Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik had al contact gehad met Bianca via de whatsapp en meid hier nogmaals heel veel sterkte je weet me te vinden als er iets is.

Ik hoop dat je bij Kimmie even tot rust kan komen

Kimmie wat ben jij een lieve vriendin echt een kanjer.

Pippe ja heel logisch dat je gevoelens nu met je op de loop gaan het is ook niet niks.

Jij ook een dikke knuffel van mij.

Wish ik ben benieuwd of het gaat helpen want achteraf heeft het hier wel geholpen want ik ben vanavond ongi geworden dus ik ga morgen met Utrecht bellen en dan hopelijk volgende week donderdag de hystroscopie maar dat ligt eraan of er plek is hopelijk wel want dan hebben we het maar gehad.

We hadden vanavond verjaardag van mijn broer hij was vandaag jarig was op zich wel gezellig alleen mijn oom kwam met het nieuws dat mijn nichtje van 15 (word zondag 16) vanmiddag de uitslag heeft gekregen dat ze ms heeft dus dat is toch wel echt heel erg jeetje wist niet wat ik hoorde. Echt sneu gelukkig heeft ze nog niet echt pijn enz maar dta kan natuurlijk wel.

Welterusten allemaal

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maris,

Jee, zo'n jonge meid! Hoop dat ze met de juiste medicatie, therapie etc. de ms kunnen stagneren zodat ze hier zo min mogelijk hinder van zal ondervinden!

Yes, jij bent ongesteld geworden. Succes met het maken van een afspraak, ik duim voor je dat er plek is!

Geplaatst

Jaaaaa er is plek volgende week donderdag dus ik ben helemaal blij (haha hoe blij kun je zijn met een pijnlijk onderzoek hihi) we moeten er dan om 12.15 uur zijn dus ik ben benieuwd.

Ik laat het gewoon allemaal op mij afkomen

Wish hoe gaat het vandaag?

Hopelijk slapp je nog een beetje redelijk s'nachts?

Bianca een dikke knuffel

Geplaatst

Maris,

een goed aangepast dieet / eetgewoontes doen ook wonderen voor MS.

Ik hoop dat het niet de progressieve vorm is, maar de vorm waarbij je nichtje nog lang pijnloos en klachtenvrij kan rondlopen. MS is vaak onbegrepen, zit in de zelfde hoek als jouw reuma. Je ziet t niet, maar de mensen zijn echt wel ziek hoor!

Sterkte en beterschap voor zover het gaat voor je nichtje.

Bianca. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar een dikke knuffel. Kan je vast gebruiken denk ik zo.

:hugs2:

Geplaatst

Dank je Lala het is allemaal ook nog afwachten over hoe en wat maar de dokter had gezegd dat er goed mee te leven was dus misschien met medicijnen enz kan het wle goed gaan.

Ja het is inderdaad net als de reuma dat je het niet ziet en dan denken mensen al heel snel dat je je aanstelt

Geplaatst

Maris,

:toppie: Fijn dat er plek is!

Ik vond de hysteroscopie op het einde van het onderzoek pijnlijk.

Maar dit komt denk ik mede doordat het onderzoek wat langer heeft geduurd dan noodzakelijk was, mijn man en ik vonden het wel mooi en interessant om de binnenkant van de baarmoeder te bestuderen en de gyn legde ons alles heel goed uit en liet het ook goed zien.

Doordat er dan druk in de baarmoeder blijft bestaan om alles in beeld te kunnen krijgen voelde dit voor mij op het einde niet prettig meer en toen stopte de gyn ook meteen. Het gevoel bleef echter even aanhouden ondanks dat de druk minder werd.

Als je vragen hebt over het onderzoek hoor ik het wel oké. (of ik op alles antwoord kan geven weet ik niet)

De slechte nachten zullen zich de komende periode wel blijven herhalen. Het drankje helpt niet perfect meer tegen het maagzuur en mijn bekken en onderrug zijn pijnlijk.

Overdag ga ik max. 2 uur op de bank liggen en dan val ik in slaap.

Ik wil niet langer slapen omdat ik bang ben dat ik het dag/nacht ritme helemaal om ga draaien.

Geplaatst

tip van mij

pak ALLE slaap die je kunt krijgen ookal is dat langer dan 2 uur

nacht ritme heb je waarschijnlijk toch al niet echt meer

en je lichaam heeft het wel nodig

en nu kan het nog als de kleine er is heb je de eerste tijd weinig slaap

maar op de een of andere manier regeld je lijf dat dan ook weer helemaal zelf

en ik had antagel (ook een drankje ) tegen maagzuur en dat hielp dus echt super goed

Geplaatst

Dank je Wish als ik vragen heb zal ik ze stellen maar op dit moment heb ik zoiets van laat maar komen ik zie wel hoe het gaat.

Ik weet dat ze ook bms gaan afnemen net als vorig jaar en dat was erg pijnlijk dus ik weet ongeveer wat me te wachten staat.

Maar ik heb van de week allemaal tabletten opgehaald wat ik voor die tijd moet innemen voor de pijn dus hopelijk helpen die voldoende.

Nu is het alleen hopen dat mijn vriend vrij kan krijgen en dat hij dus mee kan anders moet mijn moeder mee, maar ik heb toch echt liever mijn vriend en anders was ik wel alleen gegaan maar het word afgeraden om na de tijd te gaan rijden dus vandaar.

Maar goed dat komt wel goed ik heb hem een sms gestuurd en anders vraagt hij het morgen wel. Ik had het bij mijn oppaswerk al aangegeven dat het deze week of volgende week kon zijn en dat was geen probleem dan kwam oma wel oppassen dus dat zla ik morgen even regelen.

Wat vervelend dat je niet zo goed slaapt en het lijkt mij net wat Pleun zegt dat je gewoon alle rust moet pakken wat je krijgen kan hoor je zult het nog hard genoeg nodig hebben de komende tijd.

Geplaatst

Pleun,

Thanks voor de tip! Zal het uit gaan proberen, al hoop ik dat dit niet van lange duur meer zal zijn....

De Regla drank hielp voorheen prima.

Maar ik denk doordat ons kleintje niet zo heel klein meer is dat hij/zij tegen mijn maag aan blijft drukken en dat geen één drankje hier meer tegen zal helpen.

Hij/zij wordt 3800gr geschat en ik merk dat mijn baarmoeder nu echt wel 'vol' aan het raken is, oef!

Maris,

Ik duim voor je dat je vriend mee kan naar het onderzoek!

Het klinkt als een heel aardig gezin waar je werkt, dit verdien jij ook.

Je hebt rottige tijden genoeg gehad op de werkvloer!

Geplaatst

Dank je wel lief dat je dat zegt het zijn ook echt hele aardige mensen en alles is te overleggen ze zijn allang blij dat ik zo goed met de kinderen kan opschieten.

Mijn vriend dacht dat het geen probleem was om vrij te krijgen maar morgen vraagt hij het pas kon vandaag niet.

Ik zal zo eens naar de waterearobic gaan ik heb best veel last van mijn rog dus hoop niet dat dat tegen me gaat werken maar dat komt wel goed meestal in het water voel ik me toch wel beter.

Geplaatst

Maris, wat fijn dat je terecht kan! Super! Ik denk ook dat je het over je heen moet laten komen. Ik duim voor je hoor!Wish, hoe voel je je? Kan je je zenuwen nog bedwingen? Al 'bakerpraatjes' geprobeerd? HihiWeet iemand of pregnyl je menstruatie kan uitstellen?

Geplaatst

Ha Pippe,

Vannacht wederom een ellendige nacht gehad. Maar nu geen maagzuur maar veel last van het gebied net onder m'n ribben.

Een flinke spierpijn-gevoel, terwijl ons kleintje hier niet lag met de billen/rug.

Sinds gisteren krijg ik ook regelmatig (niet met regelmaat) harde buiken. Hoop dat dit voortekenen zijn....

Yep, Pregnyl kan de menstruatie uitstellen. Dat weet ik nog heeeel goed van een cryo tp.

Mocht na de tp 3 keer Pregnyl spuiten, volgens mij 3x 5000mg. (de mg weet ik niet zeker meer)

Toen m'n menstruatie niet kwam op de dag dat ik die verwachtte heb ik Kruidvat testjes gedaan en die waren positief.

Toen ben ik doorgegaan met elke dag een test te doen en die werden lichter en lichter.

Weet niet meer hoeveel dagen dit de menstruatie uit heeft gesteld, volgens mij een dag of 6 of langer.

De enige manier om dus te kijken of dat de Pregnyl uit je bloed raakt is om te testen.

Maar als de testen donkerder worden maakt het lichaam van Lena Hcg aan en zijn de testen dus niet meer 'vals positief'.

Succes!

Geplaatst

Wat vervelend Wish, ik hoop echt dat het voortekenen zijn en dat het snel gaat doorzetten!

Je hebt 3x pregnly gespoten? Op welke dagen na tp? Wij hebben 2x pregnyl gespoten voor de eisprong en voroge week donderdag 1. Als het 10 dagen in je lichaam zit zou het er zaterdag uit moeten zijn. En Lena wordt normaal gesproken, maar je weet het nooit, morgen ongesteld.

En moch het zo zijn, hoop ik dat het niet meer wordt tegengehouden.. Haha maar nu weet ik dat het ook dáár aan kan liggen. (pregnyl)

Geplaatst

Moet even diep in m'n geheugen graven. Volgens mij op dag 3, 6 en 8 na tp, maar dat weet ik dus niet zeker.

Ik kreeg wat hoop doordat de menstruatie werd uitgesteld en heb me hier aan gestoord.

Toen bleek dat de tp niet was gelukt wou ik nooit meer Pregnyl na een tp.

Ik maakte me namelijk elke dag dat ik niet ongesteld werd toch heel stiekempjes blij dat het heeeeeel misschien toch wel gelukt zou zijn.

Geplaatst

ik heb ook prechnyl gespoten voor en na de tp en ik was ook later maar dat was omdat ik zwanger was ,heb wel getest zelfs 1 dag eerder dan dat mocht en was ook bang voor vals positief maar er is mij door de dokters verzekerd dat dat niet kon en babeth heeft het me ooit voor gerekend hoe dat zit met terug loop van dat spul en ik was geloof ik al 3 dagen pregnyl vrij tegen de test datum volgens haar berekening

dus als lena niet ongi word en jullie testen positief mag je denk ik wel al een klein beetje blij worden

maar blijf nog wel voorzichtig want ieder lichaam is anders he

Geplaatst

hoi meiden

ik heb nog niet alles teruggelezen maar er staat iets over pregnyl en (vals) positief testen, ik heb ooit de fabrikant van Pregnyl benaderd voor wat opheldering ;-)

zie hier de reactie

Geachte mevrouw ,

Hartelijkdank voor uw vraag over Pregnyl.

Na eeneenmalige intramusculaire of subcutane injectie worden de maximale hCGplasmaspiegels bij vrouwen na ongeveer 20 uur bereikt. Hoewel ergrote variatie tussen de individuen bestaat, kan het verschil na injectieveroorzaakt worden door het verschil in vetophoping bij vrouwen. HCG wordtvoor ongeveer 80 procent omgezet, voornamelijk in de nieren. De helftvan het product zal in 33 uur uit het lichaam zijn verdwenen.

Met anderewoorden, als u 10.000 IU ingespoten krijgt onder de huid of in de spier zal erde dag erna geen 10.000 IU/L in het bloed terug te vinden zijn. Het middel zalin een omzet proces verkeren. Voor verdere vragen welke consequenties het vooru heeft verwijzen wij u naar de behandelend arts. Hij/zij kan het bestebeoordelen welk effect Pregnyl heeft op uw lichaam.

Wij dankenu voor uw aanvraag en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebbengeïnformeerd. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, neemt u dan gerustcontact op met de Medical Information afdeling van Schering-Plough Nederlandvia: medicalinfo.nl@spcorp.comof 0800-9999000 (gratis).

Metvriendelijke groet,

MedicalInformation Officer

T: +31 (0)800 9999 000 (gratis)

M: +31 (0)6 2000 6868

carola.repetur@spcorp.com

Schering-PloughNederland

Walmolen1, 3994 DL Houten

Postbus 329, 3990 GC Houten

The Netherlands

www.schering-plough.com

Geplaatst

Bedankt dames!

We hebben nog niet getest hoor, maar vroeg me dit af voor als we zouden testen. Zoals ik het nu begrijp is het zaterdag echt al uit het lichaam. Misschien dat we zaterdag dan toch een testje durven te wagen als de menstruatie uitblijft. Al geloven we er niet in, de hoop is er toch.

Geplaatst

Babeth dat zou toch wel heel erg mooi zijn ik ben zo benieuwd.

Pippe logisch dat de hoop er is ondanks dat je er weinig vertrouwen in hebt.

Ik hoop echt op een vette positieve test.

Bianca gewoon een dikke knuffel.

Morgen een drukke dag voor de boeg mijn petekindje vroeg of ik wou helpen met haar kinderfeestje. We gaan naar een heel klein pretparkje hier in de buurt en daarna eten bij de ikea (is geloof ik heel goedkoop daar voor kinderen) dus ben helemaal kapot denk ik morgen avond met 14 kinderen hihi maar wel heel erg leuk.

Verder het hele weekend werken maar dat vind ik wel lekker er is zondag weer een feest dus word weer erg druk en ik geloof dat het mooi weer word dus dat is alleen maar mooi en gunstig.

Fijne avond allemaal ik ga lekker met de beentjes hoog op de bank

Geplaatst

Babeth,

Hoe kom je aan dit gevoel?

Nope, ik heb nog niks te melden. Helaas! :happy8:

Nog steeds af en toe harde buiken en soms wat krampjes erbij.

Denk nog niks benoemingswaardig voor een naderende bevalling.

Pippe,

Mijn duimen blijven draaien!!!

Maris,

Een prettig weekend voor de boeg, veel plezier!

Bianca,

Toppertje, knuf voor jou!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden