Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oohw meiden, die rode duivels maken er een potje van af en toe! Als we willen dat ze komen dan blijven ze weg.. Gaat goed komen!

Ik ben vanmiddag nog gebeld door het AMC en gaat toch donderdag punctie worden. Om 8.20 uur moet ik me melden en om 09.00 uur punctie.

Zojuist de laatste spuit deca en menopur gezet. Nu duimen voor een mooi aantal rijpe cellen donderdag!!

Iedereen veel succes, morgen weer een paar meiden fm!

Geplaatst

He meisjes, ja, morgen weer een aardig ritje voor de boeg, Om 12.00 uur afspraak maar gaan maar vroeg rijden ivm files. Dus zo rond 8.15 jumpen we in de auto, ach je went eraan hoor hahaha. De hele kamer staat hier op zn kop, er wordt geschilderd haha tis net kamperen.

@ Nine, fijn om weer wat van je te horen/lezen.

@Gerreber, misschien lopen we saampies op, ik missschien ook donderdag punctie.

Om 22.00 uur vanavond nog een spuit Cetrotide en morgenochtend nog Menopur en dan horen we hoe of wat.

@ICSI succes morgen

Geplaatst

Ja Sannie, ik dacht natuurlijk ook meteen aan jou... Moet je dan 3 spuiten zetten of mag je het letterlijk door elkaar mengen?

Maareh... er kan toch geen andere reden zijn dat je niet ongesteld wordt??

Gast Sannie66
Geplaatst

Da's een goeie Caroline! Dat zou toch wat zijn he! Denk het niet hoor, maar zoals gezegd: is het er woensdag nog niet, dan ga ik ff bellen. Wellicht dan hetzelfde als bij Fren; bloed prikken...

Gonal 's ochtends spuiten en Menopur 's avonds (of andersom)...

Gast Sannie66
Geplaatst

'Het' had er vorige week al moeten zijn. Heb er vanochtend al een Kruidvatje tegenaan gegooid.. una strepa.. en da's niet genoeg..

Maar misschien ben ik wel zwanger van de IUI in januari... toen had ik namelijk ook niet echt een menstruatie... hahaha... en ik ben een aantal kilootjes zwaarder (hormonen???).

Of ben gewoon in de overgang, dat kan natuurlijk ook...

Geplaatst

sannie

zou dat kunnen dat je toch zwanger bent van de iui ?

dat zou wat zijn

heb je al eens getest of is dat de una streepa

Geplaatst

Oh jammer, ja dat ene streepje is niet genoeg... maar toch, moet ineens denken aan verhaal dat als je HCG te hoog is, de testen het niet meer aangeven dat je zwanger bent? Ik wil je geen valse hoop geven hoor, maar jij en Fren zijn een lekker stel!

Geplaatst

Jeetje sannie wat een onzekerheid. En nu???????? Bloedtestje aanvragen??

Ik ga zo op pad om te kijken wat de druivenranken deze keer produceren en dan hopelijk snel op naar de punctie!!!!!! Gek he maar heb er zin in.......de punctie dan he

Geplaatst

Witje; veel succes, hoop dat er mooie trosje hangen ;-)

Fren en Sannie; jeetje, jullie maken het spannend...

Marion; Spannend ook voor jou!!

Zijn er hier meer meiden die al wel eens accupunctuur ter ondersteuning van de poging hebben gebruikt?

Gister heb ik voor het eerst een behandeling gehad. Vrijdag (dag na punctie) wil ze mij weer zien en dan waarschijnlijk de dag na terugplaatsing weer.

aaaahh.. hoop zooo dat het deze keer lukt! voor ons allemaal...

Gast Sannie66
Geplaatst

@Pleun, idd...1 streepje is niet-zwanger...

@Witje, vandaag ook weer niks, nada, noppie. Ga morgen dus maar ff bellen met het zh... Enneh, suc6 met je FM meissie...

@Caroline, ik heb geen zw verschijnselen hoor. Ik denk dat het gewoon een combi van de hormonen en stress is. Wel raar dat mijn BMS wel precies deed wat het moet doen in de cyclus, dus ik was er heilig van overtuigd dat ik afgelopen zaterdag mijn ongi zou krijgen...

@Gerda, er is volgens mij een apart topic over acupunctuur. Ikzelf 'doe' aan Reiki....

@Marion, gaat helemaal goedkomen meis...

Geplaatst

Weer terug van onze meting. 4 rechts en 3 links!!!! Wij zijn tevreden. De grootste is pas 12 mm maar de vorige keren duurde het ook ff voordat ze de gewenste groote hadden. Zonder tegenbericht maandag pas 2e follikel meting. 's middags doen ze daar altijd alle 'gevallen' doornemen en overleggen. Mocht er uit het overleg wat anders komen moet ik zaterdag komen, maar dat denk ik niet. Vorige keren hebben we ook minimaal 13 dagen moeten stimuleren.

Heb me wel ziek gemeld dus ga arbeits therapeutisch aan de slag daar. Niet sjouwen en mensen verzorgen maar wel wat administratie en natuurlijk koffie delen en drinken!!!

Geplaatst

Sannie: mijn god wat een verhaal!! Weet je al wat meer??

Fren: Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met zijn ongi hahahaha gefeliciteerd, dat het de laatste mag zijn!

Witje: prima resultaat toch! Super lekker blijven broeden!

Caroline: Fijn dat er resultaat is, ik ga duimen voor 10!!

Ik mag vandaag de puragon erbij spuiten ipv 150 ga ik naar 200. Ben benieuwd. Ben vandaag doodziek van de hoofdpijn en ik ben misselijk van de hoofdpijn! pff die deca is echt KL*#@ spul. Gelukkig vandaag de puragon erbij hopenlijk stabiliseerd het dan weer.

goed niet klagen maar dragen hihi

Gast Sannie66
Geplaatst

Jaaaa ik weet al wat meer Marjan... ik ben 'het' geworden! Ondekt in de Donner en de vreugdekreet was volgens mij helemaal te horen op het Binnewegplein *grin*

(nu ff boodschappen doen, straks ga ik weer ff verderlezen en reageren meisjes...happy, happy, happy!)

Geplaatst

Haha San, dat had ik wel willen horen! Goed zo! Jij gebruikt geen decapeptyl toch, heeft dat Synarel snuiven hetzelfde effect? Als ik moet mengen moet ik dan 3 spuiten per dag zetten, hoop het niet, maar jij houdt het dus bij 2.

Marjan, helaas is het bij Fren weer gestopt hoor, ze heeft er in een ander topic over geschreven...

Geplaatst

@ marjan, helaas, wederom tevroeg gejuicht, zie mijn verhaal in Wie start er in maart/april: volgens het zh ga ik voorlopig niet ongesteld worden (lezen ze uit mn hormoonspiegels)

Gast Sannie66
Geplaatst

Echt naatje hoor Fren!!!! Kop op he... we moeten positief blijven, ook al is het soms dat je denkt dat je lichaam zich tegen je keert....

Caroline, ´s ochtends 187.5 Gonal en ´s avonds 150 Menopur. Dus iets meer dan de 300 eenheden Menopur die ik in januari spoot. We hadden in 1e instantie deze keer 450 Menopur moeten spuiten (had ook 2x per dag gemoeten), maar eerst nu kijken hoe ik reageer op de Gonal...

Moet morgen toch met de IVF secretaresse bellen en vraag even voor de zekerheid of dat klopt van die 150 Menopur. Het staat me nl. bij dat op het recept 225 eenheden stond en de apotheek is vergeten een kopie van het recept bij mijn meds te doen.. (kom ik net achter *zucht*). Maar zij kan dat nakijken in mijn dossier...

Geplaatst

Fren; wat een vervelend nieuws weer.. balen! Hoop echt voor je dat je straks toch echt kan starten.

Witje; jij ook een mooie score, lekker blijven broeden..

Donderdag mag ik voor de punctie; Manlief zit dan voor zijn werk weer in het buitenland, maar gelukkig kan mijn moeder weer mee.

Buikje wordt voller en voller, dus kom maar op met die punctie!

Gast Sannie66
Geplaatst

Mooi hoor Sandra, jij blij, dan zijn wij ook blij... op naar de 2e FM..

Gerda, jammer dat je man er niet is, maar wel prettig dat je moeder meekan... suc6 meis...

Geplaatst

hoi Gerda, was dat vorige keer ook niet zo?? gelukkig zie je er niet tegen op!! nog een paar dagen meid, met een vol buikje en daarna hopenlijk 9 maanden een hele dikke volle buik: ohh het zou toch zo waanzinnig zijn!!

Fren: Wat een ellende!!!! Ik hoop dat je positief kan blijven. Maar dat lijkt me wel onwijs moeilijk. Schreeuw, schrijf enz het van je af hoor!!

xx

Geplaatst

ha meiden, nou nou nou, wat een nieuws weer in 1 dag zeg!

@Sannie, hehe eindelijk zeg! Starten maarrrrrrrr

@Gerreber, hebben we samen op donderdag de punctie! K moet vannacht 00.30 uur Pregnyl spuiten en donderdag om 11.30 uur punctie. Als alles goed gaat op zaterdag de terugplaatsing. Heb er links 4 en rechts 1. Niet extreem veel maar we zijn tevreden! Kom maar op!!!

Doen trouwens PICSI en assisted Hatching!

@Witje, mooie score toch! Misschien komt er wel nog wat bij je weet maar nooit.

K trouwens kiespijn op het moment, zwaar kl*te, morgen maar eens de tandarts bellen. Echt hopeloos want ben absoluut geen held en deze stress kan ik n u dus echt niet gebruiken!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Caroline, nog ff vergeten te reageren op de vraag Synarel/Deca. Idd, dat is hetzelfde; legt je cyclus 'plat'...

@Marion, mooi zo... en nu duimen dat in alle 4 eiblaasjes ook eitjes zitten...:blowkisses:

Geplaatst

Gerda en Marion de punctie donderdag al!!! lekker hoor. Gelukkig zie je er niet tegenop Gerda. Marion er hoeft er maar 1 te plakken natuurlijk. Dus wat minder eitjes is niet erg als het gewenste resultaat er maar is.

Ik wacht het rustig af tot maandag. Buikje voel ik goed dus werken zit er niet in. Ik ga wel op mijn werk wat klusjes doen, wat achter de pc wat koffie delen enz. Dan ben ik in ieder geval lekker bezig en toch nog nuttig bezig. Weinig tijd om er over na te denken zeg maar. Is ook lekker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden