Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sabke mooi om te lezen dat de pretecho geslaagd was en zeker dat je 2 week voor loopt, wie weet idd toch nog augustus mama op de valreep...mij benieuwen wie de eerste is van ons topic. Hoe was vandaag bij VK?

Marretje wij jou ook alles goed vandaag bij VK?

Manon jij hebt zeker genoten van het weer met bbq en. Heb ik ook wel weer eens zin in, zal van t weekend een poging wagen het wordt heerlijk weer!

Nou hier verder ook alles goed. Maandag eerste zwangerschapscursus gehad. Was nog niet een heel goot succes maar dat kwam meer door degene die het gaf. Ze was al wat op leeftijd, was al oma en was ontzettend warrig. Maar de groep meiden is volgens mij wel aardig hoor...we zullen zien hoe het verder gaat.

Fijn weekend iedereen en geniet van het mooie weer

liefs

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey!

Sabke...hadden jullie ook een hele DVD met verslag van alles en nog wat..uitleg van wat je ziet en hartje wat opgebouwd is uit kamers en boezems, bloedstroom in beeld en dan tussendoor dat ze de foto's maakt?

Mag ik vragen wat jij betaald hebt voor de foto's?

Wij hebben t bij onze zoon wel gedaan maar om t nu weer te doen zo met hele DVD dat hoeft voor mij niet (zit standaard in t pakket) Ik zou liever nu voor alleen een paar foto's gaan ipv zón lange sessie.

http://www.babyinbeeld.nl/joomla/index.php/Wat-kost-een-echo-/Wat-kost-een-echo.html

Hier zijn wij geweest...zal eens bellen en vragen of dat ook kan alleen een paar foto's...kijken of t dan goedkoper kan. t is wel heel mooi maar vind t ook best ping ping.

Heb je al uitslag gehad van je suikertest?

Peggy> Kan me best indenken dat zón band een goede ondersteuning is...

Niet te strak aansnoeren he..anders weet je zeker dat je een aug. beeb krijgt

haha ;-)

Anneke> Dus les van een dizzy grandma...mmmm..gaat dat nog wat worden?

Ach wie weet was ze wat zenuwachtig en is t straks een heel tof mens als ze wat los komt ! Zón eerste les is toch aftasten met allemaal nieuwe gezichten..als je een paar keer geweest bent komt de stemming er vast wel in.

greetzzzz:bye:

Geplaatst

Annie bij mij was het in het begin ook onwennig hoor. Maar nu kletst iedereen met elkaar en dat is ook echt leuker. Hoewel ik er nou ook weer niet vriendinnen aan over ga houden, maar goed daar kom ik ook niet voor hahaha.

Ik zal het niet te hard aansnoeren manon hahaha. Morgen een bruiloft dus dan is het wel fijn om die band voor extra steun om te doen. Maar vandaag lekker een relax dag en doe ik hem dus ook niet om.

Om een augustus mamma te worden zou wel leuk zijn hihihhi... Ik kan nu al niet wachten.. Ik denk dat het straks nog veel meer wordt!! Als mn verlof is begonnen.

Waar wij de 3/4d echo hebben laten doen kon je ook zonder dvd doen dat scheelde wel. Wij hebben die dvd wel genomen (zonder geluid, ik hou daar niet zo van) maar dat was meer omdat mijn man het toch wel iets moois vindt voor de baby voor later.

Genietse allemaal:glasses9:

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Hoi dames,

de uitslag van mijn suikertest heb ik gisteren gekregen van mijn vlk, was prima in orde. Zo ook mijn ijzergehalte en deze keer maar een halve kilo aangekomen dus alles gaat heel goed!

Ik zat me gisteren te bedenken dat ik alweer richting 7 maanden ga, wat zal ik dit zwanger zijn straks missen!!!!! Ik zou wel mijn hele leven zo willen voelen, zo gelukkig! Ik straal letterlijk en mijn huid heeft er nooit beter uitgezien. Hebben jullie dit gevoel ook?

Over de petecho, ik heb hem in Vught laten maken, waar de 3/4d echo 85 e kost. Daar krijg je een stuk of 65 foto's voor op cdrom, daarnaast een dvd met ong. drie kwartier film voor 10 e extra. Vooral van het gezichtje, maar ook het hartje, ruggetje, voetjes, piemeltje alles! Ze heeft 10 echofotos afgedrukt om erbij te doen en mijn vriends kids waren erbij en die kregen nog een sleutelhanger met een klein echotje van hun broertje erin. Super leuk!

Fijne dag dames!

Geplaatst

Jee wat een boel foto's Sabke! Wat grappig dat ze voor de kinderen een sleutelhanger hebben gemaakt van hun broertje. Ik zal eens gaan vragen wat t scheelt zonder dvd.

Fijn trouwens dat je suiker goed was..geruststelling of niet?!

Hier flink last van nesteldrang geloof ik...heb ik t hele jaar door hoor op zijn tijd. Flink aan t opruimen /weggooien en schoonmaken. Heb zoiets van kan nu nog voorruit met de buik en geen kwalen..laat ik nu alvast maar met t grove werk beginnen...dan hoef ik aan t eind niet zoveel meer uit te zoeken en op te ruimen.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes Manon

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon) :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak:

14-06 Peggy afspraak VK

14-06 Annie afspraak VK

24-06 Marjon afspraak VK

30-06 Annie 3/4D echo

23-06 Taurus71 afspraak VK

Dacht laat ik het lijstje weer even naar voren halen, maar deze week rustig qua afspraken, volgende week weer een paar.

Iedereen genoten van het prachtige weer? Vond het vandaag toch wel erg warm hoor/benauwd!

Sabke mooi om te lezen dat de suikertest goed was en ook je ijzergehalte. En wat veel foto's voor 3/4d echo, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel wij krijgen, weet alleen van de dvd.

Nou morgen mijn 2e zwangerschapscursus. Ben benieuwd hoe morgen gaat, denk ook wel Peggy dat het leuker wordt, iedereen is in begin elkaar toch aan aftasten, want je kent niemand. We zullen zien hoe het gaat.

Nou ga zo richting bed, ben moe, hoop dat ik wat slaap is toch al wel warm hoor boven...fijne avond verder

liefs

Geplaatst

Hey Meiden,

Het was inderdaad weer veel te warm voor ons zwangeren dit weekend haha. Maar rustig houden met dit weer:glasses9:

Ik had een bruiloft.. was leuk. Ik kwam toevallig iemand van mn yoga les tegen dat is toch ook apart op een bruiloft. De wereld is weer klein.

Morgenavond hebben mijn man en ik een informatieavond voor aanstaande ouders. Ben erg benieuwd. Gaat oa over kraamtijd, buikrampjes enz enz.

Jullie horen wel weer hoe het was.

Verder gaat alles wel oke hier. Onze bink is erg druk in mn buik!

Hoe is het met jullie???

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hier gaat alles prima....alleen heb ik het idee dat mijn buik echt wel heel erg hard aan het groeien is. Mijn collega's zeggen ook steeds dat ze vinden dat die buik weer gegroeid is, dat het lijkt of 'ie iedere dag groter word.

Verder geen kwaaltjes op dit moment, af en toe last van maagzuur maar dat is nog te overzien. En vaak last van het getrappel! Het is nu al een heel druk kind zeg...ligt constant te bewegen en te doen. Mijn buik beweegt nu ook echt mee, wel erg leuk om te zien.

Zaterdag kunnen we het kamertje al op gaan halen, ben benieuwd!

Pas daarna ga ik de kleertjes van mijn zoon uitzoeken en eventueel wassen (kijken of de vlekken er nog uit willen gaan, ze liggen namelijk al 10 jaar in plastic stapelbakken ;-) dus er zullen vast wel wat kleertjes vergeeld zijn) Als ik dat heb gedaan zal ik eens een keertje in de winkel kijken voor een leuk pakje...heb namelijk nog niks geen kleertjes gekocht. Vind het nu wel tijd worden hahaha

Geplaatst

Het is rustig hier....

De info avond wat informatief hahaha. Wel goede tips gekregen tegen oa buikkrampjes. Het ging echt over de tijd na de bevalling. Ook nog een naslag (handleiding baby's haha) meegekregen.

Ik heb ook af en toe last van brandend maagzuur. Maar neem er geen rennies voor. Vla helpt ook wel een beetje.

Mama27 veel plezier met het kamertje ophalen!

Annie hoe was de 2de les? Al wat gezelliger?

Manon al alles opgeruimd:bom: of is je nesteldrang alweer wat afgenomen?

Fijne avond allemaal!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi,

Peggy de 2e avond was al een stuk beter. Degene die de cursus gaf was nog steeds erg warrig en vaag maar dacht niet aan storen hahaha en de groep werd nu al ietsje losser dus denk echt wel leuke meiden. Denk niet dat het nu vriendinnen zouden worden, maargoed daarvoor ga ik uiteraard niet heen.

Dus de informatieavond was erg informatief....Wij hebben dit volgende week dus ben benieuwd.

Marjon leuk vooruitzicht zaterdag kamertje ophalen. Wij mogen volgende week vrijdag ophalen erg veel zin in, kun je lekker gaan inrichten.

nou fijne avond iedereen

Geplaatst

Hoi meiden,

ben echt jalours op jullie, met kamertjes ophalen en inrichten. Ik moet nog steeds wachten op het plaatsen van ons dakkapel en dan de zolder opknappen en als wij dan op zolder kunnen slapen kan ik pas met de babykamer beginnen. Maar het aftellen is begonnen over 2 weken word de dakkapel geplaatst.

Hier verder alles goed, wel nog heel erg moe maar volgens de vk vraagt mijn kleine meisje gewoon heel veel van mij. Mijn ijzer was wel aan de lage kant en aangezien ik ook heel veel vocht vasthoud zit ik onder hand aan een soort van dieet van vochtafdrijvende en ijzerhoudende producten.

Maar zolang het met die kleine maar goed gaat!

Succes allemaal met de kamertjes! En ik wil wel foto's zien hoor als jullie klaar zijn!

Geplaatst

Nou Marretje,

Het is dat wij nog geen half jaar geleden in een nieuwbouwhuis zijn gaan wonen. We hadden dus nog een kamertje over dus daar hoefden we verder niks aan te doen. We hebben namelijk op de hele verdieping overal dezelfde vloer en ook overal hetzelfde op de muren zitten en dat blijft op de babykamer gewoon zo. Het is nu dus alleen het kamertje leeg ruimen en dan is 'ie klaar om in te richten. Heel handig dus hahaha

Op de babykamer die we hadden gezien zat ruim 3 maanden levertijd op (zeiden ze). Dus vandaar dat wij hem gelijk besteld hebben, kregen we al kort daarna een brief waarin stond dat we hem deze week al op kunnen halen....nou dat is dus echt geen 3 maanden erna! Maar goed, we hebben de ruimte toch dus vandaar dat we hem nu al zo vroeg gaan ophalen.

Geplaatst

Joehoe! Ons hummeltje is vandaag 28 weken dus officieel "levensvatbaar"......

Natuurlijk moet ie nog lekker bij me blijven, zo'n 12 weekjes, maar toch, weer een gerust gevoel erbij.

Ik las net het bericht van een meisje dat op 18 weken is geboren, dus meteen overleden is....heel triest. Dat was ook 1 van mijn grootste angsten.

Groeten Sabke

Geplaatst

ja zeer triest van die meid, afschuwelijk!

dit gun je niemand, bah.

mijn angst is dit ook, vriendin van mij vorig jaar met 20 weken gebeurd, en een kennis 1x met 22 weken en 1x met ruim 25 weken.

maar we moeten maar positief proberen te blijven, is het beste.

zondag is mijn neefje geboren, Milan.

zometeen om 14.00 uur gaat hier de apotheek open, en moet ik ff druppels voor hem halen.

het schijnt dat hier in Duitsland betere druppeltjes zijn tegen krampjes dan in Nederland.

dus haal ik ze zo, en breng ik ze ff langs.

vanavond hebben wij de voorlichtingsavond over bevallen, ben eens benieuwd.

heb er wel zin in!

dinsdag weer controlle in het ziekenhuis, dus als iemand dat in het lijstje wil zetten???

7 juli krijgen we de kamer en kinderwagen geleverd, leuk.

nu druk bezig met het geboortebord, schiet goed op, en met het invullen van het 9 maanden boek!

liefs X

Geplaatst

hoi hoi meiden

Ik ga hier ook maar eens schrijven, wel zo gezellig!

Vandaag weer op controle geweest

moest voor een echootje om de navelstreng doorbloeding te meten.

Die is een klein beetje achter uitgegaan.

Nog geen paniek wel alert, komt door de placenta die achteruit aan het gaan is.

Dat komt weer door de ECD, komt vaker voor zegt ze.

ik ga daarom ook de 40 weken niet halen, word eerder, ze hopen 34 a 36 weken

de kleine goeit wel al is het op de onderste curvelijn, maar de kleine groeit en zolang de kleine blijft groeien grijpen ze nog niet in en mag ik blijven broeden!

moet woensdag alweer terugkomen voor nieuwe echo voor de groei en doorbloeding v/d navelstreng (dopplertest)

maandag hebben we een afspraak voor de pretecho, leuk!

De wieg kunnen we al ophalen en de kinderwagen komt ws deze week nog maar die halen we tegelijk op wel zo makkelijk (babystore sliedrecht)

box en commode staan al in de berging te wachten tot kamertje klaar is.

Mijn vriend is druk bezig met de kamer aan het verven, witten en behangen.

Al met al flink bezig dus met alles!

Liefs Claudia

Geplaatst

Jeetje Claudia,

dat is wel spannend. Goed dat ze je zo onder controle houden.

Sterkte ermee en dat die kleine maar zo lang mogelijk in je buik mag blijven!

Geplaatst

Sabke gefeliciteerd de 28 weken bereikt. Kan me je onzekerheid voorstellen, dat heb ik ook hoor, vooral als je van die verschrikkelijke verhalen leest bah!!

Poppie gefeliciteerd met je neefje Milan! Leuke naam trouwens!

Claudia leuk om weer wat van je te horen. Maar wel spannende tijden hoor voor jullie! Maar goed dat jullie zo goed onder controle blijven. Schiet voor jou dan echt al behoorlijk op. Hoop wel dat jullie beeb nog mooi even blijft zitten en alles goed mag gaan.

fijne avond!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

14-06 Peggy afspraak VK

14-06 Annie afspraak VK

14-06 Claudiaatje pretecho

15-06 Poppie afspraak gyn/VK

24-06 Marjon afspraak VK

30-06 Annie 3/4D echo

Poppie heb je afspraak er tussen gezet hoor!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

14-06 Peggy afspraak VK

14-06 Annie afspraak VK

14-06 Claudiaatje pretecho

15-06 Poppie afspraak gyn/VK

22-06 Sabke afspraak VK met echo

24-06 Marjon afspraak VK

30-06 Annie 3/4D echo

Zo, weer up to date.

Verder heb ik as maandag een afspraak bij de fysio om te kijken of ik iets kan doen aan mijn rugpijn-bekkenpijn die ik sinds een week ofzo heb.

Verder alles prima.

Groetjes Sabke

Geplaatst

Vervelend Sabke dat je last hebt van rug/bekken. Verstandig om even naar de fysio te gaan. Ik heb deze week ook eindelijk gebeld voor bekkenpijn. Dacht steeds ach laat maar zal dr wel bij horen, gewoon wat rustiger aan doen. Maar heb toch maar even gebeld, ze was deze week op vakantie dus volgende week wordt ik terug gebeld..ben benieuwd wanneer ik terecht kan.

fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Nou dames, HET pakket, kraampakket is binnengekomen vandaag.

het was toch ff slikken, maandverbanden maat olifant en gaasjes en nog wat medische dingen. Ik merk wel dat ik daar nog niet zo mee bezig was, goed dat ik het nu even vantevoren krijg, kan ik er aan wennen.

groetjes

Geplaatst

hahaha Sabke dat kreeg ik woensdag ook! Wat een doos zeg! en idd wat een spul en groot!hahaha....

fijn weekend

Geplaatst

Hey meiden,

Vervelend dat jullie bekken/rug klachten hebben. Hopenlijk kunnen jullie snel bij de fysio terecht. Die anita buikbelly band helpt enorm goed. Ook voor de rug. Ik draag hem niet de hele dag omdat je buikspieren niet mogen verslapen, maar als je bijvoorbeeld een drukke dag hebt gepland is het echt een fijne ondersteuning!

Ik heb het kraampakket nog niet. Want ik moet het zelf aanschaffen. Denk dat ik het binnekort maar eens in huis zal halen.

Vandaag wel even op de creche geweest. En daar hebben we volgende week vrijdag een kennismakingsgesprek+rondleding. Zo bijzonder dat je kleine hummeltje straks daar ook zal zijn.. Onwerkelijk!

Verder gaat hier alles goed. Nog 3 weken werken en dan genieten van het verlof. Hoe gaat het werken bij jullie? Lukt het nog?

Gister naar de yoga geweest dat is ook al over 3 weken weer klaar. Het gaat echt opschieten!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi Hoi...wat slaap hier..lees wel mee maar niet veel puf soms om overal op te reageren..haha erg he?!

Sterkte met de rug en bekkenklachten..hoop dat fysio t kan verlichten.

Zón kraampakket moet je gewoon snel weg zetten op zolder...die mega "Tena's "word je idd niet vrolijk van. Heb trouwens vorige week nog een telefonische intake gehad.

Krijg zover de standaard 49 uur. Vind t ook meer dan zat...ja of t moet zo anders lopen dan de eerste keer dat t lichamelijk wat tegen zit na die tijd...

Marjon veel plezier trouwens morgen met t inrichten van jullie kamertje.

Iedereen heel fijn weekend!

Geplaatst

Peggy misschien goede idee om die buikbank aan te gaan schaffen, wie weet helpt het wat. Wat leuk die rondleiding op de creche. Weet eigenlijk niet of ze dat hier ook doen. Heb er nog niks over gehoord. Dus nog 3 weekjes werken. Dat schiet echt al op, heerlijk zeg dat vooruitzicht. Ik moet nog 6 weekjes, het gaat sowieso erg hard allemaal hoor!

Manon: Wat vervelend dat je zo moe bent. Zomaar ineens of heb je dat al een tijdje? Erg vervelend hoor! Hoop dat het gauw wat beter wordt want dan heb je nergens meer zin in.

bye bye

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden