Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Arzu: Ik zal voor je duimen, laat me weten wanneer ik op msn moet gaan voor je resultaatjes te bespreken.. Je testen werden steeds donkerder dus hcg zal zeker en vast gestegen zijn.

Sabke: gefeliciteerd met je eerste schaapje. Toen ik het las kreeg ik een enorm grote glimlach op mijn gezicht, ik zie het je zo al kopen met zo een schattig gezichtje...Op dit moment durf ik er nog niet van genieten, dus hopelijk na die eerste echo zal ik ook stilletjesaan iets durven kopen voor mijn kleine beeb. Rare wezens zijn wij toch, dat we blij zijn met ochtendmisselijkheid. (ik kan niet wachten)

Marretje: Ik hoop echt dat je follikel heel snel spontaan verdwijnt.

Peggy: proficiat met je eerste echo. Ik krijg de mijne op 25 januari dus hopelijk kan ik hier dan ook iets positiefs komen schrijven.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks meiden!!

Ik kijk alweer uit naar de 2de echo 11februari... Zo spannend.

Ik heb sinds gister wat last van mn darmen. Tenmiste dat denk ik.. Het maakt je zo onzeker. Vanochtend ook echt niet lekker. Niet overgegeven, maar het gevoel van flauwvallen heel vervelend. Beetje rustig aan gedaan en nu gaat het wel. Ik heb nu even pauze van mn werk dus nog een paar uurtjes en dan ben ik mn werkdag weer doorgekomen.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->zwanger 2 sept 2010 uitgerekent!

Geplaatst

Hoi meiden,

Tijd geleden dat ik heb gereageerd en er is veel geschreven, kan niet op alles reageren, sorry!

Over het algemeen positieve verhalen. Voor de dames die de eerste echo gehad hebben en alles goed was super gefeliciteerd!! Lijkt me zo'n mooi gevoel/gezicht.

Ik moet nog een week wachten. Duurt allemaal zo lang. Verder erg veel last van misselijkheid/overgeven en volgens mij begint mijn buik al wat te groeien, kan dat al zo snel?? Een collega vroeg vandaag of ik misschien zwanger was....slik kreeg een rode boei. Ik heb sowieso van mezelf al wel een beetje een buikje maar vroeg het mezelf ook al eens af...zou wel heel snel zijn volgens mij, ben morgen 7 week. we wachten gewoon nog even af en hopen volgende week op goed bericht.

Coni: Ik heb jou 2 berichtjes wel gelezen. Wat kan ik me voorstellen dat je je na vorige week vrijdag klote voelt. Je wordt er denk ik heel onzeker van en als dan de zwangerschpaskwaaltjes ook nog afzakken. Misschien verbeeld je je dat omdat je zo onzeker bent ik hoop zo dat de echo deze week goed is, ik duim voor je!!

voor de rest iedereen een fijne dag

groetjes Annie

Geplaatst

Hi Meiden!

Gisteren was het dan zover.... de eerste echo. Net als jullie zat ik ook...mijn borsten lijken wel minder groot, ik ben niet meer zo moe.. ik ben niet misselijk enzo!

EN?

1 mooi kloppend hartje! 6 weken en 4 dagen en 9.6 mm groot. Geweldig wat was dit een ontroerende gebeurtenis zeg! Heb gelijk de echo foto ingelijst in het Moeders voor Moeders lijstje.

Zo leuk ook om te merken hoe iedereen meeleeft. OUders en schoonouders door het dolle en 's avonds bij een etentje met vriendinnen kreeg ik mijn eerste babysokjes.

Nu ga ik gewoon echt genieten, het is goed en mijn lichaam doet van alles wat ik toch niet kan interpreteren. Laat me niet meer gek maken en ga vol positieve energie genieten van het wonder dat ons is overkomen!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Cjee, wat een heerlijk gevoel/gezicht moet dat zijn! Super voor je dat het hartje klopte. Fijn dat je nu ook gewoon (meer) vertrouwen hebt.

Ik mag vanmiddag voor de 1e echo, bloednerveus... Kom het laten weten hoe het was!

Groetjes,

SterreMaud

Geplaatst

hoi hoi

wij hebben gisteren ook de eerste echo gehad en ook een kloppend hartje kunnen zien

Zo mega blij en gelukkig wauwwww!

Onze ukkepukie was gisteren 1,6 cm bij 8 weken zwangerschap en dat is helemaal prima!

aanstaande mama claudia

Geplaatst

Claudia, geweldig! Wat een heerlijk gevoel he?

Sterremaud veel succes vanmiddag en laat even weten hoe het ging. Geniet ervan hoor!

Geplaatst

Hallo dames,

ik breek eventjes hier in

Cjee en Claudia, wat een heerlijk nieuws, weer een enorme mijlpaal nietwaar? super!!

Sterremaud, heel veel succes vanmiddag!

groetjes

Babeth

Geplaatst

meiske

ja idd een heerlijk gevoel hihi, het is waanzinnig!

Cjee

Jij ook gfeliciteerd he met het kloppen van het hartje bij de 1ste echo, fantastisch

Sterremaud

Succes en veel plezier bij het koekeloeren vanmiddag van jullie kleine wonder!

Aanstaande mama Claudia

Geplaatst

Vandaag heb ik mijn bloedtest gedaan, HCG was 20.500. Ik had verwacht dat het hoger zou zijn maar de dokter zei dat het niet zo snel meer stijgt na de 6e week.

Hieronder zien jullie de scan van mijn lief koffieboontje. Ik heb vandaag zijn hartje horen kloppen, zo ongelooflijk dat gevoel. Je hoort dat hartje zo supersnel kloppen en dan op de achtergrond hoor je water. Het was echt een emotioneel moment voor mijn man en mij.

Ik was een beetje blind dus ik zag het niet knipperen, mijn man en de verpleegster zagen het wel dus ik deed maar alsof ik het ook zag, haha.

Jammer genoeg heb ik wel tehoren gekregen vandaag dat mijn bloedonderzoek voor schildklieractie heel negatief is en de dokter heeft me gezegd dat ik asap naar een endocrinologist moet zoeken om dit probleem te verhelpen. Het is heel vreemd omdat ik zoveel ben vermagerd en hij snapte zelf niet hoe dat kon met zo een traagwerkende schildklier, dus dat is nog even een vraagteken.

Maar schildklier terzijde...kijk eens wat een mooi hartklopje....:happydance:

33499-albums3220-picture15576.jpg

Geplaatst

Hi meiden,

ook hier een kloppend hartje! Wat bijzonder zeg, en wat ben ik opgelucht. Vond het echt wel heel spannend.

Ik ben vandaag 6w5d en de kleine uk is 0,86cm groot!

Claudia; gefeliciteerd ook he, met het kloppende hartje. Super!

Geplaatst

Meiden,

Van harte gefeliciteerd met alle kloppende hartjes!!

Lekker gaan genieten!

Ook het hartje van onze baby klopt!! :happydance:

Op naar mooie en gezonde september baby's!

Geplaatst

Van harte iedereen met mooie ontwikkelingen!

Is het niet handig een lijstje te maken van wie allemaal, wanneer uitgerekend en wanneer echo enzo? Tis maar een idee om het overzicht een beetje te houden. Maar misschien is ie er al en heb ik 'm gewoon gemist. ;-)

Arzu, benieuwd hoe het met jou is meid. Ik hoop: geen nieuws = goed nieuws.

Geplaatst

Hoi dames,

ik neem mijn woorden terug, ik klaag niet meer dat ik me niet zwanger voel....

Ben nu een dag of 3 echt goed misselijk, eigenlijk de hele dag door met vlagen, sinds gisterenavond is daar ook braken bijgekomen en diarree.

Ik zie werkelijk groen in mijn gezicht....

:sick:

Het is niet tof en het belemmert je dagelijks leven, maar ik heb het er zo graag voor over! En het voelt wel echt nu.

Geplaatst

Meiden die deze week een echo hebben gehad super mooi nieuws en super mooi om te lezen. Krijg er gewoon kriebels van! haha!

Ik heb volgende week donderdag mijn eerste echo bij 8 week! Hoop dat ik dan net als jullie een mooi berichtje kan plaatsen!!

Coni: Hoe is het met jou? Heb je alweer een echo gehad? Ik hoop zooo op goed nieuws!

Iedereen een heel fijn weekend

groetjes Annie

Geplaatst

sabke veel succes morgen met de 1e echo.

annie ook veel succes met je 1e echo deze week.

verder vind ik het maar erg rustig in dit topic!!!

liefs XX

Geplaatst

Inderdaad, rustig nog hier.... misschien is iedereen te misselijk om te typen.....

Btw, het is mijn 2e echo en het is vanmiddag!

Ben weer super zenuwachtig. Ben zo bang dat het niet goed is.

Terwijl ik daar helemaal geen reden voor heb, zit gewoon in mijn systeem.

Nou, vanmiddag dus de 8 weken en 4 dagen echo zeg maar.

zou de hummel al bewegen?

Heb op youtube gekeken naar 8 weeks ultrasounds maar is nog allemaal vaag, maar wel al stuk groter dan 2 weken geleden die kruimel!

Als alles goed is vanmiddag is dit waars de laatste keer op de fertiliteitsafdeling en mag ik naar de "gewone" zwangeren verhuizen.

Dat zal wel bijzonder zijn, normaal zit ik tussen de zwangeren voor Of een uitstrijkje Of vorige keer een miskraam.

Nou, ik ga nog even verder zenuwen....

Hoe gaat het met jullie? Misselijk? Kwaaltjes?

Geplaatst

Hi dames,

Ik kom ff inbreken. Ik zie dat hier een aantal echo's gepland staan. Ik wens jullie hier allemaal heel veel plezier mee, dat jullie maar mogen genieten van het bekijken van jullie beebs.

Groetjes Dorine

Geplaatst

nou Sabke, sorry, dacht dat het de 25e was vandaag.

zal wel komen door de zenuwen.

ik merk niks van zwanger zijn, dus kijk erg uit naar m'n 1e echo volgende week.

Geplaatst

Nog niet heel veel kwaaltjes, gewoon een heel slechte eetlust, alsof niets me aanspreekt op dit moment. Mijn maag doet wat moeilijk maar nog niet over de toilet moeten hangen. Ik voel het wel aankomen dus volgens mij nog een kwestie van dagen voor ik echt groen ben, hehe.

Ben ook mega zenuwachtig voor de 2e echo op 8 februari, ik hoop dat mijn koffieboontje dan op de goede grootte zit want nu heb ik nog steeds het gevoel dat ie te klein in vergelijking met de groottes op het internet. De verpleegster en dokter hebben niets van de grootte gezegd dus hopelijk was dat een goed teken.

Arzuutje, hoe voel je je? Ben je al wat bekomen?

xx

Geplaatst

Poppie, ik merkte ook heel weinig tot niks tot 2 weken geleden. Had alleen af en toe gespannen borsten, niks bijzonders verder. Geen zorgen... komt goed!

Nu ik erover nadenk, heb nu ook geen last meer van mn borsten, alleen van misselijkheidsvlagen door de dag heen en ik ruik veel sterker geuren.

Vind mijn eigen favoriete geurtje ineens een stuk minder lekker enzo.

Geplaatst

Succes allemaal met de echo's!

Ik dacht laat ik ook even updaten...

Hier gaat ook alles nog goed.

Ik kijk enorm uit naar de 2de echo.. 11 februari bij de verloskundige praktijk. Heel bijzonder na al die behandelingen.

Ik moet nog steeds opletten dat ik op tijd eet anders wordt ik wel wee-ig.

Tot nu toe nog niet over moeten geven. Ik ben nog wel steeds behoorlijk moe. Vooral als ik heb gewerkt...

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder....:happydance: 2 september uitgerekent..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden