Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He dames, ik ben ook een Menopur-fan , hoor. Met de Gonal had ik veel eitjes en bevruchtingen, maar geen plakkers. Met Menopur iets minder eitjes (11 ipv 18) maar wel een plakkertje... (helaas maar tot 9 weken, maar toch...)

Sannie gaat aan de echte combi! Gonal EN Menopur! Ja, tof , die prikpen en ook zo'n lekker dun naaldje.

X Nine

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje mina Caroline dat klinkt alles behalve simpel hahaha. Gelukkig is het gelukt en klink je goed. Ik hou het maar bij de pregnyl hahahah

Dikke kus

Geplaatst

Hoi Caroline

wat goed dat je begonnen ben, ik heb beide pogingen met menopur gespoten maar vond het erg meevallen (eas ook niets anders gewend)

Ik hield het flesje iets schuim bij het opzuigen zodat ook echt alle vloeistof opgezogen werd.

Dat van die naald herken ik zelf: ik raakte in paniek!!! tot mijn man zag dat dat de opzuignaalden waren haha.

Van de menopur heb ik overigens nooit een branderig gevoel gehad hoor, ook geen rode vlek oid. De pregnyl bleef ik wel altijd een dag of 2 nog voelen, maar goed, die hoefde maar 1 keer op het einde gelukkig.

Nou meid, heel veel succes!!!! op naar de eerste fm

groetjes

Babeth

Geplaatst

Marjan, ik lees net in je andere topic dat je niet geweest bent... oeps!

Babeth, bedankt! Heb ik het gemist of heb je niet verteld of je jongens of meisjes krijgt? Neem aan dat je het weet nu? (Lees wat minder tegenwoordig uit zelfbehoud...)

Geplaatst

Hey Caroline,

Klinkt me heel erg ingewikkeld in de oren, ik heb zelf nog nachtmerries van het flesjes breken en al mijn vingers openhalen...brrrr!

Maar het geheim is dus duwen??? tegen de tijd dat ik de pregnyl weer mag zetten, ga ik je vragen een uitgebreide handleiding FLESJE BREKEN op te schrijven als ervaren master in het ambacht ;)

Aafke

Geplaatst

Haha Aafke, het lukte weer inderdaad... Maar ik had wel een druppeltje bloed bij het eruit trekken, dus zo volleerd ben ik nog niet. Inderdaad wilde ik ook vragen: hoe is het?

Geplaatst

Hai Caroline

Ja hoor, het geslacht is bekend: het zijn jongens!!! :happy7:

groot gelijk dat je niet alles leest hoor, zo'n nieuwe poging is al spannend genoeg nietwaar!?

succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Tip van de zuster: Pak de bovenkant van de ampul wat je eraf breekt vast met een deukenpapiertje of beter nog een gaasje. Niet erin knijpen, maar naar achter buigen/breken dus van je af.

Nog even en jullie zijn volleerd!!!!!!

Geplaatst

Leuk Babeth, ik wilde het niet weten toen ik zwanger was, maar toch heeft het wel wat... Je kan ze al namen geven en tegen ze praten en met de babykamer en kleertjes...

Sandra, dat had mijn vriend ook bedacht, van me af duwen en gister ging het weer keurig... maar als ik dan een druppel bloed heb, voel ik me weer een amateurtje, haha. Zag ook voor het eerst een klein blauwig plekje vanochtend, heb ik nog nooit gehad! Ach ja, mjn buik ziet er toch niet uit met littekens van mijn operatie en striae van mijn zwangerschap, dit kan er ook nog wel bij... ik hoef gelukkig geen Miss Nederland te worden.

Geplaatst

Hee Caroline,

Beetje lang geleden, maar ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat!

Ik zie dat je al weer druk aan de medicamentjes bent...lukt het allemaal een beetje?

Heel veel succes in ieder geval!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Jij komt niet vaak meer he, carnaval is toch voorbij, haha! Maar soms beter hoor... Ja, ik ben alweer 4 dagen bezig, moet wel wennen aan het mengen van de Menopur maar verder alles goed.

Met jou?? Zie net in je handtekening 1 maart de eerste FM, heb ik ook! Spannend...

Geplaatst

Ja carnaval is weer voorbij, dus waarschijnlijk kom ik nu weer steeds meer! En zo richting de punctie ben ik hier sowieso vaker te vinden!

Toevallig dat we op dezelfde dag de fm hebben, heel veel succes met de behandeling en ik zal voor je duimen!

Op naar een positief resultaat!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

We gaan echt met een aantal meiden gelijk op! gezellig...

Bizar om te zien dat we toch met veel zijn die voor de 3e poging gaan, nu moet het dan maar eens raak zijn!!

hebben jullie veel last van de menopur?? Ik merk dat ik een soort van menstruatiekrampen heb de hele dag door.

Zaterdag voor mij de 1e fm, ben wel weer benieuwd! Eerst nog 4 prikken zetten..

Succes meiden!

Geplaatst

Nou heb ik sinds een paar uur wat krampjes maar ik weet niet of het dat is of dat het gewoon mijn darmen zijn? We gaan rustig door... de vorige 2 keren voelde ik helemaal niets, tot op de dag van de punctie toe terwijl hier regelmatig over volle buiken en wuivende druiventakken wordt gesproken...

Geplaatst

Jaja, Caroline:alright: de wuivende druiventakken! Ik voel ze nog steeds wel eens (vooral nu, net een eisprong gehad)

Volgens mij is het wel een goed teken als je van alles voelt, krampjes, steekjes, trekkerig gevoel, er wordt immers hard gewerkt daarbinnen.

Succes!

X Nine

Geplaatst

Ik weet nog dat ik hardop zat te lachen toen ik die term las voor het eerst van jou... Maar zou ik dan pas met Menopur iets voelen en met de Gonal 2 x niet? Vreemd... Moet het maar als goed teken zien he!

Geplaatst

he caroline, gebruik je die medicatie nu als stimulatie?? Zo ja dan ben je zeker binnenkort voor de punctie aan de beurt. Ik zie daar nu helemaal niet tegen op! ik was het inderdaad vergeten. Ben zooooo vergeetachtig deze keer echt niet normaal. Oja en die blauwe plekjes......ik zit onder ben inmiddels begonnen in mijn billen hahaha

Gerreber: Succes herkende je eerst niet. nieuwe foto!! Ja eigenlijk jammer dat er nog zoveel meiden rondzweven op het behandelingsforum. Nou meiden daar gaat we hopenlijk allemaal verandering in brengen!! op naar het zwangerschapsforum

Geplaatst

Trouwens waarom ben ik een peuter?? en zijn sommige puber, volwassenen enz????? nooit gezien zie het nu pas hahahaha

Denk dat ik gek wordt van deze behandeling (=grapje) Ik lijk wel dronken!!!

Geplaatst

is afhankelijk hoe actief je op dit forum schrijft

als je begint heb je de staus baby

en naar een tijdej en een x aantal berichtjes groei je verder naar peuter enz.

Geplaatst

@caroline, voelde jij niks de eerste 2 keer? Ik kon na een week mijn broek bijna niet meer dichtkrijgen, zo gevoelig door het stimuleren (maar had ook 24 follikels uiteindelijk). Dus ik zou het maar als een goed teken zien.

@ Gerda, bij jou schiet het ook al weer op, bijna 1e FM, spannend!

Geplaatst

Marjan, Menopur is inderdaad het stimulatiehormoon, heb het er net weer in zitten en begin er al aardig aan te wennen... Mijn vriend zei net: Dat gaat ook steeds sneller! Ik zal de punctie tussen mijn en mijn dochters verjaardag hebben verwacht ik (6 en 14 maart). Hopelijk niet op mijn verjaardag! Aangezien mijn ouders van niks weten, hoe leg ik dat uit dat ik er niet ben?

Fren, ik voelde echt niks, nu ook niet echt veel, af en toe wat gerommel maar dat kunnen ook mijn darmen zijn? Ik weet nog dat een vriendin die ICSI deed zei: op het laatst sta je op ontploffen en ben je zo blij dat ze er uit gaan! Had ik dus niet en ik had de eerste keer ook 24 follikels en de tweede keer 15... Tja, kan er ook niks aan doen...

Geplaatst

ieder lichaam reageert weer anders op stimulatie en pijngrens is ook bij iedereen anders. Dat gerommel in je buik herken ik ook, mijn ontlasting is ook veel dunner. Misschien idd de darmen??

Ik kon mijn broeken de vorige pogingen ook niet meer dichtdoen van de pijn. Heb toen ook heel lang thuisgezeten 2 weken voor de punctie al. Nu is het nog te doen, wel veel hoofdpijn en steken in de buik. Maar hoop volgende week toch mijn 2 diensten te kunnen draaien. We zullen het wel zien.

Geplaatst

Sandra jij hebt echt de pech dat je heel heftig reageert op de hormonen! Ik heb soms een zweem hoofdpijn, maar verder eigenlijk niet. Vind het wel rot voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden