Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Men van harte gefeliciteerd met de meiden, hopelijk zijn jullie alweer thuis geniet ervan met z`n vieren.

Groetjes Face

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames eindelijk een teken van leven van deze mama,

Zal even vertellen wat er allemaal is gebeurd!!.....................

Vorige week donderdag ging ik opeens heeeeeel veel vocht vast houden en kreeg hoge bloeddruk(150/95) dus na de gyn geweest en die wilde me eigelijk al opnemen maar toch na huis gestuurd met pillen om de bloeddruk te verlagen.

Vrijdag morge 10.30 ging ik plassen en zag dat ik slijm en een beetje bloed en vruchtwater verloor maar dan nog wel een klein beetje,zh gebeld moest gelijk komen en werd aan de ctg gelegd om te kijken of mn meisies het nog goed deden en of ik weeen had!Ze deden het heel goed en geen wee te zien,dus werd opgenomen om het vruchtwater verlies in de gaten te houden en mocht niks meer vruchtwater werd steeds minder!

Zaterdagavond kreeg ik menstruatiekrampen in mn onderrug dus weer aan de ctg en mn buik was te onrustig dus uit voor zorg aan de weeenremmers en longrijping tot maandagavond,infuus eruit en geen wee te bekennen.

Aangekeken tot woensdag en ik mocht na huis,YEUH!woensdag op donderdag nacht hele nacht lopen spoken!Donderdag morge om 7.20 uur dacht ik dat ik in mn slaap in de broek plaste maar dat was mijn vruchtwater,ff gedouches en weer na het zh toen was ons nbatuurlijk al duidelijk dat ze geboren gingen worden en we waren er klaar voor!

8.00uur waren we in het zh en mn ouders ook,ik moest wachten op de verpleegkundige maar ik moest "poepen"de hele tijd.......maar moest eerst aan de ctg toen bleek dat mijn poep drang weeen waren van om de 3 minuten,had toen nog helemaal geen pijn gehad ofzo alleen een beetje kramp in mn onderrug,inwendig onderzoek door de gyn en ze zegt IK ZIE EEN VOETJE!!!!!!! ik dacht nou moeten we opschieten anders valt ze der zo uit(kan natuurlijk niet) andere gyn er bij en die zei dat ik al meer dan 4 cm ontsluiting had!Ik werd gelijk uitgekleed operatie jasje aan infuus erin gejast en na de ok!op de ok kreeg ik in ene x wel weeen maar nog niet heel verschrikkelijk!ruggeprik erin gejast(voel je bijna niet)en snijden maar!Om 10.05 hoorde ik mijn kleine Ivy krijsend ter wereld komen en zag ze even voorbij komen en om 10.06 kwam onze Loïs ter wereld die het wat moeilijk had met ademen en zij werd gelijk na gekeken allebei een apgar van 8-9 9-10 dus perfect!!!!!!!En toen kwamen ze terug met papa dat was zo`n prachtig moment mn 3 grote liefdes op een rij was op slag verliefd!!!!!!!!!!!!! Ze zijn zo mooi!!!!!!

Met Ivy gaat het hartstikke goed ze drinkt al zelf aan de borst maar heeft nog niet genoeg kracht om zelf alles op te drinken en mag vanavond van de monitor als alles goed gaat,dus vrij van slangen en draden alleen nog haar sonde in haar neus!

Onze Loïs vind het allemaal wel best die is niet zo vlot als haar zus zewil wel drinken maar minder en ze moet aan de monitor blijven omdat haar hartslag afentoe wat laag word!!!!Ze ligt liever bij papa en mama en word lekker geknuffeld!!!!!!Maar misschien maakt ze nog een inhaal slag!!

Ik ben zelf vandaag ontslagen maar blijf in het zh ik mag vanaf vanacht bij mijn meisjes op de kamer slapen en kan er dan de hele dag voor ze zijn en zse zelf verzorgen.

Kolven gaat heel goed en kan ze bijna zelf een hele voeding borstvoeding geven!!!!!

Weet niet of ik wat vergeten ben maar volgens mij is het verhaal lang zat!!!!! hahahah!!!!!!

Later meer!!!!!!!!!!!!!!!

Nou jullie nog dames maar laat ze maar ff zitten tot oktober!!!!!

Dikke kus van een super gelukkige mama!!!!!!!!!!!

Bedankt voor de lieve berichten!!!!!!

Geplaatst

Ik ben helemaal ontroerd Men! Nog een keertje drie dikke zoenen om je te feliciteren!!! Wel een week achter de rug als ik je verhaal zo lees pffff!!! Ik wens jullie en je meiden alle liefde en gezondheid toe! :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Men, wat een supernieuws voor jou, je man en je dochtertjes!! Geniet er van en heel veel geluk saampjes. Ben erg blij voor jullie dat het zo goed is gegaan en nog steeds gaat (borstvoeding). Dat heb je toch maar mooi gedaan!! Gefeliciteerd!!!!!!

:bf_new:

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

8 Oktober Diane ?????????????????????????????

10 Oktober Face:bcbbgirl2:

10 Oktober Zoe (VERRASSING)

11 Oktober Faye :bcbbboy2:

13 Oktober Maaike :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge (Geheimpje)

19 Oktober Britt:bcbbgirl2:

17 Oktober Mia :bcbbgirl2: Phileine 15-06-2010*

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Geboren:

26 augustus **Men** bevallen van Evy en Loïs (7 oktober uitgerekend)

Eerstvolgende afspraak:

31 augustus Zoë (vk+groeiecho?)

07 september Diana79 (Gyno)

10 september Hobbesje (laatste keer vk)

14 september Diana79 (fotoreportage, voorlichting bevalling in MCA)

22 september Hobbesje (eerste keer gyn)

07 oktober Hobbesje (voorlichtingsavond SKB)

Buikomtrek:

Britt 108 cm 20wk+2, 114 cm 24 wk, 119 cm 29 wk

Diana 128 cm 25wk

Hobbesje 99 cm 19 wk, 104 cm 24 wk

Men 106 cm 21wk+6d, 110cm 26 wk, 116cm 30w4d

Zoë 99 cm 21 wk+5d, 102 cm 25 wk, 105 cm 30 wk

plaats en manier van bevalling en vorm van voeding

Face ziekenhuis/op normale wijze/borstvoeding

Diana79 ziekenhuis/geplande KS(26 okt)/borstvoeding

Britt35 thuis/borstvoeding

Faye Kraamhotel/ borstvoeding

Zoë Kraamhotel/borstvoeding

Inge ziekenhuis/flesvoeding

Men ziekenhuis/(proberen)normale wijze/borstvoeding

Hobbesje ziekenhuis/geen idee nog hoe (vorige keer ks)/borstvoeding

Ik heb ons lijstje maar even erbij gepakt en de geboorte van Evy en Loïs erbij gezet.

Men, nogmaals van harte gefeliciteerd!!! Wat een verhaal zeg.

Ik hoop dat je snel je meiden mee naar huis mag nemen, en je kan gaan genieten van je gezinnetje thuis!

Geplaatst

Hey meiden,

Men, wat een verhaal zeg! Maar wat een prachtige foto's van jullie meisjes. En wat doen ze het goed, ben er gewoon door ontroerd. Je bent gewoon de eerste en wat is de tijd toch snel gegaan. Net zoals Faye zegt, in februari hier allemaal begonnen met schrijven en kijk eens waar we nu staan!...

Diana, heb je mooie buikschildering bewonderd, prachtig!

Faye, bevalt je verlof? Hier wel hoor, gistermiddag lekker bij de ikea geweest, mooi op m'n gemakje rondgesnuffelt en uiteraard weer meer gekocht dan de bedoeling was. Ik vond dat we wel toe waren aan wat nieuws (vriendlief vond dat nog wel meevallen hihi).

Vanmiddag weer naar de vk, we zullen het wel weer horen!

Toedels

Geplaatst

Hoi hoi,

Was helemaal vergeten te vertellen wat mn meisjes wegen Ivy woog bij haar geboorte 2060 gram en loïs 2284 gram.

Vanmorge mocht Ivy van de monitor af ik heb ze zelf van de monitor mogen ontslaan.Weer een mijlpaal.

Ivy heeft vannacht 20cc borstvoeding op (ze moest vannacht 30 drinken) en vanmorge 14 cc de rest heeft ze via de sonde gekregen!

Loïs heeft vanmorge 32 cc zelf gedronken(ze moest 35 cc)!!

Mijn meisjes doen het super goed!!!!!!Ben super trots op ze!!!!!

Ga weer snel na ze toe!!!!!!

groetjes!!!

Geplaatst

Wat fijn Men dat je meiden het zo goed doen en dat de borstvoeding goed loopt. Je "klinkt" zelf ook goed!

Wij komen net vd vk. Ze was weer tevreden, vorige keer bloedgeprikt en alle waardes waren goed. Nu nog 1x over 2 weken en vanaf dan elke week. Het komt dichterbij!!

Zal het lijstje ff aanpassen.

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

8 Oktober Diane ?????????????????????????????

10 Oktober Face:bcbbgirl2:

10 Oktober Zoe (VERRASSING)

11 Oktober Faye :bcbbboy2:

13 Oktober Maaike :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge (Geheimpje)

19 Oktober Britt:bcbbgirl2:

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Geboren:

15 juni Mia bevallen van Phileine*

26 augustus **Men** bevallen van Evy en Loïs

Eerstvolgende afspraak:

07 september Diana79 (Gyno)

10 september Hobbesje (laatste keer vk)

14 september Diana79 (fotoreportage, voorlichting bevalling in MCA)

14 september Zoë (vk)

22 september Hobbesje (eerste keer gyn)

21 september Zoë (vk)

07 oktober Hobbesje (voorlichtingsavond SKB)

Buikomtrek:

Britt 108 cm 20wk+2, 114 cm 24 wk, 119 cm 29 wk

Diana 128 cm 25wk

Hobbesje 99 cm 19 wk, 104 cm 24 wk

Men 106 cm 21wk+6d, 110cm 26 wk, 116cm 30w4d

Zoë 99 cm 21 wk+5d, 102 cm 25 wk, 105 cm 30 wk

plaats en manier van bevalling en vorm van voeding

Face ziekenhuis/op normale wijze/borstvoeding

Diana79 ziekenhuis/geplande KS(26 okt)/borstvoeding

Britt35 thuis/borstvoeding

Faye Kraamhotel/ borstvoeding

Zoë Kraamhotel/borstvoeding

Inge ziekenhuis/flesvoeding

Men ziekenhuis/(proberen)normale wijze/borstvoeding

Hobbesje ziekenhuis/geen idee nog hoe (vorige keer ks)/borstvoeding

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat fijn Men dat het allemaal zo goed gaat, geniet geniet ervan je hebt het verdient.

Zoe fijn dat de bloedwaardes goed waren toch altijd weer een opluchting.

Ik weet niet of ik het al vertelt had maar anders maar dubbel dementie he haahaha. Maar we hebben de groeiecho gehad en met ons meisje is alles goed ze is weer goed gegroeid en wordt nu zelfs zes pond geschat bij geboorte...Helemaal super.

Groetjes Face

Geplaatst

Face, heel herkenbaar haha die dementie. Soms schrijf ik hier wat en dan vraag ik me ook af of ik dit niet al eerder benoemd heb...

Wat doet je meisje het goed! 6 pond is heel netjes. Geeft toch ook wer een goed gevoel lijkt me.

Ik ben de vorige keer nogal onzeker gemaakt door de waarnemende verloskundige. Onze beeb zou wel heel goed groeien en waarschijnlijk groeiecho's blablabla. Dus ik was in gedachten al aan het bevallen van een 10 ponder ;)

Gister op de controle maar even gecheckt bij onze vaste vk en zei zegt dat het waarschijnlijk gewoon een lekkere 7 ponder gaat worden. Kijk, dat zijn antwoorden, daar hou ik van haha.

Voor de rest nog niemand verlof toevallig? Vind het nog een beetje rustig hier. En ik mag graag poetsen op het moment maar regelmatig even hier spieken hoe het met ons clubje gaat is natuurlijk ook erg belangrijk haha.

Geplaatst

Hey meiden,

Mijn verlof is al tijden terug ingegaan (ZW) Maar het is hier inderdaad wel heeeeeeel erg rustig hoor!!!

Onze babykamer is eindelijk op orde!!! Gisteren de laatste dingetjes gekocht (kleertjes) en die liggen nu te drogen. Moet alleen nog wat flesjes en spenen hebben, en dan kan de kleine donder komen.

Nou ja, liever nog even niet natuurlijk, maar bij wijze van spreken wel :-)

Zoë, leuk dat je de schildering hebt bewonderd! Ik was er zelf ook super blij mee. We wachten nu op de foto's om te kijken of het wat is voor het geboortekaartje. En anders hebben we ook de fotoshoot nog :-) Keuze genoeg straks (hoop ik)

Hoe gaat het met jullie allemaal? Alles helemaal op orde, en lekker aan het genieten van de laatste, toch wel zware weekjes?

Geplaatst

Hier ook alles ok...nog twee dagen werken en dan !!!yes!!! Ik kan niet wachten eindelijk verlof! toch 6 weken voor Zoë! Je zei het al...maar het geeft niets hoor, ik red het gewoon niet nog twee weken.

Leuk die beschilderde buik Diana!! hier ook de geboortekaartjes uitgezocht!

Verder moet ik zeggen...tjonge jonge...wat is die buik dik he??? hebben jullie dat ook dat ontpoffings gevoel??

En mensen spreken mij er steeds op aan....wow...tweeling?? of...jij hoeft niet lang meer he??? ( dat roepen ze al maanden!!) in kilo's is het nog te doen tot nu toe 15 kilo erbij ..dus .....vind ik nog redelijk ...

Waar lopen jullie op dit moment op??? hahaha...ik heb nog sandalen aan...wegens vreselijk dikke voeten...steeds..kan ik dus nooit in mijn laarzen komen! Ik moet nog verzinnen hoe ik dit ga doen over een paar weken als het koud word buiten?

Verder merk ik wel vermoeidheid toeslaan nu...ik moet echt rustig aan doen gedurende dag.... easy...hahahaha

Dikke knuffels...en...tot snel!!!

Bye bye...

Oja...mijn man...dacht ik ga effe 3 weekende in sept weg te gaan ?!?!? Wat????

het is nu beperkt tot twee....hahaha...dit weekend en over twee weken, zit ie in duitsland één keer zakelijk(8 uur rijden) en één keer prive(5 uur rijden) !! Dus...spannend hahaha...gewoon benen bij elkaar houden zegt ie!!! hahahaha

Geplaatst

Kijk, dat bedoel ik nou... Als ik van jou Diana en van jou Britt lees denk ik: tuurlijk dat wist ik ook wel!... wat erg he die hormonen....

Ik vind deze eerste week bij huis wel snel gaan hoor, maar misschien komt dat ook wel omdat je nog genoeg om handen hebt en denk je over 2 weken: wat zullen we nu eens gaan doen.

Britt, 15 kilo is toch netjes?! Hoewel ze wel zeggen dat het in de laatste paar weken (zeker omdat je bij huis bent) extra hard kan gaan.

Zal ik je eerlijk zeggen dat ik al een hele tijd niet meer op de weegschaal heb gestaan. Ik vind het wel prima hoor. 't Is geen struisvogelpolitiek maar ik kan me er nu gewoon niet zo druk om maken. Nou valt het volgens mij ook nog wel mee (eigenlijk alleen buik) maar na al die jaren van teleurstellingen wil ik er nu echt van genieten en maak ik me om die kilo's straks wel weer druk haha.

Britt, dan heb je geen geluk met het weer! Vind het flink koud voor sandalen, maar ja je moet wat he. Ik heb alweer laarzen aan gehad hoor. Als het goed is wordt het dit weekend wat aangenamer qua temperatuur want moet wel toegeven dat het geen makkie was om die laarzen aan te krijgen haha.

Diana, jij alles al wel op orde dan? Ik nog niet hoor, zijn allemaal van die kleine rommeldingen maar ze moeten nog wel ff gebeuren. Geboortekaartje zijn ze nog aan het aanpassen, ik wacht nog op de gordijntjes en ben nog bezig om de wand achter het bedje op te pimpen met allerlei verschillende assecoires (schrijf je dat zo?)

Deze week wel (vanaf week 34) begonnen met de perenium olie. Gelezen in het juli-topic dat dit een paar dames erg goed was bevallen. Dus ik ben benieuwd!

Geplaatst

Hey meiden,

Het klinkt wel heel stoer dat alles klaar is, maar we hadden vanwege jamillah de babykamer al helemaal klaar. Zij heeft een nieuwe kamer, dus tja, wieg terug in de babykamer, en kleding tevoorschijn, that's it!

Maar kaartjes hebben we nog niet.....We wachten op de foto's van de bellypaint, en de 14e hebben we een fotoshoot, dus ook daar wachten we nog op. Maar we moeten hoognodig opzoek naar een leuk gedichtje, dus dat is 1 van de laatste stappen nog.

Tja, dikke voeten, of olifantenpoten zoals mijn man ze noemt.....ik weet er alles van. Maar omdat ik bijna het huis niet uitkom, red ik het goed op de slippers. Voor als ik wel weg moet, heb ik hele oude sportschoenen die zo verschrikkelijk uitgelopen zijn dat alles daar met gemak in past :-) (hoe het eruit ziet is een ander verhaal)

De perenium olie gebruik ik niet, omdat een natuurlijke bevalling toch niet gaat gebeuren (hoop ik), dus hier geen smeren.....Ben wel erg benieuwd hoe het jullie gaat helpen.

Geplaatst

Pfff, het ging toch een paar nachten echt goed met slapen. Wel regelmatig plassen natuurlijk maar ben nu weer zo fit als een hoentje haha. Tja dan het forum maar weer op.

Geplaatst

Zoë wat vervelend dat je niet goed kan slapen!!!

Heb je ergens last van of simpelweg geen slaap?

Ik hoop dat je toch nog even een paar uurtje slaap hebt kunnen pakken. Het is deze laatste tijd echt zooooo belangrijk!!

Liefs Diana

Geplaatst

Diana, lief van je. Heb eigenlijk nergens last van. Volgens de vk is het een hormonaal iets....Gewoon echt klaarwakker! Het scheelt dat ik nu verlof heb want vanmorgen wel wat langer gelegen en anders ga ik vanmiddag zo weer even lekker liggen!

Geplaatst

Zoë, lekker 's middags je bed in duiken hoor! anders ben je straks kapot!

De laatste weken met jamillah kon ik ook niet meer slapen, maar mijn hemel wat was ik moe.... Uiteindelijk een paar keer in het ziekenhuis geslapen, daar kreeg ik dan een prik met slaapmiddel wat geen kwaad kon.

Ik sliep dan samen met manlief ongeveer 1 keer per week in het ziekenhuis.

Heel vervelend natuurlijk, maar ik knapte er dan zooooo van op.

Geplaatst

Hey dames,

Wat raar om te lezen dat jullie nog zo aan het vooorbereiden zijn tewijl wij al volop aant genieten zijn van onze dochters!!!

Maar jullie tijd komt enne.....pak nou die rust nu het nog kan!

Ik had ook super veel last van vocht en nou dat weer weg is vind ik mezelf zulke dunne benen hebben,hahaha,dus het is nog ergens goed voor geweest!

Ik was 26 kilo aangekomen en ben er al 16 afgevallen,kun je ongeveer nagaan hoeveel vocht ik vast hield!

Ik heb 2 nachten bij mijn meisjes geslapen maar sliep maar 3 uurtjes per nacht dus was helemaal kapot.Ik ga nou thuis slapen en smorgens om 8 uur ben ik bij ze tot savonds 8-9 uur en ik kan je vertellen dat dat ook erg vermoeiend is dat heen en weer pendelen en de hele dag in het zh hangen!Maar alles voor mijn meisjes natuurlijk!!

Ze doen het alle2 hartstikke goed,ze zijn allebei aant aankomen,drinken aan de borst ongeveer de helft van de voeding,lo�meestal iets meer,en de rest krijgen ze via de druppel sonde zodat ze niet alles in ene x in hun buikje hebben en hoeft hun buikje niet zo hard te werken en hebben ze minder krampjes!Ze zijn allebei de temperatuur van hun bedje aan het afbouwen dus dat is een goed teken!Mijn kleine Lo�was vandaag iets geler als gister dus haar bili is geprikt en ze zat precies op de grens en mn kleine meisje ligt nu met een brilletje onder de felle lamp,zo zielig!!!!!!maar mama en papa hebben er meer last van dan die kleine!Ivy heeft vandaag haar vlag gekregen omdat ze weer boven de 2000 gram is!wav.gif

Had ik al verteld hoe verliefd ik op ze ben............??????????????

Groetjes

Geplaatst

Fijn dat het zo goed gaat Men! Je hebt mooie meiden zag ik op je hyves.

De laatste tijd ben ik hier ook wat minder geweest. We zijn druk geweest: vorige week is boven de vloer gelegd en we hebben nu alles terug ingepakt. En de babykamer is ook zo'n beetje af/ingericht (alleen nog gordijnen).

Ook ik ben zo dement als maar wat aan het worden... kan me sommige dingen echt niet meer goed herinneren totdat het me weer gezegd wordt.

Vrijdag ga ik voor de laatste keer naar de verloskundige, vanaf dan naar de gyn (21 sep). Ben heel benieuwd hoe de baby nu ligt (de vorige keer schuin/overdwars zo'n beetje).

Zoe: vervelend dat je wakker ligt! Dat had ik de vorige zwangerschap ook: toen sliep ik eigenlijk pas echt nadat mijn man naar z'n werk was.

Geplaatst

Men, wat fijn om te horen dat het zo super gaat met je meiden!!!

Het is wel een raar idee hoor dat jou kleintjes al geboren zijn en hier iedereen nog aan het afwachten is.

Maar binnen niet al te lange tijd zal de eerste je wel gaan volgen.

Ben erg benieuwd wie en wanneer dat gaat zijn.

Britt, jou verlof is nu ook lekker begonnen. Geniet er maar van!

Zoë, hoe gaat het slapen nu?

Hobbesje, ook bij jou is de kamer nu dus zo goed als klaar. Toch wel een fijn gevoel he?!

Die dementie is hier ook erg hoor, al is het na de eerste nooit helemaal weggegaan.....maar ik leg mij er maar bij neer, kan er simpelweg niks aan doen.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heel herkenbaar allemaal, hier ook nog bezig met het geboortekaartje. En die dikke voeten ik kan naast slippers alleen instappers aan. Ben zelfs gaan kijken naar nieuwe schoenen/laarzen. Maar het is allemaal zo smal.

Zoe wat fijn dat het allemaal zo lekker gaat...ach over een paar weken hoef je waarschijnlijk niet meer naar het ziekenhuis en krijg je het druk met andere dingen en dan denk je vast zat ik nog maar op m`n gemak in het ziekenhuis.

Mem ik herken het de slapeloze nachten, hier gelukkig niet elke nacht maar toch. Het was bij mij vorige week heel erg. Nu bleek bij controle dat ze was ingedaald. Waarschijnlijk is dit ook de reden, slapen gaat nu ook beter.

Nou meiden dat was het weer alvast een fijne zondag gewenst het weer is nu al erg lekker en zonnig, wat willen we nog meer.

Groetjes Face

Geplaatst

Hahahaha nee hoor! Sterker nog, ik was net op controle en hij was stiekem 2 weken geleden al een beetje ingedaald maar nu er spontaan weer uitgewurmd...... Humm.......hij ligt dus weer lekker hoog tegen mijn ribben aan en de maagzuurellende is weer terug als vanouds hahahahahha!

Verder lekker druk met shoppen (echt sinds mijn verlof hou ik energie over en heb ik echt koopdrang :))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden