Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Annema, gefeliciteerd meid! Super! Ga genieten van de roze wolk waar je op zit!!

@ICSI, heel veel sterkte en een hele dikke knuffel. Weet niet goed wat ik anders kan zeggen.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames, wens de rode dames heel veel sterkte en de groene wil ik graag feliciteren. Voor de wachtende dames houd moed!

Ik had voor mn officiele testdag roodbloed verlies en d8 ik hoef niet meer te testen. 24-3 toch getest en het gaf een licht roze streepje aan?! Het zhuis gebeld en het kon nog alle kanten op.. donderdags (dag na testdag een enome steek in mn buik.. vrijdag erna nog licht ongi maar veel minder dan anders (ook ivm mn bloedverdunners zou het veel meer moeten zijn nl) Vervolgends dezelfde dag een enorm stolsel met een vliesje..ik ben me rot geschrokken en heb het heel lang voor me gzien en dacht nu is het mis.. Ik moch eigenlijk afgelopen maandag nog eens testen omdat ie de laatste x heel licht was maar dat was niet meer nodig helaas. Ik bleef maar last van me buik houden (linksonderin) steken en een duidelijke pijn en ben gister in het zhuis gweest voor een controle echo. Daar werd het dan wel heel duidelijk, mn bms was heel dun en het was dus verloren gegaan.. Ondanks dat ik het eigenlijk al wist (va vorige wk vrijdag, toch weer een klap.. Vanaf het begin had ik goede hoop maar hield me voor realistisch te blijven maar in de laatste dagen begon mijn hoop zo te groeien en des te harder was de realiteit. Ik voelde me zo leeg en wist niet hoe ik ermee om moest gaan.. Vandaar ik me heb aangemeld op een ander topic om ook verder te kunnen. Alleen merk ik dat het echt tijd nodig heeft en ben ik erachter dat ik het allemaal nogal heb onderschat. Wel heb ik enorm veel aan dit forum en blijf uiteraard rondhangen want ik zou niet weten hoe ik zonder moet.. Daarom iedereen bedankt bij deze!

Heel veel liefs,

Geplaatst

Lafinah, ook als ik jouw verhaal lees vliegen de koude rillingen mij over de rug. Het is allemaal niet makkelijk. Je wordt heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees en je probeert rekening te houden met de teleurstelling. Maar dat is bijna onmenselijk.

Daarom is het fijn dat we hier van elkaar weten wat het is, je hoeft bepaalde dingen hier niet uit te leggen want we lopen allemaal met dezelfde gevoelens rond.

Daarom van mij een dikke knuffel en ik hoop dat je jezelf weer genoeg op kan peppen om binnenkort nog een poging te wagen!

Geplaatst

@ Lafinah: Ik had echt precies hetzelfde!! Wat je beschrijft is exact hoe het bij mij ging... Aan de ene kant maakte het mij echt superverdrietig en aan de andere kant was ik een soort van blij, want het betekende wel dat er al wat was gebeurd... en dat is al meer dan wat er ooit geweest is bij mij! Het gaf me toch wat goede hoop voor de volgende keer. Ik voel me nog steeds een beetje down omdat ik weer moet wachten (en ik wacht al zo lang...) Maar nu moet ik weer bijna ongesteld wordeen en kan ik bellen voor een cryo tp.

Voor wat betreft die cryo poging: ik heb er goede hoop op, minder hormonen en dus misschien een betere kans? Ik had erg veel last van de pregnyl die ik moest doorprikken.

Sterkte, maar blijf positief: Er is wat gebeurd!!! je bent weer een stapje dichterbij geweest....

Liefs, Judith

Geplaatst

Lieve Meiden,

Mijn groen kan worden omgezet in rood.

Zijn vandaag in het zkh geweest voor onze 1e echo. Het is niet goed. De baarmoeder is leeg en er is iets? gezien in mijn eileider wat de arts niet helemaal kan verklaren. Mogelijk bbz.

Opnieuw bloed geprikt hcg is nu 106, was 22/3 132. Heb nog geen bloedverlies.

Moeten 9/4 weer terug voor een echo en bloed prikken voor hcg bepaling.

Ze gaan nu na 3 miskramen een chromosomen onderzoek doen. Uitslag over 3 maanden bij de gyn. Dan horen we ook wat het eventuele vervolgtraject zal worden.

We moeten nu afwachten wanneer het vruchtje los komt. Verder houden we even een pauze tot we begin juli terug zijn geweest in het zkh en weten hoe we verder gaan.

Ik ben boos, moe, teleurgesteld en verdrietig. Emoties beginnen nu los te komen en zit nu te janken terwijl ik dit schrijf.

Ik wil alle groene dames heel veel succes wensen tijdens hun zwangerschap en maak er iets moois van!!

Voor de rode dames, kop op he. Het zal toch eens wel een x gaan lukken.

Een verdrietige groet,

Bianca

Geplaatst

Jeetje Bianca, wat een verhaal!

Al drie keer een miskraam.... wat vreselijk voor jullie.

Ik hoop dat ze kunnen vinden wat eventueel de oorzaak hiervan kan zijn en dat dan een volgende poging wel succesvol is.

Een hele, hele dikke knuffel.

Geplaatst

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 12-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Chantal, tp 04-03, 1 cryo, testen 19-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys,testen 19 maart

Kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Lily67 TP 10-03 2 emmy's Testen 22 Maart

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Laika, TP 10-03, 1 cryo, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

natascha tp 14-3 2 cryo's ,testen 23 maart

Lafinah, TP 11-3, 1 emmy, testen 24 maart

Shanna, TP 10-03, 1 verse emmy, testen 24 maart

Dafke32, TP 12-03, 1 verse top emmy,bloedtest 24 maart

Renate, TP 13-03, 1 emmy, Testen 25 maart

Kaykay,TP 13-3, 1 cry, Testen 25 maart

Bianca77 NOD 25 maart

Witje, tp 12-3, 2 verse emmy's, bloedtest 26 maart

Pieternel, TP 12-03 1 verse emmy (AZR icm EMC), testen 23 & 26 maart

Dromertje TP 13-03 Testen 28 maart

Aafke, TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Marlijn TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Kris74 TP 14-03,1 emmy,testen 29 maart

Moontje TP 15-03,2 emmy's bloedtest 30 maart

Annema, TP 16-03, 2 verse embryo's, testen 30 maart

Arzu TP 16-03, 1 cryo (blastocyst) testen 31 maart bloedtest

ICSI tp 20-3, 1 emmy, testen 31 maart

Geplaatst

Oh nee Bianca..... wat ontzettend klote!!! En dan voor de 3e keer! Pffff... lijkt me erg frustrerend en pijnlijk.

Heel veel sterkte en succes met het vervolgtraject.

Veel liefs Nathalie

Geplaatst

Lafinah, sterkte meid, hopelijk vinden jullie snel de kracht voor een nieuwe poging.

Bianca, tjonge, de 3e miskraam al, wat erg, ik hoop dat ze een oorzaak vinden en dat het de volgende keer goed mag gaan, sterkte.

Voor jullie allebei :hugg:

Gast Sannie66
Geplaatst

Ik zie dat het wachtbankje maart erg negatief is afgesloten met voor Lafinah en Bianca een wel heel erg bitter en verdrietig verloop...

Ik wil alle 'rode meiden' van de maand maart een dikke knuffel geven en de 'groenen' een voorspoedige zwangerschap wensen...

Geplaatst

@vanessa, judith, mariellle en sannie hartelijk dank voor jullie lieve woorden!

@bianca wens je veel sterkte en kracht toe de komende tijd!!

ik heb 14-4 een afspraak met de fertiliteitsarts over hoe het gegaan is en hoe verder..heb begrepen dat er na een verse tp een cyclus word overgeslagen zodat je lichaam zich kan herstellen, voordat mn eskimootjes ontdooid worden. Heb een cyclus van 5 wkn dus het wordt dan in mei ergens denk ik.

heb op deze site erover gelezen dat soms de cryo's per 2 worden ingevroren wat ik niet hoop overigens omdat vanwege het gevaar op een nwe cva of tia ik er maar 1 tp mag.. in het "ergste" geval ontdooien ze beiden wel goed en wat gebeurd er dat met de overige? Ik zou bijna denken, mits ze beiden goed erdoor komen om ze toch beiden terug te plaatsen zodat de kans groter is dat er 1 blijft plakken..maar de kans dat beiden blijven plakken is even groot lijkt me.. daardoor de kans op een broerte dus ook.. hoezo dubbele gevoelens..? Mss 1st maar het gesprek maar afwachten alvorens me nu al druk temaken..

Mijn zus..de liefste, merkte gisteren zelfs op..mocht het allemaal niet gaan zoals we willen.. wil ze het voor me dragen..ben er nog ondersteboven van zo lief! Heb mn dankbaarheid uitgesproken maar ook aangegeven dat het einde nog niet in zicht is.. dit was onze 1e poging met nog 2 eskimootjes in de wacht. begrijp nu des te beter hoeveel de behandeling met alles erom heen met je kan doen (en je omgeving). Heb inmiddels de kracht weer gevonden (en hoop) om door te gaan en wens iedereen hetzelfde toe!

lots of liefs, :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Lieve Meiden,

Mijn groen kan worden omgezet in rood.

Zijn vandaag in het zkh geweest voor onze 1e echo. Het is niet goed. De baarmoeder is leeg en er is iets? gezien in mijn eileider wat de arts niet helemaal kan verklaren. Mogelijk bbz.

Opnieuw bloed geprikt hcg is nu 106, was 22/3 132. Heb nog geen bloedverlies.

Moeten 9/4 weer terug voor een echo en bloed prikken voor hcg bepaling.

Ze gaan nu na 3 miskramen een chromosomen onderzoek doen. Uitslag over 3 maanden bij de gyn. Dan horen we ook wat het eventuele vervolgtraject zal worden.

We moeten nu afwachten wanneer het vruchtje los komt. Verder houden we even een pauze tot we begin juli terug zijn geweest in het zkh en weten hoe we verder gaan.

Ik ben boos, moe, teleurgesteld en verdrietig. Emoties beginnen nu los te komen en zit nu te janken terwijl ik dit schrijf.

Ik wil alle groene dames heel veel succes wensen tijdens hun zwangerschap en maak er iets moois van!!

Voor de rode dames, kop op he. Het zal toch eens wel een x gaan lukken.

Een verdrietige groet,

Bianca

Hier weer even een update van vandaag.

We zijn vanmorgen bloed wezen prikken en ruim een uur later hadden we de afspraak met de arts.

Er is gekeken met de echo en mijn buik was uiteraard nog steeds leeg. Hadden niet anders verwacht. Bekijken van mijn li eierstok was wel vervelend.

Bloed uitslagen nog niet bekend. Mochten naar huis en vanmiddag bellen om 15.30 uur.

En ja hoor de uitslag was er!! EN HOE!!

Hcg is dus niet gedaald maar gestegen?!?! van 106 vorige week vrijdag nu naar 213?

De arts is wel bezorgd over deze stijging en vertelde dat ook meteen. Ze denkt nu toch sterk aan een bbz. Heb special instructies meegekregen voor het geval dat ik buikpijn krijg, weer ga vloeien of me gewoon helemaal niet lekker ga voelen. Nou dat zegt denk ik ook wel wat toch.

Vooralsnog moeten we dus afwachten wat er gaat gebeuren. Komt het toch nog spontaan of moeten ze gaan ingrijpen? Ik weet het niet en die onzekerheid is wel slopend. Je bent nu echt de regie over je eigen lijf kwijt.

Volgende week vrijdag weer prikken en afwachten wat er dan weer uitkomt. Alles wordt dus alleen maar spannender.

Een onzekere en spannende groet,

Liefs Bianca

Geplaatst

Kossie, wat een ellende. Ik hoop voor je dat het zich vanzelf oplost. Wat een onzekerheid. Heel veel sterkte hiermee en hou jezelf goed in de gaten!

Geplaatst

Veel sterkte Bianca, wat een ontzettend ROT situatie. Ben je eindelijk zwanger... *zucht* Ik hoop dat het zichzelf snel oplost. Doe rustig aan en hou jezelf echt goed in de gaten.

xxx

Geplaatst

Kossie wat een rot verhaal zeg. Hopelijk lost het lichaam het vanzelf op, zodat je geen ingreep of zo nodig hebt. Heel veel terkte en doe het rustig aan. Luister goed naar je lichaam.

Dikke Knuffel Linda

Geplaatst

Jee Kossie, je houdt het wel spannend voor jezelf maar ook voor ons hoor. Ik hoop met recht dat het goed komt en dat alles over een maand of 8 afgesloten wordt met een lief gezond beebje. Op zich de stijging zegt ook wat toch? Bij mijn laatste zwangerschap die in de 15/16de week toch een dood beebje werd, was er de eerste tijd ook niets te zien in de baarmoeder maar wel stijgende lijn in het bloed. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval blijft maar dat je het beter afsluit als ik toen.

Ik begin volgende week weer met de decapectyl en dan uitgangsecho op 18 mei. Ik ga dus op bankje mei t.z.t. verder. Maar..........er zijn nieuwe bloeduitslagen bekend waarvoor ik vorige week ineens met spoed op de poli moest komen. Ik blijk SLE te hebben met ook het antifosfolipiden syndroom.

Dit verklaard wellicht de miskramen en de laatste late miskraam. Ik ga dus bij de 2de IVF zwaar aan de bloedverdunners icm prednison. Wellicht besluiten we tijdens uitgangsecho om het nog een x met gonal en pregnyl in IUIvorm nog een x te proberen nu we dit weten.

Meiden, zet hem op. Kossie, ik volg je op de voet en duim voor je.

Kussssss

Geplaatst

Hoi Meiden,

Nou het is toch niet goed hoor. Kreeg afgelopen dinsdag buikpijn en was misselijk. Ik het ziekenhuis gebeld en mocht om 14.00 uur langs komen. Weer gekeken met de echo maar nog steeds niks te zien, ook de eileiders zagen er goed uit.

Dan ook nog maar weer ff bloed prikken en na een uurtje terug komen bij de arts.

Nou het hcg was weer verder gestegen, en de buikpijn erbij waren rede om mij te houden. Dinsdagavond ben ik nog geopereerd en hebben ze een bbz geconstateerd. Deze hebben ze weg moeten halen en helaas ook mijn linker eilleider. Ben nu weer thuis en moet gaan herstellen zowel lichamelijk als geestelijk.

Groetjes Bianca

:bye:

Geplaatst

Bianca, heel veel sterkte en pas goed op jezelf!

Geplaatst

Tjeetje Bianca, klote zeg. Ik hoop dat je dit vervelende stukje snel een plekje kan geven. Neem wel je tijd, is makkelijk gezegd op afstand maar het is wel zo.

Dikke kus

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden