Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inge heerlijk met vakantie.. geniet ervan! waar gaan jullie heen?

Roossie: morgen de echo SPANNEND!!

Dee: super leuk je vandaag even gezien te hebben :)

en de rest van de dames hoe gaat het ermee? nog leuke dingen gedaan met het lekkere weer?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Chantal: Heel veel succes morgen! Ook al vind je het moeilijk, laat je hier toch weten hoe het gegaan is allemaal als de kleine er is. En ik ben ook dol op foto's :laugh:

@Ink: Wat fijn dat je/jullie geen kinkhoest hebben. Is het gevaar voor besmetting nu ook voorbij?

Je moet je geen muts vinden hoor. Dat is verboden! Ik kan me heel goed voorstellen dat je al aan een broertje/zusje denkt. Zoiets schreef Megan laatst toch ook, oh en Roossie schreef ook haar ervaring, gedachtes en gevoelens daar zo treffend over neer. Ik maak me daar nu ook al wel zorgen over, want ik zou ook zo graag meer dan 1 kindje krijgen. Weet je, door op deze manier zwanger te moeten raken, ben je al zo veel verloren (het idee en/of de wens op een normale manier zwanger raken, de regie over je lijf, vele embryo's die het niet halen/ gehaald hebben). Ik vind het doodnormaal dat je je zorgen maakt en een innerlijke strijd aan het voeren bent. Ik ben ook bang om die wens voor een tweede, ook nog eens kwijt te raken. En bovendien is het zo'n enorm grote stap om weer voor een eventueel broertje/zusje te gaan, want zomaar zwanger worden zit er met 99,9% kans niet in. Niet mutsen, niet schamen, niet te streng zijn voor je zelf. Je bent hier gewoon welkom, want je ook te melden hebt! Maar als een tijdje niet meeschrijven beter voor je is, is dat natuurlijk ook prima.

@Roossie: Heel veel succes morgen. Hoe laat heb je de echo? Voel je je nog steeds zo goed (op een beetje misselijk na)?

@Dee: Hallo zeg, wat ga jij veel spuiten. Ik heb alle twee de keren maar 150 IE GonalF gespoten. Wat jij gaat doen is dus meer dan het dubbele. Zo'n slechte ei-opbrengst heb jij toch nooit?

En ook al gelijk begonnen. Ik had dat helemaal niet door, dat je al zo snel weer in de race zou zijn.

@Megan: Hoe was het telefonisch consult? Nog iets wijzer geworden? Hopelijk niet allemaal bureaucratische rompslomp waar je emmies door heen moeten.

Oh en net als Dee krijg je dag5-emmies. Ik wil dat ook. Ik geloof dat ik liever geen TP heb (ze ze heel stoer), dan dat ik twee weken aan het wachten ben op iets wat op dag5 in mijn baarmoeder niet aanslaat (zei ze optimistisch).

Inge heerlijk met vakantie.. geniet ervan! waar gaan jullie heen?

Hee, daar heb ik over heen gelezen. Veel plezier dan alsnog Inge!

Nog een week, dan kan ik het gevreesde UMCU-telefoonnummer weer bellen. Komt lekker uit, ook weer eerste werkdag dan. Vandaag dus bij de Arbo en vanaf ± volgende week ga ik beginnen met opbouwen. Officieel werk ik maar 3 dagen in de week, maar in de praktijk komt het er op neer dat het meer enorme pieken en dalen zijn (van 7 dagen in de week werken tot een maand vrij en alles daar tussen in). Uiteraard gaan we gewoon uit van 3 dagen ook al komt nu de meest hectische tijd en ga ik met een halve dag per week beginnen. Dat bouwt per twee weken op. In theorie lekker langzaam dus, maar ik zie er wel een beetje tegen op. Hopelijk mag ik wel vrij nemen als we de sleutel van ons huis krijgen.

Geplaatst

@Dee, zo dat is flink spuiten! Jammer dat die Ned. arts er niet was. Vervelend dat die arts zo aan het roeren was. Op naar vrijdag, spannend weer!

@Megan, heerlijk dat je gaat uitwaaien op Texel. Ik geef je groot gelijk dat je de cryo's wil verhuizen naar Gent. Hopelijk brengen die nieuwe perspectieven daar je een grote dosis geluk!!! Hoe ging het telefonisch consult met UMC? Ben benieuwd hoe dat gaat met het laten doorgroeien tot dag 5.

@mijnbaby, gefeliciteerd met het trouwen van je zus! Sterkte met je ochtend misselijkheid. Heb je wat naast je bed liggen wat je kunt eten voordat je op staat? Bij mij hielp het wel als ik iets in mijn maag had.

@Inge, bijna vakantie!

@Okaasan, voel je dat de ongi in aantocht is? Succes volgende week met het oppakken van je werk, zal wel vreemd voor je zijn om weer op je werk te zijn. Doe het rustig aan hoor, laat je niet gelijk in allerlei hectiek meetrekken.

En over broertje of zusje voor als je de eerste hebt, die wens zal er wel zijn, maarrr moet er wel bij zeggen. Als je 1 kindje hebt, dan kun je daar ook dolgelukkig mee zijn. Je bent dan in ieder geval mama en papa, je mag meedraaien in de wereld van baby's en kindjes e.d. Dat gevoel heb ik altijd heel sterk gehad, toen ik zwanger was en Jane geboren was, ging een wereld voor me open waar ik altijd van gedroomd had om in mee te draaien en dat gebeurd natuurlijk al met 1 kind. Hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb.

En ja pffffff morgen eindelijk de echo om 10.45 uur, begin nu toch een beetje zenuwachtig te worden. Volgens mij heb ik het erger dan de vorige keer, weet nu meer wat me te wachten staat. Heb er wel een goed gevoel over hoor, maarja je weet maar nooit. Ben af en toe beetje misselijk, meestal in de ochtend of begin van de middag. Ik eet dan meestal een beschuitje en dan gaat het wel weer. Of ik gebruik de kruiden van mijn acupuncturiste tegen misselijkheid, die helpen wel. Het is wel fijn om niet zo misselijk te zijn als de vorige keer, zo gaat het plassen voor mvm ook beter. Die flessen stinken zo en als je dan ook nog misselijk bent blehhhh......

Ik heb het gevoel dat als ik de echo heb gehad, dat ik dan meer echt zwanger mag zijn.

Op naar morgen!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey meiden

Roossie pfff eindelijk dan 3 juli! Wens je heel veel plezier en succes. En je stelt wel gerust mbt tweede kind, fijn.

Ookasan lekker bezig, kalm aan opbouwen vanaf volgende week!

Heb ik de indruk gewekt dat Umc kan laten doorgroeien tot dag 5? Dat kan niet hoor, doen ze in Gent. Vraag me af of er in nl. al ziekenhuizen zijn die het kunnen, misschien best wel.

Telefonisch consult was goed, ze gaat nog twee dingen opsturen die ik miste in mijn dossier en navragen hoe ik de cryos kan transporteren. Zij dacht gewoon zelf meenemen.

Ik hoor dat nog. Verder gaf ze me groot gelijk naar gent te gaan, ga aan dat nl. toch vrij conservatief is. En dat ze het graag hoorde als het daar mocht lukken! Was vdH.

Dus prima. Verder weinig nieuws, walgelijk druk ook dus kijk uit naar vlg week dinsdag, laatste werkdag!

Laterzzzz grt Megan

Geplaatst

@Megan, nee hoor, ik had het helemaal goed begrepen van je, dus jij had het helemaal goed opgeschreven. Geen dag 5 in Utrecht. Maar wel dag 4 toch?Want ze vriezen nu een dag later in heb ik begrepen uit jullie verhalen.

Succes met de laatste loodjes!

@Roossie: Toi, toi, toi!

En je verhaal over een broertje/zusje vind ik mooi. Een tijdje terug schreef je iets over dat je het erg jammer zou vinden als Jane alleen bleef ivm. de ervaring die jij hebt met bv. het overlijden van je ouders. Dat vond ik een mooi verhaal en zo denk ik er ook over. Enig kinderen krijgen toch op sommige momenten een zware (zwaardere) taak op hun schouders. Dat is iets wat ik niet voor mijn kind zou willen.

Maar bovenstaande ervaring vind ik ook erg waardevol om te lezen.

En de ongi voel ik (nog) niet aankomen, maar sinds de korte zwangerschap vorig jaar voel ik mijn ongi sowieso veel minder aan komen. Niet al een week lang krampen van te voren. Op zich wel fijn, maar schept ook wel valse verwachtingen en hoop af en toe.

Geplaatst

Chantal: vandaag word je ingeleid! We denken aan je, hopelijk snel goed nieuws maar kan natuurlijk ook best even duren voordat het goed op gang komt.

Roossie: over een uur heb je de echo gehad! Spannend hoor, kom straks weer even kijken naar jouw nieuws van de dag.

O ja, en 't was geen roeren wat de Duitse arts deed ;-)..... ze jenste dat ding gewoon in één keer naar binnen, beetje lomp, 'hup doordouwen dan gaat 't het snelst'-tactiek.

Megan: fijn dat er zo gereageerd wordt op het overstappen. Bij ons reageerden ze ook zo, kunnen zich goed voorstellen dat je op een gegeven moment wat anders probeert.

Mijnbaby: was idd leuk, onze bliksem-afspraak. Leuk om een gezicht bij je naam te hebben en om je zoontje gezien te hebben. En mede dankzij jou kan ik nu weer even 'lekker' doorspuiten ;-).

Okaasan: goed dat je niet te snel gaat opbouwen! Kan me voorstellen dat je er helemaaaaaaal niet op zit te wachten om weer te gaan werken, hier hetzelfde (gelukkig komende maanden nog vrij maar daarna is m'n contract dus afgelopen en moet ik wel weer aan de bak.... of in de ww als er nog geen nieuw werk is).

Goh zeg, en dan heb je als het goed is over een paar weken weer een emmie in je buik. In ieder geval weer een stapje verder in het hele proces. Ik vind dat je het goed omschreven hebt, over alles wat we verloren hebben..... zo jammer.

En tja, die dosis. Op 150 Gonal reageerde ik niet heel goed (misschien ook omdat ik de maanden ervoor ook al gespoten had met de IUI's), bij 225 Gonal juist net wat veel. Met Menopur zijn er over het algemeen minder eicellen. We zullen zien, kunnen toch niet voorspellen hoe m'n lijf er op gaat reageren. Bovendien doen ze de puncties in DD standaard onder narcose dus dat is alvast mooi meegenomen :-).

Geplaatst

Fijn Roossie!! Kon bijna niet anders uit die top-batch van jullie, maar toch! Gefeliciteerd en geniet ervan!

Net klaar met werk, ga onderweg naar huis.....boeeeh!

Chantal succes!

Ookasan ik dacht misschien omdat je zei ik wil dat ook....ja dag 4 wel ja!

Grtz Megan

Geplaatst

Wiehooeeee! Gefeliciteerd Roossie. Je bent nu echt heel erg zwanger. Heb je een mooi plaatje van jullie kindje in wording? Was het al een knapperd? Ik vind het echt zo ongelooflijk dat je over een paar maanden gewoon 2 kindjes hebt uit twee emmies in twee TP's. Echt niet te geloven. Hoe doen jullie dat :-) En tuurlijk ben ik niet vergeten dat je heel veel IUI's en een mislukte poging hebt gehad. Maar toch! Jullie zijn wel erg goed voor de statistieken van het UMCU.

@Megan: aha, daarom dacht je het. Nee, ik heb dat al heel lang geroepen tegen mijn man. Wat nou als ze er na een paar dagen mee stoppen? Toen wist ik al dat ze elders later terugplaatsten, dus dat dat een optie is.

Als de cryo's uit deze poging niets worden, dan denk ik er ook ernstig over om elders ons geluk te beproeven. Zeker na de reactie van de prof op jouw aantal pogingen en TP's van goede emmies. Want als deze emmies niets gaan doen, dan heb ik uit 2 pogingen 8 toppers van embryo's gehad. Best al heel veel vind ik. Al ga ik alleen maar bloed laten prikken en uitzoeken in België. Ik wil in elk geval een 'nieuw recept' voor een nieuwe poging. Want ook al ziet het er nu allemaal keurig en geweldig goed uit, zonder resultaat hebben we daar niets aan.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties!

@Okaasan, ja we hebben echo foto's meegekregen, maar daar kun je niet zoveel op zien, op het scherm wel, daar heb ik hem zien bewegen en een heel snel kloppend hartje. Op de echo was te zien dat het 9 weken en 3 dagen was, maar volgens de gyn moet ik toch de uitgerekende datum aanhouden. Volgens haar is dat 5 febr. en niet 4 febr. zoals me dat door de telefoon verteld is. Achja ik denk dat de kleine net als Jane wel eerder zal willen komen. De gyn was erg lief en nam echt de tijd voor ons. Ik was erg zenuwachtig en toen we naar huis gingen kon ik wel bijna huilen. Het voelt nu echt wowww....

Inderdaad zo bijzonder uit 1 behandeling twee toppers en die lukken ook nog. Gyn zei ook dat het een goede behandeling was, dat blijkt dus wel. Ik zei dat ik nog borstvoeding geef, oh zei ze dat kost je veel energie! Ik zei ach is nog maar 3 maal per dag en is wel een mooi rust moment op de dag en het voelt ook bijzonder, kindje in de buik en aan de borst. Straks stopt het toch vanzelf tussen 10 en 20 weken. Ik wil het in ieder geval tot haar eerste verjaardag doen, daarna zou ze gewone melk mogen.

Hoe wij dat doen, na al die jaren van onderzoek is het nu echt duidelijk waar het probleem bij ons ligt. Niet wat het is, maar waar het ligt. De zwemmers en eitjes moeten geholpen worden om tot elkaar te komen, voor de rest gaat het blijkbaar goed. Als je eenmaal weet waar het probleem ligt of wat het is, dan kan het allemaal ineens heel snel gaan en zelfs ook een 2e kan dus dan heel snel gaan.

Ik hoop ook zo voor iedereen hier dat jullie ontdekken waar het probleem ligt of wat het probleem is. Ook de droom voor een 2e kindje zou dan toch snel na de eerste kunnen komen. Zeg maar 'de persoonlijke methode' om zwanger te worden en ook 9 maanden dat blijven.

De hormonen gieren volgens mij wel door mijn lijf, zat net zelfs bij GTST met Sjors mee te huilen. Manlief is trainen, ik zei ja ga jij maar achter de bal aan hollen ahhhhhhhh wordt weer vader.

Ik geef je groot gelijk hoor Okaasan, om na al die tp's het ook elders te gaan zoeken. Zou ik zelf ook doen, je hebt dan ook geen geloof meer in dat het bij UMC gaat lukken als er verder niets gedaan wordt. Zo zonde van je cryo's en alle energie die in de spuiterij en punctie gaat zitten. Het is ook niet normaal, zoals die arts uit Gent ook tegen Megan zei, dat een jonge vrouw met goede emmies niet zwanger raakt.

@Megan, ik ben blij dat ik je met mijn verhaal iets van rust heb kunnen geven over de wens voor een 2e. Het krijgen en hebben van 1 kind is al een hele mooie ervaring! Na de bevalling heb ik ook enorm zitten huilen, dat ik zo gelukkig ben met z'n drietjes. Ik liep ook te zweven achter de kinderwagen zo dankbaar dat ik dat mocht meemaken en nog onverdraaglijker dat het anderen niet of nog niet gegund is.

Wat fijn dat je een goed telefonisch consult hebt gehad met de gyn, zo fijn dat ze zo met je meedenken en je ook nog groot gelijk geven. Zij moeten zich zeker ook aan allerlei regeltjes houden waar ze het niet overal mee eens zijn.

@Chantal ik hoop dat je een goede bevalling hebt! Daarna heerlijk genieten van je kleintje en lekker laten verwennen.

@Babii, dikke knuffel weet niet of je meeleest, hoop dat alles goed gaat met je zwangerschap en dat je steun krijgt uit je omgeving.

@Dee, fijn dat je nog een paar maanden vrij bent. Kun je in alle rust met de behandeling bezig zijn en je rust nemen wanneer dat nodig is. Ik werd tenminste altijd zo moe van die hormonen. Hopelijk vind je wel een baan over een paar maanden, een tijdje ww is ook niet erg, heb ook regelmatig van die periodes gehad. Dadelijk ga je nog met een dikke buik solliciteren hahaha....

Ik ga nog proberen wat te werken.

Liefs Roossie

Geplaatst

meiden even snel reageer later op de rest.

Roossie, gefeliciteerd met jullie mooie echo nu op naar de 12 weken!

Wij zijn vandaag om 15.58 trotse ouders geworden van onze zoon T.homas, W.illiam M.artinus hij is 49cm en weegt 3116 gram dus een kleintje. Ging niet helemaal tot maar we hebben het weer gehad moeten wel even blijven T. Moet naar de kinderafdeling vanacht ivm suiker en zijn themp horen morgen meer.

Als jullie mijn verhaal willen lezen staat het in het uitgerekend topic.

Meiden ik ga slapen

Geplaatst

@Chantal gefeliciteerd met je zoon! Vervelend dat je bevalling je zwaar viel. Nu bijkomen en genieten van je kleintje!

Liefs Roossie

Geplaatst

chantal van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. hopen dat jullie snel naar huis mogen en nu lekker genieten.

roosie super hoor gefeliciteerd. bij ons is hetzelfde probleem vastgesteld en ik ben idd twee keer achter elkaar direct zwanger geworden. als ze idd maar weten wat het probleem is dat wens ik iedereen toe.ook het zwanger zijn wens ik iedereen toe ik kan nu zeggen het is geweldig

Geplaatst

Chantal, gefeliciteerd met de geboorte van jullie mannetje! Ik hoop dat het met zijn gezondheid goed zal gaan en dat jij zelf ook vlot zult herstellen want je lijf heeft nogal wat te verduren gehad de afgelopen maanden.

Okaasan, wat een mooie tekst heb je in de handtekening gezet, treffend.

Ppfff, toch nog even spuien hoor, heb weer wat :-s

Omdat mijn cyclus in mei niet normaal verliep (vroege eisprong), zat het me niet helemaal lekker hoe het nu zal gaan, omdat ik afgelopen cyclus natuurlijk weer Utrogestan had gebruikt. Vrijdag overlegd met DD, en ze gaven aan dat we evt vandaag al mochten komen voor een vroege echo. Fijn dat het kon, alleen was het voor m'n vriend niet mogelijk om dat te regelen met zijn werk. Ik geprobeerd UMC te bellen, maar via afsprakenbureau kon ik niets voor elkaar krijgen. Verpleegkundig spreekuur gebeld en eeuwig in de wacht, terwijl ik op het punt stond naar een afspraak te moeten. Toen maar dr. T gemaild. Ze mailde me dezelfde middag nog terug en had haar best gedaan het voor elkaar te krijgen maar het afdelingshoofd heeft blijkbaar een absolute grens getrokken, er worden geen echo's gemaakt voor mensen die behandeling in het buitenland doen (nav slechte ervaringen in het verleden). Enerzijds begrijpelijk, anderzijds dacht ik: het gaat alleen om het constateren, er hoeft niets boordeeld te worden want dat doet DD. Maar goed, het kon dus niet. Wel fijn dat dr. T iig haar best had gedaan ervoor.

Gelukkig hadden we nog een optie: het ziekenhuis in onze woonplaats, waar we eerst liepen. En jawel.... geen probleem..... kon gelukkig terecht, ze snapten ook wel dat voor een echo van 5 minuten 4 uur in de auto zitten soms niet haalbaar is.

Vanmorgen dus geweest en er blijkt idd al een dominante follikel te zitten van zo'n 16mm. Meteen DD gemaild en hoop zo te horen of ik eerder met de Orgalutran kan/moet starten, want we willen niet het risico lopen dat mijn lijf zelf een LH-piek gaat aanmaken waardoor de boel verstoord wordt. Benieuwd wat voor antwoord ik straks krijg... Ben iig blij dat ik wel naar m'n gevoel geluisterd heb, het zat me echt niet lekker.

Geplaatst

@Clau zwommen bij jullie de zwemmers ook om de eitjes heen? Dat is bij ons het probleem. Ja bijzonder dat je dan toch zwanger kunt worden hé en tot 2 keer toe ook nog.

@Dee, wat goed zeg dat je zo naar je gevoel geluisterd hebt en dat je uiteindelijk gelukkig bij het ziekenhuis bij jou in de buurt terecht kon. Ik hoop dat je snel antwoord krijgt vanuit DD!

Liefs Roossie

Geplaatst

Tsjonge Dee, goed van jou! En nu? Hebben ze teruggemaild? En wat zat er verder dan, nog wel meer? Hoe lang ben je al aan het spuiten dan? Wanneer ga je naar dd?

Goed idee om naar lokale ziekenhuis te gaan en fijn dat zij het wel wilden doen!

Grtz!

Geplaatst

Gister was CD6, SD4. Elke ochtend Gonal, elke avond Menopur.

Arts mailde gelukkig al snel terug dat ik gisteravond de eerste Orgalutran kon zetten. 's Middags belde zijn assistente ook nog.

Er zaten er rechts nog wel een paar die je al goed zag. Links wat kleintjes. Is allemaal niet opgemeten want daar kwam ik niet voor. Morgen 1e fm in DD dus dan weten we meer!

Clau, je hebt eindelijk een ticker! Lekker knalkleurtje ook ;-). Denk je dat je weer een dochter krijgt? Of weten jullie misschien zelfs al wat het wordt?? Of is de kleur zomaar gekozen....

Ink & Inge, hoop dat het goed met jullie gaat, knuffel voor jullie!

Geplaatst

hoi dee we weten nog niet wat het gaat worden. ik heb eerlijk gezegd ook geen gevoel van het wordt een jongen of meisje. iedereen om mij heen zegt het wordt een jongen.bij mijn dochter dacht ik echt dat het een jongetje zou worden. ik vond de kleur gewoon erg leuk hahaha. met een beetje geluk krijgen we het woensdag te horen. dan ben ik 17w3d en anders 1 aug.

Geplaatst

Vandaag fm: rechts een stuk of 5 tussen 14(?) en 18,5mm (zo ongeveer, ging heel snel en half in Duits voor de assistente.... ook ging de meting een beetje uit de losse pols: alleen horizontaal of alleen verticaal, niet één voor één keurig horizontaal en verticaal zoals we van umc gewend waren). Links was ook wel wat te zien maar max 12.5mm geloof ik, die moeten dus nog even groeien. Dinsdag punctie en dan zullen we zien hoeveel het er uiteindelijk zijn.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@Chantal: gefelciteerd met jullie zoon! Klinkt heftig, maar met een super mooie afloop. Ik hoop dat jullie inmiddels lekker thuis zijn allemaal en dat het dus goed gaat met moeder en kind.

@Dee: wat een verhaal over je eigroei. Goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd. Ik heb ook een keer iets vergelijkbaars gehad en kreeg toen een super-chagrijnig UMCmens aan de telefoon. Gelukkig kreeg ik van de arts daarna alleen maar complimenten een schouderklopjes en zei ze dat het erg goed was dat ik naar mijn lichaam en eigen gevoel had geluisterd. Zo zie je maar, altijd voor je zelf opkomen! Ontzettend fijn dat je zo om de hoek terecht kan. Je aantal follikels klinken ook al mooi, hopelijk gaat alles goed mee groeien. Opmerkelijk dat ze al een punctie inplannen als je nog niet op de gewenste follikelgrootte zit. Niet te vroeg laten puncteren hè! Gaat het goed met spuiten of heb je meer bijwerkingen dan normaal doordat je nu veel meer spuit?

@Clau: Zo te lezen alles nog helemaal goed met jou. Ik was verbaast om te lezen dat je al een dochter hebt, ik dacht dat dit ook jouw eerste werd.

@Mely: heb jij al een cryo TP gehad? Daarmee was je nu bezig toch?

Hoe is het met de rest van de UMC-meisjes?

Hier zomaar spontaan een dagje naar de sauna geweest eergisteren. Dat was heerlijk. Zouden we eigenlijk vaker moeten doen. Kom ik altijd zo fijn van terug. Echt genieten. Maar ja, zo meteen weer die wachtweken, en met een emmie in mijn buik ga ik echt niet naar de sauna. Dat durf ik niet.

Gisteren ook mijn werk gemaild dat ik maandag een halve dag kom, zij nemen dus echt geen contact met me op. Vind ik zo gek. Wel een klein voorbehoud in mijn mail gezet, want ik ben echt niet helemaal lekker (heel veel snot en een beetje richting grieperig), dus ik hoop dat ik verder opknap. Verder verwacht ik mijn menstruatie, maar daar is nog niets van te bekennen. Vandaag nog een dagje naar de tuin denk ik. Ik zal eens een foto posten van toen we begonnen en hoe het nu is.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Chantal van harte gefeliciteerd!! Benieuwd naar je hele verhaal. Hoe vind je andere kindje het?

Dee, jee, vind ook beetje raar dat ze al punctie plannen? Klopt de dag wel met je eerdere pogingen? Ik hoop dat ze zorgvuldig zijn en je mooie eitjes hebt!

Ookasan, ja leuk post die voor na foto's eens? Ben ik dol op. Mooie dag voor de tuin! Wij gaan bbqen in loosdrecht met vrienden (1 zwanger 1 met kind van 1,5)

Dus ben benieuwd.

Heerlijk sauna! Vinden wij ook leuk. En ik doe het ook absoluut niet in de wachtweken! Warmte is echt niet goed hoor.

Inge, waar hang je toch uit, laatste loodjes voor de vakantie?

X

Geplaatst

Hm Megan, hoop dat het vol te houden is, uitzicht op zwangere buik en klein kindje....

Okaasan veel succes maandag. Goed je grenzen bewaken en je gevoel volgen. Je werk weet waarschijnlijk ook niet goed met de situatie om te gaan? Hopelijk tonen ze begrip en krijg je niet te maken met zakelijk ongeduld.

Is best uit te houden omdat ik niet werk. Begin m'n buik wel wat te voelen dus doe het rustig aan. Deze week ook al een paar keer last van buikpijn/kramp (darmen) gehad, wellicht door de Gonal. Dinsdag punctie lijkt me prima, op basis van rechtereierstok had het al eerder gekund maar links heeft nog een paar dagen nodig. Moet zeggen dat ik het rustig laat gebeuren allemaal, garanties heb je toch nooit, verwachtingen zijn laag gezien het resultaat tot nu toe, we zien wel, we zien wel. Wie weet worden we verrast maar stel me er op in dat we hierna een ander hoofdstuk moeten gaan beginnen (sowieso natuurlijk, of het nu wel of niet gaat lukken). Maar goed, weet ook van de vorige keren dat na een tp die irritante hoop (en vrees) weer de kop opsteekt. Nu dus nog makkelijk praten.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden