Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nou inderdaad zeg! Had er zelf al een topic voor gestart, maar er zijn toch niet veel meiden die in hetzelfde schuitje zitten als wij. Hopeijl morgen meer nieuws, ze gaan de hormoonwaarden in mn bloed bekijken en dan kunnen ze ook zien of er een ongi aankomt. En,.. ze doen altijd een zwangerschapstest. Heel gek, maar toch zit ik al weer te hopen: stel nou dat... terwijl ik WEET dat het niet zo kan zijn.

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Fren, volgens mij is het een naamgenoot die een hele mooie zin in haar handtekening heeft staan (ff kijken of ik het goed heb onthouden):

dromers hebben de halve (of was het hele?) wereld...

Ik ben het daar roerend mee eens...

Geplaatst

Hey Fren,

Ik wacht nu al 5 dagen.Normaal ben ik altijd op tijd.Ook al heb ik hormonen gebruikt.Alleen nu loop ik al 1 week met vette buikpijn en steeds denk ik nu komt het maar dan komt er dus helemaal niks!!En dit is de eerste keer dat we het lange protocol moeten volgen dus dat duurt me sowieso al veel te lang hihi.Hier krijg je geen bloed test het komt vanzelf zeggen ze hier.Ook ik heb er al een aantal testjes tegen aangegooit maar helaas. Ik heb ook PCOS maar wel een regelmatige cyclus las in je andere topic dat je ook PCOS hebt.

Nou dames hopelijk hebben jullie snel goed nieuws!! Gek he dat we allemaal zo graag ongi willen worden!!!!Zo dubbel allemaal!!!

Geplaatst

he bianca, ik krijg normaal ook geen bloedtest hoor, maar morgen is het 9 weken geleden dat ik ongesteld was... beetje overdreven, vandaar dat het zh zei dat ik maar even langs moest komen.

Irritant he. Zeker als je door wilt, maar vast zit aan iets dat maar niet komt!!

Geplaatst

Hey Fren,

Heel veel succes morgen, dat wachten is dodelijk!

Marjan, leuk dat je er weer bent. Jij hebt morgen de uitgangsecho toch? Succes

Liefs Moontje

Geplaatst

Zo dan 9 weken!! Kan me voorstellen dat je dan ook wil weten wat er aan het handje is want dit duurt wel heel erg lang!!Moet er niet aan denken.Hopelijk hebben ze goed nieuws.

Succes met prikken morgen!!

Geplaatst

hehe ik ben eindelijk ongesteld geworden dus ik mag over 3 weken starten met de decapeptyl.En verwacht dan rond 6 april te starten met de puregon.

Nou meiden wie volgt!!!!

Geplaatst

Kijk Bianca, nu weet je al meer kwa datums enz....

Hier nog een dag of 6 tot me menstruatie en dan mag ik beginnen met prikken... Vind het steeds spannender worden!

Geplaatst

Net gebeld door het zh met de uitslag van de bloedtest: niet zwanger (surprise!). Hormoonlevels geven aan dat ik voorlopig ook nog niet ongesteld ga worden. Hun idee was om me dan maar een maand aan de pil te zetten om de boel te reguleren, maar ja, dat mag ik dus niet ivm longembolie in mn ziektegeschiedenis.

Kortom: gewoon afwachten, kan nog wel 3 weken duren en als ik dan nog niet ongesteld ben moet ik weer bellen. Zou een gevolg kunnen zijn van de hormonen en het feit dat ik heel eventjes hcg in mn bloed heb gehad. Hele cylclus is een grote puinhoop dus momenteel.

Voor mn gevoel klopt het ook niet, ik denk 2 weken geleden een eisprong gevoeld te hebben, ik verlies (alweer) 2 dagen bruine afscheiding en ik heb menstruatie-achtige krampen as we speak.

Ik baal als een stekker. Voorlopig dus nog geen nieuwe poging.

Geplaatst

Fren,

Wat een grote domper!!!

Dat je ook nog te horen krijgt dat je voorlopig ook niet ongie zal gaan worden.....

Balen zeg!

Sterkte!

:blowkisses:

Geplaatst

He Fren, wat balen zeg!! Lichtpuntje: je bent niet ongesteld op vakantie, dus geen gesleep met tampons enzo... Maar niet wat je wilde horen natuurlijk...

Caroline

Gast Sannie66
Geplaatst

O Fren, lieverd, Dat vind ik echt naar om te lezen zeg... wat een domper idd..

Hier wel goed nieuws... Had vanmorgen dus ook de stoute schoentjes aangetrokken en met het zh gebeld. De IVF secretaresse had me op het telefonisch spreekuur gezet voor donderdag middag a.s.

Maarrrr... mag die weer omzetten in een 1e FM, WANT IK BEN E I N D E L I J K ONGESTELD...pfeuh. Mijn dinnetje met wie ik ff een dagje shoppen had gepland kwam niet meer bij van het lachen. We waren even naar Donner gegaan om van het toilet gebruik te maken aldaar en ik slaakte dus een vreugdekreet...

Toch die hormonen en stress dus..

Morgen aan de synarel en dan donderdag beginnen met de Gonal en de Menopur....

Geplaatst

Sannie,

:woohoo:

Daar is 'het' dan eindelijk!!!

Als alles goed mag gaan, wanneer heb je dan ongeveer de punctie en tp?

Geplaatst

O Fren wat balen zeg!!!Balen!!!!Hopelijk kan je dan alsnog mee doen met ons in April!!!Of moet jij ook het lange protocol gaan volgen?

Ik voel me zo lamlendig jeetje!!Voel me net een wandelend spook haha!!

@kim Jij mag gelijk gaan beginnen met de Puregon??Beter!!! Dan ben je lekker snel klaar!!Mocht ik nu ook maar het korte protocol volgen dan ben je zo van al het geprik af!! Het prikken valt reuze mee meid!!!Het lijkt enger als dat het is!!

@Maris,

Ik heb eens even zitten lezen bij je!!Maar het ziet er bij jou heel anders uit eerst deca dan de pil??Ingewikkeld bij jou!!Of lijkt dat maar zo!!Hoorde dat je met assisted hatching een grotere kans hebt op de innesteling klopt dat??In nederland doen ze dat nog bijna nergens he??

Klopt het dat jij nu met je laatste poging gaat beginnen(vergoede??)

Sorry voor al mijn vraagjes!!hihi.

Geplaatst

@ Bianca, ja ik mag meteen beginnen. Ik begin met Decapeptyl en dan vanaf dag 3 de Puregon erbij. Ik vind het idd nu eng lijken maar hopelijk valt me dit mee. Kijk nu toch wel een beetje op tegen de eerste spuit.

Geplaatst

Fren wat wat balen. Ik hoop echt dat het een keer op schiet bij jou en dat je dan verder kunt.

Sannie goed nieuws.

Bianca nee ik denk dat je verkeerd gelezen hebt want ik ben nu aan de pil sinds zondag en 22 maart start ik met de deca. Dus heel ingewikkeld is het niet haha.

Ja het schijnt dat met assisted hatching de embryo's beter innestelen afwchten wat het doet.

Nee in Nederland word het geloof ik niet gedaan.

Ja dit is onze laatste vergoedde poging, stel dat deze weer niet lukt (waar ik niet vanuit mag gaan) dan gaan we gewoon door zolang de portemonnee het toelaat. Maar eerst deze poging ik kan niet wachten om weer te beginnen.

Geplaatst

he meiden, ja ik baal enorm. Te meer omdat ik me wel ongesteld voel ... How wierd is that? Inclusief buikkramp. Maar afwachten is dus echt het devies. En Caroline, ja, ben dan idd niet ongesteld op vakantie, dat is wel positief. Maar ik HAAT wachten!!

@ bianca, ik ga een soort aangepast cryo traject doen, dus in principe is er een tp in m,n eigen cyclus en zou dat in april kunnen zijn...

@ Sannie YIHAA!!! goed zo meis!

Geplaatst

Maris,

Je handtekening/onderschrift klopt niet.

Er staat dat je 28 april met de pil begint, dit is 28-2 geweest, toch?

Die data ook allemaal, we moeten zoveel wachten en data onthouden.....

Gast Sannie66
Geplaatst

Even die giga lijst er weer bijgehaald en mijn gegevens aangepast...

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, ICSI-2, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start deca 20-02, start Menopur 22-02, 1e FM 01-03

Eslief, ICSI-1, start Lucrin 19-02, uitgangsecho 02-03

Han75, IVF-2, 25-02 start pil, na 17 dagen start deca, midden/eind april punctie?, lang protocol

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Heids, ICSI-1, Wachten op menstruatie ong. 20 maart en dan TP Cryo's begin april

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

Ienie mienie, cryo terugplaatsing (maart)

Ikkie, IVF-3, 20-02 start Gonal-F, 21-02 Cetrotide

Kaykay, 2 cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, IVF-1 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lala, ICSI-3 met AH, 2e gesprek DD 06-03, ca. 20-03 start spuiten

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, 28-02 start de pil, 22-03 start deca, 05-04 start puregon lang protocol

Mariëtte, IVF-2, Rond 18 maart start ik met decapeptyl. Wij volgen de Flare up behandeling

MarMira, ICSI-2, start ws. medio april

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02 + prikinstructie, punctie 08/09-03, kort protocol

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, 25-2 start Gonal-F, 5-3 1e echo

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

NoaNoa, cryo terugplaatsing, echo 25-02, ws TP tussen 03/07-03

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 17 maart start Deca, 2 april start Gonal-F, 11 april 1e FM, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start 03-03 Synarel, 04-03 Gonal/Menopur, 1e FM ?, kort protocol

Schattie, IVF 16 maart evaluatiegesprek. start?

Shanna42, ICSI-1, start Menopur, 04&07-03 echo's, ws punctie 09-03, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Sonja81, ICSI-1 (vh IVF), ws. in maart

Suus77, Cryo (blast) 08-03 start suprefact verwacht eind maart de TP

Tinusje, IVF-2, start maart

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart en 3e cyclusdag start Menopur, kort protocol

Wish, ICSI-3, Start 3-3 met Deca

Gast Sannie66
Geplaatst

Nou Wish, voor jou begint het morgen ook he? De deca mag er weer in...

Spuit jij dat trouwens 's ochtends?

Geplaatst

Ik weet niet wanneer ik ga spuiten.

Dit krijg ik morgen te horen. Bij het Catharina geven ze aan dat het niet uit maakt wanneer je spuit, als je het maar voor 00.00uur doet (voordat de nieuwe dag begint) en elke dag ongeveer op dezelfde tijd.

Ik heb de Deca en Gonal elke keer tussen 22.00 en 23.00uur gezet, omdat ik avond dienst heb tot 22.45uur. Dan hoef ik de spuiten niet mee naar het werk te nemen.

Nu gaan we naar De Geertgen en ik weet niet wat hun mij adviseren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden