Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

je pakt de 19e als dag van je eisprong omdat je daar je punctie hebt gehad

en dan ga je 14 dagen terug dat is de 5e en die dag hou je aan als 1e cd

en je geeft aan dat je een cyclus hebt van 28 dagen

dan klopt het weer

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

9 Maart Mia

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

10 maart **Men**:binkybaby::binkybaby:

10 Maart Zoe

22 maart Faye

Fijn Diana, dat wil ik ook zien as woensdag! Hoe groot is je beeb nu? Kan me voorstellen dat de ontlading even groot is. Je gaat nu toch richting veilige zone om het zomaar te zeggen.

Face, hoe is het bij jou gegaan vandaag?

Ik schrok vandaag wel even, had een paar keer flinke steken. Nou had ik wel begrepen dat dat normaal is, maar die flinke ook wel?.... Brrr, we blijven toch nog wel een beetje onzeker hoor.

Denise, van harte proficiat. Pleun heeft het helemaal goed uitgelegd, ik hoop dat je eruit komt.

Geplaatst

Bedankt meiden,

ik moet pas om 15.30! Dus ik moet geduld hebben, ik vind het wel spannend. Ik neem weel een taartje mee voor de ferti-arts en de poli-zusters, zij hebben ons zo goed geholpen, het is allemaal zo snel gegaan.

Bij jullie alles goed meiden?

Kissie Mia

Geplaatst

hoi hoi,

Gisteren mijn tweede echo gehad. Ik blijk iets minder ver te zijn namelijk 8 weken en drie dagen. Heeft iemand dat ook weleens gehad.

De arts vertrouwt het helemaal en zegt alles goed is.

Toch bij de assistente een potje zitten te janken. Ik was de vorige keer al twee dagen minder ver en nu weer twee dagen minder ver. Dus eigenlijk vier dagen minder ver. Alles ziet er echt goed uit maar dan nog. De assistente is een lieverd en nu mag ik volgende week nog een echo komen maken om mijn ongerustheid weg te nemen. Nu heb ik op internet gekeken. En lijkt dit vaker voor te komen. Wil ik het nu perfect of snappen jullie mij.

Groetjes Face (in mijn hoofd zit wel dat het goed komt maar waarom doet ons mopje gewoon niet wat het moet doen)

Geplaatst

Hoi hoi,

De verloskundige gebeld. Die vertelde dat dat ons kindje goed groeit en dat niet steeds twee bij twee op moet tellen maar dat het twee blijft. En dat het meten bijvoorbeeld al niet helemaal correct is als ons kindje krom ligt. En dat ligt het natuurlijk. En dat het mis gaat heel klein is omdat het goed groeit en het hart klopt.

Weer effe gejankt maar o zo opgelucht. Toch fijn even de mening van een deskundige..

groetjes Face

Geplaatst

Ooooowww Face wat een toestand!!!!!!!

Ben blij dat je nou een beetje gerustgesteld ben en die hormonen pffffffffff.............. weet er alles van!!! Gister zo`n slappe lach gehad dat ik erna moest huilen......:blink: haha zal der wel bij horen!!!!

Mia spannend he word een lange dag!!!succes!!!

En Denise van harte gefeliciteerd!!!!

Groetjes (nou ma weer ff werken)

Geplaatst

Wat fijn dat je weer opgelucht bent Face.

Je gaat toch weer twijfelen als er wat is.

Ik heb een vraagje doen jullie de nekplooimeting?

Wij moeten het morgen zeggen wat we willen.

IK denk dat we het toch maar niet doen.

Moeilijk allemaal.

Voor de rest hier nog steeds erg moe en misselijk.

En erg veel last van mijn darmen.

Hebben jullie dat ook?

@ Denise van harte gefeliciteerd.

ZoË succes morgen met de echo wij mogen morgen ook weer.

Hoop dat we een echo krijgen.

@ de rest succes met alles

Geplaatst

Lieve Face, Wat een achtbaan van emoties is het toch he??? Vertrouw inderdaad maar op hun deskundige mening, want ook met een "gewone" zwangerschap stellen ze de datum zo vaak bij. Als dat mooie hartje het maar doet, toch? En ben je gezellig samen met mij uitgerekend :)

Maaike: wij doen geen testen. Als ik er goed over nadenk dan krijgen we alleen maar een kans te horen. En dan nog zegt het niets. Mijn goede vrienden hebben 6 maanden in de rats gezeten en niet eens meer kunnen genieten toen ze de verhoogde kans hoorden. Er bleek bij de geboorte niets aan de hand. Ook omgekeerd hoor ik goede tests en dan toch een kindje met Down syndroom bij de geboorte.

En stel dat je een hoge kans hebt, laat ik iets dat ik zo lang koester weghalen? Ik vind dat een moeilijk dan wel onmogelijk besluit.....

Ik weet, ik word 36 dit jaar maar ik doe het niet. Voor ons is de 20 weken echo meer leidend. Als ze me dan vertellen dat ik een kindje krijg dat niet levensvatbaar of zeer ernstig meervoudig gehandicapt is dan kunnen we altijd die moeilijke overweging maken.

Geplaatst

Maaike: ik zie nu je ticker. Hebben ze jou bij de echo de uitgerekende datum verteld of heb je dat zelf uitgerekend? Jij hebt 1 dag eerder de TP gehad dan ik, maar ik sta, volgens eigen berekening op 15 oktober.

Geplaatst

Hey Maaike,

Ja spannend hé, morgen mogen we weer. Hoop zo dat alles mooi volgens schema verloopt! Jij goed misselijk? Ik gelukkig niet maar idd wel moe en ook last vd darmen.

Ik denk dat wij wel voor een nekplooimeting gaan, maar vind het ook wel een moeilijke keus....

Face, wat een toestand zeg. Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Die onzekerheid nog steeds. Ik ben ook benieuwd wannneer dit minder wordt. Ik denk zelf met 12 weken maar van de andere kant zal er dan wel weer iets anders zijn waar je je druk over maakt.

Mia meis, hoe is het gegaan?

Geplaatst

faye zo denken wij er ook over maar je gaat toch denken van maar wat als?

Ik weet niet of jullie het verhaal van Lisette kennen.

Die heeft toen met de testen wel een verhoogd risco gehad en het kindje weg laten halen.

Het blijft allemaal moeilijk ik word ook dit jaar 36.

Geplaatst

Faye ik heb hem uitgerekend 14 dagen voor punctie via babybites.

Ik weet dit ook nog niet zeker.

Zoe heb jij morgen alleen echo of ook zwangerschapsspreekuur?

Ik moet om half 11 en jij?

Geplaatst

Maaike, volgens mij hebben wij morgen alleen echo. Ik heb nl over 2 weken ook nog een afspraak staan. Maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet. Laat het maar gewoon op me afkomen.

Wij mogen om half 4, maar moet gewoon werken dus de dag gaat wel lekker snel voorbij (hoop ik). Fijn dat jij al om half 11 mag. Heel veel succes en vooral veel plezier!

Geplaatst

Ja...wij doen ook geen meting... 20 weken echo zien we wel!

Hier wel veel misselijkheid ..en daardoor (bijna) niets eten! en mijn darmen gaan ook goed tekeer! trouwens constant misselijk behalve...s'morgens?!? enn....ik heb het steeds zou koud! ik draag extra shirts..want ik krijg het niet warm! terwijl ik het normaal gesproken snel warm heb?! Precies het omgekeerde van wat er in de boekjes staat...nou als dit symbool staat voor het karakter..dat dwarse..hahaha...nou dat beloofd wat!!! hahahaha

Trouwens..wordt moeilijker die misselijkheid te verbergen voor collega's...ach wat zie je toch wit krijg ik regelmatig om de oren...ennne...heb je het nou alweer zo koud...en is dat alles wat je eet??? oeefffff.....

Geplaatst

He Meiden,

nou het was super hoor, het is gewoon een mini mensje van 1,71 cm!!!! Hij/Zij bewoog ook nog, hoe bestaat het toch, helemaal top. Na meting blijk ik te zitten op 8-3, dus dat loopt wel een beetje gelijk op met wat ik dacht (8-2), dat houden we ook aan. Over 3 weken mag ik weer! Nu maar een afspraak maken bij de verloskundige!

Zo tussen dit mailtje door nog even visite gehad (wilde eigenlijk om 8 uur naar bed), buren kwamen even een cadeautje brengen, heel lief.

Nu ga ook dus echt lekker mijn bedje in.

Dikke kus van mij

Geplaatst

Mia wat goed gefeliciteerd!!!!!

Zoe mocht volgens mij ook pas later voor de echo nog later als ik half 4 ofzo dacht ik!!!!! Succes!!!!!

Wij doen ookgeen meting wij laten het toch niet we halen als er wat met 1 van de 2 is!

Wij gaan ook voor de 20 weken echo,maar dat is volgens mijn standaard ofniet?

Ciao!!!!!!!!!!!!! (heb de zomer in mn bol)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden