Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahahaha..........ik herken t ... t strijken......

Ik heb er geen moeite mee, als ik eenmaal begonnen ben. ;-)

Stan is een leuk mannetje! En tja......plantjes zijn wel leuk hoor!! :D

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lala,

Juist ja, nu kunnen we zien wanneer je waar naar toe mag.

Klaar met werken?

Pleun,

Opdracht volbracht. Haha!

Leuke foto.

Iedereen heeft zijn/haar voorkeur om jezelf in te verdiepen. Bij Stan zijn dit bomen ipv vissen. :laugh:

Pippe,

Ik blijf voor jullie duimen!!!

Ga je een volgende keer navragen of dat ze de helft ivf en Icsi kunnen doen of laat je het zo?

Geplaatst

hoi dames

Bianca, wat heb je goed gehandeld meid, groot gelijk dat je alles op tafel hebt gegooid, wat slordig zeg dat hij niet in de gaten had hoeveel pogingen je nog hebt en welke onderzoeken er al gedaan zijn. Op zich lijkt het me erg goed dat je amh waarde bekeken wordt, bij jou was toch ook wat van de eicelvoorraad weggehaald?

iig komt jullie startmoment dichterbij en meid ik ga ontzettend hioen voor je dat jullie een erg bijzondere augustus gaan meemaken.....!!!

Pleun ik heb ook gestemd hoor, wat is het toch een mooi mannetje!!

Wish, heerlijk hoe jij je aan het voorbereiden bent op de eindsprint, ik moest ineens denken dat ik dus niet nog naar de kapper was geweest maar in mijn vluchttas zat wel een toilettas met een extra set make-up spullen haha, toen ik naar het ziekenhuis reeds heb ik me ook nog op mijn gemak staan opmaken, thuis de vaatwasser uitgeruimd en toen ik wilde gaan stofzuigen (rond 06.30) toen had mij man het wel gehad met mij haha.

Bij het ontslag na de geboorte kreeg ik een blaadje mee voor de verkiezing van baby van de maand, ik had ook een foto van Imke ingestuurd maar er niet meer aan gedacht tot iok vandaag de computerkast ging opruimen en een kijkje nam op de site, ohhhhh we zijn zo trots!!

http://www.vrouwmoederkind.nl/

Geplaatst

OH Babeth wat een mooie foto, zeker iets om trots op te zijn!

Pleun zal zo ook even stemmen!

Wish , nog maar 3 weekjes max! Lekker hoor!

Maris: Alles oke met je?

Pippe: Hoe is het met jullie?

Hier alles goed. Op levi na die in de box ligt te huilen, hij wil even aandacht gok ik. Maar meneer moet ook leren even alleen te spelen.

Zag hem net ook al op zijn buik draaien en gaan liggen, dus verwacht dat hij zo in slaap valt ;)

Sinds gisteren weer een fles eraf bij hem, en gaat hij voortaan echt mee eten rond etenstijd. Hij vind dat warme eten erg lekker, dus dat gaan we dan maar doen he,

alleen merk je dan hoe snel hij groot word zeg! Het is echt al een mannetje aan het worden.

Hier vandaag weinig plannen, Levi en ik gaan straks even wandelen maar verder geen plannen.

Fijne dag iedereen!

ps. En ja hij slaapt ;)

Geplaatst

Hahahah....goeie inschatting Kimmie! Ik wil nie slapen, ik wil aandaaaaaaacht!! hihi....dus toch slapen.

En mee-eten! Klinkt goed zeg. Je mannetje wordt inderdaad groot dan!!

Veel plezier met de wandeling! Het is fris buiten (zeg maar koud) maar met een zonnetje erbij wel lekker! Geniet er van hoor!

Babeth,

Wat een popje!! Gefeliciteerd met baby van de maand!! hihihi. Als wij nog regio Eindhoven gewoond hadden, was het ook het MMC geworden voor ons hoor!

Wij gaan dit weekend (of volgend weekend??) in Sittard-Geleen even een rondje over de kraam-verlosafdeling doen. Eens even kijken of het dáár wordt of dat t roermond wordt. Denk wel Sittard-Geleen hoor (is peter ook geboren).

Maar wat een popje hoor! Jammer dat we je gemist hebben.

Wish............de mannen had ik al ingepakt. hahaha. Een frikandelbroodje elk en je krijgt een hele groep mannen op je hand whahahaha

Nee, mn spulletjes dus. Maar dat had je wel gedacht al.

Hoe is t? Nog niks? Nog alles kalm??

Maris: al wat beter of hoe zit t? Zo nee: ga je nog langs de huisarts vandaag?

Pleun, sorry meid, kan écht niet stemmen. :( Maar wát een kereltje!

Pippe, joehoe! Alles goed?? Laat je even nog wat van je horen voor het weekend?? hihi

Bianca, goed hoor dat jullie kunnen beginnen!! Jip-jip-jipppppieeeeee!!!! Dikke knuffel!

Had ik al verteld dat onze wasmachine is overleden? Hij steeg op als een boeing 747 en stortte neer als een gewonde vogel. :( Nu maar een wat duurdere uitzoeken, gezien er een frummel in zit. Normaal zijn we van de 200 euri machines voor een paar jaar, zeg maar. Denk dat we over moeten naar energie zuinige, grote trommel, veel toeren, voor langer dan een paar jaar en helaas ook meer centjes.

Hmm.......de droger wordt hier al bijna niet meer gebruikt en peter gaat ouderwetse waslijnen ophangen in de tuinkamer. Kan ik daar mn wasjes hangen. ;-) Dus meer toeren is wel zo handig.

Voor de rest: wel goed, bijna weekend!

Fijne dag allemaal!!!

xxx

Geplaatst

Babeth,

WOW!!! Prachtige foto van Imke.

Grappig dat je er niet meer aan had gedacht en er achter kwam toen je op de site keek.

Zie je al helemaal zitten met traanogen achter je computer, zo trots op je kleine meid!

Kimmie,

Al die vorderingen die Levi maakt is leuk om te lezen!

Als die flesvoedingen eraf gaan merk je volgens mij helemaal dat je knul groter wordt en het 'baby' zijn eraf gaat.

Goed om te lezen dat je Levi 'zelfstandig' wil laten worden, dat lijkt me wel moeilijk om te doen, maar het is wel het beste voor je kind.

Lala,

Toe maar, frikandelbroodjes gehaald. Tja, dan wordt het een wat duurdere lunch haha.

Je wasmachine stuk, dat is balen! Zonder wasmachine kun je niet lang.

Succes met het zoeken naar een nieuwe!

Hier nog alles rustig.

Heb nog steeds het gevoel dat ons kleintje niet uit zichzelf zal gaan komen, wachten het maar af....

Maris,

Hoe bevalt de nieuwe auto?

En doet de andere auto het nog of heb je hier niks meer van vernomen?

Geplaatst

hoi meiden

Wish inderdaad, zo zat ik bij het scherm!!!! mijn moeder heeft geen internet maar net een printje gemaakt en dat lrijgt ze dan morgen met de post.

Ben benieuwd of je gevoel gaat kloppen, misschien moet je wat in de tuin gaan werken, deed ik ook en die nacht begon het.....

Lala wij hebben 2 jaar geleden een nieuwe gekocht, inderdaad met een grote trommel (tot 8 kg?? ) en 1600 toeren, uitgestelde start, deze 3 opties waren voor mij het belangrijkste, oh ja ok nog enigszins zuinig......

Voor de bevalling heb ik alles buiten te drogen gehangen maar moet zeggen sinds de bevalling eigenlijk alles in de droger, niet echt energiezuinig en verantwoord maar ooooh zo handig, al dat kleine spul en hydrofielluiers. ophangen en afhalen kost met net wat teveel tijd haha.

Behalve de was van Imke ook van ons extra was, er word weleens wat onder gespuugd helaas....

Geplaatst

Babeth,

Kan wel geloven dat je veel in de droger stopt. Dat ga ik ook doen hoor.

Behalve kleding waar ik dit 'zonde' voor vindt gaat op het rekje of op de draad.

Hoe was de dag van alle dames??

Ik ben vanmiddag naar van Haren geweest en heb 2 paar sneakers gekocht.

1 paar veterschoenen en 1 paar met rits bij de enkel zodat ik er maar in hoef te stappen, die heeft een stuk of 5 gespen op de wreef als versiering.

Voorlopig kan ik dus weer vooruit.

De verkoopster wou me nog een spuitbusje 'aansmeren' om de schoenen mee in te sprayen voor langdurig behoud van de kwaliteit.

Zei eerlijk tegen haar dat ik dit niet nodig had, dat de lijm bij de neus van de schoen na verloop van tijd (en dat duurt niet lang) los laat en dat ik dan nieuwe kom kopen.

Ze kon er wel om lachen en waardeerde mijn eerlijke antwoord.

Tja, het is wel zo. Maar als je schoenen koopt voor €25 per paar kun je er ook niet zo veel van verwachten, toch?

Geplaatst

Mijn dag was uiteindelijk toch nog druk! Haha

Levi en ik liepen vanmorgen naar de markt, kwamen we oma tegen. Dus die mee naar de markt en vroeg of we zin hadden mee te gaan naar winkelcentrum.

Nou dus even lunchen bij oma en doorgaan. Nou toen we thuis kwamen was het 15 uur en is Levi even lekker gaan tukken. Toen kwam papa alweer thuis en hadden we bedacht dat we Rotterdam nog even ingingen. Hebben zondag een verjaardag dus moeten cadeautje halen. Nou dat is gelukt en weer erg leuke stappers voor Levi (L)

Nu lekker op de bank aan het kijken naar TVOH

Geplaatst

Goedemorgen,

Heb een vrij goede nacht gehad!

Maar 3 keer naar het toilet en verder niet veel wakker geweest, heerlijk!

Zou moeder natuur me rust aan het geven zijn voor dat ze mij hard gaat laten werken?

Mn moeder komt vanmiddag en komt de overgordijnen in de woonkamer eraf halen zodat ik die uit kan wassen. Kan ik ze evt buiten wat droog laten worden en daarna vochtig ophangen.

Wat gaan jullie vandaag doen?

Geplaatst

Wish wat fijn dat je zo goed geslapen hebt misschien is het wel een voor teken omdat je er heel snel tegen aan moet.

Wat lief dat je moeder je zoveel helpt zou de mijne ook doen hoor haha

Ik moet zo werken om 11uur en tot hoe laat weet ik nog niet ligt eraan hoe druk het is.

Verder heb ik net een bloemetje gehaald want mijn ouders zijn vandaag 29jaar getrouwd en mijn moeder komt vanmiddag weer van vakantie oh ja en ze hebben een nieuwe pup uitgezocht wat ze vanmiddag op gaan halen dus ik ben benieuwd ik kom er na het werk toch langs dus dan ga ik even kijken hihi

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Mijn moeder en ik hebben inderdaad heel goed contact. Dit is gelukkig altijd zo geweest.

Ik ga vaak mee de boodschappen met haar doen omdat ze geen rijbewijs heeft en anders geen 'grote boodschappen' kan gaan halen.

Dan moet ze vaker op en neer naar de winkel en dat vind ik dan zo sneu.

Ik help haar vaak met het huishouden, doen we samen en is ook nog eens erg gezellig.

Ze werkt door de week een aantal dagen als huishoudelijk medewerker in de thuiszorg en dan kan ik me voorstellen dat je jezelf er niet goed toe kan zetten om je eigen huis te gaan poetsen.

(nu even niet, maar dat had je denk ik wel al in de gaten haha)

Morgen moet je toch ook gaan werken, als serveerster toch? Of heb ik dit nu verkeerd onthouden, dat kan natuurlijk ook.

Ik ben net lekker in bad geweest. Heb op de laptop 2 afleveringen van gtst gekeken en ben er toen gerimpeld uit gekomen. Haha!

Meiden, wat een heerlijk weertje!

Geplaatst

Hee meiden,

Afgelopen week een beetje een dip gehad, maar

Ik voel me al weer beter. Vrijdag uitslag van de schildklier

Gekregen en die was helemaal goed. Gelukkig! Maar wat me een beetje tegenviel.. Ze doen geen andere onderzoeken zonder aanwijsbare rede! Daar baal ik van, want wilde de ivf/icsi poging zo optimaal mogelijk ingaan.

Zo als het er naar uitziet moet ik me er bij neerleggen en niet teveel op internet struinen, en alles over me heen laten komen....

Hoe is het met jullie allemaal?

Liefs

Geplaatst

Pippe,

Fijn dat jullie goed bericht hebben gekregen dat de werking van de schildklier goed is!

Onderzoek uitvoeren zonder aanwijsbare redenen daar kan ik me wel in vinden.

Maar je voert toch ook onderzoeken uit om iets uit te sluiten wat je niet aan de buitenkant van het lichaam kan zien.

Hoe kun je weten dat het er bijv. in de baarmoeder 'goed' uit ziet?

Ik heb toen een hysteroscopie gevraagd om te kijken of er iets zat, dit zie je aan de buitenkant van je lichaam toch niet en ook niet met een echo.

Natuurlijk moet je vertrouwen hebben dat je lichaam goed zal functioneren, maar als je ergens aan twijfelt moet je dit met de gyn overleggen en evt. kunnen laten onderzoeken vind ik.

Pippe, het is inderdaad niet altijd prettig om op internet alles op te gaan zoeken, maar het is wel fijn dat dit kan.

Je moet het kunnen relativeren en er niet van uit gaan dat wat je leest bij jullie ook zou kunnen zijn.

Wanneer weten jullie de uitslag van deze IUI poging?

Geplaatst

Ik had graag wat meer onderzoeken om dingen uit te sluiten.. bijvoorbeeld of de eileiders toegankelijk zijn. Omdat er eerder wel een

zwangerschap heeft plaatsgevonden vinden ze dit niet nodig. Begrijp ik ook wel.. en ze zei ook mochten er cystes zijn of vleesbomen dan

hadden ze op de echo al wel iets kunnen zien. Ik leg me er wel bij neer. Hopelijk kunnen we de volgende afspraak plannen bij dr.W. misschien

dat hij er wel open voor staat. We mogen 24 okt testen. Maar dat is dag 16 na IUI, eisprong is vorige week zaterdag geweest, dus we weten het wel eerder. Alhoewel, afgelopen donderdag nog eens pregnyl gespoten. Dus kan misschien vals positief zijn zaterdag. Ik heb me al ingesteld op IVF. Dus ik ben er niet eens mee bezig eerlijk gezegd.

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Bij mij gaf de Pregnyl valse positieve uitslag.

Ik werd ook later ongesteld doordat ik 3 keer na de tp Pregnyl had gespoten.

Was toen totaal de kluts kwijt en werd er erg onzeker van.

Heel veel succes!!

Geplaatst

Hoi dames

Ik ben er ook weer eens haha na een druk weekend werken maar wel erg leuk moet ik zeggen.

Maar goed toen ik thuis kwam was mijn vriend ook net thuis en hij was even bij zijn ouders geweest en daar hadden ze een nieuwtje zijn broer en zijn vrouw krijgen een kleine. Echt ik had dit echt nog niet verwacht vooral omdat hij heel onzeker zat de laatste tijd met zijn werk en zij nogal van de zekerheid zijn, maar goed jullie begrijpen het al ik zit hier dus weer in tranen want ik vind dit zulk kloten nieuws zij kenden elkaar nog niet eens toen wij het spiraaltje hebben laten verwijderen.

En nu weet ik dat ik blij moet zijn voor hun maar ik kan het gewoon niet, dat komt mede doordat ik haar niet mag, ze hebben nog nooit naar ons gevraagd hoe het is of iets en nu kan ik dus weer maanden in de feestvreugde van hun gaan zitten en het erge is dat we nog heel veel feesten gaan krijgen met alle ooms en tantes erbij en ik kan nog steeds nergens over mee praten omdat ik nog steeds niet weet hoe het is om zwanger te zijn.

En nu zit ik er weer eens op te wachten om ongi te worden zodat we die hystroscopie kunnen doen en nu duurt het weer langer ik word er echt gek van en ik heb steeds vaker het gevoel dat het ons gewoon echt niet gegund is en dat het daarom niet lukt.

Ik weet eigenlijk niet eens wanneer ze uitgerekend is want dat is mijn vriend vergeten te vragen, volgens mij wou hij ook zo snel mogelijk naar huis daarna, want zijn ouders zijn natuurlijk in de zevende hemel (wat ze bij zijn zus nooit geweest zijn en bij ons hebben ze altijd maar commentaar en slaat het nergens op dat wij er zoveel moeite voor doen) en geven ons altijd het gevoel alsof wij minder zijn als de rest, ze hebben na,elijk ook nog nooit gevraagd hoe het bij de reumatoloog is gegaan (toen ik de uitslag heb gehad) en ze weten niet eens dat we in Utrecht bezig zijn en wij doen er ook geen moeite meer voor om het hun te vertellen

Zo dat was het wel sorry voor mijn klaagzang weer eens maar heb het er gewoon even moeilijk mee.

Fijne avond allemaal ik ga even eten mijn vriend is er net weer met een overheerlijk broodje shoarma hihi even verdriet vervreten

Geplaatst

Och lieve lieve Maris, dit komt zeer zeker hard aan!

Ik vind het een hele logische reactie dat je niet blij kan zijn.

Het doet zo zeer, er is onmacht, woede, irritatie, er komen allerlei emoties naar boven die je geen plaats weet te geven.

Jij wil zwanger zijn, daar ben je al zo lang mee bezig en je gunt het jezelf het meest!

De onzekerheid of dat het ooit zal gaan lukken vreet aan je en hierdoor krijg je het gevoel dat het misschien wel nooit zal gaan lukken.

Helaas kan niemand je dit antwoord geven....

Lieve Maris, een knuf en sterkte!

Geplaatst

Dank je wel voor je lieve reactie lieve Wish

We wisten dat het er wel een keer aan zat te komen maar het komt toch altijd onverwachts en ik vind het dan zo jammer dat nooit eens iemand rekening houd met onze gevoelens door ons even apart te nemen om het te vertellen of zoiets ik vind het altijd heel moeilijk als het in het algemeen verteld word dan moet je het al haast weg slikken die tranen, maar goed het is niet anders we worden weer oom en tante ipv papa en mama.

Wij hebben alleen wel besloten om het even een paar weken te laten rusten en zo min mogelijk die kant uit te gaan.

Zo en nu is het klaar met mijn geklaag daarover hihi

Ik zit al lekker in de pyama op de bank haha ik had het zo koud dat ik dacht van ach waarom niet (ik doe dit bijna nooit) maar doordat ik zo verkouden ben heb ik het koud denk ik.

Zo maar weer eens naar obese kijken haha als ik dat zie dan denk ik van ach het valt ook nog wel mee hier haha en ik ben nog lang niet tevreden.

Geplaatst

Ik begrijp het helemaal Maris! Het voelt oneerlijk, en nu zijn jullie aan de beurt! Vind het altijd zo pijnlijk om te lezen

dat mensen niet geïnteresseerd kunnen zijn, vooral als ze zo dichtbij staan.

Veel sterkte, en hopelijk kun je hoop halen uit het forum, want het is jullie écht heel erg gegund.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden