Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hobbesje, ik heb gewoon een setje pregnyl gekregen. Heb er eigenlijk ook nooit meer gehad. Op het moment dat ik die spuit ga maken, ga ik er ook wel even rustig voor zitten hoor. Neem ik de tijd om de spuit te maken en dan gaat het ook wel goed.

Hoe voel je je verder, geen last van bijwerkingen?

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goeieavond meiden

ik sta aan t begin van onze 1e IVF, zit nu te wachten al een week lang op mijn menstruatie in mijn eigen cyclus, en ja jullie raden t al t duurt juist nu lang!!!

ik zit vandaag op cd 32..

afijn zodra ik het krijg dan begin ik met synarel en op de 2e dag met puregon 200ie

allemaal heel spannend he...net als iedereen hier

allemaal heel erg veel sucses in het traject xx

Geplaatst
Hobbesje, ik heb gewoon een setje pregnyl gekregen. Heb er eigenlijk ook nooit meer gehad. Op het moment dat ik die spuit ga maken, ga ik er ook wel even rustig voor zitten hoor. Neem ik de tijd om de spuit te maken en dan gaat het ook wel goed.

Hoe voel je je verder, geen last van bijwerkingen?

De eerste dagen wel, nu heb ik het idee dat het wat beter gaat (lees: dat ik wat minder snel aangebrand ben en explodeer :happy:).

Ik heb ook het idee dat ik jeuk krijg op de injectieplek van de decapeptyl (en ik vind dat de injecties niet echt prettig zijn...).

Geplaatst

Heej meiden,

Lees dat jullie aan het stoeien zijn met allerlei spuiten e.d. Ik heb voor de lucrin (deca) een prikpen gekregen en moet zeggen dat dit echt super makkelijk is! Deze kan ik dan ook weer gebruiken voor Gonal F... Hebben jullie niet zo'n prikpen?

Joehoe gister ongi geworden!!! :clap2: ben nog nooit zo blij geweest met die rode duivels hahahah. Vandaag dus starten met gonal en volgende week vrijdag echo!!! Joepie, heb nu het gevoel dat we echt begonnen zijn en dat het nu wel hééééél dichtbij komt allemaal hihi.

xx

Geplaatst

Hoi!!

Puregon is idd ook makkelijk alleen krijg ik na het spuiten die naald met het beschermkapje er niet goed af. Resultaat: prik in mijn vinger, bloeden!!! ha ha...

Beide injecties vind ik echt super goed om te doen, voel er amper wat van.. gister zelf gespoten!! Was best beetje trots op mezelf.. alleen dat momentje van "ja,nu! " hihi.. ff wennen. Mijn vriend tennist op woensdagav en dan blijven ze vaak tot uur of 12 hangen, soms nog later. Ik vond het sneu als hij speciaal voor mij 22u thuis moest komen dus gister zelf gedaan om te oefenen, vanavond dus ook zodat hij lekker kan blijven borrelen.

Wat is cetrotide dan weer Zoe? Heb ik nog niet eerder van gehoord. Sowieso best raar dat sommigen hele andere medicatie krijgen terwijl je voor hetzelfde bezig bent..

Bijwerkingen zijn tot nu toe te verwaarlozen, merk er niets van. Tenminste.. overdag ben ik hyper de pieper, maar ben 's avonds wel helemaal op en val om als een dominosteentje.. pfff.. vraag me niet waarom die vergelijking maar een dominosteentje valt nou eenmaal makkelijk om als je die een tikje geeft... misschien is rare praat ook wel een bijwerking :laugh: ben in elk geval niet sjaggerijnig (niet meer dan normaal hiihi)

Hobbesje, ik ben zaterdag begonnen met de deca. Maandag echo gehad en met Puregon begonnen. Zondag om 11u 2e echo dat is de follikelmeting. Ben errug benieuwd.

Bij die Pregnyl heb ik volgens mij een reserve ampul met vloeistof gekregen maar die heb ik niet nodig om te mixen zei ze. Missch is het dan wel als reserve bedoeld..

Ieniemienie, eindelijk is het zover joh! Ik had hetzelfde, zo blij was ik met mijn ongi, normaal nooit gek he ha ha!

Carolina, hoe is het met je na de punctie gegaan. Weet je al hoeveel er bevrucht zijn???

Gibelomo, balen he dat wachten.. je kan niet toevallig eh... eh.. zwanger zijn spontaan???

Zoe, nog één nachtje voor je!!! Wel ff laten weten hoor !!!

Liefs x

Geplaatst

Hoi Dames,

Ook ik ben nu begonnen met prikken voor mijn 2de ivf poging.

Heb nu 3 dagen decapeptyl geprikt en 1 dag puregon.A.s Dinsdag heb ik mijn eerste echo.

Dus het worden weer spannende weken!!

succes iedereen!!

Groetjes Bianca

Geplaatst

Hoihoi,

Het is alweer een tijdje terug dat ik mij heb laten zien hier. Ik heb alle verhaaltjes even snel doorgelezen. We zitten allemaal wel aardig gelijk volgens mij. Ik begin 22 januari met de deca en met een beetje geluk heb ik 16 februari de punctie. Dat is best wel weer spannend, omdat je nu weet wat voor pijn je ervan hebt. Gelukkig heb je wel verdovingen, maar toch. Eerst maar weer eens door een reeks van prikken heen. Hopelijk heb ik deze keer niet zo veel last van hoofdpijn. De vorige keer heb ik daar best wel last van gehad. Ik heb geen last gehad van stemmingswisselingen en dat is mij goed bevallen, dus daar ga ik deze keer ook weer voor.

Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen met jullie behandeling en we gaan duimen voor een goede afloop.

Groetjes van Demelza :occasion5:

Geplaatst

Pff, volgens mij wordt ik een beetje te ongeduldig. Drie spuiten op een rij, waarvan er 2 mixen. Ben zo een kwartier bezig. Met als resultaat dat ik nu 2 blauwe plekken heb op mijn buik. Ik wil te snel! Zal ook wel komen omdat ik het nu zo vaak heb gedaan (helaas..)

De hoofdpijn trekt gelukkig weer wat weg maar qua dominosteen kan ik zo naast je staan Mama Ree, ik val zo met je mee.

De cetrotide houd mijn eisprong tegen, zeg maar wat de decapeptyl bij jou doet. Deze heb ik bij eerdere pogingen ook wel gebruikt hoor maar mijn gyn. in Dusseldorf denkt dat mijn systeem door de deca te plat werd gegooid waardoor er minder follikels groeiden.

Ik hoop dat het morgen goed is en er zaterdag een punctie kan plaats vinden!!

Mama Ree, goed hoor! Jouw follikelmeting komt ook al in de buurt. Ik ben ook erg benieuwd!

Bianca en Demelza: heel veel succes met jullie behandeling!

Ieniemienie, ook fijn dat je mag beginnen!

Nou, jullie horen van mij morgen!! liefs

Geplaatst

Hoi allemaal

Mamaree; ik had gister gebeld naar het ziekenhuis met de vraag of er iets bevrucht was, en bij 2 van de 3 hadden ze bevruchting gezien, van de 3e waren ze nog niet zeker. Dus hopelijk morgen een tp van 2 emmies!

Iedereen succes met de behandeling!

Geplaatst

Hoi hoi,

Tis wat met al die spuiten, halve junken die we zijn hihihi. Heb vandaag voor het eerst een mixje gemaakt van lucrin en gonal... Vond het nogal een shotje, voelde hem meer dan anders. Maar lijkt met logisch omdat het meer is dan anders.....

Merk gelukkig nog niet heel veel bijwerking, wat hoofdpijn en moe maar goed te doen dus, gelukkig!

@zoe: spannend morgen! Succes hoop dat je zaterdag de punctie hebt!!

@ bianca en demelza: welkom!

xx

Geplaatst

Heb alles even op een rijtje gezet (zodat ik het weer even helder heb, kon het niet meer helemaal volgen geloof ik :laugh:)

Hobbesje - ICSI - 8 junuari decapeptyl - 25 januari puregon - 2 februari echo

pleun79 – ICSI - 25 januari decapeptyl

Demelza – ICSI - 22 januari decapeptyl - 16 februari punctie

Kath – IVF

Mariëtte – IVF - 7 januari decapeptyl - 18 januari echo

sonja81 - IVF - 29 januari decapeptyl

Aafke – ICSI

pegster – IVF

Icsi2009 - ICSI

ienie mienie – IVF - 13 januari gonal-f - 22 januari echo

Annema - IVF

Zoë - ICSI - 14 januari 2e fm

Diana79 - ICSI - 5 januari 2x decapeptyl

Mama Ree - ICSI

Sannie66 - IVF - 15 januari 2e fm

Carolina - ICSI - 14 januari tp 2 emmy's ??

Kyra - IVF - ~20 januari start

Bianca1 - IVF - 19 januari echo

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zie mijn naam bij Januari erbij staan, helaas nog even wachten. Ik krijg mijn planning 1 februari. Dan voeg ik me graag bij een lijst, want dan weet ik wanneer ik mezelf mag gaan pijnigen:bottom:

Nee hoor, zal met alle liefde een spuitje zetten.

Jullie allemaal erg veel succes,

Geplaatst

Hoi allemaal, vandaag de tp gehad van 2 mooie emmy's, hopelijk blijven ze goed zitten!! De bloedtest is 29 jan dus dat is nog 2 weken wachten wachten wachten..

Iedereen veel succes!!!

Geplaatst

Hey Carolina!

Wow 2 joh!! Goed zeg en erg spannend, sterkte met wachten hihi..

Wel nog een vraagje, waarom zijn er al gelijk 2 terug geplaatst? Bij mij doen ze er maar 1 omdat ik nog geen 38 ben, en dat ben jij ook nog (lang) niet.

Zoë hoe is het gegaan vandaag?????

Fijne avond allemaal!

x

Geplaatst

Hallo,

Sorry, mijn vriend zat achter de computer en kon er nu pas bij. Dit forum werkt ook wel lichtelijk verslavend haha.

Hier weer alles goed gegaan, ze zijn weer wat gegroeid en nu gemiddeld 15mm. Maandag is de punctie. Dus nog één avond spuiten en zaterdag de pregnyl! Heel fijn dat korte protocol.

Carolina, super 2 emmies in je buik. Hou ze maar lekker warm daar!

Mama Ree, hoe is het met jou? Ging het goed gister het spuiten in je eentje?

Fijne avond, liefs

Geplaatst

Mama-Ree,

Wij kiezen ook om 2 embryo's terug te laten plaatsen.

In het Catharina doen ze hier niet moeilijk over.

Waar ben jij onder behandeling dan?

Zouden jullie dit ook willen?

Dan zou ik er nog een gesprek aan wagen!!

Groetjes

Geplaatst

Zoë, spuiten ging/gaat goed hoor! De 2e keer al weer beter dan de 1e. Haalde de naald er niet goed uit en toen bloedde het een beetje na, maar gisteren al niet meer. Ben een stoere prikster..pff.. :happy3: Op naar maandag!! Duim voor je, maar ja .. eigelijk hoeft dat niet want je ligt lekker te snurken daar maandag ha ha!!

Wish, het is niet gebruikelijk om gelijk al 2 terug te plaatsen, dat hebben wij tot nu toe gelezen en van verschillende kanten (artsen) begrepen, tenzij al meerdere pogingen mislukt zijn, of je bent 38 jaar of ouder.

Als er 2 embryo's tegelijk teruggeplaatst worden, kan dat ten koste gaan van de kwaliteit van de embryo's, kans op meerling groter en evt. vroeggeboorte.. maar... DAAR MOET JE NIET VANUIT GAAN NATUURLIJK. Bedoel er alleen maar mee te zeggen dat we niet zomaar 2 emmies tp. Eerst maar zien hoe het loopt, we beginnen net.

Wij zijn onder behandeling bij MC Kinderwens in Leiderdorp.

Dit weekend komen kids van mijn vriend en die weten van niets dus dat wordt ff stiekem prikken komend weekend, en spullen in de koelkast vermommen ;-))

Carolina, het wachten is begonnen he, succes!!

x fijn weekend allemaal x

Geplaatst

Hey MamaRee

Wat grappig dat jij ook onder behandeling bent bij medische centrum kinderwens!

Krijg je daar ook je echo's of alleen de punctie en terug plaatsing??

Ik krijg mijn echo's gewoon in het ziekenhuis in Gouda

Sinds wanneer ben jij begonnen met prikken en heb je een echo?

Succes!!

Groetjes Bianca

Geplaatst
Hey Carolina!

Wow 2 joh!! Goed zeg en erg spannend, sterkte met wachten hihi..

Wel nog een vraagje, waarom zijn er al gelijk 2 terug geplaatst? Bij mij doen ze er maar 1 omdat ik nog geen 38 ben, en dat ben jij ook nog (lang) niet.

Zoë hoe is het gegaan vandaag?????

Fijne avond allemaal!

x

Hoi mamaree, het is niet dat ze gelijk 2 emmies terugplaatsen, maar dit is de laatste (vergoedde) icsi dus had ik gevraagd of ik er 2 terug geplaatst mocht hebben. Ik kreeg wel alle tegens enzo te horen, maar ben toch bij mijn standpunt gebleven. Misschien dat jij dat ook aan kan geven dat je toch liever 2 emmies wilt ipv 1?!

Alle anderen bedankt voor de reacties, en jullie ook veel succes met de behandeling of wachtweken!

Groetjes Carolina

Geplaatst

Hoi Carolina,

Is dit je aller laatste behandeling??Of wil je toch nog door gaan mocht dit niet eindigen in een zwangerschap?Al gaan we er natuurlijk wel vanuit!!

Heel erg veel succes deze lange 2 weken wachten!!

Groetjes Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden