Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inge als het goed is heb je het nu achter de rug!!

Heb aan je gedacht! Aan de berichten hier te zien is er heel véél aan je gedacht! Wie weet heeft het een beetje geholpen :-)

Hoop dat het te doen was voor je en dat we snel wat van je lezen!!!

Geplaatst

@Inge hopelijk is het goed gegaan! Nu lekker bijkomen en laat je maar verwennen.

Ik heb morgen de echo om 08.00 uur, vandaag acupunctuur.

Geplaatst

Inge je bent nu vast aan het uitrusten, ik hoop dat de punctie goed is gegaan en dat je veel eitjes had!

Roossie: spannend he om morgen weer in het ziekenhuis te moeten zijn? ik vond het best vreemd om er

vorig haar ( feb) te zijn... maar jullie gaan voor een mooie doel.. zusje of broertje voor Jane..

Dee: hoe is het met jou en de ww.. hoe voel je je? en ga je eerder testen?

Geplaatst

@mijnbaby ja voelt heel raar idd en ook onwerkelijk.

Ik vind het spannend maar op een of andere manier ben ik er wel relaxt onder. Hopelijk blijft dat zo. Heb net de apotheek gebeld ze hebben de pregnyl toch voor me kunnen bestellen. Las ook op internet dat het leveringsprobleem weer opgelost is. Als ik weer zwanger kan raken ga ik maar weer flink plassen voor mvm

Geplaatst

Pfff nou het zit er weer op! Was zo gespannen van tevoren en wat heerlijk dat er allemaal aanmoedigende berichtjes staan hier. Heb ze allemaal gelezen voor de tijd!

Was een hel, deed erg veel pijn. Heb manlief goed fijngeknepen , tranen met tuiten, maar het resultaat mag er zijn; 11(!!) eicellen gevonden!! Wauw hebben nog nooit zoveel gehad. Alsnog Benieuwd of er een TP is natuurlijk , maar ook of er cryos zullen zijn. Hebben we eigenlijk nooit echt gehad.

Nu lekker op de bank, kopje thee, manlief boodschapjes doen.. Even lekker bijkomen!

Roossie je hebt morgen de echo. Dacht al ergens gelezen te hebben dt het dinsdag was, maar ergens in dit draadje werd het maandag en dat heb ik dan maar aangenomen ;-) waren elkaar vast tegengekomen dan, want de echo's liepen erg uit en wij waren redelijk op tijd. Jammer!

Megan al nieuws over cryo's? Word je vandaag over gebeld toch?

Dee alles nog ok?

Mijn baby wanneer heb jij je eerste echo?

Liefs,

Inge

Geplaatst

Geweldig Inge! 11 kansen op een mooi embryo!!

Vind het zo sneu voor je, als ik het zo lees... dikke tranen..... Had je een lieve (en goede) arts?

Megan, ben ook benieuwd naar je labtelefoontje. Geen idee hoe laat ze je zouden bellen. We lezen het vast wel straks.

Mijnbaby: ja, we gaan vast iets eerder testen dan het umc aangegeven heeft, zijn er nog niet over uit welke dag.

En hoe ik me voel..... sinds vrijdag/zaterdag ben ik de hele dag rillerig. Zit als ik thuis ben steeds lekker met een kruik en een dekentje.

Verder gisteren veel last van steken achter m'n schaambot en later ook in m'n liezen. Nu voel ik af en toe m'n liezen en bekkenbodem. Geen idee of het een goed teken zou kunnen zijn of dat de Utro (progesteron) op m'n banden inwerkt. Krijg er eerlijk gezegd wel een beetje goede hoop van, maar of dat gegrond is......

Geplaatst

Inge - fijn dat dit gedeelte er weer op zit meid! En inderdaad, wat een mooie score! Lijkt wel of het deze maand allemaal beter gaat bij iedereen, dus hier gaan mooie plustestjes uit komen hoor meiden! En zou fijn zijn als er ook cryo's zijn - scheelt weer een punctie voor het brusje :-)!

Nou, lekker laten verwennen nu en rustig aan. De duimen draaien voor mooie bevruchtingen! (haha, als je de 5e zin iets anders leest is het trouwens net of je man tranen met tuiten huilde ivm dat jij zo hard kneep ;-P, maar dat had ook niet erg geweest hoor, gedeelde smart is halve smart?)...

Babii - fijn dat het niet om een medische reden is, die controles, maar puur voor jezelf! Lijkt me erg prettig voor je op dit moment! En kan me goed voorstellen dat je gewoon je eigen ruimte wilt hebben hoor! Heb je zoveel dieren dan? Moet je je nu gaan inschrijven voor een huurwoning dan ofzo? Alsof je al niet genoeg aan je hoofd hebt zeg...

Mijnbaby - misschien heb ik er over heen gelezen, maar ben je toch inmiddels wel al ongesteld geworden?

Dee en Megan - en, hoe bevalt de bank zover samen? Jouw spannende 2e week is ingegaan nu toch Dee? Fingers crossed!

Heb vanmorgen de thermometer truc en de buikmassage (dank voor de adviezen ;-)) uitgeprobeerd en meneertje heeft zich gelukkig weer aardig leeg gepoept. Is wel erg verkouden - heeft een vast zittende hoest wat echt zo zielig klinkt! Hij slaapt en drinkt heel veel, maar kan gelukkig ook nog wel lachen ;-)...

Geplaatst

Inge: WOW geweldig... jammer dat de punctie zo pijnlijk is... ik hoop een mooie tp en cryo's!

megan: al nieuws?

Dee: spannend hoor, ik hoop dat het dit keer raak is voor jullie.. ik zal voor je duimen..

Ink: ik ben al 4 dagen aan de Provera als ik stop daar mee schijn ik te moeten menstrueren..

daarna mag ik bij de deca ook de puregon spuiten... ik mag na 6a7 dagen stimuleren langs komen voor de eerste fm

Geplaatst

Oh, lees nu pas jouw berichtje Dee... Kon je maar vast wat duidelijkheid krijgen van de kwaaltjes he? Maar goede hoop is fijn, ik hoop met je mee!

Mijnbaby, ah, zit het zo... En wanneer denk je dat je 1e fm dan ongeveer gaat zijn? Of kan je dat nu nog niet echt zeggen?

Ben ook benieuwd naar jouw telefoontje uit t zh Megan!

Geplaatst

Oké, dan weet je ongeveer waar je aan toe bent... Ik had mijn punctie de 27e vorig jaar, wie weet kom je op dezelfde datum uit met de geboorte van je kleintje - 20 februari ;-P...

Geplaatst

Ha all,

Wat lief dat er zo aan me gedacht is vandaag! Had een fijne arts. Zelfde die megan al noemde dr N..m met fijne verpleegkundige.

Dee die kwaaltjes! Zou mooi zijn hè! Had ik vorige keer ook zo. Laten het hopenlijk zwangerschapskwaaltjes zijn!! Duim ik voor! Dat kruikje doe je niet op je buik toch? Dat is niet echt aangeraden namelijk! Maar wel lekker in je nek, of bij je voeten..wil niet betweterig overkomen hoor. Is brainwash van de acupuncturist.. ;-)

Haha ink, had maar zo gekund, want ik zette mijn nagels flink in zijn hand, zo hard dat hij aan het piepen was.. (hallo, ik heb pijn hoor;-) ) maar nee, waren mijn tranen.

Babii en nog even een knuffel voor jou.. Zomaar..

Xx

Geplaatst

hoi hoi allemaal

ik dag kom eens ff weer kijken

vandaag zou dan de dag zijn dat ik mog testen wat helaas niet hoefde:(

maar kijk al uit naar de volgende tp die ongeveer rond 20 mei zal zijn

nou zal me maar eens omgaan kleden straks richting anrhem voor verjaardag van me nichtje:)

ff me gedachten op iets anders zetten

kreeg namelijk net een berichtje van me vriendin dat ze mis een meisje kreeg maar konden ze niet goed zien

kom dan wel hard aan als het niet niet is gelukt

nou ga er weer vandoor man lief kom zo thuis en dan hup naar arnhem

en voor iedereen een heledikke knufff van mij

iederee op de wachtbank hou ze lekker binnen

xxxx sopje

Geplaatst

Zo hèhè eindelijk tijd, in trein na drukke werkdag.

Nou Inge wat een prachtig resultaat!!! Ben heel benieuwd. Maar het klinkt heel naar en verdrietig allemaal. Stom gedoe. Hoe is het nu met de pijn, veel napijn of dat niet?

Dee, morgen een week geleden toch? En zaterdag heb je geovuleerd dus dan zaterdag testen? Het klinkt goed! Laat het alsjeblieft!! Ik hoop het zo !!

Ink: goeie actie met die thermometer!

Ik werd idd gebeld door ziekenhuis: alledrie de vriezer in.

Ik zat op mijn werk en kon nergens heen, ik zei: hoe zagen ze eruit? Ze lachte een beetje en zei goed. Maarja ik wilde niet vragen hoeveel cellig, met de collega's in de buurt. Maar toen zei ze, we gaan twee 7 celligen in een rietje doen en een ....cellige in 1 rietje. Helaas heb ik dat niet meer gehoord. Want ik dacht meteen twee dingen: ai, 7 cellig op dag 4 is volgens mij niet de bedoeling, en waarom twee in een? Tegen mij is altijd gezegd dat ze cryos altijd per 1 invriezen. Dus ik onderbrak haar eigenlijk vn oh is dat nieuw? En toen zei ze dat ik dat zelf zo had aangegeven blabla, ik gezegd dat ik dacht dat het van hen moest, zij kijken toen zag ze dat cryos wel in mijn geval per 1 moesten en dat ze daar niet van af kon wijken (180 graden) nou ja kon er niet uitgebreid bij stilstaan en nu weet ik niet hoe mijn derde cryo ervoor staat. Wel meer cellen dan 7 volgens mij, daarom wilden ze die ook in z'n eentje doen denk ik en de anderen met twee.

Maar goed gelukkig nog drie cryos voor allemaal broertjes en zusjes van onze tweeling. Ha! Ik denk lekker positief!

Grtz!

Geplaatst

Goed zo Megan - that's the spirit!

Moet even met Levi naar de huisartsenpost in nabijgelegen dorp: hij is vreselijk aan het hoesten, heeft het benauwd en heeft nu ook ineens koorts (38.3 -ineens andere functie weer vd thermometer :-(), en omdat hij onder de 3 maanden is, willen ze dat ik voor de zekerheid langs kom. Ik denk dat het gewoon een verkoudheidje is, maar liever het zekere voor het onzekere voor we de nacht in gaan en hopelijk zeggen ze dan dat ik hem wel een paracetamolletje mag geven (mag eigenlijk pas vanaf de 3 maanden...)

Geplaatst

Wow megan! Wat goed! Heb je wel vaker cryo's gehad? Klinkt als een weelde, wel drie! Mooi voor het brusje van de twins ;-) wat mijn ervaring is met invriezn is dat ze niets invriezen waar ze niet in geloven. We hebben steeds pech gehad. Van de 9 eicellen, 6 embryo's, een TP en een in de vriezer. De rest was niet goed genoeg! Dus ze doen het niet zomaar, een goed teken voor jou dus!

Ink, wat naar! Fijn dat ze het bij de huisartsenpost serieus nemen hè!

Napijn onderdruk ik lekker met paracetamol en een diclofinacje! Zoals de arts zei vandaag; gun jezelf dat nou! Had gisteren al een lekkere grote pan soep gemaakt, dus dat was ook lekker makkelijk vanavond.. En morgen nog maar niet naar het werk.

X

Geplaatst

Gelijk heb je, mooi die diclofenacjes gebruiken die werken hartstikke goed.

We hebben zeker vaker cryos gehad: 10 in totaal waarvan er 7 goed zijn ontdooid en dus tot een een terugplaatsing hebben geleid. Samen met de 5 verse icsis dus al 12 terugplaatsingen. Dit was de 13e! Zou een bak zijn als dat ineens wel wat oplevert. Maar met dit track record geloof ik er niet meer zo in vanzelfsprekend. De cryos hebben nooit wat gedaan, helaas. Maar hee vanaf nu is alles anders.

X

Geplaatst

Gelijk heb je hoor Inge, daar zijn ze voor! Waarom pijn hebben als het niet nodig is?! En inderdaad morgen nog lekker even thuis blijven, zodat je daarna fit je kleintjes op kunt gaan halen!

Was gelukkig inderdaad alleen fikse verkoudheid. Temp in de gaten houden en heb een geconcentreerde zoutoplossing gekregen tegen de benauwdheid (die zoutspray hielp van geen meter!) en mocht hem een paracetamol geven (mogen ze niet zomaar toestemming voor geven onder de 3 maanden schijnbaar als ze koorts hebben omdat ze dan nog zo klein zijn). Moest wel lachen trouwens: iedereen overschat hem aardig in wat hij kan, omdat hij er door zijn kop met haar al zoveel ouder uit ziet! Zo ook die arts net - ze legde hem op zijn buik en vroeg tegelijk "oh, kan hij eigenlijk wel al goed z'n hoofd zo omhoog houden, want hij is natuurlijk net ruim 2 maanden? Je zou het bijna vergeten met ondersteuning van zijn hoofdje", sja, grote ouders, groot kind...

Megan - je klinkt lekker positief - heerlijk hoor! Dit gaat m worden!

Geplaatst

Hoi hoi,

Nog even snel wat reactie vanuit hier. Half oog op tv, half oog op laptop. Vriend is op cursus, nachtje weg, blehhhh ben niet graag alleen 's nachts.

Inge: nee geen hete kruik op m'n buik hoor :-).

Megan: wat een vaag labtelefoontje, goed dat je zelf nog wat zei over die rietjes.

Ik had trouwens de tp (dinsdag) op dag 4 na ovulatie (vrijdag). Dus testen kan donderdag (zou wel erg vroeg zijn), vrijdag, zaterdag, zondag...... Geen idee nog, eerst de komende dagen maar eens doorkomen.

Ink: hopelijk komen jullie goed de nacht door en is Levi snel weer fit!!

Verder weet ik het even niet meer....

Inge lekker uitrusten vannacht!

Trusten

Geplaatst

@Ink fijn dat de babymassage hielp! Wat naar dat hij een beetjes ziek is. Gaat het vandaag al wat beter met hem? Jane is ook erg verkouden geweest had het ook Benauwd. Was lastig voor haar met bv en in slaap komen.

Ben net terug van de echo. Heb weer lange cyclus. Grootste follikel is pas 10mm en baarmoederslijmvlies 5mm. Zag er verder goed uit. Moet vrijdagochtend terugkomen. Hoe groot moet de follikel zijn voordat je de pregnyl mag zetten 18mm? Maandag gaan we een weekje naar Drenthe, hopelijk kunnen we de to over de vakantie heen tillen achja anders effe heen en weer sjeesen.

Geplaatst

Hai Roossie,

Ik mocht vaak bij 16mm al spuiten. eitje schijnt per dag 2mm te kunnen groeien is me ooit vertelt?!

dan zou je vrijdag als het goed is mogen bloedprikken en de pregnyl spuiten.. suc6! spannend he?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden