Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Okaasan Wat lief van jou dat je na me vraagt. ik had TP op 2 juli van 2 Cryo's ze zeggen dat ik vanaf zondag mag testen heb gedaan negatief ook vanochtend getest weer hetzelfde ik denk dan dit toch te vroeg is of niet ben nu op dag 7 na TP en 13 dagen na eisprong denk ik ,volgens kalender zou ik woensdag mijn menstr. moeten krijgen. De TP was in eigene cyclus dus ik weet het niet meer, denk dat ik geen test meer doe en gewoon wacht ongeduldig anders wordt ik helemaal gek van mezelf .

groetje Mely

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Mely,

Als je een tp gehad hebt op 2 juli, zullen ze bedoeld hebben dat je volgende week zondag pas mag testen, UMC houdt altijd een 'verre' testdatum aan, zo'n 2 weken na tp. Misschien kun je het over een paar dagen nog een keer proberen, als je niet ongesteld wordt? Succes!

Rustig hier meiden!

Mijnbaby deze week weer een echo toch? Morgen?

Geplaatst

Mely ik hoop dat je gewoon te vroeg was met testen dag 7 is ook wel erg vroeg hoor..

sterkte met wachten nog even..

Dee: ja morgen de echo :) ik ben zelf ook minder actief ben namelijk erg moe en behoorlijk misselijk

krijg de ochtend tot begin avond niet meer binnen dan 1 a 2 pakjes crackers en water ijs..

savonds trekt het wat weg en kan ik een beetje avond eten ( minder eetlust dus veel minder dan normaal)

ik hou normaal wel van happen :) het is voor een goed doel..

Hoe gaat het met jou? hoe vind je DD? en de werkwijzen? hoop dat het allemaal goed gaat..

en dat je gauw mooie tp heb..

Geplaatst

@Mely, oei dan heb je wel erg vroeg getest. Bij UMCU adviseren ze tot 2 weken na de tp te wachten, zoals Dee al zei volgende week zondag.

@mijnbaby, succes morgen met de echo, sterkte met je misselijkheid.

Hier net geschrokken, heb licht bloedverlies. Manlief zei dat had je de vorige

zwangerschap ook, dat is zwaar maar dat was aan het begin van de zwangerschap

rond de innesteling. Ik ben blij dat ik morgen een echo heb bij de vk.

Ook

heb ik irritatie van onderen sinds de inwendige echo, heb vandaag de huisarts

maar gebeld, daar kan ik morgenochtend ook terecht. Dus morgen weet ik een hoop

meer. Ik ben beduusd van die bloeding, hoop dat het zo ophoudt, voel me nog even

zwanger als voorgaande weken, zelfs misselijke momenten vandaag en ook erg

moe.

Wel een hele leuke trouwdag gehad van mijn nichtje, was een mooi

feest alleen lagen we pas om half 4 snachts in bed. Jane had bij vrienden

geslapen, dus haar eerst weer opgehaald toen mijn schoonvader en zijn vriendin

thuisgebracht en toen konden wij eindelijk naar huis. Voordat je dan in bed

ligt. En dan voel je dat je geen 20 meer bent.

Liefs Roosie

Geplaatst

Oh jeetje roossie, dat is schrikken....! Succes met de echo, ik hoop gewoon een adertje ofzo. Huwelijksfeest klinkt goed!

Mijnbaby ook veel plezier met de echo!!

Dee, sterkte met de punctie, ben benieuwd hoe dat bevalt onder narcose. Ik duim voor een mooi resultaat!

Hoop nieuws weer dan morgen, hopelijk allemaal goede berichten, zet m op meiden!

X

Geplaatst

Even een kort berichtje van mij!

Roossie ik hoop ook een adertje! Volgens mij voel je je heel snel niet meer zwanger als het niet goed is.. Dus hopenlijk goed slapen en dan morgen fijne bevestiging!

Dee morgen punctie?? Jemig wat gaat dat snel! Succes!

Verder allemaal dikke knuffel!

Later meer..

Liefs Inge

Geplaatst

@MEgan: Bbq overleeft? Ik heb gemerkt dat negeren van buiken het beste werkt bij mij. Misschien heel onaardig, maar ik zeg er dus niet van. Dan ga ik me zo k#t voelen als ik dat doe. Ik kijk er niet naar en ik zeg er niets over, alhoewel een heel erg zwangere buik niet meer zo te ontwijken is.

@Dee: Je klinkt best relaxed! Knap hoor, hoop dat je je ook zo voelde de afgelopen dagen. Heel veel succes vandaag met de punctie en ik hoop op een super mooi resultaat met de nieuwe medicatie.

Dank je wel nog voor complimenten over het stukje tekst in mijn handtekening. Niet zelf geschreven, maar van Toon Tellegen. Ik vond dat dat heel erg goed weer geeft hoe het in de MM gaat, hoe je van te voren niet kunt bedenken waar je grens ligt, maar dat die telkens opschuift.

@Mely: Ja je hebt veel te vroeg getest,netzo als hierboven al een paar keer geschreven is. Het zkh bedoelde echt pas de komende zaterdag. Een weekje te vroeg geweest dus. Ik hoop dat je eind van deze week wel positief test.

@mijnbaby: succes vandaag met de echo, maar met die misselijkheid van jou zit het vast nog helemaal goed. Ondanks al die tekenen dat het wel goed zit, lijkt het me toch berespannend.

@Roossie: Getver, een bloeding, gelukkig maar van korte duur, maar kan me voorstellen dat je vreselijk in de stress schiet. Succes bij de huisarts en de vk.

@Claudia: ook al een bloeding, maar heeft de echo je wel goed gerust gesteld?

Ik heb gisteren mijn eerste kantoor dagje gehad. Nou ja dagje, half dagje. Ik was echt gesloopt. Ik had de brief van de arbo niet helemaal goed gelezen, en er staat in dat het opbouwen nog langzamer gaat dan dat hij met mij besproken had. Ik vind het wel prima, hoef ik ook minder vrij te nemen als we de sleutel van ons nieuwe huis krijgen, haha. Nee dat is een grapje, maar na gisteren lijkt me helemaal: hoe langzamer hoe beter.

Oja, en volgens mij is er een collega zwanger. De derde al in de tijd dat wij nog steeds bezig zijn voor de eerste. Ze zei niet, maar zo'n buik krijg je niet van alleen maar teveel chocola en stroopwafels (die lagen op haar bureau). Grrr. Gewoon zoals hierboven beschreven genegeerd.

En speciaal voor Megan: een foto van 3 juni, de eerste keer dat we iets in de tuin gedaan hadden en van 7 juli. We maken nu van elk stukje dat we ontginnen een stukje moestuin erbij. Zo wordt het uiteindelijk niet, maar als we er niets neerzetten, dan is het zo weer overwoekerd. Daarom laten we nu de tegels die er liggen ook nog even zoals ze zijn. Mijn schoonzusje tekent een heel mooi plan voor de tuin, maar daar gaan we volgend jaar wel mee aan de slag. Ik hoop wel dat we nu tussendoor nog een keer tijd hebben voor een kippenhok, maar misschien moeten we dat even uitstellen totdat de grootste klussen in huis klaar zijn. Achteraan de tuin begint direct het bos.

Zie hier mijn therapie :-)

tuin%25203%2520juni.jpg

tuin%25207%2520juli.jpg

Geplaatst

@Dee, hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je een mooie oogst hebt, mijn duimen draaien voor mooie emmies!

@Megan, hoe was de bbq?

@Inge, dikke knuffel!

@clau, oh schrikken hé zo'n bloeding, gelukkig was bij jou ook alles goed.

@mijnbaby, hoe ging de echo? mag je nu naar de vk of moet je nog bij UMCU blijven.

@Okaasan, kan me heel goed voorstellen dat het zwaar voor je was om weer aan de slag te gaan. Fijn dat de arbo-arts een langzame planning voor je heeft. Werken in de tuin is misschien nu ook beter voor je, dan achter een bureau te gaan zitten en geconfronteerd worden met zwangere collega's. En dan ook nog zwanger van een 3e kindje, zo oneerlijk voelt dat dan hé! Leuk zeg die plekjes voor een moestuin, kan me goed voorstellen dat je daar heerlijk in kunt uitleven. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

We hebben een mooie echo gehad! We zijn weer helemaal blij, de kleine was flink aan het bewegen, we zagen zelfs de teentjes. Het was ook erg leuk om bij de vk te zijn die we vaak hebben gehad. Ze zag ons zitten, ze keek op de lijst en toen riep ze me.

Was ook leuk om met Jane te showen.

De de huisarts die invalt was ook erg aardig en een leuke vrouw, blijkt wat ik al vermoedde een schimmelinfectie te zijn. Klinkt erg vies hé, maar schijnt vaak voor te komen bij zwangere vrouwen. Heb een zetpil meegekregen, dan moet het over een tijdje

wel over zijn. Ohja de vk kon nergens vinden waar die bloeding dan vandaan moest komen, ze zei het kan ook door die infectie komen, je huid is dan toch aangetast, dat zou ook kunnen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey dames,

Dee hoe is het gegaan???

Roossie wat fijn dat alles goed is.. was vast even schrikken..

Oskaan je gaat lekker in je tuin :)

Hier is de echo met 7 weken en 1 dag super verlopen liep precies volgens planning,

schrok wel de arts zei gelukkig sluit ik met jou positief af met een zwangerschap,

ze zei ik had vandaag alleen dames bij wie het niet meer goed zat..

Geplaatst

Hoera voor de mooi echo! Enne de zetpil, is geen zetpil he. Werkt hetzelfde als de utrogestanbollen. Vooral 's avonds voor het naar bed gaan inbrengen, want er komt nog meer smurrie uit dan bij de utro. Bleghhh, hahaha, het woord schaamte? nee nooit van gehoord :-)

Maar erg fijn dat alles goed is en zo makkelijk opgelost kan worden.

Hier net ongesteld geworden. Bah voel me echt belabberd. Misschien daarom gisteren wel extra moe na een paar uur werken. Morgen dus UMC bellen en hopen dat er een plekje is, ik ga niet nog een maand langer wachten. Kreeg gisteren op mijn werk wel de vraag hoe het nu staat met ons UMC-traject. Geen zin om dat te melden, dus maar gezegd dat we nog steeds niet weten wanneer we weer mogen. Zo, nieuwsgierige mensen hoeven niet alles te weten.

Nu even alle koekjes die in huis zijn opeten. Waarom krijg ik altijd zo'n zin in zoete slechte dingen door die stomme hormonen?

Geplaatst

Gelukkig roossie! En ook mijn baby een goeie echo!

Dee, benieuwd hoe het gegaan is!

Hier bijkomen van de laatste maand werken voor de vakantie, altijd een slopende periode! En ondertussen goed letten op mijn eten de pillen slikken en rustmomenten pakken. Ben bezig koolhydraten te minderen, en voel me er veel beter van. Ook al is dat moeilijk want ik ben gek op brood. Maar resultaat is iets afgevallen (dag IVF vetjes) en geen opgezwollen buik in de avonduren. Om nou te zeggen dat ik energie overhou, lastig te bepalen na zo'n werkpiek afgelopen maand. Volgende week lekker op vakantie en deze week heerlijk bijkomen.

Heb het ziekenhuis nog niet gebeld, dan vragen ze weer om afspraken en die wil ik pas maken als ik weet wanneer we weer een go hebben van de natuurarts. Vind het toch verbazingwekkend dat ze niet zelf bellen eigenlijk. Naja, overal achetraan bellen is helemaal revolutionair als een simpel briefje neerleggen al niet lukt (toch megan?)

Wauw okaasan, wat een top project is dat! En wat hebben jullie al hard gewerkt zeg! Is die tuin achter jullie huis? Geweldig wat een ruimte! En heerlijk zo dadelijk alle groenten uit eigen tuin!

Nou, eens even kijken of ik dit kan plaatsen zonder het te laten verdwijnen ;-)

Liefs,

Inge

Geplaatst

Hee wat raar, terwijl ik aan het typen was verdween ineens de hele tekst.... Of sterker nog, ik typte niet eens maar zat na te denken wat ik verder wilde schrijven. Had jij dat ook Inge?

Tsss, even opnieuw dan maar.

Laatste oogst is een feit: 12 eicellen gevonden dus we zijn blij :-)

Narcose ging goed, 't is dat je buikpijn hebt als je bijkomt anders geloof je niet dat er iets gebeurd is ondertussen. Na paracetamol en ibuprofen voelde buik gelukkig ook wat beter, nu rustig aan en lekker op de bank.

Morgen bellen ze over de bevruchtingen en de tp is waarschijnlijk zaterdag (zouden voor 5dgn embryoscope gaan maar ze doen op zondag geen tp's dus dat wordt 'm niet).

Nog even snel over jullie:

- Okaasan: wat een tuin en wat een werk! Goed hoor, respect! Enneh, buiken negeren ben ik ook heeeeeel goed in. Baby's negeren trouwens ook (klinkt lullig maar ja).

Morgen bellen om aan te melden! Je collega's hoeven helemaal niets te weten als jij er niets over kwijt wilt. Ik heb dat ook wel eens met vrienden of familie en dan zeg ik rustig dat ik het er niet over wil hebben of dat ik in een fase zit dat erover praten pijnlijk of vermoeiend is. Best lastig voor die mensen want ze vragen het niet alleen omdat ze het zelf willen weten (nieuwsgierigheid) maar ook omdat ze belangstelling willen tonen en daar misschien ook wel moed voor hebben moeten opbrengen. Maar ja, pech dan voor hun op dat moment hihi.

- Roossie en Clau: gelukkig goede echo's na eng bloedverlies! Mijnbaby ook weer een goede echo, super!

- Inge: wanneer vertrekken jullie op vakantie? Lekker, volgens mij heb jij het niet alleen de afgelopen maand heel druk gehad, maar daarvoor ook al.

Nou dat was het wel zo'n beetje geloof ik..... morgen weer meer nieuws dus.

Geplaatst

Yeah, vakantie!!!! Gelukkig! Drie weken vrij!

Ookasan so hee!! Wat een werk al! En wat supergaaf. Goed oppassen voor slakken en luizen enzo en dan heerlijk groenten uit eigen tuin, yummie. Nemen jullie ook een kasje erbij nog?

Sterkte op de zaak. Idd kalm aan en negeren die handel. Kreeg ook een kaartje in mijn handen gedrukt waarop stond 'zwanger!'. Jippie :-)

Bbq was wel prima trouwens. Het lijkt iets makkelijker nu ik voor mezelf doe alsof ik duidelijkheid heb.

Dee, wat een topoogst! Wowie! Tss balen geen tp op zondag zeg, ik zou daar tenminste goed van balen eerlijk gezegd. Die extra dag heeft nou juist meerwaarde. Maarja belangrijkste is mooie emmies en tp! Fijn niet teveel last, lijkt me heel apart zo onder narcose.

Roossie en Mijnbaby yeeh, fijn! Wat een goede berichten! Leuk lekker showen met Jane.

Inge ook eindelijk vakantie? Jeuh! En waar gaan jullie heen? Wij vertrekken vrijdag, nu nog twee dagen wassen en inpakken en huis poetsen :-). Heb er heel veel zin in, lekker uitwaaien, kan mij t weer schelen.

ZA gaan we morgen even over verder bellen. Als t goed is staan er nu wel vluchten in optie. Ben heel benieuwd!! Is fly drive, het is daar onderin toch niet zo crimineel? ...hoop ik?

Lekker walvissen kijken, schijnen enorm te stinken trouwens, hebben jullie er al eens gezien?

Nou ik ga na bedenken wat we moeten eten....

Later! Grtz

Geplaatst

@Inge: wat fijn dat je voedingswijzigingen effect sorteren. Hele fijne vakantie.

@Dee: Wat een mooie score, jammer dat je geen TP op dag 5 kan krijgen. Zou ik, net als Megan schrijft, ook van balen. Maar dag 4 is ook al weer een dagje later dan normaal. Wel erg fijn dat je morgen al hoort hoe en wat met de bevruchtingen. Scheelt weer een paar daagjes stress. Spannend hoor! Hebben ze in DD ook zo'n streng cryo-invriesbeleid?

@Megan: Jee, bijna op vakantie. Heel erg veel plezier en niet meer te veel stressen van te voren, huis schoonmaken kan later ook wel. En ook al een volgende vakantie in het vooruitzicht.

Dank jullie wel voor de complimenten. Ja er komt ook een kasje. En waar ik sta om de foto te maken zit ook nog een stukje tuin, maar daar komt terras, zodat jullie kunnen bbq-en. Haha. Donderdag brengt mijn moeder twee perzikbomen.Zijn nog maar heel klein. De boom die we nu in de tuin hebben is een jaar of tien en hangt echt ieder jaar vol overheerlijke perziken. We moeten dus weer een beetje geduld hebben voor het zo ver is. We hebben al tomaten, verschillende soorten sla, allerlei kruiden, bietjes, boerenkool, spruitjes, koolrabi, pompoenen (drie verschillende), chinese kool, rabarber (stond er al), dahlia's en zonnebloemen (voor een beetje leuke kleurtje in de tuin), peultjes, snijbiet, knolselderij, prei en rettich. Best veel dus al en ik heb nog van alles om te zaaien.

Geplaatst

@Dee wat een mooi aantal! Mijn duimen draaien voor mooie emmies. Wel balen van geen tp op zondag, maarja op naar mooie emmies. Lijkt me gek onder narcose die punctie, wel fijn dan heb je lekker het pijnlijke gedeelte gemist. Laat me maar lekker verwennen.

@Megan, gelukkig dat de bbq meeviel. Lekker hoor effe uitwaaien, achja weer of geen weer je bent er lekker uit en je kunt er sowieso een leuke vakantie van maken. Spannend zo'n fly-drive reis in ZA. Ik weet niet of het onderin crimineel is, al hoewel mijn excollega ooit een keer vertelde dat je in bepaalde buurten echt niet moet komen.

@Inge, héhé je hebt eindelijk je wel verdiende vakantie!!! Ga je nog op reis?

Liefs Roossie

Geplaatst

Zojuist telefoontje gehad: van de 12 eicellen zijn er 10 bevrucht, 6 zijn in de embryoscope gegaan en de overige 4 zijn ingevroren.

Het invries-beleid is in Duitsland heel anders dan in NL: er mag niet 'zomaar' iets vernietigd worden dus er wordt veel ingevroren na bevruchting. Dus dat deze 4 zijn ingevroren zegt nog niets over de kwaliteit.

Nu afwachten hoe de 6 in de embryoscope zich gaan ontwikkelen... dat horen we denk ik zaterdag pas bij de tp.

Met m'n buik gaat het goed, denk dat ik nog niet eerder zo weinig last heb gehad (vlak na de punctie dus wel flinke buik en rugpijn, maar kwam misschien ook van het liggen op het 'bedje' (soort behandeltafel) maar na paracetamol en ibuprofen is het prima gegaan).

En ja, tuurlijk jammer dat we geen 5 dgn embryoscope kunnen doen maar het zal wel zo moeten zijn.... kan me er niet druk om maken (helpt toch niet.... eerder averechts).

Okaasan: jeetje, wat een hoop groenten... erg gezond! Gaan jullie dat allemaal zelf opeten? ;-)

Mijn ouders hebben ook een giga moestuin en kas en delen heel veel uit (zo had m'n moeder laatst 28 bloemkolen in één week, ja die eet je echt niet allemaal zelf op), jammer dat we niet bij hen in de buurt wonen, maar als we er zijn krijgen we altijd een tas mee met vanalles.

Wat lekker trouwens dat je langzamer op kunt bouwen met je werk dan je dacht!

Megan: heerlijk joh, vakantie..... Beetje jammer van het weer inderdaad, hopelijk valt het mee. Lekker boeken meenemen, spelletjes misschien?

Volgens mij geldt voor heel ZA dat je overdag wel veilig kunt rijden maar na zonsondergang beter van niet? Maar misschien verschilt dit per regio? En ik geloof ook dat je uit moet kijken met aanhoudingen door politie (die dan geen politie blijkt te zijn), weet niet precies meer hoe het zit, handig om wat websites/fora erop na te lezen denk ik. Walvissen kijken moet erg mooi zijn! Nooit gedaan, wel gezwommen met walvishaaien, erg indrukwekkend!

Voordeel van cryo-tp na jullie reis is dat je iig nog ZA-wijntjes kunt drinken! :-)

Heb je een goede camera? Kun je voldoende inzoomen? Als je op game drive gaat is dat wel een must!

Geplaatst

Goede score Dee!! Ben heel erg benieuwd. Ik duim voor een mooie ontwikkeling, dat ze straks gewoon niet weten welke de beste is!

Zaterdag terugplaatsing dus?

Vriend geeft aan dat hij eigenlijk helemaal niet meer verder wil, ook niet met de cryos. Hmmm. Even laten bezinken...!

X

Geplaatst

Wow Dee wat een mooie score! Tien van de twaalf bevrucht. Super hoor. HEt begin is er, en hoe! Kunnen ze uit de embryoscope ook nog emmies invriezen? Of mag/kan dat niet meer op dag 4 of 5?

MOet erg lachen om je 28 bloemkolen in 1 week. Hahaha, hoe krijg je het voor elkaar? Daar voorkomen wij een beetje door van alles maar weinig neer te zetten. Het klinkt inderdaad als heel veel groente, maar alles staat er maximaal 5 keer. En ik ben nu weer nieuwe plantjes aan het opkweken van sommige dingen, zodat het mooi gefaseerd klaar is.

@Megan: Wat een treurig berichtje schrijf je. Hè bah, lijkt me zo naar als je wat dit betreft niet op een lijn zit. Ik hoop dat de vakantie jullie beiden goed doet en jullie de rust geeft die jullie zo nodig hebben. En natuurlijk dat je vriend na terugkomst de cryo's wel weer ziet zitten om te doen. Ik zou het eeuwig zonde vinden om die in de vriezer te laten zitten en uiteindelijk te laten vernietigen. Je hebt er zoveel voor moeten doen om ze te verkrijgen. Een hele dikke knuffel en heel veel wijsheid gewenst om hier samen uit te komen. Ik hoop dat jullie op vakantie het hele MM-verhaal een heel klein beetje thuis kunnen laten en kunnen genieten van al het andere wat er wel is (alhoewel ik natuurlijk maar al te goed weet dat je dit altijd mee neemt overal naar toe).

En ZA ben ik nog nooit geweest. Een collega van mij wel (weet niet precies waar), maar toen ze nog geen uur in Johannesburg was, werd ze van haar ketting beroofd. Dat was haar tip, als je daar ooit heen gaat, absoluut geen zichtbare sieraden of andere waardevolle zaken mee.

Nu nog een gek verhaal.

Gisteren dacht ik de hele ochtend dat de buren (bij het huis waar we nu nog wonen)aan het schuren was ofzo. Er kwamen wat gekke geluiden uit de achtertuin. Toen ik wat ging opruimen in de tuin bleek het geluid bij ons uit de bosjes te komen en was ik bang dat er een buurkat dood lag te gaan. Niets was minder waar. En wat ik nu weet, is dat egeltjes het misschien wel heel voorzichtig doen, maar zeker niet heel zachtjes maar wel heel erg langdurig. Man wat een herrie! Het leek wel of er een volwassen kerel in de struiken lag te hijgen. Hahaha. Vervolgens verdwenen ze uit de tuin, nadat we ze nog uitvoerig bekeken hadden. En egeltjes zijn echt heel schattig.

Mijn man was gisteravond na het sporten vergeten de schuurdeur dicht te doen, met als gevolg dat er nu twee egeltjes in de schuur zitten. Lekker droog met al die regen. IK ben benieuwd wanneer ze weer uit de schuur vertrekken. Morgen hebben we een bezichtiging, dus ik hoop dat ze er dan uit zijn, want mijn man schrok zich een ongeluk toen hij vanochtend in de schuur een paar egels weg zag schieten.

O ja, en natuurlijk nog gebeld om de eerste cryo in te plannen. Na slechts 17 minuten in de wacht was ik al aan de beurt. En volgende week woensdag is de eerste FM. Echt vroeg al, want dat is dag 9. Ik vind het wel weer spannend. Gisteren was het trouwens precies een half jaar geleden dat ik de laatste MTXspuit kreeg. Mooi timing dus van mijn lijf. Hoop zo dat ik zwanger word, want dan ben ik nog net voordat ik uitgerekend was (16 aug) weer zwanger. Maar ja, weet ook dat dat zeer waarschijnlijk iets te veel hoop is. Heb al 6 TP's gehad en waarom zou deze ene dat opeens direct raak zijn. Pfff, niet over nadenken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden