Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Megan, wat een verdrietig bericht van je, pff, moeilijk hoor! Lijkt me dat je zo heen en weer gegooid wordt met emo's qua hoe verder en hoop over je cryo's misschien? Kan verder weinig zeggen om het makkelijker te maken, want het is gewoon ***, dit hele stomme traject waarbij geen garanties zijn dat het lukt... Sterkte en we wachten nog even in spanning mee af tot je testje morgen?

Dee - goed zeg, dat je zo aan het doorpakken bent! Ik hoop voor je dat ze echt nu eens wat gaan doen aan die antistoffen / imuunsysteem en dat dat de uitkomst gaat geven!

Mijnbaby - schiet bij jou dus nog niet op met je ongi? Wat een gedoe telkens joh! Je kan echt nergens van op aan hé?! Nou, hopelijk is op de echo morgen te zien dat het er snel aankomt, zodat je wel vlot door kan! Hoe laat moet je?

Clau - wanneer is je 1e afspraak bij je eigen vk? Of moet je onder controle in het zh blijven? Echt heerlijk dat het goed gaat hoor! Ben je nu verder dan de 12 weken van de vorige keer?

Lief dat jullie naar Levi vragen. Hij is ligt nog steeds flink te hoesten, maar ik heb van de week druppeltjes gehaald tegen vastzittend slijm en dat zou na 5 dagen optimaal gaan werken, dus ben benieuwd! Geloof dat het wel al wat los begint te komen, dus dat is even vervelend voor hem, maar zal wel op luchten. Heb maandag toch de ha nog even gebeld tijdens telefonisch spreekuur om te checken of het op deze leeftijd echt niet erg is dat het zo lang aanhoudt en heb wederom even bevestiging gekregen. Voel me wel zo'n overbezorgde moeder nu, maar vond het toch fijn om even te horen... Gelukkig lacht en brabbelt hij elke dag weer wat meer, dus dat is ook een goed teken. Gisteren was officieel mijn laatste dag verlof. Moet gelukkig 29 mei pas voor het eerst ivm dat ik mijn overuren er achter heb geplakt, dus probeer de klok nu even wat langzamer te laten draaien...

Inge - hang in there!!! Kan je de testdrang nog beheersen?

Okaasan - balen dat je al ongesteld geworden bent en je daardoor nog iets langer moet wachten dan je had gehoopt. Verder super dat je project door gaat: leuke afleiding en je broedplaats in orde gaan maken voor je kindjes die er straks rond zullen gaan rennen!!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Megan, een hele dikke knuffel voor jullie!! Wat wanhopig, oneerlijk en uitzichtloos voelt het aan hè! Was er maar een toverstafje waarmee allle problemen zo opgelost kunnen worden. Zwoesjjjj zo even 4 baby's erbij hier!

DEe zit op wd 6, dus moet nog even..

Had druk dagje vandaag, lig nu uit te puffen op de bank.. Later meer girls!

X

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag wd11 en 14 dagen na punctie wederom negatieve test. Wat denken jullie, ik kan toch nu wel stoppen met die bollenzooi? Ik ken 1 verhaal van iemand die pas later positief testte. Maar ik heb nu al allemaal bruine smurrie dus mijn baarmoeder wil zich graag binnenstebuiten keren geloof ik......

X

Geplaatst

GRRRRR k*T negatieve testen... Doe wat goed voelt voor jou... Ik blijf voor je duimen.. maar weet als geen ander

hoe moeilijk het is hoop te hebben na negatieve testen.. sterkte meid!

Geplaatst

Chantal: hoe is het met jou? ik hoop dat de kleine zicht rustig houd.. doe rustig aan en hou

ons zo nu en dan op de hoogte!

Inge: hoe gaat die met jou?

dee: gaat het weer een beetje? wanneer ga je voor een cryo?

Hier: zo ff naar het Zh voor een echo ZUCHT!

Geplaatst

Hey meiden,

Megan, wat k*t zeg die negatieve testen had zo gehoopt dat het nu is een keer mocht lukken voor jullie allemaal deze ronde.

Meis een hele dikke knuffel voor jou!

Oja en doen wat goed is voor jou gevoel je kent je lichaam het beste!

Mijnbabij, hopelijk kunnen ze zeggen wanneer je nu kunt beginnen met stimuleren erg frustrerend zeg als je lichaam nu ook weer lang over doet. Succes vandaag!

Inge, hoee gaat het met jou hou je het nog een beetje vol?

Dee, meis en met jou?

Ink, vervelend dat levi nu nog steeds niet goed te pas is altijd erg vervelend als z'n kleintje er niet door komt!

Geniet nog even van je vrije dagen!

Claudia, weet even niet meer of ik je gefeliciteerd met je zwangerschap maar bij deze als nog gefeliciteerd onwerkelijk he?

Hier gaat het redellijk goed mag nog steeds erg weinig maar daar he ik mij weer bij neer kunnen leggen het is helaas niet anders, heb helaas ook weer zwangerschaps diabetes gekregen en spuit nu 4x daags een kleine hoeveelheid insuline ( had dit ook bij onze kleine meid) het is verder niet z'n groot probleem alleen als ik te vroeg weeen krijg mag ik niet aan de remmers ( gaat niet samen met de insuline) en krijg 29 mei weer een groeiecho om te kijken hoe het gaat tevens gaan we het dan hebben wanneer ze mij gaan inleiden dat zal waarschijnlijk weer over 5 a 6 weken zijn ( mits de kleine goed ligt hij ligt nu nog in stuit)

Geplaatst

Goed van je Chantal, dat je je erbij neer hebt kunnen leggen. Vergt toch best wel wat acceptatie en aanpassingsvermogen. Maar als het op deze manier goed te doen en je hopelijk ook nog kunt genieten is dat heel veel waard!

Megan, ik zou denk ik ook stoppen met de bollen.... 't is dus zo goed als zeker niet gelukt...... vind het zo rot voor je............

Inge, onze hoop is voor nu dus even gevestigd op jou. En jouw hoop ook natuurlijk. Laat in ieder geval IEMAND zwanger worden deze periode. Mijnbaby is natuurlijk ook nog in de race, en Roossie hopelijk een tp..... dus nog wel wat kansjes op zwangeren erbij!

Mijnbaby, ben echt benieuwd wat de arts zo gaat zeggen tegen je!

Ben gister nog gebeld door de huisarts, maar hij had nog niemand van het umc kunnen spreken en morgen is hij er zelf niet. Volgens mij weet hij niet zo goed wat hij kan doen, onbekend terrein voor hem. Heb gezegd dat ik vlg week weer een fm heb voor een cryo poging en ook nog een afspraak in DD waar ik mogelijk een verwijzing van hem voor nodig heb.

Geplaatst

Mijn verslagje:

Ik had 10.10 afgesproken en mocht pas 11.00 naar binnen. tijdens de echo zag de arts

dat ik vermoedelijk week geleden mijn eisprong had?! ik moest bloedprikken om dit zeker te weten,

weer 30 min wachten. tijdens het bloedprikken had ik het even niet meer barsten helemaal los in tranen.

1,5 uur in het ziekenhuis, slecht nieuws, nog langer aan de deca....

Ik ben net gebeld met de uitslag ik heb dus zeker mijn ei gehad, en kan binnen nu en 14 dagen gaan menstrueren..

dus ik moet nog aan de deca tot de duivels zijn doorgebroken...

Was er thuis helemaal klaar mee, ging lekker even slapen.. mijn mannen zijn nu voetballen en ik doe lekker niks!

meiden ik blijf mee lezen en schrijven, maar ga even iets minder schrijven tot ik echt weer in de race zit trek het niet meer...

Geplaatst

Chantal hoe lang moet je nu nog dan? Lijkt me heel naar om verplicht niks te moeten doen! Aan de andere kant; even volhouden en je krijgt er iets moois voor terug! Hopelijk straks nog beter weer en dan languit in de tuin. heb je ook pijn of valt dat mee? Gaan ze de kleine nog draaien of loop je nu de kans op een keizersnede?

Mijn baby; jemig wat wordt je geduld op de proef gesteld! Bah! Hou vol hoor!

Megan; hele dikke knuffel! Maar dan ook een hele dikke! Ik zou ook stoppen met de bollen, als je zeker bent dat je een doorbraak hebt. Getverdemme! Vind het zo verdrietig voor jullie!

Denk dat de pregnyl eruit is. Heb niet echt meer van die pijnlijke borsten. Ben nog wel moe, maar ja. Voel eigenlijk niet echt wat, dus ik heb geen idee hoe het gaat. ;-) de gevreesde tweede week gaat in, en hoop maar dat dag 10 goed voorbij gaat. Dat is volgens mij zondag . Dus gaat spannend worden! Doe mijn best dee!

Dee wanneer heb je je afspraak? Ben je er al eens eerder geweest? Ben benieuwd hoe het daar is!

X

Geplaatst

hallo dammes

hier ben ik dan weer ff

maar woensdag dus weer terug naar ziekenhuis geweest nou snap er niks van me ovulatie testen waren dus weer posietief mis dat ik te veel hg hormoon aan maak zij ze maar wil eerst ff een echo maken want ze was dus bang dat ik me eisprong had gehad

zij echo maken zij de fm doen blijk het eidje van maandag die was toen 12 naar 10 te zijn gehad dus ze dag dat ik zekker een eisprong had gehad dus moest weer bloed prikken en zou dus smidag de uitslag krijgen en daar bleek uit dat ik nog geen eisprong heb gehad maar ik vermoed dat ik hem gisten heb gehad omdat ik veelpijn aan me buik had

ach ja dan maar een maand overslaan

ik moet maandag eigelijk weer komen voor een fm dus wie weet was het niks gisteren

maar moet wel kijken of ik er kan komen aangezien onze auto kapot is gegaan en die morgen pas op de brug kan dus hoop dat die gelijk gemaakt kan worden

nou ga zo slapen manlief kom net thuis van zand halen met zn broer we gaan de tuin inorde maken ff tog de gedachten op iets anders kunne zetten dan aleen hier meer bezig te zijn ( sorry maar heb het gevoel dat ik de moet kwijd aan raken ben )

slaap lekker xxx

Geplaatst

@mijnbaby, wat balen zeg van je cyclus en dat je nog langer aan de deca moet grrrrr.....volgens mij sta je onderhand te springen.

@Dee je bent goed bezig zeg, hopelijk krijg je de doorverwijzing van je huisarts. En woensdag al naar DD, dat heb je snel kunnen regelen! Ik hoop zo voor je dat het nu gaat lukken met het bloedonderzoek!

@Inge, eerste wachtweek voorbij, nu de moeilijkste week nog, maar we slepen je er wel doorheen! Ik heb al blaren op mijn duimen!

@Megan, dikke knuffel wat is dit moeilijk allemaal voor je. Nu ik Jane heb vind ik het nog moeilijker te lezen dat velen hier nog steeds niet zwanger mogen zijn. Ik gun het jullie allemaal zo om het mee te mogen maken!

@Chantal, is best moeilijk hé je rustig houden, lijkt simpel maar dat is het niet. Vervelend van je diabetes, hopelijk blijft die kleine nog lekker een tijdje bij je zitten!

@Ink, je bent niet overbezorgd hoor, ik zou de huisarts ook een paar keer bellen of het wel in orde komt zo als de kleine zo verkouden is. Hopelijk wordt hij snel weer beter!

@sopje wat een gedoe met je cyclus, hopelijk kun je toch snel weer beginnen. Het is soms ook moeilijk de moed erin te houden.

@clau hoe ging de 2e echo van 11 mei?

@Okaasan wat super dat je project doorgaat. Geen zorgen maken van ohoh dadelijk ben ik zwanger en er moet heel wat gebeurd worden, daar is vaak wel een oplossing voor en voor je het weet staan er vrienden/fam./kennissen jullie te helpen. Iedereen in de omgeving zal dan natuurlijk maar al te blij voor jullie zijn als je dan zwanger bent. Bovendien is het goed om je leven door te blijven leven, je leven gaat verder ook gewoon door. Geniet ervan en gebruik het om je zinnen te verzetten. Wordt een mooi nieuw nestje voor jullie kroost! :-)

En ik ben dus weer terug van onze vakantie. We hebben een hele fijne vakantie gehad, heb er echt van genoten was er ook wel erg aan toe. Heerlijk (Dee idd met de blote kont hahaha) in de sauna gezeten en tussendoor gedoucht. Samen met Jane in het zwembad gezwommen met een swimtrainer. De eerste keer bleef ze serieus kijken de 2e keer begon ze te lachen en grapjes uit te halen, was zo schattig om te zien. We zijn ook naar de dierentuin geweest, bos wandeling gemaakt en wezen shoppen in het centrum van Emmen. We hadden ook een mooi huisje met 2 badkamers, sauna en zwanen en eenden in de tuin. Er liep zelfs een grote eend bij ons de keuken binnen hahaha.....manlief schrok zich rot stond ineens naast hem, snel met brood weer naar buiten gelokt. Heb er helaas geen foto's van gemaakt.

En dan morgen de big day!!! Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden, ik hoop zo dat de cryo goed ontdooit! Manlief wilde eerst morgenmiddag naar voetbal gaan, alleen kijken want na zijn duizeligheid wil hij nog niet voetballen. Is de laatste wedstrijd van het seizoen. Ik zei dat ga je niet redden denk ik en vind het ook leuk dat als het allemaal goed gaat een feestje te bouwen. Net als de vorige keer met Jip en Janneke champagne en tompouzen. Nu is hij vanavond aan het stappen met zijn voetbalvrienden. Ben blij dat hij morgen lekker thuis is :-)

Vanavond en morgenochtend kruiden slikken en maandag acupunctuur. Ik baal wel een beetje, ik wilde net zoals de vorige keer een acupunctuur behandeling op de dag van de tp. Helaas is mijn acupuncturiste er morgen niet, zondag wel maar dat mag dan niet moet op de dag zelf of een paar dagen erna. Had een andere grote praktijk, bekendste van Utrecht, gebeld op advies van mijn acupuncturiste konden zij ook allemaal niet, terwijl ze dat toch toegezegd hadden bij mijn acpuncturiste, ze had ook nog een ander gebeld maar helaas. De kruiden hebben wel een zelfde werking, maarja had het anders gewild. Soms heb ik het gevoel hebben we dan wel alles op alles gezet, geen acupunctuur na de tp en de bv erbij, maar aan de andere kant ik heb de kruiden en mijn bms meting was heel erg goed.

Sorry voor mijn gezeur, velen hier zijn al zo lang bezig voor het eerste kindje en ik heb al een mooie dochter. Vind het soms ook wel moeilijk om over Jane te schrijven.

Liefs Roossie

Geplaatst

Inge aanbeland op wd9...... morgen wd10: testje wagen? Of durf je niet?

Sopje, is de auto al gemaakt zodat jullie overmorgen weer naar het ziekenhuis kunnen?

Roossie, fijn dat jullie vakantie zo lekker was! Waarschijnlijk zit je nu op HET telefoontje van het lab te wachten? Spannend hoor..... laat het ons weten! En ja, kan me wel voorstellen dat je baalt dat de acupunctuur niet kan plaatsvinden maar heb er vertrouwen in dat het zonder ook gaat lukken! Bovendien weet je lijf nu hoe het moet, zwanger worden ;-).

Onze afspraak in D'land is woensdag. Inderdaad nog niet eerder daar geweest. Afgelopen week vanuit 2 hoeken de tip gekregen om navraag te doen naar b12. Toeval of een teken dat we daar wat mee moeten? Zal het iig bespreken met de arts. En alvast eens googlen of een b12-tekort makkelijk vast te stellen is / wat de referentiewaarden zijn enz.

Megan hoe gaat het nu met jou.... en met je vriend........

Liefs!

Geplaatst

Roossie!! Succes joh! Duimen draaien voor een goede ontdooing! Balen van de acc.. Heb je wel het nummer van die vrouw gekregen die op zaterdag prikt? Maar een paar dagen later is ook vast goed! Je hebt het al goed voorbereid toch met je eigen accapuncturiste?

Dee, heb vitamine B12 laten prikken bij de huisarts. Daar vroeg de natuurarts ook om. Ik weet ook niet welke waardes daarin de norm zijn. (kan dus mijn eigen uitslag niet lezen) volgens de huisarts geen afwijkingen, maar hij zei er wel bij dat hij niet wist of de natuurarts dat anders zag. Dus heeft hij ze allemaal opgestuurd.Dus redelijk makkelijk op te sporen!

Ga geen test doen, morgen ook niet. Stoer hè! Wil eerst dag 10 zonder bloeding doorkomen (morgen dus) en dan pas vanaf dinsdag testen als we zover komen. Spanning stijgt hier! Had gisteravond een feestje. Beetje teveel gedaan die dag, beetje buikpijn en ik schiet dan gelijk in de zorg; ai ongesteld! Maar pijn is nu weer weg.. Pff. Maar ik ga vanmiddag dus niet naar een ander feestje. Ga lekker bank hangen!

Laat je het wel weten roossie!! Succes!

X

Geplaatst

Spannend Roossie. Ben heel benieuwd of de ontdooiing goed gaat, ik duim!

Mijnbaby, Shit hee nog twee weken erbij gekregen met die rotte deca....:-(

Inge, wat ontzettend spannend. Ik hoop het zo voor je!!! Nog geen bloed gezien is al top in deze fase. Ik had immers op wd. 8 in de middag een heel irritant rood sliertje.

Dee, ik heb t ook laten checken bij huisarts, was haar idee. B12 zat bij mij goed, vit d was tekort. Volgens hun referentie dan.

Hier verslagen, maar zijn leuke dingen aan het doen. Gaan nu plantjes halen voor in de bakken en potten. Met hemelvaart een nachtje weggeweest.

Later meer, roossie succes!!!!

Geplaatst

In ieder geval tompouce weet niet of manlief nog champagne meebrengt hij is nu gordijnen halen voor Jane.

Vanavond Chinees eten en verjaardag schoonzus genoeg afleiding vandaag.

Spannend voor jou! Ik zou zelf ook niet op dag 10 durven testen. Testen na een tp vind ik sowieso eng hihi

@Dee bedankt voor je lieve woorden! Heb ook weleens gelezen over b12 dat het een belangrijke rol speelt!

Geplaatst

Roossie joepie!!!! Das een brusje in aanbouw!!

Heerlijk, tompouce :-)

Inge nee!!! Potverdorie jij niet hoor. Heb je me goed begrepen!?! Beetje bloedverlies in het begin is normaal. Doordat Hugo en of Juliette zich lekker aan het nestelen zijn. Testje wijst uit of er hcg in de maak is. Ik hield het biet meer toen ik een keer bloed zag, maar als je nog kunt wachten is dat beter natuurlijk want zelfs als het positief is heb je geen zekerheid, en als negatief dan kan het nog te vroeg zijn.........

Heel veel sterkte meid!!! Ik wens en wens.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden