Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Miki, zet 'm op hè met de laatste loodjes. Het worden vast 6 toppertjes!

@ Marriëtte, fijn voor je dat je mag beginnen. Eindelijk!

@ Elvirazonnetje, ook al zo'n hoofdpijn dus. Hier helaas hetzelfde dus kan je niet goede raad geven:-(

@ Miran, heel veel succes morgen. Ziet er goed uit!

@ Simba, super goed hé. Nu maar duimen voor twee topembryootjes.

@ Schattie, hou ze lekker warm bij je hè. Verwen jezelf maar goed.

@ Marie10, hoe gaat ie. Vandaag ook tp gehad toch?

@ Bianca, hoe voel je je nu? Heb je al gebeld?

Hier eigenlijk nog geen verandering. Vandaag ging het wel, tot vanmiddag half 4. Heb meteen m'n werk neergegooit, ben naar huis gegaan en een uur geslapen op de bank.

Wat een kl*tehoofdpijn zeg!

Gelukkig woon ik naast m'n werk, dus ik ben snel thuis.

Het bloeden is nog niet gestopt, alhoewel de ene keer het wat minder is dan de andere keer. Nu heb ik ook weer het gevoel dat het bijna klaar is, maar over het uur kan het wel weer anders zijn. Morgen bel ik weer met het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Zo, nu ga ik weer op de bank, want de laptop is me een beetje te fel aan m'n oogjes.

Liefs,

Martha.

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

vanmorgen mijn punctie gehad met een infuus. Echt super, want bijna geen pijn gehad. Bij de folikkelmetingen waren 7 eitjes zien, maar de score vandaag was super 12 eitjes en mijn man 50 miljoen zaadjes. Dus we mogen niet klagen.

Lig al de hele dag op de bank. de oppas heeft de kids eten gegeven en in bad/bed gedaan. Maar heb nu wel last. Beetje krampen eierstokken. Dus straks 2 paracetamolletjes en dan morgen weer het vrouwtje.

Zondagmorgen worden we tussen 8-9.30 uur gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden en dan een paar uur later de tp van hopelijk 2 toppertjes. uiteindelijk dus 30 april, Koninginnedag, testen. Moet goedkomen toch.

Geplaatst

Hey Es

Super zeg 12 eitjes,Nou ik zal voor je duimen dat je a,s zondag de tp hebt en dat ze dan natuurlijk 9 mnd blijven plakken!!

En hopelijk zijn je krampen ook snel over en voel je je voor a.s zondag weer helemaal toppie!!

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Dames

ik had nog even een vraagje,ik weet niet of er iemand is die dat ook heeft gehad

Maar ik volg het lange protocol eerst 23 dgn de pil is inmiddels al lang klaar en ben op 5 apr ongi geworden door het stoppen van de pil en was er zo goed dus nu net van af.ben nu al precies vandaag 14 dgn aan de deca 0,5 en sinds de 12e april ook de gonal-f erbij 187,5

Maar ik ging net dus naar de toilet vanwege heftige buikkrampen en inene erg veel rood bloedverlies,dus kan men maandverband weer dus gaan gebruiken

Maar kan het een doorbraakbloeding zijn ik dacht namelijk dat je maar een keer bloedverlies krijgt maar nu twijfel ik wel erg ook omdat het zo gepaard ging met krampen

Liefs Elvira

Geplaatst

Martha, wat rot dat je je nu zo voelt (ik herken het die lichtgevoeligheid, echt een soort migraine). Precies door de hormonen hoor. Ik had het bij de iui's al, in de auto na het werk. Kon die koplampen niet verdragen!

Ben wel blij te lezen dat je eraan toegeeft. Fijn dat je werk zo dichtbij is. Ik heb zo'n hoofdmassage ding, daarmee laat ik mijn man altijd tijdens het tv kijken de pijn verzachten. Jouw man (en alle andere partners van hormonale-hoofdpijn-dames) moeten dit ook doen vind ik! >>

massagetherapie_hoofdmassage_invotis_hoofdmassage_spin.jpg

Morgen echt het ziekenhuis bellen he, over dat bloeden. Ik vind het nu echt te lang duren hoor!

@ Es, wat fijn zoveel mooie eitjes en zaadjes. Die gaan vast een lekker dansje doen samen.

@ Elvira: kan me voorstellen dat je schrok, want je verwacht het niet. Heb wel eens vaker gelezen over bloedingen na stimulatie, maar geen ervaring mee. Misschien alvast een mail sturen naar het ziekenhuis? Dan heb je wellicht morgenvroeg al antwoord. Anders zeker ook even bellen hoor!

Hopen dat al het bloeden snel stopt bij iedereen en heeeel lang niet meer terug komt.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Elvirazonnetje; ik had het in januari bij mijn escape-IUI, precies op de dag dat ik mijn Pregnyl moest zetten een hevige tussentijdse bloeding (zeg maar zo rond mijn eisprong dus). Heb de dienstdoende gyn (want het was weekend) in het zh gebeld en het kon volgens hem geen kwaad. Was echt net zo erg als mijn 1e dag menstruatie. Dit bloeden heeft 3 dagen aangehouden; werd trouwens wel elke dag minder.

Als je het echt niet vertrouwt, gewoon het zh bellen hoor...

Geplaatst
Welkom Cin, ik hoop dat je snel weer mag beginnen! Heel veel succes alvast!

Gr.

Martha.

Ben vandaag begonnen :) 24-4 de eerste echo!

Iedereen succes, het moet een geluksmaand zijn ;)

Geplaatst

Hoi Meiden,

@Cindy welkom en op naar heel wat mooie eitjes!!

@Mart, Balen zeg dat het nog steeds niet over is en dat je zulke hoofdpijn hebt zeg getsie!!Wel even het ziekenhuis bellen hoor duurt idd al best lang zeg!

Hopelijk vliegen de rode duivels snel weer weg!!!

@Es!!Jeetje wat een super score zeg zat er ook in iedere follikel een eicel??

Dus daar moeten wel mooie embryootjes uit komen kan niet anders!!

En wat is nu een mooiere dag als testen met koninginnedag hihi.

@Miran,Succes met de punctie vandaag!!

@Simba Super score zeg!!!!!! Ga zo duimen voor je dat er hele mooie embryo's uit voort komen!!!!Helemaal super dat geeft mensen ook weer hoop hihi

@Schattie,Dus het broeden is bij jou begonnen!!Houd het lekker warm en doe rustig aan!!!Hopelijk beb je van deze 2 toppers eindelijk zwanger!!

@Sonja,Hoe is het met jou meid??Hoe gaat het spuiten bij jou??Zondag de echo toch???

@ Miki, Nou 6 is ook een mooi resulaat toch!!En als er allemaal bevruchting op treed is dat helemaal super!!Al enig idee wanneer de punctie gaat plaats vinden???

Hier gaat alles goed.Die buikpijn en dat benauwde gevoel was alleen woensdag daarna nergens meer last van gehad.Alhoewel ik wel voel dat er het 1 en ander gebeurd in mijn buik.Dit had ik met mijn overstimulatie ook en dat voelde een beetje het zelfde.(althans dat gevoel heb ik) Probeer het een beetje van me af te schuiven want wil zo graag positief blijven!!!Pffff hormonen doen gekke dingen met de mens!!Eigenlijk doorpliep ik iedere iui poging en 3x ivf behandeling met hormonen zonder moeite maar nu voel ik wel aan mn eigen lichaam dat het steeds vermoeiender gaat worden en mn lontje steeds korter word haha.Dus op naar de echo van morgen heb er zin in!!!!

Fijne dag vandaag meiden!!!!!

Geplaatst

he Schattie, dat is super nieuws en nu maar flink gaan broeden. Hoop dat deze twee emmy's blijven zitten!

Mart, nog steeds ongi? das balen. Ik heb geen puregonpen. Heb er wel al van gehoord. Volgens mij doen ze bij ons in het ziekenhuis gewoon met spuiten...is even wat werk om alles in orde te maken en dus vroeger opstaan (en ik ben al niet zo'n ochtendmens...hahahahaha)...maar het komt helemaal goed..

Simba: mooie score zeg! hoop dat de bevruchting goed zal gaan en dat hier ook een hoge score uitkomt en een tp met 2 emmy's.

Bianca, fijn dat het benauwde gevoel weg is!

Sin, welkom!

hier verder niets te melden...ben aan het wachten op de eerste follikelmeting. en ik voel dan weer wel, dan weer geen steken aan de linkerkant. Dan denk ik maar dat er al iets aan het stimuleren is, maar of dat al zo snel kan? ben woensdag pas begonnen met de puregon. Heb nog maar 1 eierstok/eileider, dus ik ben van de ene kant ook wel bang voor overstimulatie. Maar bij de informatiebijeenkomst zeiden ze dat daar niet meer kans op is als je maar een eierstok hebt...we zullen het zien woensdag hoe alles aan het groeien is daar binnen...

nou meiden, succes met alles...ik zal proberen wat vaker hier te komen...

liefs,

Nico

Geplaatst
Hoi Meiden,

@Cindy welkom en op naar heel wat mooie eitjes!!

@Mart, Balen zeg dat het nog steeds niet over is en dat je zulke hoofdpijn hebt zeg getsie!!Wel even het ziekenhuis bellen hoor duurt idd al best lang zeg!

Hopelijk vliegen de rode duivels snel weer weg!!!

@Es!!Jeetje wat een super score zeg zat er ook in iedere follikel een eicel??

Dus daar moeten wel mooie embryootjes uit komen kan niet anders!!

En wat is nu een mooiere dag als testen met koninginnedag hihi.

@Miran,Succes met de punctie vandaag!!

@Simba Super score zeg!!!!!! Ga zo duimen voor je dat er hele mooie embryo's uit voort komen!!!!Helemaal super dat geeft mensen ook weer hoop hihi

@Schattie,Dus het broeden is bij jou begonnen!!Houd het lekker warm en doe rustig aan!!!Hopelijk beb je van deze 2 toppers eindelijk zwanger!!

@Sonja,Hoe is het met jou meid??Hoe gaat het spuiten bij jou??Zondag de echo toch???

@ Miki, Nou 6 is ook een mooi resulaat toch!!En als er allemaal bevruchting op treed is dat helemaal super!!Al enig idee wanneer de punctie gaat plaats vinden???

Hier gaat alles goed.Die buikpijn en dat benauwde gevoel was alleen woensdag daarna nergens meer last van gehad.Alhoewel ik wel voel dat er het 1 en ander gebeurd in mijn buik.Dit had ik met mijn overstimulatie ook en dat voelde een beetje het zelfde.(althans dat gevoel heb ik) Probeer het een beetje van me af te schuiven want wil zo graag positief blijven!!!Pffff hormonen doen gekke dingen met de mens!!Eigenlijk doorpliep ik iedere iui poging en 3x ivf behandeling met hormonen zonder moeite maar nu voel ik wel aan mn eigen lichaam dat het steeds vermoeiender gaat worden en mn lontje steeds korter word haha.Dus op naar de echo van morgen heb er zin in!!!!

Fijne dag vandaag meiden!!!!!

Dank je! Succes vandaag!

groetjes Cin

Geplaatst

Goeiemorgen dames ik heb sinds gister bij het afvegen kleine beetjes bloed echt minimaal maar goed je maakt je toch zorgen ik een test er tegenaan gegooit en gelijk een kruisje (kruitvattest) toen zei me man heb je niet zo'n digitale haha dus ik nog 1 en er stond gelijk ZWANGER we keken elkaar aan wat we geloven het nog niet zo na 2 jaar een positieve test zo raar idee en dan dat beetje bloed maakt het ook niet makkelijk heb natuurlijk gelijk het ziekenhuis gebeld om te vragen wat ik nu moet doen ze zei: je hebt 3 dagen voordat je mag testen een positieve test dus dat wil zeggen dat je al heel veel hcg in je lichaam hebt en er zijn heel veel dames met bloed die gewoon een goeie zwangerschap hebben en er zijn dames die geen bloed hebben en die hebben geen kloppend hartje krijgen te zien dus moest maar gewoon afwachten ik moet zo bellen voor een echoafspraak.

Mocht ik nou de hele week nog last hebben van hebben moet ik eind van de week bellen en vervroegen ze de echo dan kan ik nog geen hartje zien maar kunnen ze wel zien of er iets zit mocht het nou gewoon stoppen dan heb ik over 3 weken een echo ooh dames wat een hel dit ben blij maar ook weer een beetje niet ik denk dat ik er maar gewoon van ga genieten gaat het fout dan is het ook niet goed geweest anders was het wel blijven zitten en er liggen er nog 3 in de vriezer te wachten dus..... maar maakt mezelf wel groen whoehoe zou toch wat zijn na 2 jaar EINDELIJK ZWANGER KIJK MIJN PROFIELFOTO MOEST ER FF EEN FOTO VAN MAKEN HIHI

Geplaatst

Net gebeld met de assistente. In de loop van de ochtend word ik teruggebeld...

Elvirazonnetje, het lijkt wel of ik je aansteek...alleen heb ik er geen buikpijn bij (gelukkig). Kan het misschien ook zijn dat dit je officiële dag is dat ongi zou moeten worden? Dan kan het nl. nog wel 's gebeuren.

Cin, Fijn voor je dat je mag beginnen.

Miki, M'n mannetje heeft me gisteravond bijna wel een uur op m'n hoofd geaaid:-) Was wel even lekker.

Es, Wat een goeie score zeg! Geweldig.

Bianca1, Wat fijn voor je dat je je beter voelt. Op naar de 1e fm!

Nico, Je voelt je prima begrijp ik. Je kunt inderdaad voelen dat er iets aan het groeien is. Is alleen maar goed. En je hoeft niet persé vaak aanwezig te zijn hoor. Ieder moet het lekker op z'n eigen manier doen.

X, Martha.

Geplaatst

bleeehhh...

Voel me nog wel beurs.... Gisterenavond in bed had ik ook echt een soort pijn bij mijn baarmoedermond. Vond het raar aanvoelen.

Nu nog pijn in mijn bil/heup, en van binnen gewoon beurs.

Ik ben wel onwijs aan de dunne....... misschien door de antibiotica, of de medicatie.. ik ben in ieder geval braaf water aan het drinken.

Herkennen jullie die diarree?

Ik krijg overigens maar 1 emmy terug geplaatst.

Is verstandiger, omdat mijn lichaam 2 waarschijnlijk niet aan kan. Ik heb een bindweefselafwijking, waardoor mijn banden in mijn gewrichten te los/zwak zijn. 2 emmy's terugplaatsen, is dan vragen om problemen....

Geplaatst

Voortraject

Mariëtte: start Deca 15 april, start GonalF 300IE 16 april (Flare up behandeling)

Mirthe: start puregon 17 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

Vanessa: 6 mei

Mariëtte: 16 april 9.40 uur

FM (Follikelmeting)

Heleen: 15 april 1e

Mariska: 16 april 2e

KiKI: 16 april 2e

Bianca: 17 april 1e

Miki: 17 april 3e

Sonja: 18 april 1e

Martha: 20 april 1e

Mirthe: 26 april 1e

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 18 april 1e

Punctie:

Miki: 19 april?

Kiki: 19 april?

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm ...??

Terugplaatsing:

Schattie: 15 april

Marie10: 15 april

Paula: 16 april

Estrhalita: 18 april

Simba: 18 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Suus77: 17 april ( 2 emmy's)

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

Geplaatst

Hoi Mart

Ja gek word ik er van zo vreemd dit,zo inene gisteren zover ik weet is het niet de menstruatie die normaal gesproken zou komen,ik probeerde net al te bellen naar de ivf vrplk maar is in gesprek probeer het zo nog even een keer

Ik heb er verder ook geen ervaring in in dit soort dingen aangezien het de eerste behandeling is

en hoe is het verder met jou?ook nog steeds zo,n hoofdpijn,nou hopelijk gaat het bloeden bij ons snel over en hopelijk krijgen we uiteindelijk een beeb

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi dames vanmorgen de 2de fm gehad en ze zijn nog niet groot genoeg ten opzichte van woensdag waren ze maar heel iets gegroeid dus nu moet ik 250e ipv 225e gaan spuiten en dan hopen dat ze dit weekend een groeispurt maken. Maandag de derde fm.

Geplaatst

Voortraject

Mariëtte: start Deca 15 april, start GonalF 300IE 16 april (Flare up behandeling)

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mariska: 19 april 3e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Net gebeld door de ferti-arts en ik hoef me nog niet zorgen te maken. Ik mag nog steeds een beetje bloeden. Het enige wat mogelijk kan zijn, is dat het bms niet dik genoeg wordt door de bloedingen, maar daar ga ik nog maar niet vanuit.

I.p.v. dinsdag nu maandag de 1e fm meten en controle. Toch even een dag eerder.

Voor nu dus even gerustgesteld en kan ik lekkerder het weekend in:-)

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mariska: 19 april 3e

Martha, 19 april 1e

Martha: 20 april 2e?

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

@ Simba, nog maar lekker rustig aan doen vandaag. En diarree herken ik niet, maar elk lichaam reageert natuurlijk verschillend op de medicijnen.

@ Elvirazonnetje, misschien heb je wat aan de geruststelling die ik heb gehad vandaag. We gaan weer uit van het meest positieve!!

De hoofdpijn begint bij mij meestal tweede helft van de middag (ik spuit 's ochtends). Hoop dat het vandaag wat minder wordt.

@ Maris, jammer dat het nog niet zo snel gaat, maar ze groeien in ieder geval wel en met de verhoging van de EH, moet het helemaal goedkomen.

X, Martha

Geplaatst

Hoi Hoi

Nou ben net gebeld,hun denken dat het komt door de endomitrose kon gelukkig geen kwaad ook omdat ik nog maar net begonnen ben met de gonal

en ik moest er rekening mee houden dat met de 1e fm nog niet zo heel veel te zien zal zijn,en het bloeden moet vanzelf weer over gaan,en het verder geen gevolgen voor de ivf-behandeling

Dus ben in ieder geval opgelucht dus kan nu wat geruster men weekend in

Dus iedereen een goed weekend

Liefs Elvira

Geplaatst

Vreselijk toch die endo! Maar het kan allemaal goed gaan dat zie je aan mij.

Ik heb al sinds mijn menstruatie vreselijk last van mijn rug, normaal gaat dit weer weg als mijn menstruatie stopt maar deze keer niet. Het is gewoon niet te houden.

Sterkte en succes maandag!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben na 4 iui pogingen en 3 ivf pogingen nu ruim 8 weken zwanger van mijn tweede kindje. De laatste ivf poging heb ik gebruik gemaakt van een Chinese methode ondersteund met kruiden en accupunctuur, dit wil ik graag met jullie delen omdat het bij mij succesvol is geweest en hopelijk kan het jullie ook helpen.

Vanaf het moment dat je ongesteld bent ma je alleen nog maar etenswaren nemen die op kamertemperatuur zijn. Dus niets rechtstreeks uit de koelkast! Alleen lauw/warm water uit de kraan enz. Achterliggende gedachte is dat je baarmoeder warm moet worden voor ontvangst van de embryo.

Vanaf het moment van de punctie neem je dagelijks 's ochtends een warm gekookt eitje. Ik weet niet hoelang je dit moet volhouden maar ik heb het tot en met week 5 gedaan. Dit is heeft te maken met de overdrachtelijke zin, het ontstaan van leven.

24 uur naar de terugplaatsing moet je het rustig aan doen en niet zoals ze zeggen dat je alle sporten kunt doen. Maar rust nemen, leuk dingen doen. Ik zelf heb op de bank gelegen met tijdschriften en lekker schaatsen gekekken. 's avonds nog een lekker hapje erbij, 's ochtens ontbijtje op bed. Maar een relaxte wandeling is ook goed het idee is dat je je lichaam ruimte geeft om te ontvangen en dat jezelf daarbij in een positieve sfeer bent.

Zelf ben ik het ondergaan in het kader van baad het niet dan schaadt het niet en je doet tenminste iets en ja deze keer is het dus wel gelukt.

Ik hoop dat ik met deze bijdrage jullie kan helpen.

groetjes Annet en veel succes allemaal

Geplaatst

Hoi Meiden,

Even een kort berichtje ik moet namelijk om half 5 in het ziekenhuis zijn.

Hier gaat het niet lekker voel me erg benauwd hoofdpijn buikpijn en voel mijn eierstokken enorm(denk ik) Vanochtend gebeld en mocht het erger worden moest ik weer bellen en langs komen dus inplaats morgen 11 uur moet ik toch echt vandaag komen ben zo bang dat het weer foute boel is snik!!

Strakjes een update!!

Liefs Bianca

Geplaatst

oei.... ik duim Bianca...

Hier allemaal wel raar.... Ik ben gewoon op mijn werk... Maar als ik uit het raam kijk, kan ik bijna het ivf centrum zien liggen waar 2 eitjes van mij hopelijk heel erg hard aan het werk zijn...

Ik merk dat ik er daardoor nog meer mee bezig ben, en af en toe dwalen mijn ogen er gewoon naar toe....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden