeling geen ibuprofen mocht nemen maar alleen paracetamol. Mag het van jou ziekenhuis wel?

Liefs DIana

Geplaatst

dat was ik me ook net aan het afvragen

omdat mij ook is verteld dat ibuprofen bloedverdunners zou bevatten

ik mag alleen paracetamol vanaf het moment dat ik begin met spuiten

ook voor de punctie krijg ik paracetamol en een beetje naproxen , maar ibuprofen is mij ook echt verboden

Geplaatst

Wat een actieve dag voor iedereen hier!

Daantje, fijn dat je punctie meegevallen. Ik hoop voor je dat er mooie bevruchtingen ontstaan!

Als het goed is hebben ze bij jou ook wel bij elke follikelmeting je bms opgemeten, maar waarschijnlijk was het wel goed en hebben ze niks gezegd. Anders vraag je even bij de terugplaatsing, Ze meten het zo op.

Mama Ree, je voortekenen zijn goed! Mooi hoor. Nog maar een paar daagjes!

Ienieminie, je mag morgen, succes!

En hier zijn we 1 dag onderweg. Tja wat moet je erover zeggen, ik doe lekker rustig aan, wordt goed verwent door m'n man dus ik klaag niet haha. Ik moet alleen meer drinken vd gyn aangezien ik nog steeds een opgezwollen buik heb. M'n eierstokken voel ik ook nog goed na de punctie.

Op naar de:zwanger:!!

liefs

Geplaatst

Bianca, wat zitten er bij jou veel dagen tussen de follikelmetingen of niet? Misschien zijn ze zaterdag al wel goed voor punctie! Ga je mooi gelijk op met Mama Ree!

liefs

Geplaatst

Hey Zoe,

Dat zou idd wel heel erg grappig zijn!!Dan mag ik een uurtje na haar hihi.Zaterdag zullen we het weten.Er zitten idd meer dagen tussen.Was een gedoe op mn werk om vrij te krijgen en aangezien de vorige keer op dag 14 de follikels pas goed waren mocht ik nu weer op dag 14 komen.

Maar ik heb het idee dat ik maandag weer voor een echo moet komen.

Je moet je heerlijk laten verwennen hoor!!en doe lekker rustig aan en gaan hopen op goed nieuws!!

Mama-Reeee!!

Jemig kon je niet een kwartiertje later hihi.

Nu lopen we elkaar net mis wel jammer hoor!!

Maar zo te horen heb je maandag gewoon de punctie hoeveel follikels had je nu?

Hey Daantje!!

Goed nieuws!!

Hopelijk heb je niet veel last van kwaaltjes na de punctie.En heb je een paar hele mooie eskimootjes strakjes :D!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Tsja, kreeg 10u op dus dan heb je niet zoveel te willen he? ;-) Ze zei nog dat ze t grappig vond dat we elkaar tegen kwamen.

Het waren nog steeds zo'n 10 foll. geloof ik, maar de kleineren heeft ze niet allemaal geteld. Sowieso nu 6 flinke.

Ja, nog paar daagjes, ben gezond zenuwachtig nu hoor hihi.. Nu Daantje ook "goeie" punctie heeft gehad, denk ik ook kom maar op.

Daantje, wat voor medicatie kreeg je nu? Ze meten inderdaad het BMS, dan kunnen ze ook zien dat het in de loop van de prikdagen steeds dikker wordt. Ik ging van 4mm naar 8mm naar 10mm nu naar 13mm. Denk dat ze t bij jou wel meten, maar dat ze het misschien niet noemen??? Zou het eens vragen, net als Zoe al zei.

Zoe, hoe was die meting van bms bijjou?

Geplaatst

Mijn bms was 12/13. Ik was het gewent van Enschede dat ze het opmeten, vandaar dat ik er nu ook naar moest vragen. Dr S keek erna en zei alleen dat het mooi was, maar ik was natuurlijk wel nieuwsgierig haha.

Gezonde spanning is helemaal god hoor. Je weet ook niet precies wat je kan verwachten en het komt ook wel eng dicht bij he?...

liefs

Geplaatst

DAMES nog ff vraagje...

Hoeveel dagen onthouding (van zaadlozing) is het beste, voordat je husby moet produceren op de punctie-dag?

Heeft iemand daar ooit iets over gehoord van arts of gyn.?

Geplaatst

Jeetje, log ik een keer wat later in op de avond heb ik ineens een boel te lezen.... Wat een gezellige boel hierzo haha :happydance:

@ zoe, zeker op naar de :zwanger: broeden broeden en nog een broeden zeg ik!

@ mama-ree, super goed zeg, heb jij even zitten broeden op je eitjes haha. Zaterdag gewoon nog ff een extra check en maandag de punctie!!

@Daantje, fijn zeg dat het dit keer meeviel!! Spannend hoor voor de uitslag van de embryootjes, dat ze maar allemaal bruikbaar zijn!!

Ga lekker zo mijn bedje in..... Morgen echo!!!!! joepie de poepie, ben echt zo ontzettend benieuwd....

xx

Geplaatst

Heee Mama-reeeee

Even een kort berichtje.

Tegen ons hadden zeiden ze minimaal 3 dagen.

Mocht je het helemaal zeker willen weten moet je Medische Centrum Kinderwens even bellen.Ik heb het 2 jaar geleden een keer aan hun gevraagd en toen zeiden ze volgens mij 3a4 dagen.

Succes meid,

Op naar morgen!!!!

Geplaatst

Mama Ree, op de site van Dusseldorf staat een artikel dat elke dag een zaadlozing ten goede komt vd kwaliteit. Hebben wij ook niet gedaan hoor, pfff....

Op sparen is in ieder geval niet goed! Wij lieten er meestal 1 dag tussen zitten, dus de dag voor de punctie niet maar de dag daarvoor juist wel!

Anders zaterdag bij de meting even vragen hoor.

Geplaatst

Nou, om alle verschillen maar te boven te komen heb ik MC Kinderwens maar eens gebeld. De arts daar zegt, niet langer dan 10 onthouding voor de punctie. En de dag/nacht vóór de punctie géén zaadlozing hebben.

Tsja, en dan zijn er ongetwijfeld ziekenhuizen die er anders over denken, maar ieder vertrouwt toch het meest op haar eigen arts he?

Elke dag..pff... leuk maar dan doe ik ff niet meer ha ha!!

Ieniemiene, we zijn nieuwsgierig vertel vertel vertel!!!!!

Zoë ben je lekker vrij vandaag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden