Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even heel snel: Inge, die B12 waarde van jou is echt veel te laag! Ondergrens ligt rond de 180 en het mooist is als je boven de 300 zit, heb het nu al vanuit meerdere hoeken gehoord en gelezen (forumgenoot, natuurarts en websites, oa: http://stichtingb12tekort.nl/informatie/stichting-b12-tekort-artikelen/uitgelicht-referentiewaarden ).

Wie weet is dit DE reden dat je nog niet zwanger bent! Google maar eens, je vindt dan ook info over hoeveel spuiten je nodig hebt (ik geloof eerst 5 weken lang 2 per week en daarna elke.... maand ofzo?). Goed dat het gecheckt is!!

Morgen meer, moet nu nog even wat dingen doen en dan lekker slapen!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh oeps Dee, had het verkeerd getypt hoor; B12 is 204.. En vit D is 56 (blush) dus die B12 zal het dan wel niet zijn. Alhoewel na Google gelezen te hebben zijn er verschillende opvattingen over die waarde van de B12. Ben benieuwd wat de natuurarts zegt!

X

Geplaatst

Dee en Inge ik hoop op mooie uitslagen van de Natuurarts,

dee weet je al meer van DD?

Roossie: hoe gaat het met jou? wanneer ga je testen? voel je al wat?

Megan hoe gaat het nu met jou? ik hoop dat je een beetje van het mooie weer

heb genoten en snel met een frisse moed mooie cryo's terug gaat plaatsen..

@ all

Hier heerlijk van het weer aan het genieten, super veel ijs eten HMMMM hahha...

Ons prinsje vind het heerlijk dat die een korte broek en slippers aan mag :)

hij is super blank/wit haha hij is ondanks dat ik hem heb ingesmeerd beetje

rood hoofdje :( maar gelukkig heeft hij geen pijn of last..

Geplaatst

Ja Roossie: wanneer ga je testen???? :-)

Inge: haha foutje dus, aan de ene kant gelukkig dat je B12 dus goed is, aan de andere kant misschien ook wel jammer, want dan was het probleem wellicht makkelijk op te lossen.

Ik heb net de eerste resultaten van het bloedonderzoek ontvangen. Vit D is bij mij trouwens 30,7 (te laag dus, terwijl ik de afgelopen maanden 1200iu per dag nam, hoog ik nu dus op naar 2000iu, standaardadvies van dr. Pf). In de andere resultaten moet ik me nog verdiepen (dr heeft nog geen toelichting gestuurd, zal bij de resterende uitslagen wel volgen), ik denk dat ik maar weer even een berichtje ga posten in het Prednison/Alan Beer topic, daar zitten wat ervaringsdeskundigen.

O ja, over de cryo tp die niet doorgaat: dinsdag had ik dus links een follikel van 23mm. Woensdag was die follikel weg, maar zat er rechts één van 16mm (die was dinsdag 14mm). Volgend dr Nb was het aannemelijk dat die van 16mm dan ging zorgen voor een LH piek, hij was immers groeiende en m'n bms zag er 'geweldig' uit. Maar goed, grote mysteries rond het vrouwelijk lichaam, want 's middag werd ik gebeld dat op basis van de bloeduitslagen niet bepaald kon worden wanneer de eisprong geweest was. Geweest was ja... want doordat de oestradiol en LH al gezakt waren (en Progesteron ietsje gestegen) konden ze zien dat ik die al achter de rug had. Maar de LH van dinsdag was niet zo hoog dat het de piek zou zijn.... volgen jullie het nog?

Fijn dat ze geen risico willen nemen, het maakt mij ook niet uit, een maand wachten is na 4 jaar ook wel te relativeren ;-). Het zal wel zo moeten zijn denk ik dan maar.

Vanmiddag/vanavond met een vriend tapas eten op terras in de zon MET wijn. En morgen bbq-en MET mojito's. En overmorgen pasta alla Trapanese MET die lekkere Rioja Crianza die al een poosje ligt te wachten. Goh, wat een voordelen...... ;-)

Geplaatst

Zo is dat dee, beter het zekere voor het onzekere en die maand is zo voorbij...

Wat een lekker vooruitzicht ik hou ook wel van een hapje hahha :)

Me zus komt ons zo ophalen lekker ijs eten en een speeltuin opzoeken :)

fijn weekend allemaal!

Roossie ben benieuwd wanneer je gaat testen, we leven allemaal zo met elkaar mee :)

hoop dat jij ons bankje als eerst groen gaat maken, en uiteraard de rest allemaal volgt!

Geplaatst

hoi hoi

hier ben ik ff dan druk druk druk ziekenhuis in en weer uit niet voor zwanger maar voor me glutten

heb gesprek met de diatsten er over gehad dat ik niet zwnager raak enz nu blijk dat ik als ik de tp ga doen dat ik helemaal glute vrij moet gaan eten mis dat het dan help

over een week weer me eerste werk dag naar 2 jaar thuis te zitten ik ga werken van 7 tot 11 smorgens op een sosciaal werkplaat waar ik met me beperkingen kan werk

net mail naar babayboom gestuurd ze willen langs komen dus ff een afspraak gemaak nu benieuwt waneer ze komen en hoe en wat hihi aleen jullie weten het en me fam zelf wil ik het buiten om me werk alles doen ook me tps hoop ik

nou ik ga weer veder me vader en me broer komen slapen me pa ga me man helpen met de tuin die moet over 2 weken af zijn want dan hebben we hier een feestje :-)

gr sopje

Geplaatst

Ja roossie, voel je al wat????

Dee heb je ook al wat uitslagen uit dd? Heb je met pfeiffer gesproken? Was dat een hippe vogel? Zag ook je berichtje in alan beer topic.

Gek dat je vit d zo laag is ondanks de pillen en magnesium. Mijne was vorig jaar mei iets van 23, heb toen drie shotjes vitamine d gekregen die je door vla ofzo moest doen. Eentje per maand. En 20 microgram per dag slikken, dat is volgens mij 800ie. Toen een half jaar jaartje later laten testen toen was het 56. Gaat dus niet echt hard ofzo....misschien moet ik ook wel veel meer slikken. Maar misschien kun jij dus ook bij de huisarts een stootkuurtje krijgen.

Had ook totaal geen zin om Umc te bellen. Heb nu dr k gemaild dat de pipelle niks heeft uitgehaald en of ik niet hoef te evalueren, twee cryos terugmag, dat ik zelf mag bellen in de maand dat ik er weer tegen kan, en of ze iets van fraxiparine, clexane of trental wil voorschrijven, dit zou de doorbloeding van de baarmoeder kunnen helpen. Antwoord zal wel nee zijn maar goed.

Verder geniet ik ook lekker van een wijntje hier en daar.....merk dat ik veel zin heb om uit te gaan en wil wel dansen ergens (Inge waar danst dertig plus in utrecht? Tivolifeesten alleen of kunnen we nog naar filemon??)

Maar nu was ik dus ook bij een etentje v week en toen zei een vent dat vrouwen van mijn leeftijd alles deden in het teken van reproductie. Hij ging maar door. Zei dat ik snel naar m'n man moest en haast moest maken enzo. Hij was bioloog. Maar zou dat dan ook de reden zijn dat ik wil stappen? Op zoek naar genetisch materiaal? Pff. Vind beetje deprimerende gedachte eigenlijk.

Wanneer heb je fm Mijnbaby?

Sopje succes weer met werken ik hoop dat het goed gaat. En maak er een mooie tuin van! Mooi weer uitgezocht voor de klus, lekker bruin worden.

Grtz Megan

Geplaatst

Megan even een korte; niet naar Tivoli (tenzij 90's party die is echt heel gaaf) maar naar filemon, of voor een beetje bruine maar geweldige swingkroeg dikke Dries aan oudkerkhof.

Ben benieuwd naar het antwoord van dr K over de medicatie. Las het ook ergens hier.

Ben ook weg van de voordelen Dee (zucht) gaan een lekker weekendje weg en zal me flink uitleven!

Hou je taai meiden!

X

Geplaatst

@Inge, goedzo nog niet opgeven hoor! Wie weet kan de natuurarts je wel helpen!

@mijnbaby, gaat voor jou nu echt opschieten!

ik ben Jane ook zoveel mogelijk aan het beschermen voor de zon, is nu al een beetje bruin geworden ondanks dat ze steeds in de schaduw zit en in de kinderwagen rommel ik met de parasol. Moet alleen nog goede babyzonnecreme kopen. Mijn man had een artikel gelezen dat zonnebrandcreme kankerverwekkend is, maar niet welke of welke stof. Pfff maarja de zon is ook kankerverwekkend.

@Dee, oh je weet nu al iets waar je aan zou kunnen werken, vit D. Wel bizar jou cyclus en dat de gyn het ook niet weet, goed idd dat ze geen risico's nemen.

@Megan, geniet lekker van het stappen en de wijntjes, niet teveel bij nadenken ga lekker los! Dat heb je af en toe gewoon nodig, vooral als je zulke spannende en stressvolle tijden meemaakt.

@sopje, succes met je werk, hopelijk zal het je bevallen. Lekker zwoegen in de tuin en dan heerlijk neerploffen in de tuinstoel! Ben benieuwd naar babyboom, straks zien we je nog op tv!

Ik meld me maar weer eens even, er wordt veel om me geroepen lees ik ;-).

Ik heb eigenlijk gelijk al mijn baarmoeder gevoeld de dag na de tp. Ik voelde wat steken en prikken. Volgens mij heb ik bij Jane ook de innesteling vroeg gevoeld. Dit gevoel heeft nog lang aangehouden soms voel ik het nog ietsje. Woensdag had ik ineens darmproblemen alleen sochtends, de rest van de dag niet meer. Gisteren wel de hele dag, regelmatig op de wc gezeten. Vandaag geen last meer van. Ik had bij Jane ook last van mijn darmen maar pas nadag ik positief getest had. Stom hé heb nu vergelijkingsmateriaal maar zegt niet veel, iedere zwangerschap is anders. Ik heb er tot nu toe wel een goed gevoel bij al ben ik bang dat het dan straks niet een zeer diepe teleurstelling zal worden. Sinds vandaag voel ik soms een ongi gevoel, maar trekt ook weer weg.

Ik zou officieel pas 2 juni mogen testen, ik lees hier veel dat er al na 10 dagen getest wordt. Ik weet niet of ik dat wel durf. Ik twijfel nu of ik vrijdag, zaterdag of zondag ga testen hahaha.....zaterdag heb ik met 2 vriendinnen afgesproken om te gaan shoppen, baal ik wel van, stel dat het negatief is ben ik misschien niet zo gezellig en als het positief is wil ik met manlief feestje bouwen en weet niet of ik het hen dan al zou willen vertellen. Maar het broekloeren is wel begonnen en iedere dag dat ik nog niet ongi ben ben ik weer blij.

Straks komt mijn broertje, hij komt voor een aantal dagen over uit Engeland. Morgen zie ik ook mijn andere broertje en zondag nog mijn oudste broer. Echt een familieweekend zo, maar wel gezellig!

Dinsdag weer naar acupunctuur. Ik heb nu trouwens een blauwe plek of iets tussen mijn wenkbrauwen van een naald van acupunctuur. Lijkt wel of ik uit India kom hahaha......

Geniet lekker van het weer en de wijntjes en ijsjes, dingen die ik nu liever even laat staan. Wijn is sowieso lang geleden voor mij, denk dat ik zo omrol van de eerste glas hahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

Even snel, want weet niet zo goed wat ik moet schrijven nadat er zoveel meiden in de race waren, maar het weer niet gelukt is... Vind het echt zo kut voor jullie!

Roossie- klinkt spannend en goed bij jou hoor!

Ik ben vandaag al ongesteld geworden?!? 3 maanden dus na de bevalling en dat terwijl ik dus wel volledige borstvoeding geef!

Morgen Levi voor het eerst naar m'n zus voor oppas aangezien we dagje naar pinkpop gaan *spannend* en dinsdag voor het eerst weer werken...

Dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

@Ink oh dat is snel, ja bij iedereen verschilt dat heel erg. Sommigen zijn na ruim een jaar nog niet ongi zelfs zonder bv.

Veel plezier bij Pinkpop spannend dagje zonder Levi. Ga je bij Pinkpop kolven? En succes met je eerste werkdag!

Geplaatst

Megan: heerlijk soms even lekker los gaan, geniet ervan!

Ink: have fun @ pink pop

Roossie: gezellig familie weekend have fun!

Megan: ik mag volgende week woe voor mijn eerste fm komen... ik spuit heel weinig ben dus benieuwd..

ik hoop echt dat er veeeel minder zit dan normaal... te veel is echt niks kwaliteit word daar door ook veel slechter..

Geplaatst

Roossie: hoe gaat? Of word je al gek van ons gevraag? Hihi.... Om je nog gekker te maken: volgens mij ZOU je evt vanaf woensdag al kunnen testen (of zelfs dinsdag maar is misschien wel erg vroeg). Je had de tp op zaterdag toch? Dag 3 of 4 morula? Nou ja, doe gewoon lekker wat je zelf wilt natuurlijk, haha. Gebruik je trouwens utro (was je toch van plan)?

Megan: persoonlijk vraagje (en denk dat je er eerder wel eens iets over gemeld hebt maar ik weet het dus niet meer...): zou donorzaad te overwegen zijn voor jullie?

Ink: balen, nu alweer ongesteld. Hoop dat jullie 't leuk hebben op pinkpop en dat Levi zich ook zonder jullie vermaakt en gedraagt. En alvast veel succes met werken (ook een beetje jammer, nu 't net mooi weer is).

Tussenstandje hier: geniet erg van het weekend en het heerlijke weer! En de wijntjes + mojitos zijn ook prima bevallen.... Vanavond gaat de lekkere fles Rioja open.

Gister alleen erg last van darmen en een misselijk moment. Kwam vast gewoon door iets wat ik gegeten had maar naief/dom/hoopvol/stoicijns als ik ben dacht ik: 'hm, zit nu zo'n 4 dagen na eisprong.... toen ik zwanger werd ben ik toen ook even zo ziek geweest.... zou er een innesteling kunnen zijn?'. Ppfffff ja hoor.... de kans op een spontaantje is natuurlijk wel heeeeeeeel erg klein.... dream on.

Kreeg trouwens een nieuw boekje en recept opgestuurd van het umc. Voorop het boekje stond geschreven 'Succes! let op: eerste echodag gewijzigd'. Wel lief, zo'n succeswens erop.... denk dat het van dr Pij was aangezien zij ook het recept had ondertekend. Ken haar niet, nooit gezien, maar leuk dat ze de moeite neemt.

Nou, ik hou het hier ff bij.... geen puf om nog veel meer te typen.

Fijn weekend nog verder allemaal!

Geplaatst

Hm, en terwijl ik mijn bericht post, bedenk ik me dat ik toen ik zwanger werd ziek/zwak/misselijk was zo'n 3 a 4 dagen na tp.... niet na eisprong/punctie.......

Zie je wel... :-s

Geplaatst

Dee :-)....tsja. Ik heb zelf nu bedacht dat er een link is tussen innesteling en drankgebruik. Ken namelijk een aantal verhalen uit mijn omgeving van mensen die t al hadden opgegeven, de remmen losgooiden en lekker aan de drank gingen en vervolgens zwanger werden. Nu denk ik: het zou zomaar eens aan de alcohol kunnen liggen. Dit verdunt je bloed toch? Dus misschien toch een stolling/doorbloeding issue. Volgens mij had EDR ook drank gehad? En witje las ik ook iets dergelijks, een fles rode wijn in de wachtweken van haar zoon (10e tp). Dus ik geef jou deze maand alle kansen. Ik overweeg zelfs om zelf ook wat alcohol te nuttigen. Haha. Tenzij ze me zon middeltje geven in de heparine sfeer. Ben ook erg benieuwd of het bij wen72 lukt, die heeft ook zoiets gekregen van Gent..

Maar weet even niet of zij uiteindelijk prednisolon ook is gaan gebruiken.

Ik zit nu te denken om eerst naar Gent te gaan de 20e juni en dan met extra middelen de cryos hier opmaken. Als ze het overleven dan.

Roossie het klinkt goed hoor. Zou dan niet zaterdag testen, maar donderdag of vrijdag denk ik als ik jou was. Wat spannend toch weer!

Geniet meiden!

Geplaatst

Oh ja, dr pij is erg leuk, woont bij mij in wijk kwam haar tijdje geleden tegen al zuchtend en roepend naar twee ondeugende kinderen..;-)

Geplaatst
meiden hoe is het hiero?

Nog in afwachting van de volgende mail van het bloedonderzoek in Duitsland..... Verder niets te melden.

Maar hoe is het met jou, Mijnbaby? Morgen eerste fm toch? Voel je je eierstokken al?

Inge, hoe was jullie weekendje weg??

Ink, vandaag weer werken, succes! Levi naar kdv, of andere oplossing bedacht?

Megan, verstandig denk ik... eerst naar Gent en dan zien hoe jullie 't gaan doen met de cryo's.

Roossie??? Volgens mij ben je een beetje aan het onderduiken, haha.... Groot gelijk hoor, als dat zo is ;-).

Sopje succes met je nieuwe werk!

Geplaatst

Ik voel helemaal NIKS in tegenstelling tot de keren hier voor ( zaten vaan 30-35 eicellen)

maar spuit nu heeeel weinig denk daarom? ben reuze benieuwd...

Geplaatst

Effe snel ik ben niet aan het onderduiken hoor ;-)

Druk gehad met 3 bbq's, broer die bij ons logeert en Jane die haar aandacht nodig heeft.

Maar hier gaat alles goed! :-)

Ik probeer vanavond meer te reageren.

Geplaatst

@mijnbaby succes morgen met je fm! ik ben benieuwd wat de lagere dosering met je gedaan heeft. Je zal nu niet zoveel voelen omdat je veel meer gewend bent.

@Dee, ben benieuwd wat DD je te melden zal hebben!

@Megan, mooie theorie over drank en innesteling, zou best kunnen dat een rood glaasje wijn zou kunnen helpen. Oh je hebt nieuwe plannen met je cryo's, toch naar Gent. Ben benieuwd wat ze je daar te vertellen hebben. Grappig dat een gyn bij jou in de buurt woont.

De gyn die bij mij de tp gedaan heeft was heel aardig, een leuke vrouw weet haar naam niet zo goed meer kan haar ook niet op internet vinden. iets met noten en boom ofzo, bruin haar en paardestaart.

Ze zei na de tp dat ik alles mocht doen, ik zei ook bv geven? Ze adviseerder het eerste kwartier niet te doen, heb voor de zekerheid maar 1 voeding overgeslagen.

@Ink hoe ging je eerste werkdag? Ging het met kolven heb je een fijne ruimte daarvoor?

@sopje hoe gaat het met je nieuwe job?

@babii, ja we zijn hier ook niet bij te houden ;-) Ik denk veel aan je!

@Inge al onder behandeling van natuurarts?

@Okaasan hoe gaat het met je grote project?

Hier een leuk pinksterweekend gehad, Jane was zo moe nog vandaag dat ze zelfs vanmiddag een uur en 20 min nog heeft geslapen en vanavond sliep ze ook gelijk.

Vandaag naar acupunctuur geweest, zij heeft er net zoals ik een goed gevoel over. Ze heeft ook mijn rug gecupt, ze maakt dan vaasjes warm en laat ze op mijn huid vast zuigen en gaat er dan mee heen en weer. Vertelde dat ik last had van mijn rug, nou de juiste plekjes had ze wel te pakken oef. Het werd ook rood zei ze, betekent dat er wat bloedstase (stagnatie) is, als het zwart wordt dan is het veel erger. Voelde wel lekker daarna. Heb voor maandag weer afgesproken.

Morgen weer werken op kantoor en afscheid nemen van mijn broertje die weer terug naar Engeland gaat. Zondag nog naar mijn oudste broer geweest in het ouderlijk huis, voelt bijzonder om daar met Jane te zijn.

Heb alleen mijn jongste broertje niet gezien, hij moest helaas werken.

Vanmiddag heeft mijn broertje nog getrakteerd op een overheerlijke lunch in het parkrestaurant, heerlijk vertoeven daar. We gingen op de fiets, heb wel ontdekt dat Jane nog niet goed in het stoeltje kan zitten, dus voorlopig toch maar blijven wandelen.

Heb trouwens met manlief tot nu toe afgesproken om zondag te gaan testen, ik wil een vette plus zien en geen vaag streepje waar je onzeker van wordt. Of dat als ik nu test het spier wit is, verdrietig ben en daarna toch positief test ofzo.........Zaterdag eerst shoppen met vriendinnen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Knap hoor Roossie, dat je kan wachten met testen tot zondag! Vind het echt weer zooo spannend voor je! Vergelijk je nu veel met wat je voelde toen je van Jane zwanger was? Qua klachtjes etc, want dat zou ik denk ik wel constant hebben...

Hier gisteren 1e dag gewerkt en vandaag/ morgen gelukkig al weer even vrij. Daarna 4 dagen achter elkaar, waarvan Levi de laatste dag voor de 1e x naar de gastouder moet. Gisteren en vrijdag heeft mijn man vrij genomen (zodat de drempel om weer te beginnen iets lager was), zaterdag naar m'n zus / ouders en zondag weer bij m'n man, en dan maandag voor het eerst dus bij een vreemde brengen... Geen wendag daar gedaan. Is dan toch vooral voor mij, want Levi merkt het niet en ik wil hem nu gewoon nog even zoveel mogelijk om me heen en ga hem dus niet zomaar nutteloos weg brengen, ik bedoel, terwijl ik niet hoef te werken ofzo...

Werken zelf viel wel mee - tijd ging best snel om (2x naar huis gebeld, dus dat vond ik zelf best nog wel redelijk zonder dat m'n man gek zou worden ;-))... Qua kolven ben ik op iemand's slaapkamer gaan zitten. Deur op slot en daarna gewoon alles in het keukentje afgewassen. Lukte gelukkig wel. De 3e x heb ik thuis gedaan, maar toen wilde de toeschietreflex niet meer, maar ja, zoveel keer achter elkaar kolven moet ik geloof ik nog gewoon aan wennen. En anders schijnt er een neusspray te zijn die de reflex opwekt, dus die zou ik kunnen proberen als het een probleem geeft...

M'n 1e ongesteldheid is ook weer bijna over. Het viel best mee gelukkig qua hoeveelheid/ pijn etc. Vind het wel een gek idee dat het nu dus weer "zou kunnen" / mijn lijf er dan al weer klaar voor zou zijn...

Dee, ben ook benieuwd naar DD! En las dat Henne met de prednisolon zwanger is? Geeft denk ik wel hoop, of niet?

Megan - sja, toch die drank? Met of zonder alcohol, blijkbaar is wijn goed voor je ;-)... Haha, met mate naturlijk, maar hoop zo dat de cryo's je toch gewoon wat gaan opleveren! Ben even kwijt wanneer je de afspraak in Gent hebt staan? Oh, heb even teurg gebladerd, 20 juni dus. Nog 3 weekjes. Ben benieuwd wat je van dat zh vindt! Weet niet of je al eens in dat zh bent geweest, maar anders kleine tip: zorg dat je ruim op tijd bent, want alleen het parkeren al is erg verspreid over een terrein! Ik vond het best een doolhof!

Inge - hoe is het met jou????

Okaasan - en druk al met de voorbereidingen voor je huissie? Bijna juni! En dan zittemn jouw wachtmaanden er ook eindelijk op!

Mijnbaby - klinkt goed, dat je minder last hebt nu! Spannend hoor! Hoe laat is je fm? Of misschien heb je hem er al op zitten... Ben benieuwd!

Clau en Chantal - hoe gaat het met jullie?

En Babii - ik geloof inderdaad dat je bij iedereen hier regelmatig in gedachten bent - blijft echt een vreselijk scenario waar je in zit!

Geplaatst

@Ink, wat fijn dat het werken mee viel. Ik heb ook een hele tijd 3 keer gekolfd op mijn werk in een doucheruimte. Fijn dat jullie het zo op kunnen bouwen om Levi naar een vreemde brengen, ik hoop dat die vreemde snel niet meer als een vreemde voelt. Wat ook helpt met toeschietreflex is naar je zoon kijken of foto van je zoon en ontspannen.

Ja ik vergelijk wat ik voel wel met mijn vorige zwangerschap, maar is toch eigenlijk moeilijk te vergelijken. De vorige keer gebruikte ik veel hormonen voor de behandeling, nu heb ik alleen pregnyl geprikt. Maar ik voel wel meer dat bepaalde krampen geen ongi krampen zijn en dat steken in de baarmoeder weleens de innesteling zou kunnen zijn. Maarja verder is het giswerk en iedere zwangerschap is ook weer anders en mijn lichaam reageert ook anders omdat het al zwanger is geweest.

Hier een goed werkdag gehad, was wel ontzettend gaar en duf. Verder geen nieuws, alles gaat goed hier. Heb af en toe krampjes gehad, maar die trokken ook weer weg of ik moest gewoon naar het toilet hahahaha....

Liefs Roossie

Geplaatst

Spannend Roossie voor je het weet is het zover.. ik zou niet zo lang kunnen wachten,

maar ik werd op dag 10 elke keer ongesteld en dag 11 bij verse.. sterkte nog ff..

Mijn eerste fm is voor het eerst in mijn ivf historie goed verlopen, geen spoed bloedprikken

of afgebroken poging ofzo haha..

de 75 eh hebben hun werk goed gedaan, links 4 van 12mm en rond 5 kleine 10mm, rechts 5 rond de 11 a 12mm en ook een stuk of 5 a 6 van 10mm.

ben dus benieuwd hoeveel er uit eindelijk mee gaan doen, maar ben blij dat het een stukkk minder is dan voorheen. morgen FM 2 om de punctie te bepalen,

die word maandag of dinsdag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden