Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve megan, wd 8!! In ieder geval een teken dat de pregnyl eruit is.. Zit niks anders op dan nog even te wachten!

Hoop ontzettend dat het nog niet voorbij is! Geen testen meer doen voor donderdag!! Beloofd?

X

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Megan: Wd8 is echt nog te vroeg hoor (geruststellend bedoeld).... maar kan me je testdrang heeeeeeeeel goed voorstellen. Nu idd nog ff proberen tot donderdag te wachten (of desnoods woensdag).

En dat fliebertje bloed: mogen we nog hopen op een teken van innesteling? Ppfffff, zwaar dit hè.....

Inge: Weer a/h werk? Of vrij deze week?

Sopje: En, hoe was de echo vanmorgen?

Mijnbaby: Overmorgen de Puregon erbij toch? Dat is al bijna... eindelijk!

Hier staat vandaag geheel in het teken van gezondheid en zwanger willen worden...... tijdrovende bezigheid. Ego-verslag:

Vanmorgen zo mogelijk nog chagrijniger dan gister wakker geworden. Gesport (want nodig voor gewrichten/spieren), en daarna bleek dat de ongesteldheid (vind menstruatie altijd zo'n k*twoord) in aantocht was. Snel douchen en vervolgens gebeld naar umc voor aanmelding laatste cryo. Enorm lang in de wacht en het schoot maar niet op, maar weer opgehangen dus want moest naar alternatieve arts. Had totaal geen zin maar vond dat ik wel moest gaan. Onderweg boos en scheldend op alles en iedereen (echt waar, moest me schamen maar voelde wel lekker, auto is daar altijd een goede plek voor).

Dacht ook dat ik heel boos cq zakelijk cq stoer zou melden dat ik geen uitgebreide alternatieve behandelingen meer wil, maar zodra ik binnen was en gevraagd werd hoe het met me ging, begon ik te janken, pffff. Naja. Wel voet bij stuk gehouden dat ik geen lange behandelafspraken meer wil en geen dingen meer wil om te ontgiften.

Uiteindelijk denk ik toch goed dat ik ben geweest: toen ik aangaf dat ik het gevoel heb dat je (inmiddels goede) embryo's geen kans krijgen in m'n lijf vanwege antistoffen stelde de man voor een auto-immuun meting te doen. Daar kwam een hoge score uit..... Nu dus daar pillen voor gekregen.

Na de afspraak vanuit de auto weer umc gebeld, wederom lang in de wacht gehangen (hoe kan het een kwartier duren voordat er een wachtende minder is?). Word morgen of overmorgen teruggebeld om een fm-afspraak te plannen.

Daarna thuis labformulier van de reumatoloog erbij gezocht om te zien of zij me had laten prikken op ANA's (auto-immuunfactoren) en nog wat gegoogled om mezelf wat wijzer te maken. Meteen afspraak gemaakt bij huisarts. Zojuist bieten- en bessensap (jawel... geloof dat de smerigheid wel meevalt) gehaald omdat de pillen daar het beste mee ingenomen kunnen worden. En zo dus nog naar de huisarts..... benieuwd wat ie zegt.

Sorry voor dit zeik-relaas (al met al kost het me daardoor nog meer tijd), maar lucht wel even op...

Geplaatst

hoi hoi

nou de echo achter de rug mag woensdag weer terug komen pffff

maar heelaas geen wondertje (snik)

maar ze vond raar dat er nu al een positief test was terwijl ik altijd op dag 16 heb

ik moest ook bloed laten prikken op hcg en lg en nog iets weet ik ff niet meer

maar moet dus vanaf morgen avond wel test op de ovulatie

de fm was pas op 12 mm dus nog niet genoeg en er zatern maar 2 eitje normaal veeeeeeel meer dus weet het ook ff niet meer en zij zelf ook niet meer maar wel een goed gesprek gehad met haar

woensdag maar ff afwachten

Geplaatst

Tsjezus Dee, wat een relaas. Als ik het allemaal lees vind ik het ook weer zooooo oneerlijk allemaal. Maar wel heel goed van je. Aan jouw inspanningen gaat het niet liggen.

Blech ik baal echt. Ik geloof er ook echt niet meer in. Ik ga morgenochtend denk ik wel testen en dan donderdag weer. Tsja als je een keer begint.....

Had ook nog nooit op t werk getest maar door wat ik zag moest het gewoon. Bah. Zit nog steeds op dat stomme ding te kijken en er een streepje op te projecteren.

We moeten er maar uit ons hoofd zetten allemaal.

Inge jij bent nu onze hoop !! Laat je niet afleiden, broeden!

Mijnbaby het was ook te mooi hè om waar te zijn. Succes met de spuiten!

Lfs

Geplaatst

goedenmorgen dames na controle bij de gyn. is alles goed er is duidelijk gezegd dat het nu tijd wordt om te gaan genieten. ik zal hier de komend tijd minder schrijven mn over de zwangerschap omdat ik me kan voorstellen dat dat erg moeilijk kan zijn voor degene die met behandelingen bezig zijn. wel zal ik jullie allemaal blijven volgen en een kaarsje voor jullie aansteken.

voor de dames op het wachtbankje heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel s6

Geplaatst

Dee het is zo oneerlijk allemaal, en we zijn allemaal mensen logisch dat je helemaal

boos en verdrietig bent.. (K)

Sop: jammer dat het geen wonder was, maar hoop dat je met je cryo wel zwanger wordt..

Clau: gelukkig dat alles goed is, nu lekker genieten.. ik denk dat de meiden het wel leuk vinden

als je mee schrijft.. maar je moet het zelf weten, laat zo nu en dan wel wat van je horen!

Geplaatst

nog geen duivels ( 5 dagen na de laaste provera) morgen met de puregon beginnen.

ik heb het zh net gebeld van wat als ik het niet ben? hoor zo meer..

Geplaatst

Getsie meiden, wat een *** berichten!

Had toch nog gehoopt voor je Dee, maar dus toch weer niet gelukt! Jeetje... Wel fijn dat iemand nu serieus mee kijkt naar je antistoffen / er misschien wat aan gedaan kan worden??

En Megan - jij vanmorgen nog getest? Ook voor jou duim ik nog stug door hoor!

Inge- hoe gaat het met jou? Voel je je al wat beter?

Clau - super dat het weer goed was! Lukt het om nu wat meer te genieten? Ik hoop het voor je meid!

Mijnbaby- al nieuws van het zh? Wat vaag is jouw ongi toch telkens als je er op zit te wachten! Hoop dat het niet uit maakt en je je schema gewoon verder kunt volgen?

Roossie - geniet lekker van je weekje weg! Waar zijn jullie heen? En dan lekker fris de tp op zaterdag - spannend!!

Okaasan- je bent stilletjes... Hoe gaat het met jou?

En Chantal - hoop nog niet bevallen en dat het goed gaat met jou en de kleine?

Geplaatst

Ik begrijp er geen drol van :( mijn cyclus is al jarennnnnnnnnnnnnn tussen de 28 en 30/ max 32 dagen.

en nu elke keer als ik in de race ben dat gekut met mijn cyclus... ja ik hoor het zo ben benieuwd...

ik moet het worden maar de deca kan het natuurlijk ook nog uitstellen... GRRR :)

Babii denk aan je (K)

Geplaatst

Jemig Mijnbaby, irritant zeg!! Goed dat je weer gebeld hebt naar het ziekenhuis, benieuwd wat ze er van zeggen.

Megan, ik ben ook wel benieuwd of je er nog een testje tegenaan gegooid hebt vanmorgen of dat je je nog kon inhouden. Doe wat dat betreft gewoon lekker wat je op dat moment wilt doen. Witte testen zijn verschrikkelijk maar het is anderzijds wel 'fijn' om ergens naar te kunnen kijken om duidelijkheid te hebben op dat moment. Ik heb afgelopen weekend ook weer zo vaak die test erbij gepakt. Ook al WIST ik dat er geen 2e streepje op stond: toch weer ff kijken. Op één of andere rare manier 'helpt' dat.

Okaasan: hoe is het met jullie nieuwe project verder gegaan? Gaat het definitief door?

Wij vlg wk di weer voor 1e fm, en woe naar DD voor bloedonderzoek!

Huisarts wilde gisteren trouwens wel meedenken maar was er niet voor om 'lukraak' te gaan prikken op antistoffen. Hij wilde eerst overleggen met umc maar kon op dat moment niemand bereiken. Word daar dus later deze week nog over teruggebeld. Heb ook wel gemeld dat we richting DD willen gaan.

Geplaatst

Ja GRRRR... ik heb de bijsluiter van provera gelezen en daar stond in dat je bij het stoppen.

tussen dag 3 -7 een menstruatie kunt verwachten ik zit nu op dag 5 vandaag... hoor het zo..

wel fijn dat jullie meteen voor jullie cryo mogen gaan,en willen jullie vlg poging in DD doen?

Geplaatst

net gebeld door umc. als ik het de 17e nog niet ben dan moet ik langs komen voor een echo.. PFF

weer die kant op bah! hoop dat ik het dan al ben..

Geplaatst

Dus tot dan nog niet starten met de puregon? Hoop voor je dat het snel doorbreekt dan! Raar hoor!

Dee - afwachten dus weer wat het zh zegt over die antistoffen? Heb je daar nog hoop op? Ik bedoel qua of ze tegen je ha zeggen om te prikken ivm dat ze het vorige x min of meer van tafel veegden...

Geplaatst

de planning was morgen. maar als ik het vandaag nog niet ben geworden niet anders wel. en dan moet

ik de 17e voor een uitgangsecho, en dan mag ik alsnog starten. nog even geduld dus..

Geplaatst

Zo Dee, woensdag al naar dd! Naar dr s? Dat is snel zeg! Je had toch nog geen afspraak?

Mijnbaby wat een gekloot.....

Ja Dee net wat je zegt. Ik blijf ook een tijdje nog steeds kijken. Ik heb inderdaad vanochtend een zo mogelijk nog witter testje gedaan. Straks weer even kijken of er op magische wijze nog iets is verschenen.....

Zal donderdag ook nog testen, morgen niet. Maar ik ben 99% zeker dat het weer niks is. Hup die cryos liefst met drie tegelijk erin en dan kappen met die ....zooi.

😁😳 lfs

Geplaatst

Ow megan, wie weet hoop als nog dat het raak is, en wel heel fijn dat jullie nog 3 eskimootjes hebben voor het geval dat...

Ja zwaar gekloot pfff.. krijg er een punt hoofd van..

Geplaatst

Dee dat je al zo snel in dd terecht kan! En wat dapper dat je zo snel in actie kan komen! Ik kan na een teleurstelling niet zo snel schakelen en verstop me minstens twee weken.. Hoop dat het wat goede brengt!

Megan ook jij klinkt zo sterk, ondanks dat je je vast niet zo voelt, knapperd!

Mijn baby wat een gedoe! Hoop dat je gauw door kan!

Ben hier al wat opgeknapt, voel het wel als ik teveel doe, helaas twee overwerkavonden gehad, ben net huis van een avond werk en heb een opgezwollen buik bah. Vrees wel voor volgende week, brr

Geplaatst

he, wat een stomme prut berichten hier allemaal, althans de meeste berichten.

Megan, hoe kan dat nou. Zulke mooie emmies en dan niets. Wat ellendig zeg. Kan me goed voorstellen dat je geen enkele hoop meer hebt op een streepje overmorgen. Bah, wat een kl0testreek weer.

Inge; doe je voorzichtig met Hugo en Juliette. Ze moeten wel op tijd naar bed hoor.

Mijnbaby: he getsie zeg, jij heb de laatste tijd telkens gezeur met rare cyclussen. Hoop dat je snel kan beginnen.

Dee: stoer hoor dat jullie nu al weer aan het bedenken zijn wat de volgende stap gaat worden. Kan me voorstellend at je je cryp alle kansen wilt geven die er zijn. Heb je ook al een afspraak in DD?

Hier gaat 'het project' (haha) door. We hebben nog niets getekend, maar wel een mondelinge overeenkomst. Als alles doorgaat, krijgen we 1 augustus de sleutel.

Wel inmiddels ongesteld geworden, helaas een week eerder dan verwacht en dan gehoopt. Nu moet ik dus echt nog 2 cycli wachten en dan kom ik waarschijnlijk precies op 10 juli uit. Niet een half maandje eerder beginnen dus. Ik maak me nu al weer zorgen over hoe dat dan weer moet in combi met verhuizen en klussen. Oh waarom kan ik nou niet dat hoofd af en toe even uit zetten.

Morgen naar de Shurgard, om onze halve boekenkast in op te slaan zodat ons huis opeens twee keer zo groot gaat lijken :-)

Iemand nog een leuk huis kopen?

Geplaatst

En Mijnbaby? We zijn weer een dagje verder..... hopelijk toch nog snel 'vanzelf' ongesteld.

Megan ik vind het ook ZO oneerlijk. Het moet gewoon eens gelukt zijn bij je. Vooral omdat je er al een keer zo dichtbij hebt gezeten, ppfffffff. Morgenochtend dus weer testen....... houd je taai meid.

Inge ik ben even kwijt wanneer jij nou de punctie en tp had en op welke wd je nu dus zit. Drink je nog veel water? Schijnt echt belangrijk te zijn om het vocht in je buik mee af te voeren. Zeker als je hcg gaat aanmaken ;-)

Okaasan gefeliciteerd met jullie huis! Klussen en verhuizen kost idd een hoop energie maar biedt wellicht ook een welkome afleiding!

Afspraak vlg wk is met dr. P, op advies van dr. S gaan we eerst naar hem toe voor het immunologisch bloedonderzoek. Als we bij dr. P zijn geweest kunnen we een afspraak met dr. S plannen. Ben wel benieuwd wanneer m'n huisarts terug gaat bellen en met welk advies. Ik wil hem eigenlijk vragen of hij een doorverwijzing voor het bloedonderzoek bij dr. P wil opstellen zodat de verzekering het misschien gaat vergoeden. Kost nl 600 a 700 euro heb ik begrepen...

Geplaatst

Ja gelijk heb je, met die doorverwijzing, en goed dat je eerst naar dr Pf. gaat. Ik ben erg benieuwd. Hoor wel vaker dat het wel vergoed wordt.

Ookasan jeeeh! Gefeliciteerd!!! Klussen wel heel erg leuk, ik zou zon project wel kunnen gebruiken hoor. Wie weet gaan we dat ook nog wel doen over 4/5 jaar. Weet wel dat we na de slechte echo waarbij we te horen kregen dat we een miskraam zouden krijgen, we de woonkamer hebben geverfd en nieuwe spullen hebben gekocht. Dat voelde wel goed in zoiets in handen te hebben.

Inge volgens mij nu een week geleden hè? Nu wordt het spannend. Fijn dat je wat bent bijgetrokken. En goed blijven drinken inderdaad.

Hier vanochtend flinke dip. Vriend en ik zwaar gefrustreerd en verdrietig. Wat doen we fout, wat moeten we doen?? We hebben toch echt alles eraan gedaan.....nu maar later naar het werk toe, heb om 11 uur eerste afspraak en dan aansluitend nog een lange afspraak. Heeft me ook moeite gekost de te maken dus ik krabbel weer even op maar eigenlijk wil ik de hele dag huilen. Maarja. En ook weer niet, ik wil dit niet steeds mijn leven laten vergallen. Ben bang dat als ik me er teveel aan toegeef dat ik erin blijf hangen. Heel lastig allemaal. Ik zou ook wel hulp willen.

Ach en laten we het testje morgen ook nog even afwachten. Ja en er zijn cryos maar die zie ik als een extra kostenpost eigenlijk......echt heel erg en ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen ze niet terug te laten plaatsen hoor, maar de kans is inmiddels echt minimaal. Sorry dames niet al te vrolijk vandaag!

Lfs Megan

Geplaatst

megan weet niet wat ik moet zeggen om je te steunen kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

okaasan gefeliciteerd met jullie nieuwe woning lekker even je hoofd leeg maken.

dee een echte aanpakker dat mag ik wel kom maar goed op voor jezelf.

inge heel veel s6.

ink hoe gaat het met jou en de kleine levi?

roossie hoe is het bij jou afgelopen met de tp

Geplaatst

Megan geen sorry zeggen hoor!! Het is gewoon moeilijk, zwaar klote....... Dikke knuffel voor jou!!

Ben je morgen en overmorgen vrij? Of alleen morgen?

Clau: hoe ver ben je nu? Zie geen ticker/banner in je handtekening, misschien durfde je dat de afgelopen tijd nog niet?

Ink: Levi weer een beetje snot-vrij?

Roossie zit lekker met dr blote kont (neem ik aan) in de sauna Drenthe.... hopelijk aan het genieten en goed aan het voorbereiden op de cryo tp (zaterdag??).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden