Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig lees ik dat jullie ook al zo'n buikje krijgen.

Ik krijg hier ook de spijkerbroek 's avonds niet meer dicht.

Dat vet zit ook allemaal bij mijn navel toch teveel gesnaaid.

Leuke foto zoë weten we meteen hoe je eruit ziet.

Hebben jullie ook hyves?

Groeten Maaike

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Leuke tip voor als de buikjes gaan groeien.

Er is een topic genaamd buik en babykamer foto's.

Is een beetje in de tijd ontstaan dat renata, es en ik zwanger waren.

Kijk er nog wel eens in terug naar mijn buik van toen.

Hoop dat het dit keer wat bescheidener blijft hahahaha!

Pfffff, aftellen tot de echo!!! Nog een ruime week en dan is het zover!

Liefs Diana

Geplaatst

Ik dacht dat ik mij nog wel een beetje redde met computers maar heb er toch meer ruzie mee dan ik dacht. Ik wou even oefenen met het uploaden van foto's maar hij kwam er zo groot op te staan dat ik van mezelf schrok haha. Heb hem toen maar verwijderd en ik zie hem dus nu ook niet meer staan. Jullie dus nog wel? Ik snap er niks van. Zien jullie hem ook zo groot dan?

Deze foto is vorig jaar gemaakt toen ik met mijn moeder in Barcelona was.

Diana, heb laatst idd al die foto's eens bekeken. Bijzonder hoor om te zien hoe jullie buiken steeds dikker werden, prachtige foto's

Geplaatst

Jeetje wat een toestand hier vanavond zeg haha. Ben in ieder geval blij dat m'n foto eraf is. Stom eigenlijk hé, het voelt zo fijn om hier toch anoniem met ondertussen hele goeie bekenden te kletsen!

Ik ben naar mijnalbum.nl gegaan, heb daar een account aangemaakt en dan kun je foto's uploaden. Deze heb ik hier naar toe gesleept. En dan staat ie er zo ineenkeer op haha

Nou, ik vind het mooi geweest voor vanavond en gooi nu de laptop aan de kant. Fijne avond (oftewel welterusten!)

Geplaatst

Net bezoek gaan gehad van MvM.

De flessen staan weer klaar, dus we kunnen gaan beginnen! Ergens weer heel erg fijn om te gaan doen. Aan de andere kant is het soms ook wel lastig.

Was wel heel fijn weer een positief streepje te zien staan op de test. Blijft toch een heel bijzonder iets!

Voor de rest weinig nieuws te melden. Nog steeds geen zwangerschapsklachten, en hard aan het aftellen tot volgende week voor de eerste echo!

Wanneer gaan jullie het de omgeving vertellen of hebben jullie dat al gedaan? En de werkgever? Hoe pakken jullie dat aan?

Liefs Diana

Geplaatst

Hey diana leuk weer zo`n test he.........

Wij hebben het al tegen iedereen verteld,bijna iedereen wist ook al dat we bezig waren(zonder dat we dat wilde hoor,lullen,lullen,lullen).

En mn werkgever is mn vader dus das dan weer makkelijk!!!!!!

Vanmorge trouwens opgestaan met erge buikpijn maar weet niet of het mn darmen zijn of iets anders,heb verder geen bloedverlies ofzo.het is nou wel gezakt maar ik knijp um toch wel!

:blowkisses:

Geplaatst

Hey Diana, fijn weer zo'n streepje he. En goed bezig voor het goede doel!

Bij ons weet iedereen het al, we hebben er zelf nooit geen geheim van gemaakt en zoals men ook al zegt; er wordt wat afgekletst.

Wij zijn al een flink aantal jaren bezig dus mijn werkgever is ook al heel lang op de hoogte.

Men, vervelend zeg die buikpijn! Denk dat zolang het niet echt krampen zijn en laag in de buik zit, het wel goed gaat hoor, maar ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen!!

Geplaatst

Wij hebben het alleen mijn ouders, onze beste vrienden, de werkgever van hubbie verteld.

Zie er heel erg tegenop om het op mijn werk te gaan vertellen.

Ik heb net na een hele strijd een half jaar contract verlenging gekregen (wilde graag een jaar) en tja nu moet ik met het zwangerschap nieuws gaan komen.

Ben bang dat ik naar mijn hoofd ga krijgen dat ik daarom een jaarcontract wilde. Ik denk dat ik het daarom nog maar even uitstel tot na de 11 weken echo.

Verders denk ik dat we het dan ook het beste aan iedereen kunnen vertellen.

Maar goed, komt tijd komt raad!

Eerst maar een kloppend hartje met de echo

:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Ik heb ook hyves (mss even via pb aan elkaar vragen: voel er niet veel voor om het hier zo neer te zetten. Bij mijn vorige zwangerschap was er een of andere gek actief die je lastig ging vallen).

Die buikpijn komt (ook) omdat je baarmoeder ineens in een richting geduwd wordt die ze niet herkent. Reactie: buikpijn alsof je ongesteld wordt. Schijnt normaal te zijn in deze eerste weken.

Hier vanmorgen ook bezoek van MvM. En gelukkig ook weer twee strepen: wel prettig om het nog een keer te zien. Hoewel ik het ook wel bevestigd krijg: wordt steeds meer misselijk en heb absoluut geen zin in eten.

En er zijn er al wel een paar op m'n werk die het weten. De secretaresse en een van m'n kamergenoten. Als ze er naar vragen krijgen ze antwoord. Verder weten mijn ouders en m'n broer het. De schoonouders nog niet.

Geplaatst

Ik heb afgelopen maandag een echo gehad!!!Echt geweldig, ik zag beentjes al bewegen!!!

Ik heb idd ook af en toe last van ontzettende kramp, alsof je een hele heftige menstruatie kramp hebt.

Is idd de baarmoeder.

Ook ben ik misselijk vooral `s avonds en heel erg moe.

Liefs Hanneke

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

07 Oktober **Men**

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

22 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

27 Oktober Lucy

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

31 Oktober Bea

Eerste echo:

9 Maart Mia

11 Maart Jolanda

12 Maart Diana79

15 maart Bea

18 maart Britt

22 maart Lucy

22 maart Hobbesje

Tweede echo:

8 maart Diane

8 maart Face

10 maart **Men**:binkybaby::binkybaby:

10 Maart Zoe

22 maart Faye

Maandag is het de beurt van Diane en Face. Lekker genieten weer!

En dinsdag Mia, spannend hoor de 1e echo!

Hanneke, fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad!

Men. hopelijk gaat het iets beter met je buikpijn? Hoe laat mag jij woensdag? Ik om half 4.

Geplaatst

Succes he meiden die morgen de 1e echo hebben!

En ik ben wel stiekem een beetje jaloers op degene die alweer een 2e blik op hun wondertje(s) mogen werpen!!! :laugh:

Is het nu minder spannend dan de 1e keer?

Geplaatst

Hey Faye,

Gelukkig ben jij er nog. Dacht al dat iedereen op vakantie was haha.

Voor nu kijk ik ontzettend uit naar woensdag en hoop gewoon dat de echo nog weer iets duidelijker is. Maar denk dat als ik eenmaal in de wachtkamer zit ook wel weer een beetje nerveus ben.

Krijgen jullie ook zoveel kaartjes en kadootjes. Vind het zo lief en attent van iedereen. Helemaal na afgelopen woensdag toen de echo goed bleek te zijn. Kan al wel een slinger ophangen voor alle kaartjes die we gekregen hebben. Het geeft me zo'n warm gevoel dat iedereen zo heeft meegeleefd en zo blij voor ons is.

Geplaatst

Weer een heel bericht weg,aaaarrrgggghhhhhh!

Met mn buikpijn is het goed die is weg,maar nou heb ik echt verschrikkelijk pijn aan mn rug trekt mn bil in en dan mn been in!!!!! zal woensdag gelijk us navragen!!

Ik ben wel weer heel zenuwachtig voor woensdag hoop dat alles goed is!!!!Wij mogen om half 3 en mn moeder gaat ook mee,helemaal blij is ze!

Wij hebben ook al leuke dingen gekregen!Leuke kleertjes zo schattig en 2 luiertaarten,en alles 2 x natuurlijk!!!!

Heb gister voor het eerst iets gekocht voor mn man,1 rompertjes met de tekst ik lijk op mn vader maar da trekt wel bij zegt de dokter,hahahahah en om het goed te maken een rompertje met de tekst de allerliefst papa is toevallig mijn papa!!!! zo leuk!!!

Liefsssss

Geplaatst

Goedemiddag dames,

Het is heel fijn om te horen over jullie “kloppende hartjes” , het is echt goed nieuws. Tijdens mijn eerste zwangerschaap mijn gynecolog zegt dat als de hart activiteit van de baby goed te zien is bij de eerste echo, er is 90% kans dat alles goed gaat lopen, goed nieuws dan, toch?

Ik heb ook verdrietig boodschappen gelezen, dan bal ik van, het is toch niet eerlijk, maar life goes on, wij kunnen niks doen behalve onze steun bieden.

Ik was eventjes weg van de forum vanwege alle sort zwangerschap bijwerkingen: buik krampen, bekken pijn, lage rug pijn, obstipatie, hoofdpijn, vermoeidheid, ……. Maar ik moet actief blijven want ik moet rennen achter een peuter die gek is van speeltuinen een fietsen, bffffff! Ik hoef niet naar de gym!

Toen ik gewend was aan alle “pijntjes” kreeg ik een echt vervelend keel ontsteking, dus ik ben gestopt met MvM, tenminste tot de antibiotica weg zijn van mijn licham.

Ik krijg ook mijn broek niet meer dicht, dus ik draag mijn oude zwangerschap broek weer, ik bedoel echt “oude broek”, het is zo groot dat het zakt van alle kanten, maar tenminste krijg ik het wel dicht, mooi beeld, eh! Ik durf geen nieuw kleding te kopen voor de 10e week, just in case.

Ik moet wel weten wat het wordt (even geduld, nog 14 wk te gaan) want ik praat over “zij”, ik praat tegen “haar”, ik zeg tegen mijn zon dat hij een “zus” krijgt, ….. Het is echt onbewust, maar diep in mijn hoofd krijgt ik een meisje, dat is zeker. Dus ik wil heel graag weten voor de bevalling, eigenlijk het maakt me niet uit wat het wordt zolang hij/zij gezond is, maar toch ik kan allen maar om meisjes te denken. Hééééél raaaaaar!!!!!!!!

Dames, het wordt en lang bericht, te lang mischien.

Bedankt voor jullie berichtjes en steun.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn test mogen doen en deze was positief.

Maar nu snap ik iets niet, misschien wel heel dom, maar kom er gewoon niet uit...

Ik wil graag weten wat nu normaal gesproken mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie zou zijn geweest.

en hoeveel weken zou ik dan nu zwanger zijn?

Stom misschien, maar snap t gewoon niet.

Ik heb de punctie gehad op 19 februari en de terugplaatsing op 21 februari.

Kunnen jullie mij pleaease een antwoord geven op mijn vraag.

Ik ben al heeeel lang niet meer ongesteld geweest..

liefs Denise

Geplaatst

Hallo Denise,

GEFELICITEERD!!!!!!!!! Normaal gesproken er zijn 28/30 dagen (een normaal cyclus) tussen de eerste menstruatie dag en de test dag, dus eigenlijk ben jij al 4 wk zwanger, hoera!!!!

Geplaatst

oh super..denk ik..

Haha.. ben nog beetje bang en onzeker..

Maar nou wil ik ergens iets invullen, maar daar moet ik invullen de eerste dag van mijn laatste menstruatie..

Ben ik nou echt zo dom?

Dank je wel in ieder geval hoor!!

Liefs..

Geplaatst

Klop het dat ik dan 8 februari als eerste dag van mijn laatste menstruatie aan kan hjouden?

Of gaan ze mij dit in t ziekenhuis helemaal duidelijk vertellen?

Liefs..

Geplaatst

hier weer positief nieuws: de 2e echo was vanmiddag positief!! En nog geweldiger dan de 1e: je kon zelfs al begin v/d armpjes en beentjes zien!! Volgens de arts was de baby flink aan het dansen. Daar houdt mama ook erg van haha:aaaflowersmiley:

Pffff wat was ik nerveus. Ik geloof net zo erg als 2,5 week geleden. Daarna volgde een emotionele ontlading (en heb ik even gespijbeld van mijn werk en zijn we even lekker appeltaart gaan eten...)

Dit was meteen laatste bezoek op IVF-afdeling. Volgende week mijn 1e gesprek met verloskundige. Als er komende weken niks bijzonders gebeurt stap je over in proces van normale zwangerschap. Dat klinkt me wel heel goed in de oren!

en ja, ik krijg veel broeken ook al niet meer dicht. Zucht, durf nog geen kleding te gaan kopen voordat de 1e drie maanden voorbij zijn.....

Verder niet veel kwaaltjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden