Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Faye, heel herkenbaar. Ben ook topfit en vlieg overal naar toe. Voel me echt huisvrouw nu ik alles overdag kan doen, wassen, strijken boodschappen doen. Lekker hoor! Eerder moest dat altijd 's avonds na het werk nog gebeuren. Plus dat je overdag allerlei bekenden tegen komt en ook minder bekenden die allemaal willen weten hoe het gaat. Erg lief hoor, maar ben wel een half uur langer onderweg haha.

Vannacht echt puinhoop, van half 4 tot half 6wakker. Manlief z'n wekker ging alweer af toen ik weer in slaap viel. Wel weer heerlijk uitgeslapen, dat scheelt.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nog een paar uurtjes en dan gaan we de verloskamers bezoeken en hebben we weer controle bij de gyno. Ik vind het nu wel heel spannend worden!

Ben benieuwd hoe onze kleine meid het doet. En ook naar die verloskamers ben ik benieuwd want die zijn helemaal vernieuwd.

Komt op deze manier ontzettend dichtbij en dat geeft wel kriebels hoor!

Geplaatst

Dag dames...

Nou hier was het gister effe schrikken!!

Ging om 12.30 uur voor controle bij de VK...bleek mijn bloeddruk ineens toren hoog 150/95 terwijl normaal 110/70 bij mij is. Ik was alleen..(normaal sta ik binnen 10min weer buiten) oeff...ook eiwit in de urine dus alle alarmbellen gingen af!!!

Ik werd direct ingestuurd en heb gister in het ziekenhuis aan de CTG gelegen,echo gehad, bloed en urine zijn nagekeken. Kortom na een paar uur zat ik bij de gyn (die ik kende van sport) en ze vertelde dat mijn bloedwaarden erg goed zijn...spoortje eiwit in de urine gevonden....en het kindje doet het heel goed!! Dus ze wil me vrijdag terug zien...als het dan slechter wordt...(bloeddruk en bloedwaarden) dan houden ze me daar, voor hoelang enz. is niet bekend? maar als het zo blijft (wat niet zo vaak voorkomt...vaak verslechterd het) dan moet ik met me erg rustig houden nog een proberen een poosje vol te houden!

Wat de Vk wel zei is dat ik waarschijnlijk de 40 weken niet ga halen!?!? OK ?!?

Dus...jullie snappen...ik schrok me dood! oefff....

Vanwege mijn bekken...doe ik het allemaal al super rustig!! maar goed...nu nog meer dus! Ik hou jullie op de hoogte...

liefs...Britt

Geplaatst

Jeetje Britt dat is zeker even schrikken!!!

Heb je klachten van je hoge bloeddruk of niet?

Het word vrijdag wel een hele spannende dag voor je!

Ik hoop dat je bloeddruk dan wat gezakt is.

Heel erg veel sterkte

Geplaatst

Jee Britt, kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Het ene moment is je bloeddruk nog hartstikke mooi en vervolgens zo hoog!

Ik hoop dat ze het een beetje onder controle krijgen en dat je beeb nog een tijdje bij je mag blijven.

Diana, hoe was het bij de gyn?

Men, wat super dat je meiden het zo goed doen. Groot gelijk dat je hartstikke trots op ze bent en helemaal verliefd! Ik hoop dat jezelf ook voldoende rust krijgt want zo te lezen hebben jullie het aardig druk...

Geplaatst

Zoë, hoe gaat het met jou???

De controle bij de gyno was prima, bloeddruk netjes 130/60, buik was wel erg groot vond hij. Zit nu qua formaat op 38 weken.

Heb ook slaapmiddel meegekregen omdat ik zo slecht slaap van de pijn.

Dus morgenavond lekker een pilletje en een goede nachtrust tegemoed!

Over 3 weken weer terug voor controle.

De KS is trouwens een week vervroegd naar de 20e, omdat ik de 26e vanwege de voorweeën vermoedelijk niet ga halen.

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

8 Oktober Diane ?????????????????????????????

10 Oktober Face:bcbbgirl2:

10 Oktober Zoe (VERRASSING)

11 Oktober Faye :bcbbboy2:

13 Oktober Maaike :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge (Geheimpje)

19 Oktober Britt:bcbbgirl2:

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Geboren:

15 juni Mia bevallen van Phileine*

26 augustus **Men** bevallen van Evy en Loïs

Eerstvolgende afspraak:

10 september Britt35 (Gyno ivm hoge bloeddruk)

10 september Hobbesje (laatste keer vk)

14 september Diana79 (fotoreportage, voorlichting bevalling in MCA)

14 september Zoë (vk)

22 september Hobbesje (eerste keer gyn)

21 september Zoë (vk)

29 september Diana79 (Gyno)

07 oktober Hobbesje (voorlichtingsavond SKB)

Buikomtrek:

Britt 108 cm 20wk+2, 114 cm 24 wk, 119 cm 29 wk

Diana 128 cm 25wk

Hobbesje 99 cm 19 wk, 104 cm 24 wk

Men 106 cm 21wk+6d, 110cm 26 wk, 116cm 30w4d

Zoë 99 cm 21 wk+5d, 102 cm 25 wk, 105 cm 30 wk

plaats en manier van bevalling en vorm van voeding

Face ziekenhuis/op normale wijze/borstvoeding

Diana79 ziekenhuis/geplande KS(26 okt)/borstvoeding

Britt35 thuis/borstvoeding

Faye Kraamhotel/ borstvoeding

Zoë Kraamhotel/borstvoeding

Inge ziekenhuis/flesvoeding

Men ziekenhuis/(proberen)normale wijze/borstvoeding

Hobbesje ziekenhuis/geen idee nog hoe (vorige keer ks)/borstvoeding

Ik heb het lijstje er weer even bijgepakt en bijgewerkt.

Britt, ik heb jou afspraak er ook bijgezet, hoop dat je het niet erg vind!

Geplaatst

Dat is schrikken Britt! Hoop dat alles goed blijft.

En Diana: heeeele mooie datum 20-10-2010!

Hier alles prima: vanavond hebben we de partneravond gehad van de gym. Het was een leuke bedoening, we hebben vooral veel gelachen.

Vrijdag weer naar de vk, heb zomaar het idee dat de kleine zich heeft gedraaid in de juiste houding (koppie onder). Ben heel erg benieuwd.

Nog maar 8 dagen werken en dan heb ik verlof - gaat snel nu ineens!

Zijn jullie al helemaal klaar met geboortekaartjes en de naam? Wij hebben al wel het kaartje gekozen, maar wat erop gaat komen weten we nog niet. En de naam zijn we ook nog steeds niet uit...

Geplaatst

Goeiemorgen!!

Hier een redelijke nacht gehad. Op jacht geweest naar 2 muggen, heb er helaas maar één kunnen vernietigen...

Voor de rest eigenlijk alles wel zo goed als klaar, heb gister m'n tasje maar vast ingepakt en manlief heeft met de maxi cosi geoefend haha.

Hobbesje, geboortekaartje bij ons is nu net klaar. Het scheelt want zoveel tekst laten we er niet opzetten. Over de namen zijn wij ook nog niet helemaal uit hoor....

Ben benieuwd of je beeb gedraaid is! Kan me voorstellen dat je het gevoeld hebt want zoveel ruimte is er toch niet meer!

Geplaatst

Britt dat is toch schrikken! Ik hoop dat het een beetje met je gaat nu?

Diana: heb je erg veel last van de voorweeën? Blkijft toch raar dat jij de geboortedatum van je meissie al kent! :yeswink-1:

Zoë en Hobbesje: stress he als je DE naam nog niet hebt! Hebben we er met z'n allen zo lang over na mogen denken en je denkt: daar zijn we vast snel uit! NOT hahahaha!

Wij hebben sinds dit weekend de knoop doorgehakt en pffff dat geeft ons heeeeel veeeeel rust!

Men: kan me zo goed voorstellen dat je straalverliefd bent! Ik las dat je foto's op Hyves hebt gezet maar ik heb nooit meegekregen waar je "huist". Ik hoop dat als je weer een beetje op adem bent je stiekem een foto van je grote schatten wil plaatsen?

In ieder geval; geniet van die meiden!

Geplaatst

Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Bij de controle bij de gyn zag hij wel wat kalk in de placenta, en eiwit in de urine, bloeddruk was ietje hoger als normaal, dus moet nu elke week alle controles krijgen (bloed, urine, monitor). Zo houden ze in de gaten of de beeb zich nog goed voelt in zijn holletje. Het goede nieuws was dat de baby zich gedraaid had en dus niet meer in stuit ligt:toothy10:.

Ik probeer me nu rustig te houden en niet druk te maken, maar nu de bevalling dichterbij komt begint de spanning bij mij toch wel flink toe te nemen!

Geplaatst

Inge, fijn dat je beeb gedraaid is maar iid, doe maar rustig aan. Voel je je verder wel goed?

Ik heb weer mijn nachtelijke pauze haha. Ik raak er al helemaal aan gewend volgens mij.

Ik vind het trouwens nu ook wel spannend aan het worden hoor. Een kennis van ons is gister bevallen, 4 weken te vroeg maar alles wel goed. Het komt zo dichtbij nu!....

Geplaatst

oh...nog meer bloeddruk schommelingen...I.V. ! Hier dus ook!

Zie vorig bericht... dinsdag...(na dat gedoe maandag) voelde ik me helemaal niet lekker...zweterig..misselijk...hoofdpijn...enz... ik dus verloskundig weer gebeld..want die had me gezegt...bij hoofdpijn enz. gelijk aan de bel trekken!

Woe...zat ik dus weer bij haar voor controle bloeddruk...en wat denk je! 130/72 !!!! (Het was 150/95)

Nou ze stond er zelf versteld van...ze zegt dat komt niet vaak voor dat de bloeddruk weer netjes zakt! meestal stijgt ie alleen maar! Ik was zo blij...urine ook schoon geen eiwit...dus...het ziet er super uit!!!

Ik voel me nu weer een stuk beter .... het zweterige en zweverige van dinsdag is over...vrijdag controle in het ziekenhuis...ik geloof er wel in! dit gaat met een sisser aflopen!!! Misschien een rare uitschieter maandag??

Ik doe wel rustig aan hoor...(bijna..bedrust) héél traag...en saai...dus we zien het morgen! Dames hou vol!! laatste loodjes! hier is het s'nachts ook drama!! en mijn husband..kan ook slecht slapen ! Dus zijn we allebei wakker...pffff...alleen hij moet s'morgens weer aan de slag!! oeffff...vast proefdraaien voor straks is dat ..met gebroken nachten! Wij zijn er dan al aan gewend! hahahaha

Meiden tot snel!!!

Geplaatst

En nog meer gerommel te melden!!!

Gisterenavond weer (voor)weeën, en die hebben tot halverwege de nacht volgehouden.......oef, het word vermoeiend nu.

Britt, wat super fijn dat je bloeddruk zo is gedaald!!! Wauw, echt heel bijzonder.

Zoë, weer aan het nachtbraken? Ontzettend vervelend is dat, weet er alles van.

Ik heb vorige keer van de gyno slaappillen gehad, en die zou ik gisteren nemen maar vanwege de weeën durfde ik het niet. Vanavond maar weer een poging wagen en een heerlijke nacht (hopelijk) slapen :-) Ben er zooooo aan toe.

Faye, de voorweeën gingen best goed, waren eigenlijk verdwenen, maar zijn nu dus weer terug (baal baal).

Het is inderdaad ook wel raar om te weten wanneer de kleine meid ter wereld komt, maar ook wel weer heel handig :-)

Al kan het altijd nog eerder komen, dus geen garanties.

I.V. wat fijn dat de baby toch nog is gedraaid, dat is goed nieuws! Had je het verwacht/gevoeld?

Succes met de wekelijkse controles. Ik hoop dat je de beeb nog even lekker bij je houdt.

Ik ga de auto naar de garage voor de APK brengen, hopenlijk zonder al te veel problemen, en daarna nog even naar de babyland met hubbie, want we hebben een heel mooi bed voor jamillah gezien van planet little, die ipv 900 nu voor 300 weg mag :-)

Geplaatst

Hoi dames,

Ik breek heel even in op jullie topic, zo te lezen zijn er voor iedereen spannende weken aangebroken.

Ik lees regelmatig mee met jullie topic speciaal vanwege mijn contact enkele maanden geleden met Faye!

Maar Faye, ik heb het idee dat mijn PB's niet bij je aankomen, klopt dat inderdaad? Ik was namelijk benieuwd hoe het met je gaat etc...

Jouw berichten zijn een aantal weken geleden voor het laatst bij mij aangekomen en daarna heb ik niks meer gehoord dus vandaar mijn vermoeden dat er iets mis is gegaan.

Succes allemaal met de laatste loodjes!!!!

Liefs Yolande

Geplaatst

Goh Diana, dan ben ik benieuwd wat voor slaappillen jij hebt gekregen want de huisarts wou mij destijds liever niet wat voorschrijven. Lijkt me zalig weer een keer een nacht gewoon doorslapen...

Ons bed staat op klossen! Jee wat lachen zeg, mag er wel een trampoline voorzitten om in bed te komen! Heb ook maar gelijk een speciale waterbestendige molton onder gelegd (die vd action)

Britt, super!! Fijn dat het zo goed met je gaat en je bloeddruk zo mooi gezakt is. En dan maar flink rusten idd, alles voor het goede doel.

Geplaatst

Zohee, een nieuw forum! Ziet er goed uit!

Zag alleen dat onze lijst met iedereen erop verdwenen is helaas.

Misschien een nieuwe starten? Of heeft iemand hem toevallig ergens?

Zodadelijk voor de laatste keer naar de vk. Ben heel erg benieuwd!

En het bed op klossen is idd wennen. Hier hebben we er een opstapje van de caravan van mijn ouders voorgezet. Kan ik er iig fatsoenlijk inkomen wink.gif .

Geplaatst

Das ook raar idd, ons lijstje gewoon weg! Ik doe wel even een berichtje naar Jheroen en anders moeten we maar even een nieuw lijstje maken.

Geplaatst

Wow ...das effe wennen!!!!

Hier is alles goed...vanmorgen in het ziekenhuis geweest...de bloeddruk is nog steeds goed!!! Urine schoon!! Wat het geweest is???

Volgende week nogmaals naar de gyn...weer extra controle...maar het ziet er goed uit~!

enne...hoe hoog is jullie bed nu?? Ik heb hem op 67 cm. anders kan ik er niet meer in komen!!

liefs..

Britt

Geplaatst

Fijn Britt dat alles weer goed is! Hebben de artsen er ook geen verklaring voor? Tja, al die hormonen ook haha.

Ik ga nu met mijn rug tegen het bed aan staan, op m'n tenen en dan kan ik me zo achterover laten vallen! Wel handig hoor alleen een beetje lastig met kleren aandoen want ik was zo gewend om altijd op de rand van het bed te gaan zitten.

Heb vannacht maar 3 uurtjes geslapen: ik ben het zat! Echt spuugzat! De zwangerschap niet hoor, vind het erg gezellig met de kleine in m'n buik maar ben gewoon die lange nachten zat, 10 keer eruit om te plassen en maar even een rondje te lopen voor de ontspanning. Ik begin me nu echt te ergeren in bed want natuurlijk ook niet bevordelijk is...

Denk dat ik maandag maar even naar de huisarts ga hoor. Je gaat nu ook malen he. Overal lees je dat je uitgerust aan de bevalling moet beginnen, maar hoe kan ik dat nu als ik geen slaap krijg....

Pfff, sorry voor mijn gespuis hoor maar moest het ff kwijt....

Geplaatst

Hey meiden,

Wat balen dat ons lijstje is verdwenen!!!

Maar weer een nieuwe gaan maken anders? Of heeft Jhoeroen hier inmiddels op gereageerd?

Denk dat het niet meer teruggetoverd kan worden, maar hoop van wel.

Britt, wat fijn dat je bloeddruk weer helemaal oke is!! Wat een geruststelling.

Zoë, ik heb van de gyno slaapmiddel gekregen, het heet: Temazepam capsules 10 mg.

Ik heb ze d vorige zwangerschap ook genomen. Het scheelt echt zoveel!!

Apotheek doet wel heel moeilijk met ophalen ivm zwangerschap.

maar zoals de gyno tegen mij zegt: "ik mag toch hopen dat ik het beter weet dan hun" hahahaha.

Misschien even bij je huisarts om vragen?

Ik hoop dat je ze krijgt!!!

Ons bed is trouwens nog niet verhoogd.....maar goed dat komt nog wel.

De klossen staan al wel klaar hoor :-)

Geplaatst

Uitgerekend:

30 oktober Diana79 (20 okt geplande KS)

Bevallen:

Eerstvolgende afspraak:

14 september diana79 fotoshoot

14 september diana79 info bevallingavond (MCA)

29 september Diana79 controle Gyno

Ik heb even een begin van een nieuw lijstje maakt!

Geplaatst

Uitgerekend:

28 oktober Hobbesje

Bevallen:

Eerstvolgende afspraak:

21 september Hobbesje eerste keer gyn

7 oktober Hobbesje voorlichtingsavond SKB

Naam/Plaats bevalling/soort voeding:

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

28 oktober Hobbesje

Bevallen:

Phileine* dochter van Mia

Ivy en Loïs, dochters van Men

Eerstvolgende afspraak:

14 september Zoë (vk)

21 september Zoë (vk)

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Ik hoop dat het gelukt is om het lijstje goed te kopiëren...

Zowaar vannacht goed geslapen. Ben benieuwd of dit eenmalig was haha.

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Phileine* dochter van Mia

15 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

Eerstvolgende afspraak:

14 september Zoë (vk)

21 september Zoë (vk)

Diana79/Ziekenhuis (ks)/borstvoeding

Als ik het goed heb onthouden, was Men 15 augustus van haar meiden bevallen, alleen van Mia weet ik het echt niet meer.

Zoë, wat ontzettend fijn dat je een nacht hebt doorgehaald!!!

Ik heb vannacht lekker de slaappil genomen, en o, wat een genot! Kan er weer even tegenaan.

Hobbesje, waarom alleen BV als het kindje kleiner dan 4 kg is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden