Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Maris,

Wish geeft gelijk!!

Er staat 28 april beginnen met de pil en 22 maart met de deca!!

haha dus misschien even je lijste updaten :P!!!

Ik heb hier op het forum wel iemand voorbij zien komen die dit ook gaat doen en dat is volgens mij in een ziekenhuis in Nederland.Als ik me niet vergis.

Dus je krijgt alles vergoed van je ziekefonds???Ook al is het in Duitsland.Doe je de echo's wel in Nederland of ook in Duitsland??

Leuk dat wij een beetje gelijk lopen!!

@Fren Dat is wel beter dan!!!Dan kun je ook in april beginnen!!Tegen valler dat het niet nu is natuurlijk!Maar dan gaan we toch allemaal nog een beetje gelijk op!!

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish dank je wel het klopt inderdaad dat er april stond het zijn ook zoveel datums gek word je ervan.

Bianca Ik weet nog niet precies wat er vergoed word ik heb vrijdag de aanvraag net de deur uit gedaan. Waarschijnlijk word alles vergoed behalve de narcose en assisted hatching. Maar dat is nog even afwachten tot ik wat gehoord heb van de menzis.

Ik wist inderdaad niet dat het in Nederland ook gedaan werd, maar dat maakt voor ons geen verschil, want Dusseldorf is waarschijnlijk ongeveer even ver.

Wij blijven voor de echo's inderdaad in Enschede dat is wel zo makkelijk.

Welk ziekenhuis gan jullie heen dan?

Inderdaad wel leuk dat we gelijk op gaan.

Geplaatst

Hallo dames, mijn hemel wat wordt er veel geschreven!! Kan het met mijn chaotische hoofd niet altijd even goed bij benen hoor. Ik werk 24 uur, dochtertje vijf en een man die 80 uur per week werkt hahaha en dan nog een kleintje willen!! maar goed dat is dan ook de reden dat ik voor 1 emmy ga bij de TP.

Maar goed wat ik helemaal niet begrijp is al die verschillende trajecten?? IS er qua resultaat ook zo'n verschil?? En een lang en kort traject??

En wat is assisted hatching?? Echt nooit van gehoord. Ik dacht dat ik na twee pogingen toch wel een senior was hahahaha

Geplaatst

Eff mezelf erbij gezet hihi. Alle meiden die voor het eerst gaan beginnen: succes en heel veel geluk met de behandeling

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, ICSI-2, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start deca 20-02, start Menopur 22-02, 1e FM 01-03

Eslief, ICSI-1, start Lucrin 19-02, uitgangsecho 02-03

Han75, IVF-2, 25-02 start pil, na 17 dagen start deca, midden/eind april punctie?, lang protocol

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Heids, ICSI-1, Wachten op menstruatie ong. 20 maart en dan TP Cryo's begin april

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

ICSI 2009, ICSI 3 start Deca 11-02, 10-03 eerste FM

Ienie mienie, cryo terugplaatsing (maart)

Ikkie, IVF-3, 20-02 start Gonal-F, 21-02 Cetrotide

Kaykay, 2 cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, IVF-1 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lala, ICSI-3 met AH, 2e gesprek DD 06-03, ca. 20-03 start spuiten

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, 28-02 start de pil, 22-03 start deca, 05-04 start puregon lang protocol

Mariëtte, IVF-2, Rond 18 maart start ik met decapeptyl. Wij volgen de Flare up behandeling

MarMira, ICSI-2, start ws. medio april

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02 + prikinstructie, punctie 08/09-03, kort protocol

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, 25-2 start Gonal-F, 5-3 1e echo

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

NoaNoa, cryo terugplaatsing, echo 25-02, ws TP tussen 03/07-03

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 17 maart start Deca, 2 april start Gonal-F, 11 april 1e FM, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start 03-03 Synarel, 04-03 Gonal/Menopur, 1e FM ?, kort protocol

Schattie, IVF 16 maart evaluatiegesprek. start?

Shanna42, ICSI-1, start Menopur, 04&07-03 echo's, ws punctie 09-03, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Sonja81, ICSI-1 (vh IVF), ws. in maart

Suus77, Cryo (blast) 08-03 start suprefact verwacht eind maart de TP

Tinusje, IVF-2, start maart

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart en 3e cyclusdag start Menopur, kort protocol

Wish, ICSI-3, Start 3-3 met Deca

:duimen draaien:

Geplaatst

Ff op google gezocht:

Assisted Hatching betekent zoiets als 'hulp bij het openbreken van de eischil' De gedachte erachter is dat er embryo's zijn die wel van goede kwaliteit zijn, maar waarvan de schil 'te hard' is zodat innesteling niet mogelijk zou zijn. Door het kunstmatig openbreken van de schil zou de kans op innesteling groter worden.

Geplaatst

@fren,

Wat een slecht nieuws, en balen dat ze het ook niet

kunnen inschatten, wanneer de menstruatie kan komen.

Ik snap het goed dat je het Haat, om te wachten.

Misschien is het wel goed om nu lekker op vakantie te gaan

en even alles opzij te zetten, ( maar ik weet natuurlijk niet

of je dat zou kunnen)

Ik wens je in ieder geval veel plezier, en misschien komt het

wel, wanneer je er zelf niet op verdacht bent, dat hoop ik in

ieder geval wel voor jou!!!

@ icsi,

Welkom hier, en ik zie dat je al bijna de 1e fm hebt, SPANNEND!!

Succes

@ Wish,

Succes morgen!! Het kan beginnen......

@ Sannie,

Super, jij ook veel succes....

Gast Shanna42
Geplaatst

@Fren wat ontzettend balen zeg je hoopt toch op ander nieuws. Je weet nu in ieder geval wel waar je aan toe bent, lucht dat toch niet op, of heb je alleen een K..gevoel?

Groeten van Shanna

Geplaatst

Wish: jeetje wat spannend. Hoe doen ze dat dan? In je baarmoeder of buiten de baarmoeder. Ze gaan wel iedere keer een stap verder zeg. Misschien over een paar jaar kan je je kindje op halen bij het ivf lab hihi. Zou wel een uitkomst zijn want bevallen is niet mijn hobby haha

Geplaatst

Icsi,

Dit doen ze vóór de terug plaatsing.

De embryo's worden hierbij niet beschadigd, dat is wel een belangrijk gegeven!

Omdat wij tot 3 keer toe goede embryo's hebben gehad die terug geplaatst werden en die niet ingenesteld zijn wil de gyn dit nu gaan 'uit proberen'.

Het wordt alleen nog in het buitenland gedaan. (wij gaan naar Genk)

Geplaatst

Nou meiden, de achtbaan gaat verder: vannacht enorm ongesteld geworden, echt geen twijfel over mogelijk. Pfff EINDELIJK!! Maar wat ze dan gisteren gemeten hebben in mn bloed dat ze zeiden dat het nog weken kon duren??? Ik snap er niks meer van! Straks het zh maar eens bellen om te vragen of we wel kunnen starten, met de vakantie van as zaterdag in het vooruitzicht...

Gast Shanna42
Geplaatst

Ha die Fren, zeker opgelucht dat je nu toch ongi bent geworden. Maar zeker raar dat ze in het bloed hadden gezien dat het nog wel ging duren. Wel fijn dat het er nu is en je gauw kunt beginnen.

Fijne dag verder.

Groeten van Shanna

Gast Sannie66
Geplaatst

Fren!!!! Yeah... ben blij voor je meissie... hahaha, volgens mij is het getriggerd omdat zowel Bianca als ik ongi zijn geworden.. toen dacht je lichaam ook ´ja zeg, nu kan ik niet achterblijven´. Raar hoor met die bloedwaarden dan in het zh.. je zult er wel helemaal nix meer van snappen? Ik weet niet hoe lang jouw menstruatie altijd is, maar hoop dat tegen de tijd dat je lekker op vakantie gaat, 'het' dan weer weg is...

Hahaha, lopen we toch een soort van synchroon...

Geplaatst

Ben blij voor jullie, RedDevilGirls... jullie kunnen van start! Heel veel succes!!

En mooie :egg-chicken::egg-chicken::egg-chicken::egg-chicken::egg-chicken:!

Nine

Geplaatst

@Bianca: standaard vergoeding in Nederland wordt uitgekeerd, ook als je dan in het buitenland de behandeling laat doen. Mijn verzekering keert +/-1500 euro uit van de 2300 die het in Dusseldorf kost. (Medicatie wordt wel volledig vergoed) Er moet dus meestal een deel zelf betaald worden.

:bye: Angela

Gast Shanna42
Geplaatst
@Bianca: standaard vergoeding in Nederland wordt uitgekeerd, ook als je dan in het buitenland de behandeling laat doen. Mijn verzekering keert +/-1500 euro uit van de 2300 die het in Dusseldorf kost. (Medicatie wordt wel volledig vergoed) Er moet dus meestal een deel zelf betaald worden.

:bye: Angela

Maar niet als je 42 bent en na je 41e pas IVF of ICSI gaat doen!

Geplaatst
Maar niet als je 42 bent en na je 41e pas IVF of ICSI gaat doen!

Uhm....nee maar dat is in nederland ook niet "standaard vergoed" :unsure:

Gast Sannie66
Geplaatst

Ook mijn gegevens weer even aangepast...

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Han75, IVF-2, 25-02 start pil, na 17 dagen start deca, midden/eind april punctie?, lang protocol

Heids, ICSI-1, Wachten op menstruatie ong. 20 maart en dan TP Cryo's begin april

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, 28-02 start de pil, 22-03 start deca, 05-04 start puregon lang protocol

Mariëtte, IVF-2, Rond 18 maart start ik met decapeptyl. Wij volgen de Flare up behandeling

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02 + prikinstructie, punctie 08/09-03, kort protocol

NoaNoa, cryo terugplaatsing, echo 25-02, ws TP tussen 03/07-03

Paula, ICSI-1, 17 maart start Deca, 2 april start Gonal-F, 11 april 1e FM, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start 03-03 Synarel, 04-03 Gonal/Menopur, 1e FM 11-03, kort protocol

Shanna42, ICSI-1, start Menopur, 04&07-03 echo's, ws punctie 09-03, kort protocol

Geplaatst

NoaNoa, cryo terugplaatsing, helaas mislukt. Door met volgende poging op?

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start 03-03 Synarel, 04-03 Gonal/Menopur, 1e FM 11-03, kort protocol

Heb bij Noa wat aangepast, helaas! __________________

Gast Shanna42
Geplaatst

@Lala Hahahaha daar heb je helemaal gelijk in, was te snel met mijn reactie (waar bemoei ik mij ook mee hihihi).

Dan krijg je het overigens wel achteraf vergoedt als je zwanger bent van die poging, dan was het nl. medisch kansrijk.

Groeten van Shanna

Geplaatst

hahaha, dank meiden voor het meeleven, ik lijk wel zwanger, zo blij is iedereen :-)

Heb zh gesproken en wordt tussen 2 en 4 teruggebeld. Nu enorm duimen dat we mogen starten en de vakantie niet alsnog roet in het eten gooit...:gekruiste vingers 4

Gast Shanna42
Geplaatst

Moet je zien hoe blij we voor je zijn als je zwanger bent hahahaha. Maar voor jou was ongesteld worden toch heel belangrijk, anders kun je niet verder (of je had zwanger moeten zijn maar dat dacht je al van niet). Vandaar de blijdschap van onze kant. We leven allemaal met elkaar mee.

Groeten van Shan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden