Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Face

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

30 oktober Diana79 (20 okt geplande KS)

Geboren:

15 juni Phileine* dochter van Mia

15 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

21 september D_uuk, zoon van Zoë

Eerstvolgende afspraak:

4 oktober Faye (VK)

6 oktober Hobbesje (gyn controle)

7 oktober Hobbesje (voorlichtingsavond SKB)

19 oktober Diana79 (bellen tijdstip KS)

20 oktober Diana79 (geplande KS)

Naam/Plaats bevalling/soort voeding:

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Diana79/Ziekenhuis (ks)/borstvoeding

Britt/ Thuis/ Borstvoeding

Inge/ ziekenhuis/ flesvoeding

Face/ziekenhuis/borstvoeding

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames!!

Effe snel...mooi zoe!! wat een mooi ventje en fijn dat alles goed gaat!!

Ik lig inmiddels weer in het ziekenhuis...kon maandag gelijk weer blijven. Zwangerschapsvergiftiging..tja..niets aan te doen

bedrust, medicijnen en weinig prikkels dat is het beste... ze bekijken per dag de bloedwaarde enz en proberen zo dicht mogelijk naar de 38 weken te komen.

Hoe langer hoe beter! ...vandaag 37,2 dus ik lig hier zeker nog wel een week! Met die kleine gaat het goed..die merkt er niets van..het zijn mijn nieren en leverfuncties die niet goed zijn. Ze schatten haar nu op 6 pond dus een mooi gemiddeld maatje..(hahaha) Verder is het wel een leuke afdeling dus dat scheelt...ik heb nu een labtop dus ik kan afentoe effe mee kletsen verder doe ik het natuurlijk hééééééél rustig aan!!

Dames...het komt nu echt dichtbij! heel veel sterkte!!! enne....ik ben benieuwd wie de volgende is en hoe hij/zij heet!!

Zoe...is het nog een idee..om het geboortekaartje op de foto te zetten???

Heel veel liefs...

Britt

Geplaatst

Hey meiden,

Iik heb inderdaad geen controle meer tot aan de KS. Ik had inprincipe over 2 weken nog een keer mogen komen.

Maar omdat de rit naar het ziekenhuis mij echt te vermoeiend word hoefde het niet.

Mijn bloeddruk blijft de hele zwangerschap stabiel, en de gyno verwacht niks bijzonders.

Maar mocht er iets veranderen moet ik bellen en kan ik meteen even langskomen.

Ik vind het dus wel goed zo.

Kleine was toch niet gedraaid, maar ze is nog niet ingedaald, en heeft gewoon nog erg veel ruimte.

Ik ga zo even naar de winkel (intertoys) om de schommelstoel te halen uit de dagaanbieding.

Ontzettend handig ding, en nu wel heel goedkoop!

Ook even de foto's bestellen voor het kaartje, en dan morgen naar de drukker toe.

Dan zijn we zo goed als klaar voor alles.

We gaan weer verder met aftellen :-)

Geplaatst

Hey britt, ik las al dat je in het ziekenhuis lag. Heel erg veel sterkte, ik hoop dat je het nog even een weekje kan volhouden. Neem je rust, en denk om jezelf en je kleine.

Wel fijn dat je de laptop bij je hebt en nog wat kan doen. De dagen zullen anders denk ik wel erg lang duren.

Geplaatst

Dag dames, ik ben vannacht de slijmprop verloren! Ben benieuwd wanneer de bevalling zich nu zal aankondigen!! Voel verder nog helemaal niets dus...wel erg spannend!!!

Geplaatst

Britt: sterkte!

I.V.: dat is al een stapje dichterbij. Benieuwd wanneer er nu verder wat gaat gebeuren.

Diana: ik moest even nadenken over de schommelstoel, maar het kwartje is gevallen. Die is idd heel gaaf!

Hier ben ik vanmorgen op pad geweest voor ons kaartje en hij is nu al leverbaar. Joepie! Dinsdag haal ik de enveloppen op en dan kan ik gaan schrijven. Weer een stapje dichterbij.

Komende week heb ik nog helemaal volgepland, maar de week daarna heb ik het weer helemaal rustig, dus wat mij betreft mag de kleine dan wel komen :D.

Geplaatst

Inge, spannend hoor!!! Ben benieuwd of er nu wat gaat doorzetten. Hoeft natuurlijk niet als je de slijmprop verliest.

Ik verloor deze met jamillah met 37 weken en beviel pas met bijna 42 (na inleiding)

Maar ik hoop voor je dat er wat gaat gebeuren!!!!!!!

Hou ons op de hoogte.

Hobbesje, fijn dat het kaartje leverbaar is!!! Wij wachten nog op de foto van de fotografe, en dan hopen dat we het morgen kunnen bestellen.

dat schrijven van de envelopppen neemt ook nog wel even tijd in beslag.

De schommelstoel is gehaald, er stonden er gelukkig nog genoeg :-)

Ik ga even mijn bed in, en dan straks met jamillah naar de KNO-arts.

Geplaatst

hihi Faye, ja, dat vroeg de andere verloskundige uit de praktijk ook 2 of 3 weken geleden aan mij. En ik was een ruim 5-pond....dus dat zegt niks over mijn dikkertje dap nu in mijn buik

Britt, jij heel veel sterkte, Het zit je niet mee, maar je bent in goede handen!

Inge, het is iig een signaal dat er iets gebeurt! Geduld wordt goed op de proef gesteld voor de bijna-uitgetelde onder ons toch? Hou ons op hoogte van volgende signaal.

Ik heb ook nog geen enveloppen geschreven. Heb ze wel al een week in huis, maar mijn vriend zou de adressen printen op stickertjes en die wil ik dan wel plakken....Zal hem gaan aansporen dit te gaan doen (morgen 39 weken)

doeiiii

Geplaatst

Oh Britt, heel veel sterkte daar!!! Laat maar goed voor je zorgen he!

Inge: Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zit ook weer elke dag op signalen te letten, net als toen ik in de wachtweken zat en later in de eerste 2 maanden van de zwangerschap hihihihi!

Gelukkig Diane dat jij ook zo snel bent met de enveloppen! Ik hoop ze morgen binnen te krijgen......

Hobbesje: wat geweldig dat jullie kaartje toch nog te bestellen is!!

Diana: morgen nog 20 dagen en je hebt je kindje in handen!!!!!!!!

Geplaatst

Het is wel raar hoor. Aan de ene kant wacht ik op signalen dat de bevalling misschien eerder komt, aan de andere kant weet ik dat ik zeker de 20e onze meid word geboren.

Ik vind het hartstikke spannend allemaal!

Ik ben ook zo benieuwd wie de eerste gaat worden van ons die gaat bevallen.

Ik denk dat ik het rijtje zal gaan sluiten hier, maar we zullen zien.

XXX

Geplaatst

He dames,

ZOE van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon D-uuk.

Britt heel veel sterkte in het ziekenhuis.

MAAR VOL TROTS MAG IK JULLIE VERTELLEN DAT WIJ AFGELOPEN VRIJDAG OUDERS ZIJN GEWORDEN VAN EEN DOCHTER ELIZE.

SUPER WEL ININGELEID NAAR 37.3 DAGEN I.V.M. VERSLECHTERING VAN DE ZWANGERSCHAPSVERGIFTIGING.

mAAR DAT MAG NIET DEREN ZE WEEGT 2765 GR. BIJ GEBOORTE EN IS 49CM. LANG KLEIN MAAR HEEL FIJN EEN ECHT MEISJE.

hET HELE VERHAAL VERTEL IK NOG WEL NU VOLOP AAN HET GENIETEN VAN HAAR EN DE KRAAMTIJD ECHT HELEMAAL GEWELDIG.

iEDEREEN NOG HEEL VEEL SUCCES MET DE LAATSTE LOODJES EN EEN DING DE RUGGEPRIK IS ER NIET VOOR NIKS OOK IK HEB ER DANKBAAR GEBRUIK VAN GEMAAKT HAHAA

TOT SNEL.

GROETJES FACE

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Face

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

24 september Elize, dochter van Face

Eerstvolgende afspraak:

4 oktober Faye (VK)

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Geplaatst

Lieve Face,

Van harte met de geboorte van jullie dochter Elize. Schitterende naam trouwens!!

Geniet van je kraamtijd, en ik hoop snel je verhaal te kunnen lezen, en natuurlijk een foto van jullie meid te zien :-)

Tja, Faye, nu is het jou beurt volgens het lijstje!!!! Spannend hoor.

Voel je al wat? Kriebelt er al wat?

Britt, ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met jou in het ziekenhuis gaat. Ik hoop dat je het nog volhoudt.

Liefs Diana

Geplaatst

hoi Face, hartstikke mooi! Gefeliciteerd met de geboorte van Elize! Veel geluk saampjes en nu lekker genieten.

Nee, dames, ik ben de eerstvolgende op het lijstje. icon12.gif Heb m even erbij gezet, al wil dat natuurlijk niks zeggen gezien de geboortemeldingen van de kersverse moeders die later op lijstje stonden!

Uitgerekend:

8 oktober Diane

10 oktober Face

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Eerstvolgende afspraak:

4 oktober Faye (VK)

Geplaatst

Face van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

Geniet er samen maar lekker van.

De rest ook succes met de laatste loodjes.

Groeten Maaike

Geplaatst

Uitgerekend:

8 oktober Diane

11 oktober Faye

13 oktober Maaike74

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Eerstvolgende afspraak:

4 oktober Faye (VK)

Maaike, ik heb jou ook weer even in het lijstje erbij gezet.

Hoe gaat het bij jou?

Diane, jij bent inderdaad nu de eerste van het lijstje!!! Spannend! Maar zoals je al zegt, de bevallingen gaan niet echt op volgorde dus het kan nog alle kanten op.

Hobbesje, hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Fijn Diana dat je mij op het lijstje heb gezet.

Het gaat hier op en af.

Veel harde buiken en voorweeen.

Al twee keer naar het ziekenhuis geweest ivm hoge bloeddruk.

Maar alles was steeds goed.Het wisselt nogal met mijn bloeddruk.

Als ik daar ben is die weer goed en ctg is ook steeds goed.

Maar wel fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden.

Het word nu wel spannend.

Het mag van mij nu wel een keer doorzetten.

Maar ik denk dat jullie dat allemaal wel hebben.

Het zijn echt de laatste loodjes.

Ben benieuwd wie de volgende is.

Ik hoop natuurlijk mijzelf :)

Geplaatst

Face, van harte proficiat met jullie meid!! wat is ze lang! Wordt vast een fotomodel haha. Je klinkt goed in ieder geval, geniet ze lekker en dan horen we vanzelf wel van je.

knuf

Geplaatst

Hey dames,

Hier ben ik ook weer eens,jezus wat is het druk met 2 van die prachtige meiden,heb nergens geen tijd voor,ben de hele dag van ze aan het genieten.......

Zoe heerlijk he ff wandelen lekker showen met je manneke,ik vind dat ook zo heerlijk,we zijn wel net een kermis atractie iedereen komt na ons toe,zelfs vreemden!

Face van harte gefeliciteerd met jullie dochter,geniet ervan!

Britt spannend hoor waarom laten ze je nog zolang liggen,mag toch gewoon geboren worden met 37 weken?

Laatste loodjes dames spannende tijd breekt aan!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes

probeer afentoe nog wel bij te lezen maar geen tijd om te reageren!

Ga nou snel weer na mn dochters

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is het hier weer rustig!!!!!! Is iedereen stiekem aan het bevallen??? :-)

Men, wat leuk om weer wat te horen van je.

Heel begrijpelijk dat je weinig tijd hebt nu. Geniet maar lekker van je twee prachtige meiden.

XXX

Geplaatst

Haha Diana, het lijkt erop!

Britt, hoe is het met je? Bij jou daadwerkelijk de laatste zware loodjes....

Hier alles lekker z'n gangetje. D_uuk doet het super. Hij komt keurig om de 4 uur en de borstvoeding gaat ook goed. Ga me vanaf morgen wel verdiepen in het afkolven want ik kom er nu wel achter dat het wel makkelijk is als manlief ook zo af en toe een flesje kan geven.

Verder gister voor het eerst met hem alleen op pad geweest, maxi-cosi in de auto en rijden maar haha. Ben goed hersteld van de knip dus dan voel je je ook gelijk een stuk fitter. Ik vind het heerlijk om in huis met hem te zijn maar ff lekker op pad is toch ook wel weer zalig!

Vind het alleen nog wel een raar idee dat ik vandaag precies 39 weken zwanger zou zijn en nu ben je al zo gewent aan onze hummel. Ik zou hem niet meer kunnen missen haha.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Even een praktische vraag: als ik het zwanger topic open, staan alle topics door elkaar. Dus niet de laatst geposte zoals eerder het geval was. Is dit ergens in te stellen?

Geplaatst

Geen idee Zoe. Ik ben al heel blij dat ik het weer voor elkaar heb gekregen om me op deze discussie te abonneren.

Fijn dat het zo lekker gaat met je mannetje!

Men: dat we jou niet zoveel meer zien snap ik, je hebt je handen vol aan je twee meiden. Op je hyves is duidelijk de roze invasie in huis te zien. Leuk!!!

Hier nog geen bevalling in zicht hoor. Heb wat pittige harde buiken en krijg nu echt last van mijn liezen en stuitje. Dus er gebeurd wel iets dit keer.

Wij hebben een druk weekend gehad met 2 verjaardagen en kraamschudden. Nu morgen nog op de thee bij mijn nicht - kan Kian lekker spelen met haar kinderen en kunnen wij lekker bijkletsen - en dan heb ik mijn nog af te willen leggen bezoekjes allemaal gehad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden