Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aha Vanessa,

Jij bent je eigen kinderopvang hahahaha. Ik werk 4 dagen, minder kan echt niet. 2 dagen kinderdagverblijf en twee dagen oma. Maar ik werk ver weg en dat betekent dat ik de kleine man 4 lange dagen weinig zie! Vind het heel moelijk! Maar heb geen keus. Hopelijk gaat het snel beter met de economie en kan ik dichterbij huis een baan zoeken!

Fijn he ouders die meedenken! Ben er ook zo blij mee. Kan echt niet zonder!

Svenja, hoe gaat ie nu meid??

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he marietje

met mij gaat het nu wel goed begin het allemaal weer een plek te geven.

verder gaat het hier allemaal zijn gangetje. hier in de buurt zijn er alweer 5 babies bij gekomen en het gekke is het zijn allemaal jongens dus ze kunnen straks allemaal lekker met elkaar spelen. over 15 jaar hebben we een echte gang hier.

vanessa en marietje jullie zijn er maar druk mee zo met werken en en dan die kleintjes vanessa jij hebt het voor volopig goed opgelost dat is wel het makkelijke van een beetje eigen baas zijn. dat je die kleine lekker mee kan nemen. er komt natuurlijk een tijd dat het misschien wel niet meer kan. als die kleine lekker gaat ondervinden wat die allemaal kan.

Yari had gisteren iets aparts hij wilde niks drinken van zijn laatste fles dat was om half twaalf we hebben hem toen maar in bed gelegd en hij heeft weer geslapen tot half 6.

maar kijken wat hij zodadelijk drinkt anders gaan we maar eens over op vier flessen. en dan een beetje pap in de laatste fles. het is een maand tevroeg maar als hij niet meer wilt drinken dan zal die wel genoeg hebben.

hoe is het eigenlijk met renee. we hebben al een tijd niks van haar gehoord.

liefs

Geplaatst

Fijn te horen dat het beter gaat en dat je iets mee kan.

Hier ook rare voedingsdingen. Robin is ineens van 6 naar 5 flessen. Slaapt van 10 uur tot 6 uur in de ochtend. Maar zijn flessen van 180 drinkt ie niet leeg! Verder veel spugen. Heb nu weer speen maat 1 erop gezet. SPugen is minder, maar hij heeft gewoon minder honger. Denk dat het door de voeding komt. Hij heeft nu ook normale ontlasting, dus wellicht spoelt er minder met een rotvaart door de darmen. Nou ja, woensdag naar CB en wegen. Dan weet ik of het veel kwaad kan. Verder doet ie het goed en heeft ie best wel wat reserves, dus zal wel goed komen. Maak me eigenlijk er weinig zorgen over. Hij is gewoon heerlijk gezellig gelukkig blij enz. Dus het zit wel goed!

Inderdaad zijn we Renee ff kwijt! Hey Renee, hoe is het met Maxe????

Geplaatst

ik ben er nog hoor.

met Yari is het de afgelopen week niet zo goed gegaan.

drie weken geleden begon Yari met slecht eten. maar een halve fles leeg drinken steeds weer. hij was wel een kilo aangekomen dus hoefde me niet zorgen te maken volgens cb ze gaven ook het advies om van de hypo allegeen af te gaan en over te gaan op de standaard voeding zo gezegd zo gedaan. Yari kreeg al snel bultjes in het gezicht en begon licht krampen te krijgen dus ik denk is een normale reactie op verandering van voeding. eten deed hij nog steeds slecht. afgelopen wekenend werd het erg. hij kreeg onstoken ogen snotverkouden krampen die niet leuk meer waren en hij was helemaal ontroostbaar. hij at nog maar 20 cc van zijn fles en begon dan weer met huilen huilen en nog eens huilen. ik had nog hypo allegeen in huis en heb hem daar zondag accuut weer aangezet en het ging meteen beter met Yari. de krampen werden minder maar eten deed hij nog steeds niet. maandag ben ik naar de doktor geweest en hij vermoed koemelkallegie hij zit nu op de nutrilon pepti en het gaat stukken beter hij lacht en eet weer en huilt niet meer. ik donderdag naar de deitiste met Yari om precies uit te zoeken waar hij allergische voor is zodat ik precies de goede voeding kan gaan geven maar daar zal een aantal weken over heen gaan. als de dietiste heeft uitgevonden waar hij precies allergische voor is krijg ik speciale voeding op recept.

dat was mij verhaal.

hoe is het bij jullie.

liefs

Geplaatst

Oh Svenja,

Hoe herkenbaar, zo verschrikkelijk zo'n kleintje zo veel pijn. Robin is al getest en heeft duidelijk koemelkallergie. De pepti was nog niet voldoende, nu op Nutramigen en dat gaat heel goed. Bewaar wel de bonnen van de Pepti, je krijgt bij bewezen koemelkallergie de aankoopbedragen terug via je zorgverzekeraar. Als het bewezen is krijg je een machtiging en hoef je de voeding bij de apotheek niet meer af te rekenen maar gaat het direct via zorgverzekeraar.

He heerlijk he als het mannetje weer zo kan lachen en brabbelen!! Blij dat het beter gaat!

Geplaatst

he marietje

mijn huisarts had het volgens mij ook over die voeding die jij nu geeft als het bewezen is.

en ik bewaar inderdaad de bonnen die tip had ik al gehad.

liefs

Geplaatst

!!!!!!!!!!Jajajajajajajjajajaajj!!!!!!! Michiel heeft zich vandaag voor het eerst helemaal zelf op zn buik gedraaid. Ik ben trots op mn jongen, hahahaha.

En dat uitgerekend op de dag dat ik voor het eerst weer ben gaan werken en hij bij zijn oma is.

Verders is alles goed met ons, hij krijgt nog steeds 5 flessen (3x150 en 2x180), ik vraag me af wanneer hij naar 4 flessen kan en wanneer ik met groente en fruit hapje kan beginnen. Hoe gaat het bij jullie?

Geplaatst

he lucky

wat goed zeg dat hij zich draait alleen jammer dat je de eerste keer hebt gemist.

hoe was het de eerste werkdag?

volgens mij mag je vanaf 4 maanden over op 4 flessen en dan de laatste voeding aanmaken met rijstebloem. heeft het cb je hier niks over gezegd de laatste keer dat je er was of moet je nog.

groetjes svenja

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Je kunt wel aan het tijdstip zien dat het niet helemaal goed is.

Ik heb al een goede week vreselijk last van mijn rechteronderrug. De fyschio dacht in eerst instantie mijn SI gewricht maar dat is het volgens mij niet. Ik krijg hier altijd (iets, vergeleken met deze pijn) last van. Het is nu gewoonweg niet meer te harden. Ik gebruik zetpillen die de scherpe kantjes van de pijn afhalen maar heb nu het doosje weer leeg.... Ik ben op het moment een beetje radeloos en weet niet meer wat ik moet. Het brood voor mijn man staat in ieder geval al weer klaar. Ik dacht dat het met mijn endometriose te maken had. Ik heb ooit (toen ik heel klein was) een gewone naald ergens in mijn lijf binnengekregen, deze heeft zich in mijn rechteronderrug ingekapseld en misschien heb ik daar nu wel last van.

Bo zit sinds een paar dagen op 4 flessen per dag. Dit gaat geweldig. Het cb had al aangegeven dat ze hier genoeg aan zou kunnen hebben. Ik doe er niets extra's door. Gisteravond lag ze om 20.00 uur op bed! Ze heeft even iets gejammerd en is toen lekker gaan slapen. Ik denk dat ze tussen half zeven en zeven wakker word.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

he vannessa

vervelend die pijn in je rug kan te maken hebben dat je weer te snel dingen bent gaan doen na de bevallen dat had ik namelijk na de bevalling van nadjeschka. ik had toen ischias is met fysio te behandelen dus wellicht is dat een optie voor je.

wat goed dat bo het al op 4 flessen doet wil er over een week of twee a drie ook met yari aan beginnen.

liefs

Geplaatst

@Svenja? Leek het alsof er een mes onder in je rug zat? Ik kan geen houding vinden waarmee de pijn minder wordt. Ik ben gisteren wel naar mijn chiropractor geweest en die denkt dat het SI gewricht de oorzaak is. Zelf denk ik van niet want het was maar een heel licht klikje en toen was die al los en het verminderde niet de spanning.

Hoe gaat het met paardrijden? Doe je dat nu regelmatig? Mijn man heeft voordat hij mij leerde kennen een manege gebouwd waar ze Ijslanders hebben. Ik heb het er gisteravond nog met mijn man over gehad dat ik daar binnenkort een keertje naar toe wil.

Eigenlijk geeft Bo zelf aan dat ze maar 4 flessen wil, haar ritme verandert en daar pas ik het schema op aan. Ik kan bijna niet wachten totdat ze met haar fruithapjes mag beginnen. Het mag tegenwoordig pas met 6 maanden, dat is dus nog ruim 2 maanden wachten. Hoe gaan jullie daar mee om?

Maandag moeten we weer naar het cb, nu al voor de derde prikronde!

Fijn weekend!

Geplaatst

Vanessa

Wat naar zeg die rugpijnen pff

die je snachts wakker houden, ik kan me voorstellen dat je er radeloos vn word

Als de pijnstilling ook niet helpt pfff

Wat een bizar verhaal ook van die naald die je in je rug hebt gekregen als klein meisje, misschien is dat idd wel de boosdoener!

Ik vind het zo leuk om iedere keer te lezen dat BO het zo goed doet echt geweldig

en ja dat fruithapje dat duurt dan idd wel eventjes nog, kan me voorstellen dat je het leuk vind om het proberen bij BO hihi

wel filmen dan he, dan kan je het hier op het forum zetten als je dat goed vind.

Liefs claudia

Geplaatst

Op het cb zeiden ze dat hij zelf wel aan ging geven dat hij teveel had aan 5 flessen maar voorlopig blijft hij ze gewon alle 5 leegdrinken. En omdat hij nu wel erge interesse krijgt in eten denk ik dat ik met 5 maanden toch met bijvoeding ga beginnen maar dan moet hij zeker op 4 flessen zitten?? Anders bel ik gewoon met het cb om te vragen.

Geplaatst

Hey Meiden,

Hier alles goed, kleien man slaapt lekker. Cb gewogen en nu al 6800 gram en 64 cm. Dat gaat lekker. Gelukkig liet meneer ook op CB zien dat ie zich verplaatst op zijn buik en dat ie wil zitten. Mag nog niet volgens hun, maar ja kan hem niet vastbinden! Voeding gaat echt super nu. 5 flessen van 180cc + 6 schepjes, hij slaapt van ongeveer een uur of 9 tot een uur of 6 in de ochtend. Cb geeft aan dat ie naar 4 flessen mag. Hij slaapt iedere keer iets langer na zijn fles, dus zal dalijk de omschakeling moeten maken. Robin mag inderdad pas met 6 maanden iets anders, maar dat heeft met koemelkallergie te maken. Anders mocht ie hier van Cb wel al eerder iets hebben! Wat een verschil in Cb zeg. Maar dat hebben we al vaker gemerkt!

Vanessa geen idee wat het kan zijn in je rug. Duidelijk is wel dat het niet handig, zeer pijnlijk is en dat ze een oplossing moeten zoeken. Hoop dat ie snel gevonden wordt!

Nog een week en dan ga ik weer werken! Hoop dat ik niet als lucky gelijk van alles ga missen!. De eerste week (3 dagen) gaat de man naar oma. Daarna gaat het dagverblijf meedoen in het spel. In ieder geval lukt het me al ruim een week om op tijd op te staan en de dingetjes te doen die moeten. Sta dus klaar voor vertrek, maar hoef nog niet weg. lekkere lange dag voor de boeg!!! Phoe, die laatste week zal wel heel snel gaan!!!

Groetjes allemaal!!!

Geplaatst

Ik heb zelf het idee dat de mensen van het cb zelf vinden dat het eigenlijk wat aan de late kant is voor de eerste hapjes. Maar ze moeten natuurlijk adviseren wat hun opgedragen wordt. Ik wacht af hoe Bo zich ontwikkeld.

Wat doen jullie voor oefeningetjes?

We "kletsen" met Bo, oefenen met de buikligging, voorzichtig omhoogkomen naar zithouding, trainen van de beenspiertjes door haar de mogelijkheid te geven om op schoot te gaan staan.

Geplaatst

Ik val even binnen, nieuwsgierig hoe het met iedereen gaat.

Betreft die fruithapjes. Bij ons vonden ze 4 maanden ook wel vroeg voor een fruithapje, maar eigenwijs als ik ben heb ik na dit CB-bezoek toch fruithapjes voor 4 mnd gekocht en geprobeerd. Eerst een paar hapjes geprobeerd en in de loop van de tijd potje gedeeld, etc. Die potjes voor 4 mnd zijn er, echt slecht kan het dus nooit wezen.

Lekker zelf doen wat jij denkt dat goed is.

Stéphanie

Geplaatst

he hallo allemaal.

over de hapjes ze hebben inderdaad dat je met fruit nog even wacht omdat fruit allergieën naar boven kan brengen waar ze dan de rest van hun leven last van kunnen houden zoals exceem. maar groente heb ik bij mijn andere twee kids altijd al vanaf 4 maanden mogen geven maarja Noah is ook al weer 5 jaar kan natuurlijk weer veranderd zijn. ik heb de vorige keer met cb geproken en die hebben gezecht dat ik met 4 maanden de rijstebloempap mag gaan gebruiken voor de nacht en over te gaan op 4 flessen van 210 cc.

en van de dietiste mag ik vanaf 4 maanden gewoon gaan proberen met bijvoeden en dan kijken hoe hij er op reageert en ook bij Yari wordt koemelkallegie vermoed.

met borstvoeding weet ik mag je wel pas na 6 maanden beginnen met groente of fruit maar kan inmiddels ook wel zo zijn met fles voeding dat hoor ik de volgende keer wel.

dan hebben ze weer is iets veranderd.

Vanessa op je vraag met de rugpijn ik kan me nog herineren dat ik ontzetten veel pijn in mijn ondrug had wat voor een pijn dat was weet ik niet meer is ook al weer bijna 9 jaar geleden ik weet wel dat het pijn deed en dat ik ook niet meer wist hoe ik moest zitten of staan. wat wel een kenbaar teken was dat ik mijn grote tenen niet meer goed voelde of dat ze verdoofd waren. heb je zo een gevoel ergens in je benen of voeten.

liefs

Geplaatst

oja over het paardrijden.

ik rij nog steeds ik heb elke maandag les en doordeweeks ga ik vaak bij de boer die honderd meter naast me woont die heeft paarden.

ijslanders zijn mooie paarden ze hebben alleen een andere manier van rijden mijn achterbuurvrouw heeft ook ijslanders en dat vertelde ze me dat die paarden na stap draf en gallop nog twee andere gangen hebben alleen weet ik niet meer welke dat zijn ik kon er één vergelijken met het rennen van een giraf zij ze toen.

kan jij ook paardrijden.

liefs

Geplaatst

Hallo dames

Even een berichtje van mij. Maxe zit al 2!! weken aan de fruithap en het is een ander kind geworden. Ze heeft goede ontlasting en slaapt door. Ik heb gewoon naar mijn eigen gevoel geluisterd en niet naar CB, Hier beginnen ze overigens met 4 maanden met de groentenhap of fruithap.

Wat fijn om te lezen dat alles zo goed gaat met jullie kindjes alleen een jammertje dat sommige moeders in de lappenmand zitten....Veel beterschap!

Liefs en ik probeer weer wat vaker online te zijn. Ik ben ook zo druk zo zonder werk....hihi

Geplaatst

By the way..... ik heb altijd paard gereden :-). We hebben nu 2 paardjes achter in onze tuin, maar ze zijn niet van ons hoor, maar geeft leuk uitzicht, zalig! Ik kan niet wachten tot ik met Maxe kan rijden.

Geplaatst

Ik heb jaren paard gereden. Heb zelfs twee jaar een eigen pony gehad totdat ik echt niet meer kon rijden vanwege mijn rug! Omdat een pony wel heel erg duur in onderhoud is heb ik hem toen moeten verkopen.....

Ik droom nog steeds dat ik hem terugvind (is nu al 23 jaar geleden dat hij verkocht is). Zit nog steeds hoog dus.

Ik ben nooit een hele geweldige ruiter geweest maar wel 1 die er veel plezier aan beleefde.

Ik heb voor het laatst paardgereden met mijn beste vriendin die overleden is, dat was 1 van haar laatste wensen. Is inmiddels ook al weer bijna 8 jaar geleden.....

Geplaatst

De pijn die ik heb heeft volgens mij te maken met mijn endometriose. Het begint namelijk altijd tijdens mijn menstruatie en gaat daar normaal dan eigenlijk gelijktijdig mee weg. Nu is het een blijvertje. In overleg met de huisarts ga ik over op paracetamol als pijnbestrijding. Is ook niet goed voor je maar de rest is helemaal bagger. En met een hopelijke zwangerschap in het vooruitzicht is dat beter. Ik heb geen uitstraling naar mijn benen, tenen etc.

Gelukkig want een ischias lijkt mij helemaal geen pretje want daar ben je ook zo'n 1 2 3 niet van af.

Bo is vanavond voor het eerst in het grote bad geweest. We hebben zo'n badzitje waar ze in kan zitten (half liggen). Geweldig! Ze is eigenlijk gewoonweg te groot voor haar babybadje, vandaar. En nu kan ze tenminste goed schoppen met de beentjes zonder mij en de badkamer helemaal nat te maken!

Geplaatst

Ow Vanessa, Maxe is al even uit haar badje. Ze is zo groot geworden! Ze gaat met papa mee onder de douche of ik stop haar in het grote bad. Ze vinden dat heerlijk he?! Ik krijg daarvan wel pijn in mijn rug, dus pas jij maar op. Jeetje, wat vervelend dat je zo enorm veel pijn hebt. Hoever sta je in het traject voor een brusje? Kun je het je voorstellen dat het alweer bijna een jaar geleden is dat we positief testten???? Ik vind het echt ongelooflijk!

Geplaatst

In het grote bad is inderdaad niet ideaal voor je rug. Ze zou ook met papa mee onder de douche kunnen maar krijgen ze het dan niet koud?

Inderdaad een gek idee dat we vorig jaar nog niet wisten dat we zwanger waren. Wij hebben op moederdag positief getest. En donderdag gaat de eerste deca er weer in! Op 6 mei hebben we de uitgangsecho. Spannend!

Nu de pijn in mijn rug nog weg en dan ben ik helemaal blij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden