Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal hoe gaat het nu met je? ik moest eens ineens aan je denken..

ik hoop dat de beeb nog veilig bij je in je buik zit.. suc6 en sterkte nog ff

Babii hoe gaat het met jou? heb je al een dikke buik? en voel je de kleine meid al?

Geplaatst

Jaaa, Dee, een TP! Dat is in ieder geval vast weer de 1e stap! Super! En nu de spannende ww weer in! Succes en lekker broeden!!! We gaan je hier ook echt weer met spanning volgen hoor!

Mijnbaby- je zit nu op wd6 of 7 toch? Spannend! Hou jezelf en Dee maar vast aan Roossie!!!

Melly - tuurlijk mag je ook hier mee komen schrijven! Spannende tijd voor jou ook weer als ik zo je handtekening lees... Mag ik vragen hoe oud je kindjes waren? Was het een tweeling? Als je er niet over wilt praten dan moet je je niet verplicht voelen hoor! Lijkt me erg heftig en m'n grootste angst momenteel!

Geplaatst

Zooo dames,

Dee, top! Fantastisch! It giet oan moest er erg om lachen. Hoeveel cellig was-ie?

Ink: wat een drama nacht. Alles ging mis geloof ik he. Hoe is t nu? Gaat de BV alweer ok? Ben je nog in slaap gevallen?

Ookasan: yeah, goed bezig! Heerlijk he weer positief en blij gevoel!!!

Mely, welkom, natuurlijk, schrijf mee! Je komt uit een ander land geloof ik he? Ben je destijds gevlucht? Fijn dat je je weer op een toekomst kunt richten, genoeg ellende en wachten al gehad zo te zien aan je onderschrift. Dus laten we hopen dat die cryo doet wat-ie moet doen!

Dames, ik heb het UMC gebeld en ik was er duídelijk nog niet aan toe, met ruzie opgehangen.

Belde om telefonisch consult in te plannen. Lukte niet vlg week, dus voor de vakantie geen cryopoging. Terugplaatsing 24 augustus dan, heb ik berekend. Zucht. Duurt dan ineens ook weer erg lang. Maar goed. ik zeg ik heb nog een vraag. Heb een verzoek gedaan om kopie dossier, heb al wat binnen, maar ik mis nog wat. Kan ik daarvoor ook bij u terecht of niet? Zegt zij: ja nou wat is de vraag? Ik: ik mis een bloedwaarde en uitslag hysteroscopie. Zij: ja dan moet u maandag maar weer even terugbellen naar ivf secretariaat, wij zijn een ander secretariaat. Ik vraag: is het mogelijk dat u een notitie bij hen neerlegt met wat ik nodig heb, ik heb een hele drukke baan en lukt niet om steeds te bellen, dat kost erg veel tijd steeds. Zij zegt: we zijn twee aparte secretariaten en zo'n specifieke vraag nee dan is het echt het handigst dat u met hen zelf contact opneemt. Ik: ja dat is voor u waarschijnlijk het handigst, voor mij niet. Zij: ik denk dat u niet begrijpt hoe wij werken, we zijn twee aparte secretariaten. U heeft ook bij hen het verzoek gedaan. Ik: Nee, brief is gericht aan poli V&G. Zij: wij zijn twee aparte secretariaten. Ik: ik begrijp het, het is ook een revolutionair idee. Zij: u begrijpt toch ook wel dat we een bepaalde werkwijze hebben en dat het gewoon het handigste is als u met het IVF secretariaat belt. Ik: mevrouw ik begrijp wat u zegt, ik dacht u kunt wellicht een notitie daar neerleggen maar ik begrijp dat dat niet mogelijk is, dan ga ik het anders oplossen. Zij: u gaat mij toch niet vertellen hoe ik moet werken, kom op zeg. Ik (verontwaardigd) : nou hier heb ik geen zin in. Zij(eroverheen): ik ook niet. U kunt maandag met ze bellen, ze zijn bereikbaar van en het telefoonnummer zal ik even voor u opzoeken.....Ik (nijdig): dat hoeft niet, ik ben al járen bij jullie in behandeling. Zij (nijdig): nou, dan weet u toch precies wat u moet doen?!

Moest uiteraard huilen daarna en voelde me héél boos. Ik vroeg nog of ik bij haar terechtkon!! Zeg dan meteen nee!! En ik heb het woensdag nodig. En ik heb maandag gewoon geen tijd om te bellen. En toen voelde ik me heel zielig dat het allemaal zo moeilijk is, gekloot op je werk, verdriet, talloze bezoekjes en gedoe, en niet te vergeten nul resultaat (want dat zou álles anders maken). Uiteindelijk bedacht te emailen via zorgportaal, misschien helpt het. Miste nog wat anders ook dus was achteraf inderdaad veels te ingewikkeld voor die mevrouw geweest om op te schrijven.

Gister zwangere vriendin weer gesproken, blech, hou er niet van. Ik hoor teveel waar ik last van heb. Afspraak gemaakt maar ik zie er zo enorm tegenop. Ik wil niet ik wil niet ik wil niet. Voel me niet sterk momenteel.

Nou nu maar weer ad bak, kon me door gedoe natuurlijk ook niet concentreren!

Later! xMegan

Geplaatst

Sjeetje Megan, je zou toch denken dat ze daar wel wat meer begrip voor op kunnen brengen! Hebben ze geen gebroken diensten ofzo, zodat je vanmiddag het nog eens bij een ander kan proberen? Maar ja, daar schiet je trouwens ook niets mee op, want dan is het nog steeds dat je er zelf verder achter aan moet, terwijl het allemaal al zoveel energie kost... Hmm, laten we het er op houden dat het gewoon een stomme muts was!

Bedoel je met afspraak gemaakt voor het consult of voor een maatschappelijk werker? Had je nog wat aan de links van Okaasan?

Ik hoop dat iets of iemand je kan helpen om je lekkerder in je vel te laten voelen / je meer kracht te geven, want het is al moeilijk zat voor je, zo'n lang traject!

Ik heb 3 uurtjes geslapen - om 2:30 in slaap gevallen en om 5:30 wakker gebeld door m'n man die toen pas m'n bezorgde smsjes las ;-(... Ach, toen maar dubbel sterke koffie gezet, alle cliënten er op tijd uit getrommeld en eenmaal thuis even de huisarts gebeld ivm advies over de kinkhoest. Ik moet ook niet zeiken hoor, want besef me dat ik heel veel geluk heb dat ik me uberhaupt over zoiets druk mag maken. Moest vannacht gewoon ergens m'n ei kwijt, aangezien ieder ander op dat tijdstip leek te slapen ;-)... Sorry...

Geplaatst

Joepie Dee een TP!! , de ww weer begonnen dus.. Duimen draaien alweer!

Jemig megan, wat een stomme %#* aan de lijn, moest wel erg lachen om je opmerking dat het ook wel erg revolutionair is! Ik heb ook nog niet gebeld, en ik kom je gewoon vergezellen in augustus, als de cryo het doet dan.

Ink geen sorry! Ook dat mag je hier delen, verontschuldig je niet dat jij Levi hebt. Jouw weg ging ook niet over rozen en het is natuurlijk helemaal niet altijd rozengeur en maneschijn! Hoop dat je ha je wat heeft kunnen geruststellen over die kinkhoest?

(Clau, dat geldt ook voor jou! Gewoon lekker schrijven, fijn dat alles ok was!)

Mijn baby, wat een spannende dagen ga jij tegemoet! Wanneer is jouw dag 10 of 11? Duimen draaien ook!

Okaasan, die kratten en buiken zijn altijd confronterend! Fijn te lezen dat je jezelf weer hebt gevonden, en het is al dik juni! Dat leek in februari eindeloos ver weg!!!

Mely welkom hier! Je handtekening laat zien dat je al veel hebt meegemaakt! En dan ook nog weer aan de IVF. Succes!

Ben lekker allerlei pillen en capsules aan het wegwerken. Moet opbouwen, zal even opschrijven wat ik allemaal heb(vind het nl een erg indrukwekkende lijst)

Super omega 3 2x per dag

Multiple vitamine mineralen supplement 3x2 per dag

Complete B complex 2x1 per dag

potje met GB3 erop 3x1 per dag

Nog zo'n pot met endo-dren erop 3x1 per dag

Nog een met megapan erop 3x1 per dag

B12 1x per dag

D3 1x per dag

Potje paramin 3x1 per dag

Mijn zusje vertelde weer een succesvolle behandeling (op heel ander vlak hoor dan wij) maar een kind moest een operatie doorstaan en ze wisten niet zeker of het dan verholpen zou zijn. Langs deze natuurarts en binnen twee weken was het probleem weg. Bizar hè! Megan als je het adres wil, pb me maar of kan ik dat soort dingen wel gewoon op het forum zetten?

Na, lang berichtje zeg! ;-)

Denk aan jullie!

Liefs Inge

Geplaatst

@Ink: geen sorry hoor. Ik zou het ook dodelijk eng vinden zo'n kinkhoestuitbraak, zeker als kleine Levi er nog niet voor ingeënt is. Bah. Dus tuurlijk mag je hier klagen! Ik hoop dat de huisarts je gerust heeft kunnen stellen.

@Mijnbaby: weer een dag voorbij! jippie

@@Mely: Welkom hier. Nog een cryo TP erbij, het lijkt wel of het UMCU alleen amar cryo's doet op dit moment ;-) Wel goed dat het er op lijkt dat er steeds meer cryo's zijn. Hopelijk gaat dat ook zijn vruchten afwerpen.

@Dee: Jeee, gefeliciteerd met je mooie TP. En mag ik je recept van je boekweit-bosbessenmuffins. Lijkt me erg lekker (en het klinkt nog een beetje gezond ook (en zo probeer ik een taartje af en toe gewoon goed te praten).

@Megan: wat een trutmuts aan de telefoon zeg. Ongelooflijk. Ik moest wel vreselijk lachen om je verslag, maar vind het wel heel naar voor je. Het is ook echt wel heel stom. Ik word ook altijd heel boos van dit soort dingen, want als 'ze' gewoon hun werk in een keer goed doen, hoef jij niet zo'n stom telefoontje te plegen. Hoop dat je je spullen nog voor woensdag hebt.

Ik heb eigenlijk nog nooit heel lang in de wacht gestaan, langste is ooit 20 minuten en dat was echt een uitzondering, tevens gelijk een beetje jammer, want toe was mijn collega inmiddels ook gearriveerd. Ik bel meestal rond een uur of 10 en dan gaat het meestal goed.

Ingewikkeld wat je met je vriendin aan moet. Weet ze dat jullie in behandeling zijn?

@inge: wat een lijst zeg. Jij gaat ook gewoon zo'n mooi succes verhaal worden. Als je zelfs je haren er voor afknipt dan moet het toch werken.

Hier een beetje sloom dagje, allemaal van die regeldingen en als klap op de vuurpijl werden onze boodschappen uit onze fietstas gepikt. Dat is me in al die jaren in de Grote Stad nog nooit overkomen. Mijn man werd er heel chagrijnig van en ik moest er eigenlijk heel hard om lachen, omdat ik het zo treurig vond. En we moesten weer opnieuw boodschappen doen, dat was dan weer minder. Morgen weer naar de tuin, dus ik hoop op mooi weer.

Geplaatst

Hee hallo,

Ookasan jee wat stom zeg boodschappen gewoon gejat! Zal wel junk geweest zijn? Hoewel er daar in Utrecht niet zoveel van zijn dacht ik. Zou ook balen dat ik opnieuw boodschappen moest doen hoor.

Geen kratten en buiken nu? Ik loop er hier ook vaak tegenaan hoor, stomme vinexwijk (totdat je erbij hoort natuurlijk, haha). Maar nu vind ik dat van vriendin erger hoor. Bij vrouwen in de supermarkt kijk ik gewoon weg, maar een vriendin op bezoek is echt in your face. Ze weet er zeker van, al vanaf de eerste operatie 4 jaar geleden. Maar hoewel ze wel zelf denkt dat ze steunt enzo voel ik dat het haar niet lukt. Ze babbelt ook gewoon over vanalles rond de zwangerschap waar ik niet direct op zit te wachten maarja. Moet er ook proberen voor haar te zijn.

Inge, heb ik nou wat gemist? Haar eraf?

Ik ging laatst ook naar de kapper, dacht misschien toch weer die bob, die werd zowat boos. Ze wilde niks meer dan bijpunten en wat modelleren, was helemaal lyrisch over dikte, lengte en kleur, en heel streng dat zij het er zeker niet af zou knippen dat ik dan naar een andere kapper moest zoeken. Haha.

Ja en die naam maar via pb hoor. Was het nou een beetje in de buurt? Kom er wel bij je op terug.

Inkie, niet zo piepen, gewoon klagen. Graag zelfs, dan heb ik niet het gevoel dat ik iets mis. Nee zonder gekheid, ben je toch betoeterd! Wij weten ook dat het zwaar kan zijn.

Nou ga weer even verder (eh? Waarheen)

X

Geplaatst

Ah waar ik ook op wilde reageren. Ik heb ook niet al te vaak zo lang moeten wachten van de miljoen keer dat ik moest bellen. En ik weet inmiddels de juiste tijden ook. Maar ik werk nu in zon open setting waar het heel moeilijk is privé te bellen, en ik heb een hele volle agenda momenteel. Dan is het gewoon (na zoveel jaar) vervelend om (onnodig) vaak te moeten bellen. De eerste paar icsi's was ik nog helemaal vol vertrouwen en wilde ik er alles voor laten, werk onbelangrijk etc. Nu valt de mmm me heel zwaar ineens. Dat ik al bijna niet kan bellen omdat het gewoon haast traumatisch is. Weer gesprek over mislukte behandeling. De laatste. Daardoor kan ik het gewoon minder goed hebben, terwijl ik ook echt supertevreden ben over Umc eigenlijk, ook aan de telefoon. Dus dat is het totaal niet. Maar dit ging vandaag wel goed mis. Waarschijnlijk dus vooral ook door mezelf en dat ik er niet meer tegen kan. Ach ja, ben alweer beetje vergeten.....;-)

Geplaatst

Megan.... ondanks je boosheid, verdriet en frustratie ben je je gevoel voor humor en cynisme gelukkig niet kwijt..... :-)

Wel heel vervelend allemaal, dat het niet gaat zoals je wilt, of zoals het wel het makkelijkst zou zijn, want leuk is het toch al niet.

En je haar afknippen? Nee man, ik vind je haar ook erg mooi, zonde!! Maar kan me ook voorstellen dat je een keer wat anders wilt.... Ik heb ook een poos getwijfeld, afknippen, soort oude 'last' van je afwerpen ofzo?

En wat herkenbaar weer wat jullie schrijven over buiken in de straat, buiken bij vriendinnen, babypraatjes. Hier op het forum kan ik ze dus meestal prima hebben, omdat jullie het zijn (Roossie, Ink en de rest) maar merk ook dat ik vind dat m'n vriendinnen of nichtjes gewoon sommige dingen niet tegen me moeten zeggen. Al denken ze zelf dat ze rekening met je houden en dat ze je begrijpen (hoe lief en oprecht vaak ook bedoeld), ze snappen het gewoon niet. Het zijn juist die opmerkingen tussendoor, die hen zelf niet eens opvallen en waarvan ik denk 'too much information.... ik wil het niet weten!'.

Nichtje zei vanavond nog aan de telefoon: 'het leven laat zich niet plannen'.... ppffffff ze bedoelde het goed en had vast een ander voorbeeld in haar hoofd (want zelf zwanger van 2e) maar ik dacht echt 'jeeeeeeemig wat een dooddoener', ze moest eens weten hoe alles-omvattend die kinderwens en de problemen er omheen voor ons zijn geworden. Tegen een andere vriendin zei ik afgelopen week nog dat ik me 'chronisch ongelukkig' voel zo lang ik geen kind heb. Dat wordt dan meteen gerelativeerd (ook door mezelf hoor) maar toch voelt het zo.

Okaasan, het muffin-receptje kwam volgens mij uit de Happinez maar behoeft nog wel wat verandering vind ik. Vers uit de oven waren ze heerlijk maar nu al wat droog.... Wat is daarvoor de oplossing? Wat meer melk of ei (wie heeft daar verstand van)? En boekweitmeel (gebruikte ik ivm vermijden van tarwe voor de endo) smaakt blijkbaar een beetje muffig/saai. Dus heb bij de tweede helft 5-spices powder er doorheen gedaan, was wel lekker. Wil ook nog een keer proberen of het ook met rijstmelk kan ipv gewone melk (ook ivm de endo, het gaat echt goed momenteel met de buikpijn dus wil ik graag zou houden). En misschien speltmeel proberen ipv boekweitmeel, voor de smaak. O ja, en volgens vriend mochten ze wel wat zoeter (rietsuiker is vlg mij van zichzelf al minder zoet?).

Dus..... wil je het recept nog steeds of toch maar even wachten tot ik uitgevogeld heb hoe ze lekkerder worden? ;-)

Hm, alweer bijna kwart over 11, zo maar eens richting bed want morgen drukke dag.

Dus verder even in het kort:

Mely: welkom en heel veel succes! Ben ook wel benieuwd uit welk land je komt (als je er iets over kwijt wilt).

Ink: lekker afreageren hier mag altijd hoor!!

Inge: ook lekker aan de pillen! Ben heeeeeel erg benieuwd hoe het gaat uitpakken voor je!

O ja, cryo was denk ik nog gewoon 8-cellig. Hij zag er nog hetzelfde uit als na het ontdooien, werd gezegd. Hebben eigenlijk niet doorgevraagd, zegt toch allemaal niet zoveel, een paar uurtjes na de ontdooiing.

Fijn weekend allemaal! (zucht, vaderdag.... minder confronterend dan moederdag maar toch........... zo jammer)

Geplaatst

@Dee, gefeliciteerd met je mooie 8 cellige emmy! Mooie afleiding die muffins bakken, maar nu moeten ze nog smaken.

@Megan, tjee wat een telefoongesprek, wat een gedoe met die aparte afdelingen, hopelijk heb je voor woensdag wel alles bijelkaar. En nee niet je haar afknippen hoor, vind je haar ook mooi, vooral omdat het zo dik is. Grappig die reactie van de kapper.

@Okaasan, wat balen zeg je boodschappen gejat! En dan alles weer opnieuw kopen zucht..........Maar wat leuk te lezen zeg dat je zoveel positieve energie haalt uit het tuinieren bij je nieuwe woning! Heerlijk he om met zoiets positiefs bezig te zijn.

Ik maakte me trouwens niet druk toen ik wat ziek was, dat hoort bij een zwangerschap dan gaat je immuumsysteem naar beneden. Maar ik ben weer opgeknapt gaat weer prima.

@Ink, wat een nare nacht heb je gehad. Kan me voorstellen hoor dat je zorgen maakte, ben je nog gerustgesteld door de huisarts?

@Inge, wow wat een pillenlijst zeg! Die natuurarts van jou klinkt wel erg hoopvol! Ik hoop heel erg dat hij jou het geluk gaat brengen!

@mijnbaby, nog even volhouden met testen, ik durfde niet eens te testen voor de 14e dag, zelfs op de 15e dag durfde ik het eigenlijk niet maarja, eens moet je toch testen is wel zo handig hahaha........succes nog met de laatste loodjes mijn duimen draaien!

@mely welkom hier, je hebt heel wat meegemaakt! Hopelijk brengt de cryo je veel geluk!

Ik wacht op de echo, dat duurt ook zoooooooooo lang pffff, nog ruim 2 weken. Voel me verder goed, alleen het eten valt me nu wat zwaarder, misschien meer met tussenposes eten. Hoop dat ik niet misselijk wordt. Heb nog niet de moed gehad om MvM te bellen, dus hier nog geen blauwe flessen voor de deur. Zo te horen doen ze er nog steeds geen plastic zak om heen. De mevr. die komt testen en de eerste set flessen brengt komt netjes met een plastic tas erom heen, de bezorgers gaan er nonchalanter mee om. Heb wel gehoord dat het nu andere bezorgers zijn DHL. zal me benieuwen hoe het zal gaan.

Liefs Roossie

Geplaatst

Meiden, jullie zijn lieverds! Bedankt!

Werd gisteravond nogmaals door het werk gebeld dat het verder verspreid is en ik werd gelijk geadviseerd nogmaals contact op te nemen met de huisartsenpost.

Die wilde in eerste instantie dat ik langs kwam, maar er valt weinig te zien aan ons. Beetje snotterig, maar ja, volgens mij heeft half Nederland dat met dit stomme weer.

Toen heeft ze telefonisch overlegd en werd me geadviseerd Levi elke dag te temperaturen en goed in de gaten te houden hoeveel hij drinkt. Als hij verhoging krijgt / minder drinkt gelijk weer contact opnemen...

Dus we kijken het maar aan...

Inge - inderdaad een flinke lijst zeg! Jeetje! Mag je 's morgens wel eerder voor opstaan om dat allemaal weg te werken! Hopelijk met het effect natuurlijk dat je over klein jaartje elke dag er vroeg uit moet voor het goede doel dat in zijn bedje ligt te huilen ;-)...

Dee- haha, een muffige muffin dus?! Maar klinkt inderdaad wel aardig gezond ;-)! Hopelijk kan je uk al ruiken en besluit hij daarom lekker te gaan nestelen!!!

Mijnbaby - hoe voel jij je? Al last van kwaaltjes die van alles uit kunnen gaan wijzen maar eigenlijk allemaal ook weer nog niets zeggen over het resultaat? Spannend!

Roossie - kan me voorstellen dat het nog lang duurt voor je een echo krijgt! Ik had toen bij 6wk en 0 dagen al een echo ivm de cetro trial. Toen was er nog geen hartactiviteit en mocht ik een week later terug komen. Heb dus gelukkig nooit zo lang hoeven te wachten, want dat lijkt me erg irri!

Okaasan -jeetje, lekker lomp, boodschappen gejat... Privé voedselbank gespeeld dus - lief van je hoor ;-)... Nee, wel lullig zeg! Maar ben blij dat je berichtjes een vrolijkere ondertoon hebben!

Megan - wanneer is die vriendin uitgerekend? Want dan komt de volgende stap van kraamvisite ook. Dat vond ik telkens nog erger. Of zie je daar minder tegenop?

Ik zie trouwens ook echt super veel buiken op straat! Helemaal met het mooie weer (huh, is dat er dan geweest?! Ja, sporadisch de zon gezien en dan ook gelijk de bolle buiken die uit de jassen ploepen!)... Ik kijk er met gemengde gevoelens naar: vind het zooo mooi, moet dan denken aan m'n eigen zwangerschap, maar ook tegelijkertijd beetje heimwee met het idee en de hoop en twijfel of ik het ooit nog een keertje mee mag gaan maken... Aangezien ik dus al weer ongesteld ben geworden, zei m'n man gisteren nog "nou, moeten we weer op de timing van de seks gaan letten?", met de zin er achter aan "of uberhaupt maar weer eens het bed induiken", want daar komt dus nul nada noppes van... Haha, sorry, misschien ook to much details... Lekker hoor, zo op het forum...

Geplaatst

Ha ink wat attent van je werk dat ze je bellen hierover!

Megan! Natuurlijk mag je je haar niet afknippen! ;-) heb ik ook niet gedaan hoor! Er moest een pluk opgestuurd worden voor de haaranalyse. Best nog een gedoe want het moest tussen 4 en 10 uur nadat je het had gewassen en manlief weigerde het stampvoetend. Dus eerst nog een paar weken overheen laten gaan. Hij vond dat ik dat maar bij de kapper moest doen, en ik weigerde naar de kapper te gaan om te vragen of hij een plukje wilde afknippen (direct vanaf de hoofdhuid) want dat vond ik weer voor schut. Nah, uiteindelijk koos manlief eieren voor zijn geld en heeft het gedaan. Zal mijn haar ook niet zo snel afknippen (dwz kort)

Vind het bellen op mijn werk ook altijd heel erg vervelend. Komt ook nooit uit of ik ben niet alleen op mijn kantoor en moet weer in het 'bezemhok' wat ik ook weer wat gênant vind..

Het is inderdaad cryo D-Day hier! Nou, lekker vasthouden allemaal. Zie het voorbeeld van Roossie en dan volgen Megan en ik snel!

X

Geplaatst

@Ink, ja hou Levi maar goed in de gaten, zo'n kleintje laat al snel merken als hij niet lekker is en als moeder zie je dat al heel snel. Over weer zwanger worden, dr. C. had als advies om te wachten tot de kleine 6 maanden is. Dus je hebt nog even de tijd hihihi........ Ik vond het in het begin heel raar na de zwangerschap, al duurde het een hele tijd bij ons, omdat ik eerst van onderen moest genezen.

Ik vond die kraambezoekjes ook zo pff.....kocht allerlei babyspullen voor anderen, dacht wanneer zijn wij nou eens aan de beurt. Zag er ook altijd zo tegenop en bleef maar uitstellen, maar opgegeven moment dacht ik, ik ga nu dan heb ik het gehad. Voordeel van kraambezoek vond ik wel dat het altijd korte bezoekjes zijn. Maar dikke buiken zien is ook vervelend als je zelf zo'n mooie buik wilt hebben. Ik kijk er ook heel anders tegenaan als voor mijn zwangerschap. Het bijzondere gevoel komt naar boven van zwanger zijn en eerst ook jaloezie als het om de 2e gaat.

Geplaatst

@mijnbaby oei het begint nu echt spannend te worden! Mijn duimen draaien zich dol! Ik ben voorzichtig al iets opgeschoven op de zwangerenbank.

Ik heb me via internet bij mvm aangemeld, vond het toch ook wel eng. Zat echt zo van ohhhh heb me aangemeld met even mijn handen in mijn gezicht. Ben blij als ik de eerste echo gehad heb.

Geplaatst

Mijnbaby aanbeland op wd10, spannende dagen voor je!!!!! Je blijft ons wel op de hoogte houden hè? We duimen nog flink door voor je.......

Ink: getver wat eng die kinkhoest. Hoop dat jullie er niets van meekrijgen!

Roossie: goed van je dat je je aangemeld hebt bij MvM!! Flink plassen de komende tijd... :-)

Geplaatst

Ik knijp hem vandaag echt :( vind het zo eng.. ben wel 100 x naar de wc geweest..

ik heb lage rugpijn miss moet ik het wel worden? PFF! straks vroeg slapen..

Geplaatst

erg he Mijnbaby dat geloop naar de wc..., herken het zo!.

ik las dat je pregnyl spuit, deed je dat de vorige pogingen ook?, toen je op wd 10 of 11 ongesteld werd??

Het lijkt mij dat de pregnyl, (als je niet zwanger zou zijn, wat ik natuurlijk niet hoop!) je ongi ook tegen kan houden?

Ik weet ook niet hoelang het geleden is dat je het gespoten hebt.

Ik duim wel mega voor jullie allemaal!!

Geplaatst

Vorige verse poging was met die bollen, maar de 3 x cryo was wel met pregnyl ( dag 10 a 11)

als ik dag 10 en 11 doorheen kom doe ik een testje, maar ben zo bang dat ik het ga worden,

voel me kut spierpijn lage rugpijn( denk door de stress) ben blij als ik weet waar ik aan toe ben..

gelukkig duurt het niet meer lang..

Bedankt Joske :)

Vorige week zaterdag 5000 voor het laatst gespoten.

Geplaatst

Hee Joske, poosje niet gezien hier.... en zie nu in je handtekening dat je zwanger bent?????? Gefeliciteerd, super spannend voor jullie, hoop dat het deze keer goed mag gaan! Gebruik je nog iets qua medicatie? Had jij trouwens de pipelle gedaan? Weet nog dat je er met Megan over schreef in ieder geval.... toch?

Mijnbaby, lage rugpijn kan zowel positief als negatief zijn.... lastig lastig.

Geplaatst

Mijnbaby - bijna de dag doorgekomen meid! Hoe gaat het? Nog geen sporen op de wc te bespeuren? Ik weet nog dat ik echt dacht dat ik elk moment ongesteld kon worden: al die kwaaltjes leken zo op ongi, incl rugpijn etc! Laten we hopen dat het bij jou ook een zwangerschap is!!! Spannend!!!

Roossie - goed zo, aangemeld voor MvM. Hebben ze al contact met je opgenomen voor een afspraak te maken?

En hoe voel jij je weer in de WW Dee? Durf je vertrouwen / hoop te hebben? Of zit je met je hoofd al in het buitenland? Hoop zo dat het niet nodig gaat zijn!

Geplaatst

Hoi dames zeg wat is hier veel berichten ga ik later lezen,was weekend weg eventjes uit wat energie opladen .

Bedankt voor jullie berichten en al meteen veel vragen ( logisch he he ) .

Ah ja waar zou ik beginnen heel veel staat al in mijn handtekening maar mijn geboorteland is Bosnie ben in oorlog periode naar Nederland gevlucht ( daar heb ik ook mijn kinderen verloren en het rest natuurlijk ) Maar ja door al die ervaring had ik 2 keuzes of in verleden blijven pikeren of mezelf oppeppen en naar het volgende, besef me goed dat dat niet makkelijk was en dat ik daarvoor grote prijs moesten betalen maar ja zo is eenmaal

Ik blijf en ben een doorzeter ik hop voor positieve dingen in de leven en mijn moto is Nooit Nooit Opgeven .

En hoe gat met jullie ???

@Mijnbaby hou vol meid . ga maar wat doen wat je leuk vind om je gedachten te sturen ik weet het is makkelijk gezegd dan gedaan ik duim voor jou op naar het Groen!!!

Geplaatst

@mely oh wat heb jij veel meegemaakt, ik krijg toch tranen in mijn ogen als ik lees dat je 2 kinderen overleden zijn. Ik vind je een hele sterke moedige vrouw!!! Ik hoop dat je heel snel het geluk mag hebben om weer een kindje te hebben!

@mijnbaby, ik heb ook regelmatig rugpijn, oh wat is het spannend hé!

@ink, mevr. van MvM heeft vandaag gebeld, ze komt donderdag op bezoek. Er is ook weer pregny te kort, dus maar goed dat ik weer voor jullie kan plassen. Ze zei dat 1 op de 5 stellen pregnyl nodig heeft, echt veel! Het is dezelfde mevr. als bij mijn eerste zwangerschap, wel grappig.

Vandaag naar acupunctuur geweest, nu ga ik pas weer als ik misselijk ben of andere klachten heb. Had Jane meegenomen op de fiets, ging goed alleen op de terugweg werd ze wel heel erg moe en zat maar te dommelen. Waren we thuis wilde ze niet meer slapen, maar vanavond wilde ze toch wel snel naar bed.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden