Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja Inge hoe was natuurarts?En ookasan wanneer beginnen?Hier wel downerig. Komt door zondag, was op 1e communie van nichtje van 7. Mijn kleine neefje van 3 was er ook, en hij was heel schattig. Sowieso natuurlijk allemaal trotse ouders en kinderen (ben zelf niet gelovig overigens). En naast mij zat een vriendin van mijn zus, die ongetwijfeld van haar over mij gehoord had. Bij haar lukte nl. Een brusje niet, is ze de molen voor ingegaan maar uiteindelijk met Clomid nog voor IVF nu zwanger na 2 jaar bezig voor brusje.Tijdens de dienst vroeg ze mij of ik kinderen had, ik zei nee en keek de andere kant op, maar zij wilde het er duidelijk Ier hebben. Ik denk wel goed bedoeld hoor, ze wilde zeggen dat ze het begreep en bij haar ook lang geduurd heeft. Dus zij zegt willen jullie wel kinderen. Ik zeg ja maar dat lukt niet. Dus toen kon ze los. Vond ik toch heel erg moeilijk. Mijn broer zat aan de andere kant en die weet het niet eens. En dan die setting met al die kinderen en ouders. En mijn kleine neefje die ik meenam naar de wc (broer opgelucht dat ik dat wilde doen, kon hij bij dochter blijven). Ik voel nog dat kleine handje in die van mij. En toen was vriendlief gister beetje aan het zingen tijdens klaarmaken voor bed, i got you babe. En dan een stukje: you put your little hand in mine, toen werd ik helemaal verdrietig (en nu weer....)X

Geplaatst

Ai Megan, wat pijnlijk/ confronterend! Dikke knuffel voor jou!

Clau, fijn dat alles goed gaat met je!

Mijnbaby- lekker, wat afleiding in de ww... Spannend! Fingers crossed en ook voor jou Dee, voor een goede ontdooiing en tp!

Geplaatst

Och Megan..... ook van mij een dikke knuffel voor jou!!

Zojuist telefoontje uit DD gehad, AMH-waarde is 1.85. Volgens de ene tabel normaal (pas onder 1 afwijkend) en volgens de andere tabel licht vruchtbaarheidsprobleem. Volgens de arts zou op mijn leeftijd (34) de waarde rond de 2 moeten zijn. Dus op zich is het nu oké maar verklaart de lichte verlaging volgens hem waarom ik een wat hogere dosis nodig heb (Menopur vraagt sowieso meestal een hogere dosis in vergelijking met Gonal of Puregon).

Hij hoopte voor me dat deze cryo poging gaat lukken. Zo niet, dan kunnen we komende cyclus waarschijnlijk meteen bij hen terecht voor een nieuwe poging. Dat ik nu, na de cryo-tp utrogestan ga gebruiken (en mijn cyclus daardoor wellicht van slag gaat), is vlg hem geen probleem omdat we toch een geheel kunstmatige cyclus gaan doen. Over de chronische baarmoederslijmvliesontsteking had hij niet zoveel te zeggen (kan volgens hem paar maand verschillen), over de biologische pillen ook niet. We gaan de poging zonder Prednison doen (want is niet geadviseerd door dr. Pf, nav het immunologisch bloedonderzoek). Vind ik voor nu wel oké want Prednison brengt ook weer risico's met zich mee (en een hoop gedoe met bloedprikken enzo... al zou ik het er uiteraard voor over hebben).

Geplaatst

@Megan, oh wat moeilijk en verdrietig moet het voor je geweest zijn! Hele dikke knuffel! X

@Clau, vreemd dat je pas met 9 weken mocht komen bij het wkz, mij vertelde de verpleegkundige dat ze je voor de 8ste week wil zien, wordt dan dus toch geen eerdere echo. Hoe gaat het verder voel je je goed?

@Dee, gaat weer spannend worden met je cryo! En weer een uitslag van DD. Fijn om te weten dat je bij hen terecht kunt, mocht de cryo poging mislukken, al hoop ik dat het dit keer wel gaat lukken! Prednison is geen pretje idd, eigenlijk heeft het wel een rare naam Pred is geen pret. Ik blijf voor je duimen!

Jane ligt nu op bed te slapen, echt een wonder, ben benieuwd hoe lang ze zal slapen.

Liefs Roossie

ps heb voor de liefhebber nog wat utro

Geplaatst

Ach Megan, ik heb zo met je te doen. Je stukje hierboven is zo verdrietig. Er lopen nu ook tranen over mijn wangen. Zo confronterend allemaal en dan zo'n vervelend iemand die aandringt (ze bedoeld het vast goed, maar je zit er niet op te wachten). Ik zeg op zulke momenten dan dat ik het er nu niet over wil hebben (echt letterlijk in die bewoordingen), dan moeten mensen wel heel hondsbrutaal zijn om toch door te gaan. Dat werkt dus meestal goed. Maar dat maakt niet dat ik me er dan achteraf niet verdrietig over voel. Ach meisje, ik kan me voorstellen dat je niet lekker in je vel zit en zo down bent. Daar heb je alle recht toe. Heb je al stappen ondernomen om iemand op te zoeken om mee te praten? Ik hoop dat dat je kan helpen. En volgende week naar Gent, toch ook spannend denk ik, ook al wil je geen volledige behandeling weer starten.

@Dee: Lastig zeg die verwarrende biopillen toestand. Maar zo te lezen heb je er al een weg in gevonden en een besluit genomen.

Zit je pregnyl er al in? Ik zal heel hard duimen dat je cryo goed ontdooit en daarna natuurlijk blijft plakken. Wordt het gewoon de maand van de cryo's hier. Allemaal zwanger worden van de cryo's die er nog in de vriezer liggen. Bij Roossie is het al gelukt, dus wij moeten gewoon allemaal volgen.

Oh zie nu dat vrijdag TP-dag is, dus moet je wel al gespoten hebben. Spannend weer!

@Inge: hoe was het bij de natuurarts? Al een cryo in kunnen plannen of adviseerde hij (of was het een zij) om nog een maandje te wachten?

@Mijnbaby: gefeliciteerd met je mooie Morula en veel succes met broeden.

@Roossie: Al weer een beetje opgeknapt? Ik zou me doodzenuwachtig maken denk ik als ik zwanger zou zijn en dan zo grieperig word. Hoop dat jij daar geen last van hebt.

Dee dank je wel voor het lieve berichtje.

Hier zondag weer ongesteld geworden. Sinds de bbz voel ik mijn menstruatie veel minder aankomen dan eerst. Eerst had ik altijd dagen lang al krampen van te voren. Echt heel pijnlijk, dat is nu verdwenen. De TP dat ik zwanger was had ik ook geen krampen van te voren. Daardoor dacht ik oh, zou het dan toch nog spontaan gelukt zijn? (terwijl ik eigenlijk nog niet zwanger mag worden. Maar de sporadische keren dat we seks hebben, heb ik geen zin in condooms). Ik voelde me gelijk weer zo'n ontzettend domme doos toen ik toch ging bloeden. Zo ontzettend stom hoe ik dat nu weer had kunnen bedenken. Pffff.

Ik geloof niet dat ik nog een controle afspraak hoef, moet gewoon bellen als ik weer ongesteld ben over 4 weken. Het komt nu dus weer snel dichtbij en dat maakt me weer zo zenuwachtig. Als ik eraan denk, dan komen de gedachtenstromen en piekermomenten weer op gang en raak ik al bijna in paniek. Want wat nou als de cryo's het weer allemaal niet doen, dan moet het hele circus weer opnieuw, wat nou als ik weer een bbz krijg, want nou als.... Ik heb precies hetzelfde als Megan over mijn cryo's; geen vertrouwen erin, maar zou ook erg gebaald hebben als ik ze niet had (en dat terwijl ik nog maar de helft aan TP's hebt gehad in vergelijking met Megan). Ik wou dat ik mijn hoofd af en toen eens uit kan zetten.

Verder zijn we heel hard bezig met ons nieuwe huis. We mogen al in de tuin werken, dus minstens twee keer per week ben ik aan het spitten en wieden op ons land. We hebben al een aardig stukje ontgonnen en op die plekken al van alles neergezet: pompoen, Chinese kool, boerenkool, prei, bietjes, tomaat. Ik vind het erg fijn om daar bezig te zijn maar zou wel willen dat het sneller gaat. En als ik daar bezig ben dan gaat mijn hoofd wel uit, dus ook al word ik er erg moe van om daar zo bezig te zijn, geeft het ook wel weer heel veel rust. En dat is erg fijn, ook fijn om te werken dat mijn hoofd dus nog een "stand normaal" heeft ;-) Het is dus echt goed voor me om daar bezig te zijn.

231161393343827808_j47RNQMb.jpg

1 augustus krijgen we de sleutel en dan heb ik ook ongeveer de TP, een rustige verhuizing voor ij dus, want ik ga echt niet sjouwen met van alles en nog wat. Hahaha, weer een heerlijke planning dus.En van de arbo mag ik nog een maandje thuis zitten, vanaf begin juli gaan we heel rustig aan beginnen met een reïntegratieplan en een klein beetje werken.

Geplaatst

Oh ik typ echt te langzaam. INmiddels zijn er al weer allemaal berichtjes bijgekomen.

Dee fijn dat je nu nog meer uitslagen uit DD hebt. Fijn dat je daar zo terecht kan, dat haalt misschien een klein beetje druk van je cryo TP af. Ook al zit je natuurlijk absoluut niet te springen om een nieuwe poging.

Zijn nu alle uitslagen compleet? Ik hoop dat je je geen zorgen gaat maken over je verlaagde AMH, en dat het gewoon met wat meer spuiten op te vangen is. Vorige keer had je toch wel een goede oogst?

Geplaatst

Oskaan heerlijk nog 4 weken, ik hoop dat 1 van je cryo's lekker blijft plakken...

Maar die onzekerheid en piekeren GRR daar ontkom je niet aan als je met ivf bezig bent..

ik ben nog nooit in me leven zo gestrest geweest als sinds ik in de MMM en ziekenhuis zit.

Btw voor me zelf besloten ik ga niet eerder testen, ik hoop dat ik verder kom dan dag 10 of 11 daar is het al 4 x mis gegaan.

ik wacht het dit keer gewoon af, kom ik er voorbij ben ik wel meer hoop en zo niet kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen :(

Geplaatst

Hi all,

Jeetje wat lekker druk hier ;-) ben zo druk op t werk dat ik helemaal niet kan bijschrijven! Maar hier dan vast een korte versie.

Na bloedonderzoek op vitamines, haaranalyse en intake kreeg ik wel een heftige diagnose; uitgeput, in lijf, en immunsysteem. Zodanig dat ik bijna suikerziekte aan het 'kweken' ben. Voor hem veel te lage vitamine D en B waardes, ondanks goeie score schildklier toch een verkeerde werking en de bijnier, (bijschors?) werkt traag, en nog zovelen.

Door te 'vluchten en te vechten' geef ik mijn lijf niet de kans om te herstellen, past bij introvert karakter (tja) dus werk aan de winkel!

Heb 12 potten met supplementen en krijg (volgens mij) 5000! Extra vitamine D erbij.. Maarrrr.. Volgens hem kunnen we er wat aan doen! En dat alles staat regelrecht in verband met vruchtbaarheid en voortplanting.

Dus; nu even geen cryo, over twee maanden pas weer. Eerst zorgen dat ik weer in balans ben. Voelt wel aan als erkenning voor mijn klachten van moe zijn.

Was een fijne vent, toont zijn bevindingen aan met onderzoek en schrijft regelmatig columns. Heb ook nog een boek mee over koolhydratenarmer eten. Want ook dat is niet heel goed voor mij. Naja, ik slik alles braaf en heb er wel vertrouwen in.

Wat spannend allemaal hier; dee duim mee hoor en mijn baby ook! Okaasan bijna weer starten en megan op weg naar Gent.

Wat beroerd zeg zo'n doopfeestje en wat een #%* dat ze zo doorzaagde! Oh en je verhaal over dat handje.. Zo verdrietig en heftig! Dikke knuffel hoor!

Later meer! Denk aan jullie!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Wauw Inge, een diagnose die er niet om liegt dus. Maar wel fijn dat het 'kloppend' voelt en dat je er wat mee kunt!! Ook prettig dat je binnenkort lekker lang vakantie hebt. Zie regelmatig berichtjes van je voorbij komen dat je het druk hebt en jezelf voorbij vliegt. Kun je het opbrengen stil te zitten voor yoga/meditatie? Meditatie doet ook heel veel met je lijf! (wetenschappelijk bewezen dat het ook invloed heeft op bijv. hart- en vaatziekten) Geleide meditaties zijn niet saai en helpen je er doorheen + je krijgt positieve boodschappen binnen. Ik merkte dat het er de laatste tijd niet van kwam om te gaan zitten of liggen voor een meditatie dus neem nu regelmatig de i-pod mee als ik de hond ga uitlaten in het bos, ook lekker.

Okaasan, moest lachen om je plaatje met tekst. Tuintherapie bestaat ook trouwens, binnen mijn opleiding was het een keuzevak. Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen. Wie weet draagt werken daar ook wel weer aan bij. Toch een beetje afleiding en (hopelijk) voldoening.

Wat een verschrikkelijke stempel drukt het hele zwanger worden op je leven hè. En het krijgen van een miskraam geeft je nog eens een extra ram voor je kop, in je buik, in je hart....

Geplaatst

Heey meiden,

Bedankt voor de lieve reacties. Ik zat in het restaurant op t werk en was dus alweer zowat in tranen maar werd onderbroken door iemand die even wilde bijpraten.....na wat gemompel en sorry dit moet ik even afmaken dus maar weer vermand en gesprekje gevoerd.....zucht!

Maar goed. Ik zie weer meer nieuws.

Ookasan ik moest ook lachen om plaatje, haha. Maar denk ook zeker dat dit soort dingen helpen! Zinnen verzetten. Toen ik geen kloppend hartje had bij die ene zwschap hebben we ons ook erg beziggehouden met klussen. Terwijl je met je handen bezig bent kun je het wel rustig binnen laten komen en proberen te verwerken. Wandelen ook heel goed.

Dee, nou, spannend toch weer, dd! In ieder geval geen prednison, ook wel prettig. En wie weet blijft die cryo gewoon zitten, ik ga heel hard voor je hopen! Is er 1 cryo of meer, ben t een kwijt.

Inge: heftige diagnose hoor. Waar zit die natuurarts? Was het niet Brabant? Ik hoop dat de pillen hun effect gaan hebben. Het klinkt wel goed, ik krijg nu ook zoiets van zal ik er ook heen gaan....

5000 vit d, welk merk neem je dan?

Ink en roossie, knuffel voor jullie.

Mijnbaby: ga alle friends series kijken of de stam van de holenbeer (6delen) lezen ofzo 😄 Iets dat afleidt!! Want het wachten valt je wel zwaar geloof ik of niet?

X

Geplaatst

goedenmorgen dames ik ben gisteren weer helemaal goed gekeurd door de gyn en wurmpie ook .als jullie liever hebben dat ik hier niet schrijf over de zwangerschap geef het dan aub aan desnoods via een pb

Geplaatst
goedenmorgen dames ik ben gisteren weer helemaal goed gekeurd door de gyn en wurmpie ook .als jullie liever hebben dat ik hier niet schrijf over de zwangerschap geef het dan aub aan desnoods via een pb

Goed nieuws! Super meis..

Ik heb er totaal geen moete mee,

Ik vind het leuk..

Geplaatst

Hey Dee,Wilde je nog even succes wensen voor morgen! Tussen 10 en 11 telefoon? Of 9 en 11? Tis alweer een jaar geleden dat ik een cryo had. Of was het 10 en 12....Hoe dan ook, ik probeer het wel in de gaten te houden. Succes!! X

Geplaatst

@Dee heel veel succes morgen! Mijn duimen draaien!

@Clau gefeliciteerd met je mooie echo!

@Inge wow wat een diagnose van die natuurarts, maar wel herkenbaar voor. Wat fijn dat je nu daarmee geholpen kunt worden. En denk om jezelf hè tussen al die drukte door. Ga je nog op vakantie?

Geplaatst

@Dee: super veel succes morgen. Ik hoop op een mooi ontdooide emmie. Het moet gewoon goed gaan.

@mijnbaby: knap dat je besloten hebt dat je niet eerder gaat testen. Lijkt me ook ingewikkeld met de pregnyl die je spuit. Ik hoop dat je het volhoudt. Gewoon geen testen in huis hebben en ze ook niet stiekem alvast te vroeg kopen en dan moet het wel lukken. Toch? En vandaag weer een dag om, je eerste week zit er bijna op!

@Inge: Jeetje mina zeg, wat een waslijst aan dingen beschrijf je. Ik moest stiekem een heel klein beetje lachen om je haaranalyse waar je zo'n in geuren en kleuren verslag van had gedaan. "Gelukkig" dus niet voor niets gedaan.

En voorlopig dus geen cryo. Aan de ene kant teleurstellend denk ik, maar goed dat je wel vertrouwen hebt in deze aanpak. Ik hoop dat deze behandeling echt goed blijft voelen en dat je je ook echt beter gaat voelen. Komt dan je eerst cryopoging in de vakantie uit? Dat zou ook wel weer lekker rustig zijn. Geen gedoe met werk en vrij regelen en zo.

@Megan: hoe is het er mee? Al weer een heel heel klein beetje minder verdrietig en down?

@Ink: begint het al een beetje te wennen het werken en Levi naar de opvang brengen? Geen dikke tranen meer?

@Roossie: Hoe is het ermee? Is het Grote Nieuws al een beetje geland?

Goed dat iedereen zo moest lachen om het plaatje. Ik moet er ook om lachen en heb er ook echt wel binnenpretjes om als ik op de tuin lekker bezig ben en me realiseer dat ik me daar zo lekker (bij) voel. Daar word ik echt blij van. Ik vind het fijn om te merken dat ik dan gewoon mijn oude vertrouwde zelf ben en niet die vervelende, chagrijnige, neerslachtige, verdrietige okaasan die ik de laatste jaren ben.

Maar dan valt het me weer extra tegen als ik weer tegen een dikke buik aanloop en daar weer verdrietig van word of als ik (gisteren) weer bij twee voordeuren links en rechts van ons huis blauwe kratten met blauwe flessen zie staan (MvM). Op woensdag dus voortaan met oogkleppen door de straat ;-) Mensen om mij heen moeten nu gewoon stoppen met zwanger worden. Ik ben ook bang dat als ik weer ga werken dat daar ook allemaal Groot Nieuws is. Daar ga ik gewoon nog even niet aan denken.

Vandaag een offerte laten maken voor de elektra in het nieuwe huis en daarna de hele middag in de tuin gewerkt. Kroppen sla en andijvie van de buurman gekregen (en gelijk vanavond opgegeten). En ik heb rode konen van de zon, want wat was het warm in het zonnetje. Heerlijk!

Zaterdag komen mijn broertje met vriendin helpen in de tuin en vraag ik aan mijn schoonzusje om een tekening voor de tuininrichting te maken. Dat kan ze heel erg goed. Nu dus al zin in het weekend. (Volgens mij heb ik in tijden niet zo optimistisch geklonken, word er gewoon nu al blij van.)

Geplaatst

Zo, midden in de nacht en ik kan niet slapen, dus kom even bij jullie buurten.

Heb weer slaapdienst, maar het lukt niet. Levi schijnt vandaag erg veel gehuild te hebben en daar baal ik van als ik dan niet zelf er heen kan. Komt bij dat het kolven vandaag echt niet lukte en hier 1 medewerker / 2 cliënten kinkhoest hebben, wat erg besmettelijk is / dodelijk kan zijn voor baby's, dus ik haal me nu 's nachts de gekste dingen in m'n hoofd... Over 4 uur gaat de wekker om weer te kolven en dan de cliënten te gaan wekken om ze gereed te maken voor hun werk. Zal dan pas om 10:00 naar huis kunnen... Pff: nu maar koffie gaan zetten of toch nog even 4 uurtjes proberen te slapen???

Maar goed, sorry, was even een ego en ik mag niet klagen natuurlijk vind ik eigenlijk hier...

Dee- heel veel succes straks! Zal duimen!

Clau - fijn te horen! Super!

Okaasan - je klinkt inderdaad lekker optimistisch! Goed hoor - lekker! Vasthouden dat gevoel!

Inge - goh, zou mooi zijn als het je lijf straks na de natuurarts er helemaal klaar voor is! Daar gaan we gewoon voor!

Megan - wanneer heb jij ook al weer je afspraak in Gent? Dipdag na zondag al een klein beetje minder?

Roossie - hoe is het met jou en de uk? Begin juli was je 1e echo pas toch? Of inmiddels via dat onderzoek al eerder?

Hopelijk met Chantal en Babii's ukkies ook alles nog goed ondanks alle omstandigheden?

Geplaatst

Oskaan mooi, hoop dat je snel met een frisse moed weer gaat beginnen :)

ik moet eerst maar voorbij dag 10 en 11 komen ik test pas op zijn aller vroegst (mocht ik het halen)

dag 12 denk dag 13.

Geplaatst

Het duimen heeft (tot nu toe) geholpen meiden, we hebben vanmiddag een tp!

De vrouw die ik aan de lijn had praatte wat onduidelijk (geen idee wat voor accent het was) dus kreeg een halve hartverzakking (nou ja, een zenuwachtige kriebel in m'n buik) omdat ik dacht dat ze zei dat de embryo er niet goed uitzag. Maar toen ze er achteraan zei 'dus die willen we vanmiddag terugplaatsen' snapte ik dat ze waarschijnlijk had gezegd 'hij ziet er op zich goed uit'.

Vorige keer begon degene die belde met 'ik heb goed nieuws voor u'.... wel zo prettig, weet je meteen waar je aan toe bent. Nu begon het telefoontje met 'spreek ik met mevr ....?' (terwijl ik al expres opnam met mijn achternaam erbij). En dan het riedeltje 'we hebben vanmorgen 1 embryo van u ontdooid'..... duurt echt niet lang om dat uit te spreken en aan te horen maar ik denk alleen maar: ZEG het nou maar, haha.

Nou ja, lekker belangrijk. It giet oan!!! Dit moet 'm worden, anders krijgen we misschien wel een Duitse baby ;-).

Was ondertussen trouwens boekweit-blueberrymuffins aan het maken, goede afleiding. En nu ruikt het hele huis lekker en ga ik er zo eens eentje proeven.......

Okaasan: erg fijn om te lezen dat je je weer wat lekkerder en happy kunt voelen!! Moeilijk om zo'n proces om te keren als je zo diep 'gezonken' bent maar dit klinkt al hoopvol! Zal wellicht nog niet meteen 24/7 goed gaan, maar zorgeloze cq blij cq energieke moment zijn ook al prettig. De zon mag ook wel snel weer komen want die helpt daar ook goed bij!

Ink: inmiddels ben je weer lekker thuis bij Levi, geniet er van!!

Clau: gewoon lekker schrijven over hoe het met je gaat hoor! Misschien kun je zelf wel een beetje aanvoelen wat goed voelt om hier te delen, en welke verhalen je misschien beter voor het 'uitgerekend' topic kunt bewaren maar we willen graag weten hoe het met je is, en zwangere verhalen (hier op het forum tenminste) geven ons ook weer hoop!

Mijnbaby: het is bijna weekend, en na het weekend komt je testdatum in zicht. Heb je de komende dagen een beetje afleiding?

Geplaatst

Hoi dames mag ik bij komen als er goed is heb ik over 2 wk TP in Utrecht eerst nog mijn FM op 22 juni endaarna als mijn1e cryo goed ontdooid TP in de Wk 26 gelukig hoef ik geen hormone te gebruiken behalve 1 keer pregnyl .

Dus ik ben zo blij dat ik weer de mole in mag kan niet meer wachten he he.

liefst Mely

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden