Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Diana,

Je zou deze poging ook kunnen weigeren hoor!

Ik heb net namelijk het zelfde gehad maar 2 follikels en misschien als we een paar dagen zouden wachten 3.

Ik vond dit erg weinig en had er totaal geen vertrouwen in.

En aangezien dit onze 2 de poging is besloot ik naar mijn gevoel te luisteren en te stoppen.Dan blijven er idd nog 2 pogingen staan.

Doe wat je gevoel je ingeeft en laat niet op je in praten door het ziekenhuis als je er niet achter staat!!

Succes met deze moeilijke beslissing!!

Hey Zoe!!

Pak die test en hou ons niet langer in spanning meid!!haha.

Spannend hoor nu!!!

Liefs Bianca

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Bianca,

Dank je wel voor je reactie!

Vind het een hele moeilijk beslissing want het ziekenhuis wil de dosis absoluut niet gaan verhogen ivm mijn PCO, ze zijn bang dat er dan een explosie van eitjes gaat groeien. Dus werd een beetje neergezet als; of dit of niks.

En tuurlijk hebben ze gelijk dat ik vorige keer ook geluk heb gehad, maar toen zeiden ze zelf met de punctie al dat de score slecht was, en de kans op zwangerschap heel klein. En nu ineens moet ik het daar maar mee doen.

Ik vind het zo lastig!

Ik heb geen vertrouwen in deze poging, maar gezien het verleden heb ik volgens het ziekenhuis geen recht om te klagen. pfffff

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat het een erge moeilijke beslissing is!!

Maar bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat het ook geen nut heeft de dosis te verhogen.En idd dan heb je zometeen een overstimulatie en daar zit jeook niet op te wachten!!Wanneer moet je beslist hebben??

Wie weet heb je nu weer zo veel geluk als de vorige keer maar ik denk dat ik het risico ook niet zou lopen en gewoon een maandje wacht en opnieuw gaat beginnen in de hoop op meer Follikels.Maar aan de andere kant er hoeft er maar `1 goed te zijn he!!Dat wonder heb jij natuurlijk mee gemaakt!!!

Sterkte met deze moeilijke keuze die je moet maken!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi Diana,

Je moet doen wat je gevoel zegt. Want volgens mij heb je zelf ook behoorlijk wat te vertellen. Bij mij is de vorige poging ook afgeblazen ivm te weinig follikels. Het nadeel was dat ik nog 3 weken door heb moeten spuiten met de deca. Maar ook dat verschilt per persoon. Ik zou zeggen: volg je hart!!!

Geplaatst

AAhh! Zoe, jij maakt het wel heel spannend!! Ben zo benieuwd!

Ienie-mienie, ik zit op dag 8. Vrijdag naar het zh om te testen en dan zondag nog een x. Waarvan we maandag dan de uitslag horen. Ik wacht het af. Ga ook niet eerder testen, omdat dat vorige x tegen viel en ik daarna toch ineens positief nieuws kreeg. (daarna dan een MK). Lekker dat je nu even niets meer hoeft te spuiten vanavond en morgen veel succes! Gaat helemaal goed komen. Ik ben die dag erna niet gaan werken ook al had dat nu wel gekund, maar ik vond het ook belangrijk om m'n lichaam rust te gunnen en te kunnen herstellen voor de terugplaatsing!

Diana, wat @#&$##@!! Ik had 6 follikels, 5 eitjes en nu 1 teruggeplaatst, maar net als ICSI nr.1 weer niets over. En als het bij jou dan al begint bij de echo. ja, ik zou niet weten wat ik zou doen. Succes meid!

Geplaatst

Dag dames,

Weer genoeg zenuwen aanwezig lees ik...

@ Zoe: EN??? Al getest??

@ Ieniemienie: heel veel sterkte met je punctie morgen! Laat je inderdaad niet teveel leiden door horrorverhalen, niet nodig want ieder ervaart het anders. Ik kreeg een infuus met 'roesje' en er werden bij mij maar liefst 27 eitjes geprikt, en ik vond het eerlijk gezegd reuze meevallen. Dus houd moed en we horen natuurlijk hoe het gegaan is. Ik hoop dat je in ieder geval een mooie oogst hebt!

Ik ben trouwens de dag erna wel weer gaan werken. Het ging wel, al liep ik een beetje moeilijk, dus ik kreeg wel vragen van leerlingen! Wel lief dat ze zich zorgen maakten... Misschien dit keer toch nog een extra dagje thuis blijven.

@Daantje: trek je het wachten nog of wil je al gaan testen?

@Diana, Bianca en Sonja: wat een teleurstelling moet het voor jullie zijn! Ik kan me voorstellen dat het lastig is een besluit te nemen wat het verstandigste is. Overstimulatie moet je wel echt zien te voorkomen, maar je wil natuurlijk je kansen wel zoveel mogelijk vergroten. UIteindelijk is het belangrijk om jezelf maar te blijven voorhouden dat je er maar 1-tje nodig hebt die het goed blijft doen! Ik wens ook jullie heel veel succes bij het vervolg!

@ mama-Ree: wat heb je een leuke testdatum!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hallo lieve dames,

Wat lief dat jullie allemaal aan me denken. Ik heb helaas nog geen nieuws voor jullie. Gisteravond durfde manlief ineens niet meer. Hij vond het toch beter om nog even te wachten, keurig zoals de arts gezegd had haha.

Gelukkig vanmorgen nog steeds een schone onderbroek en vanavond gaan we dan echt testen.

Klinkt misschien raar, maar zo dichtbij zijn we nog nooit geweest dus het wordt ook wel een beetje eng nu.....

Ienieminie meid, heel veel succes vandaag! Ik denk aan je.

Ik moet nu naar het werk, zal vanavond iets uitgebreider reageren.

Dikke knuf voor iedereen!

Geplaatst

OHhhhhhh ZOË!!!!!!!!!!! wat houd je ons in spanning. Toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik eerst gauw pc aan om te kijken of er al nieuws is van je!!!

Nou ja, je zult je gedachten er vast niet helemaal bij kunnen houden vandaag hhi... op naar vanavond!!

xxx

Geplaatst

Hey Zoe!!

Ook ik dacht snel even kijken of je een positieve test in handen hebt!!

Pfff zenuwslopend hihi!!!

Hopelijk heb je vanavond goed nieuws!!!!

Liefs Biancaxxx

Geplaatst

Zoë wat hou je ons in spanning!!!

Wat knap van je dat je kan wachten met testen, ik kon dat echt niet.

Heel veel succes vanavond, en op naar een overduidelijke positieve test!

Meiden, allemaal bedankt voor jullie steun!

Ik ga straks het ziekenhuis nog even voor de bloeduitslag bellen, en morgen bij de echo willen we aangeven dat we er niet gerust op zijn.

Hubbie gaat op zijn werk (VUmc) even naar een arts toe voor een second opinion. Lijkt ons nu even het beste idee.

Liefs Diana

Geplaatst

Nou vanochtend met het MCA gebeld, en de bloedwaardes zijn erg laag.

Vorige keer 54 en nu 59 (geen idee hoeveel het moet zijn)

Volgens de assistente een waarde die niet eens genoeg is voor 1 eitje, en er groeien er volgens de echo 3 a 4. Pffffff.

Meteen onze zorgen over de poging aangegeven, en zij kon het zich wel voorstellen.

Morgen hebben we 3e FM bij een andere arts en ze heeft even extra ruimte gemaakt zodat we het met haar kunnen bespreken.

Ik ben benieuwd!!! (en stik zenuwachtig!)

Liefs Diana

Geplaatst

Mama-Ree,

Ik voel helemaal niks. Op m'n eierstokken na dan. Als ik mezelf bijv. 's morgens in bed uit rek voel ik steken bij mw. eierstokken. Vind ik ook niet gek, na al dat geprik.

Ik doe heel rustig aan op het werk. (werk in een verpleeghuis)

Ik let deze keer nog meer met wat ik doe (met m'n lichaam) dan de vorige keer.

En de test datum vind ik ook super, dat moet ons toch echt veel geluk gaan brengen.

(ben niet bijgelovig, maar wil het graag worden als het helpt)!

Zoë,

Je bent inderdaad erg dichtbij.....

Heel veel succes met die aller, aller laatste loodjes!

Ienie Mienie,

Ik ben daags na de punctie thuis gebleven en de dag daarna was ik vrij.

Vind ik persoonlijk wel prettig.

Hoe gaat het nu met je?

Gibelomo,

Hoe is het gegaan?

Nu beginnen die slopende wachtweken ook voor jou!

Succes!

Diana,

Wat ontzettend kl*te zeg dat je met dit dilemma zit.

Ik wens je veel sterkte met het maken van de voor jullie juiste beslissing!

Daantje-powerrr,

Test je in het ziekehuis je urine of moet je bloed laten prikken?

Je zit vrijdag op wachtdag 12 toch?

Dat is al heel dicht bij, succes!

Lfs Wish

Geplaatst

Diana,

Onze berichten hebben elkaar gekruist.

Begrijp dat je zenuwachtig bent, het is echt ontzettend moeilijk zeg.

Wat is het soms toch oneerlijk verdeeld!

Sterkte ermee!

:hug:

Geplaatst

Zoe ooooooowww zoe waar ben je.......???? Echt te spannend, we zitten met zijn allen op je te wachten hahaha....

Ff een update van mij kant, heb vanmorgen de punctie gehad, er zijn 12 eitjes gevonden!!!! Joehoe, nu maar hopen dat ze de zaadjes van mijn man ook lief vinden haha.

Tis me tot nu toe erg meegevallen, heb een beetje een gevoel van een volle buik, maar dat is ook echt het enige, gelukkig!!

Kruip lekker onder mijn dekentje vandaag....

xx

Geplaatst

Fijn dat het is meegevallen Ieniemienie!

Zoe spannend!!!!

Wij zijn vanmorgen de eerste keer voor echo geweest (8 dagen na het begin van de puregon). En er zijn wel erg veel eitjes aan het rijpen. Er zijn er nu 8 groot genoeg voor punctie, maar er zijn er een heleboel die bijna groot genoeg zijn. Heb bloed moeten prikken omdat de verpleegkundige bang is voor overstimulatie. Ze bellen vanmiddag tussen 1-3 of ik nog een avondje puregon moet doen of al de pregnyl moet/mag zetten en donderdag voor punctie kan komen. Ben benieuwd!

Geplaatst

Meiden, ik heb vanavond :zwanger: getest!!!!!

We zitten hier nog vol ongeloof want na ruim 4,5 jaar zijn we gewoon zwanger! Zo bizar!

Mama Ree, bedankt nog voor je lieve pb-tje. Hou vol meid!

Hobbesje, super dat je donderdag al mag. Komt helemaal goed.

Ienieminie, fijn dat het erop zit he? Met 12 stuks kunnen ze hele mooie emmies maken.

Diane, succes morgen. Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt!

Daantje, nog een paar daagjes volhouden. Heb je er een goed gevoel bij?

Fijne avond allemaal, ik laat het allemaal nog even bezinken.... liefs

Geplaatst

Hey Zoe!!

Onwijs gefeliciteerd zeg!!Zie je we hadden er allemaal een heel goed gevoel over!!

Super zeg eindelijk krijgen jullie na 4.5 jaar ook een wondertje!!

Liefs Xxx

Geplaatst

Eindelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zat met zoveel spanning te wachten!!!!!!!

Ik kan het bijna niet geloven!! Supergefeliciteerd!!! Ik gunde het jullie zo!!!!

Ondertussen ben ik kapot, ik kom bijna niet meer vooruit en ga zo lekker m'n bed in. Joost heeft vandaag hemel en aarde bewogen om vrijdag en maandag vrij te zijn. Dus na 1 dag vrij te hebben gehad moet ie morgen naar LA. En dat terwijl ik hem nu ook nodig heb. Maar we moeten kiezen of er niet bij met de uitslag of dit. Hij komt dan Vrijdag supermoe om 12 uur terug na 11uur gevlogen te hebben en de hele nacht doorgewerkt. Moest er net echt even heel hard om huilen. Maar ja als de test positief is, dan hebben we er werkelijk alles voor over!!

Dikke kus

Geplaatst

Bianca, je bent zo lief. Zelfs na jullie teleurstellende poging nog zo attent! Ik wens jou ook al het goeds toe. Volgens mij ben ik een beetje emo....

Daan, dat is toch ook wat. Lijkt me idd ook wel eng als hij er in deze spannende periode niet bij kan zijn. Maar we gaan uiteraard van het positieve uit! En het feit dat je zo moe bent is natuurlijk wel een gunstig teken!

Ik zit te stuiteren op m'n stoel haha

Geplaatst

jooooeeeeehhhhooooooeeeeeeee zoe, super gefeliciteerd!!! Ben super blij voor je!!!!!! Echt helemaal top, lekker genieten en je emoties gewoon op de vrije loop laten hoor, je hebt het zo verdiend!!

Geniet lekker van dit goede nieuws!!!

xx

Geplaatst

Tuurlijk ik ben altijd erg nieuwsschierig geweest naar jullie afloop!!!

Ik kijk iedere dag meerdere keren of er nieuwe ontwikkelingen zijn met jullie!!!

Gelukkig zie ik je niet bij het wachtbankje van Maart waar ik waarschijnlijk zou zitten!!!Dus dan blijf ik gewoon gluren bij je ander topics hihi.Logisch dat je zit te stuiteren!!Volgens mij doe je vol ongeloof zo dadelijk nog heel veel tests hihi.

Je hebt ons lekker in spanning gehouden de afgelopen dagen ;)

Het is je zo gegund!!

Hey Daan,

Ook zo spannend voor jou he!!! Ook jou gun ik het zo!!!!

Kan me voorstellen dat je het nu even heel moeilijk hebt!Je hebt hem juist nu nodig!!Hopelijk hebben jullie de 5e eindelijk een positieve test in handen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Zoe!!! Ontzettend gefeliciteerd!!! :toppie:

Ik had al voor het weekend het gevoel dat het wel goed zat met jullie :) Vanochtend, om 5:55, voordat ik van huis weg ging richting werk had ik hier al gespiekt om te kijken of je al wat had geschreven, maar nee (begrijpelijk). En ik dacht, ik doe geen berichtje want jullie verklaren me voor gek zo vroeg!

Dus vanmiddag op werk ging ik even checken hier, maar toen nog niets concreets. En net in de auto op mn iPhone was het NET voordat je het goede nieuws schreef OOK nog niets! Je hebt de spanning goed op weten te bouwen, haha!

Wij hebben erg meegeleefd. Geniet van dit moment en natuurlijk wensen we jou/jullie een hele goede, fijne, gezonde & voorspoedige zwangerschap toe!

Wanneer ga je naar het zh??? Hoe lang gaan jullie dit nieuws voor je houden??? Dat wordt nu de volgende moeilijke stap...

:happydance:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden