Ga naar inhoud

IVF als opvolging van IUI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wel balen hè, dat bij sommige niks lijkt te werken en je dus echt moet overstappen op IVF?!

Als je net stopt met de pil denk je daar toch echt niet over na en nu lijkt het al heel normaal te worden om naar het ziekenhuis te gaan voor van alles en nog wat.

Wij zitten nog steeds te dubben of we wel of niet deze maand zullen gaan beginnen. We gaan net 1 of 2 dagen na de testdatum op vakantie. Dan ben ik dus wel of niet zwanger. Mmmm, we weten het gewoon nog niet.

Wat zouden jullie doen????

• Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, vanmiddag voor de FM geweest ... ik zit nu op cd 8 en ben dus ook 8 dagen al aan het spuiten ... deca en gonal F ... helaas waren de follikels nog te klein om er iets mee te doen dus we moeten even doorspuiten en maandag weer terug komen en als het dan goed is wordt de punctie ook gepland ... dus we hebben nog een weekje om te spuiten .. ik had nu wel zowel links als rechts follikels zitten en dat had ik de vorige keer niet ... hij had er ongeveer 6 kunnen tellen in totaal maar het was allemaal zo klein dat het best kon zijn dat er meer zaten maar dat zien we maandag wel weer ...

gr. Nicole

Geplaatst

Wij moeten helaas nog een tijdje wachten. We gaan de eerste ivf uitstellen vanwege de vakantie. We moeten minimaal een week na de punctie nog in Nederland zijn. We weten natuurlijk nog niet hoelang ik moet spuiten, kan 8 dagen zijn maar ook 18 dagen. En dan komt het niet goed uit.

Even 'verplichte' rust dus. Ach, komt ook wel weer goed uit. Niet steeds naar het ziekenhuis in deze twee laatste weken werken (onderwijs). Heb het al zo druk, met rapporten enzo.

Geplaatst

We hadden gister onverwachts een positieve LH test en moets me dus rot haasten om een pregnyl injectie te gaan halen.

Daarna lekker van mijn vrije dag genoten en van de zon.

Vanmorgen om 8:15 zaad ingeleverd en dat hebben ze om 10 uur geinsemineerd, we hadden helaas maar 4,8 mlj maar genoeg voor IUI.

En nu moeten we zondag nog ter controle een echo laten maken om te kijken of het eitje is gesprongen en dan weer die helse 14 dagen wachten.

Iedereen veel sucses gewenst en toch een fijn weekend.

groetjes

Geplaatst

Hoi, ik lees steeds vaker van dames die zelf hun LH moeten testen ... dat heb ik nog nooit gehoeven zowel niet met de IUI als met de IVF niet ... Ik ga duimen Leonie dat deze 5e keer raak zal zijn,

lfs.Nicole

Geplaatst

@ Leetje,

Dat was in een keer haasten dan. Maar 4,8 miljoen is niet slecht toch? Er hoeft er maar 1 te zwemmen ;-)

Ik duim voor je dat het dit keer gaat lukken!

Donderdag heb ik weer een echo voor de 7e en meteen de laatste IUI. Moet zeggen dat ik er totaal geen vertrouwen in heb.

Ik moest de vorige keer 1 juni voor de echo komen. Toen had ik een follikel van 18mm. Daarom een LH test gedaan, die was negatief en dus moest ik die avond de Pregnyl zetten. 3 juni de IUI gehad maar ik heb 1 of 2 juni voor mijn gevoel mijn eisprong gehad. En ik werd ook 15 juni (op mijn verjaardag, het leukste kadootje ooit :-( ) totaal onverwachts, zonder buikpijn of wat dan ook, ongesteld.

Volgens mij heb ik ondanks die negatieve LH test toch een eisprong gehad en hebben we er gewoon naast gezeten. Of zal dat een verkeerde conclusie zijn? de laatste 2 keer na de IUI ben ik 12 dagen en 11 dagen na de inseminatie ongesteld geworden. Dat is toch te vroeg? Kun je ook soort resistent worden voor een bepaalde dosering van de Pregnyl of is dat niet mogelijk? Wat een vragen kun je toch hebben he? Ik hoop dat een van jullie me kan helpen.

FIjne avond nog!xxx

Geplaatst

@ Nicole,

Heb je geen vervelende bijwerkingen van de hormonen? Wel spannend allemaal he. Geen last van je buik ofzo met al die follikels?

@ Zeehondje,

Voor jullie dus ECHT vakantie. Zonder ziekenhuisbezoeken enz. Wij gaan gewoon door. We hebben dan ook nog geen vakantie geboekt. Want wij hebben een puppy van 7 maanden dus blijven toch lekker in Nederland. We zien wel hoe het komt.

Je hebt trouwens wel lekker lang vakantie dan als je in het onderwijs zit.

Geplaatst

Hoi, na bijna 2 weken spuiten denk ik dat ik iets voel onderin mijn buik ... tis nog niet echt noemenswaardig .. met de IUI heb ik meer last gehad toen had ik echt met gemeenschap pijn maar nu helemaal niet ... ik ben benieuwd wat er morgen te zien is en of de follikels groot genoeg zijn voor de punctie ... ik heb de afspraak om 14.00 uur maar het zal zo als gewoonlijk wel weer flink uitlopen we zien het wel weer ...

lfs. Nicole

Geplaatst

Zondag de controleecho gehad en het eitje is inderdaad gesprongen, nu maar weer wachten 14 dagen en dan weten we het.

@ boogie: Nee 4,8 is inderdaad niet slecht maar ook niet geweldig. maar ja we hopen op 1 olympisch zwemkampioen.

Ik heb ook inderdaad soms het idee dat er te vroeg of te laat is geinsemineerd maar ja zeker weten doe ik het niet.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ook ik sta -na 3 mislukte IUI-pogingen- aan de IVF-start. Door verklevingen in de eileiders (daar is men na 1 1/2 jaar voor niets slikken en injecteren achtergekomen) toch doorverwezen naar de IVF-kant. Op 5 juli voorlichtingsavond en 21 juli afspraak met arts. Snap het allemaal nog niet helemaal hoe het werkt (bijv. behelst het proces nu twee menstruaties en kunnen die door Provera opgewekt worden i.v.m. PCO?), maar het is iig ontzettend fijn en leerzaam om jullie verhalen te lezen.

Leetje: in welk ziekenhuis zijn jullie onder behandeling?

Allemaal heel veel succes!

Liefs,

Jellybean

Geplaatst

Ha Leetje,

Was ff benieuwd omdat jullie één dag later dan wij de voorlichting hebben. Wij zijn onder behandeling in het UMC Utrecht. Wij moeten dan 21 juli naar de arts en jullie? Misschien gaan we een beetje gelijk op?

Hou me op de hoogte!!

Geplaatst

Hoi hoi, vandaag weer bij Geertgen geweest bij dr. W. ... hij heeft de follikelmeting gedaan en ik heb inderdaad 3 follikels links en 3 follikels rechts zitten ... vrijdag krijg ik als alles goed gaat de punctie ... ik vroeg gelijk aan hem of hij er dan is ... maar helaas ... hij gaat een weekendje er tussen uit ... in de wachtkamer zei ik tegen mijn man dat ik dan hoop dat dr. R. er is want anders heb ik er een hard hoofd in ... bij de assistente aangekomen vroeg ik wie de punctie zou gaan doen ... in eerste instantie zei zij dr. W. maar toen zag ze op de pc dat dr. W. er niet is en dat dr. K. de punctie zou doen ... Nou dames toen trok ik toch wel even wit weg ... want dat wil ik absoluut niet en dat zag ze ook wel aan mijn gezicht ... nou zegt ze ik ga eerst het schemaatje aan je uitleggen en dan ga ik voor je na denken hoe we dit kunnen gaan oplossen ... dus het schema uitgelegd gehad en toen kwamen we dus weer op de punctie uit ... Ik vroeg aan haar of dr. R. er niet was ... tja die is er wel maar die heeft dus poli spreekuur ... nou het zat mij dus helemaal niet lekker ... ze zegt, ik ga naar dr. W. toe om het één en ander te vragen ... in die tussentijd gingen mijn man en ik ook in overleg en hij zei heel duidelijk dat wanneer ik er niet achter zou staan we deze punctie niet door moeten laten gaan want als ik er geen goed gevoel bij heb is dit geen goed plan ... en we moeten nu wel zuinig zijn op onze pogingen want we hebben er nog maar 2 over en dan moeten we het wel laten doen door iemand waar we vertrouwen in hebben en dat zijn er bij ons maar 2 ... dr. W. en dr. R. ... De assistente kwam terug na overleg met dr. W. Hij zou het thuis er even over hebben met de familie zodat hij de punctie zou kunnen doen en anders zal hij aan dr. R. vragen of die de punctie zou willen doen ... ik wordt daar morgenavond over terug gebeld ... pffffffffff .... wat een ellende zeg ...... en als dit niet mocht lukken dan laten we deze IVF/ICSI voorbij gaan ... Ik vind het wel heel lief dat ze er zoveel moeite voor willen doen .. de assistente zei ook al dat zij mij op deze manier niet naar huis wil laten gaan want dat kon zij niet over haar hart verkrijgen ... het huilen stond mij dus nader dan het lachen ... ze vroeg ook of ik dr. K. al een keer gehad had en ik zei ja bij de eerste punctie ... ze zei nu ook dat ik nu Rapifen zou krijgen ipv Dormicum .... maar ze kon me echt niet overhalen .... Dus nu moet ik morgenavond even afwachten ik hoop dat dr. W. het toch kan doen en anders dr. R. maar absoluut geen dr. K. ...

Ik merkte wel aan de assistente dat ze wel iets vaker richting dr. K. had gehoord want ze begreep het ook gelijk ... en dat zegt denk ik toch wel wat over deze arts .... Maar goed mijn verhaal wordt dus nog vervolgt ik hoop op goed bericht ... ondertussen blijven we toch nog maar even lekker door spuiten ...

gr. Nicole

Geplaatst

@ Coni,

Heb je al iets meer gehoord? Wat mij betrefd heb je groot gelijk hoor! Als je die arts niet vertrouwd moet je het zeker n iet doen!

@ Jellybean,

Wij gaan volgende maand ook starten met IVF en lopen in Nieuwegein maar de punctie en terugplaatsing gebeuren in het UMC.

Hier verder geen nieuws. Hopen dat er spontaan heel veel eitjes groeien voor de IUI en dat we geen IVF meer nodig zullen hebben ;-)

Geplaatst

hallo meiden,

ik heb na twee keer iui een dochter gekregn..nu bijna 2 jaar kinderwens voor een tweede.

vijf iui's zijn mislukt en omdat het zaad een steeds slechter wordende kwaliteit krijgt moeten we nu overstappen op ivf.

vind het zo spannend...

Geplaatst
@ Coni,

Heb je al iets meer gehoord? Wat mij betrefd heb je groot gelijk hoor! Als je die arts niet vertrouwd moet je het zeker n iet doen!

@ Jellybean,

Wij gaan volgende maand ook starten met IVF en lopen in Nieuwegein maar de punctie en terugplaatsing gebeuren in het UMC.

Hier verder geen nieuws. Hopen dat er spontaan heel veel eitjes groeien voor de IUI en dat we geen IVF meer nodig zullen hebben ;-)

*Hoi* ... als het goed is krijg ik vanavond tussen 20 en 22 uur telefoon van mijn gyn ... dus ik moet nog even geduld hebben meer kan ik niet doen ... en nee ... als ik geen vertrouwen in de arts heb dan kies ik voor het zekere en doe ik het echt niet we moeten zuinig zijn op de kansen die we nog hebben,

gr. Nicole

Geplaatst
Hoi, ik lees steeds vaker van dames die zelf hun LH moeten testen ... dat heb ik nog nooit gehoeven zowel niet met de IUI als met de IVF niet ... Ik ga duimen Leonie dat deze 5e keer raak zal zijn,

lfs.Nicole

hi Nicole,

Ik doe inderdaad zelf LH testen, maar dat komt omdat ik in mijn eigen cyclus insemineer. Als ik overga op hormonen krijg ik waarschijnlijk ook de pregnyl spuit, maar dat hoor ik volgende week.

Ben benieuwd wat de dokter zegt trouwens. Hopelijk kan het allemaal gewoon doorgaan vrijdag!

Geplaatst

Dr. W. heeft me net gebeld en hij doet de punctie ... en mocht het om één of andere reden toch niet lukken dan doet dr. Ruis het maar hij gaat er zelf van uit dat hij het doet ... ik ben zo opgelucht .. ik zie er nog wel tegen op hoor maar ik ben al een stuk rustiger nu ik weet dat niet dr. K. de punctie doet ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi Nicole,

Dat is goed nieuws! Ik hoop dat het dan in ieder geval meevalt voor je.

Je hebt in ieder geval wat meer vertrouwen en dat is goed.

xxx

Geplaatst

@Coni: Das heel goed nieuws, dat Dr. W. de punctie doet! Zo te lezen, heb je nare ervaringen achter de rug. Hopelijk ben je hierdoor een beetje gerustgesteld en ga iets minder gestressed naar toe! Iig hééél veel succes! Ik ga voor nóg beter nieuws duimen.

@Boogie: Wat toevallig: ook in het UMC, wie weet kom ik je een x tegen! Ook jij goodluck voor volgende maand. Go for it!!

Nu ik nog.... of niet..... (ben er nog steeds niet écht uit of ik verder wil).... :waiting:

Liefs,

Jellybean

Geplaatst

Hoi, nou de punctie heb ik achter de rug ... pff ... wat zag ik er tegenop zeg ... vanaf woensdag zat ik al aan de valdispert extra om zo rustig mogelijk te blijven en het hielp hoor want ik ben die dagen echt rustig gebleven. Vanmorgen opgestaan en lekker gedouched en toen zijn we om 06.45 uur weg gereden richting Geertgen ... daar waren we dus ruimschoots op tijd want de schoonmaaksters waren nog bezig met stofzuigen en poetsen dus het rook lekker fris toen wij binnen kwamen zelfs de assistentes waren er nog niet ... we hebben op ons gemakt wat gedronken tot de assistente kwam .. daarna zijn we even naar het "herenkamertje" gegaan om mijn man zijn bijdrage te laten leveren ... toen dat alles achter de rug was, was het ondertussen 08.45 uur dus nog een halfuurtje tot de punctie ... De arts die ik niet wilde was bezig met de eerste punctie en ze zei me wel netjes gedag toen ze ons zag zitten op de gang maar mijn dr. W. had ik nog niet gezien dus ik vond het best wel spannend. Tot dat er een assistente naar ons toe kwam die ik nog nooit had gehad zij stelde zich aan ons voor en vroeg of ik goed geslapen had .. ik vertelde van de valdispert en van de eerste punctie en toen zei zij ... Oh ja dr. W. komt voor jullie ... nou toen was het voor goed toen wist ik zeker dat dr. W. zou komen en inderdaad rond 09.10 kwam hij er aangelopen en om klokslag 09.15 uur werden we naar binnen geroepen en moest ik plaatsnemen in de gyn.stoel ... ik werd aangesloten op de satturatiemeter en ik kreeg het infuusnaaldje in mijn linkerelleboog ... eerst werd de atropine toegediend en toen langzaam een kleine hoeveelheid van de morfine ... na 30 sec voelde ik het al in mijn hoofd ( heerlijk ) daarna ging hij eerst even kijken hoe en waar de follikels zaten ... ze liggen bij mij altijd verscholen en er moet altijd op mijn buik gedrukt worden om ze goed in beeld te krijgen ... de linkerkant was eigenlijk zo gevonden mijn man moest op mijn buik drukken er werd morfine bij gespoten en toen de punctie ... nou meiden ik voelde wel wat maar met vergelijking met de eerste punctie was het echt niets .... in mijn linkereierstok zaten er achteraf 4 follikels maar die vierde lag zo ver weg dat het te gevaarlijk zou worden als hij die zou proberen aan te prikken dus dat hebben we maar niet gedaan .. nou toen mijn rechterkant dat werd een ander verhaal ... daar heeft hij wel wat moeite voor moeten doen en ik ook ... met duwen en porren en mijn adem vasthouden heeft hij ze dan alle drie ook leeg kunnen zuigen ... mijn harslag bleef heel rustig ... zo rond de 62 slagen per minuut en mijn satturatie bleef zo rond de 98% ... ideaal dus ... de gyn heeft nog even nagekeken voor nabloedingen maar alles is goed gegaan ... we zijn een halfuur op de uitrustkamer gebleven en om 10.15 uur zijn we weer naar huis gegaan ... Nee meiden vergeleken met de eerste punctie was dit een appeltje eitje echt waar ... zo zie ik ook niet meer tegen een derde punctie op ( hoop niet dat het nodig is hoor ) .. Nu wordt ik morgen rond 11 uur door Genkgebeld met de mededeling of de ICSI is gelukt en hoeveel embryo's er zijn en wanneer ik de terugplaatsing zal krijgen zelf denken we maandag en dan is het wachten tot 12 juli want dan zou ik de test kunnen doen als ik niet ongesteld ben geworden ....het is nu dus afwachten ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Fijn Nicole dat deze keer goed is gegaan. Goed dat je voor jezelf op komt.

Weet je al hoeveel eicellen je had? Ik duim voor een paar super embryo's :hello2:!

ik zit aan de decaceptyl, nu mijn 5 spuit.

ha ha, Eerst leek het erop dat we tegengelijk konden beginnen, en nu heb jij al bijna je 2e IVF achter de rug.

Komt natuurlijk ook dat jij al in dezelfde cyclus kon beginnen en ik ondertussen zwanger was geworden.

liefs Joske

Geplaatst

@ Coni: meid, ik heb (ondanks de warmte) met kippenvel je verslag van vandaag gelezen! Fijn dat alles zo is meegevallen en nu maandag nog en dan is het wachten, wachten, wachten (en dat lijkt mij zoooooo erg!). Ik duim iig voor een zeer positief resultaat!

@ Joske: jij sterkte met spuiten en hopelijk ook voor jou een zeer goede afloop dit keer.

liefs,

jellybean

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden