Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heb vandaag voor de 2e keer de 20-weken echo gehad!?!? Ja, zit zo: toen ik 2 weken geleden ging kwam ik bij een verloskundig centrum: vraagt de echoscopiste naar mijn verwijzing vanuit VK: had ik niet. Zegt ze dat ik eigenlijk met een ICSI-zwangerschap niet daar moet zijn maar in het ziekenhuis voor de echo. Vraag ik waar ze medisch op gaan checken: tja, dat had de VK moeten aangeven. Daar had ik het eerder mee besproken en zij verwees me naar het verloskundig centrum.....ik raakte dus behoorlijk geirriteerd en ik was al zo zenuachtig...Hebben ze daar toch maar de echo gemaakt maar dit wel teruggekoppeld aan de VK. Daar had ik gistermorgen mijn reguliere afspraak en heb ik toch maar even gemeld dat ik niet blij was met gang van zaken. VK gaf toe dat zij fout was geweest en bood aan met ziekenhuis te bellen gisteren voor alsnog een zg. 'GUG 1'-echo...En zo kregen we vanmorgen dus wederom de 20-weken echo met aantal extra checks. Ook met positieve uitkomst, dus ik zie het maar als een second opinion. Tsjonge, wat een gedoe he? Maarre, helemaal erg vonden we het natuurlijk niet om weer een 2e echo te krijgen: konden we weer ons hummeltje zien :icon_profileright: En nee, we hebben ook vanmorgen aangegeven dat we niet willen weten of het een jongen of meisje wordt. Onze spulletjes worden dus 'neutraal'.....en blijft dus een verrassing! Maar ik geniet wel van jullie berichten over de 'uitkomst' hoor.

Bij beide echo's maakten ze helaas geen 3D/4D-echo, dus we zitten er nu over te denken dit alsnog te laten maken bij zo'n commerciele instantie. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Diana, ik wens je beterschap met deze verschijnselen. Niet fijn. Toch niet even een belletje naar de gynacoloog om je gerust te stellen?

Ja Faye, ik begin het ook te merken dat mijn lijf zo verandert. Loodzware benen. En op de pilates-les ben ik de oudste en dat is ook wel merkbaar haha. En nee, ik ben nog helemaal niet zo ver met het kamertje als Men: we lopen nog steeds te discussieren over welke kamer het wordt. Heb ook nog een kinderkamer en/of kinderwagen besteld/gekocht. Dus nog heel wat te doen!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Diane: fijn dat alles goed was! En een keertje extra kijken is niet echt erg nee.

Wij hebben ook ICSI gehad, maar krijgen ook gewoon de echo bij het bureau hier in de buurt. Pas als er aanwijzingen zijn dat er iets niet helemaal goed is, zullen we worden doorgestuurd naar Nijmegen. Ben erg benieuwd, nog 2 dagen wachten...

Geplaatst

haha Faye, dan ben ik benieuwd of je theorie klopt! Krijgen we nog wel een mooie foto van jou te zien dan?

Mijn lijf verandert ook hoor. Begin het nu wel te merken dat er "wat" in de weg zit zeg maar en soms lijkt het wel of mijn aftakeling is begonnen haha. Opstaan gaat al wat langzamer (misschien ben ik onbewust wel wat voorzichtig) en mijn favoriete houding op de bank gaat ook niet meer. Mag graag met de benen opgetrokken onder mij zitten, maar daar is onze spruit het niet meer mee eens. Hij/zij zal wel in de verdrukking komen ofzo.

Op dit moment is vriendlief boven aan het schilderen. Morgen is zijn vrije dag en verwacht hij het af te hebben. Dan de vloer erin en de meubels hebben we nu in de andere slaapkamer staan dus die kunnen er dan ook in. En dan mag ik mij heerlijk uitleven in de aankleding haha.

Diane, net wat je zegt: fijn zo'n extra echo en een dubbele bevestiging dat alles goed is.

Hobbesje, fijn jij mag over 2 daagjes ook voor je echo!

Geplaatst

Diane wat leuk dat je toch nog even heb kunnen kijken en nou dubbel gerustgesteld bent,ik vind het echt knap dat julliie niet willen weten wat het word,heb je ook niet stiekem zelf zitten speuren of je iets zag???

Ik ga zo een afspraak maken voor 3d/4d echo,maar das wel duur zeg!!! maar wel leuk ik wil het graag!

Faye ik denk ook dat zoe een jonge krijgt!!!

Zoe jij kan ook bijna aan de slag met het kamertje....ik moet nog ff wachten tot volgende week vrijdag!!!!Ben zo benieuwd!

Gister op controle geweest en alles was weer goed met mn meisjes we hebben ook nog ff mogen spieken,toch fijn dat dat iedere controle weer ff mag.

De ene is 509 gram en de ander 478 gram,da is toch schattig!!!!

En het leek erop dat de ene langere benen heeft als de andere!AAAhhhhh!!!

X

Geplaatst

15 juni savonds om 21.00 uur hebben we een afspraak voor een 3/4d echo.

Zegt die vrouw tegen mij waarom bel je zo laat???? WAAAATTTTTTT,ik had gebeld en toen zei ze pas na 25 weken..... :strangle:

Maar het is geregeld!

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

7 Oktober **Men**:bcbbgirl2: & :bcbbgirl2:

8 Oktober Diane ?????????????????????????????

10 Oktober Face:bcbbgirl2:

10 Oktober Zoe (VERRASSING)

13 Oktober Maaike :bcbbboy2:

15 Oktober Faye :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt:bcbbgirl2:

17 Oktober Mia :bcbbgirl2:

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak:

10 juni Hobbesje (20 weken echo)

17 juni Face (extra echo)

18 juni Diana79 (20 weken echo)

28 juni Zoë 9 (vk)

28 juni Hobbesje (vk)

28 juni Faye (vk)

30 juni **Men** (Gyn)

01 juli Diana79 (Gyno)

29 juli **Men** (verpleegkundige)

Buikomtrek:

Britt 108 cm 20wk+2

Diana 125 cm 18wk+5

Hobbesje 99 cm 19 wk

Men 106 cm 21wk+6d

Zoë 99 cm 21 wk+5d

Faye Wanneer ik het durf hahahaha!

Hobbesje spannend 2 daagies!!!!

Geplaatst

Jeetje men...ik zit net te lezen over het gewicht....onze is 400 gram... ietjes kleiner dus dan allebei die van jou!! hahaha.... Jeetje ...wat een gek idee!

Het is voor mij zo niet voor te stellen hoe dat zou zijn ..twee van deze boefjes te dragen... het lijkt me wel zwaar hoor! maar dat komt ook omdat ik nu met één natuurlijk al moeilijk genoeg heb.

Ik heb 19 juli een afspraak gemaakt voor 3 en 4 d echo!!

En Face ik ken iemand (heel dichtbij) die dus ook een te klein kindje had...groei achterstand...ze maakte zich best zorgen...soms ging het wat beter dan weer iets minder... groei van haar kwam ook laat op gang.... Maar!! puntje bij paaltje...kind van 7 pond en 50 cm. !!! super normaal dus ...niks geen groei achterstand!!

zo hebben ze dus misschien voor niks die maanden in angst gezeten!!! (Dat is dus zo'n nadeel van de medische wetenschap/ echo's) En zo ken ik nog twee van die soort gelijke verhalen...waarbij je dus ongerust maakt voor niks!

Ik denk ik vertel het je toch effe!!!

Zoë ik denk ook een jongen!! hahaha...puur kijkend naar de statestiek hahahaha..

Liefs..Britt

Geplaatst

Hier ook nog steeds alles goed! Ik heb 16 juni de 20 weken echo(op 23 weken dus...) en 3 juli heb ik een afspraak gemaakt voor een 3/4D echo. Is inderdaad erg duur! Maar ik ben 5 juni jarig geweest en ik heb hem van mijn hubbie als verjaardagscadeau gekregen :blob6:

Ben er wel heel blij mee.

Wij staan nog helemaal niet zo ver met het kamertje. Plafond kan nu geverfd worden en dan kan mijn mannetje de planken vloer erin leggen. We moesten echt van ruwbouw vertrekken, dus hij heeft toch al heel goed gewerkt hoor!

Zien jullie de buik ook al bewegen? Ik heb gister echt wel 10 minuten zitten te kijken naar m'n buik, hij was echt zo heel zachtjes op en neer aan't wippen, geweldig!!!!!! Mijn man kan het nog steeds niet voelen, als hij z'n hand erop legt stopt de baby! De uk heeft misschien schik van zijn grote handen, haha.

Geplaatst

Over de grootte van de kindjes: ik kreeg volgens iedereen (vk, gyn) geen groot kind. 3000-3300 gram. Er kwam toch echt een veel grotere baby uit mijn buik: 4150 gram. Volgens de kinderarts veel te groot voor mij (met mijn 1.69 m moest ik uitkijken dat de bv niet ten koste van mij zou gaan - en dat gebeurde ook idd). Kortom: ze zitten er nog wel eens naast!

Leuk: 3D/4D echo's! Denk niet dat wij het laten doen, maar zeg nooit nooit (het pretechobureau zit om de hoek nl.).

Hier kan ik nu af en toe ook al aan de buitenkant schoppen/tikken zien. Echt leuk. En mijn man kan ook nog niets voelen: die is echt een tikkeltje te ongeduldig en is al weer weg voor de kleine heeft kunnen reageren.

Vorige week bij de verloskundige was het voor het eerst te zien: tegen de doptone aan. Lekker ding is het nu al.

Geplaatst

Ja de dames doen het goed.....worden kleine dikkertjes denk ik,hahahaha.

Ik kan het ook niet vergelijken met een eenling zwangerschap,dus kan me ook niet voorstellen hoe dat is......gek eigelijk he!

Maar heb het de laatste dagen wel een beetje zwaar hoor,tot een paar dagen geleden eigelijk nergens geen last van gehad,maar merk nou toch wel dat mijn buik zwaarder word,mensen zeggen ook tegen me dat ik begin te waggelen,fijn......Kan ook niet meer zo fijn slapen,niks ligt lekker!En savonds ben ik helemaal kapot!!!!Komt misschien ook allemaal door het benauwde weer heb ik wel last van hoor!!!!Jullie ook?

Ik ben eigelijk al stiekem aant aftellen,jullie ook al????

Ik tel tot 36 weken,eerder mogen ze van mij niet komen,dus das nog maar 13 weken......gaat echt snel allemaal!!!!

Geplaatst

We waren tegelijk aant tikken hobbesje!! Had je bij de eerste wel een 3/4d echo laten maken????

Bij mij zie je afentoe echt mn hele buik bewegen,en mn man en mn moeder hebben ze al goed voelen schoppen,die schrokken der van dat dat al zo hard gaat,maar ze hebben natuurlijk ook minder ruimte als 1 kindje!!!

Geplaatst

Bij de eerste hebben we ook geen 3D/4D echo laten maken. Toen was het hier ook nog geen pretechobureau. En toen wilden we ook echt niet weten wat we kregen.

Maar dit keer voelt alles toch anders, omdat we er zolang over hebben gedaan om weer zwanger te worden.

Leuk dat je moeder en man de meiden al hebben gevoeld. Dat vond ik altijd erg leuk. Kian werd altijd in een keer rustig als mijn man aan de buik zat (handig als ik hem weer te druk vond doen). Pas op het laatst begon hij tegen mijn man zijn handen aan te drukken/schoppen.

Geplaatst

I.V ik had helemaal jou bericht gemist!!!

Wat een leuk verjaardagskado zeg van je man!!!!

Ik zet je even in het lijstje erbij!!

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

7 Oktober **Men**:bcbbgirl2: & :bcbbgirl2:

8 Oktober Diane ?????????????????????????????

10 Oktober Face:bcbbgirl2:

10 Oktober Zoe (VERRASSING)

13 Oktober Maaike :bcbbboy2:

15 Oktober Faye :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt:bcbbgirl2:

17 Oktober Mia :bcbbgirl2:

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak:

10 juni Hobbesje (20 weken echo)

15 juni **Men** (3d/4d echo)

16 juni I.V (20 weken echo)

17 juni Face (extra echo)

18 juni Diana79 (20 weken echo)

28 juni Zoë 9 (vk)

28 juni Hobbesje (vk)

28 juni Faye (vk)

30 juni **Men** (Gyn)

01 juli Diana79 (Gyno)

03 juli I.V (3d/4d echo)

19 juli Britt (3d/4d echo)

29 juli **Men** (verpleegkundige)

Buikomtrek:

Britt 108 cm 20wk+2

Diana 125 cm 18wk+5

Hobbesje 99 cm 19 wk

Men 106 cm 21wk+6d

Zoë 99 cm 21 wk+5d

Faye Wanneer ik het durf hahahaha!

Geplaatst

Hey meiden,

Tja, volgens de statistieken zou het idd een ventje moeten worden. En volgens de chinese geboortekalender ook haha.

Wij doen geen 3d-echo. Ik vond de 20 weken echo eigenlijk helemaal perfect en vind het wel goed zo. Ook de kosten spelen mee hoor. We willen ook nog wel graag een goede cam-corder...

Joehoe, de kamer begint echt kleur te krijgen nu. Ben gisteravond nog weer even naar binnen gelopen om lekker te genieten. Ik zag onze beeb al zo in z'n bedje liggen.

Vind het ook snel gaan hoor, nog 17 weken!

Geplaatst

hoi hoi,

Het gaat voor mij gevoel ook snel, ondanks de bekkeninstabiliteit en hele dagen thuis. Ik heb ook al veel van die verhalen gehoord Britt en ik ben zelf vrij nuchter dus inderdaad dan wordt ons meisje klein en fijn ach wat maakt het uit als ze verder maar gezond is toch!

Ik loop al drie dagen te zoeken naar de centimeter om het op te meten maar denk maar niet dat ik het kan vinden, vergeetachtig. Erg fijn.

Ook hier begint het zwaarder te worden maar ach gewoon de rem erop we hebben er zoveel voor gedaan toch dames..Gewoon genieten en zeker met de bewegende buikjes. Hier nog niet gespot.

Groetjes Face

Geplaatst

hoe ga jij met je bekkeninstabiliteit om face? Ik heb het soms behoorlijk moeilijk...zoveel pijn!

Kheb ook al gezegt als dit zo door gaat....is het eens maar nóóit meer...

Voor mij zit het hem vooral in het lopen..kan ik niet meer zonder pijn...en maar kort.

en het draaien in bed is een ramp! ..ik probeer toch te genieten maar..het soms wel heel moeilijk hoor.

Liefs Britt

Geplaatst

Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad. Alles ok en we weten nu ook wat we krijgen. Vind het heerlijk om te weten, maar we vertellen het niet. Het was een ontzettend gepor en geduw (heb wat extra buikvet over gehouden van de vorige keer en daardoor was het soms wat moeilijker te zien). We hebben een hele serie foto´s meegekregen. Kindje is 320 gram nu en heeft voetjes van 3 cm. Grappig dat dat al in mijn buik zit!

Geplaatst

Hobbesje, wat fijn dat de 20 weken echo goed is!!! Geweldig om te weten wat het word, maar jammer dat je het niet verteld. Vertellen jullie het wel aan mensen in de omgeving, of houden jullie het helemaal voor jullie zelf?

Wij hebben het bijna niemand verteld, behalve familie dan.

Britt en face, sterkte met de BI!!! Ik weet hoe het voelt. Mijn vorige zwangerschap heb ik erg hele erge last van gehad. Tot op het punt dat ik met krukken liep (hooguit 10 meter, want verder kon ik niet), mijn man moest helpen met aan en uit kleden, en ik dus helemaal afhankelijkk was, en stikte van de pijn. Probeer er echt goed op te letten, want dat heb ik toen niet gedaan, en neem je rust.

Nog een hele week en dan hebben wij eindelijk de 20 weken echo!! Ik kan niet wachten. Hoop zo dat de beeb word goedgekeurd!! NOg even geduld hebben.....

Geplaatst

Dankjewel Men voor me op het lijstje d'erbij te zetten!

Ik heb dus zoals gezegd de 16de de 20 weken echo. Waren jullie daar ook zo zenuwachtig voor? Ik ben zo bang dat het allemaal te mooi is om waar te zijn, en dat het allemaal té goed gaat...Ik denk dat ik woensdag vóór 19.00u niet te genieten ben...Heb nl pas om 19u de echo:sad:

Geplaatst

Hobbesje, wat fijn dat alles goed was! Mijn gevoel bij jou zegt een jongetje....

Ik vond de 20 weken ook erg spannend hoor, maar keek er toch vooral naar uit om onze spruit weer te zien. En de echoscopiste vertelde precies wat ze aan het doen was en vertelde er dan gelijk bij dat het er keurig uitzag en dat vond ik wel erg prettig.

Mia, waar ben je?!

Hier eigenlijk weinig nieuws te vermelden, alles gaat mooi z'n gangetje. Afgezien van het feit dat ik nog steeds superslecht slaap ben ik wel topfit!

Fijne zondag allemaal, lfs

Geplaatst

Lieve meiden

Het gaat hier allemaal erg goed de 20 weken echo was prima , wat extra controle wegens de cardiale problemen van mezelf .

Maar het hartje van de kleine gaat gelukkig echt super goed.

Ik voel me super goed , ben nog steeds geen gram aangekomen maar heb dan ook genoeg vet op het lijf.

En ik eet gezond dus het zal wel goed zijn.

Volgende week gaan we de kamer doen nu nog even geen zin in.

En gisteren een heelijke nieuwe bank gekocht super een echte super slaper.

Ik wens iedereen een goede voortzetting van de zwangerschap.

Groetjes Mika

Geplaatst

Hey meiden,

ik ben er nog wel hoor! We zijn erg druk met klussen in huis, echt alles wil ik aanpakken!! We zijn hele mooie meubeltjes aan het opknappen voor de babykamer (hels karwei) en in de woonkamer hebben we nieuwe meubels, lekker druk bezig dus.

Onze 20 weken echo was ook goed, ik vond het ook heel spannend hoor, een hele opluchting dus. Wat fijn dat deze tot nu toe bij iedereen goed is! Toch weer een mijlpaal.

Ik ben een dagje minder gaan werken, ik heb ook veel last van harde buiken,ze doen geen pijn maar komen heel vaak. Wat klussen thuis betreft, help ik dus een stuk minder, doe alleen lichte dingen.

Ik voel me verder redelijk goed, ben ongeveer 4 kilo aangekomen. Ik moet zeggen dat ik het nog elke dag zeer bijzonder vind, dat er een meisje in mij aan het groeien is, raar! Maar o wat fijn!!!!!

Meiden, ik hoop dat jullie een heerlijke zondag hebben!

Kissie Mia

Geplaatst

hoi,

Mia, kan ik volledig beamen: ook ik denk nog elke dag: wat een wonder daar beneden in mijn buik! Niet te geloven!

Mika,

ik was vorige week voor 1e keer naar zwangerschapszwemmen: daar was ook een vrouw (nu 38 weken) en die was zelfs minder zwaar dan voor haar zwangerschap. Ook zij had behoorlijk wat vet in haar lijf van zichzelf en was er van overtuigd dat de baby dus daar op in aan het teren was.

IV, ja, was ook zo nerveus. Had echt een gevoel van too good to be true. Maar toch: er is niks negatiefs gevonden, dus weer een mijlpaal bereikt.

Britt en Face: ik ben sinds 2 weken bezig met zwangerschapspilates: dat is gericht op het voorkomen van B.I. Ik weet niet of het nu nog zinvol is voor jullie om daar eens naar te informeren of het jullie kan helpen? En ik slaap sinds donderdagavond met een voedingskussen. Dat kun je parallel tegen je lichaam leggen, dus ondersteuning voor je buik of rug en knieen.

IV en Men: ik wil ook graag een 4D echo: wat noemen jullie duur? ik heb bedragen gelezen van ongeveer Euro 100?

Men, ja tuurlijk hebben we allebei zitten speuren of we iets konden zien maar helaas, we konden er geen touw aan vast knopen dus het blijft een verrassing! We gaan op zoek naar 2 leuke namen voor een jongen en een meisje!

Geplaatst

IV en Men: ik wil ook graag een 4D echo: wat noemen jullie duur? ik heb bedragen gelezen van ongeveer Euro 100?

Ik betaal inderdaad 95€, en dan heb ik het goedkoopste bureau uitgekozen wat ik kon vinden! Vind ik veel geld, maar ik hoop maar dat het het waard is :)

Geplaatst

Trouwens, ik vroeg me af of er nog mensen zijn die nog in diensten werken. Ik werk in de zorg, en heb nu nachtdienst, maar jongens toch, wat valt me dat zwaar...:bf_nonew:

Heb dus ook net naar de baas een mailtje gestuurd dat ie zich voor mijn nachtdiensten die nog moeten komen maar iemand anders zoekt. Ik hou het vanaf nu wel bij vroege en late diensten!

Geplaatst

hoi hoi,

Wij willen ook een vier D echo maar ik heb gezien dat het hier niet zo duur is. Rond de vijftig euro. Omgeving Den Bosch.

Ik heb geslapen met de voedingskussen daar werd het voor mij niet beter op, een klein kussentje tussen de knieen helpt wel.. Voor de rest veel pijn met lopen en trappenlopen. Ik lijk wel een oud vrouwtje, echt voetje voor voetje dus ik ben zo blij dat ik thuis ben. Moet je nagaan als ik nog had gewerkt. De beste tip die de fysio mij heeft gegeven is je navel intrekken bij het lopen..

Wat ook werkt is om jezelf in te laten tapen dan voel je precies wat je verkeerd doet. Ik ging zelfs verkeerd op tiolet zittten.

Wat betreft de 20 weken echo was ik juist heel ontspannen. Maar het zegt niks zie je wel. Donderdag een nieuwe echo om na te gaan of ze gegroeid is. Ze sparteld al genoeg mijn moeder heeft haar gevoeld maar mijn man niet hahaha.

groetjes Face

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden