Jump to content

IVF als opvolging van IUI

Recommended Posts

Posted

Nadat ik maanden actief ben geweest op de IUI hangplek, ga ik nu een nieuw toppic openen. Dit zal een plek zijn waar meiden die nu net tussen de IUI en IVF inzitten elkaar kunnen vinden. een plek waar vragen gesteld en beantwoord kunnen worden. Juist in deze overgangsfase zit je echt tussen de toppics van IUi en IVF in, vandaar deze lijst.....

Maar ook waar we lekker bij kunnen kletsen over van alles en nog wat.

Dit is natuurlijk niet alleen voor de meiden uit de IUI hangplek, maar voor allen die in deze situatie zitten en willen "aanhaken".

Wie ben ik?

Zomer 71 (dus 38 jaar) en nu zo'n 2,5 jaar actief bezig met onze kinderwens. Alle onderzoeken die het protocol voorschrift wel doorgelopen en 4 keer IUI gehad.

Nu ben ik op 19-2-2010 gestart met deca en gaan we voor half maart voor een punctie.

Meiden, we gaan ervoor!!!!!

gr Zomer

• Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi, ik sluit me graag aan bij dit topic .. ik weet nu nog niet waar ik aan toe ben maar dat hoor ik donderdag ... ik ben in juli 2009 begonnen met IUI en bij de 6e IUI in december 2009 was ik zwanger .... helaas is deze zwangerschap geëindigd in een miskraam na 10 weken en 4 dagen. Na een positieve echo op 22 januari hadden ze mijn dossier in het behandelcentrum gesloten maar helaas zal deze toch weer geopent moeten worden ... aankomende donderdag heb ik een evaluatie gesprek met één van de behandelend artsen ... toen wij begonnen met IUI zeiden ze dat ze na 6x IUI zonder resultaat altijd gaan evalueren om te kijken wat ons vervolg traject zal zijn .... dus ik ben wel heel erg benieuwd.

Zelf hebben we onze hoop gevestigd op IVF maar ik weet niet hoe de arts hierover denkt ik hoop dat hij er ook positief tegenover staat zo is er dan toch nog een beetje hoop voor ons. In juni wordt ik 43 dus de tijd begint te dringen ...

gr. Nicole

Posted

Ik sluit me ook aan! Goed idee Zomer.

Voor degene die me niet kennen; Ik ben 29 jaar. Bijna 3 jaar kinderwens. 6e iui gehad,die helaas mislukt zijn.

Intake gesprek voor ivf achter de rug. Nu dus nog paar maanden wachttijd,dus hopelijk dan beginnen met m'n 1e ivf behandeling.!

Posted

Ook ik ga hier meeschrijven!

25 jaar, ruim 3 jr kinderwens. Alle mogelijke onderzoeken gehad. 3x IUI zonder hormonen, 3x IUI met hormonen, waarbij zaadkwaliteit steeds slechter werd. Verder heb ik een lichte vorm van PCO.

Morgen hebben wij een intake en daar horen we of het ivf of icsi gaat worden en wanneer we kunnen starten.

Ik heb ook gelijk een vraag aan jullie. Hoe denken jullie over het vernietigen van cryo's. Heb begrepen dat je straks contracten moet ondertekenen over wat er met overgebleven cryo's gebeurd. Ben benieuwd wat jullie gedachten daarover zijn....

Posted

Dames, ik wilde jullie even veel succes en sterkte wensen met de overstap van IUI naar IVF. Ik heb dit traject ook gedaan en met het gewenste resultaat! Ik ben nu ruim 25 weken zwanger na 5 IUI's en 1 IVF!

Ik kan mij herinneren dat ik de overstap best pittig vond, maar dat ik het zelf heel fijn vond dat we nu voor het "grotere" werk gingen met serieuze kansen.

Anyway, veel succes!

Edit: over die cryo's, wij moesten daar inderdaad een contract voor tekenen. Er staan iets van 4 opties in het contract (vernietigen, ter beschikking stellen en nog 2 waar ik even niet op kon komen). Wel iets om goed over na te denken, maar hou ook in je achterhoofd dat een cryo niet een vanzelfsprekendheid is. Niet iedereen houdt cryo's over (helaas). Wij ook niet.

Posted

Ik mag me hier ook aanmelden voor dit topic. Heb ook wel al bij ivf mee getypt. Maar momenteel hangen we een beetje tussen iui en ivf in.

Heb na ruim 3 jaar kinderwens en 1x bbz na spontane zwangerschap(nog maar 1 eileider dus) ook 2x iui met hormonen gehad. Echter toen was de zaadkwaliteit zo slecht dat ik door verwezen werd voor ivf/icsi. Toch ben ik met die slechte zaadjes nog zwanger geraakt maar helaas na 6 wkn een miskraam gehad.

Vandaag weer zaadonderzoek moeten laten doen. Afhankelijk van de uitslag hier van wordt het doorgaan met ivf/icsi of toch weer iui.

Posted

Hoi Zomer, Pammie, Mob, Coni, alle oude bekenden ;-)

Voor degenen die me niet kennen: Ik ben 39 jaar, onverklaarbaar onvruchtbaar, net de 3e iui gehad en sta op de wachtlijst voor IVF, hopelijk starten over 2 maanden.

Ik zal voorlopig tussen de twee fora blijven switchen omdat ik natuurlijk hoop dat IVF niet nodig zal zijn, hoewel ik me daar mentaal wel op aan 't voorbereiden ben.

Dag!

Posted

Hallo allemaal,

Ik zal me eigen even voorstellen,ik ben luna0 en 34 jaar. wij zijn al bijna 4 jaar bezig voor n kindje en na 9 iui pogingen is het nog steeds niet gelukt. Hebben allebei alle onderzoeken gehad en alles was bij ons goed. Fijn en toch ook waarom lukt t dan niet he..Heb 3 iui met hormonen gehad en de rest zonder. En de volgende stap is dus ivf. Vind t heel goed dat dat eris maar ik ben er ook wel n beetje bang voor. Vandaar dat ik ging kijken op internet en zo kwam ik dus hier. Krijgen in maart het gesprek hierover en dan beginnen in april.

Aan de ene kant kan ik niet wachten om te beginnen en aan de andere kant denk ik, waar begin ik aan...

Ga wel veel lezen hier!

Groetjes luna0

Posted

Ook ik kan mij zeker herkennen bij dit topic. 6x iui achter de rug en nu wachten om verder te mogen gaan met IVF, 3 maart gesprek staat het gesprek. Erg spannend allemaal. Maar wel helemaal top om te lezen dat er zoveel mensen in dezelfde situatie zitten, zo kunnen we het leed een beetje delen !

Posted

Ik heb de intake gehad! Het wordt toch ivf. Zodra ik ongesteld wordt gaat het lange protocol in werking. Dag 3 bloedprikken en dag 21 starten met de decapeptyl en dan volgt de rest ;-)

Ben erg opgelucht dat ik nu weet waar ik aan toe ben!

Posted

Hallo dames, nou we hebben het gesprek gehad ... de gyn wist in eerste instantie niet dat ik een mk heb gehad dus die stond wel even vreemd te kijken ... we hebben het verhaal dus uitgelegd en toen werd het hem ook duidelijk. Ik vroeg hem toen wat ons vervolg traject zou kunnen zijn .. daarop zei hij dat het wat de IVF betreft heel "jammer" is dat ik toch zwanger ben geraakt dmv IUI en clomid ... dat maakt de kans om voor IVF in aanmerking te komen toch wat kleiner ... toch zal hij zich er voor inzetten om voor ons de IVF er doorheen te krijgen ... op 11 maart belt hij ons terug met de uitslag van het gesprek en anders gaan we zo wie zo door met IUI dat is tenslotte toch al een keer gelukt .... dus het gesprek was niet helemaal wat ik hoopte want ik hoopte eigenlijk dat hij zou zeggen dat het "vanzelfsprekend" zou zijn dat we voor IVF in aanmerking zouden komen maar jammer genoeg is dit niet zo vanzelfsprekend en wordt je eerst uitgebreidt besproken in het fertiliteitsteam ... maar goed ... helemaal hopeloos is het ook niet en we hopen natuurlijk op een positieve uitslag en anders houden we ons maar weer vast aan de IUI ....

gr. Nicole

Posted

Even een paar dagen heeeel druk geweest, maar ben er nu even voor gaan zitten om te reageren;

Coni, wat een schrik! Ik wist dit dus ook niet.... Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in de opmerking van de arts, want je bent inderdaad zwanger geworden door IUI. Maar toch... Hoop voor je dat je snel een antwoord zal krijgen wat je verwacht en wilt horen!

Mob en Pammie op naar de start van de IVF. Ben benieuwd hoe jullie het gaan ervaren... Ik moet zeggen dat ik wel merk dat ik de Decapeptyl inspuit, maar dat ik (nog) niet heel veel merk. Of wellicht moet ik zeggen dat ik heel erg opzag tegen deze hormonen, maar dat het meevalt. Ik heb alleen veel pijn in mijn hoofd en ben moe, ga de aankomende dagen dus veel op de bank hangen, hahahahahahaha

Kikistan en Luna0; succes met jullie intakes en wannabemom succes met wachten op de uitslag.

Lexa, we gaan er gewoon van uit dat deze IUI gelukt is en dat je snel van dit toppic af kan gaan. (toch?)

Meiden; we gaan ervoor!!!!

Gr Zomer

Posted

Dag meiden, allereerst: Mob, wat geweldig dat je zo snel terecht kunt. Hartstikke goed, zeg! Nu maar heel snel ongesteld worden, he? Of eh... misschien wel niet. Dat zou helemaal mooi zijn.

Coni: Aan de ene kant rot dat je niet meteen met ivf kunt starten, maar wel een beetje begrijpelijk vanuit medisch oogpunt. Je bent hartstikke vruchtbaar dus als het via iui kan, geven ze daar de voorkeur aan.

Zomer: Dus het valt mee met de deca? Doe het lekker rustig aan, he? Het is bijna weekend.

Zelf niet veel te melden, ik zit op dag 7 na de inseminatie (of is de dag van de inseminatie dag 1? In dit geval zit ik al op dag 8). Hah! De eerste wachtweek was zoals altijd een eitje, maar ik merk dat ik er nu iets meer mee bezig ben. Normaal gesproken word ik op dag 10/11 ongesteld na de pregnyl. We merken het wel. Ik ga dan sowieso door met nog een iui.

Fijne dag allemaal!

Posted
Hallo dames, nou we hebben het gesprek gehad ... de gyn wist in eerste instantie niet dat ik een mk heb gehad dus die stond wel even vreemd te kijken ... we hebben het verhaal dus uitgelegd en toen werd het hem ook duidelijk. Ik vroeg hem toen wat ons vervolg traject zou kunnen zijn .. daarop zei hij dat het wat de IVF betreft heel "jammer" is dat ik toch zwanger ben geraakt dmv IUI en clomid ... dat maakt de kans om voor IVF in aanmerking te komen toch wat kleiner ... toch zal hij zich er voor inzetten om voor ons de IVF er doorheen te krijgen ... op 11 maart belt hij ons terug met de uitslag van het gesprek en anders gaan we zo wie zo door met IUI dat is tenslotte toch al een keer gelukt .... dus het gesprek was niet helemaal wat ik hoopte want ik hoopte eigenlijk dat hij zou zeggen dat het "vanzelfsprekend" zou zijn dat we voor IVF in aanmerking zouden komen maar jammer genoeg is dit niet zo vanzelfsprekend en wordt je eerst uitgebreidt besproken in het fertiliteitsteam ... maar goed ... helemaal hopeloos is het ook niet en we hopen natuurlijk op een positieve uitslag en anders houden we ons maar weer vast aan de IUI ....

gr. Nicole

Eigenlijk best vreemd hé dat de gyn dat zo zegt dat het "jammer" is dat je door IUI zwanger bent geworden. Ik snap het wel,maar toch; je wilt vaak zo graag dat het zo gaat zoals jij het wil!

Hopelijk de 11e hééél goed nieuws voor jullie.

Zomer; jij bent al bezig met de hormonen! Geniet van je rust,die zul je zeker nodig hebben!

Ben ook zeer benieuwd hoe ik het allemaal ervaar,heerlijk zo'n forum waar je alles kunt delen.

Lexa; midden in de wachtweek (vreselijk soms hé),even volhouden nog!! En laten we toch hopen dat je straks positief test,zou mooi zijn!

Fijn weekend allemaal.!

Posted

Jetzt geht's los! Vandaag een brief gekregen van het zh. Ik moet daarop m'n laatste drie menstruatiedata invullen, aangeven of ik allergisch ben voor peniciline, of m'n partner in de afgelopen drie maanden koorts of griep heeft gehad en in welke maand ik absoluut geen behandeling kan hebben. In een later stadium krijg ik de receptenlijst + afspraak prikinstructies. Op 31 maart is er 's avonds een informatiebijeenkomst in het ziekenhuis. Zou wel heeeel toevallig zijn als er iemand van jullie ook gaat naar het Tergooiziekenhuis in Blaricum. Ik draag een rode roos en heb een krant onder m'n arm, oke?

Posted

@coni; ik snap jullie situatie helaas ook maar al te goed. Ik ben dus ook net na ons intakegesprek spontaan zwanger geworden maar ook met 6 wkn een miskraam. Bij ons zij de gyn juist nou fijn nu weten jullie dat je zwanger kunt worden. Maar tja daar heb je niet zo heel veel aan. We willen ook zwanger blijven....

En op een gegeven moment heb je je toch op de ivf verheugd en ingesteld. WIj krijgen dus ook dinsdag de uitslag of we door mogen(hangt van kwaliteit zaadjes af).

MIjn eigen gynaecoloog zei zelf ook nog iets van nou tja al heb je maar enkele zaadjes, dan kun je nog met iui zwanger worden, maar die kans is wel erg klein en hij vroeg zich af of het zinvol was om voor die kans te gaan.

Posted

Wannebemom en Coni, ik hoop zooooooooooooo dat jullie beiden wel door mogen voor IVF. (en wat doet dit proces toch rare dingen met je, want ik had nooit gedacht dat ik mensen IVF zou toewensen!)

Lexa, spannend hoor. Eerst nog maar afwachten of de laatste IUI succes heeft gehad, ik hoop het heel erg voor je!

En mee vallen met de deca? Ik ben gewoon iemand die altijd positief de zaken wil bekijken en die niet zo zeurt. Maar als ik heel eerlijk ben voel ik mij alsof ik een gigaweekend achter de rug heb van feesten... en dat merk ik met hoofdpijn en vermoeidheid. De laatste paar dagen ben ik wat draaierig en als ik te snel opsta voel ik mij alsof ik ga flauwvallen. Maar het is wel te doen, het is niet voor altijd en ik weet waarvoor ik het doe, dus....

Ga zo lekker met vriend shoppen in Bataviastad (outlet) en erna met mijn ouders en mijn zus haar gezin wokken. Wens jullie een fijne zaterdag!

gr Zomer

Posted
Ik vroeg hem toen wat ons vervolg traject zou kunnen zijn .. daarop zei hij dat het wat de IVF betreft heel "jammer" is dat ik toch zwanger ben geraakt dmv IUI en clomid ... dat maakt de kans om voor IVF in aanmerking te komen toch wat kleiner ... toch zal hij zich er voor inzetten om voor ons de IVF er doorheen te krijgen ... op 11 maart belt hij ons terug met de uitslag van het gesprek

Hey Nicole, hoe gaat het met je? ik geloof dat ik je al ken van een ander forum.

Ik hoop dat je de goedkeuring krijgt! Wij hebben inmiddels de goedkeuring binnen en staan op de wachtlijst.

Ik weet niet of je het nog weet, maar ik was spontaan zwanger geraakt in de 4e ronde maar helaas geeindigd in een missed abortion na 10 weken.

voordat we zwanger werden, een IVF intake gehad, omdat de zwemmers van manlief niet optimaal was en ik 41 jaar was.

We hebben 3 februari te horen gekregen dat we op de lijst mogen. Hoewel zij ons wel terdege wilde meegeven dat het een zwaar traject is met maar iets meer kans op een zwangerschap dan als dat het via de natuurlijke weg zou gaan. Dit ook i.v.m. mijn leeftijd.

(Daarmee bedoelde ze natuurlijk de kwaliteit van de eitjes).

wat voor ziekenhuis ben je dan?

liefs Joske

Posted

o ja..., we hadden wel iets meer kans op slagen dan iemand anders van mijn leeftijd, juist omdat we al zwanger zijn geweest. Misschien geldt dat ook voor jou.

van 8 naar 10 % niet veel maar toch....,

en ach als je er van uit gaat dat een "gewoon" paar van 30 jaar een kans van 20 tot 25 % heeft..., heb ik nog wel hoop.

groetjes Joske :goodluck:

Posted

Dag meiden, net al m'n hart uitgestort op de iui-hangplek: m'n derde IUI is mislukt. Baal ontzettend want dit betekent vrijwel zeker IVF. Ik heb in principe nog iets van 5 weken voor de IVF start. Ik hink op twee gedachten: Zal ik nog 1 IUI poging doen, of zal ik m'n lichaam en m'n geestelijke gezondheid sparen, een maand bijkomen en dan met IVF beginnen? Wat zouden jullie doen?

Posted

He Lexa, ik heb de maand rust genomen en dat is mij PERFECT bevallen. Je hebt echt even de tijd om je in te lezen, de zaken door te nemen voor jezelf en je partner en om je voor te bereiden. Het is echt een ander proces en ikzelf heb daar ook de tijd voor genomen om in mijn hoofd en hart afscheid te nemen van de IUI en de IVF ook welkom te heten in mijn hoofd en mijn hart.

Je kent mij nu een beetje en weet dat ik meestal wel nuchter ben en de zaken rustig benader, maar ik adviseer je echt om de tijd ervoor te nemen.

Maar goed, had dan ook het idee dat IUI het niet zou worden voor ons....

Voor iemand waarvan de kansen goed / hoog liggen met IUI is het natuurlijk een ander verhaal!

Lieve groet, Zomer

Posted

He lieverd, denk dat je helemaal gelijk hebt. Mijn gevoel zegt ook dat ik nu even moet stoppen. Die hormonen zitten ons allebei niet lekker, he? Ik heb nu twee rondes achter elkaar gehad, en het idee dat ik nu meteen door zou moeten en aansluitend ivf, brrrrr. Ik heb zelf ook nooit in iui geloofd. Dat krijg ik nu op m'n bordje, oh yea of little faith ;-)

Dank je wel.

Posted

Tja, ik heb er bij mij ook nooit geloof in gehad. Wat is dat toch apart, we zijn beiden ongeveer tegelijk begonnen en beiden een dergelijke visie en nu dus beiden naar IVF, wat hadden we het toch anders bedacht voor onszelf en elkaar!

het is ook wel mooi dat je nu de tijd kunt nemen om bv te denken over hoeveel embryos en hoeveel cryo's wil je laten terugplaatsen? hoe kijken jij en je vriend aan tegen het hogere risico van een meerling? Enz.... best fijn als je daar mee aan de slag kunt zonder hormonen in je lijf!

Lieve groet, zomer

Posted

Hoi, ben vandaag in het ziekenhuis geweest om het invulformulier af te geven op basis waarvan ze de planning gaan maken. Toen ze zagen dat ik nu ongesteld was, vroegen ze of ik nu al wilde beginnen. Eh, don't think so! Nu hoop ik volgende maand te kunnen starten, na een natuurlijke cyclus. Vanmiddag heb ik het hele informatiepakket nog eens goed doorgelezen en ik geloof dat ik 'm nu helemaal snap.

We hebben het thuis wel over meerlingen gehad en we staan lijnrecht tegenover elkaar: Ik wil wel, maar ben bang voor de risico's voor zowel de baby's als mezelf, mijn vriend he-le-maal niet. Die vindt 1 kind eigenlijk al meer dan genoeg. Ik denk dat ik het aan de gyneacoloog zal overlaten. Het zal grotendeels van de kwaliteit van de embryo's afhangen, natuurlijk.

Denk je dat het nooit gelukt is met IUI omdat we er van meet af aan twijfels aan hadden, of is dat te zweverig en vergezocht???