Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's


svenja

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

O Lucky, wat naar als je kindje zo moet huilen snachts. Ook voor jullie KILLING! Ik hoop met je mee dat deze periode voorbij is. Een enorme groeistuip gehad?

 

 

 

Svenja, bedankt voor je felicitatie. Een mega bos bloemen gekregen van manlief en we hebben heerlijk geshopt van het weekend. Inmiddels ook al bijna 5 kilo afgevallen!!!! Ik weeg weer het gewicht van toen ik zwanger werd. Ik was toen wel op mijn dikst door de hormonen en het stoppen met roken (inmiddels al 2,5 jaar gestopt). Ik ben in de wolken.

 

 

 

Maxe loopt al flink aan de hand. Ze wil niet meer zitten!!! Ze krijst iedere x als ze van mij moet gaan zitten. Ze houdt haar beentje stokstijf. Ze zegt sinds van de week ook MAMA. Ze weet ook echt wat ze zegt, want als ik wegloop jammert ze om mama en als ik haar in bedje heb gelegd ook. Ze roept me echt.

 

 

 

Zijn jullie kindjes nu ook zo aanhankelijk ineens. Ik kan niet eens de keuken inlopen of ze begint te huilen en dan met dien handjes omhoog, zo van 'pakken'. Ik word er wel een beetje gek van om het even zo te zeggen, hahahaha. Moeilijk periode eventjes, maar dat komt vast en zeker goed.

 

 

 

Morgen gaan we autostoel halen/kopen, want madame wilt echt niet meer in de maxi cosi PLUS niet meer te tillen dat ding met Maxe erin. In de auto zit ze te huilen en dan wil ze rechtop zitten. Ze moet nu echt in autostoel. Hebben jullie nog goede tips mbt autostoel?

 

 

 

Liefs allemaal en een fijn weekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meiden, wat gebeurt er ondertussen toch weer veel.

 

 

 

Allereerst Britt, bedankt voor je lieve felicitatie! Wel fijn bij een zwangere dame want ik zit direct met tranen in de ogen!

 

Ik denk dat ik straks na de geboorte van de tweeling hier ook niet veel meer te vinden zou zijn, ik denk niet dat ik dan

 

nog tijd over heb, we wachten af.

 

 

 

Renee, dat is ook niet niks voor Maxe en jullie. Ik hoop dat het inmiddels iets beter gaat met Maxe.

 

 

 

Bo is voor het eerst ziek geweest, een lichte longontsteking en een middenoorontsteking. Zielig!

 

 

 

Ondertussen heel erg druk met de ziekenhuisbezoekjes voor mijzelf en met verhuizen/verbouwen.

 

 

 

Nu snel mijn bedje in want morgen is het weer vroeg dag.

 

 

 

 

 

Liefs voor allemaal,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

he dames

 

 

 

yari zegt hai als ik binnen kom en als hij wilt eten zegt hij eten. hij begint nu met kruipen volgens consultatie bureau loopt hij 2 maanden voor. hij gaat ook al op zijn voeten en handen staan. en niks is meer veilig hij wil alles hebben wat niet mag en als ik dan nee zeg laat hij het los en begint te huilen.

 

 

 

renee: yari zit al dik een maand in de autostoel en dan op de ligende stane. ik heb de priori fix van het merk maxi cosi. dit is een stoel met iso fix.

 

dan zet je de stoel vast in de auto met haken en niet met de riem. je auto moet wel een isofix systeem hebben. maar tegenwoordig hebben de meeste dat wel. saat in je auto boekje. en wat maxe betreft niet te veel aan toe geven ze moet ook leren dat het niet altijd kan en dat jij ook wel is weg moet.

 

 

 

vanessa: jij schiet al aardig op je bent bijna op de drie maanden hoe voel je je. vervelend dat bo ziek is geweest gelukkig is het over

 

 

 

he lucky: heb je enig idee waarom hij ineens begonnen is met huilen. hopelijk slaapt hij nu weer door.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

 

 

 

helaas het huilen gaat voort. Hij begint iedere keer rond middennacht, en dan z de hele nacht een beetje door, even slapen en weer huilen. Maar als we hem bij ons pakken dan slaapt hij goed door dus meschien toch aanstellerij?

 

 

 

Behalve een bobbelig tandvlees nog niet echt een tandje in zicht. Michiel kan al 2 weken kruipen, en gaat al staan aan de bank of tafel. En als hij in de box staat en hij hoort muziek dan gaat hij op zijn manier dansen, echt superlief om te zien.

 

Hij zegt papa, opa, en hai maar verder nog niets.

 

 

 

Dinsdag moeten we naar het Cb meschien dat hun me verder kunnen helpen met het slaapprobleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Vanessa, wat schiet het alweer lekker op zeg! Fijn hoor. Wanneer mag je weer naar de gyn, even kijken naar de beebs?

 

 

 

Svenja, hoe gaat het met je bedrijfje?

 

 

 

Lucky, Maxe huilt ook bijna ieder uur van de nacht en dan moet ik speen erin doen en dan slaapt ze weer direct verder. Soms zit er een aantal uur tussen maar dat is niet altijd. Vervelend, maar ik hoop maar dat het over gaat. Ze valt wel weer direct in slaap hoor en huilt niet verder, maar vaak na en uur of 2 schreeuwt ze weer. Ze doet dit in haar slaap volgens mij. Als ze normaal wakker wordt dan begint ze te brabbelen, paaaapa en maaama, maar ze huilt dan niet en wacht rustig af tot ik ze kom halen. Ik moet ook dinsdag naar CB, dus ik zal het ook eens vragen.

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

he renee

 

 

 

met het bedrijf gaat het goed maar de website is nog steeds niet af. ben helaas afhankelijk van iemand anders die de laatste dingen nog moet doen.

 

dinsdag gaat hij en mijn man weer verder hopelijk schiet het dan een beetje op

 

 

 

hoe gaat het met jou site?

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

 

 

Ik ben even een beetje aan het rondlezen en ik zie gewoon dat Vanessa zwanger is van een tweeling.....helemaal gaaf zeg. Gefeliciteerd!!

 

 

 

Even over de easywalker. Wij hebben hem en ik ben zo onwijs blij dat we hem gekocht hebben. Mijn schoonzusje heeft een quinny en die loopt zich echt te ergeren, terwijl wij overal met deze wagen naar toe racen. Er was wat stuk aan de easywalker en zonder gezeur kregen we al het stof helemaal nieuw binnen een week. Dus hele goede service.

 

Wij hebben hem in Aalsmeer gekoccht bij babyjungle (scheelt je dan toch weer wat geld!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Michiel vandaag naar het CB geweest en hij is weer goed gekeurd. Hij weegt 10,370 kg, en is 75 cm lang en zijn hoofdomtrek is 45,5 cm. Erg tevreden over wat hij allemaal al kan. Zelf gaan zitten, goed kruipen, zelfs gaan staan in de box, klap eens in de handejs en op het bolletje, en hai (zn hand omhoog), en hij zegt papa en opa.

 

 

 

Over het huilen 's nachts dat kon door zijn oren komen want hij heeft 1 oortje dat erg rood is dus morgen langs de huisarts. Maar kan ook door het ziekenhuisbezoek komen. Want hij raakte aardig in paniek toen ze hem gingen onderzoeken en eerder ging dat altijd goed. Dus zij dacht toch wel dat hij daar 's nachts ook last van zou kunnen hebben. Maar zij zei niet laten huilen onder deze omstandigheden, dus ben toch blij dat ik dat niet heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al eerder gereageerd, maar mijn reactie is weggevallen :-(

 

Wat fijn dat alles goed is met Michiel. Maxe huilt ook best veel s'nachts en misschien komt dit ook door het ziekhuisbezoek. Ze was ook hysterisch tijdens controle en dit komt ws ook door de opname in het ziekenhuis. Erg vervelend, want ze krijsde de hele boel bij elkaar, een echte meid!

 

gew. 9,4kg

lengte 70 cm

hoofd 47 cm

 

Dinsdag ga ik weer naar de kinderarts voor controle van het hoofdje. Maxe heeft 3 maandjes met helmpje geslapen en haar bolletje is nu weer zo mooi rond. Echt een uitkomst! We hebben het helmpje nu niet meer nodig.

 

Ik ben zelf al meer dan 5 kilo kwijt! Ik weeg nu 63,8 kg en ik kom van 69,1 kg. Ik ben helemaal happy, want ik krijg mijn kleren weer terug aan. Nog niet alles, maar ik heb het idee dat dat wel goed komt. Nog 5 kilo te gaan en die zullen wat moeilijker eraf gaan, maar we zetten door. Het hoeft niet snel te gaan. Ik heb er nu ook al vanaf half juli over gedaan. Maar des te langzamer de kilo's eraf gaan des te beter, toch?! Ik snoep ook afentoe wel hoor.

 

Hoe gaat het met de anderen?

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

he renee

 

ziet er goed uit ik wist niet dat zoiets bestond. mischien ga ik er in de toekomst een keer gebruik van maken. als andere dat nummer bellen is het dan ook zo dat het dan met mijn telefoonnummer wordt door verbonden of kunnen ze alleen een bericht inspreken.

 

yari is momenteel ook snel aan het huilen maar gelukkig niet s'nacht ook komen bij hem de bovenste voor tanden door heb ik het vermoeden de onderste zitten er namelijk nu al een tijd. ook yari blijft op zijn knieen en handen ziiten hij heeft al wel door dat hij zijn benen moet verplaatsen maar nog niet door dat zijn handen mee moeten dus valt hij steeds op zijn toeter. hij gaat ook steeds op handen en voeten staan en gaat vanuit die houding weer zitten.

heb je al druppels voor het tandvlees geprobeerd voor maxe of een koude bijtring.

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Michiel heeft 2 nachten goed geslapen en toen begon het huilen weer opnieuw. Gister op controle geweest bij de huisarts ivm met zn oorontsteking van vorige week, en ja hoor nu heeft hij het aan de andere kant. We balen als een stekker want de antibiotica had toch moeten helpen voorblijven maar ja helaas. Laat hem nu echt niet huilen want hi heeft al zo'n pijn. Heeft nu oordruppels gehad en afwachten maar, zolang hij geen koorts heeft krijgt hij geen 2e kuur.

 

Kruipen kan hij al als de beste, beresnel gaat hij door de woonkamer. Zo zie je maar de ene is snel met ontwikkeling (hij staat ook al in de box), maar qua tanden loopt hij ver achter, hij heeft er nog geen 1!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej renee, Ik lees dat maxe ook schommelt op handen en knieen maar ja, dat is idd een kwestie van tijd want dat doet julian al 2 maand. sinds deze week komt er wel wat vooruitgang maar goed hij heeft 7 tanden en zegt mama, oma en rrrrr:)en hij zwaait en geeft handjes. en danst als een gek met mama.. haha dus daarom duurt het bij hem iets langer.

ze zeggen als hij maar voor zijn 2de jaar loopt, nou straks gaat het snel en kan je de hele dag achter hem aanrennen:D

 

@trudy, wat is michiel ook een lange jongen, julian is 76 cm en 8895 kg.. hij is nog wel goed op gewicht maar hij beweegt ontzettend veel met handen en benen en daarom zegt de arts van het cb dat hij nog niet op het gemiddelde gewicht is.

Hij is super druk en huilt als ie zijn zin niet krijgt. wel aandoenlijk soms, maar ook soms vervelend.

 

Ik lees trouwens vaker jullier verhalen, Ik zou immers ook in december 2009 bevallen maar omdat ik ingeleid ben wegens te hoge bloeddruk net op het randje november mama geworden.

 

dames geniet van jullie kleintjes.

 

Liefs

Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik had van de week al iets geschreven maar het staat er niet meer op.

 

Inmiddels kruipt Maxe rond en trekt ze zich overal aan op. Ik vind dit soms wel eng want ze laat ook afentoe gewoon los en dan valt ze. Ik probeer dit te voorkomen maar lukt niet altijd. Ik moet ze maar wat vaker in de box zetten, maar daar valt ze ook in en daar heeft ze zo weinig ruimte.

 

Haar 2 voortanden zijn eindelijk door dus het wordt wat rustiger. Ze was niet te genieten en ik ben blij dat we dit weer gehad hebben. Op naar de volgende tanden.

 

 

Hoe gaat het met de rest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

nou hier gaat het niet zo goot althans met mij dan ik ben afgelopen maandag aan mijn knie geopereerd en ze hebben een groot gedeelte van mijn kruisband verwijderd heb nu nog maar een klein stukje over hopen dat het nu goed gaat anders krijg ik nieuwe kruisbanden.

 

met yari gaat het goed hij is lekker ondeugend en hij weet overal te komen gaat goed dat kruipen.

 

renee; het is helemaal niet slecht als je haar af en toe laat vallen daar leren ze van en ze huilen vaak het meest op jou schrik reactie probeer eens lachend te reageren en dan zal je merken dat ze niet zoveel pijn heeft.

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal,

 

Met ons gaat het eigenlijk heel goed. Maxe is alweer 10 maanden en loopt bijna rond. Ik vind het zo bizar dat ze over 2 maanden alweer 1 jaar! is. Wat gaat de tijd snel. Nieuwtje; we gaan weer verhuizen!!!!! Helemaal leuk en spannend. We hebben ons droomhuis gevonden en we zijn ontzettend blij. Echt een stek om ons meisje groot te brengen. In december is het weer zover....hihi.

 

Hoe gaat het met jullie en met de koters? Ik hoor het wel weer.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer verhuizen? Tja, ik zou het ook doen hoor! En helemaal als het je droomhuis is.

Fijn dat alles goed gaat met Maxe, wat gaat het toch hard!

 

Hier nog steeds spannend hoe het met het bedrijf van mijn man gaat lopen. Erg lastig dat mijn schoonpa de baas is (speelt).

De bank bemoeit zich al overal mee, terecht en onterecht en ik vind dat toch beangstigend. Dat doen en kunnen ze niet zomaar.

We hebben qua geldzaken alles goed gescheiden, heel bewust heb ik dat gedaan maar dan toch.

Ik heb wel zoiets; als het moet ploffen laat het dan maar nu gebeuren, het speelt nu allemaal al zo lang.

Ik ben zelfs nog bang geweest dat een faillisement zou samenvallen met de geboorte van Bo, we zijn inmiddels

alweer een heel stuk verder. Ach, ik moet het niet zo somber inzien. Misschien komt dat omdat je zwanger bent?

Je wilt een superveilig nestje voor je kindjes bouwen?

 

Meiden, een dikke knuffel voor jullie en jullie kindjes!

 

Liefs,

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je in ieder geval je nachten weer hebt. Ik heb er deze week eindelijk ook een ritme in gekregen. Maxe wordt nog wel 1 a 2 x wakker in de nacht maar valt direct weer in slaap, dus dit vind ik niet zo erg.

 

8.30u - 10u slapen dan fruithap

13u -14.30u slapen na broodmaaltijd slapen

17u - 18.30u slapen na avondeten groenten slapen

21.30u - 7u slapen ik geef laatste voeding om 22.30 uur in slaap

 

Ze gaat slapen zonder huilen. Ik leg ze neer en ze gaat lekker slapen. Dat is weleens anders geweest. Helaas gaan we morgen een weekend weg (vind ik wel leuk hoor!!!)en dan haal ik ze weer helemaal uit het ritme, dus dat wordt volgende week weer een lastige week vrees ik....

 

Niet zo somber Vanessa. Wie weet lost het zichzelf weer op. Gelukkig heb je het wel goed geregeld voor jullie gezinnetje.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja Lucky, ik ga eerst met Maxe heel rustig in de knuffelhouding zitten en babytv kijken. Ze wordt dan helemaal rustig en dan kan ik ze zo in bed leggen. Soms zit ik op een bank in haar kamer lekker over haar ruggetje te wrijven en dan wordt ze helemaal loom en dan kan ik ze ook zo in bed leggen. Is Michiel dan niet moe overdag?

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

hier gaat alles gewoon volgens het boekje geen rare dingen. yari heeft nu 4 tanden en is druk bezig met optrekken.

zijn schema is

7:30 pap

9:00 tot 10;30 slapen

12:00 brood met korst.

12:30 tot 15:00 slapen

15:30 fruit

17:00 warm eten

19:00 laatste fles en dan naar bed tot ong 07:00.

 

tussen door krijgt hij soepstengels en diksap.

 

renee; weer verhuizen het zal je hobby maar wezen. maar leuk dat jullie je droomhuis gevonden hebben is dit nog steeds in belgie.

 

vanessa: hou je je een beetje rustig stress is niet goed voor die twee in je buikje. zouden jullie je niet uit kunnen laten kopen ben je van het gezeik af.

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas niet. Het gaat om een miljoenenbedrijf dit is niet (helemaal niet op dit moment) te splitsen.

Daarnaast blijft hij verantwoordelijk voor alle hypotheken en kredieten die er getekend zijn, dan kun je

maar beter inspraak hebben. Het is ook zijn lust en zijn leven, wel merk ik dat hij steeds meer gaat

balen omdat hij gisteravond Bo alweer niet heeft kunnen zien. Wat een geluk voor hem was was dat

Bo gisteren weer slecht geslapen heeft, zodoende heeft hij nog even met haar kunnen tutten.

Voor de rest moet ik maar proberen alles los te laten. Dat valt niet mee. Mijn schoonzusje heeft een

halfjaar niet tegen mij en niet tegen Bo wat gezegd, dit omdat ze problemen met mijn man had.

Nu denkt ze dat alles in 1 keer goed is en doet ze net alsof er niets aan de hand is. Ze was zelfs

in tranen aan de telefoon omdat ze een halfjaar van Bo haar leventje gemist heeft. Duhhh?

Wordt straks nog lachen want ik hoef ze straks direct na de bevalling niet te zien, ze kunnen vast

wel een dagje wachten.

 

Van het cb willen ze dat ik de laatste fles eraf haal. Dat gaat dus voor geen meter. Bo zou i.p.v. die

laatste fles yoghurt of zoiets als toetje moeten eten. Dat gaat niet want tegen de tijd dat zij haar bordje

leeg heeft dan is ze moe en dan is het enige wat helpt haar lekker in bad zetten.

De yoghurt komt overal maar niet in haar mond.

Hoe is het advies bij jullie? Volgens mijn zus heeft zij die laatste fles nog heel lang doorgegeven, ze weet

niet meer precies hoe lang. Svenja? Weet jij dat?

Bo heeft nog maar 2 tandjes, maar volgens mij duurt het niet lang voordat de volgende eraan zit

te komen. Ze was gisteren heerlijk aan het kwijlen en had rode wangetjes.

Tja, tegen de tijd dat wij de tandjes zien is het leed al geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden