Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

SHIT het op mijn baby? ;-) wel een leuke typo! Haha

(wel fijn trouwens)

Zit nu bij Accapunctuur op de wachtbank.. Maarreh... Schuif maar eens lekker op op de bank! Ik plof ernaast! Hebben een 5 en 6 cellige teruggekregen, was bijna een beetje teleurgesteld, maar dat was helemaal niet nodig zei de arts.

Dee je zit nu op dag 9 is dat niet erg vroeg om te testen? Ik wil je geen valse hoop geven natuurlijk, maar als

Er nog geen bloed te bespeuren is.. Of mag je eerder testen bij een cryo

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh.. De verstuur knop zat wel erg dichtbij..

Ink; je kan beter een keer te vaak naar ga gaan dan te weinig! Jij bent namelijk de expert van je eigen kind en ziet wat er anders is dan anders! Lastig hoor! Hou je taai!

Oh mag zo maar binnen. To be continued ;-)

X

Geplaatst

Inge soms ben ik echt een droogkloot vat ffkes niet wat bedoelt? haha

Fijn dat je emmy's aan board heb ik hoop dat dit een vruchtbare maand is voor ons allemaal :)

Geplaatst

Mijnbaby - je hebt een tikfout- je was de c vergeten in shit al op ;-), dus dat bedoelde Inge ;-P...

Inge - super, je hebt ze binnen! Ik was bij onze tp ook een beetje teleurgesteld: had er 2 van 6 cellen terug gekregen, dus ik dacht toen gelijk van dat wordt niets, mara ja, hij ligt toch echt boven te slapen ;-))...

Ik ben net even naar het cb inloopspreekuur geweest voor de geruststelling. Hij was wel een stuk minder aangekomen dan hiervoor, maar schijnt normaal te zijn dat ze na de 1e 2 maanden minder hard gaan groeien. En alle andere dingen waar ik over twijfelde heb ik ook besproken en ben weer gerust gesteld. Zolang hij geen koorts heeft, allert blijft en genoeg plasluiers heeft, is het toch echt alleen een fikse verkoudheid. Ckeck bij de 1e 2, maar die plasluiers vind ik lastig, dus noem me een neuroot, maar ik ga lekker luiers wegen met de keukenweegschaal hahaha, want zijn luiers wegen wel minder dan ik gewend ben, dus ik vind het soms moeilijk om te voelen of hij wel of niet geplast heeft (100 gram verschil kan ik niet goed voelen hoor ;-P!), maar zo kan ik het wel in de gaten houden en dat stelt me gerust...

Geplaatst

Oh enneu Dee: inderdaad, als die vriendin hier zou mee lezen, zou ze zich moeten schamen dat ze je privacy schendt! Als ze benieuwd is hoe het met je gaat kan ze het gewoon vragen en niet iets stiekems doen (haha, ik doe er nog een schepje bovenop voor het geval dat...) en anders snap ik niet hoe ze je nog recht in je ogen aan kan kijken!

Geplaatst

Hey hallo

Ja, weg met stiekem meelezende vriendinnen! BOE!

Zo. Die komt niet meer terug.

Hoe gaat-ie nou Dee? Ergste verdrietsels even weg? Bij mij komt het ook nog weer als je dan ongesteld wordt.

Tsja het blijft klote. Later nog op t testje gekeken? Soms duurt het wel een uur ofzo voor er wat verschijnt en dan is er nog hoop voor morgen.

Hey Ink woog Levi niet gewoon minder omdat hij net van 8 dagen had gepoept?? Haha.

Nou wel fijn de uitleg nu weet je waar je op moet letten.

Inge inderdaad, niet teleurgesteld zijn. Zeiden ze wat over kwaliteit? Wel/geen fragmentatie? En die anderen?

Tsjonge jonge al die (verloren) embryo's hè. Zou Derek ogilvie 15 kinderen om mij heen zien?

Vast niet hè.

Hee Mijnbaby mooizo! Een datum! Maakt het lekker concreet en iets om naartoe te leven.

Tot later dames

Geplaatst

Haha meiden, lekker bezig hiero......

En ja, uiteraard al wel 100x op die test gekeken maar het lukt vooralsnog niet om er een 2e streepje bij te kijken.

Hou 't ff kort want moet andere dingen gaan doen.

Geplaatst

Meiden,

vandaag i officieel mijn boekjes met behandel plan binnen gekregen van DR NB leuke dame maar wat een chaoot ,

ik mag dus 16 mei beginnen met puregon maar er staat niet bij of ik wel of niet moet stoppen met deca? denk het wel

na 2 weken deca gespoten te hebben? weten jullie dit? blijf bellen met het ziekenhuis pfff!

Geplaatst

Nee Mijnbaby daar mag je niet mee stoppen hoor! Dit moet je blijven spuiten t/m de dag vóór de Pregnyl. Check het voor de zekerheid nog even.

De deca voorkomt dat je een spontane eisprong krijgt.

Roossie vandaag 2e fm toch? Benieuwd of je follikel een beetje doorgegroeid is.....

Clau vandaag 2e echo? Spannend hoor, veel succes!!

Hier toch maar weer getest en net zo negatief als gister. Had het wel verwacht maar wilde de test toch doen om duidelijkheid te hebben zodat ik me de rest v/d dag niet hoef af te vragen of ie negatief zou zijn geweest....... De kwaaltjes die ik voelde (koud, steken schaambeen/trekkerig in liezen en bekkenbodem, beetje pijnlijk borsten) zijn de afgelopen dagen al afgenomen/verdwenen, ondanks dat ik de bollen gewoon nog gebruikte. Dus tja, wellicht heeft het embryo toch een dappere poging gedaan maar moest ie voortijdig afhaken...

Ik ga nu stoppen met de bollen en afwachten tot ik ongesteld word. Dan aanmelden voor de laatste cryo.

Fijne dag allemaal :-)

Geplaatst

Dames met de echo's succes! Ben benieuwd clau!

Inge jij wordt gebeld over de andere 5 hè? Ook spannend.

Dee: bleeechh! Stomme klotetest. Zo frustrerend: wat gebeurt er toch daarbinnen!? Hele dikke knuffel meid.

X

Geplaatst

@Dee, ohneee ik had goede hoop voor je! Ik zag me al voor me dat we op je konden gaan proosten! En nu verder kijken hoe of wat, kan me voorstellen dat je Dusseldorf overweegt. Lief dat je je vriend ontziet voordat hij naar zijn werk ging, heb je daarna nog wel bij hem uitgehuild? Misschien zat hij ook wel te huilen in de auto naar zijn werk. Vaak doet het meer bij mannen dan ze laten merken.

En die vriendin, wel vreemd inderdaad als ze mee zou lezen.

@Inge, wat goed 7 emmmies! En twee lekker warm in jou buik! Dat ze maar lekker 8 maanden mogen blijven plakken bij je. Worden weer spannende wachtweken voor je. Heb je nu ook cryo's?

@Ink, wat fijn dat je wat gerustgesteld bent bij het CB. Is soms ook moeilijk te bepalen hé met zo'n kleintje die nog niet kan praten. Grappig dat je zijn luiers weegt. De kraamverzorgster hield ze altijd voor het raam.

@mijnbaby wordt weer spannend hé succes nog met de spuiten!

@Okaasan, heerlijk hé het gaat nu echt opschieten! En ik ben benieuwd naar je leuke ontwikkeling :-)

@Megan, heb je dat trillend spiertje nog? Hopelijk zijn je emmies zo heftig aan het innestelen dat je lichaam ervan trilt ;-) Altijd moeilijk hé die wachtweken en je voelt van alles.

@Clau en hoe ging de echo?

Net terug van echo, Jane ligt nog te slapen in de maxi cosi dus heb even tijd om te reageren. Follikel is nu 13mm en bms is 8mm. Ik word vandaag besproken of ik niet eerst moet stoppen met bv. Zou wel erg jammer zijn maarja wil mijn cryo wel optimaal benutten. Ik word hier vanmiddag over teruggebeld. In ieder geval hebben we voor zondag om 08.00 uur een echo afspraak, errug vroeg op de zondag maarja wel een lange moederdag hahaha...kan ik lang verwend worden :-) En misschien moet ik maandags dan ook terugkomen als het nog niet voldoende gegroeid is. Als het zondag goed is dan heb ik vrijdag tp en als het maandag goed is zaterdag tp. Wordt in ieder geval over de vakantie heen getild.

Eerst maar telefoontje afwachten.......

Liefs Roossie

Geplaatst

Hè Dee, wat verschrikkelijk stom. Stomme testen ook altijd. Getver. Gelukkig nog 1 cryo, maar daarom is het verdriet en de teleurstelling dat het weer niet gelukt vast niet minder. Bah. Hou je haaks meid!

Geplaatst

Hee, het berichtje van Roossie had ik net nog niet gelezen.

Dat zou een domper zijn als je eerst moet stoppen met BV. Lijkt me een heel gekke spagaat waar je dan in komt; je wilt aan de ene kant Jane niet iets ontnemen waar ze 'recht' op heeft en aan de andere kant is het wellicht een belemmering voor een cryo TP en kan je dan dus niet door. Moeilijk hoor. Jammer dat je met BV niet gewoon een maandje kan stoppen en het daarna weer kan oppakken. Dat zou makkelijker zijn :-) Ben benieuwd wat je vanmiddag te horen krijgt.

Geplaatst

@Okaasan, je ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen. Aan de andere kant toen ik gesprek had met dr. C. in nov. toen had ik ook verteld dat ik bv geef en ze zei toen alleen maar dat ik 2 keer ongi moest zijn geweest. Ben ook aan het speuren op internet, lees dat het per ziekenhuis verschilt. Je maakt met bv ook hormonen aan prolactine en oxytocine. En het kan je baarmoeder iets aan laten trekken, maarja dat heb je ook als je sex hebt hihihi...... Baarmoederslijmvlies groeit wel mooi gelijk op met de follikel. Achja effe afwachten, wel moeilijk om straks een beslissing te moeten nemen. Ik wilde in ieder geval doorgaan tot haar eerste verjaardag, dat is nog 2,5 maand. Of we moeten wachten tot haar eerste verjaardag. Maar goed afbouwen kost ook tijd en weer ongi worden..........en ik word alsmaar ouder.....hmmmzzzzzz

Geplaatst

@ roossie, thnx we zijn lekker bezig :) hoop dat je straks te horen krijgt dat je lekker doormag gaan met BV..

en zo niet dan heb je 9 maanden BV geven dat is echt goed.. Ik heb 1 maand maar kunnen geven :(

Geplaatst

@mijnbaby, ja ik mag eigenlijk ook niet klagen dat ik haar in ieder geval 9,5 maand bv heb kunnen geven, dat is al heel wat! Ik ben zelf groot geworden met de fles en met mij is het ook goed gekomen ;-)

Maar de gyn of verpleegkundige weet niet wat ze was, blond met paardestaart, zei ook in ieder geval fijn dat het die 9 maanden gelukt is. Ik geef nog 4 voedingen per dag, dus dat is ook niet veel meer.

Ik ga snel boodschapjes doen, madam is wakker geworden en heeft haar fruithappie op.

Geplaatst

Ha roossie, nou even afwachten dus! Lijkt me wel gek om de bv ineens te moeten stoppen, is vast een fijn intiem momentje.

Clau; hoera! Gefeliciteerd hoor! Wat fijn. Mag je nu ook naar eigen vk?

Dee.. Dikke knuffel hoor! Verdorie!!

Okaasan, word hier ook wel nieuwsgierig van! Wel fijn om je optimistische berichtje te lezen! Dapper en stoer klink je!

Ink., wat goed om te lezen; een top ventje wat begon als een 6 cellig klompje. ;-)

Zal niet meer teleurgesteld zijn hoor, thanks voor jullie support! Vanmorgen zijn we nog gebeld, we hebben gewoon een cryo in de vriezer. ;-))) nah wat een verassing!

Zo, stap zo de auto in! Fijne dag allemaal!

X

Geplaatst

Lekker geshopt mijn baby? Heb ik ook wel zin in! Pas alleen op het moment even niet zo lekker in mijn kleren, dus nog even een paar weekjes wachten!

Lig beetje uitgeteld op de bank, pijn trekt weer beetje weg.. Hoop dat dat gauw stopt. Maar goed, rust rust en rust hè ;-)

X

Geplaatst

Jij wordt de komende tijd alleen maar dikker en dikker hoor 😜. Maar goed dan moet je ook gaan shoppen, lijkt me ook leuk shoppen trouwens.

Doe t maar kalm aan. Lekker een cryo in de vriezer, mooi!

X

Geplaatst

@Inge, super zeg een cryo! Wat fijn toch zo'n extra kans en misschien geeft het je nu toch ietsje steun. Ja rustig aan doen jij, je eierstokken hebben weer wat te verduren gehad.

@mijnbaby lekker wezen shoppen? Ik wil ook wel shoppen, moet mijn kast nog meer vullen met kleding sinds ik 5 vuilniszakken weg gedaan heb. Heb nog wel een blubber buik maar die wordt straks toch weer uitgerekt ;-)

@Megan, je dikke buik shoppen is ook leuk, dan heb je ook mooie kleding nodig om trots met je buik rond te kunnen lopen. Ik duim voor je dat het deze poging echt eens mag lukken!!!

@clau, wat super dat je een mooie echo had!

Hier vanmiddag weer meer nieuws gehad, ben niet gebeld, maar via een omweg en wat hulp heb ik toch een verpleegkundige kunnen spreken die zo aardig was om de info er bij te zoeken.

Ik mag gewoon doorgaan met de poging, ze weten echter niet wat voor invloed borstvoeding heeft op het zwanger worden. Ze vinden mijn leeftijd belangrijker dan de borstvoeding, klinkt beetje raar.

We gaan zondag vroeg uit de veren naar het UMC en praten daar er ook maar verder over. Mijn acupuncturiste stelde anders voor om 2 voedingen af te bouwen, dat zou al wat schelen, maarja dat kan niet zomaar. Ineens stoppen met bv is ook niet goed voor je borsten. Goh ik had nou nooit gedacht dat ik over dit soort dingen na zou moeten gaan denken. Het voelt ook wel als een luxe positie om hier over te mogen nadenken.

Maar goed we gaan weer een spannende tijd tegemoet!

Liefs Roossie

Geplaatst

Clau: goed nieuws zeg, gefeliciteerd! Hoe ver ben je nu?

Inge: fijn, een cryootje...... Hopelijk voorlopig niet nodig!! Hoe voelt je buik nu?

Roossie: goed dat de poging gewoon door kan gaan, ben benieuwd of je morgen al groen licht krijgt voor het spuiten van de Pregnyl!

Als je googlet op afbouwschema borstvoeding zijn er vast wel tips te vinden?

Ik schreef een poosje geleden dat we van Jem nooit meer wat gehoord hadden maar zag net tussen mijn oude pb's een bericht van haar staan dat ze vorig jaar juni bevallen was van een 2e dochter. Was ik blijkbaar alweer vergeten, is ook al bijna een jaar geleden natuurlijk.

Mijnbaby: ziekenhuis nog kunnen bereiken over je spuitschema?

Geplaatst

Pff, zware nacht gehad! Heb erg last van obstipatie en veel hoesten. Beide drukken lekker op de baarmoeder waardoor het pijnlijk is. En nog echt rustig aan doen dus. Gelukkig toch nog wat naar het toilet gebracht (sorry dames bespaar zoveel mogelijk details) en nu iets rustiger.

Dee niet meer getest vandaag? Voel je al wat aankomen?

Roossie succes morgen. Ben ook erg benieuwd of je de pregnyl er al in mag 'jassen'

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden