Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Carolina wat goed gefeliciteerd!

En zoe helemaal blij natuurlijk scheelt weer een week wachten!!!!!!!

Ik heb de hele nacht over tweelingen gedroomd!!!!!!!haha!

groetjes

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Rachel,

Wat moet je zeggen met zo`n klote nieuws ik snap dat je zelf beschermt door van het slechtste uit te gaan. Jeetje woorden schieten te kort...Het liefst zou je nou weg willen kruipen niet dan en pas volgende week met de echo weer willen bestaan niet dan..Heel sterkte hoe weinig dit nu voorstelt met dit gegeven............

De rest van harte natuurlijk!!!!!!

Geplaatst

Zoë, wat fijn dat je een week eerder kan komen!!

Nu schiet het ineens wel lekker op, voor je het weet is het zover.

Spannend hoor.

Het boek van Daphne deckers is inderdaad een hele leuke!

Ook het boek van Kluun (voor de mannen) is een goede tip.

Verders heb ik thuis nog een hele lading zwangerschapsboeken.

Dus als iemand interesse heeft?

Liefs Diana

Geplaatst

Oh, volgende week gaat een hele spannende week voor vele van ons worden! En maandag is zo jongens. Gewoon het hele weekend propvol plannen en dan vliegt de tijd (zei ze zelf heel dapper...)

Geplaatst

Ja he! Wordt een drukke echo-week! Meiden wat kijk ik er naar uit!

Ik lees en google me helemaal suf naar met name plaatjes en tekeningen van embryo'tjes van zoveel dagen oud, zo leuk om te visualiseren hoe "groot" het nu is! :happy7:

Geplaatst

diana79: dank voor boekentips: ik heb ze meteen genoteerd.....want ik lees de boeken in 1 ruk uit (tenminste tot het aantal weken dat ik nu ben, verder durf ik nog niet)

iedereen die volgende week de 1e echo heeft: ik duim en ik hoop dat iedereen zich weer met goed nieuws meldt over die kleine wondertjes in je buik!!!!:gekruiste vingers 2

Geplaatst

Diane ik heb dat ook durf ook niet verder te lezen als de weken dat ik ben,hahahahah!!!!!

Uitgerekend in Oktober:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

12 Oktober Rachel

13 Oktober Maaike

15 Oktober Hanneke

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

18 Oktober Luna

22 Oktober Britt

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

1 Maart Maaike

3 Maart Zoë

9 Maart Mia

10 Maart Zoe

12 Maart Diana79

?? Februari Hanneke

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

8 maart Diane

8 maart Face

10 maart **Men**:binkybaby::binkybaby:

Heb me der weer bij gezet

Geplaatst

Uitgerekend in Oktober:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

12 Oktober Rachel

13 Oktober Maaike

15 Oktober Hanneke

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

18 Oktober Luna

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

1 Maart Maaike

3 Maart Zoë

9 Maart Mia

10 Maart Zoe

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

?? Februari Hanneke

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

8 maart Diane

8 maart Face

Ik ga me toch aanmelden op dit lijstje. M'n eerste test al gedaan op 14 feb (TP 4 FEB) maar ik durfde niet. Daarna nog maar een paar testjes er tegenaan gegooid. Afgelopen woensdag kreeg ik opeens een bloeding, heeft misschien een half uurtje geduurd, daarna niks meer, geen druppel tot op heden. Ik dacht dat het gebeurd was, zaten een paar stolseltjes bij (pakweg 2 a 3 cm) en de gyn kom ik maar niet wijs uit, tja wat is veel, het zegt niks. Na heeeeeeeel veel gezeur donderdag een echo gehad. Ja, ik wist wel dat er geen hartje te zien was maar een echte miskraam zou toch te zien moeten zijn dacht ik. Ik lag nog niet of ze had al een vruchtzakje met een stipje erin gezien, behoorlijk baarmoederslijmvlies of zoals zij het zei, het normale beeld van een zwangerschap van ruim vijf weken. Vijf minuten en een mens heeft weer hoop, wat moeilijk toch denk ik dan.

Enfin, zekerheid hebben we nog steeds niet maar het is al meer dan woensdagavond. Zijn er meiden hier die ook dergelijke ervaringen gehad hebben qua bloedverlies?

Geplaatst

Voelen jullie het soms ook zo trekken in de liezen? Zal wel en goed teken zijn hoor, maar soms schrik ik er wel een beetje van. En ik heb regelmatig last van mijn onderrug. Pff, voel me net een oud wijf haha. Zijn jullie ook zo aan het dromen? Gisteravond gedroomd dat ik en bloeding kreeg.... Op het moment dat je wakker schrikt helemaal opgelucht dat het maar een droom is, maar daarna toch maar snel naar de wc gerent om te checken...

Jolanda, proficiat en welkom!

Rachel, ik weet niet of je nog meeleest, want kan me voorstellen dat je even afstand neem van alles, maar hoe is het meis?

Geplaatst

Zoe ik leest toch nog even mee, maar ga daar wel mee stoppen, want

ik wil even afstand.

Even er niet meer mee bezig zijn.

Ik ben begonnen met bloeden dus ik hoop dat het deze keer vanzelf komt.

Vorige keer viel het me zwaarder want toen had ik er totaal geen rekening meegehouden.

Fijn dat je volgende week al een echo hebt.

Heel veel succes allemaal

Rachel

Geplaatst
Voelen jullie het soms ook zo trekken in de liezen? Zal wel en goed teken zijn hoor, maar soms schrik ik er wel een beetje van. En ik heb regelmatig last van mijn onderrug. Pff, voel me net een oud wijf haha. Zijn jullie ook zo aan het dromen? Gisteravond gedroomd dat ik en bloeding kreeg.... Op het moment dat je wakker schrikt helemaal opgelucht dat het maar een droom is, maar daarna toch maar snel naar de wc gerent om te checken...

Jolanda, proficiat en welkom!

Rachel, ik weet niet of je nog meeleest, want kan me voorstellen dat je even afstand neem van alles, maar hoe is het meis?

Hoi ja ik voel het ook af en toe trekken in mijn liezen, dus het zal wel normaal zijn.. En die droom van jou...ik heb PRECIES dezelfde droom gehad ongelovelijk. Blijkt toch dan dat je droomt van hetgene wat je (on)bewust bezig houdt!

Geplaatst

Rachel, sterkte meid!

Dat trekken in de liezen hoort er idd bij. Opstaan als een oud vrouwtje, bij het niezen de onderbuik vasthouden: alle herinneringen komen terug.

Heb het hier nu al... en heb echt flink last van mijn litteken van de keizersnede of van mijn eierstokken (wat ik ook wel herken van mijn vorige zwangerschap).

Geplaatst

Ja, dat niezen, ook zoiets! Knijp op het moment gauw m'n neus dicht haha. Tja, ben wat dat betreft ook maar een groentje...

Nog even en het is woensdag echodag.Hoop toch echt dat ik daarna mag stoppen met die smerige bollen. Sommige van jullie mochten toch al gelijk stoppen of niet? Heb trouwens het boekje van Kluun gekocht, als woensdag alles goed is heb ik een leuk cadeautje voor m'n vriend.

Geplaatst
Zoe ik leest toch nog even mee, maar ga daar wel mee stoppen, want

ik wil even afstand.

Even er niet meer mee bezig zijn.

Ik ben begonnen met bloeden dus ik hoop dat het deze keer vanzelf komt.

Vorige keer viel het me zwaarder want toen had ik er totaal geen rekening meegehouden.

Fijn dat je volgende week al een echo hebt.

Heel veel succes allemaal

Rachel

Hoi Rachel,

Ik wens jullie heel veel sterkte voor de komende tijd.

xxx

Geplaatst

Voel me toch een stuk beter als ik hier even mee gelezen heb. Na die bloeding van woensdag ben ik toch wel een beetje de kluts kwijt, feit dat de gyn een vruchtje met stipje zag zitten maakt je wel iets maar niet heel veel zekerder. Als zij het er ook normaal uit vinden zien, het blijft maar een zakje met stipje dus met ieder piepje of krampje ren ik alweer naar het toilet. Sinds woensdag dus geen drupje meer verloren. Maar wel net als een aantal hier steken in mn liezen, uitzaaiend naar de binnenkant van een been, wel maar aan een kant. En m'n darmen, pfff, al drie dagen niet normaal naar toilet kunnen gaan wat het gerommel in je buik natuurlijk ook bevordert.

Rachel, ik snap wel dat je even afstand neemt, heb dat zelf vorige keer ook gedaan. Heel veel sterkte.

Geplaatst

Pff Rachel, vind het wel heftig voor je allemaal hoor. Ik begrijp uit je woorden en las in je handtekening dat je het al eens eerder hebt meegemaakt....

Zal ik je maar uit het lijstje halen? dikke knuf

Geplaatst

Hallo,

Ik heb mijn uitgerekende datum gewijzigd en datum tweede echo erbij gezet.

Ik voel me goed maar ben wel beetje angstig voor morgen, ben zo bang dat het niet goed is morgen..........

Uitgerekend in Oktober:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

12 Oktober Rachel

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

18 Oktober Luna

22 Oktober Britt

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

1 Maart Maaike

3 Maart Zoë

9 Maart Mia

10 Maart Zoe

12 Maart Diana79

?? Februari Hanneke

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

1 maart Hanneke

8 maart Diane

8 maart Face

Geplaatst

Hee meiden,

weer even lekker bij lezen na de vakantie hoor! Ik moet eerlijk bekennen dat ik op het vakantie adres ook een keer de site bezocht heb om mijn eigen onzekerheden weg te nemen. Ben echt een muts!!! Ik vind het nog steeds te bijzonder.

Lieve Rachel, het spijt me heel erg voor jou, ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben thuis. Sterkte. Ik hoop voor je dat een van je cryootjes een prachtig beebje wordt! Dikke knuffel.

Meiden, zijn jullie ook wel eens onzeker? Het begint nu een beetje door te dringen, heb nu al weer 2 weken aan het idee kunnen wennen. Ik was vorige week op wintersport en ik heb maar 1,5 geskied (heel voorzichtig), meer kon gewoon niet, ik was de hele vakantie gewoon te moe! Ik heb veel gelezen en geslapen, leek wel bejaard. Ik ben niet misselijk en heb ook niet echt last van mijn liezen. Ik voel me gewoon een beetje gammel. Ik ben heel benieuwd hoe het volgende week op mijn werk gaat. Herkennen jullie dit? Zijn jullie ook lekker moe?

Ik heb gister van mijn ouders een cadeautje gehad, een schattig lief baby jasje, ik wilde eigenlijk nog niks, omdat het nog zo vroeg is. Maar toch vond ik het wel heel erg leuk, het maakt het wel iets meer werkelijk! Ik heb ook al het boekje van Claudia de Breij gelezen, erg grappig

Hoe gaat het met jullie? Volgende week staan er voor heel veel meiden de 1e echo gepland, spannend, daar kijken we allemaal naar uit!

Heel veel succes meiden!

Morgen komt er iemand van Moeders voor Moeders, weer een teste doen dus, hopelijk staat er een lekkere streep!

Meiden, fijne zondag!!

Kissie Mia

Geplaatst

Uitgerekend in Oktober:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

18 Oktober Luna

22 Oktober Britt

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

1 Maart Maaike

3 Maart Zoë

9 Maart Mia

10 Maart Zoe

12 Maart Diana79

?? Februari Hanneke

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

1 maart Hanneke

8 maart Diane

8 maart Face

Faye, luna, Maaike, Mika en Hanneke, heel veel succes morgen. Hoe voelen jullie je? Ik ben nou al zenuwachtig voor woensdag.:luck:

Zo snel mogelijk posten he, we denken allemaal aan jullie!

Lieve Rachel, heb je maar uit de lijst gehaald, dacht dat je het misschien niet zo prettig zou vinden om je naam er elke keer weer tussen te zien staan (als je nog kijkt hier...)

Geplaatst

Zoë: Volgens mij heeft Luna al vroeg afscheid van ons clubje moeten nemen......

Ik leef helemaal toe naar morgen! Ben zo benieuwd en tegelijkertijd ook wel nerveus! Ik voel me nog steeds goed maar merk wel dat ik echt aan het wachten ben op de echo.

En jullie? Ik denk aan jullie allemaal morgen en woensdag!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden