Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Poppie

Ik heb vorige week vrijdag de beeb pas voor het eerst echt gevoeld, daarvoor wel eens wat gerommel maar niet echt kunnen plaatsen. Toen was ik ook al ruim 21 weken dus je bent niet de enige. Nu voel ik hem iedere dag wel een paar keer....dus dat is wel heel leuk

fijn weekend

liefs

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben weer terug uit Kos, Echt heerlijk gehad. Natuurlijk mooi weer. Maar ben toch weer blij om thuis te zijn hoor. Dat hebben mijn man en ik altijd. Ook had onze hond ons heel erg gemist. (mogelijk toch extra door de zwangerschap) Ze is niet meer van mn buik weg te slaan. Ligt er alleen maar op. Met de zon ging het ook prima. Ik heb me extra goed ingesmeerd. En geen gekke plekken tot nu toe. Ik voel me gelukkig ook beter met de staalpillen en de floradix. Het gaat veel beter. Maar ik ben nog wel uitgeput als ik de trap op loop of te druk ben, maar dan hoort er denk ik ook wel een beetje bij. Zullen jullie ook ongetwijfeld hebben.

De baby voel ik inmiddels elke dag. Helaas mn man nog niet, maar dat zal ook niet lang meer duren. Ik heb wel een beetje terug gelezen. Er gebeurt weer zoveel als je eeen weekje weg bent... Ik las ook via jullie dat er iemand uit augustus al is bevallen????? Dat ga ik zo nog even terug lezen. Jullie schreven al dat het wel goed ging. Bijzonder hoor!

Zometeen naar mn eerste yoga/zwangerschaps les. Ben benieuwd!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend

Geplaatst

Hoi Peggy ,

Mooi om te lezen dat jullie een super vakantie hebben gehad. Het weer was hier de afgelopen week niet best dus je hebt niks gemist. En mooi om te lezen dat de staalpillen zijn werk doen en je dus goed voelt.

Hoe was je eerste zwangerschaps/yogales? ik heb eind mei mijn eerste zwangerschapsles, ben benieuwd.

liefs

Geplaatst

hallo september mama's :)

Ik kom even om de hoek kijken vanuit Augustus!!

Lees dat het met jullie allemaal goed gaat...SUPER!

Jullie leven ook mee met Chantal van onze topic, die al bevallen is van een zoontje. Confronterend en ook wel een beetje eng is dat he. Je gaat er ineens over nadenken dat het zomaar geboren kan worden. Ook bij het zien van de foto's besef je ineens hoe het beebje er uitziet in je buik...alles erop en eraan!

We hebben al eventjes niks meer gehoord van Chantal..word er zenuwachtig van en hoop maar dat alles goed gaat met de kleine Tygo. Dat ze het daar druk mee heeft en daarom minder online is.

Nou laten we hopen dat alles goed gaat en dat het met ons allemaal ook goed blijft gaan en onze beebjes nog lekker veilig en warm bij ons in de buik blijven.

Oh ja, waarvoor ik hier ook even een berichtje neerzet is omdat ik een leuke site ben tegengekomen. Echt grappig.

www.berichtjeuitjebuik.nl Dan krijg je iedere week een berichtje uit je buik..met filmpje. Zo schattig.

Fijn weekend allemaal.

Lfs Nicole

Geplaatst

Hoi Nicole,

Ik heb me meteen even aangemeld op de site. Wat leuk om dat te zien zeg! Zo krijg je gewoon een beeld wat de beeb in je buik ongeveer aan het doen is, super mooi! Bedankt!

Het komt nu dichterbij en als je dan het verhaal van Chantal leest dat schrik je wel even. Hoop dat alles goed gaat met ze. En wij moeten blijven hopen dat de beebs bij ons nog mooi even blijven zitten.

jij succes verder met je zwangerschap.

liefs

Geplaatst

Wat leuk nicole dat je ook met ons mee leest... Ik ben al blij dat ik september bij kan houden hihihi. Hoewel ik ook wel verder over het forum lees, maar niet zo actief schrijf. Jullie augustus mama's ligen wel heel dicht bij mijn uitgerekende datum dus ik zou zomaar al in augustus kunnen bevallen. Ook zeker als je het verhaal van chantal leest.. dan komt het allemaal weer heel erg dichtbij.. Wat een wonders allemaal!

Gister mn eerste yoga les gehad. Het waren niet helemaal mijn types, maar goed ik doe het voor mezelf en ik denk dat ik er wel wat aan heb. Gister vooral ademhalingstechnieken geoefend en dat is toch wel erg goed! Volgende week weer. Het is wel leuk om even echt met je zwangerschap bezig te zijn en dan met andere die ongeveer net zo ver als jij lopen.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)

Eerstvolgende afspraak:

10-05 Taurus71 20 weken echo

17-05 Mama27 20 weken echo

21-05 Cjee afspraak Gyn

25-05 Peggy afspraak VK

26-05 Taurus71 afspraak VK

28-05 Annie afpraak VK

03-06 Marretje afspraak VK

Mama27..heb je er even tussen gezet op de agenda.

Nu maar hopen dat hij/zij geen navelstreng er tussen heeft liggen.

Nicole..leuke site !

Hopelijk horen/lezen we snel iets van Chantal en Tygo...ben ook erg benieuwt hoe t met ze gaat.

Peggy...weer thuis van vakantie!!

Goed om te lezen dat je t leuk hebt gehad en dat de pillen je helpen.

Wat betreft de yoga...waren t allemaal van die zweverige types ;-)??

Ik heb verder geen actie meer ondernomen voor een cursus. (Yoga) Die werden allemaal wat later op de avond gegeven...moet er bij zeggen dat bij mij de laatste tijd de luikjes om 7 uur zón beetje weer even dicht gaan. Wordt later wel weer wakker maar heb echt geen puf om sávonds nog wat te gaan ondernemen nu.

Komt bij dat ik vaak heel vroeg in de ochtend wakker word en niet meer kan slapen..vandaar dat ik sávonds ook wat eerder weer een slaapaanval krijg ;-)

Morgen de 20 weken echo..lang naar uitgekeken en nu is t dan zover..leuk maar toch in t achterhoofd zoiets van wat als?... We zien t wel.

Fijne zon(moeder)dag nog !!

Geplaatst

Manon

Heel veel succes morgen en natuurlijk is het ook spannend, maar gewoon van uit gaan dat het er allemaal goed uit ziet. We horen van je! Succes en geniet ervan!

liefs Anneke

Geplaatst

Succes morgen manon!

Mijn man heeft gister voor het eerst de baby gevoeld. Hij vond het heel erg bijzonder. Het is een druk mannetje in mn buik, zelfs zo druk dat ik er soms wat misselijk van wordt. Het is zn vreemd gevoel in mn buik. Ik denk dat ik er aan moet wennen. Hoe ervaren jullie dit?

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi Peggy,

Ik vind het ook een bijzonder gevoel hoor in mijn buik. Die van ons is ook erg druk, voel hem heel vaak. MIjn vriend heeft het nu 1 keer echt kunnen voelen. Het is niet zo dat ik er misselijk van wordt, maar het is gewoon een gek idee dat dit gevoel in je buik zit. Het wordt nu wel heel echt!en vind het super leuk!

Geplaatst

Hoi dames,

fijne bijna-moederdag!!!

Heb vanochtend al wel cadeautjes voor stiefmoederdag gekregen....ook super lief!

Over dat gevoel van je beeb in de buik, in het begin vond ik het ook heel heftig en soms twijfel ik nog wel eens of ik het fijn vind of eng/bijna-pijnlijk. Maar het went wel. Blijft super bijzonder dat er iets leeft in je buik.

Mijn beeb zit nu al vrij hoog, tot ruim 2 vingers boven mijn navel en als ik voorover gebukt zit, voel ik hem echt in de buurt van mijn ribbenkast, weer een nieuw gevoel. Hij ligt met zn hoofdje naar beneden dus speelt nu voetbal met mijn organen vrees ik.....

Hoe dan ook, als ik ga liggen en ik voel hem helemaal niet, maak ik me zorgen.

Dus laat hem lekker wk voetbal houden in zn eentje!

Geplaatst

ik voel de beeb alleen maar beneden, heel soms wat hoger maar meestal gewoon erg laag. Bij de 20 weken echo lag het met hoofdje naar beneden, weet niet of dat nog zo is, omdat ik hem steeds onderin voel, maar heb er verder ook geen idee van hoe vaak het nu nog draait. Het heeft toch nog genoeg ruimte om te draaien lijkt me, geen idee eigenlijk.

fijne dag!

Geplaatst

Bedankt voor succes wensen meiden..hopen op een goede uitslag vandaag.

Bij mij is t ook zo dat ik t voornamelijk onderin voel..vooral als je wat voorover zit bij computeren bijvoorbeeld...dan zit t wat in de knel denk ik en begint t te protesteren ;-)

Tot nu toe 1 keer een hoge schop gehad bovenin die ook aan de buitenkant te voelen was. Hopelijk gaat dit vaker gebeuren zodat t ook wat tastbaarder wordt voor mijn vriend en vooral onze zoon. Hij vraagt heel vaak "mama hoe ligt de baby nu..slaap ie of is ie wakker" enz enz. en maar kusjes geven op de buik ..zo lief.

Zou leuk zijn als hij t kon voelen..(en straks ziet bewegen) Van de week had hij hier een vriendinnetje te spelen...komt hij beneden en vraagt...Mag zij ook even aan de baby voelen?...hahaa..nou dat ging me wat te ver...maar wel leuk dat hij er zo mee bezig is.

Groetjes Manon

Geplaatst

Hi Meiden!

Weer terug van een weekje vakantie, lekker een week wezen golfen in Frankrijk. Lekker koud;-) maar om te golfen heerlijk en ik merk dat het lopen me echt goed doet. Die kleine is druk en ook ik voel hem net als jullie Manon en Annie meestal onderin. Als ik in de auto zit of als ik zoals nu achter mijn bureau zit.

Vind dit wel een lekkere periode, voel me prima en alles gaat eigenlijk zo zijn gangetje. Energie is weer helemaal terug. Nu de kilo's nog een beetje in bedwang zien te houden, want ondanks dat ik niet snoep en veel beweeg vliegen die er toch aan terwijl ik dat echt niet wil! Maar lijnen gaat me echt te ver, dus nou ja.... zo maar!

Spannend Manon, hoe laat ga je?

Geniet ze weer!

Cjee

Geplaatst

Het zal dan inderdaad wel gewoon wennen zijn. Het blijft een vreemd gevoel. Maar hij is ook zo actief. Ik voel hem vaak onderin, maar soms ook wel boven mn navel. Ik denk een voet ofzo hahah nu al een voetballer.

Ik voel me verder ook goed. Vanochtend gesport en dat ging prima. Dit was de eerste keer weer nadat ik bijna flauwviel. Dus die pillen helpen goed!

Fijne dag en manon succes nogmaals.

XX PEGGY

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hey..ben weer terug.

De 20 weken echo was goed...geen bijzonders kunnen vinden.

Toch weer fijn om te horen en zien!

t is nog steeds een meid..die 95% van de pretecho is nu omgezet in 100% een meid ;-)

Ze probeerde nog om een mooie 3D foto van t gezichtje te maken maar helaas lag ze te diep weg met haar gezicht helemaal tegen de placenta aan. Wel 3 keer geprobeerd maar helaas...kon t zelf wel zien maar was niet mooi genoeg voor een foto.

Wel overigens weer een stuk of 5 foto's rijker...altijd leuk.

Cjee..jij ook weer terug van vakantie. Flink aan t golfen geweest dus ;-)!

Vanmorgen me ook nog gewogen...ben zón 4,5 tot 5 kg aangekomen nu. Vorige keer bij VK zei ze dat t aardig normaal was...zou dan in totaal op zón 12 tot 14 kg komen aan t eind. Dat klopt aardig..was de vorige zwangerschap ook zo.

Zal morgen een buikfoto maken...precies 20 weken.

Andere meiden ook alles goed?

groetjes Manon

Geplaatst

Wat super manon! Geniet ervan!!!!!

Ik heb zojuist een 3/4D echo afspraak gemaakt voor vrijdag 28 mei. Dat hebben we gekregen van de aanstaande oma's zo lief!!! Ik kijk er al enorm naar uit. Ik ben dan 26 weken en dan schijnt het erg mooi te zijn!

Mijn buik is ook echt inmiddels zo gegroeid. Vast door de relax vakantie hahaha. Ik keek net een foto van mn buik van maand 4 en nu dus maand 5 dat is echt een mega verschil. We zijn immers ook al op de helft dus dat moet ook!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Manon: super dat alles goed was! En nu dus echt voor de volle 100% een meisje! Je wist het natuurlijk al wel maargoed, nu weet je het echt zeker.

Ik heb nog wel eens de gedachte, stel nou dat ze dr toch naast zat? dus denk dat ik nog maar een 3/4D echo wil. Sowieso lijkt me super mooi maar ook om nog even die bevestiging weer te krijgen!!

Peggy leuk jij de 3/4D echo al hebt ingepland. Zoals ik al zei willen wij het ook graag. Ik dacht dat het juist het mooiste was tegen de 30 weken aan.......Maar jij zegt dus rond de 26 weken...hmm dan moet ik dus binnenkort ook maar even een afspraak maken. Ik dacht ach dat kan nog wel...

Cjee ook weer terug van weg geweest. Heerlijk gegolfd dus in Frankrijk!

Ik zit qua gewicht nu bijna weer op mijn oude gewicht. Ik was zo'n 6 kilo afgevallen dus dat moest er eerst ook weer aan. Maar het gaat de goede kant op hoor!

fijne avond

liefs

Geplaatst

Wat 'goed' dat je weer op je gewicht zit. Nu alleen maar aankomen hoor en niet afvallen!!! Raar is dat om te zeggen hahaha.

Over de 3/4 echo het schijnt het mooiste te zijn tussen de 25 en 29 weken. Ga je na de 30 weken dan is het al te groot en krijgen ze het niet goed meer in beeld. Het is trouwens wel best prijzig. Wij krijgen het, maar het kost zo rond de 80euro dan heb je geen dvd maar wel 8 foto's erbij. Ik wil denk ik geen dvd. Heb bij vriendinnen gezien dat je zn dvd eigenlijk niet meer terug kijkt. Maar het is uiteraard wel een leuk aandenken. Maar ik ben meer van de foto's.

Morgen moet ik weer werken. Gelukkig maar 2 dagen deze week. Het zal wel weer even wennen zijn. Maar daarna weer lekker een extra lang weekend.

Fijne avond.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Wij willen toch ook weer een 3/4 D echo laten maken.

Las net op de site dat tussen 25 en 30 weken t mooist is voor de 3/4 D echo.

Kindjes hebben dan net wat meer vlees op t lichaam...ziet er wat "vriendelijker" uit dan.

Het is wel raar vond ik toen weet ik nog...als iets niet meer in beeld bereik komt van t apparaat dan kapt t t beeld zo af...lijkt dan net of t kindje van die stompjes heeft of een half gezicht...wel vreemd....

Ook een fijne avond vanaf hier!

bye bye

Gast Sannie66
Geplaatst

Even inbreken: mooie buik hoor Manon!

Geplaatst

Heb ook even naar de foto gekeken....

Ik ben zelf 2 dagen na jou uitgerekend maar mijn buik is nu nog niet zo hoor.

Moet wel zeggen dat het nu wel een beetje begint te komen. Vandaag op mijn werk (door een klant) voor het eerst de vraag gehad of ik zwanger ben of niet. Zit nu op zo'n moment dat je gaat twijfelen. Maar jij hebt al een lekkere buik hoor...hoop dat de mijne er binnenkort ook zo uit ziet ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden