Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gerda: ben je al terug meid van de punctie?? Ben zo benieuwd. Trouwens ik moest vannacht (ja sorry) toch in eens denken dat als je man er niet is, wie zorgt er dan voor de zaadjes hahaha. Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, dus als het te privé is zeg je het maar. x

Ik werk met cliënten dus hand en span diensten zit er niet in helaas. Ik werk door tot de punctie en daarna denk ik dat ik me een week ziek meldt. Daarna zie ik wel hoe ik me voel.

x

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gerda had je vandaag de punctie? Oh spannend joh!! Ik hoop echt dat je over een dag of wat een terugplaatsing hebt dit keer! Vond het vorige keer zo verdrietig voor je dat het na de punctie eindigde.....succes he, met wachten! Hoop dat je punctie goed gegaan is en dat je veel eitjes hebt!

Geplaatst

Ik ben ook zo benieuwd naar Gerda, ze zal zich straks wel melden. Volgens mij zit het qua eitjes dit keer wel goed, maar je weet het helaas nooit... ik kan me het van de vorige keer ook maar al te goed herinneren, dat ze als enige van ons groepje geen TP had. Dus, Gerda?

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik heb de punctie alweer achter de rug. Viel deze keer wel wat tegen qua pijn, maar was nog wel te doen!

Van de 15 follikels waren er 10 eicellen. Nu hopen dat ze allemaal rijp genoeg zijn en bevrucht kunnen worden!! AAAARRGGGH!

Zaterdag word ik tussen 12.00 en 14.00 gebeld of ik zondag mag komen voor de terugplaatsing.

Hoop zo dat we nu wel mogen komen voor de terugplaatsing!

ICSI wat het zaad betreft; dat ligt allemaal in de vriezer, omdat het verkregen is via TESE. Enneh.. vragen staat vrij hoor!!

Hoe is het met jullie meiden?

Geplaatst

Goed zo Gerda, 10 daar teken ik voor volgende week!! Hoop op goed nieuws voor jou op mijn verjaardag!

Ik heb vandaag een beetje hoofdpijn en een beetje krampen, voor het eerst... dacht eerst dat het mijn darmen waren maar is anders, zoals vroeger, toen ik nog wel menstruatiekrampen had (sinds de pil niet meer gehad, alleen altijd hoofdpijn). Dus een nieuwe gewaarwording voor mij! Hopelijk stopt het weer snel, want ik was zo blij met het niks voelen (en toch zien dat het groeit)!

Geplaatst

He Gerda, mooie score! Nu je lekker laten verwennen. Pot thee erbij en niet te veel doen. Het grote afwachten gaat weer beginnen! Ik duim voor je dat er een mooie emmie is om terug te plaatsen, maar als ik dat lees, dan zit je hopelijk al halverwege de wachtweken!

@ Caroline, morgen weer een FM? Ben heel benieuwd hoe het is nu!!

Geplaatst

@ Leeuw, ja, we mogen weer. Althans, heb me aangemeld en heb 14-3 de eerste echo om te checken wanner er iets teruggeplaatst kan worden. Spannend dus, maar eerst ff lekker skieen.

Wanneer gaan jullie door? Poging 2 toch?

Gast Sannie66
Geplaatst

Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan Gerda. Ik duim met je mee op veel en mooie bevruchtingen...

Verder ben ik een beetje down vandaag; het bericht van Babeth heeft er toch flink ingehakt...

Geplaatst

bericht van babeth heeft er MEGA-ingehakt. Heb het zelfs aan mn vriend laten lezen. Vind het zo erg, voor iedereen natuurlijk, maar ook vooral omdat het babth is, die altijd voor iedereen met advies en opbeurende woorden klaar staat

Geplaatst

Gerda wat een mooie score zeg 10 eicellen. Hier moet gewoon een heeeeeeeeele goed tussen zitten........

Het bericht van Babeth idd, dat wens je je ergste vijand nog niet toe. Zo welkom en dan zo bij je weggerukt........... er zijn gewoon geen woorden voor.

Geplaatst

Ik denk dat we allemaal ziek waren van het bericht van Babeth... Ik kon mijn ogen niet geloven en zat met mijn hand voor mijn mond in tranen het hele bericht te lezen... Wat een drama, nu ik dit schrijf, komen tranen alweer op. Arme meid... en haar man natuurlijk.

Ik heb min of meer besloten om na de TP niet of nauwelijks op het forum te komen, berichten zoals met Nine en dit bericht trek ik me zo erg aan! Net als jullie natuurlijk. Denk dat het niet goed voor me is. Maar goed, waarschijnlijk kan ik het niet helemaal laten, maar bij deze zeg ik het vast...

Sterkte iedereen!

Geplaatst

Nee hoor, daarom schreef ik "na de terugplaatsing". Ik vind het ook lastig want ik ben heel blij altijd met reacties en medeleven en mijn ei kwijt kunnen hier... En ik wil natuurlijk weten hoe het met jullie gaat. Maar ik heb gemerkt dat ik ook onrustig word van het forum soms. Ik zei al eerder dat ik streng werd toegesproken door een vriendin na de tweede mislukte poging dat ik teveel met anderen bezig ben. Hoewel er veel positieve verhalen zijn, zijn ze dat helaas niet allemaal en ik wil proberen om het deze keer anders te doen, snap je? Maar goed, ik zal het toch niet kunnen laten om af en toe te kijken maar in ieder geval een stuk minder dan voorheen. Lief dat je zo reageert trouwens, zucht... dat bedoel ik nou, dat is zo fijn.

Geplaatst

Caroline helemaal gelijk, dat idee heb ik ook. Ik kan me nu wel heel goed afschermen van anderen. Het doet me allemaal veel verdriet als ik mislukte berichten lees en probeer het negatieve te vermijden. Dat kan hier niet helemaal natuurlijk. Blijdschap en verdriet wisselen hier in rap tempo elkaar af.

Ik zelf lees ook maar een aantal topics. Vorige pogingen las ik me een slag in de ronte en maakte mezelf ook helemaal gek en onzeker. Ook ik doe het deze keer anders :aaaflowersmiley:

En jullie weten het he dames jullie zijn allemaal :greatgirls:

Geplaatst

Hoi meiden, ja het is heel verdrietig nieuws...

Zet je weer even met beide benen op de grond.

Hoop dat wij allemaal een zwangerschap met goede afloop mogen meemaken!

Duimen draaien volop voor iedereen!!

Ik duik vanavond vroeg mijn mandje in, ben nog steeds suf van de valium.

Geplaatst

Gerda: super nieuws!! we duimen verder! rust lekker uit.

Caroline: Ik begrijp je helemaal! ik wilde eerst ook niet het forum op, omdat ik bang was dat ik teveel bezig zou zijn met de behandeling. Maarja dat is natuurlijk onzin, want natuurlijk ben je bezig met je behandeling duh! Ik neem me ook voor om wat meer afstand te nemen tijdens de ww (mocht ik zo ver komen natuurlijk) Vooral omdat ik de vorige keer nogal onderste boven was van het vroegtesten enzo. De andere kant is dat het lotgenoten gevoel zoveel liefde en rust geeft. oef moeilijk.

Meid volg je gevoel en denk vooral aan jezelf!! succes morgen met de FM.

Gast Sannie66
Geplaatst

Caro, veel suc6 met je 2e FM... ik hoop, bid, duim dat ze allemaal lekker zijn meegegroeid...

Geplaatst

He Carolientje, al nieuws???

Meiden, als ik jullie niet meer 'spreek' heel veel succes de komende week met prikken, puncties en vooral TP's!!! Ik hoop op mooi nieuws als ik terug ben!

@ carolien, alvast een heel fijne verjaardag morgen!!

Geplaatst

Nou, dat was even een domper... nadeel is dat je steeds een andere gyn. hebt. Deze kon er links met moeite 5 vinden en rechts 6 of 7... Hij snapte niet dat er eergisteren 14 waren, hij zag ze niet... Hij heeft me ook flink pijn gedaan om te zoeken, terwijl hij de daar langstwerkende gyn. is... En de grootte viel ook tegen, de grootste 17, eentje van 16 en 14 en de rest kleiner. Het beeld was ook veel slechter, heel vreemd. Oh ja, hij zei toen ik vroeg hoe kan dat nou, dat het zou kunnen dat er follikels verschrompeld zijn? (Maar ik hoop het niet voor u, nee hehe) Huh? Nooit van gehoord!

Hij wilde eerst wachten tot maandag voor de volgende FM en vroeg toen: of wilt u het risico niet nemen? Nee, zei ik, ik wil overmorgen weer terugkomen, anders kom ik nog wel een keer extra. Dus zondag weer, gelukkig heb ik dan weer de gyn. van eergisteren...

Was overigens de 3e FM al San, maar ik ben gewend om 4 x terug te moeten.

Moet me er maar niet al te druk om maken, maar had natuurlijk anders verwacht/gehoopt.

Fren, heel veel plezier en als je terugkomt is er een hoop gebeurd!

Geplaatst

Jeetje caroline daar zat je natuurlijk niet op te wachten. Ik heb wel eens gehoort dat ze een grote folikel te groot laten worden zodat er meerdere kleinere kans krijgen om groot genoeg te worden maar verschrompelen??????? Nou gelukkig heb je zondag die "goede" Gyn en hopelijk was vandaag gewoon een grote nachtmerrie........

Fren heb ik iets gemist ga je een paar dagen weg???? Als dat zo is dan wens ik je een fijne tijd!!!!!

Ik zit nu volledig thuis. Vanmorgen nog een uurtje "gewerkt" maar het ging niet. Veel last van de buik dus nu maar een beetje rustig aan doen en wachten tot het maandag ochtend is. Ben benieuwd naar mijn follikeltjes of hopelijk follikels. Dat ze maar groot genoeg worden om woensdag geoogst te worden.

Ik vind het wel typisch dat ik er 's morgens en laat in de middag het meeste last van heb. Van de buik dan. Herkennen jullie dit??

Geplaatst

Balen Caroline, sommige van die gyns zijn ook echt een beetje botterikken hoor, heb die ervaring ook. En ben het met je eens, beter een keer te vaak dan te weinig!

Sandra: ik ga morgen een weekje skieen, dus mis al jullie verhalen over puncties en dergelijke. Maar ben in gedacjhten bij jullie!!

Geplaatst

He Caroline,

bedoelt hij misschien dat er een paar follikels samensmelten? Dat kan namelijk wel. Bij mij zagen ze er bij de 1e FM 18, daarna 14 en bij de punctie zijn ze allemaal aangeprikt, en dat waren er 11 of 12. Dus niet allemaal groeien ze door, en mij is verteld door de gyn dat ze dus soms samensmelten.

Wat goed dat je niet tot maandag wacht, ik hoop voor je dat het er zondag goed uitziet en dat je dan dinsdag voor punctie kan. Succes met de laatste loodjes/prikken.

Liefs,

Anne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden